Sam's Eetcafé

Bierstraat 12 7241 AH Lochem Nederland Kaart

Over het restaurant Sam's Eetcafé

Passie op de plateaus

Sam's Eetcafé vindt je in een monumentaal pand in Lochem, waar de Gudula kerk op je neer kijkt. In heerlijke comfortabele stoelen geniet je hier van (mini)broodjes, plateaus vol met lekkers of een cocktail op de loungebank. Met hun passie voor de zaak scoren ze hier keer op keer hoog op gastvrijheid en hun schitterende schotels!

Meer informatie over restaurant Sam's Eetcafé

• Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Gastvrije en vriendelijke mensen
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
heerlijk gegeten en vriendelijke bediening
Jippie2006 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Prettige bediening.Prima 3 gangenmenu (visstoofpotje is een aanrader)
Zelf ging ik voor het vegetarisch plateau.Ik heb nog nooit zo goed en gevarieerd vegetarisch gegeten in een restaurant, wat een verrassing.Zeker proberen!
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Goede bediening, prima maaltijd. Prijs kwaliteitsverhouding zeer gunstig. Wij zouden zeker nog eens terug gaan als wij in de buurt komen.
Maarten J.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Tijdens onze vaknatie beland op het terras van 'Sam". Het weer zorgde er voor dat er voor de maandag heel wat mensen buiten kwamen eten. Jammer dat er geen muziek aan stond, verder zeer oké. We hebben genoten van het runder - en visstoofpotje. Bediening is vriendelijk en attent.
Mark J.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Gisteravond een heel gezellige avond gehad. Het was erg druk en eten was op tijd. Vlees plateau van de grill was heerlijk en heel goede kwaliteit. De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. We komen zeker terug.
Pauline D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
We hebben hier gegeten , heerlijke intieme ambiance in prachtig pand. We hebben gebruik gemaakt van de 3 gangen menu, de soep was heerlijk. En de Visstoofpotje en varkenshaaspuntjes dat we als hoofdgerecht hadden waren erg lekker. Alles was prachtig opgemaakt . De ontvangst en bediening was prima. We gaan zeker nog eens terug.
HENK T.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Erg vriendelijke ontvangst
Peter J.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Voor de tweede keer hier gegeten en weer was het heerlijk.Varkenshaas en kogelbiefstuk van de gril, het was erg lekker en goede kwaliteit. Gastvrij en attente bediening, aanrader.
Willem S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Mocht je hier willen gaan eten dan heb je vooral heel veel geduld nodig. Zowel de keuken als bediening stonden in de zomeravond-modus. Het eten is redelijk, maar niet meer dan dat.
Dirk S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
In 1 woord? Waardeloos. Netjes ruim van tevoren reserveren op het terras betekent gewoon dat je je plekje buiten pas krijgt na een discussie. Vervolgens: trage bediening! Om half 7 aan tafel en meteen voor- en hoofdgerecht besteld. Het voorgerecht was er na een uur, het hoofdgerecht pas om 9 uur! Terwijl we ook onze jongste telg van net 1 jaar bij ons hadden! Tijdens het wachten op het voorgerecht maar om wat stokbrood gevraagd. Ook dit werd pas na 15 minuten gebracht. Tussen de gangen door ging het bijna elke keer mis met het bestelde drinken (verkeerde drankjes, drankje vergeten). Tenslotte staat op de menukaart wel, dat het wat langer kan duren OMDAT DE KWALITEIT BELANGRIJKER IS ALS SNELHEID! Helemaal mee eens, echter bleek deze kwaliteit NERGENS uit: niet vragen of iemand een biefstuk rood of doorbakken wil en die vervolgens taai is, spareribs die niet gemarineerd maar overgoten zijn met sojasaus en curry, en stokbrood met kruidenboter en pesto die ik thuis lekkerder kan maken. Normaliter zeg ik: fouten zijn leermomenten. Dit zijn er echter zoveel, dat het volgens mij zeer de vraag is of dit ooit goedkomt met de huidige personele bezetting.
E. R.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
We kregen een mooi tafeltje bij het raam, het was erg rustig voor een zaterdagavond. Muziek was zachtjes op de achtergrond, tafeldame was attent, lekkere stoelen. Hoofdgerechten waren goed verzorgd en erg smakelijk maar de salades als bijgerecht saai, oud en bruin met veel mayonaise en weinig smaak. Geen groenten. De rustige tafelmuziek werd vervangen door top 40 hits met veel bas, klonk steeds harder en de tafeldame werd vervangen door een in attentere tafelheer.
Jenneke S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Maaltijdsalade was wat karig voor 13,50. Er had bijv. kruidenboter bij het stokbrood gekund of wat meer variatie in de groenten (gemengde sla met olijven en een paar cherrytomaatjes)
De vegetarische plate ( 15,00) was goed en rijk gevuld. Weer eens wat anders dan anders met falafel, geitenkaas, quiche, gekruide aaradppeltjes en salade.
Paul-Peter F.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Attente en gastvrije bediening, kwaliteit van het eten prima (met name het vlees uitstekend) en goede verhouding prijs/kwaliteit.
Maan70 .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Heerlijk gegeten. Een pikante spareribs en een kogelbiefstuk, erg lekker en smaakvol. De bediening was uitstekend en prettige sfeer. We komen zeker terug.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Heerlijk gegeten en de sfeer was vriendelijk. Ik kan Sam eetcafe aanbevelen voor iedere toerist en bewoner van Lochem

Theo en zijn vriendin
Kaatje81 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Gisteravond een gezellige avond gehad. Het was behoorlijk druk en de bediening deed haar uiterste best om het iedereen naar het zin te maken. Het eten was heerlijk, voorgerecht de gamba's en gehaktballetjes en daarna een goed gebakken kogelbiefstuk en een gegratineerde schnitzel. Het smaakte uitstekend. Als afsluiter een goede cappuccino. We komen zeker nog eens terug.
Peterbe .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Op 2de Paasdag hier gegeten. Het was die avond erg druk waardoor we wat langer moesten wachten op ons eten. Het eten was het wachten waard, erg lekker en zeer smaakvol. Bediening was erg vriendelijk. We vonden het een zeer geslaagde avond en zijn daarom de volgende avond er weer wezen eten. Het was weer top.
Frank1962 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
We waren met 4 personen. 3 personen kregen te eten de 4e persoon moest wachten want het was fout doorgegeven.
Kan gebeuren , daarna na lang wachten gevraagt hoe e.e.a. zat.
Ook gelijk klacht gedaan over het al gekregen eten biefstuk was goed maar de kip en varkenshaas waren droog.
De spareribs waren niet warm.
Na deze klacht hebben we helemaal niks meer gekregen ook het 4e gerecht niet meer.
Wel de rekening gekregen , overigens hebben wij betaald voor wat wij het waard vonden.
Beste Sam ik was hier om met mijn vrouw en kinderen een gezellige 2e paasdag te vieren.
Je wordt van harte bedankt voor het verpesten hiervan.
Onze excuses dat uw etentje zo verlopen is. Wij doen altijd onze uiterste best om het onze gasten naar hun zin te maken maar als een gast ons niet te tijd geeft om een foutieve opname van de bestelling te herstellen en aangeeft dat hij het 4e gerecht niet meer hoeft te hebben en wil afrekenen, dan kunnen wij niets anders doen dan dat te respecteren. Wel moet ik melden dat ook gasten normen en waarden dienen te hanteren, een gast moet ook kunnen begrijpen dat als het heel druk is een en ander langer kan duren. Niet betalen is gewoonweg diefstal. Onze avond is hierdoor ook verpest.

Reactie van proever:

Uw beleving is anders dan de onze.
Wij hebben u ruim de tijd gegeven sterker nog wij hadden het eten al allemaal op.
Ook heeft u zelf besloten om voor de 4e persoon maar niks meer te brengen.
U zegt dat wij niet betaald hebben dat is weer een leugen van uw kant, wij hebben zeker wel betaald, alleen niet wat u verwachte maar wat wij het waard vonden.
Dat is iets anders als diefstal.
Dick K.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Met Iens korting op pad. Bediening aardige jonge knaap.
Geitensalade vooraf wat fantasieloos geheel. Schnitzel in een dikke vette kaassaus niet echt krokant. Soepjes vooraf OK. Een groot bord met wat weinig bijzondere groentes en wat gebakken aardappelen.
Erg enthousiast konden we hierover niet worden in een wat sleets, oubollig decor.
Allereeste de geitensalade en schnitzel zijn van onze best verkocht gerechten!
2- we hebben geen kaassaus dat was verse huisgemaakte champignonroomsaus!
3- ik ben bij jullie geweest en vraagt of als na wens is, iedereen zei dat als na wens is!
4- we geven altijd meer dan genoeg groente en aardappels!
5- jullie hbben gevraagd om 20% korting te krijgen op de gehele rekening!! Staat op de site van iens dat de korting allen op voor en hoofdgerecht is maar jullie willen korting op de gehele rekening, daarom schrijft u zulke recensie.

Reactie van proever:

Eenmaal in een restaurant ga ik nooit discussies naan over het eten. Dat heeft niets te maken met korting, maar simpelweg met het feit dat welles-nietes verhalen iets toevoegen aan het eten. Het geheel dat geserveerd wordt maakt geen echte culinaire indruk.
Natuurlijk hou ik rekening met het feit dat het een eetcafé is, maar zelfs met korting is het dan nog royaal betaald voor veel diepvries ingrediënten.
Mijn advies: niet rancuneus reageren, maar gewoon de kwaliteit opkrikken.

anf 2e reactie van restaurant:

Wij gebruiken geen diepvries producten, onze producten zijn altijd vers en veelal huisgemaakt. Met alle respect maar hoe kunt u onze producten betitelen als diepvries als u het verschil tussen een kaassaus en een verse champignonroomsaus niet eens kent..
Ons advies: Vertel het restaurant direct wat u van het eten vindt tijdens uw bezoek en niet achteraf via een recensie alsnog klagen als u eerst aangegeven heeft dat alles naar wens was.