Salmuera Amsterdam

106-H Rozengracht 1016 NH Amsterdam Nederland Kaart
31-206245752

Over het restaurant Salmuera Amsterdam

Salmuera

De locatie aan de Rozengracht is natuurlijk een directe voltreffer. Het terras ademt de sfeer van een mediterrane binnentuin, lekker beschut maar wel met uitzicht op alle bedrijvigheid op straat. De smakelijke gerechten zijn echter de voornaamste publiekstrekker van deze Latin Bar & Kitchen. Frisse ceviche, vlees, vis en groenten van de grill... heerlijk!

Meer informatie over restaurant Salmuera Amsterdam

Dina P.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Leuke avond gehad . Steaks waren heel lekker, kip - sappig, empanadas - uitstekend! Twee suckling pigs op de rooster verrijkte het sfeer.
Satish K.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Ik ben hier nu 2 keer geweest. Het menu is niet uitgebreid zeker als je geen rund eet. Maar wat er op staat is heerlijk.
Drank is top !!
Rachel K.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Heel gezellige en drukke sfeer. We hadden helaas een mini tafeltje tussen alle tafels in waardoor we elkaar amper konden verstaan.
Het eten was goed, we vonden het jammer dat de lechon anders was dan hiervoor en de arroz was nu een frisse quinoa salade. Lekker, maar ik vond de andre arroz die de vorige keer geserveerd werd veel lekkerder!!
De serveerster was erg vriendelijk, ontzettend leuke dame!
Femke B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Héérlijk eten, vooral streetfood lekker! Bediening aardig, gezellig, oplettend. Mooi plekje op terras.
Rowan P.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Zodra je binnenkomt, de muziek hoort en het geroosterde vlees ruikt weet eigenlijk direct dat je goed zit.
Perfecte kwaliteit steaks, en het geroosterde speenvarken is awesome te noemen. Om nog maar te zwijgen over de vrijwel ontelbare variatie in Mezcal.
IreneM .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Zondag 30 april hier geweest met familie. We kregen een tafel van 6 aangeboden in een benauwd donker stuk. En een deel van deze tafel was een tafel voor 2 die een stuk lager was dan de tafel voor 4. Gelukkig mochten we naar een andere tafel. De ceviche was heerlijk! Helaas was van de een het vlees te rood en van de ander te ver door. De bediening was blijkbaar wat overbelast want dat liep verre van soepel. Op drankjes moesten we vreselijk lang wachten, besteld bij het eten maar pas ontvangen toen het eten bijna op was. Dit lijkt me echt een aandachtspunt. De tafel werd maar gedeeltelijk afgeruimd, de rest werd pas veel later afgeruimd. De koffie kregen we van het huis omdat ze zelf ook door hadden dat de aandacht duidelijk te kort schoot. Al met al wel oke, maar of ik er terug kom is de vraag.
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Een bezoek aan Salmuera is telkens weer een feest. Het eten is onbehoorlijk goed, de menu kaart enorm uitgebreid met prachtige klassieke Argentijnse gerechten, de service fantastisch -met humor en een hoop kennis-, het pand geweldig mooi en voor de mensen die alcohol drinken... de wijn en typisch Argentijnse drankjes schijnen top te zijn :)
Olivier O.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Ik ben hier nu al meerdere keren geweest! Vaak voor een cocktail, aangezien dit de beste cocktailbar in amsterdam van dit moment is ! Niet omdat de cocktails zo buitengewoon lekker zijn vergeleken met de rest(alhoewel ze heel erg lekker zijn) maar omdat ze nieuw en uitdagend zijn! En het eten , heel erg lekker , de lechon, het varken van het Argentijnse kolen spit , is zo mals en sappig dat het water mij in de mond loopt als ik eraan denk ! Ook de pekeldressing die op tafel staat ( de salmuera) is echt perfect bij elk stuk vlees waar je het op doet. De sfeer is knus en gezellig, en de bediening is aardig en beleefd! Kom hier graag en is zeker een aanrader ik amsterdam als je het mij vraagt! Dank jullie wel!
mkonsten .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
het eten was erg goed en het restaurant was levendig en gezellig. De bediening was erg helpzaam. Ga zeker een keer weer hier eten.
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Voor de tweede keer bij Salmuera gegeten. Gezellige tent, attente bediening, super lekker eten; de Bife Lomo is echt een aanrader!
Denise H.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
De service was erg goed! Vriendelijk en behulpzaam. De keuken was ook goed alleen vond het wel jammer dat de menukaart enkel in Engels en Spaans was.
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Overheerlijk gegeten, het eten is van erg goede kwaliteit en heerlijk klaargemaakt. Inrichting en sfeer is supergezellig en knus het is allen wat rumoerig waardoor je elkaar wat lastig kan verstaan. Verder een top tent. Ben hier nu voor de 2e keer geweest om die reden.
Olinda L.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Fantastische latina Amerikaans eten (ik ben Mexicaans).
Heel aardige personeel
Mooie bijzondere locatie, best zeldzaam.
Brede keuze voor mezcal.
Top restaurant
Lukretia B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijk gegeten en de bediening was geweldig.
Een aanrader en we komen zeker een keer terug.
Cornelis D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Toen we binnenkwamen om 18.00 uur was het restaurant compleet leeg. Zeer arrogante en onvriendelijke serveerster vroeg boos of we wel gereserveerd hadden. Geschrokken van deze agressie vlogen we van onze stoel naar achteren tegen de muur. Maar niet getreurd, als we helemaal achteraan in een andere keldertje achter het haardvuur (nee, echt niet ervoor) dan zou ze een oogje toeknijpen en ons toelaten zonder reservering. Voorgerechtje prima (brood met pizzasaus). Hoofdgerecht was niet te eten. Octopus Kraken had smaak noch kraak en de gebraden kip was zo klein als een duif en zo droog als het maar zijn kan. Toch een fikse rekening voor een diner waarvan het meeste onaangeroerd weer terug naar de keuken ging. Toen we het restaurant weer verlieten was er iets meer volk, maar niet veel, en het tafeltje waar we vandaan waren gejaagd was ook nog steeds onbezet. Raaaaaaar.
Ilona R.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk gegeten met twee vriendinnen. Genoeg keuze, de empanada's, kip en Mexicaanse salade zijn aanraders! Wij komen hier zeker terug.
lindy V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
De eerste minuten werd er heel veel gevraagd door verschillende mensen of we er al uit waren, maar we kregen amper de tijd om de kaart te lezen. Ook aan het eind werd gevraagd of we ons toetje ergens anders konden opeten zodat ze ons tafeltje konden vergeven. Daar tussenin wel lekker rustig gezeten.
Prima eten.
sabina M.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heel lekker eten en zeer vriendelijke bediening .
Rudolf J.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Ik vind de menukaart wat vreemd. Een stuk vlees van 200 gr wordt erg karig geserveerd. Voor 22 euro krijg je erg weinig. Je kan het wel combineren met side dishes, maar omdat het exotische gerechten zijn, weet je vaak niet wat bij elkaar past. Wel is alles erg lekker (!), ik kom er dan ook regelmatig.
Marloes O.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Wat een heerlijk restaurant! Van vrienden de tip gekregen om hier te gaan eten. Bij binnenkomst heel warm ontvangen door de gastheer en naar onze tafel gebracht. In het restaurant waan je je gedurende het verblijf een beetje in Zuid Amerika, de aankleding is top, het personeel was vriendelijk en behulpzaam (m.u.v. één nogal aanhoudend onbeleefde ober maar dat mocht de pret niet drukken). Vooraf heerlijke quesedilla's besteld en als hoofdgerecht hebben we de Lechon op aanraden genomen en dat was een bijzonder goede keuze zeker in combinatie met het Salmuera Infierno sausje (tip voor de liefhebber van hete sausjes)! Wijn was top, heerlijk rokerige Mezcal gedronken. Ja, een feestje om geweest te zijn en we komen zeker nog een keertje terug.