Saigon

Voorstraat 68 3512 AS Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Saigon

Subtiel, kruidig & fris

Maak kennis met de frisse, kruidige smaken van culinair Vietnam. De chef maakt gebruik van traditionele recepten en bereidt de gerechten met veel zorg en liefde. Alles is subtiel van smaak met veel gebruik van verse bladgroenten en kruiden. Saigon geeft je een verfrissende, nieuwe kijk op de Aziatische keuken.

Meer informatie over restaurant Saigon

7,2
Manuela M.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Vanavond hier hot pot gegeten. echt een aanrader! Heel lekker gegeten. We komen zeker nog vaker terug.
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Geen aanrader. Vriendelijk personeel maar lang wachten op onze drankjes. Het voorgerecht, de Saigon platter was prima. Maar de springrolls, die je gezellig zelf maakt, waren slecht. Droge Peking duck, te gaar rundvlees en erg karig met de sausjes. Begeleidende groente en salade was prima vers. Het eten is bepaald niet de kwaliteit zoals ik in Vietnam heb geproefd of in andere vietnamese restaurants in Nederland.
Maisey C.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Ik was hier onlangs geweest met collega's. Het is gezellig en lekker eten, maar ik vind het op zich best prijzig voor Vietnamees eten. €15 voor een Pho. Service is goed en het is centraal gelegen.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Leuk restaurant. Wij hadden geluk dat we op zondagavond nog een tafeltje konden bemachtigen want het restaurant zat bomvol. Ondanks dat kwam ons eten snel en de gerechten smaakten voortreffelijk. Vooral de geroosterde eend in oestersaus is een absolute aanrader net als de spareribs met sereh!
Marieke.van.rijnsoever .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Lekker eten, hadden springrolls gegeten, onze jongens van 8 en 9 waren ook enthousiast, vonden t leuk om hun eigen rolletje te maken.
Onze peuter was ook mee, hij was eigenlijk nog wat jong, liep iedere keer naar buiten aangezien de deuren open stonden was dat wat gevaarlijk....aanrader voor kinderen boven de zes
Yvonne F.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Het eten was echt heerlijk maar de bediening was zwaar beneden de maat. Totaal met 5 personen gegeten. Voorgerecht opgediend, sausjes arriveerde 5 minuten later en het gerecht van de 5de persoon werkelijk 20 minuten later. Geen enkel excuus van de jongen in de bediening, alleen " het is zaterdag en erg druk in de keuken". Besteld 2de kom rijst voor bij het hoofdgerecht. Duurt gewoon ook weer 10 minuten en je moet weer om gaan vragen. Zeer slechte bediening!! Eten was top!
Vanessa V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wij hadden de rijstvellen gekozen om zelf springrolls mee te maken. Erg leuk om te doen en nog lekker ook. Je krijgt ruim voldoende groente om je springrolls mee te vullen en niet erg duur. Aanrader!
Wdvries .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Al vaker hier gegeten. Het eten is heerlijk met bijzondere en frisse smaken, het maken van je eigen springrolls is een leuke bijkomstigheid. De kwaliteit van het eten zeker wat je mag verwachten bij deze prijs, zelfs meer dan dat. De bediening is (als het niet te druk is) op orde.
Saigon springt (vanwege het feit dat het Vietnamees is en van goede kwaliteit) net even boven de gemiddelde Aziatische gelegenheid uit. Tip: met een grote groep een groepsmenu nemen, de keuze en variatie van gerechten is dan erg groot.
M B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
We hebben lekker gegeten bij dit restaurant, maar ons nogal geërgerd aan de bediening. Die was, om te beginnen, niet vriendelijk. Daarnaast duurde het erg lang om de aandacht van iemand te krijgen en als er dan iemand kwam, ging dat zo gehaast dat we niet al onze wensen kenbaar konden maken. Drie keer is er om een glas wijn gevraagd en steeds is dat toegezegd. Na de derde keer kwam het glas witte wijn; inmiddels lauw geworden. "Het stond al klaar hoor" was het commentaar van de serveerster. Voor een paar extra slablaadjes en wat ander groen moet je 3 Euro (!!!) bijbetalen. We hadden aanvankelijk gewoon niet voldoende gekregen! Voor wat extra saus betaal je 1 Euro extra en ook daarvan kreeg je heel weinig. Ik zal er niet meer heengaan; al deze onverwachte extra kosten , de slechte en vooral onvriendelijke service... Jammer, want we vonden het op zich wèl lekker. De akoustiek is er gewèldig; je hebt totaal geen last van het geluid van al die mensen zo dicht op elkaar.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Erg leuk om bij Saigon zelf je sping rolls te maken! Met dank aan het vriendelijke en attente personeel fabriceerden we zelf spring rolls die nauwelijks van de echte Viëtnamese te onderscheiden zijn. Saigon heeft een uitgebreide en op het oog gezonde kaart; ons eten was erg smaakvol.
Ik zou Saigon zeker aanraden!
Lonny888 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Al vaker gegeten bij Saigon. Eten is goed: vers, met mooie smaken. Ook veel keus voor vegetariërs, het namaakvlees (rund, kip, eend) is lekker. Dit maal had ik garnalen met sinaasappelschil in een pittige saus. Voor de prijs royaal met garnalen en goed bereid. Het rollen met rijstbladeren is leuk. Lekkere verse kruiden erbij.
Bediening laat wat te wensen over; als het druk is zien ze niet dat je wat wilt bestellen. Tafeltje naast ons werd schoongemaakt met Glassex, wat een opdringerige geur achterlaat tijdens het eten. Teveel servies en bestek tegelijk willen meenemen; dingen laten vallen. Er bleef lange tijd een plas water op de grond liggen.
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Was alweer jaren geleden dat ik hier gegeten had en om dat mijn oorspronkelijke plan (Yumca op de Voorstraat) in één keer verdwenen bleek te zijn, belandden we bij Saigon. De spring rolls (die je dan zelf moet rollen) waren erg lekker. Ik had gekozen voor rolls met gegrilde garnalen. Wat mij betreft hadden er wel een of twee garnalen meer mogen zijn. De bediening is vriendelijk en efficient en de inrichting prima. Wel ontwaarde ik in het halletje waar moest wachten op een vrij toilet, de nodige spinnenwebben. Dat geeft niet zo'n frisse indruk van het interieur en ik hoop dat dit niet hetzelfde is in de keuken. Een grote voorjaarsschoonmaak zou een goed idee zijn. Ik kom zeker weer eens terug, het eten is er hartstikke lekker!
Fre87 .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Dit is een plek waar ik regelmatig terugkom. Ze hebben een lekkere vegetarische kaart. Lekkerste gerechten zijn de kokos-curry met vegavlees of een grote bak met rijstnoodles en kruiden. Personeel is snel en vriendelijk. Ook de vietnamese koffie is een aanrader. Aankleding is niet heel bijzonder, maar dat hebben ze ook niet nodig.
Erica V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Weer eens een bezoekje gebracht aan dit fijne adres. We krijgen de wijnkaart en kiezen een lekker flesje rood. Het kraanwater in karaf komt ook vlot.
De bediening is vriendelijk. We bestellen vooraf iets om te delen, twee bordjes er bij. Aparte sausjes voor mij als vegetarier, dat is zorgvuldig. Het tempo is goed, de hoofdgerechten volgen spoedig en zijn heerlijk, zelfs de soep met een aanpasing :-). Het afruimen gaat niet zo zorgvuldig. Een kommetje van een andere tafel komt op onze tafel terecht vanuit de gedachte ik neem alles in 1 x mee. De gedachte is goed maar het is knullig, temeer er salade op tafel daar door achter blijft.
Prijs kwaliteit goed in orde, altijd vol tot heel druk. We komen en blijven komen!
Mario-Domkoning .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Heerlijk tentje voor als je geen zin hebt om te koken. Leuk om zelf je spring rolls te rollen. Laatste keer de spare-ribs op. Zijn wel heel erg pittig maar daar waarschuwen ze ook voor. Prijs-kwaliteit is zeker top!
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Vanavond met mijn dochter (11) heerlijk bij Saigon gegeten. Gerecht met rijstpapier (zelf maken) was bijzonder lekker. Nagerecht ook top maar wel veel. Aanrader!
Eepie .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Fijne sfeer, vriendelijk personeel...
Maar,
Het eten is veel te duur voor wat het is!

Ik had een rijstpapier-gerecht. Naast de vegan ''duck'', kreeg ik voornamelijk kruiden, een beetje komkommer, sla en rijstnoedels. Allemaal vrij basic ingrediënten.

De vegan ''eend'' is erg lekker, maar voor 18 euro verwacht ik meer dan wat ik kreeg.
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Heerlijk vietnamees gegeten, alle 4 hadden we een supervers, goedgekruid gerecht. Vriendelijke bediening en vriendelijke rekening!
Claire V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Ik had hier eerder al eens afgehaald, maar ben hier gisteren gaan eten, dus vandaar een nieuwe recensie.

We vonden het eten zeer goed! Mijn tafelgenoot en ik namen beiden het vegetarisch 3-gangen keuzemenu. Vooraf hadden we de rijstbladeren met vega eend en varkensvlees. Dit smaakte uitstekend. Daarna had ik tofu met cashewnoten en groenten in pittige saus; deze was voor ons verre van pittig, maar wel erg lekker. Mijn tafelgenoot had de kokos curry met tofu. De curry was heerlijk op smaak en bevatte veel verse groenten. Ook de tofu in beide gerechten smaakte zeer vers (dat is zeker niet vanzelfsprekend met tofu). Het dessert was gestoomde bananencake met kokossaus met daarbij een bolletje kokosijs en ook dit was weer zeer smakelijk. Alle gerechten waren daarnaast ook mooi gepresenteerd. Inclusief een karaf wijn waren we 66 euro kwijt, een zeer nette prijs voor hetgeen we kregen.

De service was uitstekend. De dames in de bediening hadden het behoorlijk druk, maar waren zeer vriendelijk. We kregen netjes een karaf kraanwater en deze werd ook nog eens bijgevuld toen hij leeg was. Na het eten werd ons gevraagd of we het eten dat we niet op konden mee wilden nemen. Dat vind ik een uitstekende trend! Ik vind het geen probleem om hier zelf om te vragen, maar op deze manier wordt voor veel mensen de barriere kleiner. Ik vind dit een goede stap in de richting van duurzaamheid.

Het decor von ik leuk. De tafels staan wat dicht op elkaar, maar dat vonden wij geen probleem.

Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Vooraf genoten we van goedgevulde springrolls. Als hoofdgerecht kozen we bun saigon, gestoomde rijstvermicelli met groente, rund, eend en garnalen. Een prima gerecht, met veel verse kruiden. De bediening was vriendelijk, maar de wachttijd tussen de verschillende gangen was te lang. De inrichting is vrij neutraal, met genoeg ruimte tussen de tafeltjes, wat zorgde voor voldoende privacy.