Safir

Dinsdag t/m Zondag

7,1
Eveline B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Heerlijk gegeten. Er is ook een ruime keuze aan vegetarische gerechten. Goede service en gezellige sfeer. We komen zeker nog een keer terug!
radia B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
goede service ! heerlijk gegeten
vriendelijk personeel en goede prijs. zeker een aanrader voor marokaans eten. Ik kom hier snel weer terug !
Dina K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Vriendelijke ontvangs door een leuke jonge meid. Uitgebreide menukaart en grote wijnkeuze. Personeel super vriendelijk en het eten super lekker en grote porties. Qua prijs ook prima te doen! En hele mooie marokaanse sfeer door de banken
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Lekker gegeten in een echt Marokkaanse sfeer. toch komen we hier nooit meer terug. werkelijk een bizarre bediening. neerbuigend. terwijl we nog aan het eten waren werden de Borden al bijna weggehaald. We wilden geen ijs, gaven dit ook aan. helaas ijs stond al klaar dus jammer. alternatief was niet mogelijk. jammer anders waren we zeker teruggekomen, nu nooit meer.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Marokkaanse gastvrijheid

Laats hier gegeten en wat onmiddellijk duidelijk werd, was de gastvrijheid.
Het was redelijk rustig in het restaurant, maar door de inrichting viel dit niet echt op.
De eigenaar bediende ons vrolijk en voelt goed aan hoe hij met diverse gasten om kan gaan.
Een fijne gezellige man.

Het eten was goed. Erg lekker, kruidig en veel te riant. Dus met een 2 doosjes naar huis.
De eigenaar legde uit, dat het riante in de Marokkaanse cultuur zit opgesloten.
De wijnkeuze was ook een goede. Een Marokkaanse Cabernet Savignon. Helemaal niets mis mee.
Overall een heerlijke eet ervaring.

Minpuntje. De grote zaal zit in de kelders van het entrepot, dus geen raam om naar buiten te kijken.
De sfeervolle inrichting neemt dit deels weg. En je vraagt je af wat er de vorige 2 eeuwen opgeslagen is.
Tweede minpunt. Als je er voor het eerst komt, sta je boven toch even raar te kijken. Je loopt tegen de bar boven aan, die voor het terras is. De trap naar beneden brengt je in het echte restaurant. Even raar, maar het is als met zwemmen. Gewoon in het diepe springen.

Zeker voor herhaling vatbaar.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Vanmiddag heerlijk buiten gezeten tijdens like2swim, vriendelijke heer die een heerlijk broodje voor mij maakte. Een goede indruk gekregen. Ga beslist nog een x terug om daar andere dingen te proeven.
Charles V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Vandaag echt fantastisch gegeten, als voorgerecht de sardientjes salade en hoofdgerecht de gegrilde mix van vis, veel vis, zeldzaam lekker! Echt een aanrader! Prettige sfeer en goede bediening!
Desmodromic .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Mijn vriendin en ik hebben hier afgelopen zaterdag gegeten. Ik had de lamstajine en zij de zalm. De porties waren ruim en voor een goede prijs en het was heerlijk.

De bediening was erg vriendelijk en de inrichting mooi. Verder was het er schoon, ook de toiletten.

Al met al de moeite waard, en de volgende keer dat ik Marokkaans ga eten in Rotterdam zal het hier zijn.
P L.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Wij zijn wel wat Marokkaans eten gewend. Daarom durf ik het eten ook niet hoogstaand te noemen. De bediening is vriendelijk en behulpzaam. De vraag is wel wat hier de norm voor kwaliteit is en wat je daarvoor hoort te betalen. Ik denk daar iets anders over dan dit restaurant. Als mensen willen roken en dit buiten de ruimte doen waar je eet maar de rook komt door de luchtstroom toch naar binnen, dan vind ik dat beneden mijn norm. Ik vraag me dan af hoe je met de rest van de kwaliteitsnormen omgaat. Ik wil er graag volledig op kunnen vertrouwen dat ik een eerlijke maaltijd krijg tegen een eerlijke prijs. Dat is hier niet goed gelukt. Dat is jammer want dit restaurant zou met dat beetje extra zoveel meer kwaliteit kunnen hebben. Nu krijgt het van mij net een 6.
Nante O.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
De man die hier bijna alle dagen werkt is ongelooflijk vriendelijk! Altijd een warm welkom, dan naar een relaxte lage tafel waar je lekker op banken kan genieten van heerlijke Marokkaanse gerechten. De Tajines met lamsvlees en kip zijn favorieten van ons allemaal. De porties zijn hier allemaal relatief groot! Een proeverij van voor- / hoofdgerechten kan ook. Probeer het, het is heerlijk! En de wijn is ook ok. De bediening alert en prima. In de omgeving is niet veel te doen, maar dit restaurant is een: Go!
Shaira K.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Bediening was erg slecht. Mevrouw maakte ongewenste grapjes, bij de vraag of er geen paprika bij kon maakte zij nog een bijdehante opmerking: als het niet erbij staat dan is het ook niet in het gerecht, wij werken volgens Nederlandse normen. En ja hoor, wij kregen een gerecht vol paprika. Bediening duurt ook erg lang, zelfs op de drankjes moesten wij heel lang wachten. Cola had geen prik. Couscous had echt geen smaak. Ik raad dit restaurant totaal af!
SNail .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Met 2 personen bij Safir gegeten via Groupon. Het was een zonnige middag in oktober, dus zaten wij buiten. Smaken verschillen, maar wij vonden het niet echt een uitdagende omgeving. Het was een beetje doods, misschien door de tijd van het jaar.

De bediening was in orde. Vriendelijk en redelijk vlot.

Als eten hadden we verschillende salades, couscous en flan met een bolletje ijs. De salade met brood was wel lekker even als het dessert. De couscous was eetbaar, maar daar was alles nee gezegd.

Niet goed genoeg voor een vervolg.
Caroline T.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Gisteren heerlijk met zijn tweeën gegeten bij Safir, met gebruik van een Groupon voucher (wat altijd spannend is, want je weet nooit zeker wat je gaat krijgen). De locatie is leuk (in het voormalig-entrepotgebouw-de-vijf-werelddelen). Het restaurant is in de gewelfde kelder en ook sfeervol aangekleed. De bediening was attent en vriendelijk, de wijn was verrassend lekker en munt thee kwam in een zilveren theepotje. We werden verwelkomd met aperatiefhapjes. Een mooie schaal met diverse salades als voorgerecht, gevolgd door een keuze aan hoofdgerechten. Mijn couscous was authentiek Marokkaans, 3 keer gestoomd, geserveerd in een tagine, met lamsvlees en groenten - om te smullen! Toetje was een pistache mousse. We gaan er zeker weer een keer eten.
mariejanszen .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Ik ben een paar keer wezen eten in dit restaurant en het is telkens een prima ervaring. Het eten is lekker, de service is goed en het decor is werkelijk bijzonder.
Nic V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Hier gegeten met familie. Aparte ervaring, eerste keer Marokkaans. We waren wat vroeg dus de boel moest nog wat opgestart worden maar dat ging op zich goed. Ontvangst was hartelijk. Dan het eten. Salades vooraf met brood. Zaten hele lekkere tussen. Daarna traditionele soep met kikkererwten. Die was vrij vlak en niet goed (opge)warm(t). Eigenlijk zaten we toen al vol met het hoofdgerecht nog voor de boeg. Gelukkig kon wat over was mee in een doggy bag. Ik had kabeljauw met aardappel en groente. Vis was wat droog en de rest hield niet echt over. Sommige eenvoudige grillgerechten zagen er goed uit en waren lekker. Positief waten de Marokkaanse witte en rode wijn, zeer lekker. Al met een leuke avond, vriendelijk personeel, maar ga er niet met te hoge verwachtingen heen. Veel Groupon publiek.
Manuel D.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Werkelijk een zeer mooi restaurant dat van buiten niet zo oogt, maar je moet dus een trap naar beneden en komt dan in de Marokkaanse sfeer met rustige achtergrond muziek. Spontane bediening en de kikkererwtensoep, de lamsschouder, het gevulde taartje met kip, het was allemaal erg smakelijk. Zelfs de wijn uit Marokko was (na goed advies van de bediening) heerlijk. Nooit gedacht dat Marokkaans eten zo lekker was.
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Wezen eten met groupon-aanbieding. Eten eenvoudig, maar zeer smakelijk. Menukaart ziet er goed uit. Bediening (eerste avond?) zeer vriendelijk. Begeleiding door ervaren ober of eigenaar heel correct. Was na het lezen van recensies beetje hiiverig geworden, maar heb een prima avond gehad.
Humuslekker .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Een menu genomen. Goede service en prima eten. Niet fantastisch maar gewoon prima. Begin stond muziek erg hard. Daarna normaal. Alleen 7,50€ voor 1 liter fles plat water vind ik erg duur. Toen ik er wat van Zij was de reactie dat het een fles van 1,5 liter was terwijl op de fles gewoon 1 liter staat. Niet netjes!
Matthijs P.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Op een dinsdag is Safir erg rustig helaas. We waren bijna de enige in het restaurant. Het 6 gangen menu was lekker maar niet heel bijzonder verder. Goed Marrokaans eten uit de tajine, maar niet erg creatief verder. De locatie is vrij ver van het centrum maar een mooi gebouw wat goed is ingericht.
Nante O.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Lekker Marokkaans eten! Het restaurant beneden in de kelder van het Entrepotgebouw is verrassend sfeervol. Relaxte Marokkaanse muziek en vriendelijke goede bediening. Wij zaten op een lage bank met lage tafel, maar er zijn ook gewone tafels. Prijs/kwaliteit verhouding is redelijk ok, iets aan de dure kant vergeleken met andere Rotterdamse restaurants. Daal af van de trap en ga lekker een hele avond genieten van heerlijk Marokkaans eten en drinken!