Sally's indonesian kitchen

Utrechtseweg 38 3818 EM Amersfoort Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Sally's indonesian kitchen

Dinsdag t/m zondag

Jouw recensie over het restaurant Sally's indonesian kitchen

nico V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Lang geleden dat ik zo lekker Indisch heb gegeten! Top gerechten, heerlijke smaken en gastvrijheid beleving in optima forma....een aanrader voor iedereen die in Amersfoort lekker wil gaan eten. Loopafstand van de leukste wijnbar van Amersfoort Zusters Margaux waar je aperitief neemt en daarna in 8 minuten bij Sally’s bent.
Eduard R.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Met 6 personen gegeten op een zaterdag. Dit restaurant was helemaal vol. Had je niet gereserveerd, dan was er niets vrij. Wij hadden hoge verwachtingen, gelet op de vele positieve reviews. Helaas, niet voldaan aan de verwachtingen, elk ‘groepslid’ was daarover eens.
Wij bestelden 5 menu’s en een a la carte. Wij wilden het niet op het bord, maar alles op schaaltjes. Dat lukte, op het vegetarische menu na.
Het eten was goed, maar niet verfijnd. Het was bijzonder weinig, het leek erop dat de helft geserveerd was, er ontbraken gerechten (beseften wij achteraf), krupuk, keripik kentang, atjar. De schaaltjes waren zo klein als ‘eierdopjes’. In verhouding dus ‘mahal’. Te duur!
De bediening was correct en vriendelijk. Kortom, het viel ietwat tegen. Wij zoeken een andere Indo op volgende keer.
Priscilla P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
In de Moesson het artikel gelezen over Sally's kitchen en wij zeiden: "Daar moeten wij eens gaan eten."
Het was FAN-TAS-TISCH! Héérlijk eten, fijne entourage, leuk personeel en een gastheer die zijn vak verstaat!!!
(En de kleine details zoals het geluid van de krekels maken het helemaal af!)
ISTIMEWA!!! Tot een volgende keer!
Robin M.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Gisteravond voor de eerste keer bij Sally's Indonesian Kitchen gegeten. De keuken is ons zeer goed bevallen, met de echte authentieke Indonesische smaakjes. We hebben echt genoten. Bovendien is de inrichting fris en gezellig en de bediening prettig. Kortom, wij zullen hier zeker vaker naartoe gaan!
Patrick D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Had er heel veel van verwacht maar ik vond het eten heel erg tegenvallen. Hadden zowel het saté menu als nasi goreng menu. Heb in verschillende Indonesische restaurant gegeten (bijvoorbeeld kraton in Leusden) maar deze komt bij lange na niet in de buurt. Kwestie van smaak ? Kan. Maar voor mij niet nog een keer. Wel een mooi restaurant.
Max D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Dat dit restaurant een 8,5 krijgt zegt veel over Nederland en haar 'culinaire opinie'. Misschien heb ik een verkeerde dag uit gepikt, maar denk het niet.

Zaak ziet er mooi uit, op de nep kaarslichtjes na.

Soep vooraf was heel erg waterig, smaak was wel prima. Niks bijzonders. De standaard kokos smaak met nog wat ingrediënten.

Sate was redelijk. 1 deel was erg droog. De rijst die je er bij kreeg was waterig, Boontjes in saus waren wel lekker.

Koffie en spekkoek goed.

Dit was prima om een keer gegeten te hebben, maar hier kom ik niet meer terug. Het was allemaal erg standaard en de smaken niet verfijnd zoals je wel mag verwachten van een Indonesische keuken.

Het was alsof het eten geen liefde had gekregen. En dat was ook zo aangezien ik tientallen kopjes zag staan in de keuken die werden gevuld met soep. Het is meer een keuken machine dan verfijnd dineren.
Max D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017

Zaak ziet er mooi uit, op de nep kaarslichtjes na.

Koffie en spekkoek goed.

Maria D.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Heerlijk gegeten met 4 personen. Gezellige sfeer. De bediening heeft er plezier in om je te verwennen. Ook heerlijke wijnen. Alles tegen zeer schappelijke prijzen. Kortom dit is een aanrader.
geodeet .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Een paar keer langs gelopen, maar elke keer vol, dus op tijd gereserveerd. Restaurant was ons door diverse mensen aanbevolen. Om 19 uur waren alle tafels al bezetl! Mooi ingericht restaurant, met vrij veel grote tafels, maar ook twee-persoons tafeltjes, niet te dicht bij elkaar. Vlot en vriendelijk personeel. Mooie menu's op de kaart, maar de meeste gerechtjes zijn ook a la carte te bestellen. Erg lekker gegeten, vooral de Ikan Mentega (kabeljauw in boter soja-saus) was super! Culinair genieten van Indonesische gerechten, veel beter en relaxter dan bij de all-you-can-eat asian restaurants in de buurt.
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Indonesische keuken met meer dan genoeg keus tussen losse gerechten en diverse menu's. Ook voor de vegetarier genoeg keus. Alles erg lekker en mooi ingerichte zaak.
Sven B.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Met een klein gezelschap bij Sally's Indonesian Kitchen gedineerd ter gelegenheid van een verjaardag. Bij binnenkomst warm verwelkomd in een prachtig ingericht restaurant. Eenmaal het maandmenu en viermaal het nasi goreng menu besteld, welke zeer goed bereid waren en in de smaak vielen. De wijn op de seizoenskaart ging uitstekend gepaard bij de gerechten. De warme inrichting, hartelijke service en fantastische gerechten doen ons beseffen dat dit restaurantbezoek voor herhaling vatbaar is.
Fiya .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Vanavond voor het eerst bij Sally's Indonesion Kitchen gegeten, en wat een heerlijke avond hebben we gehad! Het eten was zeer smaakvol, de bediening erg aardig en attent en de sfeer was fijn. Eindelijk weer een goed Indonesisch restaurant in Amersfoort!
Proefanoniem L.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Het restaurant was volgeboekt. De gerechten smaakten prima. Echter na het hoofdgerecht zag de bediening onze tafel niet meer. Ik ben na lang wachten maar gaan betalen. Domper, had een perfecte diner kunnen zijn.
Chantal B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Heerlijk gegeten in dit Indonesische restaurant met een modern tintje, zowel wat eten betreft als inrichting. Smaakvolle gerechten en niet te pittig. De porties lijken in eerste instantie niet heel groot vanwege de schaaltjes waarin ze opgediend worden maar schijn bedriegt, het was meer dan genoeg. Goede balans ook in het bestellen van een menu vs losse gerechten. De bediening is tevens erg attent, zo kreeg mijn vriend een nieuw biertje nadat zijn eerste relatief snel dood sloeg.
Rob G.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Dit is de tweede keer dat we hier gegeten hebben en opnieuw hebben we genoten van het heerlijke Indonesische eten en de vriendelijke en attente bedieningen. De smaakverschillen tussen de drie verschillende sate's van het saté menu zijn zeer goed proefbaar en ook de andere gerechten hebben een kenmerkende Indonesische touch. Ten opzichte van de vorige keer waren nu alle gerechten ook prima op temperatuur. De prijs/kwaliteitverhouding is goed en we voelden ons thuis in de gezellige ambiance.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Wat een aanwinst voor Amersfoort, goed eten en porties in de juiste grootte, goed op smaak en leuk geserveerd. Maar goed dat we gereserveerd hadden want de zaak zat volledig vol en dat voor een dinsdagavond! Ik kom zeker terug!!
simone1976 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Gisterenavond ons laten verrassen bij Sally,s . Leuke kaart we besloten beide om voor een menu te gaan zodat we de gerechten konde delen en proeven van elkaar. Dit ook duidelijk aangegeven toen we bestelde. De loempia,s waren heerlijk van smaak. De bestelde eming kregen we pas bij de hoofdgerechten ( beetje jammer dat we er zelf ook nog om moesten vragen . De tijd tussen de voor en hoofdgerechten was erg kort er mag best wat meer tijd tussen de geserveerde gerechten in. Toen de beide menu's werden geserveerd moesten we zelf om twee borden vragen . Jammer dat het Menu Nasi Goreng Jakarta op een bord word uitgeserveerd . Smakelijke gerechten met liefde bereid. De koffie & thee met spekkoek ( niet uit eigen keuken) viel q smaak wat tegen . Mooie zaak heerlijk eten !! We komen zeker nog eens terug .
Jaap F.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Gisteravond met vrouw en dochter gegeten bij Sally's. Niet voor het eerst trouwens maar al een aantal keren eerder. Aangezien die eerdere bezoeken steeds zeer goed bevielen komen we steeds terug en gisteravond was het ook weer fantastisch, we hadden diverse gerechten besteld om met zijn drieën te delen en elk gerecht was weer raak. De bediening was zeer prettig in de omgang en erg attent. Wij blijven zeker terugkomen.
tanja V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
'We kwamen hier terecht omdat we de eigenaar kenden vanuit zijn vorige positie als manager bij een goed hotel/restaurant. Daar blonk hij uit in gastheerschap en klantvriendelijkheid, vanuit meerdere posities heb ik over een langere periode contact met hem gehad.

Dat de service bij Sally's goed is was dan ook te verwachten. Niet alleen door de gastheer, ook door de Indonesische bediening.

Indonesisch eten anno 2016? Gewaagd want passé? Integendeel. Sally's heeft dit met een mooie en eigentijdse presentatie en een wat aangescherpt concept helemaal actueel gemaakt.
Het eten zelf:
We zijn fervente liefhebbers van Indisch eten - de betere varianten -en hebben heel wat vergelijkingsmateriaal achter de kiezen.
Maar wat was dit Goddelijk lekker. Onovertroffen.
We namen beide een menu - de ene een satémenu, de andere de sayur (veggie)versie.
Vooraf bij de een lekkere (maar gewoon lekkere) loempia's, bij de ander een waanzinnig smakelijke mihoen in een ketoprakversie.
Daarna een bijzonder mooi en smakelijk opgemaakt bord voor het sayurmenu, en moderne bakjes met de verschillende soorten saté, ook met veel aandacht voor detail geserveerd.
Voor een bestaand Indisch restaurant heb ik er geen problemen mee als er een réchaud op tafel staat met twintig schaaltjes, hier was het passend en verfrissend afwezig.

Je próefde hoe vers alles was - en het gebruik van kruiden was excellent.

Dessert - koffie en spekkoek, was normaal.

Wij komen terug. Snel.

Kim D.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Heerlijk: weer eens wat anders qua stijl. Echt heel lekker. Klassieke gerechten maar modern gepresenteerd. Decor is mooi, maar beetje saai. Kan ook komen omdat het heel rustig was. We waren vroeg, dus kan me voorstellen dat de aankelding als het drukker is beter uitkomt.