Salon de Provence

Ginnekenweg 172 4835 NH Breda Nederland Kaart

Over het restaurant Salon de Provence

Breda ‘s genot

Het is goed toeven in Breda. Gastvrouw Pauline van der Sluis begeleidt de gasten naar een tafel in het traditionele gezellige restaurant of naar een plekje in de mooie stadstuin. Chef-kok Jan van der Sluis maakt heerlijke mediterrane schotels in Restaurant Salon de Provence. De streekgerechten bestaan uit biologische producten bereid met een oosters accent.

Meer informatie over restaurant Salon de Provence

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 21:00
Zaterdag 18:30 - 21:00
Zondag Gesloten

9,3

Jouw recensie over het restaurant Salon de Provence

Martin M.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Verrassend menu van de chef met producten uit eigen tuin. Rendang van varkensnek was geweldig. Zoals altijd prijs VS kwaliteit is dik in orde.
J.M. V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Zaterdag 29 juli 2017 gegeten bij Salon de Provence. Gelijk bij binnenkomst werden we al hartelijk ontvangen, zodat het leek of je bij bekenden op visite kwam. We kozen voor het Bib-Gourmand keuzemenu met bijpassende wijnen. Vooraf werden we getrakteerd op "mondvermaak" : kleine hapjes van lekkernijen en een zelfgebakken broodje erbij. Het voorgerecht bestond uit tonijn, met paprika, ganzenlever, wortel en radijs. Een verrassende combinatie van smaken! Daarna een hoofdgerecht van botermalse tong met 2 soorten artisjok, heerlijke risotto en een beetje choronsaus. Alweer een heerlijke combinatie! Daarna een nagerecht van citroentaart met merengue, framboos, vanille en champagne. Door de wijze van bereiden kon je de citroen compleet met schil op eten. Tenslotte namen we nog koffie met friandises, lekkere huisgemaakte hapjes. We hadden een heerlijke avond, met verrassende gerechten.
Max V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Volgens Iens het Nr.1 restaurant van Breda. Wij zijn van mening dat dit zwaar overgewaardeerd is. Het 7 gangen diner was goed. Een compleet avondje uit waar je volledig in de watten gelegd wordt was het absoluut niet. De bediening was ongeïnteresseerd en mistte enthousiasme over het eten en de wijnen, iets wat op dit niveau voor de juiste beleving moet zorgen. Voor een geweldig avondje uit met de juiste beleving gaan wij voortaan naar restaurant Zuyd, de Stadstuin, By Pascal of Wolfslaar. Naar Salon de Provence zullen wij niet meer terugkeren.
Jos de Beuker .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Inrichting ouderwets, eten goed, bediening ongeïnteresseerd, eten kwam te snel, wijn te laat. Overgewaardeerd.
Kees Jan L.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Afgelopen zaterdag samen het 7-gangen Salon de Provence menu genuttigd. De gerechtjes zijn verfijnd, goed van formaat en werkelijk waanzinnig van smaak. De bijpassende wijnen zijn goed gekozen en een zalfje voor de tong. Mocht zeven glazen je teveel zijn, er zijn ook halve glaasjes. Een absolute aanrader!
Marty L.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Samen met mijn vrij genoten van een heerlijk avondje Breda. Gastvrije ontvangst in mooi huiskamer restaurant. Allebei gekozen voor het 7 gangen Provence menu met bijpassen wijnarrangement per gang. In een woord fantastisch. Mooie gerechten met verrassende smaakcombinaties. Indien je een keer iets anders wil proberen dan standaard gerechten is dit een aanrader in Breda.
Restaurant waar men blij is dat je aanwezig bent en dat je van hun gerechten komt genieten.
Top!!!
davidkoetsveld .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Een verscholen parel in Breda. Wat een warmte en heerlijkheid op 1 avond. Samen met mijn vrouw regelmatig mogen genieten van de sublieme keuken en de gastronomie op geweldig niveau. De eenvoud in gerechten, maar de schoonheid in presentatie die de chef weet toe te passen, maakt dat het een ware belevenis is.
Ons laatste bezoek was helaas na de begrafenis van mijn moeder. De wijze waarop wij als familie zijn ontvangen en bediend zijn lovenswaardig te noemen. Zelfs onze jongste kinderen (4 en 6) zeiden dat ze graag vaker bij die vriendelijke meneer (de chef) willen eten. Ze hebben gesmuld.
Roy K.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Gisterenavond met zijn achten gegeten. Hierbij gekozen voor het 8 gangen menu met bijpassende wijn.
We hebben erg lekker gegeten. Mooi menu heel afwisselen met bijpassende wijnen. De borden worden heel mooi opgemaakt en na elk gerecht is het weer jammer dat het op is. Warme sfeer en uitstekende bediening. Opvallend is ook de rust in de keuken.
Kortom we komen zeker weer terug!
colinda V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Gisteravond voor de allereerste keer hier gegeten. Wat hebben we genoten van de warme sfeer, het overheerlijke eten (schilderijtjes met smaakbommetjes) de heerlijke amuses en de hartelijkheid van Pauline. Wij voelden ons echt te gast bij jullie. Jan en Pauline hartelijk dank !
Groet John Colinda en de buurtjes
Marjolein P.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
"Salon de provence " is zeker een van onze favoriete restaurants !!! We hebben weer heerlijk gegeten en zijn echt verwend gisterenavond. Het 7 gangen Salon de Provence menu is een echte aanrader. wij kunnen elke keer weer opnieuw intens genieten van het 7 gangen menu met 'kleine' overheerlijke gerechten. Verrassende combinaties, perfect van smaak en mooie opgemaakte bordjes.
Bediening hele warme mensen die goed voor je zorgen, heel attent vriendelijk en gastvrij.
Zeker een aanrader voor iedereen.... !!!!!

Pauline en Jan: bedankt voor de goede zorgen en heerlijke avond.
Werner en Marjolein Potters
Mike S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
In de stadstuin van Salon de Provence hebben we genoten van topklasse gerechten. Kwalitatief hoogstaande gerechten met een uitstekende zuurbalans waardoor het een en ander altijd fris en licht overkomt. We hebben genoten van de poon met kreeft, tonijn (prachtig vers) met ganzenlever, de kalfsukade en het kaasplankje (met een unieke Friese kaas). Daarbij geweldige wijn gedronken. Deze prijs/kwaliteit kom je zelden tegen in Nederland. Absoluut sterrenniveau.
Wat fijn dat u zo lekker heeft genoten, bedankt voor de mooie recensie!
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Wat hebben wij genoten bij Salon de Provence. De 8-gerechtjes waren stuk voor stuk geweldig, wat een fantastische keuken hebben jullie toch, onze complimenten! Ook over de bediending niets dan lovende woorden, zeer gastvrij en altijd vriendelijk. Het was echt weer een heerlijk avondje uit.
Blij verrast met deze mooie woorden, hartelijk dank en fijn dat u heeft genoten; team Salon de Provence.
Brigitte D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Een drie gangen lunch menu genomen....... voorgerecht vis met kreeft en hoofdgerecht Tarbot in een verrukkelijk saus met zeekraal en gebakken kropsla met daarbij een heerlijk glas witte droge wijn. Desert bereidingen met framboos, zoooooooo lekker.
De gerechten waar helemaal in balans en met liefde bereid.
We komen snel weer terug .
Dankuwel voor deze mooie recensie.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Gisteren genoten van het 8 gangen menu.
Een ware smaakexplosie!
Wij waren na 11 jaar weer gaan eten daar op onze trouwdag, en het was thuiskomen.
Vriendelijk personeel, goede prijs kwaliteit verhouding, goede wijnkaart.
Een heerlijke binnentuin om tot in de late uurtjes te genieten.
Het was en het is een aanrader!
Bedankt voor de topavond!
Wat leuk, dank dat u de moeite heeft genomen om ons een compliment te geven, fijn!
Jacob S.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Een heerlijke culinaire avond samen met mijn zoon in een warm decor met heel vriendelijke bediening met als middelpunt onze kok die avond: Een ware kunstenaar!!
Dank u hartelijk.
Jack V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Een heerlijk gezellig smaakvol ingericht restaurant met warme mensen welke perfect voor je zorgen. We hebben met onze Kookclub genoten van een 8 gangen diner met bijpassende wijnen. Heerlijke verassende gerechten met klassieke kwaliteit en moderne touches en twisten. Alles perfect op smaak en prachtig opgemaakt. Gezien de prijs van het menu een absoluut perfecte prijs kwaliteit verhouding. Met name het gerecht van marbre van varken en Bayonne ham gecombineerd met een gestoofd varkenswangetje was memorabel. Een absolute aanrader!
U was een gezellig en dankbare vriendenclub die heerlijk zaten te genieten, wat fijn dat u zo'n mooie recensie heeft geschreven, hartelijk dank daarvoor.
Lysette V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Wat hebben wij genoten bij Salon de Provence. Voor-tref-fe-lijk 4 gangen menu, ode aan de keuken, hele mooie bijpassende wijnen, kaasplankje met verrukkelijk portje, werkelijk een totale smaaksensatie! Keurige persoonlijke bediening, warme gastvrouw, huiselijke ambiance, een heerlijke avond! Hartelijk dank. Komen zeker snel terug, dan met onze vrienden zodat ook zij culinair kunnen genieten bij Salon de Provence.
We gaan er gewon van blozen; hartstikke leuk dat u nog eens terug wilt komen en dat u zo heeft genoten, bedankt!
johnnylm207 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Beste Salon de Provence,

Gisteren opnieuw perfect gegeten. Altijd als we wat te vieren hebben, kiezen we uw restaurant uit vanwege de hoge kwaliteit. Wijnen passen over het algemeen zeer goed bij de gerechten. De gerechten zelf zijn een michelinster waardig! De gastvrouw is warm en persoonlijk: een verademing. Tot snel!

John en Mijke
We zijn altijd blij dat onze gasten genieten en hartelijk dank voor dit mooie compliment.
Cor D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Wij zijn ervaren lekker eters, wat is het hier gastvrij, klantgericht, netjes en meer dan de moeite waard! De gastvrouw is zoals een gastvrouw hoort te zijn, de kok bijna net zo aardig en voor ons gezelschap een topavond. Tijdig reserveren is aanbevolen net als goed gezelschap - dank Babbette en Raymond - en mijn geweldige vrouw. We'll be back. Fam. de Man
Fijn deze mooie recensie, wij vonden u ook zeer keurige leuke gasten, dat mag ook wel eens gezegd worden, hopelijk tot ziens en bedankt voor dit mooie compliment.
Trudy B.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Weer heerlijk gegeten. De vegetarische amuse was verrukkelijk, net als de tongfilet. Wij zijn hier nog nooit teleurgesteld. Dit restaurant is zeker bib waardig!
Dank u wel voor deze lovende woorden.