Saigon Streetfood Cafe

Peperstraat 1 1811 LX Alkmaar Nederland Kaart

Over restaurant Saigon Streetfood Cafe

Vietnamese trots in Alkmaar

Welkom in Saigon Streetfood Cafe, een klein en intiem Vietnamees eethuis in het centrum van Alkmaar. Hier moet je zijn voor de lekkerste loempia’s, vleesspiesjes en groentepannenkoekjes. Maar dit restaurant heeft nog veel meer te bieden. Denk aan de grenzeloze gastvrijheid die ze rechtstreeks hebben overgenomen uit Vietnam. Geniet van de behulpzame behandeling en van een culinaire beleving waar je smaakpapillen nog een tijdje van op scherp zullen staan!

Meer informatie over restaurant Saigon Streetfood Cafe

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag 16:00 - 22:00
Zaterdag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
KittyDeGraaf .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Zeer prettige bediening, attent en alles aardig uitgelegd. Eten was heerlijk! Wel voorgerecht erbij genomen, alleen een hoofdgerecht is voor een grotere eter wat weinig, dat was jammer. Prijzen redelijk, want je krijgt echt lekker eten. Gezellig restaurant, leuk ingericht en om de hoek het grote plein om nog iets te drinken daarna. De moeite zeker waard, komen er zeker terug.
Beyerland12 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Verrassend en het is eigenlijk te gek voor woorden dat je verbaasd bent dat het nog bestaat...... klantvriendelijkheid! Ze waren vriendelijk en gastvrij op een natuurlijke manier en dat zie je niet veel meer. Heerlijk . Ook het eten was vers bereid en erg lekker. Tussen de gangen duurde het wel even maar ook dit werd goedgemaakt door de uitstekende service en klantvriendelijkheid.
Arina V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
In maart goed gegete in dit restaurantje. maar deze keer zeer teleurstellend. totaal ongeschikte bediening, verkeerde bestellingen, bier over 2 gasten en niet aangeboden dit op te lossen. Varkensvlees serveren ipv kip. Echt schandalig dat de eigenaar dit personeel inzet. We hadden een vakantiereunie met 9 personen. Eten was koud en niet smakelijk deze keer.
Flitter F.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Laagdrempelig restaurantje naast het Biermuseum in hartje Alkmaar. Wij hadden een Conimex coupon voor 2e 3-gangen diner gratis. De Vietnamese loempia's waren zo lekker dat we ze ook als toetje hebben genomen haha Als hoofdgerecht hadden we allebei een schotel met rijst, eentje met kip en de ander met schouderkarbonade. Lekker gemarineerd vlees en niet eerder zo met vissaus gegeten, lekker! Verder is het niet echt bijzonder. Vriendelijke, jongedames in de bediening. Egmonds Abijbier smaakte mijn vriend erg goed. De uiteindelijke rekening bedroeg iets van €38. Verwacht hier overigens geen sterke smaken, sauzen, of iets dergelijks. Vietnamees eten is niet zo pittig als bijvoorbeeld de Thai. Een echte volle maag hoef je ook niet te verwachten, de porties zijn bescheiden. Een portie bitterballen op het Waagplein paste er nog prima bij!
Dolf K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Heerlijk eten in een gezellig restaurantje tegen een eerlijke prijs. Lekkere Vietnamese gerechten, lekkere biertjes. Vriendelijke bedoening. Kortom een gezellige avond gehad.
Arina V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Heerlijk, betaalbaar gegeten, Vietnamese springrolls, pannenkoekje en rijstgerecht. Ijs met sesambol toe. Koffie ook goed. Lieve, attente bediening. En dan voor 49.20 euro.
Service perfect! Hier kom ik graag weer.
Akdewinter .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Het eten was er heerlijk. We aten voor het eerst Vietnamees en de bediening gaf tips wat we vooral moesten proeven. Vooral de Pho was erg lekker. En de verse springrolls. We komen zeker terug, mede omdat we komende zomer naar Vietnam afreizen..
Petra .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Wij (mijn vriend en ik) hebben 15 januari jl voor het eerst gegeten bij Saigon Streetfood Café. We gingen er blanco heen omdat we geen ervaring hebben met Vietnamees Streetfood. Oosters, daar houden we wel van, vooral Thais. Je bestelt hier voornamelijk kleine, licht verteerbare gerechten die je naar wens en smaak kunt combineren. Wij hadden vooraf een mix van alle loempia's op de kaart en een soepje van de dag (garnalen, noodles), daarna de Vietnamese pannenkoek met garnalen en een mihoen salade met kip. Omdat we niet wisten hoe groot/klein de porties waren hadden we er voor de zekerheid een bakje witte rijst bij besteld. De rijst was erg lekker maar eigenlijk qua hoeveelheid overbodig. Alle gerechten waren enorm smaakvol en vers bereid. De bediening was uiterst vriendelijk én professioneel. Een absolute aanrader!!!
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Goede lokatie vlakbij waagplein en kanaalkade. Simpele tafels en stoelen maar wel een gezellige bar en personeel dat je direct welkom heet bij binnenkomst. Lekker enthousiast. Dat zien we helaas wel eens anders. Vriendelijke bediening! Kleine gerechtjes. Maar als je er genoeg besteld kun je van alles wat proeven en zit je toch lekker vol. De kipspies was van gefrituurde kippenbolletjes. De traditionele loempia's lekker. Springrol iets teveel sla tov de garnalen of het vlees. Pho lekker (zelf op smaak te brengen)! Die sprong er echt uit. De rest was allemaal wat veilig qua smaak en soms wat vlak/eentonig. Nog niet zo gedurfd. Maar dat is mogelijk een bewuste keuze. Alles werd vlot geserveerd en alles was vers en warm. Tot slot nog een leuk praatje gemaakt met de enthousiaste eigenaar zelf. Veel succes met dit leuke concept!
Xero .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Voor grote eters is dit restaurantje eigenlijk niet zo geschikt. Meer voor een hapje tussendoor. Een kleine kaart met kleine gerechtjes, waaronder de nationale soep van Vietnam, de Pho (small 5,50, medium 8,50). Wij hadden die met reepjes biefstuk en je krijgt daarbij een schaaltje taugé en verse Thaise basilicum. Die is heel anders dan de gewone basilicum, want heeft een sterke anijssmaak.

Vooraf hadden we allerlei kleine gerechtjes zoals een spiesje met kipballetjes (1,50), vier loempiaatjes (5,00) en vier lenterolletjes (7,50): garnaal met groente in dun deeg gerold. Voor de wijn hoef je hier niet naar toe. Ze hebben 1 soort huiswijn, een matige chardonnay maar wel voor een zacht prijsje (13,50 per fles)

Ook de desserts stellen niet heel veel voor.Wij hadden Banh cam (4 voor 5,00), een soort oliebol met een onduidelijke vulling, kokos misschien? We sloten af met munt-thee (1,80), Irish Coffee (6,50) en ‘Hazelnut Treat (3,00), koffie met iets van hazelnoot, al heb ik daar weinig van geproefd.

De bediening was heel erg vriendelijk. Ze kwamen zelfs vragen of ze andere whisky voor de koffie mochten gebruiken, want de Ierse whiskey was op…

Saigon Streetfood Cafe zit op een mooi plekje van Alkmaar (hoek Houtil en Pieterstraat) en heeft een stemmig oud interieur. Al met al een leuk tentje: niet top, maar met prettige prijzen: met z’n drietjes waren 66,55 euro kwijt met alles ‘d’rop en d’ran’.
Kim D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Was een beetje leeg voor een vrijdagavond, maar met een boom en kerstliedjes kom je al een heel eind. Vriendelijke jongeman in de bediening, die wel alles geproefd had, maar nog een beetje moest zoeken in het menu. Hij werkte er nog niet zo lang en mijn Vietnamees is ook niet meer wat t geweest is, dus geen probleem. Kleine kaart, leuke gerechtjes en vooral niet duur! Wel jammer: onze hoofdgerechten kwamen tien minuten van elkaar op tafel. Toppers: de Thaise pannenkoeken en de soep. Tegenvallers: springroll (flauw) en de nasi (saai). Wel opvallend: bij een thai eindelijk een keer een koffie krijgen die goed op temperatuur is... Fijn en bijzonder!
Terryvdijk .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Mooie pure gerechten met verse ingrediënten. Goede uitleg bij de gerechten en goede suggesties op onze vraag daarnaar. Vriendelijke bediening in dit kleine, lieve restaurant. En de prijs is streetfood: je kunt er voor een schappelijke prijs heerlijk eten! Ga hier een keer eten!
Truong Michael L.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Gister gegeten in dit authentiek vietnamees restaurant.
Aangezien ik zelf ook vietnamees ben, is het voor mij belangrijk dat de smaken puur zijn door de verse ingrediënten en dit was zeker van toepassing. De bediening alsmede kok kwamen nog aan onze tafel om het e.e.a. uit te leggen en dit voelde meer als een belevenis aan dan alleen een restaurant. Zeker een aanrader!

Tip:
Neem vooraf de "echte" vietnamese loempia's, gevolgd door de authentieke "Pho" en voor de grotere eters (waaronder ik), is de Bun echt goed! In combinatie met Saigon bier maakte het voor mij de avond volledig. Ik kom hier zeker snel weer terug.
Paul T.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
De bediening was goed. We hebben er geweldig gegeten. We waren met een groep van 6 man, 1 ervan was veganistisch. We belden tevoren hierover en alles op verzoek werd geregeld. We waren best wel veeleisend en bestelden veel verschillende gerechten (bijna de hele kaart besteld), ze waren erg flexibel en probeerden er het beste van te maken. De bediening bleef vriendelijk en vroeg of we het nog naar ons zin hadden. We hadden een grotere kaart verwacht, maar na overleg waren de resultaten wel aangenaam verrassend. Een kleine bedrijf, wat nog wat nog open staat voor onze mening..ik zou zeggen, geef je mening bij hun aan en zij doen hun best!
Yanica V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Verstopt in Alkmaar, maar echt verrassend goed. Het eten is in perfecte balans. We hadden het stoofpotje, springrolls, overheerlijke Vietnamese pannenkoek en speciaal voor ons gemaakt gerechtje omdat we 7 jaar samen waren. Ook dit was weer een heerlijke verrassing. Een loempia in een springroll met noodles. Een feest voor de fijnproever met perfect uitgebalanceerde smaakcombinaties. Wat mij betreft het lekkerste restaurant van Alkmaar. Petje af voor de kok!
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Heerlijke gerechten met verse ingrediënten. Goede sfeer. En vandaag restaurant in Halloween stijl. Erg leuk. Wij gaan er zeker vaker eten.
Pentage .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Met een vriendin hier wezen eten. De bediening was vriendelijk, maar is niet echt op de hoogte van de gerechten. Moest vaak naar de keuken om te vragen voor de hoe of wat.
De keuken werkte trouwens ook niet bijster snel. Het duurde een eeuwigheid voordat ons voor- en hoofdgerechten kwamen. En zo druk was het niet eens in de zaak.

Het eten was oké. Niet echt spectaculair. De springroll slordig gedraaid. De groente waren jammer genoeg niet goed gewassen, want het knarsde zo heerlijk tussen je tanden. De bediening was trouwens de borden vergeten. Wij moesten de schoteltjes van ons drankje gebruiken om de springroll er op te leggen.

De bouillon van pho is rijk van smaak, maar waarschijnlijk mede dankzij het veelvoudig gebruik van de vetsin. Want een paar uur later merkte ik het effect nog. Het puntje van mijn tong tintelde en is aangetast hic...hic...
Margreet D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Geweldig, door een hele leuke actie een diner voor twee personen gewonnen was super heerlijk echt de originele kruiden en specerijen en sauzen zoals t hoort alles op basis van traditionele recepten, we hebben alles op de kaart gegeten, bediend door zeer beleefd en vriendelijk personeel en goede uitleg over het eten echt t proberen waard
Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Mijn vriendin had een diner voor twee gewonnen! Heerlijk gegeten, lekkere gerechten puur uit de streek, een noodle soep net rundvlees en spring role helemaal vers met groenten, kruiden en garnaaltjes, lekker sausjes en niet te vergeten geweldige bediening.
Caroline B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Het eten was erg lekker, met zeer verse ingrediënten en echte smaken zoals in Vietnam. De bediening was niet echt snel, ondanks dat er nog maar 4 andere gasten waren. Wij moesten zelf de bediening roepen voor een drankje en de borden werden niet afgeruimd toen wij klaar waren met eten. De achtergrondmuziek was slecht, maar als je zo lekker zit te eten, valt dat niet echt op.