Sakana

Havensingel 7 5211 TX Den Bosch Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Sakana

Kees D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Ben hier wezen eten met een gezelschap van 8 personen. Bestellen met de tablet werkte goed en vlot. Alles is duidelijk terug te vinden. Service door vele jongeren. Zij waren druk bezig met het uit serveren. De sushi smaakte lekker vers. De gefrituurde gerechten was niet goed. Te veel olie op het bordje, waardoor het nat werd.
Kona .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Sushi is lekker. Bediening kan wat spontaner en vriendelijker. Er zaten vliegen in het restaurant en die gingen regelmatig op je eten en drink glas zitten. De tafel en tablet waren vies. Wij zaten aan het raam en roken regelmatig een hele scherpe rioollucht, wat heel erg smerig was. Wij eten regelmatig bij een sushi restaurant in Breda, wat een super tablet menu heeft. Dit tablet menu is een beetje onduidelijk, onoverzichtelijk en omslachtig.
Bavaria607 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Omdat we zelf graag sushi eten en de kinderen dit tegenwoordig ook lusten zijn we op een zondagmiddag bij Sakana wezen eten. De lunch is iets goedkoper terwijl het aanbod toch nog best royaal is. En aangezien de kinderen toch niet veel eten is een lunch prima. Reken alleen niet op veel reuring op zondagmiddag, want we waren op 1 of 2 andere stellen de enige bezoekers. Omdat ze bij Sakana tussen de tafels schotten hebben opgetrokken van bijna 2 meter hoog wordt je niet gestoord door andere bezoekers, maar als het rustig is creëert dit wel snel het gevoel dat je only the lonely bent. Maar om zo vroeg te gaan was immers onze eigen keuze. Bestellen doe je met een tablet bij Sakana, hetgeen de kinderen natuurlijk enorm leuk vonden om die te bedienen. Het bestellen op tablet gaat 'kinderlijk' eenvoudig. Gevolg is wel dat we regelmatig het verkeerde kregen of minder dan verwacht, maar dat kwam omdat de kids nog wel eens iets te vroeg op verzenden hadden gedrukt of gewoon verkeerd ingevuld hadden :-( De kwaliteit van het eten was redelijk tot normaal. Ik vond niets echt er uit springen. Deze kwaliteit vind je bij heel veel meer 'japanners' met het all you can eat concept. Ik vind het altijd een beetje jammer als de 'tuna' in de gerechten uit blik komt in plaats van verse tonijn. Maar vanuit kostenoogpunt begrijp ik die keuze wel. De bediening was vriendelijk en correct, maar als het zo rustig is moet het wel erg mis zijn als dat niet in orde is. Parkeren was redelijk te doen in de buurt, maar ik kan me voorstellen dat het 's avonds lastiger is. Al met al een prima ervaring en voor herhaling vatbaar.
Dennis1988 .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Wij komen zeer regelmatig bij Sakana Den Bosch, wij zijn fan!
Elke keer is het eten zeer goed en hebben nog nooit een tegenvaller gehad.
De sushi is vers, de gebakken gerechten zijn smaakvol en goed bereid.
Als men zich voorbereid op het concept en de drukte dan heb je een prima avond hier.
Ja, af en toe komen er gerechten later of word er wel eens wat vergeten maar na melding word dit keurig opgelost.
De kleine ipads op de tafel werken super.
Aan te raden is om wel te reserveren om teleurstellingen te voorkomen.
Christel R.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Op een zondagavond last minute telefonisch een reservering gemaakt voor 2 personen. Bij aankomst werden we vriendelijk ontvangen en werden onze jassen opgehangen. Er zijn twee ruimtes beschikbaar; een grote ruimte en een kleiner gedeelte. Er was voor ons een tafeltje beschikbaar in het kleine gedeelte. Over smaak valt natuurlijk te twisten, maar wij vonden het interieur met veel gekleurde led verlichting (en in deze tijd van het jaar, kerstversiering) een beetje ordinair. Maar het was schoon en netjes, veel meer vragen we niet van een all-you-can-eat formule. Bestellen gaat via een tablet en na een korte uitleg konden we aan de gang.
Wij vonden de sushi vers, maar flauw van smaak. De warme gerechten waren beter van smaak, vooral de biefstukjes in saus vonden we erg mals en lekker. Er is ontzettend veel keus op de menukaart waarvan een naar mijn idee iets te kleine keuze aan sushi, wel veel andere (warme) gerechten. Helaas waren er maar een paar gerechtjes die ik écht lekker vond. Hoewel we een leuke avond uit hebben gehad, proberen wij de volgende keer toch een ander restaurant.
Florie V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Het ruime restaurant is modern en zeer smaakvol ingericht en heeft een deels open keuken. Alles zag er netjes uit, tafels werden direct na het vertrekken van de gasten afgeruimd en schoongemaakt en ook de toiletten waren schoon.
De service is uitmuntend; het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam en reageert zeer snel op vragen of opmerkingen.
Mijn dieetbeperkingen door allergieën, die ik al een week van tevoren had doorgegeven, werden zeer serieus opgepakt. Bij binnenkomst bleek wel dat, in tegenstelling tot wat mij een week eerder was gemeld door de dame die mijn reservering opnam en met mij de mogelijkheden i.v.m. mijn allergieën besproken heeft, mijn allergenen niet alleen in de sauzen van bijna alle warme gerechten zaten, maar ook in de meeste sushi's verwerkt waren, dus dat was even een zeer grote teleurstelling. Ze hadden er ontzettend veel werk ingestoken om een hele lijst te maken van wat ik wel en niet kon eten en welke allergenen waar in zaten. De warme gerechten konden zonder de sauzen geserveerd worden en na overleg bleek uiteindelijk dat ze ook vrijwel alle sushi's allergeenvrij konden maken. Extra werk dus voor de kok, maar daar deden ze geen moment moeilijk over. Ze hebben er echt alles aangedaan om ervoor te zorgen dat ik allergeen vrij kon eten. Mijn sushi's waren door het weglaten van de saus met allergenen minder smaakvol en smeuïg, maar waren desondanks erg lekker. Favoriet was de sushirol met krokante garnaal en de nigiri paling. Mijn tafelgenoten, die de sushi's wel volgens het originele Sakana-recept konden eten, waren zeer onder de indruk van de smaakvolle sushi's.
De smaak van de warme gerechten liep erg uiteen; de noedels waren heerlijk, zo ook de vis in zoetzure saus en de gebakken kipfilet, maar de loempia en gebakken banaan waren erg vet. Mijn tafelgenoten waren erg enthousiast over de lamsspies, maar vonden het gefrituurde varkensvlees erg droog en en de portie eendenborst was lekker, maar wel erg minutieus. Jammer vonden we het dat in het menu maar 1 bolletje ijs óf 1 crème brûlée per persoon zit. Dit vonden wij wel erg summier.
De bestellingen van mijn tafelgenoten gingen via een tablet, die van mij apart via een formulier, en werden zeer snel verwerkt. Er werd wel af en toe een fout gemaakt met het uitserveren van de bestellingen, waardoor we éénmaal een fout gerecht geserveerd kregen (dat we pas opmerkten toen we het opaten...) en tot 4 maal toe de gerechten van de buren bij ons werden afgeleverd. Fouten werden wel erg snel hersteld.
Al met al hebben wij een mooie avond gehad en lekker gegeten. Mensen met een allergie voor knoflook zou ik echter niet aanraden hier te eten omdat er met die beperking te weinig keuze is en de gerechten zonder saus niet zo smaakvol zijn. Er zijn Japanse all you can eat restaurants waar minder met knoflook wordt gewerkt en er een alternatieve saus is.
Hmdw .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
all you can eat.
Goed, snel, weinig tijd om te praten aan tafel, vooral bezig met bestellen en uitvinden van wat je ook alweer besteld had.
Moesten wel 20 minuten op onze tafel wachten terwijl we gereserveerd hadden.
Om je vol te eten, prima.
Voor een gezellige avond...minder.
Heel rumoerig en druk.
Sanne77 .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Tja, wat moet ik ervan zeggen...je eten bestellen via tablet, tafeltjes dicht op elkaar, rumoerig. Een onpersoonlijke bedoening. Sushi van redelijke kwaliteit maar niet meer dan dat...ik ken adresjes waar het veel lekkerder is.
Niet mijn idee van een gezellig avondje uit.
Marnix W.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Snelle service. Sushi is redelijk vers. De tonijn was niet vers en heb ik dan ook maar eenmaal besteld. Ik heb het vermoeden dat heel veel al in de voorraad ligt en dus niet ala minute gemaakt wordt. En dat proef je bij sushi. Grappig is dat je alles via een tablet besteld. Bediening is super snel en efficiënt. Het bestellen via een tablet zorgt er wel voor dat de rol van de bediening nog minder wordt dan het al is bij het all-you-can-eat concept. Al met al geen zaak om naar terug te keren.
Tall .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Op zaterdag 13 december met 2 vriendinnen gegeten bij dit sushi all you can eat restaurant in den Bosch. Eerste keer dat we hier waren. Het was druk toen we binnenkwamen, meestal een goed teken van lekker eten en dit klopte helemaal!!! Ondanks de drukte was de bediening zeer snel met het leveren vd gerechtjes en het drinken. Genoeg personeel hier. Gezellige sfeer, een min puntje vind ik dat de tafeltjes net te dicht bij elkaar staan, je kijkt zo bij je buurman op het bord. Tapas waren verrukkelijk, vers, goed van smaak! All you can eat is een mooi concept, je kunt alles bestellen wat je wilt via de tablet, uit ruim voldoende gerechtjes, voor ieder wel wat: kip, biefstuk en visgerechtjes, soep, enz. ik kom hier zeker nog eens terug!! top zaak!
Linda-j .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Ik ben hier al een paar keer geweest. Het eten is heerlijk alleen ik vind het er altijd té koud en ik vind het personeel altijd zo chagerijnig over komen. Vanmiddag was ik er lunchen en na een alles behalve warm onthaal kregen we een andere ober aan tafel en die was hardstikke aardig en spontaan. Hij was enthousiast aan het vertellen over de i pads die ze gebruiken. Dat vond ik positief.
Mey W.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2014
Het eten is altijd van prima kwaliteit. Ik ben een vaste gast bij sakana. Je wordt snel geholpen. Soms treden er moeilijkheden op met de reserveringen. Voor de rest is de service prima. Je hoeft niet lang te wachten op je eten. Door de tablets krijg je ook alle gerechten.De tablet heeft een handige functie om de ober te roepen. Ze komen je meteen ook helpen. Ik ben zelf een ware sushi fanaat en heb vele sushi restaurants geprobeerd. De malse vlees en goede vis overtreft de rest van de restaurants.
Ad_van_de_Ven .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Afgelopen dinsdag bij Sakana gaan eten. Het was niet druk, dus we konden makkelijk een plekje uitzoeken.
Bestellen moest inmiddels via de iPad. Voor ons niet perse makkelijker dan de oude papieren kaart. Maar voor het personeel ongetwijfeld reuze handig.
Na het bestellen kwam de sushi al snel, en van de vertrouwde prima kwaliteit.

Helaas, na 1 ronde kwam de ober of we nog een laatste ronde wilden bestellen. (We waren net een dik half uur aan tafel.) We kregen te horen dat de keuken om kwart voor tien ging sluiten. Dat wij laat binnen gekomen waren was ons probleem. En niet dat van hun. Dat men de extreem vroege sluiting van de keuken niet gemeld had was jammer, en spijtig.
Helaas vond men geen aanleiding minder in rekening te brengen. En ook mijn suggestie van dat we de drankjes dan niet zouden hoeven af te rekenen was tegen dovemansoren gericht. We moesten het volle pond afrekenen voor 2 rondes sushi, in plaats van vijf. Ook de drie frisdrankjes waren voor onze rekening. En even rustig eten en tafelen was er ook al niet bij.

Ik was vaste gast bij Sakana. Denk dat ik nu snel op zoek ga naar andere adressen. Zo laat ik me niet nog een keer behandelen. Eten dus prima. Service echt heel erg slecht!
Michelle V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Echt goede sushi. We zijn met vriendinnen een keer in Maastricht sushi wezen eten en dat was echt slecht (niet vers/ slappe hap/ en gebakken dingen dreven in het vet), daardoor waardeer ik ons vaste sushi restaurant nog veel meer. Bij Sakana is het vers, de tablets zijn super handig en het restaurant ziet er mooi en door gedimde licht gezellig uit. Een absolute aanrader.

Je moet het zelf gezellig maken met de mensen waarmee je uiteten bent, dat doet het personeel niet, maar dat hoort bij het concept all you can eat. Het personeel heeft geen tijd om op hun dooie gemak uitgebreid een vriendelijk praatje te maken, want de mensen willen hun eten en redelijk snel. Dat weet je als je daar naartoe gaat.
Bart098 .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2014
1. Bij binnenkomst mag je zelf niet kiezen waar je wilt zitten. 2. Het is een massale vreetschuur, waar je heel snel wordt geholpen en waar het erop lijkt dat je ook heel snel weer weg dient te zijn. Je besteld via een digitale menukaart en de gerechten worden min of meer op de tafel gegooid zonder enige vorm van service of klantvriendelijkheid. Er staan prijzen op de menukaart v.a. €1,80, maar daar moet je maar niet naar kijken. Wij hadden n.l. slechts 6-7 hapjes p.p. genuttigd en moesten gewoon het volle 'All you can eat' tarief betalen van €25,30 p.p. Nadat we ons later hierover beklaagden en reageerden dat we meer dan het dubbele hadden betaald voor wat we hadden genuttigd kregen we het antwoord dat er 's avonds alleen maar via het 'All you can eat' concept mag worden gegeten en dat je dus pech hebt als je niet zoveel wilt eten. We hadden 'de kleine lettertjes maar moeten lezen'....(Waar weet ik nog steeds niet). Geen aanrader dus!!!
MarlH .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Sakana is een prima all you can eat sushi tent, maar helaas wel een beetje hetzelfde als alle anderen. Het zou leuk zijn als ze zouden durven te experimenteren met meer (traditionele ) japanse gerechten. Eten bestellen met de pads werkt gesmeerd maar daardoor wordt bediening wel wat onpersoonlijk
Gijs H.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Een typische definitie van 'onbeperkte vreetschuur'. Massale opzet en drukte geeft een rommelige sfeer. Zelfs de 6-persoons booth waar we in zitten kan geen heil bieden aan het rumoer in de zaak. Bestellen via een tablet was nieuw voor me, maar wel een grappig concept. Het Japanse bier (beide merken) smaakten goed, een welkome afwisseling van de Hollandse pils. Zowel de sushi als de warme gerechten waren heerlijk en werden als van de lopende band geserveerd. Ophalen van de lege borden ging helaas wat minder vlot. Het serveren van de juiste gerechtjes bij de goede tafel blijft mensenwerk, we hebben aardig wat bestellingen niet ontvangen en andere niet bestelde gerechten genuttigd. Er zijn ergere dingen :-)
In tegenstelling tot eerdere recensies, konden wij ijs als laatste gang los bijbestellen, dit liep wel via de ober en niet via de tablet.
Ryanne N.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2014
Geweldige kwaliteit eten. Mis alleen een paar bolletjes ijs als toetje, maar dat is bijzaak.
Vriendelijke bediening, met name een ober, die Mark heet. Mooie ambiance. Jammer dat het erg druk is en daardoor wat rommelig en rumoerig. Absolute aanrader.
Helwin .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
Met de kinderen gaan eten. Werden wat overvallen door de massaliteit van het restaurant. Aan de voorzijde zie je nl. niet dat er aan de achterkant een enorme eetzaal is.

Wat leuk was was de bestelling met i-pads. De kinderen vonden het fantastisch.

De service was ingericht op dezelfde massaliteit. Snel drank brengen, regelmatig vragen of we nog wat wilden drinken (voor de omzet, niet de gastvrijheid). Het eten wordt respectloos op tafel gezet. daar valt een hoop in te verbeteren.

Het eten is "wel oké". Niet onaardig, maar zeker geen wow-effect.
Diana-en-Rob .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Bijzonder restaurant zowel Eindhoven als Den Bosch , absoluut een aanrader ook voor kinderen
de gerechten zijn heerlijk en zien er goed uit. De service is ook uitstekend, en dan kijk ik niet naar wat er fout gaat maar naar de manier van oplossen bij fouten. er hangt naar mijn idee een echte moderne Japanse sfeer. Het is ons favoriete restaurant en dat blijft het voorlopig ook wel . toch ook naar andere restaurants geweest maar is niet te vergelijken.