Saigon Rotterdam

Diergaardesingel 96A 3014 AH Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Saigon Rotterdam

Er is geen keuken zoals de Viëtnamese

Saigon, de vroegere hoofdstad van Viëtnam, komt hier in hartje Rotterdam tot leven. Strak ingericht, maar de roze en rode bloemen steken er vrolijk tegen af. Er is een all you can eat concept, maar je kunt ook à la carte dineren. Er staat vooral vis en vlees op de kaart, maar ze koken net zo lief een vegetarisch maal voor je. Dat de Viëtnamese keuken uniek is, bewijst Saigon!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Saigon Rotterdam

Maandag Gesloten.
Dinsdag t/m Zondag 11:30 - 22:30

Devante G.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Echt een aanrader maar dan ga voor "all You can eat" Een soort lopende buffet op zijn Vietnamese
Blikopener .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Dit is een leuk restaurantje, net achter de West Kruiskade (Chinatown) in Rotterdam. De inrichting is knus en de bediening zeer attent. Over het eten is de mening verdeeld. Het voorgerecht (springrolls) viel in de smaak. De hoofdgerechten waren goed (eend) en matig (rundvlees en garnalen). Bij dit gerecht was het zoeken naar het vlees tussen de overvloedige groenten en saus. Het nagerecht was wel in orde.
Alles bij elkaar toch een positieve ervaring.
Maisey C.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Afgelopen weekend ben ik met vrienden hier geweest met een Groupon actie waar we 3 gangen a la carte konden bestellen. De porties zijn best fors. Het is lekker authentiek Vietnamees. Zonder de aanbieding vind ik het wel een beetje prijzig voor Vietnamees eten.
Fred W.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Via een grouponactie zijn wij op 1 oktober bij Saigon beland. We hebben daar van een drie gangendiner a la carte mogen genieten onder andere van een voortreffelijke kipsalade en gegrilde eend- en garnalen gerechten. We konden uit vrijwel alle gerechten kiezen. De hoeveelheden waren ruim voldoende. Het nagerecht sesamballetjes en bananenmousse was ook lekker. Wij gaan zeker terug. Een aanrader voor al onze bekenden.
De bediening was zeer vriendelijk. Wij waarderen dit restaurant met een 8,5.
Ellymarien .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
P/K 7,5
Aardig gegeten, niet heel bijzonder. Ik ben wel een beetje klaar met de "all you can eat". Alles lijkt op elkaar, Chinees, Koreaans, Vietnamees, Indonesisch. Waarom toch een 7,5? Omdat je ook a la carte kan eten, en dan kun je ineens wel typisch vietnamees eten krijgen. Dat was in ieder geval een goed plan. Dus, als je er gaat eten: a la carte!!!
Fred W.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Via een grouponactie zijn wij op 1 oktober bij Saigon beland. We hebben daar van een drie gangendiner a la carte mogen genieten onder ander van een voortreffelijke kipsalade en gegrilde eend- en garnalen gerechten. De hoeveelheden waren ruim voldoende. Het nagerecht sesamballetjes en bananenmousse was ook lekker. Wij gaan zeker
terug. Wij waarderen dit restaurant met een 8,5.
Geert010 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij Saigon. Lekkere gerechten en super vriendelijke bediening! We hebben gekozen voor het 'all you can eat' concept. Daarmee konden we (groep van 4) nog meer variatie aanbrengen en verschillende gerechten proberen.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Hoe liefdevol! De kok heeft speciaal voor mijn oudste dochter een keur aan vegetarische gerechtjes samengesteld en in een mum van tijd om haar heen uitgestald. Dit omdat er alleen maar vis- en vleesgerechten op de kaart staan. Zelf wil ik nog wel vis eten, maar mijn dochter niet, die kan daar geen hap van nemen zonder te gaan huilen. We kwamen er bij de bestelling dan ook niet uit. Gelukkig boog de eigenaresse zich al snel over me heen. 'Dat is geen probleem mevrouw. Ik kook vegetarisch voor haar.' En dat heeft ze gedaan. Mijn dochter leek wel jarig. Het één na het andere hoogstandje kwam op tafel: onder andere gefrituurde broccoliroosjes, vegetarische loempiaatjes, lange doorzichtige rollen met tofu en munt, zalige salades en gebakken groenten. Mijn dochter straalde. Alles vond ze even lekker. ' Waarom zetten jullie dit niet op de kaart?' vroeg ik de eigenaresse daarom. 'Er komt niemand die vegetarisch eet, mevrouw. Heel soms maar, en dan koken we vegetarisch. geen probleem.'
Kaatje W.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Ik ben een groot fan van Vietnamees eten en met een Vietnamese schoonfamilie ben ik wel kritisch.

Saigon heeft ook all you can eat. Wij kozen voor à la carte.

De Pho vond ik niet bijzonder. De bouillon was matig, die krijgt van mij een 5. De grill gerechten waren smaakvol en daarom krijgt het eten toch een voldoende.
MissFoodie .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Best kleine menu kaart voor een all you can eat, maar wel genoeg keus. Geen oudbollig stereotype aziatische interieur.

Van alles geprobeerd. Alles was goed op smaak en mooi gepresenteerd. Geen overdreven grote porties. Dames van de bediening waren erg vriendelijk en harde werkers.

Al la carte is trouwens ook mogelijk.
André D.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Op aantraden van vrienden kozen we de weg naar een echt Vietnamees restaurant in het hart van Rotterdam. Wat bleek, het was een vroegere locatie van een door ons veelvuldig voor Indisch eten, maar nu in een prachtige staat verbouwd Vietnamees restaurant Saigon waar we voortreffelijk en gastvrij werden ontvangen.
Na het inzien van de kaart waarbij we op een vriendelijke wijze bij het bestellen van de vele gerechten werden begeleid. Naast de vele deelgerechten was ook een keuze voor complete schotels mogelijk. Vanwege het all-you-can-eat-concept wel handig, want de keuze is vrijwel onbeperkt en achteraf bleek elk deelgerecht ruim en zeer smakelijk.
Deze keer hebben we voor de deelgerechten gekozen. De volgende keer gaan we voor de complete schotels. Dit vernieuwde restaurant is een absolute aanrader en een aanwinst voor werkelijke fijnproevers van de Oriëntale keuken. In het uitgaanscentrum.
Zo fris, smaakvol en dichtbij. We kunnen nauwelijks wachten met het uitnodigen van onze vrienden om onze ervaringen met hen te delen. Heerlijk, gezond en ontspannen.
Tanh .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
het echte vietnamees eten kan je nou ook thuis laten bezorgen
ik en mijn vrienden hebben al heel vaak bij saigon gegeten en het eten smaakt
zoals altijd lekker en de bediening is altijd heel vriendelijk
saigon doet nou ook bezorgen gisteren kwamen mijn ouders op bezoek
omdat mijn moeder moeilijk kon lopen bestelde wij eten bij saigon
het eten was snel bezorgd en alles was goed verpakt en warm
mijn ouders hebben voor het eerts vietnamees gegeten en zij vonden het harstikke lekker
alles was vers en weinig vet .
echte aanrader!!!!!!
WLN .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
We wilden eens een keer wat anders dan sushi, dim sum of italiaans, maar tegelijkertijd erg huiverig iets nieuws te proberen. Maar wat een heerlijke verrassing was dit restaurant! Verse producten, heerlijke pho noodle soep en in een erg ongedwongen prettige setting. Op de achtergrond wat rustgevende vietnamese instrumentale muziek. Alles was werkelijk verrukkelijk en kan niet wachten weer eens langs te gaan. Een verborgen pareltje achter de wat bekendere restaurants om en nabij het kruisplein.
Keeslau .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Het echte Vietnamese eten kan je gelukkig langzamerhand vinden in Nederland. Dat komt vast door reislustigen die er niet meer intrappen dat een bord bami al Vietnamees is.
Saigon op de Diergaardesingel heeft goede recensies dus dat moet getest worden!

Wat al een plus is, dat is dat toen ik belde om te reserveren en geen contact kreeg ik na een half uur werd terug gebeld omdat ze mijn nummer hadden gezien. Zo was de reservering snel gemaakt. Op de zondagavond dat wij gingen was dat niet nodig want er was ruimte genoeg. Het interieur vind ik prettig fris. Geen afgezaagde bamboe, maar veel wit en accenten in het interieur van zwart en rood.

‘s Avonds is het hier “all you can eat” voor € 26,50 en dinsdag en woensdag een euro goedkoper. Lunchen kan ook en is al la carte. Een goede prijs, want als je naar de gerechten kijkt kosten die tussen de € 5,00 en € 12,50 dus je bent al gauw voordelig uit hiermee. Je krijgt een kaart met alle gerechten waaruit je er per bestelling 3 mag kiezen per persoon. De kaart bevat 35 gerechten dus keuze genoeg, en als je wat deelt kan je een grote hoeveelheid gerechten proeven.

Aanraders vind ik alle gevulde rijstvelrolletjes, met groenten en vis, vlees of kip. Hierin komen de kruidige smaken zoals munt en koriander het best tot zijn recht. Er zijn ook gefrituurde gerechten maar die vind ik het minste eigenlijk. De soepen hebben we ook geprobeerd en die waren goed, een beetje extra kruiden had gemogen, het kan mij niet snel genoeg zijn. Als nagerecht heb ik de sesamballetjes gekozen die heerlijk waren. Bij het eten hebben we Saigon bier gedronken wat lekker fris is. Uiteindelijk waren we € 30 per persoon kwijt wat het zonder meer waard was.

Al met al een prettig restaurant, attente bediening en goede keuken.
KW F.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Vietnamees all you can eat gegeten hier. De meeste gerechten waren erg lekker en vers, zoals de vietnamese loempia's, pho en spies. Wat verbetert kan worden is het gefrituurde rijst gerecht, de hoeveelheid is wel erg veel voor 1 portie en de koude loempia's zouden meer op smaak gebracht kunnen worden.
Phong .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Heerlijk gegeten en genoten van het 'all you can eat menu'. Bedienders waren vriendelijk, maar de door drukte duurde het wat langer tot het eten kwam. Desondanks was het eten heerlijk en van goede kwaliteit vergeleken met andere vietnamese restaurants. Verder is het restaurant mooi ingericht, alleen jammer dat de locatie klein beetje verborgen zit.
Tanh .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Zaterdag met 8 personen all you can eat gegeten bij saigon het eten was heel lekker je kon van alles proeven het restaurant was heel mooi veel beelden uit Vietnam en alles was super schoon echt een aanrader
Cheera .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Super lekker gegeten met z'n vieren bij Saigon. Het is een nieuw restaurant en dat merk je een beetje. De serveersters zijn nog een beetje zoekende, de eigenaresse is erg enthousiast en lief. Het is eten is echt Vietnamees, het deed me voelen alsof weer in Vietnam was. Prijzen zijn prima, zeker een aanrader.
Justice_1983 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Saigon Rotterdam is een pas geopend all you can eat / a la carte restaurant. Samen met m'n vrouw en dochter wezen eten. De bediening was er snel bij met het ophalen van lege borden. Eten wordt goed warm opgediend. Persoonlijk vond ik de groente loempia met rundvlees lekker. Verder ziet het restaurant er netjes.