Saffraan aan de Amstel

Weesperzijde 48 1091 EG Amsterdam Nederland Kaart
31-206650968
Als je eens wilt ervaren wat de Ottomaanse keuken te bieden heeft, schuif dan eens aan bij Saffraan aan de Amstel in Amsterdam Oost. Duygu runt dit restaurant al zo’n 15 jaar. Voorheen met een Italiaanse kaart, maar sinds vorig jaar is dit de plek om te zijn als je je een avond wilt laten onderdompelen in Syrische, Libanese en Turkse smaken. Denk huisgemaakt hummus, mezzes, gemarineerd lamsvlees van de houtskoolbarbecue en meer van dat soort lekkers. Uiteraard hebben ze een kaart, maar eigenlijk kiezen de meeste gasten voor gerechten buiten de kaart om. En Duygu vindt het heerlijk om zijn gasten te verrassen en te verwennen met zijn bijzondere gerechten. Om zijn vlees te marineren gebruikt hij alleen de beste kruiden, deze brengt zijn vader speciaal voor hem mee uit Turkije. Want op deze manier heeft hij de beschikking tot de meest pure kruiden die door de zon zijn gedroogd en met de hand zijn gemalen.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Neem wat lekkers van de houtskoolgrill en eet het op bij Saffraan aan de Amstel op het terras, zomergevoel gegarandeerd!

Speciale deals

-20% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

-20% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Saffraan aan de Amstel

Saffraan aan de Amstel is een gezellig en sfeervol restaurant gelegen in Amsterdam-Oost. Hier kunt u genieten van traditionele gerechten uit de mediterrane keuken, waaronder: oven- en grillgerechten, pasta en diverse mezze. Met prachtig uitzicht over de Amstel is het tevens heerlijk vertoeven op het terras!

Meer informatie over restaurant Saffraan aan de Amstel

• Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Leuke plek. Fijn terras.
Yehn T.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Wij hebben algelopen week bij Saffraaan aan de Amstel met een groot groep gegeten met uitstekende keuken en een top bedining
Leuke restaurant en een top locatie aan de Amstel wij zullen hier vakerterug komen!!
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Heerlijk vers en gekruid eten op een heerlijke locatie met zeer vriendelijke bediening.
Walter K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
De bediening en eten zijn goed tot zeer goed, maar het interieur lijkt wat gedateerd. Behang met steentjes-print: dat kan toch echt niet anno 2018?
Ahmet S.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Voor het tweede keer gegeten veer heel erg goed bevallen aan het Amstel zonnige terras en heerlijke mezze hapjes en een top service
Wij beloven komen!!!!!
Etienne M.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Uitstekend gegeten. Scherpe Prijs kwaliteit verhouding nog steeds goed in balans op prachtige avond zonnige plek a.d. Amstel.
Bien N.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Pasta al pesto is erg lekker, precies goed qua saus, kip en champginon. Deze is wel lekkerder dan de pasta peperoni, deze had iets sterker qua smaak gemogen. Bediening is super attent en geïnteresseerd, erg gastvrij. Komen af en toe aan de tafel om een praatje te maken en om te controleren of alles naar wens is. Kortom: super leuke zaak
Aaron W.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2018
Het eten is niet Italiaans, maar Turks. Er wordt geen keuze gemaakt, noch vlees noch vis keuken. Geen identiteit, authenticiteit en signature.

Ook oneerlijkheid: ik had duidelijk verbaal en ook non-verbaal met vinger op het menu de mogelijkheid van 3 warme mezze's (voorgerechten) voor eur 13,50 besteld. Er stonden geen restricties op het menu. Ik koos 3 soorten uit. Voila! Achteraf toch afzonderlijk mij 3 aparte voorgerechten berekend van rond eur 30 bij elkaar. Na uitleg en aandringen dat ik duidelijk die combi had besteld gaven ze alleen maar manipulatieve antwoorden: "ja, maar de porties die u kreeg zijn veel groter. Die combi gerechten zijn kleiner." Dat moet je dan vooraf duidelijk maken. Ze wilden mijn rekening niet meer corrigeren. Duidelijk ! Mij zijn ze als klant kwijt. Het is niet dat ik er niet wil of kan betalen, maar informatie achterhouden en achteraf dit korte termijn gewin uit klanten trekken is dom. !
Elly B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Gezellig restaurant, aardig personeel en heerlijk gegeten!
Aad S.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
top bediening op topplek
Wendy H.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Afhankelijke van de serveerder of tijdstip kreeg je meer of minder service.
Ze waren heel vriendelijk en het eten was heerlijk
Madelon B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Fijn eethuis met zeer vriendelijke bediening.Alles goed verzorgd en vriendelijk geprijsd. Ik kom zeker terug ????
Wieteke S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Erg goed gegeten en wij vonden de bediening heel erg goed en vriendelijk. Komen graag een keer terug!
De tafel van Marco W.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Hele enthousiaste kok die aan tafel de nieuwste gerechten uitlegt en uiteindelijk opdient. Echt heel lekker. Pasta met peer en gorgonzola kaassaus bijvoorbeeld...yammie. Aanraderje
Carla D.
Heel vriendelijk ontvangen en de kok vertelde vol passie over zijn (nieuwe) gerechten. Heerlijk gegeten. Alles wordt zelf en vers gemaakt. Heerlijke ravioli, dorade, etc. Echt een aanrader!
Lambert M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2018
We dineerden met ons achten en iedereen was tevreden, zowel over de gerechten en de wijn als de bediening. Het menu bood gerechten uit de Turkse keuken, waarmee ik goed bekend ben, maar alles was een paar streepjes beter dan ik daarvan gewend ben. Als voorgerecht hebben we samen “van alles wat” genomen; dat bleek een goede keuze.
Michelle H.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
Zeer warm en hartelijk ontvangst. Het eten is zeer smakelijk met ruime porties. Eindelijk een restaurant met lekkere stoelen. Een fijne plek om te genieten.
Walter K.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Na een hartelijke en persoonlijke ontvangst heerlijk gegeten en gedronken. We komen hier zeker terug.
dewi.carryvdsmitte S.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Het was er koud, we hebben omslagdoeken om gedaan. Het roostertje tochtte. Het was een zeer koude winterdag.
De bediening was prettig
Nicole G.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Wat een pareltje dit! In een paar steekwoorden: zeer gevarieerde kaart, heerlijk eten en een zeer vriendelijke bediening. Prijs/kwaliteit is mee dan prima. Terugkomen dus!
Mimo D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Saffraan aan de Amstel is het eerste restaurant waar wij vaker dan 1 keer zijn geweest. Een volgende keer zullen wij hier met vrienden gaan eten. Heerlijke kleurrijke gerechten, fantastische smaken. Hiervoor ga je uit eten! Echt de moeite meer dan waard