Sal do Mar R&R

Frederik van de Paltshof 9 3911 LA Rhenen Nederland Kaart

Over restaurant Sal do Mar R&R

Zonnige hapjes

Geniet van de lekkerste mediterrane hapjes en heerlijke wijnen in dit gezellige restaurant. De passie voor goed eten spat van je bord! Een heel fijne plek om te bezoeken met vrienden en familie voor een uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant Sal do Mar R&R

Service9/10
Decor8,2/10
Erika V. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Op zaterdagavond een zeer prettige kennismaking gehad met Sal do Mar. Wat een verrassing is dit restaurant! Eten van een hoogstaande kwaliteit, attente en kundige bediening met passie voor het vak en een sfeervolle entourage.
Van de charcuterie via kabeljauw en short ribs door naar het livarvarken en ibericoham met als afsluiting een kaaspalet en een aardbeiendessert. Een groot feest om alle gerechten te proeven. De Portugese wijn smaakte hier meer dan heerlijk bij. Kortom, een feest om hier te zijn. Het enige wat nog aangepast mag worden is de blauwe luifel, die nog afbreuk doet aan het geheel. Maar dat is ook het enige kritiekpunt.
Kees B. 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
We hebben heerlijk gegeten gisteravond. We hebben ons laten verrassen en dat was een schot in de roos! Heerlijke hapjes, niet te veel en ook echt niet te weinig. We zijn zeer gastvrij ontvangen. Alles was tot in de puntjes verzorgd.
Hier komen we heel graag terug!
Kees en Marjon Baas
Henny J. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Toppers..! Zo'n plekje die je het liefst geheim wil houden, alleen voor jezelf.
Waar smaak, gastheerschap, liefde en lekker tafelen bij elkaar komen in een heerlijk informele maar toch tot in de puntjes verzorgde omgeving. We zijn er nu een aantal keer geweest en keer op keer weet het team ons te verrassen met de heerlijkste gerechten en persoonlijke aandacht..
Annette D. 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Wat een top bedrijf - de opleiding van de chef uit zich in alle gerechten. Verrassend, mooi bereid, uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Wel ruim de tijd nemen -> tenminste dat was onze ervaring.
Wanneer beginnen jullie een dependance in Breda?
Quint72 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Elke keer weer een gastvrij ontvangst. Al het personeel vertelt met passie en verstand van zaken over het gerecht maar ook over de wijnen.
Bediening meer dan prima en de wijnen en het eten, top!!
Uitstekende gastheer en keuken!
Elke keer weer positieve groei!
Goede prijs/kwaliteit.
Niets dan lof!
Marion . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
vanaf de buitenkant valt dit restaurant niet echt op, maar eenmaal binnen ondek je pas echt wat voor een pareltje dit is! Mooie industriele inrichting. Vriendelijke en deskundige 'bediening'. En bovenal ontzettend lekker eten en goede wijn. Wij hadden gekozen voor het verrassingsmenu en dit was een zeer goede keus. Een aantal lekkere en verrassende smaakcombinaties gehad. De passie straalt ook van de eigenaren af. Kortom een restaurant waar wij vaker gaan terugkomen.
Ans_de_haas . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Onlangs een paar keer met vrienden bij Sal do Mar gegeten. Beide keren werd ik erg blij van de kwaliteit, smaak en de presentatie van de gerechten. Je ziet dat er erg veel zorg aan besteed is om het heel mooi op je bord te krijgen. De chef kok heeft veel ervaring opgedaan in een sterrenrestaurant en dat merk je aan alles. Deze week was er een nieuwe kaart en ik was weer erg verrast door de geraffineerde combinaties. En leuk om de vele gerechtjes met elkaar te delen.
Zeer attente gastheer en fijne bediening.
Het is mijn favoriete restaurant en kom zeer zeker weer terug.
Debadgasten . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Na lange tijd weer eens gegeten bij Sal do Mar in Rhenen: wat een verrassing, wat een kwaliteit! Onder dezelfde naam was dit jarenlang een degelijk Portugees restaurant. De nieuwe eigenaren, twee jonge ondernemers hebben de naam behouden, wat een beetje misleidend is. De gerechten die we geserveerd kregen, waren niet speciaal Portugees, de wijnen gedeeltelijk wel. Maar de kwaliteit van de gerechten was TOP! Heerlijke kleine gerechten van een chat-kok die het vak o.a. bij Oud Sluijs heeft geleerd en nu met ontzettend veel liefde de heerlijkste dingen op tafel zette. Haar partner, die ons aan tafel hielp, vertelde met veel enthousiasme over de gerechten en over de heerlijke wijnen die hij erbij serveerde. De kwaliteit van dit restaurant moet van de daken geschreeuwd worden: dit is echt geweldig! Wat een aanwinst voor Rhenen, deze twee top-restaurateurs. Nu nog een nieuwe naam ...
Marijejager . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Onlangs bij Sal do Mar gegeten. Wat een aangename verrassing op een doordeweekse avond in Rhenen. We hebben ons laten verrassen door de kok. Allergieën en 'lust ik niet' werden meegenomen door de kok en we konden tijdens iedere gang doorgeven of we nog ruimte hadden. We zaten nergens aan vast en dit gaf een heel vrij gevoel. En het was heerlijk en van zeer hoog niveau. Mooie opmaak! En het bijpassende wijnarrangement completeerde de smaken. Een aanrader voor speciale gelegenheden maar voor de prijs eigenlijk ook voor een doordeweekse avond en geen zin om te koken. De service en bediening is prettig en iedereen heeft verstand van zaken voor een juist advies!
AxdB . Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Eten bij Sal do Mar was een buitengewone verrassing! Hier kunnen ze echt koken. Heerlijke, kleine gerechten in tapasformaat. Heel origineel en gevarieerd. Geweldig mooie smaken in prachtige composities. En voor dat geld! Deze prijs-kwaliteit verhouding maak je zelden mee.
Veronique T. Gastronoom (57 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Leuk restaurant. Omdat we met een groep waren konden we niet helemaal vrij kiezen, maar het menu dat werd aangeboden was prima. We konden ook 2 voorgerechten nemen en een hoofdgerecht of een tussengerecht ipv het nagerecht etc ipv het gebruikelijke 3 gangen menu voor-hoofd-na. Men was dus prettig flexibel! Ook leuke bediening.
Zeebaars vooraf was lekker (wel een erg klein stukje!), er zat alleen een soort rijstachtig iets bij wat ik niet goed kon plaatsen en wat niet zo mijn smaak was. Al met al een 7 waard. Daarna een stukje iberico varken. Prima op smaak en ietsje groter dan de zeebaars. Een 8. En daarna een echt overheerlijke zachtgegaarde bavette -steak. Een dikke 9! De daarbij geserveerde spinaziesalade was simpel maar lekker van smaak. De frites waren ook prima. En met truffelmajonaise. Dus gemiddeld kom ik uit op een 8 voor het eten. Voor de grote eter was een 3 gangen menu echt te weinig. Dus in dat geval kiezen voor het 5 gangen hapjes menu zou ik zeggen!
NicoletteSchouten . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Onlangs heb ik met 15 collega's, ivm mijn jubileum, gegeten bij Sal do Mar. In overleg met Ralph, de eigenaar, besloten dat ik de keuze voor het eten (allemaal verschillende hapjes) aan hem en kok Zoe over zou laten. Dat bleek een uiterst goeie beslissing; we hebben genoten!! Ontvangst was fijn! Het eten was heel erg vers én sommige combinaties heel erg verrassend! Ook al mijn collega's waren, geen één uitgezonderd, heel erg enthousiast! Een absolute aanrader dus!
Aart-JanW . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
In positieve zin verrast door dit restaurant! Een genot voor de echte fijnproever! Hebben gekozen voor een 5 gangen menu met 10 gerechtjes. Elk gerecht was goed over nagedacht; fantastisch gegeten met soepele Portugese rode wijn! Personeel was ook top; leuk gesprek gehad met de eigenaar die voor iedereen de tijd nam!
Prijs kwaliteit verhouding was super!
Jannekecorver . Bourgondiër (3 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Op een doordeweekse dag zeer vriendelijk onthaald door de eigenaren, waarvan de jongedame ook de (duidelijk zeer ervaren) chefkok is. Liefde voor het vak straalt eraf bij allebei en het eten was heel erg goed! Zowel qua ingrediënten en smaak als de hoeveelheid zorg die duidelijk in de presentatie wordt gestopt. De formule van Sal do Mar (kleine gerechtjes samen delen, op basis van 'verrassing' of zelf te kiezen) sprak ons heel erg aan.
Wij vonden de kwaliteit van het eten, de service en de ambiance heel erg goed en zeker voor de schappelijke prijs. Wij zijn een aantal keer bij Sal do Mar geweest toen het nog een Portugees was, maar dit is zéker veel beter en gezelliger! Wij gaan snel terug (sowieso ook voor een bijzondere gin & tonic!)
EngelinaK . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Wat was het een feestje om te eten bij Sal do Mar op Valentijnsdag. Ze serveerde prachtige gerechten. En bovendien ontzettend smaakvol gepresenteerd. Ook de bijpassende wijnen waren goed gekozen. En een super uitvinding... aangepaste hoeveelheden wijn per gang voor de BOB! Dus toch alles proeven, maar niet de volle glazen.

De gastheer nam royaal de tijd om elk gerecht toe te lichten. En bij het weggaan kreeg ik nog een tasje vol met heerlijkheden. Kortom, echt een aanrader voor iedereen die van de verfijnde keuken houdt!
Dineke J. Fijnproever (5 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Over Sal do Mar had ik vorig jaar alleen maar lovende woorden. Inmiddels is de inrichting veranderd en ook is de kaart is niet meer hetzelfde. Toen we gisteren, voor het eerst na de verbouwing, dan ook weer bij Sal do Mar gingen eten, was het toch even afwachten. Zouden Ralph en Zoë erin geslaagd zijn om ons net zo enthousiast naar huis te laten gaan als de vorige keer?
Zeker!!! Met een paar ogenschijnlijk eenvoudige ingrijpen is het interieur veranderd in een eigentijds, hip en gezellig restaurant.
Het eten is nog steeds van heel hoog niveau. We kozen voor het vijf gangen menu en werden bij iedere gang weer aangenaam verrast. Niet alledaagse gerechten zoals salade met gerookte bietjes en schorseneren maar ook een meer traditioneel als het Iberico varken waren allemaal heerlijk bereid en werden prachtig opgemaakt geserveerd. De bediening was vakkundig en soms misschien nog een beetje onervaren maar het werd allemaal gedaan met zo veel liefde en aandacht dat we ons echt gast voelden. We hebben een heerlijke avond gehad en komen zeker heel snel weer terug!
Maria F. Fijnproever (9 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Subliem gegeten! Voortreffelijke gerechten die zeer verfijnd werden opgediend en heerlijke smaakte. De service was ook uitmuntend. Een andere kaart na de verbouwing, maar nog even lekker of misschien zelfs lekkerder. Ga snel een kijkje nemen en geniet van dit liefdevolle restaurant.
HRGerritsen . Bourgondiër (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Het hadden ook tienen kunnen zijn. Diverse keren gegeten, alle keren super! De gerechtjes zijn geraffineerd. Aandacht en liefde voor het vak. Bediening is zeer prettig. Het proeven van het eten dan wel van het bijbehorende vocht is op advies zeer kundig op elkaar afgestemd.
Tip: het kaasplankje en vraag er iets lekkers bij te drinken!
Schoonhoven55 . Gastronoom (13 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
We hebben hier met 2 personen gegeten en ik kan zeggen dat de keuken ons heeft verrast. Gerechten die met liefde zijn gemaakt en met liefde worden geserveerd. Achter deze voor pui verwacht je niet direct deze kwaliteit. Maar ook een gastvrije en kundige bediening. Gewoon weer doen.
Wilke A. 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Voor een bedrijfsuitje ging ik samen met collega's naar restaurant Sal do Mar in Rhenen. Het was erg gezellig, het personeel was heel vriendelijk en het eten was heerlijk. De bediening wist precies wanneer ze nodig waren en door de mooie uitstraling van het restaurant was het een top avond.