Salmuera Amsterdam

106-H Rozengracht 1016 NH Amsterdam Nederland Kaart
31-206245752

Over restaurant Salmuera Amsterdam

Salmuera

De locatie aan de Rozengracht is natuurlijk een directe voltreffer. Het terras ademt de sfeer van een mediterrane binnentuin, lekker beschut maar wel met uitzicht op alle bedrijvigheid op straat. De smakelijke gerechten zijn echter de voornaamste publiekstrekker van deze Latin Bar & Kitchen. Frisse ceviche, vlees, vis en groenten van de grill... heerlijk!

Meer informatie over restaurant Salmuera Amsterdam

Duur
Marne S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Goed gegeten. Leuke gerechten. Goed vlees. Vind alleen jammer dat er zo vreselijk veel tafels en gasten tegen elkaar gedrukt staan. Wordt daardoor net tikkeltje te lawaaierig en onpersoonlijk. Personeel werkt erg hard. Maar door de drukte moet je wel je vinger opsteken om te bestellen. Mooi als je dat voor kan zijn.
Fabian W.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
We zijn met 6 vrienden hier wezen eten. Hoofdgerechten met side dishes en ruim voldoende drankjes en een paar desserts voor bijna 3 meijer. Redelijk geld, echter was de kwaliteit van het eten (LOOOOMOOOOO!!!) een dikke prima!
Restaurant is leuk aangekleed, personeel overwegend Engels sprekend was vriendelijk en vlot. Kom hier zeker nog een keer terug
Rooster .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Eten was prima, ceviche was heerlijk maar alles was wel wat flauw (zelf zout en peper toevoegen). De hoofdgerechten waren goed van kwaliteit maar er zaten geen groentes bij. Die moet je apart bestellen en dat is weer net teveel. Het was druk maar de wachttijd was prima.
Over het geheel genomen goed restaurant voor redelijke prijzen. Bediening was ook prima.
I.M. B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Hartelijk ontvangen en geholpen door de bediening, cocktails waren heerlijk zo ook het voorgerecht van ceviche met pulpo en gamba's. Het enige minpunt was dat de, verder van uitstekende kwaliteit, bife lomo volledig naar varkensvlees rook en smaakte. De bediening gaf aan dat het rundvlees in dezelfde oven gaat als de lechon waardoor de geur er in kan trekken. Mijn tafelgenote eet geen varkensvlees en heeft er voor gekozen de bife terug te sturen en zeebaars te nemen, die smaakte erg goed. De rekening was pittig, een kleine tegemoetkoming in de vorm van een glas wijn of een kopje koffie had niet misstaan.
Lwagenaar .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Ik heb in tijden niet zo een lekkere beef lomo gehad! Heerlijke hapjes daar omheen, service was super vriendelijk en we hebben heerlijk buiten gezeten in de patio. Echt een aanrader wat mij betreft!
Martine B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Door alles wat je los bij besteld aan side dishes wel iets boven gemiddeld geprijsd, maar de moeite waard als je een keer iets meer wilt betalen voor goed vlees, heerlijke kruiden en vriendelijke bediening!
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Een zeer druk restaurant met vooral veel toeristen.
We konden lekker buiten eten en werden snel en vriendelijk geholpen door uitsluitend Engelstalige bediening.
Een kussentje op de ijzeren stoeltjes zou fijn zijn.... ;)
Het was warm en hadden niet heel veel trek dus kozen we als voorgerecht om te delen de Street Food platter. Een combinatie van heerlijke zuid Amerikaanse hapjes.
Het was inderdaad prima voor 2 personen als starter.
daarna deelde we nog een Bife Lomo van 300 gram. Hier hadden we veel goede dingen over gehoord en was ook heerlijk en mals vlees.
In verhouding vonden we het wel prijzig, omdat dit stukje vlees maar liefst € 33.75 kostte en je er ook geen patatje of wat dan ook bij kreeg.
Alle side dishes moesten apart besteld worden, en dat maakt de rekening ongemerkt hoog.
Verder heerlijk gegeten, goede rosé, en vriendelijke mensen.
CR .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Salmuera is een toptent met heerlijk eten en een snelle en vriendelijke bediening. Een prachtlocatie voor een avondje uit!
Dianaamuller .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk eten. Vooral de octopus en het vlees. Echte aanrader. Service niks op aan te merken.
Decor een echte huiselijke sfeer en je voelt je meteen welkom.
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Super sfeervol/romantisch en knus ingericht restaurant. Bediening is vriendelijk en we kregen onze gerechten netjes tegelijk en we hoefden niet lang te wachten, wel lijkt het allemaal wat rommelig en door elkaar te lopen, vandaar mijn 8.
Biefstuk Lomo gekozen, deze was geweldig goed gemaakt, echter het puntje op de i kan gezet worden door er lekkere jus bij te serveren, zou daar echt naar vragen of dat mogelijk is, dat maakt een biefstuk naar mijn mening echt compleet. Ik heb in veel restaurantjes gegeten maar denk toch dat de biefstuk hier verreweg het beste is.
Als bijgerecht hadden we gegrilde groente en rijst met chorizo. Beide zeer verrassend en super smaakvol. Als nagerecht kozen we voor caramel met slagroom, deze was overheerlijk maar wel extreem zoet uiteraard, maar een klein bolletje ijs ernaast zou het afgemaakt hebben.
Ik kan alleen hele cijfers geven op de website maar het interieur krijgt van mij 8.7 en het eten een 9 maar wel met bovenstaande opmerkingen voor de puntjes op de i.
Ik denk dat ik hier zeker nog wel een keer zal terugkomen.
Polyvoces .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Fijne, vlotte bediening in een waaier van talen. De sfeer is relaxed. Voorgerechtjes (Peruviaans kip-aardappeltaartje en ceviche) waren overheerlijk. Helaas was het hoofdgerecht (de "kraken" octopus) veel te zout. Aanvankelijk was het lekker maar na een tijdje werd de zoute smaak overheersend. Jammer van een goed stukje inktvis. Volgende keer beter!
Sophieonland .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Bediening mag vaker lachen, maar verder een gezellige sfeer en goed eten! Buiten zitten is heel sfeervol. De sangria is een aanrader om te nemen!
Apasiou .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Lekker ! Gezellige sfeer en smaakvolle vlees! Zeker een aanraad!
Probeer maar eens de coctails . Pikant en tropicaal!
Paulvandermeijden .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Ben hier al een paar keer geweest en elke keer is het fantastisch. Het zijn allemaal pure smaken. De ceviches zijn heerlijk en het vlees is van goede kwaliteit. De bediening is erg vriendelijk. Extra special: ik heb de ceviches nergens in Nederland lekkerder gegeten en de uitgebreide kaart van mezcals.
Jan Willem B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Met een flinke groep op aanraden wezen eten bij Salmuera dit weekend. Het is een hotspot in Amsterdam, en inderdaad, de zaak zat volledig vol. In combinatie met de lage plafonds zorgde dat wel voor een rumoerige vibe. Het is een vleesrestaurant bij uitstek, waar de overige gerechten (side dishes) eigenlijk bijzaak zijn. We begonnen met wat plankjes gemengde borrelhappen, heel prima. Daarna de hoofdgerechten. Vanaf hier begonnen wat problemen met de bediening; e.e.a. leek niet lekker op elkaar ingespeeld. Dit resulteerde in een diverse gerommel met onze bestellingen (side dishes, water, dranken), en te lange wachttijden. Hoofdgerechten die niet klopten, eentje daarvan (beef lomo) die teveel afgekoeld verscheen. Dieptepunt was het vergeten (?) van het hoofdgerecht van het feestvarken, die uiteindelijk 20 minuten later verscheen dan die van de tafelgenoten. Dit werd ook niet helemaal lekker opgepakt door de bediening, waarbij opviel dat sommigen hun vak beter verstonden dan anderen. In de keerzijde daarvan moet gezegd: het vlees was spectaculair, heel smaakvol en mals. Zonder twijfel een van de betere vleesrestaurants in Amsterdam! De side dishes vielen minder op, vrij neutraal. De Verdejo smaakte er eveneens prima bij.
Toch een wrange nasmaak door de rommelige service. Tijdens het afrekenen is hierover gesproken, en is erkend dat mede door een record aantal gasten die avond e.e.a. fout liep bij (vnl.) onze tafel. Opvallend dat er naast een magere verontschuldiging dan niet of nauwelijks een geste gemaakt is bij een restaurant met een dergelijke prijsstelling en ambitie. De recensies lezende is dit waarschijnlijk een zeldzaamheid. Toch acht ik de kans van een herhaalbezoek, ondanks de super bife lomo, klein.
Martijnpetty .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Een mooi ingericht, verzorgd restaurant met een kaart voor elk wat wils.
Zowel de klassieke Zuid-Amerikaanse gerechten, als gerechten waar je niet direct aan zou denken. Alles even goed bereid en door zeer vriendelijk en behulpzaam personeel gebracht.
De gerechten werden ons uitstekend uitgelegd en wij kregen ook uitstekend advies.
We gaan zeker nog eens terugkomen!
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
De ribeye was - net als de vorige keer - om je vingers bij af te likken. Wat mij betreft de lekkerste in de stad! Gezellige sfeer waar je vanzelf in mee wordt gezogen. De malbec en de ribeye vormden overigens een prachtig en smaakvol duo. Blijft een dikke aanrader!
Svenvdl .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Het was een supper beleving! De supper vriendelijke bediening prachtig terras en dan het heel lekker eten!! Het vlees was werkelijk fantastisch !!
Wij komen zeker terug!
Ewous .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Heel gezellig en sfeervol restaurant. Je hebt echt even het idee dat je in het buitenland bent. Het eten was verassend lekker en goed gepresenteerd. We kozen ervoor om allemaal kleine gerechtjes te nemen en dat was gene probleem. De bediening is erg vriendelijk.
AMeHa .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Wat een geweldig restaurant met een heerlijke vakantiesfeer.
Het eten was in 1 woord top. Ik had de Pollo Naranjita (spicy chicken) echt een aanrader! Ook lekkere cocktails gedronken. Alleen maar 1 woord voor: TOP!