Sama Sebo

Zondag Gesloten

7,2
Frits B.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Nog steeds een geweldig goede Indische maaltijd in een wat oubollige inrichting.
Joop 1.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Zoals vanouds weer een heerlijk bordje met alles er op er er aan. Extra sate'tje erbij en de dag kan niet meet stuk. 47 jaar Samo Sebo een dikke felicitatie waard.
AlitadeR .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Indonesisch is by far mijn favoriete keuken. Zoveel uiteenlopende smaken! In Amsterdam is Sama Sebo onze favoriet. Lekker eten, en lekker in het centrum, om neer te strijken na een dag winkelen.
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Vlak voor de opening van de Uitmarkt hier met 2 persoenen gegeten. Zonder reservering toch nog net een tafeltje kunnen bemachtigen. Het restaurant zat dan ook propvol, en je zit een beetje dicht op elkaar. Knap zoals de bediening hier omheen maneuvreert. Verschillende gerechten a la carte geselecteerd. DE worden snel opgediend. Verwacht geen bovenmatige porties. De smaak is ietwat neutraal. Naar ons idee wel erg afgestemd op de vele toeristen. M.n. de specialiteit van de Indonesische keuken als bron van verfijnde toepassing van de diversiteit van kruien komt hierdoor niet goed uit de verf. Een beetje meer eigentijdse durf in de keuken zal de kwaliteit verhogen.
Sushimaster .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Met z'n drieen gegeten op een vrijdagavond. Verse, authentieke Indische gerechten, precies goede hoeveelheid. De service valt als het druk is een beetje tegen. Maar verder is het eten heerlijk, ik raad persoonlijk de rijsttafel aan.
Greet M.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Ik snap niet zo goed waar die lage cijfers vandaan komen. Hopelijk geen wraak voor t een of ander. Wij waren door die verhalen bijna niet naar binnen gegaan, na een snel kijkje op Iens. Maar we zagen ook dat het druk was. Zoveel mensen kunnen het toch niet mis hebben.?
Het decor is gewoon leuk, uit de oude tijd, toen het waarschijnlijk gewoon een Amsterdamse kroeg was. Het voelt als een bruin café. Dat is toch gewoon leuk?
Wij kozen voor de lunch nasi en bami ramas. Dat was heel erg lekker. De presentatie paste bij de ambiance van het café. Een beetje ouderwets aandoend. Maar het smaakte fris met veel kleine smaakexplosies. En de taugé was zelfs 'gedopt'! Keurig.
Het eten was ietje prijzig. Maar wat wil je ook, direct aan de P.C.Hooft-straat!
Er liep veel personeel rond. Heerlijk, niet te lang wachten voor attentie. Charmante heren. Onze ober gaf mijn 19 jarige dochter nog een grote hand chocolaatjes mee in haar tas! We komen er zeker nog eens terug. Om het eten en de chocolaatjes ;-)
Hein_de_Jong .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Zoals altijd voortreffelijk ge-rijst-tafeld met vriendelijke en attente service (ook voor gluten-vrij dineren is Sama Sebo een aanrader).
DeBij .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Lekker geluncht, persooneel is vriendelijk en attent.
We bestelden a la carte, gerechtjes kwamen inderdaad wat snel, de smaak was goed. We hebben alle schaaltjes met smaak leeggeten!
Petra M.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Gisteravond rijsttafel gegeten, smaakte nergens naar! Schandalig geprijsd voor minimale hapjes. ( behalve de rijst dan )
Presentatie is ook slecht, bediening net zo.
Bijna onbeschoft! Dit restaurant is vergane glorie, en als je liefhebber bent adviseer ik daar niet heen te gaan. Verhollandste toeristische zooi.
Jammer, want het was lang geleden zo goed.
Ajwm .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Heeft niets met Indonesisch eten te maken; vlakke smaken bij alle gerechten; wel eens van sambal en kokos gehoord? Sinds wanneer moet je daarom bij een Indo restaurant apart om vragen?
Het eten wordt binnen twee minuten voor je neer gekwakt, staat dus allemaal al voor de magnetron klaar.
De rekening is ook een apart fenomeen: je bestelt a la carte verschillende gerechten, op de rekening staat vervolgens alles onder een gerecht; ik dacht nog , verkeerde rekening, maar nee, " is hetzelfde meneer".......
Totaal oncontroleerbaar dus, dat hoort gewoon niet.
Kortom, waardeloos eten en service niet aan de orde.
Eet smakelijk even goed.

Michiel A.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Prijs/kwaliteit-verhouding finaal zoek. Zelfs als het eten van goede kwaliteit zou zijn. Gerant "morst" tijdens zijn dienst om 1530u al fors witte wijn. Hoe is het mogelijk...
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Ik heb gisteren losse gerechten besteld. Het eten werd binnen 10 minuten opgediend.
Ik proefde harde rijstkorrels. Uit alles bleek dat het eten in een magnetron wat opgewarmd. De samenstelling van de maaltijd wat een erg Nederlandse versie van de Indonesische keuken. Voor deze inferieure maaltijd moest ik nog een behoorlijke prijs betalen. M.a.w. geen goede prijs kwaliteit verhouding. Het zal voor mij tot een eenmalige ervaring beperkt blijven

Cwillemzorg .
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Super avond. Super bediening, heel hartelijk dank voor het zo aangenaam mogelijk te maken voor mij. ( mijn vriendin had pech onderweg en Kwam 45 min te laat)
Het eten is lekker vers. Mijn favoriet gerecht is sajor lodeh.
2 minpunten: nasi en bami, deze zijn te flauw.
Maar ik kom zeker weer terug!
Hugo G.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
De rijsttafel was uitstekend, oorspronkelijke smaken. Het eten stond op tafel, een paar minuten na onze bestelling, dat doet dan even denken aan grote pannen die al lang staan te pruttelen. maar alles proeft vers en niet doorkookt. Een leuke sfeer in een ietwat krappe ruimte. En een prima bediening.
Ton J.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Ik had al een tijdje in gedachten om weer eens bij Sama Sebo te eten. Het was lang geleden dat ik daar voor het laatst geweest was. Tijdens de telefonische reservering, zeker aan te bevelen!, bleek dat we pas om 21:00 uur terecht konden. Ondanks dat toch maar gegaan.
En mn lief en ik kozen beiden de standaard rijsttafel.
We hebben slechts luttele ogenblikken aan de bar, onder het genot van een sapje, moeten wachten, waarna we plaats mochten nemen aan een tafeltje. Niet te geloven hoe druk het in het kleine restaurant nog was rond dat tijdstip.
Mijn lief verbaasde zich over het interieur: de P.C. Hooftstraat suggereert een totaal ander concept qua inrichting. Juist de eigenheid van een Amsterdamse kroeg met daaraan gekoppeld een verwesterd Indonesisch eethuis is verrassend. Weg met de bling-bling van de straat, doe maar gewoon dan doe je gek genoeg.
Voor we er erg in hadden werden de gerechten van de rijsttafel al uitgeserveerd. En toen werd het echt smullen. De verschillende soorten saté smaakten voortreffelijk net als de andere groente-, vlees- en bijgerechten.
Al dat lekkers op tafel in combinatie met het, voor mijn begrip, late tijdstip om te eten, maakte dat ik snel veel wilde eten. Als "nagerecht" kwam ik niet verder dan een verse muntthee met spekkoek.
We gaan zeker nog een keer terug.
Ik neem me nu voor om dan gerechten van de kaart te kiezen: wat minder en wat selectiever. Maar als het zover is dan zie ik het ook wel weer... :-)
Rusty .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
All members of the party were delighted with the excellent food, presentation and service (including greeter/coat-checker!)

Alle leden van de partij waren blij met de uitstekend eten, presentatie en service (inclusief greeter / jas-checker!)
Hiske G.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Wat zo fijn is bij Sama Sebo is dat je niet een hele rijsttafel hoeft te bestellen maar alleen dat wat je lekker vindt. Bijv. de garnalen op een stokje, de boontjes met garnaaltjes (pittig). Wij eten altijd in de Bodega, waar de gezellige sfeer hangt van een bruin cafe, en waar de mannen van de bediening je als een oude vriend begroeten
Jpdelugt .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Lekker gegeten, en uitstekende service. De decoratie is wel wat ouderwets, maar om een kwalitatief goede maaltijd te genieten, kun je hier prima terecht.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Eten was als altijd overheerlijk, tafel vol met schaaltjes en altijd de mogelijkheid om tussentijds nog wat extras bij te bestellen. De service als altijd met een smile, dus snel weer terug!
Roland R.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Met Amerikaanse gasten daar gegeten op 13 november. Zij waren totaal niet bekend met de indonesische keuken en al helemaal niet met tempoe doeloe. Het werd een klein feestje. Alles geproefd, alles heerlijk en allemaal geserveerd door buitengewoon hartelijke en lieve mensen. Ik ken net even wat betere indonesische restaurants met net wat meer verfijning en smaak, maar daar ontbreekt de sfeer van Sama Sebo. En die is o zo belangrijk. Dank voor weer een fijne avond, mensen van Sama Sebo.