Saffraan Restaurant (eindhoven)

Tongelresestraat 321 5642 NB Eindhoven Nederland Kaart

Over het restaurant Saffraan Restaurant (eindhoven)

Oeroude tradities

Proef de warme, rijke smaken van de Afghaanse en Perzische keuken. Eeuwenoude recepten en tradities die nu nog steeds ontzettend lekker zijn. Iedereen die hier werkt doet dat met het grootste plezier, je voelt de passie en liefde voor heerlijk eten en gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Saffraan Restaurant (eindhoven)

Maandag en Dinsdag Gesloten

Noor J.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Albert F.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Plezierige verwelkoming, persoonlijke bediening aan tafel. Goede toelichting op gerechten. Boeiende gesprekjes over taal, cultuur, overeenkomsten en verschillen. Een aanrader!
Chantal D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heerlijk en heel bijzonder gegeten. Echt heel servicegericht, een klantvriendelijke dame in de bediening! Inrichting past bij het restaurant, vooral heel keurig en verzorgd. Wij komen zeker terug!
Martine M.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Zalige gerechten, supervriendelijke ontvangst en bediening, een zeer geslaagde avond. Aanrader! Wij komen zeker nog een keer terug.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Gastvrij ontvangen, en uitleg bij de diverse gerechten.
Genoten van een combinatie Afghaanse en Iraanse keuken.
Kom hier zeker terug voor de andere gerechten te proeven.
MMo M.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
De gastvrouw is heel vriendelijk en geeft uitleg bij elk gerecht. We hebben de Saffraan proeverij genomen en die was heerlijk. Prettig dat je dicht bij het restaurant gratis kunt parkeren i.p.v. in de drukte van de stad.
Ray V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Geweldig gegeten , bediening was perfect. Ik kan niet beoordelen of het authentiek Perzisch eten is maar we hebben daar goed gegeten. Ik heb ooit eerder in de buurt van Delft Perzisch gegeten en die hebben daar een behoorlijke goede naam. Het eten bij de Safraan is op gelijke niveau, kortom een aanrader voor diegene die uberhaupt van goed eten houden en minder kritisch zijn op hoe het eigenlijk zou moeten smaken volgens de Perzische keuken.
Misja G.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
We hadden nog nooit Iraans/Afghaans gegeten, maar we zijn positief verrast! Het eten was erg lekker, maar vooral de gastvrouw/kok heeft de avond gemaakt. Uitgebreide beschrijving bij elk gerecht en een heel persoonlijke benadering.
Arend B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
We zijn weers eens naar dit restaurant gegaan en we hebben genoten. Mooie gerechten die met hun specifieke kruiden je naar een andere wereld brengen. Ze weten met eenvoudige middelen en vooral prachtige kruiden je een geweldige smaak ervaring te geven. Ik kan dit een ieder aanbevelen om een keer over de "grens" te gaan eten.
thea M.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Het restaurant is verdeeld m.b.v. verscheidene nissen met openheid. We aten hier met de AH restaurantactie. Het menu was een heerlijke kennismaking met de Afgaande en Iraanse keuken, voorafgaand door een smaakvol drankje net als basis rozenwater. Er was een hartelijke bediening en uitleg van het van het geserveerde eten. Wat mij betreft had de kachel iets hoger mogen staan.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Heerlijk en bijzonder gegeten! Een mooi drankje vooraf met rozewater en chiazaad. Een heerlijk voorgerecht met lamsgehakt en deeg, verschillende soorten rijst uit Afghanistan en Iran en een bijzonder nagerecht met ijs en een bepaald soort draadjes. Een heerlijke avond. Het enige was dat we het na verloop van tijd vanuit de grond (het vroor wel buiten, maar hier kunnen ze wellicht nog iets aan doen) koud kregen, we zaten verder erg gezellig in een nisje.
Lisanne T.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Uitstekende service inclusief uitleg bij de verschillende gerechten. Er hangt een rustige en relaxte sfeer in het restaurant. Het eten is fantastisch. Zeker een aanrader!
Laurens D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Heel leuk klein sfeervol ingericht restaurant. De bediening was bijzonder vriendelijk en nam de tijd om kort iets te vertellen over de gerechten. Kaart is beperkt maar wel voldoende. Van het eten hebben we allemaal genoten. Bijzonder heerlijke smaakvolle gerechten die bereid zijn met verse producten en met liefde voor het koken zijn klaargemaakt. Het restaurant ademt sfeer uit en alles past bij elkaar. De prijs is laag voor de kwaliteit die je krijgt. Voor ons gemiddeld 33 euro p/p inclusief drinken, voorgerecht en nagerecht. Kortom dit is een restaurant wat ik iedereen die van buitenlandse gerechten houd aanbevelen. Zelf zal ik hier zeker vaker terugkomen.
Hermien J.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Gisteren met vrienden hier wezen eten. Ik kende het restaurant al,reden genoeg om terug te gaan. Subtiele smaken,prima bediening, Fijn en intiem restaurant en redelijke prijzen. Wat wil een mens nog meer?
Als je echt de smaken van het Midden Oosten en Afghanistan waardeert, moet je hier beslist eens gaan eten. Er wordt tegenwoordig ook wijn geserveerd, maar ik vind de saffraan thee heerlijk.
Maria H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
We zijn er voor het eerst geweest en zeer tevreden zowel met de service als met het eten. Het restaurant is rustig en prettig ingericht. Snelle bediening maar zonder dat er een onrustige sfeer was, heel prettige omgang met de gasten. De ober legde de menukaart uit, we hebben zijn aanbevelingen gevolgd en zeer lekker gegeten. Zeer aan te bevelen.
Hermien J.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Heerlijk verfijnde gerechten voor een betaalbare prijs. Inrichting is mooi en het restaurant is intiem. De bediening is uiterst correct met goede uitleg over de gerechten die geserveerd worden.
Wel zou er iets meer keus moeten zijn, tenminste als je hier regelmatig wilt gaan eten is de keuze in gerechten redelijk beperkt.
Maar verder niets dan lof...Hermien Jalink
asumarna .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Heerlijk gegeten, goede prijs-kualiteit, vriendelijke bediening. We waren heel tevreden en komen zeker nog eens terug.
W. V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Warme ontvangst door gastvrouw, eten is een feestje, subtiele smaken in kruiden en samenstelling, kortom heerlijk gegeten en komen graag een keer terug.
P.A.Q. H.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Nadat we een tafeltje kregen toegewezen werden we verrast met een heerlijk koud saffraan drankje, geserveerd in een schaaltje met dekseltje erop, dus echt een verrassing. Daarna het voorgerecht, gevolgd door het hoofdgerecht en nagerecht. Alle gerechten werden op een mooie manier en met zorg opgediend. Daarbij gaf de gastvrouw uitleg wat de gerechten waren en uit welk land ze kwamen, Iran of Afghanistan. De gerechten waren heerlijk gekruid en lieten een heerlijke nasmaak in je mond achter. Na het eten konden we nog koffie en thee bestellen. Aangegeven dat ik niet van sterke thee hield, kreeg een heerlijke Kardamon thee geserveerd. Alleen de koffie werd zwart geserveerd, zonder suiker of koffiemelk. Was behoorlijk sterk.
ruud_patricia .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Restaurant in midden Oosten sfeer met lekker ah surprise menu ook voor vegetariers. Vriendelijke bediening en gerechten mooi opgemaakt. Lekkere huiswijn. Een aanrader.