Salon de Provence

Ginnekenweg 172 4835 NH Breda Nederland Kaart

Over restaurant Salon de Provence

Breda ‘s genot

Het is goed toeven in Breda. Gastvrouw Pauline van der Sluis begeleidt de gasten naar een tafel in het traditionele gezellige restaurant of naar een plekje in de mooie stadstuin. Chef-kok Jan van der Sluis maakt heerlijke mediterrane schotels in Restaurant Salon de Provence. De streekgerechten bestaan uit biologische producten bereid met een oosters accent.

Meer informatie over restaurant Salon de Provence

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 21:00
Zaterdag 18:30 - 21:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,5
Colinda V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Gisteravond voor de allereerste keer hier gegeten. Wat hebben we genoten van de warme sfeer, het overheerlijke eten (schilderijtjes met smaakbommetjes) de heerlijke amuses en de hartelijkheid van Pauline. Wij voelden ons echt te gast bij jullie. Jan en Pauline hartelijk dank !
Groet John Colinda en de buurtjes
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
"Salon de provence " is zeker een van onze favoriete restaurants !!! We hebben weer heerlijk gegeten en zijn echt verwend gisterenavond. Het 7 gangen Salon de Provence menu is een echte aanrader. wij kunnen elke keer weer opnieuw intens genieten van het 7 gangen menu met 'kleine' overheerlijke gerechten. Verrassende combinaties, perfect van smaak en mooie opgemaakte bordjes.
Bediening hele warme mensen die goed voor je zorgen, heel attent vriendelijk en gastvrij.
Zeker een aanrader voor iedereen.... !!!!!

Pauline en Jan: bedankt voor de goede zorgen en heerlijke avond.
Werner en Marjolein Potters
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Iedere culinaire liefhebber die nog niet in dit restaurant is geweest, mist één van de mooiste momenten die bestaan. Proef de gerechtjes die deze kok op tafel zet, neem er 7 ( of 8 incl. kaas ) en geniet een hele avond lang van het mooiste wat uit een keuken kan komen. Bijzondere variaties, regelmatig gedurende het seizoen aangepast, en onverwachte smaakcombinaties wisselen elkaar af en bezorgen de gast een avond vol verrassingen. De vriendelijke bediening straalt uit dat er mooie dingen op tafel gezet worden. Kortom voor een avond culinair genieten moet u hier zijn.
Mike S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
In de stadstuin van Salon de Provence hebben we genoten van topklasse gerechten. Kwalitatief hoogstaande gerechten met een uitstekende zuurbalans waardoor het een en ander altijd fris en licht overkomt. We hebben genoten van de poon met kreeft, tonijn (prachtig vers) met ganzenlever, de kalfsukade en het kaasplankje (met een unieke Friese kaas). Daarbij geweldige wijn gedronken. Deze prijs/kwaliteit kom je zelden tegen in Nederland. Absoluut sterrenniveau.
Wat fijn dat u zo lekker heeft genoten, bedankt voor de mooie recensie!
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Wat hebben wij genoten bij Salon de Provence. De 8-gerechtjes waren stuk voor stuk geweldig, wat een fantastische keuken hebben jullie toch, onze complimenten! Ook over de bediending niets dan lovende woorden, zeer gastvrij en altijd vriendelijk. Het was echt weer een heerlijk avondje uit.
Blij verrast met deze mooie woorden, hartelijk dank en fijn dat u heeft genoten; team Salon de Provence.
Luna007 .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Een drie gangen lunch menu genomen....... voorgerecht vis met kreeft en hoofdgerecht Tarbot in een verrukkelijk saus met zeekraal en gebakken kropsla met daarbij een heerlijk glas witte droge wijn. Desert bereidingen met framboos, zoooooooo lekker.
De gerechten waar helemaal in balans en met liefde bereid.
We komen snel weer terug .
Dankuwel voor deze mooie recensie.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Gisteren genoten van het 8 gangen menu.
Een ware smaakexplosie!
Wij waren na 11 jaar weer gaan eten daar op onze trouwdag, en het was thuiskomen.
Vriendelijk personeel, goede prijs kwaliteit verhouding, goede wijnkaart.
Een heerlijke binnentuin om tot in de late uurtjes te genieten.
Het was en het is een aanrader!
Bedankt voor de topavond!
Wat leuk, dank dat u de moeite heeft genomen om ons een compliment te geven, fijn!
Jacob S.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Een heerlijke culinaire avond samen met mijn zoon in een warm decor met heel vriendelijke bediening met als middelpunt onze kok die avond: Een ware kunstenaar!!
Dank u hartelijk.
Jack V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Een heerlijk gezellig smaakvol ingericht restaurant met warme mensen welke perfect voor je zorgen. We hebben met onze Kookclub genoten van een 8 gangen diner met bijpassende wijnen. Heerlijke verassende gerechten met klassieke kwaliteit en moderne touches en twisten. Alles perfect op smaak en prachtig opgemaakt. Gezien de prijs van het menu een absoluut perfecte prijs kwaliteit verhouding. Met name het gerecht van marbre van varken en Bayonne ham gecombineerd met een gestoofd varkenswangetje was memorabel. Een absolute aanrader!
U was een gezellig en dankbare vriendenclub die heerlijk zaten te genieten, wat fijn dat u zo'n mooie recensie heeft geschreven, hartelijk dank daarvoor.
Lysette V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Wat hebben wij genoten bij Salon de Provence. Voor-tref-fe-lijk 4 gangen menu, ode aan de keuken, hele mooie bijpassende wijnen, kaasplankje met verrukkelijk portje, werkelijk een totale smaaksensatie! Keurige persoonlijke bediening, warme gastvrouw, huiselijke ambiance, een heerlijke avond! Hartelijk dank. Komen zeker snel terug, dan met onze vrienden zodat ook zij culinair kunnen genieten bij Salon de Provence.
We gaan er gewon van blozen; hartstikke leuk dat u nog eens terug wilt komen en dat u zo heeft genoten, bedankt!
Johnnylm207 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Beste Salon de Provence,

Gisteren opnieuw perfect gegeten. Altijd als we wat te vieren hebben, kiezen we uw restaurant uit vanwege de hoge kwaliteit. Wijnen passen over het algemeen zeer goed bij de gerechten. De gerechten zelf zijn een michelinster waardig! De gastvrouw is warm en persoonlijk: een verademing. Tot snel!

John en Mijke
We zijn altijd blij dat onze gasten genieten en hartelijk dank voor dit mooie compliment.
Cor D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Wij zijn ervaren lekker eters, wat is het hier gastvrij, klantgericht, netjes en meer dan de moeite waard! De gastvrouw is zoals een gastvrouw hoort te zijn, de kok bijna net zo aardig en voor ons gezelschap een topavond. Tijdig reserveren is aanbevolen net als goed gezelschap - dank Babbette en Raymond - en mijn geweldige vrouw. We'll be back. Fam. de Man
Fijn deze mooie recensie, wij vonden u ook zeer keurige leuke gasten, dat mag ook wel eens gezegd worden, hopelijk tot ziens en bedankt voor dit mooie compliment.
Trudy B.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Weer heerlijk gegeten. De vegetarische amuse was verrukkelijk, net als de tongfilet. Wij zijn hier nog nooit teleurgesteld. Dit restaurant is zeker bib waardig!
Dank u wel voor deze lovende woorden.
Sonjagoudzwaard .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Pauline en Jan ontzettend bedankt voor jullie goede zorgen en zeer smaakvolle avond.
Wat fijn dat u zo heeft genoten, dat willen we en zien we graag.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Heerlijk gegeten bij deze gastvrije en servicegerichte mensen. Het huiskamergevoel, de 8 gerechten en vriendelijkheid hebben wij (stel eind 20) enorm doen genieten! Dank je wel!
Wat fijn, blij mee, bedankt!
Taste1 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Afgelopen weekend met 4 het 7 gangen gekozen. Deze kok kan écht koken en is de rust zelve. Prachtige opmaak van de borden ook. Tot zover dus alles goed. De bediening was vriendelijk. De grote tegenvaller in service kwam toen bleek dat wij na voor 170 euro aan drank te hebben gedronken geen glaasje kraanwater bij de koffie geserveerd konden krijgen. Erg ongastvrij en onbehoorlijk om dan nog te zeggen dat er alleen betaald water kan worden geserveerd.
Overigens was het ook niet netjes om te vragen: wilt u een kopje koffie en vervolgens 4x koffieservies á 27.75 in rekening te brengen voor 3 koffie en 1 thee. Geef dat gewoon van te voren aan en laat de klant de keuze. Zonde dat jullie met zo een uitstekende kok zo een nare nasmaak achterlaten.
Wij vinden het jammer dat een medewerker zich zo tegenover u heeft uitgedrukt, dat was zeker niet de bedoeling igv van het kraanwater, wij hoorden hier pas van bij het verlaten van het restaurant, wij zullen de medewerker hier op aanspreken want dit is niet onze manier van spreken.
U heeft per stel € 170 euro besteed aan eten en drinken in totaal ter correctie maar dat ter zijde.
Wij vinden dat wij u als gast heel de avond een goede service hebben geboden en wanneer u dan vind om een 1 te geven voor de service doordat er geen glaasjes kraanwater bij de koffie waren, tja meer dan onze uiterste best kunnen we niet doen.Wij zijn blij dat u van het 7-gerechtjes diner heeft genoten en wij hebben dat ook met plezier naar uw wensen aangepast.

Carola1975 P.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Werkelijk het beste en fijnste restaurant van Breda (in z'n soort). We (stel, 40 jaar) hebben erg genoten van het heerlijke 4-gangenmenu, we ontdekten weer wat écht kunnen koken betekent. Vooral het voorgerecht van eendenlever en pata negra was erg bijzonder en smaakvol. De dames in de bediening zou je zo mee naar huis nemen: erg aardig, attent/alert en zorgzaam. De inrichting is stijlvol huiselijk/landelijk, er heerst een gemoedelijke en rustige sfeer in de zaak. De stoffen fauteuils laten je nog extra ontspannen. De wijnen zijn stuk voor stuk heerlijk. De kok lijkt op zeer ontspannen wijze zijn 'ding' te doen: fantastisch eten bereiden.
We zijn er gewoon verlegen van; zoveel complimenten en heel lief dat u de moeite heeft genomen om dit te berichten, we zijn trots en blij, dankuwel
Team salon de Provence Breda.
Joep V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
29-12-2015 lunch. Op de site gereserveerd. Lunch menu op de site klinkt goed en wij (vader en zoon) hebben er zin in. Er wordt niet aangegeven dat honden niet toegestaan zijn.
Bij binnenkomst wordt er direct op gewezen. 'Er zit een stickertje op de deur'
Wij wonen op een uur rijden van Breda. va die afstand is dat niet te zien! Op de site is het ook niet aangegeven. Van de kok mag teckel alsnog mee naar binnen.
We kunnen niet kiezen voor hert want ivm kerst kunnen zij niet inkopen. Alle begrip tot een half uur later aan een grote groep gasten dat hertenvlees geserveerd wordt.
Ons menu was voortreffelijk, geraffineerd, verrassend. We hebben genoten. Vooral het dessert sprong er voor mij uit. Heerlijk!
Mooie, gezellige ambiance. Muziek of radio, wij kwamen er niet uit. Stond zo zacht dat het leek of er een nest insecten in de speakers zat. Zet dan maar uit was ons idee.
Beste gasten helaas mogen er geen honden in ons restaurant; had zelf al bedacht dat dit misschien goed zou zijn om dit op de website aan te geven; wij hebben een uitzondering voor u gemaakt ( de kok is mijn man ) Er was inderdaad een groep gasten die een paar weken geleden het kerstmenu hadden gereserveerd voor vandaag, met hert als hoofdgerecht, dit was al ingekocht. U gaf aan dat u graag vis wilde eten in het lunchmenu en geen dessert te willen, wel fijn dat u toen u besloot het dessert toch te nemen u het zo lekker vond, daar zijn we blij mee natuurlijk, de muziek stond niet erg hard omdat de gasten dan steeds luider gaan praten en het was helemaal volgeboekt voor de lunch dus veel pratende gasten :) Wij hopen u toch een plezier te hebben gedaan om uw hond bij hoge uitzondering binnen te laten en vinden het erg fijn dat u heeft genoten van de lunch.
KeesD1ana .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Was weer even geleden maar het was weer een superavond. Geweldige ambience, zeer goede service door Pauline, heerlijke wijnen tegen betaalbare prijs en last but not least genoten van overheerlijke gerechten bereid door Jan en Robbert.
Michelinwaardig !!!!! met een zeer goede prijs -kwaliteit verhouding.
Super compliment, heel erg bedankt, hoop tot een volgende keer :)
Marieke T.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
We hebben met de familie genoten van jullie gastvrijheid. Mooie ambiance, gezellige gastvrouwen en heerlijk en bijzonder eten. Oma was nog extra in de watten gelegd, omdat het haar verjaardag was. Wij komen zeker terug!
Wat een fijn compliment, merci!