Samen eten & drinken

Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Samen eten & drinken

Bianca1972 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Gisteravond met 4 personen gegeten bij Samen eten & drinken. Wij hadden een 3 gangen-menu voor een bedrag van € 16,00. Hadden hier onze bedenkingen bij, echter dit bleek onterecht. Wat een verrassing zeg!! Echt supergoed gegeten, leuke bediening en er was zeker niks aan te merken op de presentatie. Verder ook een leuk restaurant en mooi ingericht. Wij vinden dit dan ook echt een aanrader!!
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Samen is mooi gelegen in Tiel en heeft een hippe uitstraling. Mijn partner en ik hebben er de lunch gebruikt. De kaart biedt voldoende keuze en is redelijk geprijsd. Mijn partner bestelde een salade met ossenhaaspuntjes en ik bestelde de club sandwich met zalm. De gebruikte ingrediënten voor beide gerechten waren in orde. De sla en groenten waren vers, het brood van de club sandwich was van prima kwaliteit en ook de zalm was vers en goed van smaak. Het ging echter zowel bij de salade als de sandwich niet goed met de technische uitvoering van de gerechten. De salade werd geserveerd in een min of meer vierkante, vrij diepe schaal, meer een soepkom. Dat oogt heel leuk als het wordt geserveerd, maar al het vocht zakt naar de bodem waardoor mijn tafelgenote al vrij snel de salade uit een 'soep' van het vocht uit de groenten, het braadvocht van het vlees en de champignonsaus moest vissen. De plakken brood van de club sandwich waren erg dik. Het oogt natuurlijk indrukwekkend, wanneer twee van die 'torens' geserveerd worden, maar ze waren met bestek nauwelijks te hanteren. Daarnaast ging de smaak van de overige ingrediënten van de sandwich letterlijk 'verloren' in de enorme hompen - overigens prima - brood.
samen heeft alle basics in huis om een uitstekend adres te worden, maar wij adviseren het team om de technische uitvoering en de presentatie van de gerechten eens te heroverwegen.
WilB .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Met vrienden hier geluncht. Uitsmijter was goed, erg dikke, maar wel lekkere, plakken brood. Een teleurstelling was de erwtensoep. Op het oog een stevige bak, maar slecht van smaak en erg waterig. Duurde lang voordat de gerechten op tafel kwamen. Niet erg betrokken personeel.
Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Tijdens de stadswandeling in Tiel , hier eerst koffie gedronken vergezeld van gebak.
Tussen de middag hier weer neergestreken voor een lichte lunch , hetgeen tosti's werden.
Ruim terras , bediening was wat aan de trage kant , kan beter.
Dajo R.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Afgelopen zaterdag even iets gegeten bij dit etablissement. Leuk kaartje en ook alleraardigst opgediend. De mensen in de bediening zijn helaas niet allemaal even ervaren en sommigen zijn duidelijk "zaterdaghulp" en lopen er wat verloren bij. De 2 dames die het terras bedienen lopen bijna de benen onder het lijf vandaan, maar klagen niet en blijven zeer vriendelijk. De keuken had wel wat moeite met het bijbenen van alle orders. Wij bestelden een broodje, 2 porties patat voor de kinderen en eenmaal kroket op brood. Niet de moeilijkste bestelling ooit zou je zeggen. De kroketjes waren niet warm van binnen, toch was de totaalervaring best OK. Dit kwam voornamelijk door het personeel wat ons bediende en de leuke presentatie.
KeesBackspace .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Gezellig restaurant waar we een prima lunch genoten hebben. De bediening was behulpzaam en vriendelijk, het eten prima.
Raar dat we dit restaurant niet vonden op iens onder de slectie "lunch". Zeker de moeite waard.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Afgelopen zaterdag in dit gezellige restaurant in het hart van Tiel geluncht. Voor het terras vonden we het net even te koud, dus gingen we naar binnen, waar het heel erg druk bleek te zijn. Daar zal wellicht het Smartlappen Festival mede debet aan geweest zijn. Totaal niet mijn ding, maar het zal zonder twijfel extra mensen op de been hebben gebracht. Toevallig stond er net een stel op, waardoor we een tafeltje konden bemachtigen. Natuurlijk wilden we eerst iets drinken en dus zocht ik meteen op de kaart of er speciaal biertjes werden gevoerd. Gelukkig bleek dat het geval en kon ik een Leffe Tripel bestellen. Mijn partner hield het bij een ijsthee.
Volgens mijn partner was de kaart weinig verheffend, maar voor mij stond er zeker een lunchgerecht op de kaart (broodje van de maand), die de moeite van het proberen waard was en ook bleek te zijn. Het betrof een broodje hamburger (van een behoorlijk groot formaat) met een flink dikke schijf geitenkaas daarbovenop. Daarbij een keur aan slasoorten (waaronder rucola), dikke en knapperige frites en een fantastisch smakende, eigengemaakte knoflooksaus. Eigenlijk had het geheel de afmetingen van een volwaardige avondmaaltijd. De burger was prima gebakken en voor mij was het smullen. Misschien omdat ik het zo gewend ben, had ik graag honing op de geitenkaas gezien, maar ook over de gepresenteerde wijze was ik zeer verguld.
Mijn geliefde was echter veel minder te spreken over haar lunch. Zij had gekozen voor de club sandwich carpaccio met meergranen brood. De sneeën brood vond ze veel te dik en de slagarnering was – volgens haar – niet vers. De sla was gelig en duidde op een zeker mate van verleptheid, zoals ze me liet zien. Zelf vind ik het moeilijk om daar commentaar op te geven, want verkleuring van sla kan – denk ik – meerdere oorzaken hebben. Hoe dan ook, ze heeft de sla en het meeste van het brood laten staan.
Kort en goed keken we dus totaal verschillend tegen ons eten aan. Daar waar ik een negen of een tien zou hebben geven, kwam zij niet verder dan een vijf. Mijn totaalcijfer voor het eten komt daarmee op een zeven. De bediening was vlot en vriendelijk en het etablissement ligt op een strategisch prachtige plek.
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Vanavond gegeten bij Samen voor het eerst. Het was heel erg lekker en een fijne service in de bediening. De inrichting is mooi en rustig.
We hadden een voor, hoofd en nagerecht genomen. Als nagerecht niet gewoon een ijsje , koffie of glas thee. Nee er was een optie voor koffie voor 2. Dat was koffie of thee met bonbons, brownie en koekjes. Idee van een kleine high tea.
Komen zeker terug echt een aanrader.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Het zou zo anders kunnen zijn... de locatie is prima, midden in het centrum, verzorgd terras en ook binnen ziet het er goed uit. Over de bediening geen klachten, vriendelijk en vlot. Naast eenvoudigere gerechten (denk aan schnitzel en saté) rond €15,- heeft het ook een normale restaurantkaart. Vanavond gekozen voor kipsaté. De tijd van bestelling tot serveren was prima en netjes geserveerd met losse frites en salade. Smaak van alles was goed met uitzondering van de saté zelf. Deze was nattig en de structuur was niet heel mals. Kritiek werd goed opgepakt door bediening, doorgegeven aan keuken en netjes reactie terug. De kok kiest bewust voor een bereiding waardoor de kip niet droog wordt van binnen.... jammer, maar naar mijn mening kan dit beter
smaakB .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
We wilden een eenvoudig hapje eten (diner) en dat is hier wel gelukt. Het eten was ok, niet bijzonder. Het was niet druk in het restaurant, desondanks liet de bediening je erg lang wachten en lette niet goed op de gasten.
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Bij toeval een stop gemaakt in Tiel. Je loopt na het parkeren bijna automatisch bij Samen het terras op. Voor de lunch hedden wij niet al te veel trek en vroegen de bediening om een 'Geitje en Bijtje met 2 x bestek. Dit was geen enkel probleem.
Ondanks het feit dat het gehele terras bezet was mochten we niet klagen over de snelheid van de bediening, welke bovenal bijzonder aardig was. Met een terras vol lunchend publiek moet je verwachten dat de bestelling in tijd kan uitlopen. De serveersters aanziend konden we bepaald niet zeggen dat ze zich liepen te vervelen en dat zal ook in de keuken niet het geval zijn geweest. Uiteindelijk werd een prima salade op twee borden en met 2 x bestek uitgeserveerd. Complimenten voor het meedenken!
Geitje en Bijtje is een lekkere combinatie en bezorgde ons, samen met de zon en de redelijke, maar koele rosé, een prima vakantiegevoel.
Met een extra pluim voor de dames van de bediening weer op weg naar Rotterdam!
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2012
Samen eten & drinken is voor ons een restaurant voor een snelle hap tijdens lunch of avondeten. Op koopavond zijn wij hier gaan zitten en hebben een hoofdgerecht besteld. De rosé wijn die wij hadden besteld was niet bijzonder, maar wel redelijk te drinken. Als hoofdgerecht hadden wij een schotel met kabeljauw in krokante korst en biefstuk. De kabeljauw was niet bijzonder. Geen smaak die blijft hangen, hoewel de vis wel goed gegaard was. De biefstuk had al een aparte vorm. Er werd niet gevraagd hoe de garing moest zijn; deze biefstuk kwam medium tot well done. De malsheid liet te wensen over. Er waren flinke stukken met taai vlees en zeentjes.
De bediening was oké. Er waren geen zones voor het personeel, dus dat liep (met twee op het terras) af en aan, maar kon de lege glazen niet vinden. Ook duurde het lang voor de hap aan tafel was.
Al met al prima om even snel te eten zonder hoge verwachtingen voor een redelijke prijs.
Marieta K.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2012
Onderweg naar huis rijdend op de A15 zijn we Tiel binnen gereden om een hapje te eten en zodoende kwamen we bij Samen uit. Totaal geen spijt van deze keuze, als ik in de buurt had gewoond, kwam ik hier zeker vaker langs!
Mijn vriend had een keuze menu en ik vooraf de mosterdsoep met zalm (die boven verwachting zeer uitstekend was!) en varkenshaas met mozzarella (ook top!). Alles smaakte prima, je kon merken dat er zorg aan was besteed en de borden zagen er keurig uit.
Het enige minpuntje was een hoekje van een pakje saus wat mijn vriend in zijn stoopfpotje aantrof. De dame van de bediening nam dit zeer kwalijk op en in overleg met de kok hebben we de koffie achteraf van het huis gekregen. Zoiets kan gebeuren, het is meer de manier waarop een restaurant hiermee omgaat en de bediening van Samen heeft dit naar mijn mening zeer keurig opgelost. Ondanks dit 'foutje' zal het mij niet weerhouden nog eens hier naartoe te gaan.
Verder was de bediening allervriendelijkst, drinken werd vlot bezorgd, de entourage van Samen zag er zeer netjes uit en liggend aan een klein pleintje in Tiel hadden we best leuk uitzicht.
Prijs/kwaliteit-verhouding gewoon super, je kan hier erg goed eten voor een mooie prijs!