Sally's indonesian kitchen

Utrechtseweg 38 3818 EM Amersfoort Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Sally's indonesian kitchen

Dinsdag t/m zondag

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Wi-Fi
Maria D.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Heerlijk gegeten met 4 personen. Gezellige sfeer. De bediening heeft er plezier in om je te verwennen. Ook heerlijke wijnen. Alles tegen zeer schappelijke prijzen. Kortom dit is een aanrader.
geodeet .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Een paar keer langs gelopen, maar elke keer vol, dus op tijd gereserveerd. Restaurant was ons door diverse mensen aanbevolen. Om 19 uur waren alle tafels al bezetl! Mooi ingericht restaurant, met vrij veel grote tafels, maar ook twee-persoons tafeltjes, niet te dicht bij elkaar. Vlot en vriendelijk personeel. Mooie menu's op de kaart, maar de meeste gerechtjes zijn ook a la carte te bestellen. Erg lekker gegeten, vooral de Ikan Mentega (kabeljauw in boter soja-saus) was super! Culinair genieten van Indonesische gerechten, veel beter en relaxter dan bij de all-you-can-eat asian restaurants in de buurt.
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Indonesische keuken met meer dan genoeg keus tussen losse gerechten en diverse menu's. Ook voor de vegetarier genoeg keus. Alles erg lekker en mooi ingerichte zaak.
Sven B.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Met een klein gezelschap bij Sally's Indonesian Kitchen gedineerd ter gelegenheid van een verjaardag. Bij binnenkomst warm verwelkomd in een prachtig ingericht restaurant. Eenmaal het maandmenu en viermaal het nasi goreng menu besteld, welke zeer goed bereid waren en in de smaak vielen. De wijn op de seizoenskaart ging uitstekend gepaard bij de gerechten. De warme inrichting, hartelijke service en fantastische gerechten doen ons beseffen dat dit restaurantbezoek voor herhaling vatbaar is.
Fiya .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Vanavond voor het eerst bij Sally's Indonesion Kitchen gegeten, en wat een heerlijke avond hebben we gehad! Het eten was zeer smaakvol, de bediening erg aardig en attent en de sfeer was fijn. Eindelijk weer een goed Indonesisch restaurant in Amersfoort!
Proefanoniem L.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Het restaurant was volgeboekt. De gerechten smaakten prima. Echter na het hoofdgerecht zag de bediening onze tafel niet meer. Ik ben na lang wachten maar gaan betalen. Domper, had een perfecte diner kunnen zijn.
Chantal B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Heerlijk gegeten in dit Indonesische restaurant met een modern tintje, zowel wat eten betreft als inrichting. Smaakvolle gerechten en niet te pittig. De porties lijken in eerste instantie niet heel groot vanwege de schaaltjes waarin ze opgediend worden maar schijn bedriegt, het was meer dan genoeg. Goede balans ook in het bestellen van een menu vs losse gerechten. De bediening is tevens erg attent, zo kreeg mijn vriend een nieuw biertje nadat zijn eerste relatief snel dood sloeg.
Rob G.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Dit is de tweede keer dat we hier gegeten hebben en opnieuw hebben we genoten van het heerlijke Indonesische eten en de vriendelijke en attente bedieningen. De smaakverschillen tussen de drie verschillende sate's van het saté menu zijn zeer goed proefbaar en ook de andere gerechten hebben een kenmerkende Indonesische touch. Ten opzichte van de vorige keer waren nu alle gerechten ook prima op temperatuur. De prijs/kwaliteitverhouding is goed en we voelden ons thuis in de gezellige ambiance.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Wat een aanwinst voor Amersfoort, goed eten en porties in de juiste grootte, goed op smaak en leuk geserveerd. Maar goed dat we gereserveerd hadden want de zaak zat volledig vol en dat voor een dinsdagavond! Ik kom zeker terug!!
simone1976 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Gisterenavond ons laten verrassen bij Sally,s . Leuke kaart we besloten beide om voor een menu te gaan zodat we de gerechten konde delen en proeven van elkaar. Dit ook duidelijk aangegeven toen we bestelde. De loempia,s waren heerlijk van smaak. De bestelde eming kregen we pas bij de hoofdgerechten ( beetje jammer dat we er zelf ook nog om moesten vragen . De tijd tussen de voor en hoofdgerechten was erg kort er mag best wat meer tijd tussen de geserveerde gerechten in. Toen de beide menu's werden geserveerd moesten we zelf om twee borden vragen . Jammer dat het Menu Nasi Goreng Jakarta op een bord word uitgeserveerd . Smakelijke gerechten met liefde bereid. De koffie & thee met spekkoek ( niet uit eigen keuken) viel q smaak wat tegen . Mooie zaak heerlijk eten !! We komen zeker nog eens terug .
Jaap F.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Gisteravond met vrouw en dochter gegeten bij Sally's. Niet voor het eerst trouwens maar al een aantal keren eerder. Aangezien die eerdere bezoeken steeds zeer goed bevielen komen we steeds terug en gisteravond was het ook weer fantastisch, we hadden diverse gerechten besteld om met zijn drieën te delen en elk gerecht was weer raak. De bediening was zeer prettig in de omgang en erg attent. Wij blijven zeker terugkomen.
tanja V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
'We kwamen hier terecht omdat we de eigenaar kenden vanuit zijn vorige positie als manager bij een goed hotel/restaurant. Daar blonk hij uit in gastheerschap en klantvriendelijkheid, vanuit meerdere posities heb ik over een langere periode contact met hem gehad.

Dat de service bij Sally's goed is was dan ook te verwachten. Niet alleen door de gastheer, ook door de Indonesische bediening.

Indonesisch eten anno 2016? Gewaagd want passé? Integendeel. Sally's heeft dit met een mooie en eigentijdse presentatie en een wat aangescherpt concept helemaal actueel gemaakt.
Het eten zelf:
We zijn fervente liefhebbers van Indisch eten - de betere varianten -en hebben heel wat vergelijkingsmateriaal achter de kiezen.
Maar wat was dit Goddelijk lekker. Onovertroffen.
We namen beide een menu - de ene een satémenu, de andere de sayur (veggie)versie.
Vooraf bij de een lekkere (maar gewoon lekkere) loempia's, bij de ander een waanzinnig smakelijke mihoen in een ketoprakversie.
Daarna een bijzonder mooi en smakelijk opgemaakt bord voor het sayurmenu, en moderne bakjes met de verschillende soorten saté, ook met veel aandacht voor detail geserveerd.
Voor een bestaand Indisch restaurant heb ik er geen problemen mee als er een réchaud op tafel staat met twintig schaaltjes, hier was het passend en verfrissend afwezig.

Je próefde hoe vers alles was - en het gebruik van kruiden was excellent.

Dessert - koffie en spekkoek, was normaal.

Wij komen terug. Snel.

Kim D.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Heerlijk: weer eens wat anders qua stijl. Echt heel lekker. Klassieke gerechten maar modern gepresenteerd. Decor is mooi, maar beetje saai. Kan ook komen omdat het heel rustig was. We waren vroeg, dus kan me voorstellen dat de aankelding als het drukker is beter uitkomt.
Robert1102 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Gisteravond gegeten in dit leuke originele Indonesisch restaurant. Met origineel bedoel ik dat de inrichting niet meteen een inrichting is die je bij een Indonesisch restaurant zou verwachten en dat de opstelling van het menu anders is dan je gebruikelijke Indisch tent. Ze werken namelijk meer met menu's dan met rijsttafels. Maar, er is mogelijkheid tot het bestellen van losse gerechten wat wij ook gedaan hebben. Ieder gerecht was van zeer hoge kwaliteit! We hebben 2 soorten satés gegeten, lam en rund, die beide perfect bereid waren en heel mals doch krokant aan de buitenkant. Ook de rendang en sate pedas (pedis maar dan op z'n Indonesisch zeg maar) waren perfect! De smaak van de redang was heel heel goed. De structuur van de rendang was aan de harde kant, maar dit was helemaal niet storend. Ook de gado gado was erg lekker, aan de gefrituurde tofu erin kon je merken dat hier ook zorg aan was besteed. Waar in veel Indisch restaurants de tofu vaak een sponsje is omdat het al veel te lang tussen de toch licht vochtige groente ligt, merkte je hier dat het op het laatst was toegevoegd op een zo lekker mogelijk gerecht op tafel te krijgen. Dat was eigenlijk de tendens van ook alle andere gerechten, veel zorg en goede bereiding voor het optimale resultaat. Let wel op dat je geen haast hebt, ze staan met 3 in de keuken en bij volle bezetting kan het eten even op zich laten wachten.

De bediening was ok, maar je zag soms dat ze nog wat flexibiliteit misten. De eigenaar daarentegen (de man van Sally) was een uiterst vrolijke man die zich niet schaamde om een praatje te maken en waar letterlijk het enthousiasme vanaf straalde! Toen we onze interesse lieten blijken in de gerechten kon hij het niet laten om z'n vrouw even uit de keuken te roepen om een paar van haar geheimen met ons te delen. Sally, waar het restaurant naar vernoemd is, was ook uiterst aardig en heeft een goede 10 minuten een praatje met ons gemaakt.

Lekkerste Indisch restaurant waar ik in tijden gegeten heb! Bedankt voor de leuke avond en hopelijk tot snel.
Rebecca V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Pretentieus en vooral uit op winst. Niet enthousiast over de bediening: bij binnenkomst hebben we verlaten staan wachten. We hebben ruim 45 minuten moeten wachten op het eten, terwijl er totaal vier tafels bezet waren. Besteld van een vieze kaart. We wilden graag gaan voor de rijsttafel, maar de menus's bleken op het bord geserveerd te zijn. Zo jammer, juist het rommelen met bakjes vinden wij zo leuk. Nagevraagd wat hun overweging was, de reactie:"De kleine bakjes geven teveel afwas".
Ondertussen is er wel tot drie keer gevraagd of we wat wilden drinken. Ondertussen konden we knabbelen op 10 casavechipjes, geserveerd in een minibloempotje. We voelden ons weinig welkom. Het geserveerde had potentie qua smaak. Maar de porties waten zeer teleurstellend. Een portie boontjes van 8 euro bestaat uit twee handjes vol. De kippendij met cocos heeft drie stukjes. De nasi kuning voor twee zit in een bloempotje dat een centimeter hoger is dan dat van de nasi goreng voor een persoon. De daging was droog. Het was gewoon echt te weinig. Er is niet geinformeerd hoe het ons beviel. Bij afrekenen stond er foutief een gerecht op de bon. En bleek de tonic (2 cl) 3,50 per flesje te kosten! We voelden ons eerlijk gezegd een beetje bedrogen. de eindrekeninh bedroeg zo' 100 euro (3 personen) en dat was het gewoonweg niet waard.
Ygs Y.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Voor de 2e maal heerlijk gegeten. Niet de typische Nederlandse rijsttafel maar aparte gerechten en/of per bord geserveerd. Eten en bediening is prima. Porties mogen misschien iets groter.
Echtwaar .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Vanavond wezen eten bij 'Sally's'. Wij werden vriendelijk ontvangen en mochten zelf een leuk tafeltje uitzoeken.

Wij kozen voor de sotosoep en daarna volgde sate, kabeljauw, rendang en kippendijen op indisch wijze. Enorm lekker gegeten.

De bediening was fantastisch, de heren die er liepen waren leuk grappig en gezellig. Onze lof gaat uit naar het barmeisje wat enorm spontaan en leuk is.

Wij komen zeker een keertje terug!
Joke S.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Ik kwam toevallig langs , zocht iets om te eten.
Ik heb vaker Indonesië,s eten af gehaald ergens, dus nu wilde ik dit ook proberen.
Ik heb er geen spijt van gehad, ik heb erg genoten van de smaak en de bediening.
Je kon echt de juiste verhoudingen van kruiden in de gerechten proeven.
Het vlees was zacht en de rijst heerlijk.
Ik ben erg blij dat er nu zo,n nieuw mooi restaurant bij is gekomen en ga er beslist meer naar toe.
Laura T.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Gisteren kennis gemaakt met Sally's. Hoewel de gastheer Patrick vertelde dat het restaurant nog niet helemaal af is, vind ik het er al erg smaakvol en sfeervol uitzien. Samen met mijn man hebben we gekozen om een aantal gerechtjes te delen. Onder anderen twee soorten saté, rendang, kippendijen in spicy saus en nasi goreng. Ongelofelijke smaakvolle gerechten, dat naar meer smaakt.... Niets viel tegen. Eten goed, prijs/kwaliteit prima, sfeer goed en bediening onder leiding van Patrick erg vriendelijk en professioneel. Kortom: grote aanwinst voor Amersfoort!!
Lies B.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Lekker gegeten, gerechtjes hebben een authentieke smaak. De bediening is vriendelijk en de prijs is sympathiek. Decor mag nog wat warmer.