Sama Sama

Duur
Lang
Conny D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Beetje teleurstellende ervaring. Leuke ontvangst, gezellige kleine zaak, maar het eten viel tegen. Alhoewel de authentieke Indonesische smaken aanwezig waren, was de kwaliteit niet bijzonder. De sate-schotel was deels warm, deels lauw en deels koud en er lag een onduidelijke kleine portie nasi-goreng bij. De nasi-rames van mijn partner was ook niet echt bijzonder. Wilde vervolgens nog een toetje bestellen, maar moesten zo lang wachten dat we daar maar van afgezien hebben.
M-waanders .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijke rijsttafel gegeten, die met vlees, nummer 1. Het kippensoepje vooraf was erg lekker met knapperige groente. Aardige bediening en klein intiem restaurant. Wel jammer dat de muziek repeteerde, bepaalde nummers 2 x gehoord die avond. Verder zeker een aanrader!
Arno665 .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij Sama Sama! We hadden gekozen voor rijsttafel 1 Sama Sama Djawa. Eigenlijk was alles lekker maar ik vermeld graag de Soto ajam (Javaanse kippensoep), Ajam pangang, Rendang sapi daging en Indonesische bami. Sommige porties waren een tikkeltje aan de kleine kant voor 2 personen maar gelukkig was bijbestellen geen enkel probleem en bovendien kosteloos. Ook voor een karafje kraanwater werd niets gerekend. Top! Mijn vriendin had als nagerecht nog genoten van Es Pisang Goreng (gebakken banaan met vanille ijs en slagroom). De bediening was vriendelijk en legde bij ieder gerecht uit wat het was. Kortom, we hebben genoten en komen graag nog een keer terug.
Josmulder .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Vrijdagavond hier gegeten. Wij hadden gekozen voor de niet gebruikelijke vis-rijsttafel.
Vissoep vooraf en puur Hollandse vis klaargemaakt in een Indonesisch jasje met toebehoren.
Tevens 3 soorten rijst en bami. Totaal geheel zeer smakelijk en voldoende. Alleen ontbrak er een schoteltje kokus.
De huisgemaakte sambal was perfect.
Jos Mulder
Midwoud
Rldebruijn .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Ik kan niet anders als drie keer een negen geven. Wat een heerlijke Indonesische rijsttafel, naar dit authentieke hebben wij lang gezocht.
Bij binnenkomst voelden wij ons direct welkom; de bediening is warm, gastvrij, relaxed en bescheiden.
Ook het decor en de achtergrondmuziek geeft je een prettig gevoel.
Toch kan ik nog 1 nadeel bedenken....wij wonen op twee uur rijden van dit restaurant vandaan :-) maar als we in de buurt zijn gaan wij hier zeker weer rijsttafelen!
Thea R.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Gisterenavond bij Sama Sama gegeten. Mijn man is dol op Indonesisch eten. We zagen de goede recensie van Sama Sama op Iens en besloten daar naartoe te gaan. En we werden niet teleurgesteld wat een heerlijk authentiek Indonesisch eten. Klein restaurant waar duidelijk aandacht aan het eten wordt besteed. Super vriendelijke eigenaar die geregeld de tafels langs gaat om te vragen of alles naar wens is. De bediening is ook netjes en correct. En wat betreft de vorige recensies het zijn inderdaad kleine schaaltjes. Het lijkt weinig maar her is meer dan voldoende . En als het niet voldoende is dan kan je gewoon er wat bij vragen. Ze zien ons hier vaker!
Amber P.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Toevallig binnen gelopen en voelde ons aangetrokken tot de gezellige uitstraling. Leuk, knus restaurant met vriendelijk bedienend personeel. Wij hadden gekozen voor de rijsttafel Sama Sama. Onze smaakpapillen werden door de Indonesische traditionele gerechten keer op keer verrast. Wat ons opviel was dat er met liefde en passie wordt gekookt. Je proeft dat dit dagvers is. De eigenaar/chef liep zelf door het restaurant en sprak even met zijn gasten. Al met al zeker aan te raden! De volgende keer dat wij weer langs Zutphen komen zullen wij hier graag weer aanschuiven.
Met culinaire groet Youri & Amber
JOYCEWIM .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Eerste kennismaking.
Hartelijk ontvangen, niet gereserveerd, na even puzzelen was er een plek te vinden voor 4 personen.
Gekozen voor de luxe rijsttafel.
Vrienden (thuis in de Indonesische keuken) onder de indruk, het was een koningsmaal!
Ook complimenten voor de uiterst vriendelijke bediening.
Min puntje.... achtergrond muziek, hebben 3 keer zelfde liedjes gehoord...
Robset .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Onlangs de Nasi/Bami Rames Compleet gegeten bij sama sama, erg lekker en meer dan genoeg! De sfeer uit het echte indonesie komt goed naar voren met de balinese beelden en de javaanse poppen die aanwezig zijn. Met een erg vriendelijke bediening en goed advies over gluten hebben we een prima avondje gehad bij sama sama!
Dick W.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Was nog mooi weer, dus op het terras plaatsgenomen. Na 3 kwartier kreeg ik mijn soto ajam, de smaak was heel redelijk, maar helaas wel aan snot gekookt, totaal geen bite meer. Ik kreeg de kom soep met lepel op tafel, zonder servet (waar ik om moest vragen) of een placemat. Erg slordig en getuigd nou ook niet echt van alertheid van de bediening. Mijn bordje Nasi Rames Compleet was goed van smaak, maar hier had wat mij betreft ook wel wat meer variatie in gemogen (slechts één soort vlees en één stokje sate). Sambal moest ik wederom weer om vragen, waarna er een schaaltje met een volle theelepel sambal kwam. Hier mag naar mijn idee nog wel e.e.a. bijgeschaafd worden.
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw recensie. Fijn te horen dat onze gerechten goed van smaak zijn bevonden, echter texturen van soep zal onderhevig zijn aan persoonlijke voorkeur. Op onze menukaart staat omschreven wat wij bij de diverse gerechten zoals ook onze Nasi Rames Compleet serveren. Meerdere vleesgerechten, naast meerdere groentegerechten is een keuzemogelijkheid onder het kopje Nasi Rames Besar, welke in onze menukaart direct onder Nasi Rames Compleet staat gepresenteerd. Voorts staan voorin bij voor- en bijgerechten de diverse mogelijkheden voor sate. Spijtig dat deze keuze u niet duidelijk is geweest.

Voorts vind ik het erg jammer dat onze bediening op het terras door u als niet alert is bevonden. Ik dank u voor deze melding welke ik met betrokkenen zal bespreken. Doorgaans "scoren" wij hogere cijfers op service, dus neem ik uw feedback uiterst serieus. Binnen in het restaurant waren alle tafels bezet en heb ik diverse gasten persoonlijk gesproken. Het was voor een woensdagavond gezellig druk en er is heerlijk gegeten en gedronken, zo is mij gebleken. Spijtig dat u niet een gelijke ervaring heeft mogen opdoen gisteren. Waarnodig zal eea bijgeschaafd worden. Nogmaals hartelijk dank voor uw feedback en graag tot de volgende keer.
Met vriendelijke groet,

Reggy Loing
Indonesisch restaurant Sama Sama
Titia04 .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Op een rustige zondag hartelijk welkom geheten door zowel eigenaar als personeel. De rijsttafel genomen. Lekkere gerechten, goede smaken. Wij komen terug!
Freddy D.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Met 7 man gegeten bij Sama Sama. Schoonmoeder eet bijzonder weinig dus rijsttafel voor 6 personen besteld. Was echt veel te karig. Bakjes vlees voor 3 man met 4 kleine stukjes vlees. Kan echt niet. bijzonder tegengevallen qua porties.
Het spijt ons dat wij u niet tevreden hebben kunnen stellen. Opmerkelijk, want tijdens uw diner hebben zowel mijn collega als ik u herhaaldelijk gevraagd of het allemaal naar wens was en hier is op gereageerd dat het allemaal heerlijk smaakte. De beoordeling voor smaak zie ik in uw lage waardering niet terug.
Over de proportionering: voorafgaand aan het diner heeft u allen te kennen gegeven met 7 personen van een 6 persoons- rijsttafel gebruik te willen maken. Slechts 3 personen kozen ervoor gebruik te maken van het bij inbegrepen voorgerecht, 4 personen hebben dit afgeslagen. Ik heb direct tijdens de opname van de bestelling aangegeven dat u altijd nog kan bijbestellen. Tijdens uw diner en zelfs voor het afruimen en bij het afrekenen heb ik van niemand iets mogen vernemen over "te karge bakjes vlees". Sterker nog, het was allemaal heerlijk en naar wens.

Mosterd na de maaltijd: (nagenoeg) iedere gebruiker van onze rijsttafel krijgt desgewenst een aanvulling van de gerechten die hij/zij graag wil. Dit (meestal zonder verdere bijberekening) om voedselverspilling tegen te gaan. Ik heb de vrijheid genomen de organisator van het diner te bellen en uitleg gegeven over onze werkwijze van proportionering. Zij gaf aan heerlijk te hebben gegeten en graag nogmaals mijn restaurant te bezoeken.
Voorts heeft 1 uwer tafelgenoten haar autosleutels verloren onder tafel. Zoals het bij ons gebruikelijk is nemen wij direct contact op met de persoon die gereserveerd heeft om dit te melden. Zij was hierop enorm dankbaar daar zij s'ochtends vroeg naar Den Haag moest reizen.Ook zij heeft heerlijk gegeten en was alles naar wens geweest.
Al bij al dank ik u hartelijk voor de gegeven recensie, zoals ik ook enorm blij ben met alle voorgaande recensies van onze gasten. Met vriendelijke groet, Reggy Loing, eigenaar Sama Sama
EdenLindaVanSchie .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Hartelijk welkom geheten door, denk de eigenaar. Gelijk vragen wat we wilde drinken, en er werd meteen huisgemaakte kroepoek en sambal bij geserveerd. We hadden een rijsttafel Sama Sama besteld, vooraf een heerlijke soep. De schaaltjes waren niet heel groot, maar zeker achteraf voldoende. Je kon ook gewoon probleemloos bij bestellen. Kortom heerlijk! Samen nog een gebakken banaan met ijs als dessert, was ook super smakelijk. Kortom mochten we ooit nog eens in Zutphen komen dan gaan we er zeker weer eten. Aanrader!!
OW98 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Heel Hollands om geen 10-en te geven, maar dit is echt een aanrader. Heel gastvrij en dan bedoel ik oprechte aandacht voor de gast en uitgebreide uitleg met de authentiek gemaakte gerechten. Met mijn eet ervaring in Maleisië, durf ik te beweren dat dit de Indonesische keuken is.
Dirk M.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Het was een miezerige dag en daarom liepen we hier tamelijk vroeg naar binnen, maar we werden - als eerste gasten van de dag - met open armen ontvangen.

Door de hartelijke ontvangst en de bediening waren beide uitstekend e het interieur ziet er gezellig uit. We kozen voor de 'complete gerechten', een soort mini-rijsttafel op een groot bord, waarbij je keus hebt uit vier verschillende soorten, elk met verschillende keuzemogelijkheden. Voor ieder wat wils dus, en zeer schappelijk geprijsd.

Toen een schaaltje Atjar bleek te ontbreken werd duizendmaal excuses aangeboden, en zelfs de chef kwam vanuit de keuken nog uitleggen dat het hem speet dat hij het was vergeten.

Jammer dat ik niet in Zutphen woon, maar als ik nog eens 'in town' ben, dan ga ik zeker nog eens naar Sama Sama!
Brambox .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2014
Ben met name te spreken over de soto ayam. Die was overheerlijk. Als hoofdgerecht de rendang gehad. Leuk aangekleed en prima van smaak. Miste de kokossmaak dat wel. Ik was laat maar dat was geen probleem. Goede service dus.
Mona B.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Zeer vriendelijke ontvangst en bediening! Heerlijk gegeten in een knusse, echt Indonesische sfeer. De huisgemaakte sambal was voortreffelijk. Wij komen zeker een keer terug met kinderen en/of vrienden.
Mariposa12 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
We hebben vanavond genoten van de rijsttafel Sama Sama. Vooraf de soep, goed gevuld en een heerlijke smaak. Als hoofdgerecht allerlei warme en koude gerechtjes. Hoeveelheid is ruim voldoende, maar je kunt altijd nog iets bijbestellen. Bediening is vlot en vriendelijk. Wel jammer dat de jongedame onze kroepoek en extra huisgemaakte sambal was vergeten te brengen. Verder was het prima en zijn we erg tevreden!
VanRossum2 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Voor het eerst een bezoekje gebracht aan Sama Sama, naar aanleiding van de meestal positieve recensies. We waren blij verrast. De bediening is op een prettige manier informeel, de eigenaar heet je hartelijk welkom, de serveerster reageert snel op vragen of verzoeken maar valt je verder niet lastig met de meestal veel te vaak gestelde vraag of je nog wat wil drinken. Het eten is goed en hoewel het in eerste instantie niet zo veel leek te zijn, bleek het juist precies voldoende te zijn. Geen schuldgevoel door halfvolle borden dus. Het is een klein restaurant met een eenvoudige inrichting, maar dat past in het concept van een onopgesmukte eetgelegenheid waar je voor een heel redelijke prijs een lekkere maaltijd voorgeschoteld krijgt. Kortom, een aanbeveling voor wie in het centrum van Zutphen lekker Indonesisch wil eten.
Pereira .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Wij kwamen voor een klein hapje (voorgerecht). Bediening prima! Lang moeten wachten voor die paar voorgerechten.
Lumpia semarang: doorgebakken; soto ayam: goed van smaak, vulling moest je zoeken; sate kambing koud, saus bestond uit beetje ketjap; pecil flauw van smaak. Erg hoog aan de prijs!