Salmuera Amsterdam

106-H Rozengracht 1016 NH Amsterdam Nederland Kaart
31-206245752

Over het restaurant Salmuera Amsterdam

Salmuera

De locatie aan de Rozengracht is natuurlijk een directe voltreffer. Het terras ademt de sfeer van een mediterrane binnentuin, lekker beschut maar wel met uitzicht op alle bedrijvigheid op straat. De smakelijke gerechten zijn echter de voornaamste publiekstrekker van deze Latin Bar & Kitchen. Frisse ceviche, vlees, vis en groenten van de grill... heerlijk!

Meer informatie over restaurant Salmuera Amsterdam

Cornelis D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Toen we binnenkwamen om 18.00 uur was het restaurant compleet leeg. Zeer arrogante en onvriendelijke serveerster vroeg boos of we wel gereserveerd hadden. Geschrokken van deze agressie vlogen we van onze stoel naar achteren tegen de muur. Maar niet getreurd, als we helemaal achteraan in een andere keldertje achter het haardvuur (nee, echt niet ervoor) dan zou ze een oogje toeknijpen en ons toelaten zonder reservering. Voorgerechtje prima (brood met pizzasaus). Hoofdgerecht was niet te eten. Octopus Kraken had smaak noch kraak en de gebraden kip was zo klein als een duif en zo droog als het maar zijn kan. Toch een fikse rekening voor een diner waarvan het meeste onaangeroerd weer terug naar de keuken ging. Toen we het restaurant weer verlieten was er iets meer volk, maar niet veel, en het tafeltje waar we vandaan waren gejaagd was ook nog steeds onbezet. Raaaaaaar.
Ilona R.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk gegeten met twee vriendinnen. Genoeg keuze, de empanada's, kip en Mexicaanse salade zijn aanraders! Wij komen hier zeker terug.
lindy V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
De eerste minuten werd er heel veel gevraagd door verschillende mensen of we er al uit waren, maar we kregen amper de tijd om de kaart te lezen. Ook aan het eind werd gevraagd of we ons toetje ergens anders konden opeten zodat ze ons tafeltje konden vergeven. Daar tussenin wel lekker rustig gezeten.
Prima eten.
sabina M.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heel lekker eten en zeer vriendelijke bediening .
Rudolf J.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Ik vind de menukaart wat vreemd. Een stuk vlees van 200 gr wordt erg karig geserveerd. Voor 22 euro krijg je erg weinig. Je kan het wel combineren met side dishes, maar omdat het exotische gerechten zijn, weet je vaak niet wat bij elkaar past. Wel is alles erg lekker (!), ik kom er dan ook regelmatig.
Marloes O.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Wat een heerlijk restaurant! Van vrienden de tip gekregen om hier te gaan eten. Bij binnenkomst heel warm ontvangen door de gastheer en naar onze tafel gebracht. In het restaurant waan je je gedurende het verblijf een beetje in Zuid Amerika, de aankleding is top, het personeel was vriendelijk en behulpzaam (m.u.v. één nogal aanhoudend onbeleefde ober maar dat mocht de pret niet drukken). Vooraf heerlijke quesedilla's besteld en als hoofdgerecht hebben we de Lechon op aanraden genomen en dat was een bijzonder goede keuze zeker in combinatie met het Salmuera Infierno sausje (tip voor de liefhebber van hete sausjes)! Wijn was top, heerlijk rokerige Mezcal gedronken. Ja, een feestje om geweest te zijn en we komen zeker nog een keertje terug.
Veerle W.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Eten was lekker, bediening vriendelijk.
Interieur is leuk, enige minpunt zijn de houten stoelen waarop je uiteindelijk ook een houten kont krijgt. Verder was het enorm druk waardoor er zo'n rumoer is dat je elkaar niet kunt verstaan.
Bert-Jan S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Met het eten is niets mis, zelfs behoorlijk goed. De cocktails waren matig. Bediening redelijk. Achteraf vond ik de rekening van 130 euro veels te hoog voor de gekregen kwaliteit.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Leuk restaurant , leuk personeel , goed eten , lekkere wijn , de tafels mogen iets groter en iets verder uit elkaar .
BlueIce .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Erg lekker eten, bovendien een erg gezellige tent. Het is wel aan de prijzige kant. De tafels mochten wel iets groter, je zit echt vlak naast je buurman.
Love Q.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Prijzen zijn 2x binnen 6 maanden om hoog gegaan. Het is trendy populair. Vlees is goed maar redelijk duur, er wordt niet bij geserveerd. Sides zijn lekker maar klein en ook aan de dure kant. Bediening is goed genoeg, staf zijn mooi!
Chantal D.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Het was super lekker! We hebben hier op eindejaarsavond uitgebreid gegeten. Het was pure keuken, zoals je verwacht van een Peruaans restaurant! Bediening was ook top. De gerechten volgde elkaar vlot. Dankjewel voor de topavond! Wij komen hier zeker nog een keertje terug.
Lenny B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Ik heb hier vorige week gegeten met 3 vrienden en was zeer aangenaam verrast. Het is binnen een stuk groter dan wat je zou verwachten wanneer je buiten langsloopt. Erg goed vlees (Bife Lomo), ik heb er nu spijt van dat ik niet voor de 400 gram variant had gekozen. Formidabel dessert (cheesecake met chocolade). Zelfs de wijn was heerlijk en zelfs de espresso kwam in een verwarmd kopje (het zit 'm in de details). Dus eigenlijk geen kritiek! Erg vriendelijke en snelle bediening, erg gezellige locatie!
marne S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Goed gegeten. Leuke gerechten. Goed vlees. Vind alleen jammer dat er zo vreselijk veel tafels en gasten tegen elkaar gedrukt staan. Wordt daardoor net tikkeltje te lawaaierig en onpersoonlijk. Personeel werkt erg hard. Maar door de drukte moet je wel je vinger opsteken om te bestellen. Mooi als je dat voor kan zijn.
Fabian W.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
We zijn met 6 vrienden hier wezen eten. Hoofdgerechten met side dishes en ruim voldoende drankjes en een paar desserts voor bijna 3 meijer. Redelijk geld, echter was de kwaliteit van het eten (LOOOOMOOOOO!!!) een dikke prima!
Restaurant is leuk aangekleed, personeel overwegend Engels sprekend was vriendelijk en vlot. Kom hier zeker nog een keer terug
rooster .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Eten was prima, ceviche was heerlijk maar alles was wel wat flauw (zelf zout en peper toevoegen). De hoofdgerechten waren goed van kwaliteit maar er zaten geen groentes bij. Die moet je apart bestellen en dat is weer net teveel. Het was druk maar de wachttijd was prima.
Over het geheel genomen goed restaurant voor redelijke prijzen. Bediening was ook prima.
I.M. B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Hartelijk ontvangen en geholpen door de bediening, cocktails waren heerlijk zo ook het voorgerecht van ceviche met pulpo en gamba's. Het enige minpunt was dat de, verder van uitstekende kwaliteit, bife lomo volledig naar varkensvlees rook en smaakte. De bediening gaf aan dat het rundvlees in dezelfde oven gaat als de lechon waardoor de geur er in kan trekken. Mijn tafelgenote eet geen varkensvlees en heeft er voor gekozen de bife terug te sturen en zeebaars te nemen, die smaakte erg goed. De rekening was pittig, een kleine tegemoetkoming in de vorm van een glas wijn of een kopje koffie had niet misstaan.
lwagenaar .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Ik heb in tijden niet zo een lekkere beef lomo gehad! Heerlijke hapjes daar omheen, service was super vriendelijk en we hebben heerlijk buiten gezeten in de patio. Echt een aanrader wat mij betreft!
Martine B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Door alles wat je los bij besteld aan side dishes wel iets boven gemiddeld geprijsd, maar de moeite waard als je een keer iets meer wilt betalen voor goed vlees, heerlijke kruiden en vriendelijke bediening!
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Een zeer druk restaurant met vooral veel toeristen.
We konden lekker buiten eten en werden snel en vriendelijk geholpen door uitsluitend Engelstalige bediening.
Een kussentje op de ijzeren stoeltjes zou fijn zijn.... ;)
Het was warm en hadden niet heel veel trek dus kozen we als voorgerecht om te delen de Street Food platter. Een combinatie van heerlijke zuid Amerikaanse hapjes.
Het was inderdaad prima voor 2 personen als starter.
daarna deelde we nog een Bife Lomo van 300 gram. Hier hadden we veel goede dingen over gehoord en was ook heerlijk en mals vlees.
In verhouding vonden we het wel prijzig, omdat dit stukje vlees maar liefst € 33.75 kostte en je er ook geen patatje of wat dan ook bij kreeg.
Alle side dishes moesten apart besteld worden, en dat maakt de rekening ongemerkt hoog.
Verder heerlijk gegeten, goede rosé, en vriendelijke mensen.