Salathai

Meer informatie over restaurant Salathai

7,2
Aukjewillemsen .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Wij komen al zeker 12 jaar bij Salathai en ondanks dat het veranderd is in de loop der jaren, mogen wij er nog steeds graag een hapje eten. Je hoeft niet lang te wachten en het eten is goed. Personeel is wat minder in de rol van attente gastheer of vrouw, maar ze werken hard.
Sanne R.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Thais is een van mijn favoriete keukens. Ik ben twee keer in Thailand geweest en heb daar met Thaise mensen gereisd en buiten de toeristische gebieden gegeten dus ik durf wel te zeggen dat ik weet hoe het kan smaken. Ik kijk dan ook met gemengde gevoelens terug op mijn bezoek aan dit restaurant.

De viskoekjes en vegetarische loempia's die we als vooraf bestelden voldeden aan mijn verwachting, heerlijk!
Ook de rode viscurry van het hoofdgerecht (PLADOEK PHAD PHED) was heerlijk. Er stonden alleen twee pepertjes bij maar ik vond hem helemaal niet pittig. Mijn tafelgenote vond hem wel pittig. Het andere hoofdgerecht: de gebakken vis in stoomschotel met tamarindesaus (PLAA KENG SOM PHED SAA) viel mij tegen. Hij was helemaal kapot gestoomd en delen van de vis waren erg taai. Ook was hij bedolven onder een berg groente waardoor het een beetje moeilijk was de stukken vis op te sporen. De smaak was verder goed al vond ik de saus wat nat. Ook hier gold, voor een twee-pepertjes gerecht vond ik het erg mild.
Als bijgerecht hadden we de pittige papaya salade (SOM TAM). Ik herkende er geen papaya in, bij navraag bleek het hier om de Thaise groene papaya te gaan die qua smaak en structuur helemaal niet op de oranje papaya vrucht lijkt, maar eerder op rettich (vond ik). De verwarring lag hier dus bij mij. Ik zou wel adviseren om op het menu aan te geven dat het om de groene papaya gaat. De garnalen in deze salade waren heerlijk vlezig en precies goed gegaard. Wederom: niet pittig genoeg.

Het restaurant heeft een prima sfeer, is ruim van opzet, je hebt genoeg privacy en er is geen harde storende muziek. De grote achtertuin zag er ook uit als een fijne plek om buiten te eten.

Ik vond het erg moeilijk om de aandacht van het personeel te krijgen, ze zijn niet alert en we hebben heel lang gewacht tot onze tafel afgeruimd werd.

Samenvattend: het eten was voor de helft heerlijk, de andere helft viel tegen. Geen van de gerechten was pittig te noemen. De bediening was wat mij betreft zwaar beneden de maat. Gelukkig had ik goed gezelschap en heb ik een fijne avond gehad maar ik denk niet dat ik terug kom.
Felixpica .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Wij namen het maandmenu. Het eten voldeed aan de verwachting met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Helaas was de bediening traag en men was ons vergeten. Ik ben driemaal gaan vragen of iemand kon komen. Uiteindelijk stond na 35 minuten het eerste drankje op tafel. En het eerste gerecht na ruim een uur. Volgens de baas was personeel ziek en met vakantie. Toch nog een positief slot: het was geen probleem een ander dessert te nemen dan standaard bij het maandmenu hoorde.
15061980 .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Ik ben dol op thais eten. Ik eet geregeld in thaise restaurants. Ook heb ik geregeld in dit restaurant gegeten of eten afgehaald. De bediening is uiterst vriendelijk en je kan er eventueel heerlijk buiten zitten in hun tuin ( achter )
Ook binnen is de sfeer erg gezellig en ook daadwerkelijk thais.
Het eten is er heerlijk. Soms iets meer groente in/bij de gerechten zou niet verkeerd zijn ;-)
Er zijn thaise restaurants die boven deze uitsteken, maar dit is zeker de moeite waard mocht je in Arnhem thais willen eten.
Pelikaan .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Het eten is er de afgelopen jaren ontzettend op achteruit gegaan bij Salathai. Dezelfde gerechten als vroeger zijn nu grof en slordig klaargemaakt en smaken beduidend minder lekker. Ook de bediening is er een stuk minder en onverschilliger op geworden. Dit was de laatste keer voor ons bij Salathai
Edwin H.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Wij eten hier zeer regel matig.( 20x per jaar)
Het eten is echt lekker en de bediening is goed.
Ik weet dat de eigenaar min of meer die Groupon aktie door de strot is gedouwd.
Want dit restaurant heeft het echt niet nodig.
Mensen die komen eten omdat ze een groupon bon bij zich hebben ik vind het verschrikkelijk.
Maar dat is mijn persoonlijke mening, (en dan ook nog klagen).
Chuanyan C.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Eigenlijk wilden we bij Dat Cang eten voor wat Vietnamees food, maar die bleek dicht te zijn. Erg jammer. Gelukkig zijn er genoeg restaurantjes bij de rijnkade en we besloten bij de Thai te gaan eten. Bij binnenkomst worden we snel geholpen en krijgen we een schaaltje kroepoek met wat dipsaus. Gewoon lekker om op te knabbelen. We gaan beiden voor de Tom Yang soep met seafood die je met 2 personen minimaal moet bestellen. De soep was erg lekker! Goed van smaak, pittig en zurig. Het was gevuld in een grote kom met een vuurtje eronder waardoor het goed warm bleef. Lekker veel ook. We konden er elk wel twee volle soepkommetjes mee vullen. Seafood bestond o.a. uit garnalen, vis en octopus, waar ook een goede vooraad van aanwezig was. Een mooi begin. Dan de curry, ik neem standaard altijd de gele kip curry met aardappelen als ik ergens de thai bezoek. En die proefde ook precies zoals ik het gewend ben. Mijn vriend had een beefcurry en bleek ook precies dezelfde smaak curry te hebben. Erg grappig want we wilden juist twee verschillende gerechten hebben om te eten. Zijn foutje. Toetjes sloegen we over want vonden we niet interessant genoeg om het uit te proberen. Service was goed en snel. Met zijn tween voor onder de 50 euro gegeten, dus goede prijskwaliteitsverhouding. Komen zeker weer terug.
Danielle S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
2x gegeten met de 4gangen Groupon actie. Alles is super lekker daar!
Genoeg ruimte om te zitten, genoeg eten en zeker weer voor herhaling vatbaar.
Omnivoor .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Gelegen aan het rustige einde van de Rijnkade is Salathai een redelijk authentiek Thai restaurant. De gerechten zijn eenvoudig, maar vers. De bediening is onpersoonlijk, maar niet ondeskundig of storend. We kwamen vandaag met een Groupon en dan krijg je een kleinere kaart om uit te kiezen. Als je 4 gangen krijgt voor € 16, is de prijs kwaliteitsverhouding al snel dik in orde. Van de voorgerechten sprong de tom kha kai er echt uit; prima van smaak, pittig en toch fris. De groene curry met bief was ook mooi gemaakt, zij het dat het vlees wat weinig smaak had. Dat geldt wel voor meer ingrediënten, omdat er vanwege de prijsstelling niet met goede kwaliteit gewerkt wordt. Zo vond ik zowel de rijst als het ijs echt onder de maat. Hele matige groothandel producten. We hadden een extra bijgerecht besteld: Phad phak roam, wat gebakken Thai groenten zou moeten zijn. Voor bijna 8 euro had ik toch wel iets anders verwacht, omdat de typische Thai specialiteiten als mini aubergine, choi en kouseband ontbraken. Al met al goed gegeten voor de (spot)prijs van de aanbieding, maar voor de echte Thaise keuken moet de kok andere waar inkopen.
Maansteen .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Een culturele dag afgesloten met een restaurantbezoek, wat een leuk verjaardagscadeau. Ik mocht het zeggen want jarig en ik heb voor een Thais restaurant gekozen. Ik ben dol op Aziatische gerechten en op Thais eten nog een tikje meer dol. In mijn woonplaats is geen Thais restaurant dus dit was mijn kans!
Aan de Rijnkade, restaurant Salathai. Leuk interieur, vooral de olifantkop aan de wand, geen echte, van hout. Gelukkig niet al te kitsche inrichting, je kunt nog goed zien dat het in andere tijden een woonhuis is geweest. Alleen de deur, iedere keer als er mensen het restaurant binnen kwamen of weer verlieten kwam er een ijskoude tocht het restaurant in, ondanks de dubbele deur.
We kozen voor Menu Salathai. Die zag er aantrekkelijk uit. Natuurlijk hadden we ook van de kaart kunnen eten maar juist verschillende gerechten proeven is het lekkerst en verschillende gerechten van de kaart maakt het eindbedrag erg hoog.
Het voorgerecht was kip in tempura met een sausje. Erg simpel, de kip smaakte een beetje flauw, het sausje maakte dat goed.
Daarna een ontzettend lekkere soep met kokos, champignons, groenten, koriander, lemongrass en andere lekkere kruiden. Vullend maar te lekker. Geserveerd in een mooi kommetje.
Daarna volgden de hoofdgerechten. Dat waren er maar twee. Garnalen met groenten in een groene currysaus, lekker pittig, en ossehaaspuntjes in een soort ketjapsaus. Ik vond ze allebei lekker, veel verse groenten en lekkere Thaise rijst. Geserveerd en een mooie schaal. Maar toch mistte ik, met name op de menukaart, de lekkere kleefrijstgerechten, de, in mijn ogen , meer authentieke Thaise gerechten waar ik in Thailand zo van genoten heb. En dan met name de nagerechten. Waar zijn die lekkere verse mango's, rambuthan, kokos en sagopudding? Roomijs is wel een beetje een simpele oplossing. Toch genoten van het eten en een goede afsluiting van een perfecte dag.
HENDERS .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Gisteren met collega's bij deze Thai gegeten. We waren allemaal verrast door de kwaliteit en sfeer in dit restaurant. De sfeer is goed, het personeel is vriendelijk en correct, onze jassen werden aangenomen. Het eten, 4-gangen menu, is werkelijk voortreffelijk, ook de vegetarische variant was heerlijk. Prijs/kwaliteit is prima, kortom, een aanrader!
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
De entourage is gezellige kitsch en warm - donkerbruin hout met kleurige oosterse detaillering. Er is niet te opdringerige kerstverlichting aangebracht. De bediening is vriendelijk, afstandelijk - nauwelijks oogcontact. Het eten is eenvoudig en van doorsnee kwaliteit. In verhouding met de prijs, niets te klagen. Een biertje van de tap wordt verzorgd en in een goed glas geserveerd. Tafelwater komt keurig in een kan en met ijsblokjes gekoeld.
Antoine V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Wij komen met enige regelmaat hier eten, aangezien dit het beste Thaise restaurant is wat wij kennen. Wij zijn in het verleden in Thailand op vakantie geweest, wat wij hier eten benadert dat qua smaak het beste. Bediening is niet altijd top, maar anders dan dat smaken de gerechten en curries prima. Wij bestellen altijd als hoofdgerecht de twee verschillende hoofdgerechten van het Saladthai menu, namelijk een groene curry met garnalen en een gerecht van gesauteerde ossenhaas, totaal verschillend en altijd prima. Tom kha kai is ook een aanrader. Wij komen zeker weer terug als we weer in de buurt zijn!
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Bediening is traag en niet scherp. Ambiance is pover v.w.b. sfeer. Het eten is over het algemeen goed van smaak. (hoofdgerechten) M.n. enkele prima curry's. Soep "Tom Yam Koeng" is uitstekend. Voorgerecht "Mixed Voorgerecht" is zeer matig. Loempia smaakt nergens naar, gefrituurde garnalen zijn matig. Saté was op smaak door prima begeleidende saus. "Keng Paneng Neua"en "Keng Maseman Neua" zijn prima hoofdgerechtjes. Desserts zijn erg simpel.
Vincent_Vega .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
Niet een echt bijzonder restaurant.
Het menu bied weinig keuze (wellicht vanwege groupon?) , de bediening is zeer traag en vergeet wel eens wat.
Het eten is redelijk qua smaak, de sfeer is wel oke.
Gustav B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2014
Op een mooie nazomerdag met een vriendin is het aan de Rijnkade in Arnhem goed toeven. We kwamen om half zeven en toen de zon verdwenen was, was het ook mooi tijd om weer eens te gaan. Als je de paar asocialen met piepende banden, de oude plastic bloemen op tafel (bestaan die bloemen eigenlijk wel?) en de kopersmaak van het koperen Thaise bestek op de koop toe neemt, is het er eigenlijk best fijn vertoeven. Leuke (jonge) gasten verder ook, inclusief een indirect en lief (stil...) mee-etend baby'tje. Zo nu en dan een vaste klant die eten komt halen. Goede vibes...
Ik ben het menu kwijt, dus moet het met de Nederlandse namen doen; eigenlijk was het een alternatief voor niet zelf koken...en dan kies ik al snel voor Thais. Maar dat zegt geenszins dat het minderwaardig eten is, integendeel. De prijskwaliteitverhouding is prima. Na de gratis kroepoek begon mijn tafeldame met varkenshaas in een heerlijk soepje (ik mocht even proeven). Ik kies altijd al snel voor erg heet, maar dit soepje was het bewijs dat Thais zonder pepers ook erg lekker kan zijn. Voor mij de sateh kai, kippensate met pindasaus. Heerlijk platgeslagen stukken kip, goed gemarineerd met een lekkere, ook niet erg pittige, pindasaus met minuscule stukjes citroengras erin. Jammer dat de bordjes niet warm zijn...het koelt snel af buiten.
Als hoofdgerecht had mijn tafeldame ossenhaas met paddenstoelen in een -als ik het me goed herinner- thaise whiskeysaus. Een mooie diepe smaak. Toen ik met mijn eten klaar was en mijn vriendin lekker had gegeten, heb ik er nog heerlijk wat van zitten peuzelen. Voor mij lekkere biefstukreepjes met kousenband in een 'tweepepers' sterke rode curry. Ik hou van heftig, dus gevraagd om drie pepers. Helaas...als ik het vergelijk met het restaurant in Groningen waar ik afgelopen winter Thais at (ik kreeg daar Thais zoals het personeel het eet :-) ), was het een nog niet één pepertje. Maar goed: de smaak was prima, de biefstuk mals, de kousenband niet te slap. Helaas vond ik de rijst niet 'vers stomend' genoeg. Thais rijst heeft dan de neiging wat uit te drogen. Daar merk je op zich niet veel van met de vochtige roerbakschotels, maar ik mis dan wel de geur en de lekker zompige textuur van de rijst. Gelukkig werd de rijst hier wel (beter dan in Wageningen!) uit een gesloten kom opgeschept (en wérd de rijst opgeschept). En, wat is het dan toch weer fijn realiseer ik me na het Thaise debacle in Wageningen, om je gast te voelen. Was het hoogdravend? Nee. Was het lekker? Ja. Het blijft een snelle roerbakkeuken. Maar de basis is goed. Misschien iets te veel aan de Hollandse smaak aangepast. Maar ik kom hier wel terug hoor. Zeker als ik een keer geen zin heb om te koken en er weer zo'n lekker zonnetje staat. Relaxt plekje, aardige bediening. En niet al te duur. Voor 55 euro incl drankjes klaar. Met bediening en een glimlach. Tell me why I DO like mondays.
Kathy V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Heerlijk authentiek Thais eten! Je waant je in Thailand zodra je een hap neemt van de Tom Yam Koeng of één van de curry's of andere hoofdgerechten.

Bediening is prima; oplettend en zeer vriendelijk!

Qua aankleding niks bijzonders, achter zit je overigens heel fijn.
Edsnow .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Voor ons een eerste kennismaking met dit restaurant. Het decor is mooi. Aangezien het weer prima was hebben we in de tuin gezeten. Het geeft een rustiek sfeertje. De bediening is Vietnamees en je merkt bij het bestellen dat ze hier en daar kennis van de producten missen. Verder zeer vriendelijk. UItgebreid besteld en het viel op dat het eten al razendsnel op tafel werd gezet. Dit doet vermoeden dat het eten vantevoren bereid is en alleen opgewarmd wordt. Het eten mist op sommige punten een smaakbalans die het echte Thais zo kenmerkt. De hoogte van de rekening is gemiddeld.
Jvernooij .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Een van de betere Thaise restaurants in Arnhem. Vriendelijke bediening in een leuke entourage. Het eten is lekker van smaak. Goed gekruid met lekkere Thaise smaken. Bediening is vriendelijk. De prijs is goed, omdat we vegetarisch aten hebben ze op de rekening op elk gerecht € 2,00 in mindering gebracht. Heel netjes.
Mabel A.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Een goede en lekkere Thai. We bestelden van alles wat (ipv het menu, ook heel betaalbaar, maar dan krijg je allemaal hetzelfde) en dat ging helemaal op! Porties hadden wel iets groter mogen zijn trouwens.... Verder waren we helemaal tevreden! We waren met z'n 3-en 90 euro kwijt en daar zaten twee flessen witte wijn bij, dus echt niet te duur. Een aanrader!