Safari

Fluitersstraat 80 3901 DL Veenendaal Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Safari

William D.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Heerlijk authentiek Oost Afrikaans gegeten. Lekker met je handen eten van een gedeelde schaal, alle smaken complimenteren elkaar, niks overheerst, lekker pittig, maar niet té; zelfs de salade was heerlijk (terwijl ik geen salade fan ben).

Het is geloof ik ook gebruikelijk om je 'bord' niet leeg te eten om de gastdame of heer niet het idee te geven dat je te weinig hebt gehad, maar dat was niet de reden dat we alles niet opkregen; we zaten op een gegeven moment simpelweg lekker vol. Het eten viel ook goed.

Wij gaan zeker (vaker) terug.
ingeborg K.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Vandaag weer gegeten bij Safari, Veenendaal:
Schapenvlees met okra's, fijn en kruidig en een heerlijk kipgerecht.
En vooraf een amuse van geitenkaas met een apart soort broodje. Alles smaakte verrukkelijk en verrassend authentiek.
Wij vinden het heel wonderlijk dat dit restaurant nog zo weinig bezocht wordt. Wèl vaak door vaste klanten, vertelde de ober/eigenaar. Ze bestaan al 15 jaar!
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Heerlijk gegeten bij Safari in Veenendaal. Vooral dochterlief heeft genoten, want in dit Afrikaanse restaurant is het gebruikelijk met je handen te eten. Je scheurt een stukje van de 'engera' af (een soort dunne pannenkoek) en daarmee pak je een stukje van je gerecht. De gerechten zijn echt Afrikaans en prima gekruid. Wat positief opvalt is dat er keuze is in vegetarische gerechten. Wijn bestellen kun je beter achterwege laten: de wijn is niet lekker en past niet goed bij de gerechten. De bediening is correct, maar een beetje stug. De ambiance is eenvoudig, maar verzorgd. Ondanks het geringe aantal tafels, is het geen intiem restaurant. Al met al een restaurant dat zeker de moeite waard is om eens te gaan eten, maar dan vooral vanwege de gerechten.
sara85 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Vanavond met mijn broer en zijn vrouw hier gegeten, zij komen hier vaker. De eigenaar is een vrolijke, vriendelijke man en hij geeft je het gevoel dat je echt welkom bent. We hebben 3x het rundvlees met linzen besteld en dat smaakte zeer goed, alles is goed gekruid. Wat wel jammer is, is dat de 'pannenkoek' onder het vlees heel erg vettig is, dan wordt het zo zompig.
Het decor is gericht op Afrikaanse dingen en dieren, maar is wel sober en wat verouderd.
Willemijn V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Wij komen met regelmaat uit het westen van het land gereden om hier een hapje te eten.

Het decor in dit restaurant is erg sober! Dat geeft helemaal niets, het eten is des te lekkerder!
Ook de bediening kan sneller en daardoor meer omzet maken. Maar juist de gemoedelijke sfeer in dit restaurant zorgt voor een prettige avond.

Het eten is heerlijk en typisch afrikaans, we eten met onze handen, een extra sensatie!

En dat is prettig afrekenen achteraf! Helaas niet met pin, maar waar ga je tegenwoording nog voor 20 euro p.p. uit eten?
aanrader!!
Christine M.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2013
Heerlijke gerechten. Smaken die je nergens anders proeft in Veenendaal. Lekker met je handen samen van een pannekoek scheuren. Heerlijk gekruid, mals. Bediening is vriendelijk. Past er helemaal bij. Inrichting is simpel maar leuk en netjes.