Sala Thai

Staringstraat 31 5615 HC Eindhoven Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Sala Thai

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,9
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Waren zondag 14. augustus bij sala thai. Dit n,a,v, alle goede recencies.
Hadden het menu sala thai, Viel zwaar tegen. Weinig smaak en kleine porties.
Prijzen van de drank veel te hoog.Glas wijn € 4.75. Kwaliteit Lidl 3 flessen € 10.00.
Fles Gewurtztraminer Gall en Gall €10.00 op de kaart voor € 59.50
Ambiance: Ver te zoeken.
Dit was eens en nooit meer
deze recensie deugt niet,ik vermoed dat deze persoon niet eens is geweest,de gewurtztraminer Hugel Jubilee kost minimaal 30 euro inkoop,bij de lidl kopen wij nooit wijnen,en wij zijn qua inkoop meer kwijt dan 3 voor een tientje,en dan over de rest van het verhaal hebben wij veel vraagtekens,ook is er die avond die wijn niet verkocht,graag intrekken,aangezien onjuiste feiten.

met vr. gr.,

Xander (0651607619) Heb reeds paar dagen geleden gereageert maar nog niets vernomen

Reactie van proever:

wij waren die avond wel aanwezig.
In een kamer rechts van de ingang.
Er was die avond levende muziek en wij hebben de bediening nog gevraagd of dat dit iets zachter kon.Wat betreft de Lidl wijnen bedoelde ik te zeggen dat deze net zo goed of slecht smaakte.
Niet dat ze daar gekocht zouden zijn.
Wat de gewurtztraminer aangaat: Heb ik willen zeggen dat voor minder geld gelijkwaardige wijnen
te koop zijn. Bv. Moulin et Dopf in Riquewihr.Domaine Andre Hartman in Voegtlinshofen of Baur in Eguisheim.Prijzen € 10.00 tot € 15.00.
Ondanks deze " misverstanden " waarvoor excuses was het voor ons een zeer teleurstellende avond.
Amajou2 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Van buitenkant een gewoon woonhuis in een buurtje vlak buiten de stad (parkeren is lastig maar iets voorbij restaurant in een zijstraat is een parkeerplek voor 10 auto's) maar eenmaal binnen zeer gezellig en smaakvol Thais ingericht.
Kozen voor het Sala Thai menu met alle voorgerechten (goddelijke saté & gamba's) , Tom kip soep (beste ooit gegeten ) en diverse hoofdgerechten ( kleine wijziging in menu was geen probleem) en dessert en koffie. Alles meer dan geweldig smaakvol en royaal ! Hier is het beter eten dan op menige plek in Thailand
Chuanyan C.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Tijdens Glow in Eindhoven hier gegeten. We konden pas terecht om 9 uur, maar dat was geen probleem. Het restaurant ligt iets buiten het centrum en is meer gelegen in een woonwijk. Eenmaal aangekomen, lopen we binnen in een gezellige ambience. Het is druk, dus duidelijk populair. We beginnen met een soep: Tom yang goong en Poo tae, pittige garnalen/ vissoep met limoensap. Niet erg geslaagd, te zurig. We hebben betere Thaise soepen gehad. Daarna Beef in rode curry saus, kip curry en een garnalencurry. Ernaast nog gebakken rijst. Heerlijk! Smaken zijn top. Witte rijst erbij is een beetje karig maar het wordt gratis bijgevuld. Als dessert: gebakken banaan met vanillesaus en ijs, sticky rice met mango en een dame blanche op aanvraag. Gewoon prima. Erg vriendelijke eigenaren en service.
Gerben W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Sala Thai ligt een beetje verscholen in een woonwijk en valt daardoor niet echt op. We hebben hier met 7 personen gegeten. De gerechten smaakten stuk voor stuk prima. De bediening kon de hoeveelheid gasten eigenlijk niet aan. Het is geen plek om erg lang te tafelen.
Jos G.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Vond het zeker de moeite waard om van Wijchen naar Eindhoven te rijden om bij dit restaurant te gaan eten... Grapje waren in Eindhoven en zochten er iets te eten daar en via deze site deze Thai gevonden.
Uitstraling van de zaak zeer goed, bediening vriendelijk en goed en dan het eten zeer goed twee soorten eend en groente in zoete saus geserveerd met witte rijst was allemaal super van smaak.
Cobi En Jan S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Heerlijk gegeten, vond het niet zo pittig als in het menu beschreven.
Restaurant was vol, maar toch....niet zo'n fijne sfeer.
Wij miste eigenlijk de muziek, vond het niet prettig om de gespekken van n ander te horen, wat inhoud dat men ook ons gesprek kon horen. Gaf niet echt n prive samen zijn.
David R.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Dit heeft werkelijk niets met thais eten te maken. Tom yam koeng was smakeloos, curry veels te zoet en niet pittig, verhouden waren totaal zoek. Ik vraag me af of de curry pastas vers worden bereid of dat het uit een potje komt. Ik snap de hoge recensies dan ook totaal niet. Als liefhebber van thais eten eet ik vaak thais, in amsterdam, maar ook in thailand zelf. Kortom geen aanrader!
Mariska L.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Heerlijk gegeten hier op een donderdagavond. Klein restaurant; goede bezetting. Rundvlees in rode curry met thaise aubergines: echt lekker.
Ook de kip in massaman curry was erg lekker.
Het restaurant ligt in woonwijk; beetje huiskamersfeer; aardige bediening; ongedwongen sfeer; komen zeker terug.
Evertberger .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
we hadden werk bespreking in Eindhoven bij philips en dan gingen we met z'n vijven naar dit Thais restaurant en het was al erg leuk bij de ontvangst en we hadden Thais bier met diverse mix voorgerechtjes.
papaya salade met inktvis, ossenhaas groene curry, vis zoetzuresaus en kip cashewnoten met pandan rijst en alles waan zich het zelfde kruiden en smaken zoals in Thailand.
Geslaagde avond en we komen zeker terug.
Harold K.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Na 15 Jaar nog steeds een van mijn / onze favorieten, en niet alleen voor ons maar ook voor veel van onze vrienden, en zelfs van mijn personeel. Eerlijk top thai's eten van een zeer constante kwaliteit, hoog op smaak en soms lekker pittig ( staat goed aangegeven) een ruime keus van gerechten en menu's . Prettige bediening en erg goede passende wijnen. De inrichting is prima maar kan een update gebruiken want op keuken niveau kan sala thai zich meten met de TOP van eindhoven
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Na driekwart jaar mezelf en 'de Dame' weer gegund om bij Sala Thai te dineren. 'Gunnen' omdat alhoewel niet de goedkoopste, het wel een van de betere Eindhovense restaurants is.
Neem een avond de tijd om van een van de menu's te genieten. Vers bereide en heerlijk gekruide gerechten worden op mooi servies opgediend. De zaak is intiem met mooie houten meubelen ingericht. Bediening is attent en heeft humor.
Deze zaak is er niet voor de snelle hap maar voor het genieten. En genieten brengt nu eenmaal 'stijl' met zich mee.
Nazmiye C.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2013
We bezochten deze restaurant op een doordeweekse dag omdat we iets te vieren hadden. Bij binnenkomst was er niemand aanwezig ook niemand van de bedieining. Na 5 minuten gewachten te hebben, besloten we maar aan een willekeurige tafel plaats te nemen. Het decor was leuk. De sercvice was verschrikkelijk en het werd er niet beter op. Het eten was matig, niet vies maar ook niet lekker. Prijs kwaliteit was matig. Het was anders dan wat we van de thaise keuken gewend waren qua pittigheid. We hebben er geen uur gezeten en we gingen gauw weer naar huis. Jammer van onze avond en deze restaurant gaan we nooit meer bezoeken.
Annelies S.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2013
Sala Thai is altijd super! Vooral varkensvlees met knoflook en peper. En natuurlijk de voorgerechtjes. We worden eigenlijk nooit teleurgesteld!! Aanrader dus.
Don B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Al vele jaren een favoriet, maar de kwaliteit lijkt gestaag nog toe te nemen. Het is wat lastig kiezen uit een zeer ruim assortiment, maar de attente bediening is erg behulpzaam met toelichting en speciale wensen. De voorgerechten voor onze vier personen bestonden uit miniloempia's en gegrilde kipsatés met bijpassende sauzen, alles zeer smakelijk. De hoofdgerechten, biefreepjes en kip in Thaise curry waren buitengewoon van geur en smaak, een kwaliteit zoals geen van ons in een ander Thais restaurant had gegeten. Daarbij kwamen twee verschillende groenteschotels, beide met intense smaken en gevarieerde samenstelling qua mondgevoel, zelf al lijkend op een hoofdgerecht. Samen met de grote schaal rijst was het niet mogelijk alles te consumeren, en kregen we van drie hoofdgerechten nog bakjes mee naar huis. Afsluitend met een espresso bleken deze culinaire hoogstand per persoon net €30, inclusief drankjes had gekost, wat een prachtige prijs-kwaliteitsverhouding is. Hoewel het visuele decor op zich prima is, moet het lage cijfer toch gegeven worden voor het acoustische decor. Dat het nog net een voldoende krijgt is omdat er geen achtergrondsmuziek wordt gedraaid. Maar het lawaainiveau is zeer hoog, en je moet bijna schreeuwen om jezelf aan een tafel van vier verstaanbaar te maken. Het probleem wordt, naast de vol bezette zaal, vooral veroorzaakt door de harde wanden en plafond, dus is er eenvoudig iets aan te doen met absorberende panelen en andere acoustische maatregelen.
Smulpaap4ever .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Op basis van de toch wel goede recensies ben ik hier gaan eten. Het is helaas erg tegengevallen.

Bij binnenkomst netjes ontvangen en naar de tafel gebracht. eigenlijk is het restaurant in een woonhuis ondergebracht midden in een woonwijk. Uitstraling niet bijzonder.

We hebben een menu gekozen voor 45 euro pp. Dan mag je wat verwachten vind ik.

Voordat we het eerste eten hebben gekregen heb ik eerst een thais bier besteld en gedronken. Deze was niet koud genoeg en niet lekker. Daarna maar op heineken overgestapt.

Het voorgerecht was satéstokjes van kip, mini loempia's met dipsaus. Gewoon lekker. Niets op aan te merken.

Vervolgens de soep. Deze was erg lekker en pittig. Zoals het hoort als je 3 pepertjes niveau soep besteld.

Maar toen kwam het hoofdgerecht. De diverse groenten waren lekker en knapperig, maar de hoofdgerechtjes van bief, tonijn, eend waren heel erg slecht. Alles was heel ver doorbakken en of het al de dag ervoor was gemaakt of helemaal niet vers bereid. De saus bij de bief was helemaal verbrand en de tonijn was de slechtste die ik ooit heb gegeten.
Het nagerecht was een alleen een kopje koffie of thee met wat smakeloze chocola en de suiker in de potjes zat aan elkaar van het vocht.

Kortom: we hadden voor 45 euro pp een veel beter diner verwacht en dat was dit eten veruit niet waard. Ik vind het nog steeds heel gek dat het eten in andere recensies zo hoog scoort. Misschien had de chef een echte off day. We gaan in ieder geval nooit meer terug.
Smeuigeharry .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
We hebben hier gisteren gegeten op basis van een voorkeur voor pittig eten en bovengenoemde recensies. Om met de deur in huis te vallen, de prijs kwaliteit verhouding is hier ver te zoeken.

Het restaurant ligt in een woonwijk net buiten het centrum. Je zou niet verwachten dat hier een restaurant zou liggen.
Het lijkt op een woonhuis met een grote aanbouw. Er is binnen ruimte voor 10 tafels. Met goed weer kun je eventueel ook buiten eten. Daar staan nog eens 3 tafels.

De ontvangst is prima maar verder niet bijzonder.
De ruimte is netjes aangekleed en de tafels staan ver genoeg van elkaar vandaan voor enige privacy.

Wij waren met 2 personen en hebben gekozen voor een menu a €44,50. Incl drankjes waren we totaal €106 kwijt.

De menukaart geeft duidelijk aan welke gerechten pittig en mild zijn. Dat is erg prettig.

Het voorgerecht was erg lekker. De kipsaté was botermals en de loempiaatjes waren bijzonder lekker. Samen met wat sausjes erbij leek dit een goed begin van de maaltijd te worden.

Vervolgens kregen we de soep. Die was erg pittig maar verder niet bijzonder lekker.

Het hoofdgerecht waar het toch om draait sloeg volledig de plank mis. Dit bestond uit diverse gerechten. 3 verschillende soorten vlees/vis en groente. De varkenshaas was in kleine stukjes gesneden en deze had misschien wel een uur in de pan gelegen. Hetzelfde geldt voor de tonijn. De was zo gaar dat het bijna niet meer te eten viel. Echt jammer, want een goed stuk tonijn kan zo lekker zijn. De rundvlees in curry was prima in orde. De groente waren erg lekker en daar zat ook een heerlijk oestersaus door.

Per saldo was het erg weinig eten. En daarbij is de kwaliteit prijs verhouding ver te zoeken.

Arno H.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2013
De goedlachse eigenaar (beide eigenaren zijn overigens erg prettige gastheren) moest het de betreffende avond in vakantietijd alleen zien te redden in de bediening. Het lukte hem wonderwel zonder dat kwaliteit en service ook maar iets eronder leed.
In de afgelopen jaren heb ik meerdere malen hier mogen eten. En de kwaliteit van de gerechten (menu's wisselen met enige regelmaat) waren constant van zeer goed niveau.
Het restaurant oogt van buiten niet als bijzonder en ligt in een woonwijk. Maar vanaf binnenkomst voelt de ambiance als verzorgd, huiselijk en stijlvol ingericht met mooie meubelen. Zelfs in de zomermaanden is buiten dineren een optie (4 tafels door een hoge heg afgescheiden van straat.
In de 'volksmond' geldt Sala Thai als duur. Toch is dit relatief. Er kan a la carte zowel normaal als duur gegeten worden. Voor diegenen die de tijd nemen en zich willen laten verwennen raad ik ten zeerste een van de heerlijke (keuze)menu's aan. Het is de moeite waard iets meer te spenderen en er een avondje 'uit eten' van te maken. Er wordt met verse ingrediënten gewerkt, dus dat betekent dat u de tijd moet nemen. Aan u de keuze hoe mild tot heet u de gerechten kiest.
Sala Thai is een aanrader.
Jeroen44 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2012
Per toeval gegeten bij dit restaurant. We kiezen niet snel voor Thais omdat we dat vaak te pittig vinden. Hier dan ook gekozen voor milde gerechten. Alle gerechten waren zeer smaakvol.