Saigon Caphe

Willem van Weldammelaan 43 1082 KT Amsterdam Nederland Kaart
31-206615395

Over het restaurant Saigon Caphe

Bij Saigon Caphe Gelderlandplein draait het om één ding: pho. Een verkwikkende Vietnamese bouillon vol groente en rijstnoedels, niet zonder reden over de hele wereld geliefd. De bouillon staat de hele nacht op en en neemt zo alle smaken op van het vlees, de botten, de groente en de kruiden. Gelegen op het levendige Gelderlandplein is dit een ideale plek voor een snelle lunch tussen het winkelen door.

Menuprijzen

• Engels gesproken
6,9
Raynor D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Prima gegeten. Alleen de gene die ons serveerder was niet echt geschikt voor haar werk. Slecht te verstaan. Eten kwam in etappes en veel te snel na het voor gerecht.
Jennifer L.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Smaakvolle Pho en snel geserveerde gerechten! Verder een vriendelijke bediening en prima sfeer. Een aanrader voor een snelle en goed gevulde maaltijd.
Maartje O.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Saigon Caphé op ACS. Heerlijk eten! Fantastische homemade Ice Tea. Niet echt heel vriendelijke bediening. Laatste punt is jammer.
H.A. V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Het was erg lekker. Bediening heel vriendelijk. We komen hier beslist terug!
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
We komen hier bijna iedere week en het werd tijd voor een review. Met name de lunch special a 10 euro voor een pho noodle soep en bijgerecht is uitstekend qua prijs-kwaliteit. De bediening is efficient en vlot. Aanraders op het menu: bief noodle pho soep met broodje kip; en de huisgemaakte lemon grass iced tea. Tot volgende week :)
Geen G.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Te vies. Eten afgehaald en zat te wachten op een stoel naast de keuken. De ene kok snuit zijn neus in een tissue en zit nog wat te porren, wast zijn handen vervolgens niet. De andere kok veegt telkens zijn neus aan zijn hand / arm af en wast zijn handen ook niet. Niet handig met een open keuken ;). Had meteen geen honger meer. Loempia's zijn wel weer lekker en vriendelijke bediening.
Meijer D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Lekker gegeten, wel opletten dat je krijgt wat je besteld. En wanneer je beneden zit, tocht het erg omdat de buitendeur steeds opengaat, dus je kan beter boven zitten, ook wat rustiger.
M. F.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Tijdje geleden hier weer wezen eten. Wel prima en lekker Vietnamees. De service was redelijk, maar ze mogen van ons wel meer belangstelling aan de gasten tonen. Ondanks dat komen we snel weer terug!
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Het eten was oké. Goede porties, maar ik miste de authentieke en verse smaak van Aziatisch eten. Het smaakte allemaal wat vlak. De kwaliteit en prijs klopten wel. De bediening was jong en vriendelijk, maar niet echt deskundig. Eén meisje schonk bijvoorbeeld een wijnglas voor 3/4 vol ( uit de fles). De muziek stond te harden de inrichting doet wat kitscherig aan.
brittculinair .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Hier nu een aantal keren gegeten om 1 reden: heerlijk Vietnamees eten voor een hele redelijk prijs. De kaart is divers en voor elk wat wils.
Met name de salade rols zijn heerlijk.
De service kan inderdaad ietsje beter en vriendelijker. Maar tijdens de lunch en na werktijd is het razend druk omdat iedereen, zonder reservering, snel een hap wil eten.
Darents .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Wat een treurnis. We hebben alleen twee soorten saté besteld, maar die waren gewoon niet lekker. Te lang gebakken, taaie stukjes vlees, weinig smaak. De satésaus was niet goed opgelost; er zaten klonten in. De bediening was echt opvallend slecht. Er werd niet afgestemd tussen personeel, waardoor iemand onze bestelling wilde opnemen terwijl we vlak daarvoor de kaart hadden gekregen. Op een verwarrende manier werd uitgelegd wat wel en niet te bestellen was. Juist dingen die m.i. goed als lunch zouden kunnen, 'mocht' ik niet bestellen. Er werd niet op gereageerd toen we lieten merken dat we dat jammer vonden. Het omroepen van de bestellingen voor het (vrij hard) op tafel zetten gaf een kantinegevoel. Er werd onhandig en luidruchtig met servies omgegaan bij het afruimen. Vervolgens werd plichtmatig en automatisch (2 x) gevraagd of het had gesmaakt, zonder aandacht voor onze reactie. Dit nodigde niet uit om er eerlijk antwoord op te geven. Niet (klant)vriendelijk of servicegericht dus. Hier zal echt iets moeten verbeteren, wil het nog een succes worden.
Nakur N.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Op 7 juli hier gegeten in de avond om 19:00. De tafels binnen waren bezet en buiten waren er een aantal tafels beschikbaar. Wij hadden achterin, naast de keuken een tafeltje gekregen.
Het eten was prima, maar de service is niet goed. Wij hebben hier vaker gegeten en komen ook het echt voor eten. Dit keer was de service bijzonder slecht. Het is duidelijk dat het jonge personeel onervaren is.
Op zich geen probleem maar wat wij zagen was onverschilligheid en er was duidelijk geen spoor van motivatie of inzet te bekennen. Luid kauwgomkauwend wordt ons bestelling opgenomen en na ons eerste drankje is er geen moeite meer genomen om te vragen of wij nog wat wilden drinken. Pas nadat wij waren uitgegeten werd er enig aandacht aan ons geschonken. Dit nadat wij hen nadrukkelijk hebben gewenkt. Zoals verwacht werden onze lege borden niet van tafel gehaald na onze bestelling. Pas bij het afrekenen werden er een paar geforceerde uitspraken gedaan of het allemaal heeft gesmaakt. Bij het betalen bleef de bediening staan en wij hadden al besloten dat er geen fooi gegeven zou worden. De teleurstelling was duidelijk af te lezen aan de houding en het gezicht van de jongeman.

Wellicht dat het management enkele basisregels bediening kan bijbrengen aan het personeel.

TvR27 .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
LUNCHEN is formidabel!
Wow, voor het eerst in deze vestiging van een lunch genoten. Lunch-combinatie Pho noodles en broodje kip besteld. En een glas ice tea lemon grass. Ik kan niet anders zeggen, wat een heerlijke lunch!
Shosha M.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Wow, wat is het Gelderlandplein veranderd! Tot 19:00 uur blauwe schijf, daarna gratis parkeren, eigenlijk bijna letterlijk voor de deur.

Ik bestelde een een salade rol met kip en een noodle soep met paksoi & tofu. De salade rol met kip was heerlijk (€6,00), zo ook de bouillon van de vegetarische noodle soep (€10,50). De tofu was eerst vergeten, maar kwam na een opmerking aan de bediening terug met tofu. Royale porties, het was geen probleem om het restant van de noodle soep mee te nemen. Mijn sauvignon blanc was prima. Volgende keer ga ik echt één van de desserts uitproberen.

De service verdient absoluut een 10. Wij waren wat veeleisend, maar kwamen zeker niets tekort.

Prijs & kwaliteitverhouding erg goed.
Pierre P.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Eind vorige maand voor het eerst bezocht op een zondagmiddag om te lunchen. Ik werd vriendelijk ontvangen door de bediening en mocht zelf een zitplaats uitzoeken. Voor de middag was enige clandizie reeds aanwezig. De noodlesoup "pho" met rundvlees dun gesneden is lekker, de basis van de soep een helder en lichte smaak. Naast de soep wordt apart de groenten en bladkruiden opgediend. Eigenhandig doe je deze er snel bij wat de smaak fris en pittig maakt met een scherp randje aan het eind als je de vers gesneden kleine peper erbij doet. Let dat je niet te veel erin doet als je geen scherpe smaak in mond wil overhouden. De noodles op de bodem van je kom combineren lekker met de soep.
De vietnamese loempia, springrolls, is ook een opvallend gerecht. Een koud tussendoortje of voorgerecht met verse inhoud en een heerlijke dressing en saus geeft het een typerende bite aan de vietnamese springrolls, lekker...
Vandaag als starter gamba's met suikerriet en als hoofdgerecht de zeebaars gegeten. De twee maal gamba spiesjes waarvan de spies een suikerriet is, wordt geserveerd met een zoet hete saus. Het voorgerecht kwam denk ik helaas niet helemaal tot z'n recht. Het sap van het suikerriet kwam niet goed door waardoor de gespietste gamba wat droog was en ontbrak dat extra vleugje aan smaak. Als je bijt in de spies, het suikerriet, komen de suikersappen vrij. Je proeft dan de achter gebleven rooksmaak van de gegrilde gamba en het suiker tesamen.
Het hoofdgerecht de zeebaars in citroengras, twee filets van de bakplaat geserveerd met wat blad van de mini pakchoi in een lemongrass saus. Een lekkere zachte smaak. Met de filets kan je een graatje tegenkomen, voor mij geen probleem. Erbij wordt geserveerd een smakelijk bordje witte rijst.
Het caphe zoals ze zich noemen is een aangenaam restaurant waar aziaten, met name van japanse afkomst te vinden zijn. Alleen daarom al de moeite waard om echte verse zuidoost aziatische smaken uit Vietnam te proeven.
Tot nog toe geen compensatie in de gerechten voor de nederlandse tong, laten we hopen dat dat zo blijft.
evilangel07 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Als vaste klant bij het filiaal in het centrum, hebben we het ook maar eens hier geprobeerd. Kwaliteit van het eten is even fantastisch; de Vietnamese loempia's zijn vers, en de de pho is heerlijk. De bouillon van de rundvlees/kip/garnalen pho proeven ook allemaal verschillend, maar zijn allemaal verrukkelijk. Fantastische zaak met vlotte en vriendelijke bediening.
Het enige minpuntje is dat het boven wel warm kan worden als de zo'n de hele dag op de grote ramen gestaan heeft. Maar de bediening heeft dit goed opgepakt door de luiken open te zetten.
JohannesJ86 .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Hier gister voor het eerst gegeten en dit is zeker een aanwinst voor de buurt! Het eten is heel erg lekker en er is lekker veel keuze, je kan ook allemaal verschillende voorgerechten nemen en dan lekker delen. De noodle soep is erg lekker maar een grote portie is wel erg veel! De mensen in de bediening waren wel ok, 1 dame was wel heel erg vriendelijk en attent! de inrichting is mooi maar springt er niet uit.
Petra-Weelink .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Ik vond het eten niet heel bijzonder maar het was wel lekker en vers. De soep (pho) was wel goed!
Service was erg goed. Wat veel personeel loopt daar zeg.
Aankleding is wat sober, je zit in een soort vitrine.
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Op het vernieuwde Gelderlandplein is Saigon Caphe een uitstekende aanvulling. Modern ingericht en veel bediend personeel, maar helaas slecht op elkaar afgestemd. Hoofdgerecht voor één van ons drieën stond al koud te worden toen eindelijke het tweede hoofdgerecht werd geserveerd maar op het derde hoofdgerecht moest nog gewacht worden. De magnetron heeft weer wonderen gedaan maar de hoofdgerechten moeten voor een gezellig etentje wel tegelijk worden uitgeserveerd. Overigens prijs kwaliteit verhouding uitstekend en hebben we heerlijk kunnen genieten van de cari bo, de Pho Xao Sac Biet en de banh xeo tom & thit. Inclusief wijn/frisdrank en heerlijk nagerecht nog geen € 60,oo af te rekenen voor drie personen. Alleen de organisatie dus snel gaan verbeteren.