Over het restaurant Saigon

Subtiel, kruidig & fris

Maak kennis met de frisse, kruidige smaken van culinair Vietnam. De chef maakt gebruik van traditionele recepten en bereidt de gerechten met veel zorg en liefde. Alles is subtiel van smaak met veel gebruik van verse bladgroenten en kruiden. Saigon geeft je een verfrissende, nieuwe kijk op de Aziatische keuken.

Meer informatie over restaurant Saigon

Jouw recensie over het restaurant Saigon

Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Vriendelijke bediening en heerlijk eten!
mark K.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Op pakjesavond op zoek gegaan in Utrecht naar de tot nu goed aangeschreven restaurant Saigon. De laatste dagen vaker Vietnamees uitzendingen gekeken op 24 Kitchen. En dus had ik trek in deze Aziatische versie van diverse smaken, i.p.v. de Thaise of de Chinese variant.
En alvorens ik een recensie schrijf is het vaak een overweging in het wel of niet schrijven van een minder goede recensie. Als het goed is schrijf ik zeker, als het minder is, laat ik het vaker even een dag rusten alvorens mijn mening op te schrijven. En soms laat ik deze dan voor wat het is.
Ook tijd ervoor maken speelt een rol, iets dat ik nu iets meer heb.

Na onze drankjes besteld te hebben kregen we deze na 15 min alsnog, maar dan wel de helft. Het was al snel duidelijk dat de coördinatie van de bestelling niet optimaal is. Deze opgenomen met een moderne smartphone. Dan zie je hier de kracht van contactloos de bestelling doorgeven aan de bar en je niet meer bekommeren om de gasten of deze tijdig doorkomt.
En voor mij is uit eten gaan dat er aandacht voor je is, erg belangrijk voor de smaak bepaling.
De menukaart vonden we niet visueel duidelijk of enigszins verwarrend.
Na een vraag aan de bediening werd het bevestigd dat mijn vraag ook verkeerd werd begrepen. Maar goed de bestelling was gemaakt. De mix van diverse hapjes werd geserveerd. Daar zat ook soep bij en verder 3 snacks. We hadden meer kleine hapjes verwacht zoals het menu visueel liet zien. De smaak van de soep was goed, de springrolls niet bijzonder en de Bánh xèo erg vet en weinig smaak. Het hoofdgerecht werd opgediend in schalen waarvan er meerdere stukken van de rand ontbraken. Ook dit aan het einde nog verteld dat dit echt niet representatief over komt. En de reactie is ook typerend als het gaat over de klant serieus nemen. Schouder ophalend en arrogant lachen. Totaal niet begrijpend dat de klanten de salarissen betalen van het personeel. Dus enig begrip voor mijn opmerking zou op zijn plaats zijn,
Het eten deed me niet de beleving geven van de Aziatische smaken zoals ik wel meer gewend ben. Ook ontbraken er een setje aan smaakversterkers op tafel, iets waardoor je een eigen twist kan geven aan een gerecht. De eend en de rundvlees wokgerechten waren dan ook weinig smaakvol. De eend is wel opgegaan, na een dag niet gegeten te hebben. Het rundgerecht is niet opgegaan. iets dat nooit voorkomt als we Aziatisch eten. Verder werd er bij het afrekenen weinig aandacht besteed aan jou als klant. Hoe was het eten, heeft het gesmaakt? De bon werd snel door me betaald, helaas wel zonder fooi.
We koken zelf thuis en een etentje buiten de deur staat ons vaak tegen omdat we vaak worden teleurgesteld. Ook hier kregen we deze beleving voorgeschoteld. Jammer!
Voor een volgende keer maar weer ergens anders proberen om te kijken wie ons kan verrassen met een eetbeleving. En als die goed is lees je dat zeker:-)
Groet M
Marieke P.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
We hebben hier heerlijk en gevariërd gegeten. De bediening is heel vriendelijk en de sfeer is gezellig :) Een echte aanrader!
Dubravka K.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
De gerechten waren heerlijk en bereid met verse ingrediënten. Jammer alleen dat de schalen en borden niet warm waten waardoor het eten snel afkoelde.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Heerlijke avond! Geen wonder dat reserveren gewenst is. Zelfs op een gewone dinsdagavond zat het vol. Het goede nieuws is dat Saigon in de Voorstraat een tweede vestiging krijgt die op 3 december opengaat. Ander concept, zelfde eigenaar en chef. Gaan we zeker ook proberen !
Rinke T.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Altijd goed bij Saigon, veel vegetarische opties. Pas geleden ook de kaart vernieuwd met wat leuke nieuwe dingen. Aanrader!
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
heerlijk restaurant, mutjevol op zaterdagavond.
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Lekker eten, goede porties, plezierige bediening, leuke sfeer. Wat wil je nog meer?
Toch iets om te zeuren: je zit een beetje krap. Een paar tafeltjes eruit zou het nog plezieriger maken.
Amy J.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Leuk restaurant. Gerechten waren erg lekker, bediening was zeer vriendelijk. De rijstvellen die je zelf moet samenstellen zijn echt heel lekker. Ik zou dit restaurant zeker aanraden. Enige nadeel is dat we bij de achterdeur zaten, en er vaak koude wind kwam als deze open ging.
Ik ga zeker nog een keer terug.
Wiebe K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Gezellig met een vriendelijke bediening
Margriet D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Heerlijk gegeten, varieteit aan gerechten, vlotte bediening en erg aardig en persoonlijk.
Wel last van de achteringang die regelmatig open gaat en erg veel koude binnenlaat.
Marjolein B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Heerlijk eten en mooi opgediend!! Ook prima geprijsd. De bediening kan wat vaker langs de tafels lopen, we moesten nu vaak even wachten tot we nieuw drinken of de rekening konden vragen.
Al met al ga zeker nogmaals heen vanwege het eten.
Lilian B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
De eend in oestersaus was erg lekker. Zeer mals met krokant huidje. Springroll met kip ook smakelijk met lekkere sausjes erbij. Dessert limoenijs, iets te romig naar mijn smaak. Bediening perfect. Vriendelijk en alert. Kom hier nog wel een keer terug. Gezellige sfeer ook.
Michiel H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Onlangs gegeten bij Saigon, waar het vroeger mijn favoriet was viel het dit keer zwaar zaar tegen. Het eten leek niet goed op smaak gebracht, waardoor het allemaal wat tegenviel. Door de drukte was het personeel te druk en zeer onaardig tegen ons. Ik hoop de volgende keer beter geholpen en te eten, als er nog een volgende keer komt..
Nineke V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Heerlijk gegeten en genoten weer van verse ingredienten.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Personeel heeft ons het 3 gangen verrassingmenu aangeraden wat een fantastisch keuze bleek. Waren geheel onbekend met de vietnamese keuken maar na het eten van dit menu zijn we zeer enthousiast geworden. Komen zeker terug.
Andy V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Lekker eten in een prettige omgeving.
Ina B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Het eten was lekker, de bediening vlot, de omgeving rustig en de prijs betaalbaar
Lars B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Als je echt uitgebalanceerde smaken wilt proeven en elk gerecht opnieuw Ah en Oh wil zeggen dan moet je echt hier eten. Of je nu daar eet of thuis, je wordt overweldigd door smaak sensaties die je uitspreekt tegen je (eet) partner en die dit alleen maar kan bevestigen. Mocht je kiezen voor thuisbezorging dan kan je rekenen op snelle levering, vriendelijke mensen en een avond die niet minder voordoet dan een bezoek aan een restaurant. Echt beste mensen, wij bestellen al 20 jaar maar dit restaurant moet je ervaren!
Anne Marie R.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Zoals altijd heerlijk gegeten, niet goedkoop, maar wel zeker ok.