Safir

Vijf Werelddelen 91 G 3071 PS Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Safir

Dinsdag t/m Zondag

• Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Vanmiddag heerlijk buiten gezeten tijdens like2swim, vriendelijke heer die een heerlijk broodje voor mij maakte. Een goede indruk gekregen. Ga beslist nog een x terug om daar andere dingen te proeven.
Charles V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Vandaag echt fantastisch gegeten, als voorgerecht de sardientjes salade en hoofdgerecht de gegrilde mix van vis, veel vis, zeldzaam lekker! Echt een aanrader! Prettige sfeer en goede bediening!
Desmodromic .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Mijn vriendin en ik hebben hier afgelopen zaterdag gegeten. Ik had de lamstajine en zij de zalm. De porties waren ruim en voor een goede prijs en het was heerlijk.

De bediening was erg vriendelijk en de inrichting mooi. Verder was het er schoon, ook de toiletten.

Al met al de moeite waard, en de volgende keer dat ik Marokkaans ga eten in Rotterdam zal het hier zijn.
P L.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Wij zijn wel wat Marokkaans eten gewend. Daarom durf ik het eten ook niet hoogstaand te noemen. De bediening is vriendelijk en behulpzaam. De vraag is wel wat hier de norm voor kwaliteit is en wat je daarvoor hoort te betalen. Ik denk daar iets anders over dan dit restaurant. Als mensen willen roken en dit buiten de ruimte doen waar je eet maar de rook komt door de luchtstroom toch naar binnen, dan vind ik dat beneden mijn norm. Ik vraag me dan af hoe je met de rest van de kwaliteitsnormen omgaat. Ik wil er graag volledig op kunnen vertrouwen dat ik een eerlijke maaltijd krijg tegen een eerlijke prijs. Dat is hier niet goed gelukt. Dat is jammer want dit restaurant zou met dat beetje extra zoveel meer kwaliteit kunnen hebben. Nu krijgt het van mij net een 6.
Nante O.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
De man die hier bijna alle dagen werkt is ongelooflijk vriendelijk! Altijd een warm welkom, dan naar een relaxte lage tafel waar je lekker op banken kan genieten van heerlijke Marokkaanse gerechten. De Tajines met lamsvlees en kip zijn favorieten van ons allemaal. De porties zijn hier allemaal relatief groot! Een proeverij van voor- / hoofdgerechten kan ook. Probeer het, het is heerlijk! En de wijn is ook ok. De bediening alert en prima. In de omgeving is niet veel te doen, maar dit restaurant is een: Go!
Shaira K.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Bediening was erg slecht. Mevrouw maakte ongewenste grapjes, bij de vraag of er geen paprika bij kon maakte zij nog een bijdehante opmerking: als het niet erbij staat dan is het ook niet in het gerecht, wij werken volgens Nederlandse normen. En ja hoor, wij kregen een gerecht vol paprika. Bediening duurt ook erg lang, zelfs op de drankjes moesten wij heel lang wachten. Cola had geen prik. Couscous had echt geen smaak. Ik raad dit restaurant totaal af!
SNail .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Met 2 personen bij Safir gegeten via Groupon. Het was een zonnige middag in oktober, dus zaten wij buiten. Smaken verschillen, maar wij vonden het niet echt een uitdagende omgeving. Het was een beetje doods, misschien door de tijd van het jaar.

De bediening was in orde. Vriendelijk en redelijk vlot.

Als eten hadden we verschillende salades, couscous en flan met een bolletje ijs. De salade met brood was wel lekker even als het dessert. De couscous was eetbaar, maar daar was alles nee gezegd.

Niet goed genoeg voor een vervolg.
Caroline T.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Gisteren heerlijk met zijn tweeën gegeten bij Safir, met gebruik van een Groupon voucher (wat altijd spannend is, want je weet nooit zeker wat je gaat krijgen). De locatie is leuk (in het voormalig-entrepotgebouw-de-vijf-werelddelen). Het restaurant is in de gewelfde kelder en ook sfeervol aangekleed. De bediening was attent en vriendelijk, de wijn was verrassend lekker en munt thee kwam in een zilveren theepotje. We werden verwelkomd met aperatiefhapjes. Een mooie schaal met diverse salades als voorgerecht, gevolgd door een keuze aan hoofdgerechten. Mijn couscous was authentiek Marokkaans, 3 keer gestoomd, geserveerd in een tagine, met lamsvlees en groenten - om te smullen! Toetje was een pistache mousse. We gaan er zeker weer een keer eten.
Mariejanszen .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Ik ben een paar keer wezen eten in dit restaurant en het is telkens een prima ervaring. Het eten is lekker, de service is goed en het decor is werkelijk bijzonder.
Nic V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Hier gegeten met familie. Aparte ervaring, eerste keer Marokkaans. We waren wat vroeg dus de boel moest nog wat opgestart worden maar dat ging op zich goed. Ontvangst was hartelijk. Dan het eten. Salades vooraf met brood. Zaten hele lekkere tussen. Daarna traditionele soep met kikkererwten. Die was vrij vlak en niet goed (opge)warm(t). Eigenlijk zaten we toen al vol met het hoofdgerecht nog voor de boeg. Gelukkig kon wat over was mee in een doggy bag. Ik had kabeljauw met aardappel en groente. Vis was wat droog en de rest hield niet echt over. Sommige eenvoudige grillgerechten zagen er goed uit en waren lekker. Positief waten de Marokkaanse witte en rode wijn, zeer lekker. Al met een leuke avond, vriendelijk personeel, maar ga er niet met te hoge verwachtingen heen. Veel Groupon publiek.
Manuel D.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Werkelijk een zeer mooi restaurant dat van buiten niet zo oogt, maar je moet dus een trap naar beneden en komt dan in de Marokkaanse sfeer met rustige achtergrond muziek. Spontane bediening en de kikkererwtensoep, de lamsschouder, het gevulde taartje met kip, het was allemaal erg smakelijk. Zelfs de wijn uit Marokko was (na goed advies van de bediening) heerlijk. Nooit gedacht dat Marokkaans eten zo lekker was.
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Wezen eten met groupon-aanbieding. Eten eenvoudig, maar zeer smakelijk. Menukaart ziet er goed uit. Bediening (eerste avond?) zeer vriendelijk. Begeleiding door ervaren ober of eigenaar heel correct. Was na het lezen van recensies beetje hiiverig geworden, maar heb een prima avond gehad.
Humuslekker .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Een menu genomen. Goede service en prima eten. Niet fantastisch maar gewoon prima. Begin stond muziek erg hard. Daarna normaal. Alleen 7,50€ voor 1 liter fles plat water vind ik erg duur. Toen ik er wat van Zij was de reactie dat het een fles van 1,5 liter was terwijl op de fles gewoon 1 liter staat. Niet netjes!
Matthijs P.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Op een dinsdag is Safir erg rustig helaas. We waren bijna de enige in het restaurant. Het 6 gangen menu was lekker maar niet heel bijzonder verder. Goed Marrokaans eten uit de tajine, maar niet erg creatief verder. De locatie is vrij ver van het centrum maar een mooi gebouw wat goed is ingericht.
Nante O.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Lekker Marokkaans eten! Het restaurant beneden in de kelder van het Entrepotgebouw is verrassend sfeervol. Relaxte Marokkaanse muziek en vriendelijke goede bediening. Wij zaten op een lage bank met lage tafel, maar er zijn ook gewone tafels. Prijs/kwaliteit verhouding is redelijk ok, iets aan de dure kant vergeleken met andere Rotterdamse restaurants. Daal af van de trap en ga lekker een hele avond genieten van heerlijk Marokkaans eten en drinken!
Joane .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Laat je niet afschrikken door de Groupon recensies! Echt, we hebben zelden zo lekker gegeten. Alles typisch oosters, heerlijke gerechten, ook echt grote porties, we konden het bijna niet op. De prijs was ook prima: 37,50 euro voor een 4 gangen diner. De bediening was keurig, erg voorkomend, alles werd uitgelegd. We hoefden helemaal niet lang te wachten. Het restaurant is sfeervol ingericht, leuk oosters. We hebben in de lounge gezeten, erg gezellig! We wilden nog wat heerlijke salades meenemen, omdat we het niet op konden en het zonde vonden om weg te gooien. Dit was geen probleem, het werd keurig apart ingepakt in piepschuim take-away doosjes. Echt een aanrader! We gaan zeker nog een keer terug.
Mcaco .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2014
Op de kaart staan zoveel lekker klinkende gerechten, dat we kozen voor de "tapas" (grappig, dat ze dat zo noemen: ik zou mezze verwachten...). Elk gerecht kreeg een uitgebreide uitleg en smaakte prima. De rode huiswijn paste er goed bij.
Het terras ligt heerlijk aan de haven.
Iemand Niemand .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Ik was verrast toen ik hier binnen kwam,wat een ontzettend leuk en Marokkaans ingericht restaurant is dit!Er staat ook Marokkaanse/ Arabische (?) muziek op wat ik normaal niet echt graag hoor,maar hier hoort het gewoon erbij. Dat maakt het plaatje compleetHet is ook in een soort van kelder,dus er zijn geen ramen en het is er dus best wel donker,wat het dan wel erg sfeervol maakt met van die leuke lampen.Wat me alleen wel meteen opviel : waar is iedereen?? Er was de hele zondag avond naast ons maar 1 tafel bezet in zo'n groot restaurant..dat vind ik wel weer iets ongezelligs hebben en ook zonde van zo'n leuke tent.Wat wij hier ook erg leuk vonden : de jonge gastheer. Hij deed het echt leuk en je merkte dat hij er zelf ook plezier in had en wist ook veel te vertellen en had humor.ja wij 6-en zeiden in de terugweg in de auto allemaal tegen elkaar : wat een leuke jongen! En dan het eten : wij kozen allemaal voor het 4 gangen menu. Vooraf kregen we allemaal 'dips' (hij noemde het salade..) in diverse smaken met brood erbij. Allemaal erg lekker en ook leuk dat je zo verschillende dingen kan proeven.Als tussengerecht een gezoete kip,zelden zoiets lekkers op.Hoofdgerecht hadden wij allemaal verschillend,maar iedereen was tevreden.Ik had couscous met kip.Je kreeg erg veel en het was echt om te smullen. Toetje was tiramisu met wat ijs..das toch niet Marokkaans? Dus dat viel wat tegen,maar de de rest was het alllemaal super.Ik heb het zelf niet op,maar volgens mij tafelgenoten was de Marokkaanse wijn ook een aanrader.Omdat ik om zoete witte vroeg kreeg ik Duitse wijn,die erg lekker was.En ook Marokkaanse kir geprobeerd,lekker drankje!
Edithwim .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Heerlijk gegeten in de restaurant, lekkere couscous. Goede bediening, alleen wat donker en weinig gasten. Komt het door de locatie misschien? Alles ok,niets negatiefs.
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Ook gebruik gemaakt van de 6-gangen grouponaanbieding. De ontvangst was vriendelijk en we werden naar ons tafeltje geleid. Het is van binnen erg sfeervol ingericht, er heerst zeker een oosterse sfeer. De eerste gang was geroosterde broodjes met een soort tapenade en wat olijfjes. Niet heel bijzonder en ook niet echt een gang te noemen. De tweede gang was de soep, met lamsvlees en kikkererwten. De soep was wat flauw en miste wat diepte. Hoofdgerecht was de keuze van een tajine met gehaktballetjes, vis of vegetarisch. Ik koos voor de gehaktballetjes aangevuld met een schaaltje couscous, mijn tafelgenote koos de vegetarische versie, tajine met couscous en groenten. Ook hier miste de gerechten wat diepgang en wat pittigheid. Dat is opgelost door er een pittig sausje door heen te mixen maar het was niet meer het originele gerecht. Dan komen we bij de vierde gang; het nagerecht. Dat was een goede crème brulee en ik moet zeggen dat dit een van de beste crème brulees is die ik ooit heb geproefd. Naast de rode wijn uit Marokko, die ons ook goed beviel, was de crème brulee het beste van de avond. De vijfde gang en zesde gang zijn samengevoegd: koffie of thee met wat Marokkaanse pralines. Ach ja, zo kan je ook nog wel een 7e gang verzinnen: het pepermuntje bij de rekening. Waar overigens nog een fout is zat, kan gebeuren natuurlijk. Gelukkig werd dit vriendelijk opgelost en gingen we met het gevoel naar huis dat we redelijk lekker hebben gegeten maar nooit de volle prijs zouden betalen voor dit menu.