Sam's Eetcafé

Bierstraat 12 7241 AH Lochem Nederland Kaart

Over restaurant Sam's Eetcafé

Passie op de plateaus

Sam's Eetcafé vindt je in een monumentaal pand in Lochem, waar de Gudula kerk op je neer kijkt. In heerlijke comfortabele stoelen geniet je hier van (mini)broodjes, plateaus vol met lekkers of een cocktail op de loungebank. Met hun passie voor de zaak scoren ze hier keer op keer hoog op gastvrijheid en hun schitterende schotels!

Meer informatie over restaurant Sam's Eetcafé

Maandag t/m Woensdag 11:00 - 20:00
Donderdag Gesloten
Vrijdag t/m Zondag 11:00 - 20:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Willem Smink .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Mocht je hier willen gaan eten dan heb je vooral heel veel geduld nodig. Zowel de keuken als bediening stonden in de zomeravond-modus. Het eten is redelijk, maar niet meer dan dat.
Dirk S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
In 1 woord? Waardeloos. Netjes ruim van tevoren reserveren op het terras betekent gewoon dat je je plekje buiten pas krijgt na een discussie. Vervolgens: trage bediening! Om half 7 aan tafel en meteen voor- en hoofdgerecht besteld. Het voorgerecht was er na een uur, het hoofdgerecht pas om 9 uur! Terwijl we ook onze jongste telg van net 1 jaar bij ons hadden! Tijdens het wachten op het voorgerecht maar om wat stokbrood gevraagd. Ook dit werd pas na 15 minuten gebracht. Tussen de gangen door ging het bijna elke keer mis met het bestelde drinken (verkeerde drankjes, drankje vergeten). Tenslotte staat op de menukaart wel, dat het wat langer kan duren OMDAT DE KWALITEIT BELANGRIJKER IS ALS SNELHEID! Helemaal mee eens, echter bleek deze kwaliteit NERGENS uit: niet vragen of iemand een biefstuk rood of doorbakken wil en die vervolgens taai is, spareribs die niet gemarineerd maar overgoten zijn met sojasaus en curry, en stokbrood met kruidenboter en pesto die ik thuis lekkerder kan maken. Normaliter zeg ik: fouten zijn leermomenten. Dit zijn er echter zoveel, dat het volgens mij zeer de vraag is of dit ooit goedkomt met de huidige personele bezetting.
Edda .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
We kregen een mooi tafeltje bij het raam, het was erg rustig voor een zaterdagavond. Muziek was zachtjes op de achtergrond, tafeldame was attent, lekkere stoelen. Hoofdgerechten waren goed verzorgd en erg smakelijk maar de salades als bijgerecht saai, oud en bruin met veel mayonaise en weinig smaak. Geen groenten. De rustige tafelmuziek werd vervangen door top 40 hits met veel bas, klonk steeds harder en de tafeldame werd vervangen door een in attentere tafelheer.
Jenneke S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Maaltijdsalade was wat karig voor 13,50. Er had bijv. kruidenboter bij het stokbrood gekund of wat meer variatie in de groenten (gemengde sla met olijven en een paar cherrytomaatjes)
De vegetarische plate ( 15,00) was goed en rijk gevuld. Weer eens wat anders dan anders met falafel, geitenkaas, quiche, gekruide aaradppeltjes en salade.
Paul-Peter F.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Attente en gastvrije bediening, kwaliteit van het eten prima (met name het vlees uitstekend) en goede verhouding prijs/kwaliteit.
Maan70 .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Heerlijk gegeten. Een pikante spareribs en een kogelbiefstuk, erg lekker en smaakvol. De bediening was uitstekend en prettige sfeer. We komen zeker terug.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Heerlijk gegeten en de sfeer was vriendelijk. Ik kan Sam eetcafe aanbevelen voor iedere toerist en bewoner van Lochem

Theo en zijn vriendin
Kaatje81 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Gisteravond een gezellige avond gehad. Het was behoorlijk druk en de bediening deed haar uiterste best om het iedereen naar het zin te maken. Het eten was heerlijk, voorgerecht de gamba's en gehaktballetjes en daarna een goed gebakken kogelbiefstuk en een gegratineerde schnitzel. Het smaakte uitstekend. Als afsluiter een goede cappuccino. We komen zeker nog eens terug.
Peterbe .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Op 2de Paasdag hier gegeten. Het was die avond erg druk waardoor we wat langer moesten wachten op ons eten. Het eten was het wachten waard, erg lekker en zeer smaakvol. Bediening was erg vriendelijk. We vonden het een zeer geslaagde avond en zijn daarom de volgende avond er weer wezen eten. Het was weer top.
Frank1962 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
We waren met 4 personen. 3 personen kregen te eten de 4e persoon moest wachten want het was fout doorgegeven.
Kan gebeuren , daarna na lang wachten gevraagt hoe e.e.a. zat.
Ook gelijk klacht gedaan over het al gekregen eten biefstuk was goed maar de kip en varkenshaas waren droog.
De spareribs waren niet warm.
Na deze klacht hebben we helemaal niks meer gekregen ook het 4e gerecht niet meer.
Wel de rekening gekregen , overigens hebben wij betaald voor wat wij het waard vonden.
Beste Sam ik was hier om met mijn vrouw en kinderen een gezellige 2e paasdag te vieren.
Je wordt van harte bedankt voor het verpesten hiervan.
Onze excuses dat uw etentje zo verlopen is. Wij doen altijd onze uiterste best om het onze gasten naar hun zin te maken maar als een gast ons niet te tijd geeft om een foutieve opname van de bestelling te herstellen en aangeeft dat hij het 4e gerecht niet meer hoeft te hebben en wil afrekenen, dan kunnen wij niets anders doen dan dat te respecteren. Wel moet ik melden dat ook gasten normen en waarden dienen te hanteren, een gast moet ook kunnen begrijpen dat als het heel druk is een en ander langer kan duren. Niet betalen is gewoonweg diefstal. Onze avond is hierdoor ook verpest.

Reactie van proever:

Uw beleving is anders dan de onze.
Wij hebben u ruim de tijd gegeven sterker nog wij hadden het eten al allemaal op.
Ook heeft u zelf besloten om voor de 4e persoon maar niks meer te brengen.
U zegt dat wij niet betaald hebben dat is weer een leugen van uw kant, wij hebben zeker wel betaald, alleen niet wat u verwachte maar wat wij het waard vonden.
Dat is iets anders als diefstal.
Dick K.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Met Iens korting op pad. Bediening aardige jonge knaap.
Geitensalade vooraf wat fantasieloos geheel. Schnitzel in een dikke vette kaassaus niet echt krokant. Soepjes vooraf OK. Een groot bord met wat weinig bijzondere groentes en wat gebakken aardappelen.
Erg enthousiast konden we hierover niet worden in een wat sleets, oubollig decor.
Allereeste de geitensalade en schnitzel zijn van onze best verkocht gerechten!
2- we hebben geen kaassaus dat was verse huisgemaakte champignonroomsaus!
3- ik ben bij jullie geweest en vraagt of als na wens is, iedereen zei dat als na wens is!
4- we geven altijd meer dan genoeg groente en aardappels!
5- jullie hbben gevraagd om 20% korting te krijgen op de gehele rekening!! Staat op de site van iens dat de korting allen op voor en hoofdgerecht is maar jullie willen korting op de gehele rekening, daarom schrijft u zulke recensie.

Reactie van proever:

Eenmaal in een restaurant ga ik nooit discussies naan over het eten. Dat heeft niets te maken met korting, maar simpelweg met het feit dat welles-nietes verhalen iets toevoegen aan het eten. Het geheel dat geserveerd wordt maakt geen echte culinaire indruk.
Natuurlijk hou ik rekening met het feit dat het een eetcafé is, maar zelfs met korting is het dan nog royaal betaald voor veel diepvries ingrediënten.
Mijn advies: niet rancuneus reageren, maar gewoon de kwaliteit opkrikken.

anf 2e reactie van restaurant:

Wij gebruiken geen diepvries producten, onze producten zijn altijd vers en veelal huisgemaakt. Met alle respect maar hoe kunt u onze producten betitelen als diepvries als u het verschil tussen een kaassaus en een verse champignonroomsaus niet eens kent..
Ons advies: Vertel het restaurant direct wat u van het eten vindt tijdens uw bezoek en niet achteraf via een recensie alsnog klagen als u eerst aangegeven heeft dat alles naar wens was.
Hennie1962 .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Hebben bij Sams's gegeten tijdens een weekendje weg. Wat een leuke en goed aangeklede zaak! Het was een rustige avond maar dat heeft geen afbreuk aan ons etentje gedaan. Bijzonder vriendelijke en proffesionele gastvrouw, gezellig een praatje en belangstellend maar zeker niet opdringerig.
En dan het eten! Wat was dat lekker en wat zag het er goed verzorgd uit! Ruime porties en hoog op smaak.
Aanrader: zalmbonbon en de Thaise kip. Maar ook de andere gerechten waren erg smakelijk. Huis rosé was super lekker. Zeer goede prijs/diner verhouding.
Jammer dat Lochem niet bij ons om de hoek ligt anders zouden we er regelmatig te vinden zijn. Maar we komen zeker terug als we in de buurt zijn.

Peter en Hinde
Heel erg bedankt voor deze mooie recensie. Wij zijn zeer verheugd dat wij u een leuke avond hebben bezorgd. Het was zeer aangenaam om zulke gezellige gasten in ons eetcafé te hebben. Hopelijk mogen wij u nog eens een keer begroeten als u weer een keer in de buurt bent. Wij kijken er naar uit.
Frits S.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Een vlot ingericht restaurant, mooie schilderijen aan de wand, sfeervol. De service was vlot en vriendelijk . Met vieren hier gegeten. Het eten vonden we voldoende qua smaak. Het voorgerecht was (te) groot vooral door veel salade. De hoofdgerechten : gebakken aardappels soms niet helemaal gaar, dezelfde salade als bij het voorgerecht en het vlees wel voldoende smakelijk
Brigitte W.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Gezelligheid, vriendelijk personeel, de kaart zag er leuk uit, we hebben alleen soep op ,mijn vriend had een uiensoep, en ik een mosterdsoep, en die was heerlijk, helaas zijn wij s,avonds ergens anders terechtgekomen, anders hadden wij zeker teruggegaan.
Hartelijk dank voor uw bezoek en de tijd die u heeft
genomen voor deze mooie reactie.
Fijn om te horen dat alle arbeid en
liefde die wij in ons vak stoppen zo goed wordt
ontvangen. Hopelijk mogen wij u in de
nabije toekomst weer een keer begroeten.
Bloemfontein .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
We hadden ons verheugd op ons etentje bij Sam's Eetcafe, goede recensies gelezen.
Helaas bleken onze verwachtingen niet waargemaakt te worden, het eten was zeer onvoldoende.
Het bleek niet vers en meerdere malen opgewarmd te zijn. Er werd jammer genoeg geen enkele compensatie aangeboden, noch een excuus. Dit kan veel beter!
Geachte heer en mevrouw,
Allereerst bedankt dat u ons van uw feedback heeft voorzien. Het spijt ons dat uw etentje bij ons niet aan uw hoge verwachtingen heeft voldaan. We doen altijd ons uiterste best het onze gasten naar hun zin te maken en ze een goede oplossing te bieden als het eens mis gaat. Wij menen dat ook in uw geval gedaan te hebben. Het doet ons echter verdriet te lezen dat u denkt dat al onze gerechten niet vers zijn en meerdere malen opgewarmd. Deze mening delen wij niet, daar wij over het algemeen werken met dagverse producten en deze op bestelling worden bereid. Na afloop van uw etentje hebben wij nogmaals aangegeven dat wij het jammer vonden dat het niet helemaal naar wens was verlopen en er is door u zelf aangegeven dat het goed opgelost was. Mocht u nog een keer in de buurt zijn, nodigen wij u hierbij graag uit om onder het genot van een drankje het er nog eens over te hebben.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Via Iens bij dit restaurant terecht gekomen. Het is er rustig deze zondagavond. Vriendelijke ontvangst, moderne inrichting. Comfortabele stoelen/fauteuils die wel vrij laag zijn. Veel mogelijkheden en heerlijke gerechten op de kaart, zeer divers, van wild tot vlees, vis en ook vegetarische gerechten zijn goed vertegenwoordigd! Partner neemt een visstoofpotje, ik een mix plateau vis en vegetarisch. Hierop ligt een flink stuk zalm op de graat, twee grote scampies, gemengde groenten, vegetarische quiche en falafelballetjes. Bij deze gerechten worden in de schil gebakken aardappeltjes en een salade en warmte groenten geserveerd. Diverse groenten, heerlijk. Goede maat porties.
Zeker een aanrader.
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Vanavond weer bij Sams Lounge eetcafe gegeten. Zoals gebruikelijk weer geweldig. Fantastische bediening door Samir, de eigenaar. Vanaf 4 januari komen er ook Egyptische gerechten op de kaart. Spannend, maar weer snel een tafel reserveren.
Dank u voor uw recensie meneer ten Berge, het was fijn om u weer te zien.
Ilang .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Op 2e kerstdag hier met ons allen gegeten. Ikzelf had een vleesplateau genomen. Goedgegaard vlees en goed van smaak. Daarbij werden heerlijke gekruide aardappeltjes in schil, verse groenten en een frisse rauwkost geserveerd. Alles smaakte voortreffelijk. De bediening was uitstekend. Je voelt je hier meer dan welkom, prettige sfeer. We komen zeker terug.
Hartelijk dank voor uw recensie. Wij zijn zeer verheugd dat wij u een prettige kerst hebben mogen bezorgen. Wij kijken uit naar uw volgende bezoek. U bent uiteraard van harte welkom.
TiMaR .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Met een grote groep heerlijk gegeten. Een driegangen menu voor nog geen 20 euro, waarvan de kwaliteit goed is. Het à la carte visstoofpotje was ook heerlijk. Vis goed gegaard in een lekkere witte wijnsaus. Iedereen aan tafel heeft smakelijk gegeten. De salade en gestoomde groenten die je erbij kreeg waren lekker: de groenten met een bite en de salade gelukkig niet met overmatige of zoete dressing.
De bediening was vlot en behulpzaam. Ondanks de grote groep (15) was al het eten ongeveer tegelijk, knap. De mensen (zowel de eigenaar en bediening als de koks) werken hard en hebben passie voor de zaak. Leuk om te zien.
Al met al een zeer geslaagde avond gehad. Een aanrader, ook voor grotere groepen.
Dank u voor uw recensie, we zijn blij dat wij u en de familie tevreden hebben gemaakt. We werken altijd met passie en goede kwaliteit, en we proberen altijd onze gasten tevreden te maken, daarom wij zo succesvol zijn.

Nogmaals bedankt en u bent altijd van harte welkom.
Helenj .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Eten bij Sam's Lounge is zeer goed bevallen. Bediening zeer vriendelijk en gastvrij. Wij aten een plateau met diverse vleesgerechten. Was erg goed. Het was geen probleem om de bijgerechten "in te wisselen" voor een ander gerecht.
Absoluut een aanrader.
Dank u voor uw recensie, wij zijn blij dat u tevreden bent over onze gerechten en onze service.