Salento

Grote Oost 65 1621 BS Hoorn Nederland Kaart

Over restaurant Salento

De zon van Salento

Verlang je naar de mediterrane zon of hou je gewoon van heel lekker eten? Dan is Restaurant Salento de plek waar je moet zijn. De Italiaanse eigenaars, Emmanuele en Selene, brengen met hun onvervalste Italiaanse gerechten de zon naar je toe. Je bent slechts één hap verwijderd van Italië. Het enige dat je nog hoeft te beslissen is wat je gaat eten. Wordt het een pizza of ga je voor een uitgebreid Italiaans diner? Geniet ervan!

Meer informatie over restaurant Salento

Erg rumoerig
Lang
Robert P.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Goed en degelijk eten , friet hoort er natuurlijk niet bij ! I groenten super en goede bediening !gewoon lekker , volgende keer een pizZa proberen
Stan G.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Hier zondag 9 oktober 2016 via een WF deal geweest. In de deal stond dat je a la card kon eten van de gehele kaart. Helaas was dit niet het geval, je kon wel a l card eten maar als WF klant kreeg je kleinere porties. Dit werd ons op een erg onvriendelijke manier door de uitbater verteld. Door een conflict met de uitbater zijn we niet verder gekomen dan het voorgerecht wat helaas niet veel voorstelde. Voor ons geen Salento meer.
Mike161 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
We hebben twee en een half uur moeten wachten op het eten met jonge kinderen. En als het dan gebracht word ben je er wel een beetje klaar mee. Jammer!
Lois R.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Het voorgerecht viel me tegen, te zout, had er meer van verwacht en hoofdgerecht was goed, maar kon wel even maar smakelijker.
Joycevdlelie .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Beste pizza sinds jaren. Dunne knapperige bodem goed belegd en heerlijke huiswijn. Klein voorafje vh huis en bij de uitstekende espresso nog cake/taart van het huis! De buffelmozzarella is een aanrader en de bediening vriendelijk en persoonlijk. Kortom wij hebben er een favoriet restaurant bij. Wij gaan snel terug!
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
We hadden zin om is even lekker uit eten te gaan bij de Italiaan. Zondagmiddag 12 juni 2016 richting Salento, 300 meter van ons verwijderd en gezien de ervaringen in het verleden hoopvol gestemd! De service was goed, niets op aan te merken, de medewerkers deden hun uiterste best, korte wachttijden tussen de gangen door. Het decor eenvoudig italiaans, maar naar gelang de tijd vorderde werd het ook wel gezellig. In het begin rond 18.00 uur zaten we alleen, maar op den duur werd het voller en gezelliger in het restaurant. Maar dan het eten, daarover kunnen we toch niet erg tevreden zijn. Voorgerecht ging wel, maar hoofdgerecht was "bedolven" onder de saus en zo werd het vlees gecamoufleerd en bij nader onderzoek was het meer saus dan vlees. Dat viel ons tegen. We hebben er een opmerking over gemaakt en kregen notabene ook nog 3 euro korting op een van de hoofdgerechten. Ja, ja daar hadden ze een slag mee geslagen. Kortom prijs/kwaliteit van het eten, net voldoende! Daar kan nog heel wat aan verbeterd worden.
Estherbes .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Vriendelijke bediening, lekker eten en gezellige sfeer. Als toetje had ik de soufflé, deze was alleen verschrikkelijk vies en smaakte verbrand en het was een overdaad aan chocola.
Marc M.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Heerlijk afsluiter van een dagje Hoorn, dit gezellige en gastvrije italiaans restaurant is aanrader, lekker beide een pizza gegeten en vergeet niet de huisgemaakte Tiramisu heerlijk.
BM350 .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Na het lezen van best goede recensies zijn we nieuwsgierig geworden naar Salento in Hoorn.
De eerste indruk is een Italiaans restaurant zoals er 13 van in een dozijn gaan. Typisch Italiaans ingericht, maar wel met een mooie open keuken.
Mandje brood met tapenade en kruidenboter vooraf. Tapenade en brood waren gewoon ok. Boter was 's middags al gemaakt, warm geworden en daarna weer koud gezet. Het zag er niet echt smakelijk uit en dat was het dan ook niet. Als voorgerechten hadden we een salade caprese. Goede olijfolie, verse basilicum en echt lekkere buffelmozarella, maar waarom laat de kok de tomaten niet rijpen (net zoals 90% van de koks in Nederland). Halfrijpe tomaat bij een verder goed voorgerecht haalt het helemaal naar beneden. Mijn partner had vitello tonato, het vlees was lekker maar de saus waterdun en bokzout, echt niet te eten zo zout.
Hoofdgerechten waren gegrilde gamba's met een pittige tomatensaus. Gamba's perfect, de saus wel pittig maar verder niet echt smaakvol. Toch zeker wel acceptabel. Ossenhaas met gorgonzolasaus was echt goed. Saus smaakte perfect en was zeker niet te overheersend. Friet en ratatouille erbij was niet erg Italiaans, maar wel smaakvol.
We bedankten voor het nagerecht, koffie was voldoende. En perfect was de koffie. Dikke pluim. Van het huis kregen we er een stukje chocoladecake bij. Lekker luchtig en erg smaakvol.
De bediening was netjes. Na de opmerking over de veel te zoute saus heeft ze met de kok overlegd en hier kwam ook een terugkoppeling op.

Al met al, geen haute cuisine en zeker voor verbetering vatbaar, maar het kan er zeker mee door
ProeverEva S.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, mooi wijntje, sfeervol interieur, de kaart is prima, vriendelijke eigenaar en personeel en mooie prijs/kwaliteit!
Lisette B.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Leuke Italiaanse ontvangst en bediening, heerlijke pizza's met buffelmozzarella! Erg fijne ervaring. Zeker een aanrader ook, voor toeristen op boten in de haven om af te halen of te laten bezorgen.
Roelof68 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Nadat wij een aantal malen tot volle tevredenheid gerechten thuis hebben laten bezorgen van Salento, nu maar eens naar het restaurant gegaan, net uit de keuken is toch het lekkerst. Daarin zijn wij zeker niet teleurgesteld. Zowel het voor- als het hoofdgerecht authentiek Italiaans, verse, eerlijke ingrediënten. Hoofdgerecht was de ossenhaas van de grill, al vele ossenhaasjes van de grill gegeten, maar deze komt in onze top drie! De smet op ons avondje uit alhier zat hem in de bediening en aandacht voor de gast. De gastvrouw zelf heeft een gebrek aan delegeren, doet alles liefst zelf, nu was het rustig, maar bij een drukke avond gaat zij dat niet volhouden. De tweede serveerster stond veelal een beetje reddeloos achter de bar om zich heen te kijken, wachtend op aanwijzingen van de eigenaresse, die ze dus niet kreeg. Bij het serveren van het hoofdgerecht door de tweede serveerster, werd bij ons beiden een bord met garnering neergezet op de plaats waar het bord met het hoofdgerecht hoorde te komen, wij kregen hierdoor het idee dat ipv een ossenhaas, wij een vegetarisch gerecht geserveerd kregen. Korte tijd later kwam het hoofdgerecht en je zag de twijfel bij de serveerster, waar ze ik dit nu neer op tafel? Toch wel basale kennis wanneer je in de bediening werkt. Nu kan het gebrek aan ervaring zijn, maar wat ons werkelijk versteld deed staan is het volgende. Nadat ik de rekening van ruim 100 euro had voldaan meldde zich een jongeman bij de eigenaresse bij wie ik zojuist de rekening bij het pinapparaat had voldaan. De jongeman wilde vragen of er eventueel werk voor hem was, waarop de eigenaresse zich geheel bezig ging houden met deze jongeman en mij letterlijk liet staan. Na even gewacht te hebben, ben ik zelf maar uiteindelijk naar de garderobe gelopen, onze jassen zelf maar gepakt en de deur uitgelopen. Voelde beetje als 'hef geld is binnen en verder zoekt u het zelf maar uit'. We gaan vaak uit eten, maar dit hebben we nog nooit meegemaakt. Heel erg jammer en we gunnen het een jong stel, welke zich ongetwijfeld met hart en ziel inzet voor hun restaurant, om het tot een succes te maken. Het zal echt niet bewust zijn allemaal, maar een cursus serveren/gastvrouwschap is broodnodig. Wij houden het voortaan wel bij thuis bestellen, want het eten is gewoon heel erg goed!
Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Wat kun je hier lekker eten! Pasta gevuld met spinazie in spinazie saus, verrukkelijk! Ook de spaghetti Carbonara was goddelijk. Als dessert nog de huisgemaakte "taart" alsof er een hemeltje ........ ook de huisgemaakte Tiramisu was heerlijk. Service prima! De nog wat jongere serveerster kende de kaart niet goed uit haar hoofd maar zij werd goed bijgestaan door de eigenaar. Voor vegetariërs is dit restaurant goed aan te raden! Chapeau!
Jos W.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Wat een teleurstelling. Bediening is echt heel slecht. Er waren maar 5 tafels bezet op de zaterdagavond, maar dan nog laat de bediening je lang wachten.
We hadden eerst voorafje met brood en tapenade en alvast een pizza besteld. Na tijdje wachten werden ze tegelijkertijd op tafel gezet!! Ongelofelijk. Pizza was wel goed te eten. Huiswijn ook prima.
De inrichting was ook zo troosteloos, geen warme uistraling. Ook keek je steeds een fel verlichte keuken in. Kortom afknapper.
M .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Nog laat (voor Nederlandse begrippen, 21h) niet gegeten, toch maar een keer de oude nieuwe Italiaan proberen dan. Geen probleem, keuken open en plek. Ga maar zitten. Eerste dat opvalt; de bediening is echt Italiaans. Inrichting ook, misschien wel iets gedateerd, maar het ruikt ook gewoon echt naar Italië! Pizza besteld, en ook deze echt Italiaans. Voor het eten hoeven we dus niet meer ver te reizen, maar kunnen we voortaan met de fiets. Taart uit se regio van de eigenaren, jammie! Al met al een heerlijke verrassing, ga hier zeker nog een keer heen!
Pauline D.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Ik heb nog een zwakke poging gedaan om mijn buik in te houden toen ik dit restaurant verliet. Tevergeefs. Het gigantische bord verse pasta, en de restanten pizza waarvan mijn echtgenoot aan de overkant van de tafel het lef had om ze over te laten, waren verslonden. Geen overlevenden. Dit restaurant is de nieuwe parel van de Hoornse metropool. Laat je niet misleiden door de enigszins gedateerd aandoende aankleding. Integendeel: laat je charmeren hierdoor, en door de uiterst vriendelijke jonge (zeer Italiaanse) chef in de open keuken, en zijn (eveneens zeer Italiaanse) vriendin in de bediening. Terwijl de retro plafondventilatoren je koelte doen toewaaien, waan jij je in het echte Italie. Aanrader is ook de rode huiswijn: soepel, gemakkelijk en zo'n karafje zit voor je het weet achter je vullingen.
Doen doen doen dus!

Brenda19790 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Zondag langs Salento gewest met family. Normaal het is voor ons pasta dag dus moest een Italiaans restaurant zijn. Wel lief mensen en zelf de eigenaren kwamen bij de deur voor een warme welkom. Het eten was top en zo was ook bediening. Italiaanse atmosfeer en het restaurant ziet gezellig uit. Complimenti