Sal Gorda

Van Breestraat 107A 1071 ZJ Amsterdam Nederland Kaart
31-206730877

Over restaurant Sal Gorda

Een stukje Spanje in Oud-Zuid

Waan je voor eventjes in Spanje! Bij Sal Gorda, in het chique Amsterdam Oud-Zuid word je heerlijk in de mediterrane watten gelegd en maakt de chef van jouw avond een waar fiësta. Het vrolijke en kleurrijke interieur draagt hier zeker aan bij en ook de vriendelijke en gastvrije bediening mag worden genoemd. Met het eten van Spaanse tapas, allemaal kleine gerechtjes, is een gezellige en interactieve avond met je tafelgenoten gegarandeerd. Bestel hier een verfrissend glas sangria bij en je bent niet meer weg te slaan!

Meer informatie over restaurant Sal Gorda

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 22:30
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:00

7,2
7,2
Ramon E.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Een gezellig restaurant met mooie sfeervolle inrichting.
Het Albert Heyn menu was simpel doch smakelijk.
We gaan zeker een keer terug om de andere tapas te proberen.
Sebastiaan R.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gegeten met de restaurant actiebon van de AH met vast menu. Eten was erg vet, eentonig en qua smaak niet verfijnd. initieel toebedeelde tafel in het "verdomhoekje" en pas na veel aandringen kregen we een betere tafel. Bediening was correct en attent. AH actie heeft z'n beste tijd wel gehad; restaurants doen niet echt meer hun best en zijn dit soort acties duidelijk liever kwijt dan rijk. Jammer.
Forfiter .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Prima, authentieke tapas. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Vlotte, vriendelijke bediening. Kom er zeker terug.
Marloes D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten met de AH-bon. Leuke selectie gerechten en alles smaakte goed. Ik moet zelf glutenvrij eten en daar werd erg goed rekening mee gehouden. Veel van het menu was glutenvrij, en voor wat niet glutenvrij was kreeg ik een alternatief op een apart schaaltje. Gezellige sfeer ook, met echte Spanjaarden in de bediening en in de keuken.
Zowhiie .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Heerlijk verrassingsmenu gehad. De tapas waren om onze vingers bij af te likken. Zeker een aanrader. Cappuccino achteraf mag je overslaan. Zonder de koffie was het een heerlijk dinner.
Hasscheman .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Het eten was redelijk tot goed, maar niet bijzonder. Er was helaas niet een menu waaruit gekozen kon worden, zodat we moesten eten wat de pot schaft. Jammer. Het was ook rumoerig en het was er niet heel schoon.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Goede ontvangst. Heerlijke Tapas gegeten, heel grote porties, en heel snelle service. Zeker een aanrader en om nog eens terug te gaan.
Mariëlla J.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wat hebben we een heerlijk verrassingsmenu gekregen en wat een vriendelijk en kundig personeel en eigenaar. Er was echt niets wat niet lekker of niet goed was. Hooguit dat je vanwege persoonlijke smaak iets minder lekker vond maar zeker niet vanwege de kwaliteit. We waren met een groep van zeven (bestaande uit mannen, vrouwen en een tiener) en we waren het erover eens dat we hier zeker nog eens naar terug gaan. Echt een aanrader als je van tapas houdt.
Jolandavd13 .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
De kwaliteit van het eten lag er waarschijnlijk aan dat wij hadden gereseveerd met een AH-kaart. Het 2e diner gratis dus. We kregen daarvoor een 3 gangen menu voor 25,- euro, maar het eten was té simpel en niet heel erg lekker. Na de '3e gang' duurde het heel lang voordat iemand aan ons tafeltje kwam om te vragen of we nog koffie/thee wilden.
Wel erg attent: wij konden tot laat blijven zitten, we waren nog als enige aanwezig in het restaurant. En werden dus niet weggekeken. (ik moest zelfs om de rekening vragen) Daarnaast was de sfeer ook erg goed.
Ria M.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
wij hebben hier met de ah dinerzegels gegeten, dus 2e menu was gratis.
het menu kon je niet zelf kiezen maar dat was geen enkel probleem
wij hebben hier heerlijk gegeten.
komen zeker terug
Carolinecosijn2012 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Het was een vergissing!
Sal Gorda ziet er leuk 'Spaans' uit. Dit was eigenlijk het enige positieve. Helaas lauw water met lippenstift aan het glas en de tafel plakte. Daar is overheen te komen als het eten smakelijk zou zijn. We kregen de verrassing van de kok. 3 gangen van 3 bakjes. Het brood met de alioli en de geroosterde groente was prima, de rest van het eten was ronduit slecht. Vette worst, droge kippenkluifjes, te zoute gebakken aardappeltjes, kabeljauw-aardappelkroketjes zonder vis smaak. Al met al echt zonde van het geld.
Op de vraag van de uitbater of het gesmaakt had, eerlijk antwoord gegeven. Zijn antwoord was dat de voorgeschotelde tapas door iedereen zeer gewaardeerd werd, vandaar 'de verrassing van de kok'. Tja wat moet je daar nou mee, blij zijn voor 'iedereen'?
TanteTinus .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Met 6 vrienden heerlijk en voldoende gegeten! Een leuk en lekker gevarieerd verrassingsmenu voor AH actie waar 9 verschillende hapjes per persoon voor worden geserveerd. Daar een goede fles wijn en Spaans bier bij, met om het af te ronden, zalige toetjes. Een aanrader om dan ook, net als in Spanje, lekker buiten op de stoep te zitten! We komen graag weer om de andere tapas uit te proberen!
Attepetat .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Ontvangst door een aardige serveerster die we na het eerste gerecht niet meer terugzien en naar later blijkt naar de keuken gestuurd is, een uur wachten op de tweede gang, niemand die tussendoor eens komt informeren of alles naar wens is, eindeloos wachten op het toetje, de enige overgebleven ongeinteresseerde ober die voortdurend in hoog tempo langs ons heen en weer sjeest en halverwege de avond drukker is met het dekken van de leeggekomen tafeltjes dan met de gasten die er nog zijn..eten van zeer matige en weinig Spaanse kwaliteit...wat moet ik nog meer zeggen?
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Met AH bonnen naar Sal Gorda geweest. Je krijgt dan een verrassingsmenu. Het eten was oke maar niet echt Spaans te noemen. De eerste gang bestond uit brood met aioli, soort van huzarensalade, empanada met spinazie, stukjes kaas en gemarineerde visjes. De tweede uit patatas brava (gefrituurde aardappelblokjes) met saus, garnalen in knoflook (lekker) en de laatste gang uit chorizo worstjes, gehaktballetjes in een saus en pasteitjes met spinazie. Grote hapjes en zeker voldoende maar niet bijzonder. Het was erg druk en dat kon je ook wel merken aan een aantal (Spaanstalige) personeelsleden die heen en weer renden. Kortom niet bijzonder maar wel gezellig als je in het juiste gezelschap bent :)
Katjamathijssen .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Heerlijke tapas en super bediening. Met het mooie weer hebben ze veel tafeltjes buiten staan.
Je kan er ook heerlijke vegetarische of veganistische tapas eten.
Bediening is erg vriendelijk. Ze kwamen steeds informeren of alles goed was en genoeg.
Zeker een restaurant om vaker heen te gaan.
Nvtwesteinde .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Gisteren naar Sal Gorda geweest met de AH restaurantactie. Het was heerlijk weer, dus konden op het gezellige terras buiten zitten. Ondanks dat je "midden op straat" zit, is het daar heel rustig en zit je super knus! We kregen 9 verschillende tapas aangeboden, en het gewoon héérlijk! Ik had van tevoren aangegeven geen fan te zijn van worst- en hamsoorten, maar dit was geen enkel probleem. Als eerste gang kregen we brood mat aioli, verschillende koude groentjes, gevulde eitjes met tonijn en Manchego kaas. Was allemaal overheerlijk en de combinatie van deze tapas was perfect. Daarna kregen we gamba's in knoflook, patatas bravas en empanadas, en ja, ik val misschien in de herhaling maar het was gewoon weer super lekker. Als laatste kregen we een salade en gegrilde groenten, maar tegen die tijd zaten we eigenlijk al een beetje vol. Een tip is om een heerlijke kan sangria erbij te nemen voor het ultieme vakantiegevoel!
M C R.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
het eten was goed gemaakt en verrassend, de laatste gang kregen we niet helemaal op want we bleken telkens nog meer schaaltjes met lekkers te krijgen. helaas kon er met de AH actie niet gekozen worden, maar de prijs was daardoor zeker niet te hoog.
groot minpunt: als je na het toiletbezoek je handen niet kunt wassen (beide toiletten) dan dient het restuarant door de inspectie per direct geloten te worden m.i., want dat was de situatie, en die is niet in 1 dag ontstaan!
Emellie17 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Het eten was goed, heerlijke verrassende hapjes.
Beetje jammer dat de ober nogal gehaast was, kwam nerveus over. Kreeg een beetje de indruk, dat hij graag alles tegelijk op tafel wilde zetten, lekker dooreten en wegwezen. We vinden het altijd onrustig overkomen als obers 'rennen' door het restaurant. Verder wel een kloppende Spaanse inrichting, mooi tegelwerk aan de muren.
Werner-C .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Ons etentje bij Sal Gorda is erg tegen gevallen. We maakten gebruik van de AH restaurantactie en kregen hiervoor een verrassingsmenu. Dit menu bestond uit kleine hapjes en was onvoldoende om 'menu' genoemd te worden. De koude hapjes hadden weinig smaak en de warme hapjes bevatten veel te veel zout. Het restaurant was wel leuk Spaans ingericht maar was ook erg vies.
Stanenhans .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Mijn vrouw en ik maakten gebruik van de AH restaurant aktie. Bij Sal Gorda in Amsterdam van Breestraat, houdt dat in een vast 3-gangen menu. Dat heeft dus alles weg van een verrassingsmenu en maakte ons daarom extra oplettend. We werden allervriendelijkst ontvangen en kregen direct alle tijd om even te aklimatiseren alvorens ons te moeten uitspreken over wat we zouden willen drinken. Voor ons is dat altijd aangenaam. Al spoedig kregen we stokbrood met aliolie. Vers, knapperig brood en niet te scherpe aliolie. Op het eerste voorgerecht hoefden we niet te lang te wachten. Gegrilde paprika, courgette, uitjes en dergelijke erg smaakvol en enkele croquetjes. Wij vonden het erg lekker. Het hoofdgerecht bestond opnieuw uit enkele tapas, balletjes gehakt in een pittige saus, braadworsten en gefrituurde aardappeltjes met knoflooksaus. Alles was zo in voldoende mate dat wij het nagerecht maar hebben overgeslagen. De witte huiswijn die mijn vrouw bestelde, paste prima bij deze gerechten, licht en goed van smaak, enigzins droog, precies goed om de eetlust op te wekken. Ik had mij laten adviseren over een begeleidend biertje, kreeg een "zwart" bier (negro). Echt een avontuur voor mij want in het algemeen onthoud ik me van donker getint bier, maar deze beviel heel goed. De bediening vonden wij heel aangenaam en de sfeer goed en informeel. Het was niet erg gehorig zodat mijn vrouw en ik ook aangenaam met elkaar konden praten en niet anderen hoefden te overstemmen. Alles bij elkaar een echte aanrader en voor ons alle reden om terug te gaan ook zonder het AH voordeel. Dan kunnen we de menukaart zelf onderzoeken. Onze kriteria voor een restaurant zijn altijd tweeledig: gezellig en betaalbaar. Aan beide aspecten scoort Sal Gorda ruim voldoende!