Sahlan

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 23:30

9,1
Ruben W.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Sahlan is een knus Koerdisch restaurant in het Oude Noorden. Warme inrichting met een Oosterse touch. Als voorgerecht de gestampte aubergine met yoghurt en knoflook besteld. Uitstekende smaak. Ook de mixed grill bleek een schot in de roos. Het vlees was overheerlijk, mals en licht gekruid. De gastvrouw verdient een dikke pluim, uitermate klantgericht en voor iedereen een vriendelijk woord. Zeer de moeite waard!
R. D.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Met een gezelschap van 6 mensen op zaterdagavond gaan eten bij Sahlan. Als je aan komt lopen bij het restaurant is het al gelijk gezellig. De tafels en stoelen die buiten staan zijn voorzien van allerlei leuke accessoires en kussentjes.
Na buiten een drankje te hebben genuttigd naar binnen. Het opvallende, kleurrijke interieur van lampen en gordijnen is een weldaad voor het oog. De eenvoudige tafels zijn heel sfeervol.
We worden wederom hartelijk begroet en de uitgebreide menukaart toont veel lekkere gerechten. Alle bestelde gerechten smaakten heerlijk.
De entourage, hartelijkheid en voortreffelijke gerechten nodigen zeker uit om nogmaals hier te gaan eten.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Sahlan is een Koerdisch (Turks) restaurant in Rotterdam Noord. Zodra je het restaurant binnenstapt, stap je een andere wereld qua sfeer binnen. Ook als je er vaker bent geweest. Een beetje 1001 nacht sfeer door de vele gekleurde lampen en gordijnen, versterkt door de vele oude familie foto's aan de muur, die iets van het leven in Oost Turkije laat zien. De begroeting is warm en hartelijk. Is de zaak vol en komt iedereen om zeven uur tegelijk binnen, dan kan het iets langer duren, maar in alle andere gevallen kun je in een behoorlijk tempo (als je wilt) je diner afwerken. Mijn favoriete voorgerecht is een portie meze, gevolgd door de hoofdmaaltijd Sahane Köfte (of Sahlan Bendi). Een ijsje toe maakt de maaltijd compleet. Het geheel begeleid door een flesje Effes of een prima flesje rode Turkse wijn. De gerechten zijn smaakvol. Ook de voorgaande keren is het mij prima bevallen. Ik ben geen echte visliefhebber, dus over dat deel van het menu kan ik niets schrijven. Kortom, een prima restaurant op een plek waar je dat misschien niet verwacht.
Fredkap .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Weer heerlijk gegeten bij Sahlan aan de Rodenrijselaan in Rotterdam! Echt een aanrader wat mij betreft. Ik kom daar al een tijdje en het is mij nog nooit tegengevallen. Integendeel, de kwaliteit van het eten is altijd prima. Sahlan serveert Turks eten (Koerdisch). Vanavond had ik Karni Yarik: opengesneden aubergine gevuld met lamsgehakt en room. En een frisse salade. Wat ik ook erg lekker vind, is de Yerisk Köfte: gegrild lamsgehakt met abrikozen, vogeloogkrenten, noten, ui en dille met gebakken spinazie en champignons in moerbeisaus. De prijzen van de hoofdgerechten variëren van 15 tot ca. 20 euro, dus dat is heel goed te doen. En dan de gastvrouw Yildiz! Allerhartelijkst, vriendelijk en attent. Haar man Haydar staat meestal in de keuken en maakt de heerlijke gerechten klaar. Qua punten-toekenning ben ik geneigd allemaal tienen te geven, maar dat doe ik nou eenmaal nooit. Maar Sahlan verdient het eigenlijk wel. Frédéric.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Na een zoveelste klusdag, maar ook een weekend met top restaurants bij Sahlan gegeten.
Werkelijk een top keuze. Ik bleek er al meer dan vijf jaar niet meer geweest te zijn. Niets veranderd. Wat een vriendelijk en lief gezin, dat de hele avond voor je zorgt. Bediening is helemaal top.
Dan het decor. Smullen van alle poespas die op 1 of andere manier samen komt. Je waant je daardoor wel in het buitenland.
Het eten. Erg lekker nog meer smullen. De kaart biedt leuke geheimen uit de Koerdische keuken. Wij hebben enorm genoten van alle gerechten en een lokale rosé.

Dit restaurant is zo'n typisch buurtrestaurant. Top eten voor een hele goede prijs. Sahlan is echt geen duur restaurant en de kwaliteit is zeer hoog.
AAK .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Vandaag heerlijk gegeten bij Sahlan. Mooie entourage, supervriendelijke gastvrouw/eigenaresse en fantastisch eten. Eerst een mix van diverse voorgerechten, allemaal even lekker en mooi opgediend. Daarna 2 filodeeggerechten. Een met lamsgehakt en een met kip. Daarna heerlijke warme abrikozenmoes met ijs en warme vijgenmoes met ijs. Tot slot heerlijke koffie en verse mintthee. Een echte aanrader dit restaurant.
KeesBa .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Fijne service en zeer goed gebalanceerde gerechten. Ook leuk dat er turkse wijn op de kaart stond. Er was ook (net) voldoende keuze voor vegetariërs, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door de hoge kwaliteit van de gerechten.
Michiel B.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Zaterdagavond met vrienden voor het eerst gegeten in Turks restaurant Shalan. Klein, kleurrijk, warm en gemoedelijk restaurant. Heerlijke Turkse gerechten, prima bediening en een fantastische Turkse gastvrouw. Zeker voor herhaling vatbaar.
SerSero D.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Zeer vriendelijke eigenaren. Het voelt alsof je bij hen thuis gaat eten door de sfeer en doordat er met iedereen een praatje wordt gemaakt. Heerlijk gegeten. Een aanrader!

We hebben met twee vooraf de meze schotel genomen. Dit was dan ook het enige negatieve aan de avond, want dit was een bord met 8 soorten smeersels waarvan er twee te zout waren. Verkeerde keuze. De voorafjes op de andere tafels zagen er heerlijk uit.

Daarna hij de mixer grill (top volgens mijn man, en hij is kritisch) en ik de dorade. De vis was met een verrassende sinaasappelsaus bereidt en heerlijk.
De bediening was erg goed. Ondanks dat het er helemaal vol zat, had hij alles onder controle en zelfs nog tijd om een praatje te maken. Hulde.

De eigenaresse verdient veel lof. Vanavond het moment dat je binnenloopt is het alsof je bij haar thuis bent. Een echte gastvrouw. Heerlijk.
Judithz15 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Gisterenavond hier gegeten met zes personen. Bediening is zeer persoonlijk en attent. Sfeer in de zaak is zeer positief! Echt een mooie warme uitstraling.

Gestart met de Meze, heerlijke smeersels op heerlijk brood. Zes fantastische smaken. Uiteraard in combinatie met een Turkse wijn. Heerlijk. Gevolgd door het hoofdgerecht, die even op zich liet wachten, maar het lamssvlees/lamsgehakt/garnalen etc. waren fantastisch bereid. Ook de bijgerechten zijn het noemen waard, de rijst, de gegrilde pepers en de heerlijke aangemaakte salade waren echt een toevoeging.

Als je van gekruid maar toch ook puur eten houdt, zou ik Sahlan zeker aanraden!
Agnes S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Vrienden van mij hebben mij hierna toegenomen, het is een Koerdische stel, man in de keuken en zijn vrouw doet de bediening.
Ik heb heerlijk gegeten en ik kom zeker terug, de sfeer was heel gemoedelijk en onze gastvrouw was ontzettend lief en vriendelijk.
Dus voor herhaling vatbaar en ik moet ook zeggen de lampen die daar hangen kan je ook kopen.
Sjak27 .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Gisteravond met z'n tweeen heerlijk gegeten bij supervriendelijke mensen ! Eerst een lekkere , volle, rode wijn waar zonder dat we iets hoefden te vragen water bij gezet werd . Als voorafje een heerlijke pittige linzensoep met volop brood . Als hoofdgerecht eenmaal gegrild lamsvlees gevuld met kaas met spinazie en champignons en ik had gevuld brood met groente waarover een yoghurt en een pittige saus ! Het zag er prachtig uit en smaakte voortreffelijk ! Na nog een lekkere bak koffie . De inrichting van de zaak is kleurig en smaakvol en de bediening is hartstikke vriendelijk ! Een aanrader !
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Een traktatie! Van onze zoon, maar ook het eten verdient die naam.
Leuk om te zien hoe zo'n voormalig winkel/woonhuis een nieuwe bestemming als restaurant heeft gekregen. De zaak was goed gevuld, maar er heerste een rustige, gemoedelijke sfeer. De bediening past zich daarbij aan, maar heeft alle oog voor de klanten.
Kortom lekker eten, goed bereid goede bediening. De keuken ziet er brandschoon uit
Grimes .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Heerlijk Turks gegeten bij Sahlan. Keuze uit veel traditionele gerechten. Het restaurant is klein maar gezellig ingericht en de bediening is vriendelijk en oplettend. Naast eten is er ook keuze uit Turks bier en verschillende Turkse wijnen. Een echte aanrader!
Fredkap .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Iedereen die van Turks of Koerdisch eten houdt, beveel ik dit restaurant warm aan. Het eten is heerlijk, de bediening is prima en de gastvrouw (Yildiz) is hartelijk. Bovendien is alles heel redelijk geprijsd. Als je Sahlan geprobeerd hebt, ga je er vaker naar toe. Tenminste, zo vergaat het mij (en mijn vrouw Trees)
Frédéric Kappelhof
Hester L.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Yildiz van Sahlan heeft weer eens heerlijke nieuwe dingen bedacht. Natuurlijk valt de Turks/Koerdische keuken vaak terug op dezelfde ingredienten, (maar ja, eigenlijk elke keuken wel) maar de combinaties vallen telkens anders uit. Nu een heerlijk gerecht met lamsgehakt en veel fijngehakte abrikozen. Dat was heerlijk! Ik geniet altijd weer van haar gastvrijheid, hartelijkheid en spontaniteit, en het interieur is zalig om te zitten. 1001-nacht!
Nvanommen .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Heerlijk gegeten. Heerlijke smaken uit de Turkse keuken naar een hoger niveau getild. De gastvrouw en heer staan echt met liefde in de zaak en dat merk je ook. Na afloop nog heerlijk met de eigenaresse een kopje thee gedronken op het terras.
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Heerlijk Turks eten. Op zaterdagavond met 5 man gegeten en wat was het weer lekker. Goed gekruid eten, lekkere wijnen, super aardige bediening, lekkere stoelen en een vrolijk gedecoreerd restaurant. Koffie en thee na de rekening nog van het huis. Echt een aanrader. Prijs-kwaliteit verhouding is meer dan uitstekend.
-k .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
We waren vroeg en dat was maar goed ook. Daarna was het snel vol omdat veel mensen gereserveerd hadden.
We komen hier regelmatig en als voorgerecht nemen we dan de mezze. Lekker plat brood met verschillende smeersels zoals bijvoorbeeld hummus.
De bediening is erg vriendelijk en hartelijk.

Het hangt vol met gekleurde oosterse lampen wat een leuke sfeer geeft.

Goede prijs - kwaliteit verhouding.
Johanneke B.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Vanavond ontzettend lekker gegeten hier. We liepen langs en werden aangetrokken tot de sfeervolle inrichting met oosterse lampen die we van buitenaf zagen.
Gelukkig was er nog één plekje vrij: voor de rest zat het helemaal vol. En terecht!
Het eten was heerlijk op smaak; typisch Turkse gerechten met heerlijke kruiden.
Bediening was zeer gastvrij en attent.
En de sfeervolle inrichting was de kers op de taart voor een super geslaagde avond.
Ik kan geen enkel minpunt verzinnen!