Samen

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Ceesvanegmond .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Tja, wat valt hier over te zeggen. Dit is zo'n beetje onze vaste plek als we geen zin hebben om uit te gaan zoeken waar we zullen gaan eten. Het eten is goed, kaart wisselt per seizoen en de "catch of the day" is ook altijd goed, de mensen zijn aardig en we kunnen altijd lekker zitten. We komen hier zo vaak, dat het eigenlijk stom is dat we niet eerder een recensie op Iens hebben gezet.
Bert S.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Heerlijk geluncht , zeer rijkelijk belegde broodjes ( pistolet ), wij hadden de geitenkaas en omelet ham / kaas , maar de broodjes om ons heen zagen er ook super uit.
Gevarieerde kaart , waaronder een, high thee / wine en beer.
Zeer vriendelijke bediening en leuke inrichting.
Han M.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Terug gegaan voor de Mosselen PiriPiri. ( nu 4 keer gegeten) Het is een mooi ruim opgezet restaurant. De kaart is niet heel spannend. Maar goede gerechten en altijd wel een leuk gerecht naast de kaart. Het eten is er goed maar niet meer dan dat. Mijn mede bezoeker (die hetzelfde besteld had als bij een eerder bezoek) gaf aan dat haar gerecht vorige keer anders was en vond dat teleurstellend. De prijzen zijn voor sommige gerechten aan de hoge kant. Advies over de wijn zit er niet echt in. En ik twijfelde of ik de bestelde wijn in mijn glas had zitten. Maar goed, ze doen hun best. De aandacht van het personeel trekken daar moet je wat voor doen. En bediening die naar anderen staat te kijken als je net je bestelling doet is niet netjes. Dat is jammer!
Jelle W.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Een grand cafe met een ruime kaart. Prima lunchadres met een leuke en uitgebreide kaart. Wij hadden een salade uit de zee en die was verrassend lekker! Met oriëntaals gekruide zalm. Heerlijk. Kostte wel € 15,90. De Hamburger van € 7,90 was ook goed.
Mk123 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Eerst plaats in een soort gang met 2 tafeltjes onder een trap (donker hol naar lege ruimte boven) gekregen. Plaats zou meer iets zijn als garderobe of wc. Nieuwe plaats gevraagd. Gezellige ruimte achterin. Goede akoestiek, dus rustig kunnen praten. Houten banken met en zonder rugleuning, dus alleen achterover zitten als je op de goede bank kunt zitten. Frites donkerbruin, hard, veel te lang gebakken. Kleine schnitzel, mini bakje met 2 halve blaadjes sla, zonder extra, kloddertje kant en klare sladressing, bakje waterige saus. Een snackbar zou het beter doen. 3 gerechten met frites besteld, 2 bakjes gekregen. 3 verschillende serveersters. Hoewel nog niet ieder klaar was met eten, lege borden weggehaald van wie wel al klaar was, dessert apart gebracht, dus niet samen gegeten. Snackbar voedsel en bediening voor restaurant prijzen.
Enfin, een leuke gelegenheid voor een borrel na het shoppen, maar niet om te dineren.
Andrew M.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Hier meerdere keren geweest. Het eten is oke maar daar is ook alles mee gezegd. Service slecht duurt veel te lang voor je geholpen word. Personeel vind zich zelf vooral belangrijk en hoger staan dan de gasten lopen met te arrogante houding rond. Als je hier heen gaat moet je tegen zo zaak kunnen voor een leuke avond vind je het niet erg om lang te wachten noet echt gezellig personeel rond te zien lopen alsof het een straf is dan zit je hier goed ..
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Met een paar vrienden aan de bar bier gedronken en gezwicht voor de kipsaté
€ 16,50 voor 150 gram saté met wat friet en iets wat van sla weg heeft.
Erg gewoontjes allemaal

Marge maken moet maar dit slaat alles. Dit mag niet meer dan € 11,00 kosten
De snackbar om de hoek is beter...
Femmex .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Een tijd geleden met een grote groep gegeten. Lange tafel naast de entree waardoor de helft van onze tafel last had van de wind wanneer er weer een klant binnenkwam.
Beoordeling is gebaseerd op een standaard eetcafé maar prijzen zijn gelijk aan dineren in een gemiddeld restaurant.
Achterin heb je een groot zitgedeelte waar je een stuk fijner zit.
Enfin, start met brood en boter op tafel, prima kan niks mis aangaan. Voorgerecht bestaande uit een kaassoepje en een eendenrilette. Niet mijn smaak maar dat is persoonlijk.
Hoofdgerecht dorade met bietenrisotto. Leuke combinatie, smaken kunnen goed met elkaar maar dorade veel te lang gegaard waardoor de normaliter zachte smaak van deze vis erg droog en flauw werd. Zonde! Bietenrisotto geen risotto te noemen, te harde korrel en lijkt niet vochtig genoeg. Smaak biet was niet overheersend dus dat was goed.
De wijn die wij hadden was prima van smaak en makkelijk weg te drinken. Niets speciaals. Sauvignon blanc huiswijn.

Bediening, ondanks drukte, prima en relatief snel.

Niet voor herhaling vatbaar qua eten, wel een leuke tent voor een borrel of om een dansje te wagen.

Robertalkmaar .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Aantal keer bij samen geweest. Dit was de laatste keer! Personeel is aangenomen om hier de gasten niet vriendelijk te behandelen. Erg ontevreden chagrijnige gezichten, drankjes die op de tafel worden gegooid. Vroegen om de rekening en gooide deze gewoon op de tafel zonder te kijken en liep door. Er zijn legio andere leuke restaurants in Alkmaar waar wij veel liever naar toe gaan, enorme afrader!
Sietskekobus1 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Het eten was prima. De service het tegenovergestelde. Het duurde erg lang voordat we de kaart kregen, uiteindelijk hebben we er zelf om gevraagd. Toen we eten wilde bestellen duurde dat ook zo ontzettend lang dat we het zelf maar even gezegd hebben tegen de bediening. De bediening was ook niet vriendelijk. Het eten was dus erg lekker alleen de service was erg slecht.
ZijlstraJHJ .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
We wilden heerlijk uit eten. "SAMEN" leek ons wel wat. Kabeljauw en lamshaasjes gegeten. Op de kabeljauw lag meer mozerella dan dat de kabeljauw dik was. Lamshaasjes waren prima. Wat ontbrak op beide schotels enige vorm van groenten. De paar aardappeltjes waren te verwaarlozen.
Daarnaast was het lauw van temperatuur. Wij vonden de prijs/kwaliteit verhouding hier geheel zoek. Erg hoge prijs voor het gebodene. Daarnaast wijn besteld die niet in het glas zat. Jammer dat een kenner dit merkt. Niet voor herhaling vatbaar.
Fiducia .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Samen heeft ons positief verrast! Na eerder bij een ander restaurant 10 minuten gewacht te hebben voordat ons überhaupt een plekje werd gewezen werden we bij Samen direct en vriendelijk geholpen. De kaart is wat minimaal maar desondanks goed. De blonde jongedame in de bediening was snel en attent, dat ging prima!

Helaas werd er bij de kaasfondue te weinig groente en/of brood geserveerd. Gemiste kans. Gelukkig maakte het dessert en de gehele ambiance dat ruim goed.
Franca D.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Met drie vriendinnen na een zaterdag shoppen in Alkmaar, neergestreken bij Samen. Het was al druk toen we om 5 uur binnenkwamen, maar we kregen een tafel in een zijruimte, waar het iets rustiger was. Een broodplankje met z'n 4-en delen was geen probleem en de wijn was prima. Onze vegetarier ging met nog een vriendin voor de vegetarische lasagne, waarvan ze beiden aangaven dat die door de grote hoeveelheid kaas wel zwaar was, maar wel lekker en beide borden gingen zo goed als leeg. Een vriendin nam de Zalm en Papilotte en was daar zeer over te spreken. Ik kreeg Japanse kip teriyaki, die me ook uitstekend smaakte. De andere dames namen een koffie na en ik als enige een dessert en daar kreeg ik geen spijt van: de appel crumble met walnotenijs smaakte heerlijk!
De bediening was verder vlot en prima. We rekenden samen (met een kleine fooi) 120 euro af: heel netjes. Voor herhaling vatbaar.
Biggy .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
Een paar weken terug bij Samen gegeten. Uiteindelijk niet iets van de dinerkaart gekozen, maar diverse borrelhapjes, inclusief een paar oesters en sashimi. Eten van goede kwaliteit. Geen 3-sterren, maar wel eerlijk en goed. Prijzen we; iets aan de hoge kant. Bediening was alert en vriendelijk. Mooie zaak, met mooi decor.
Sophie Fleur V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2013
Gezellige en warme inrichting. Aardig personeel en vlot tijdens drukte, indekken bestek vergeten. Eten voldoende maar niet bijzonder.
Marianne G.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2013
Aardig restaurant voor een bijpraat-lunch op een maandag. Over de bediening niets dan lof. Prettige omgeving. Tafelgenoot was prima te spreken over de zalm. Hamburger was goed, maar de gebakken uien waren wel erg "stevig", beetje jammer. Prijs/kwaliteit kan ermee door. Er zit echt wel potentie in. werk aan de winkel.
Gourmet Of Gourmand? .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2013
In centrum Alkmaar is het lastig een restaurant te vinden waar je in lunchtijd van de dinerkaart kunt eten; maar niet bij Samen, want daar kan alles! Maar het kan wel even duren, zegt de vriendelijke bedienster.En toch staat het eten na twintig minuten voor ons. Mooi voorbeeld van underpromise en overdeliver. Mooie lamskoteletten en -karbo's met diverse groenten, helaas leek het niet altijd even vers en fantasievol. Prachtige frieten maar de vleessaus was wat aan de zoute kant. Je kunt uit verschillende soorten wijnen per glas kiezen. Professionele bediening, die je een gevoel geeft de moeite waard te zijn. Het pand ziet er picobello uit: nette schikking van de tafeltjes en propere toiletten.
A M.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
Was afgelopen weekeinde op visiste bij vrienden in deze stad, en werd op deze lokatie door hen getrakteerd op een diner. Nou, dat bleek geen verkeerde keuze, hoor. Goede, rijkgevulde soepen in royale portie vooraf: uien-, pomodori- en vissoep, met een lekker versgebakken broodje erbij. Daarna smulden we ieder van: malse parelhoenfilet, rijkelijk gevulde Thaise kip en een flinke Duitse biefstuk. Dus als je dit soort leuke gerechten zo op een rijtje ziet, dan hoef ik niets meer te vertellen over de rest van de kaart.., toch?! Verder is het een heel mooi lokatie waarbij de bediening duidelijk plezier in hun werk heeft: dat stralen ze absoluut af op het publiek/de bezoekers !!
Sjoerdcoenders .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2012
Op zondagmiddag heerlijk op terras gezeten, sauvignon blanc en verschillende speciaalbieren van de tap gedronken. Heerlijke crostini's gegeten en kaasplateau. Terrasverwarming maakte het aangenaam om buiten te zitten. Uiteindelijk toch naar binnen gegaan en aan de bar gezeten op heerlijke stoelen. Uitstekende bediening en goede wijnsuggestie. Oostenrijkse rode wijn, licht gekoeld was een goede aanrader. Uiensoep, salade van de chef (eendenborst) en dessert van de chef (chocolade cake, passie mango ijs en witte chocolade mousse) waren voortreffelijk. Ober had doorgegeven aan chef dat we graag deze gerechten wilde delen en kregen daarom ook iedere keer 2 mooi gepresenteerde borden. Een heerlijke middag/avond gehad bij dit restaurant, dat sfeer uitstraalt en toch heel trendy eruit ziet. Het biedt een goede prijs/kwaliteit, een aanrader dus!
M1992 .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2012
Lekker met z'n tweetjes gegeten. Het ziet er gezellig uit en je zit er lekker. Het eten is gewoon prima en prijs/kwaliteit verhouding is oke. Een aanrader als borrelhap/starter zijn de nacho's met kaas uit de oven. Heerlijk!