Over het restaurant Saigon

Vietnamees restaurant Saigon is het enige authentieke Vietnamese restaurant in de wijde omgeving van Utrecht. De keuken onderscheidt zich van de meeste andere Aziatische keukens door het overvloedige gebruik van verse bladgroenten en kruiden. Typisch Vietnamees, vol en puur van smaak, heerlijk!

De Vietnamese specialiteiten zijn onder andere "the signature dish of Vietnam" - Pho Bo (rundvleessoep met noedels) - en ook Goi Cuon (verse rijstpapierrolletjes). Dit laatste gerecht kun je als hoofdgerecht bestellen waarbij je zelf aan tafel met bijhorende, verse ingrediënten de rol kunt samenstellen.

Zin in puur Vietnamees? Ga lekker eten bij restaurant Saigon in Utrecht. Reserveer je tafel makkelijk online. Direct bevestigd!

Meer informatie over restaurant Saigon

Jouw recensie over het restaurant Saigon

Wil D.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Heerlijk gegeten; verse groente en lekkere sausjes erbij. Gebakken noodles hadden wat meer vulling mogen hebben
Dirk R.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Prima restaurant en goede service. gezellig ingericht.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Lekker eten en ruime keuze aan vega/vegan gerechten. Het was zaterdagavond, dus het restaurant was vol. Reserveren is dus zeker aan te raden. Eten was heerlijk en vers. Ik kom zeker nog eens terug.
Eline-93 B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2018
Het eten was heerlijk! Veel keus, voor ieder wat wils en goede porties. De service was prima maar niet bijzonder... de mensen die wat later kwamen moesten even wachten tot iets te drinken werd aangeboden, de broeden werden al weggehaald terwijl 2 mensen nog aan het eten waren en aan tafel opgestapeld. De inrichting is gezellig maar beetje rommelig en niet bijzonder. Wel aardig personeel en goede prijs-kwaliteit verhouding qua eten!
Concetta A.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Woon al 20 jaar in Utrecht, nooit geweten dat op de Voorstraat zo’ n leuk (en lekker) Vietnamees restaurant zat. Op een donderdagavond geweest, veel internationale gasten, vriendelijke bediening en bijzonder eten. Je waande je in Saigon zelf. Een belevenis! De Hot pot is een aanrader.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Prima klassieker. Druk en beetje rommelig maar wel aanrader.
Erna D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Ik wilde glutenvrij eten en de bediening was niet op de hoogte en adviseerde mij alles te kunnen kiezen terwijl dit absoluut niet kon!
Mehtap L.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
We kwamen er weer eten (ondanks een klacht en wél een tegemoetkoming hiervoor), desondanks werden we er niet vriendelijk ontvangen. We zijn hier vaste gasten geweest en het is spijtig dat wij een tafel hadden gereserveerd bij het raam telefonisch hadden gereserveerd en wij niet serieus genomen werden.
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Heerlijk gegeten!
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Vriendelijke bediening en heerlijk eten!
mark K.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Op pakjesavond op zoek gegaan in Utrecht naar de tot nu goed aangeschreven restaurant Saigon. De laatste dagen vaker Vietnamees uitzendingen gekeken op 24 Kitchen. En dus had ik trek in deze Aziatische versie van diverse smaken, i.p.v. de Thaise of de Chinese variant.
En alvorens ik een recensie schrijf is het vaak een overweging in het wel of niet schrijven van een minder goede recensie. Als het goed is schrijf ik zeker, als het minder is, laat ik het vaker even een dag rusten alvorens mijn mening op te schrijven. En soms laat ik deze dan voor wat het is.
Ook tijd ervoor maken speelt een rol, iets dat ik nu iets meer heb.

Na onze drankjes besteld te hebben kregen we deze na 15 min alsnog, maar dan wel de helft. Het was al snel duidelijk dat de coördinatie van de bestelling niet optimaal is. Deze opgenomen met een moderne smartphone. Dan zie je hier de kracht van contactloos de bestelling doorgeven aan de bar en je niet meer bekommeren om de gasten of deze tijdig doorkomt.
En voor mij is uit eten gaan dat er aandacht voor je is, erg belangrijk voor de smaak bepaling.
De menukaart vonden we niet visueel duidelijk of enigszins verwarrend.
Na een vraag aan de bediening werd het bevestigd dat mijn vraag ook verkeerd werd begrepen. Maar goed de bestelling was gemaakt. De mix van diverse hapjes werd geserveerd. Daar zat ook soep bij en verder 3 snacks. We hadden meer kleine hapjes verwacht zoals het menu visueel liet zien. De smaak van de soep was goed, de springrolls niet bijzonder en de Bánh xèo erg vet en weinig smaak. Het hoofdgerecht werd opgediend in schalen waarvan er meerdere stukken van de rand ontbraken. Ook dit aan het einde nog verteld dat dit echt niet representatief over komt. En de reactie is ook typerend als het gaat over de klant serieus nemen. Schouder ophalend en arrogant lachen. Totaal niet begrijpend dat de klanten de salarissen betalen van het personeel. Dus enig begrip voor mijn opmerking zou op zijn plaats zijn,
Het eten deed me niet de beleving geven van de Aziatische smaken zoals ik wel meer gewend ben. Ook ontbraken er een setje aan smaakversterkers op tafel, iets waardoor je een eigen twist kan geven aan een gerecht. De eend en de rundvlees wokgerechten waren dan ook weinig smaakvol. De eend is wel opgegaan, na een dag niet gegeten te hebben. Het rundgerecht is niet opgegaan. iets dat nooit voorkomt als we Aziatisch eten. Verder werd er bij het afrekenen weinig aandacht besteed aan jou als klant. Hoe was het eten, heeft het gesmaakt? De bon werd snel door me betaald, helaas wel zonder fooi.
We koken zelf thuis en een etentje buiten de deur staat ons vaak tegen omdat we vaak worden teleurgesteld. Ook hier kregen we deze beleving voorgeschoteld. Jammer!
Voor een volgende keer maar weer ergens anders proberen om te kijken wie ons kan verrassen met een eetbeleving. En als die goed is lees je dat zeker:-)
Groet M
Marieke P.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
We hebben hier heerlijk en gevariërd gegeten. De bediening is heel vriendelijk en de sfeer is gezellig :) Een echte aanrader!
Dubravka K.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
De gerechten waren heerlijk en bereid met verse ingrediënten. Jammer alleen dat de schalen en borden niet warm waten waardoor het eten snel afkoelde.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Heerlijke avond! Geen wonder dat reserveren gewenst is. Zelfs op een gewone dinsdagavond zat het vol. Het goede nieuws is dat Saigon in de Voorstraat een tweede vestiging krijgt die op 3 december opengaat. Ander concept, zelfde eigenaar en chef. Gaan we zeker ook proberen !
Rinke T.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Altijd goed bij Saigon, veel vegetarische opties. Pas geleden ook de kaart vernieuwd met wat leuke nieuwe dingen. Aanrader!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
heerlijk restaurant, mutjevol op zaterdagavond.
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Lekker eten, goede porties, plezierige bediening, leuke sfeer. Wat wil je nog meer?
Toch iets om te zeuren: je zit een beetje krap. Een paar tafeltjes eruit zou het nog plezieriger maken.
Amy J.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Leuk restaurant. Gerechten waren erg lekker, bediening was zeer vriendelijk. De rijstvellen die je zelf moet samenstellen zijn echt heel lekker. Ik zou dit restaurant zeker aanraden. Enige nadeel is dat we bij de achterdeur zaten, en er vaak koude wind kwam als deze open ging.
Ik ga zeker nog een keer terug.
Wiebe K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Gezellig met een vriendelijke bediening
Margriet D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Heerlijk gegeten, varieteit aan gerechten, vlotte bediening en erg aardig en persoonlijk.
Wel last van de achteringang die regelmatig open gaat en erg veel koude binnenlaat.