Saalig

Woensdag t/m Zondag 17:30 - 22:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
12kopjethee .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
We zagen het zonnetje ondergaan, terwijl we bij mooie muziek lekker aten van de heerlijke aspergesoep en biefstuk stroganov, die erg smakelijk was vervaardigd. Voor mij is dit restaurant een walhalla, want ik ben vegetarisch en gebruik geen suiker. Kok Ben Loos weet iedere keer weer iets zeer smakelijks op tafel te zetten. Dit keer stonden een prachtige groene soes en een huisgemaakte pasta met asperges op het menu. De soes was verrassend, smeuiig gevuld met avocadocrème en fris door de artisjokharten en de pasta was romig met net dat bittertje erin van de asperges.
Met de vriendelijke bediening is dit echt een aanrader!
Niet A.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Gisteravond voor het eerst sinds lange tijd weer eens bij Saalig gegeten. Chefkok Ben verzorgde een prima maaltijd zowel in smaak als in hoeveelheid. Daarnaast merk je dat er zorg en aandacht aan het eten en de klant wordt besteed. Al-met-al een aanrader!
AngelaE .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Saalig heeft mijn hooggespannen verwachtingen waargemaakt. Ik wilde er al een hele tijd een keer gaan eten, maar dat was er tot gisteren nog niet van gekomen. Nu weet ik zeker dat ik regelmatig zal teruggaan. Wat een geweldige locatie, verrassende en heerlijke gerechten en wijnen, super vriendelijk personeel. Kortom: een topper!
Xmarietx .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Werkelijk waar nog nooit zo goed gegeten. Gisteravond met mijn zuster mogen genieten van een 4-gangen menu met bijpassende wijnen, dat al onze verwachtingen overtrof. Zowel het eten als het personeel kunnen wij met niet minder dan een 10 beoordelen, omdat alles gewoon perfect was. Wijn/spijscombinatie, hoeveelheid, smaak, kennis, vriendelijkheid, oplettendheid. Wij bedanken jullie voor een heerlijke avond! Door jullie kunnen we, ondanks het weer, terugkijken op heerlijke mini fietsvakantie!
Adnila83 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Al meerdere keren bij Saalig uit eten geweest, maar vergeet elke keer iets op iens te zetten. En aangezien het zeer de moeite waard is om te gaan eten, zet ik als nog mijn recensie neer.
De laatste keer was met Moederdag, het was mijn 1e Moederdag en samen met mijn moeder gingen we uit eten. De asperge stond centraal in dit arrangement en bij ieder gerecht een bijpassende wijn. Echt heerlijke smaakcombinaties. De bediening was ook perfect. En natuurlijk een unieke locatie tussen de druivenbomen.
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Prachtige unieke locatie, hartelijke bediening, gepassioneerde chef, een lekkere witte wijn uit eigen wijngaard en heerlijk eten. Dat waren de ingrediënten van een gezellige en leuke avond die wij gisteravond gevieren in restaurant Saalig hebben mogen meemaken.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Afgelopen 2e paasdag voor het diner beland bij Restaurant Saalig van chefkok Ben Loos. Het restaurant is idyllisch gelegen op het wijndomein van Saalhof. Bij bezoek aan het restaurant is het daarom ook mogelijk in de wijnmakerij te kijken en staan de wijnen van Saalhof ook op de kaart.

Het menu van Saalig kenmerkt zich in zijn bescheidenheid. Drie voor, drie hoofd en drie nagerechten. De gerechten zijn als menu's bij elkaar geplaatst maar onderling uitwisselbaar. Het restaurant heeft van buiten niet heel veel uitstraling (het wijndomein maakt dat overigens helemaal goed) maar van binnen is alles netjes en verzorgt. Op de rustiger dagen doet Ben alles in zijn eentje, dus koken en bedienen. Op de drukkere dagen wordt hij bijgestaan door personeel en familie.

Als voorgerecht namen wij het huisgemaakte kroketje van garnalen. Hierbij geserveerd werd een frisse salade met wat tuinkruiden en vinaigrette. De salade past mooi bij het kroketje, het voorgerecht blijft er lekker fris en licht door. Erg smakelijk.

Als hoofdgerecht een in het lentebier gestoofd lam. Hierbij geserveerd groene asperges op een bedje van aardappelpuree. Ook hier een smakelijk gerecht, toch had hier van mij iets meer fantasie en kruiden in naar voren mogen komen. Maar goed smaken verschillen, kwaliteit prima!

Naast de wijnen van Saalhof (waar naar mijn smaak de witte zeker is aan te raden) kent het restaurant een nette ruime wijnkaart die voor ieder wat wils aanbiedt. Dit is voor ons een van de vele malen dat wij te gast zijn geweest bij Ben Loos, en wij komen iedere keer weer met genoegen.
FarahDiba .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
We komen uit Lelystad, er rijden graag naar saalig in Wognum omdat het eten heerlijk is. Elke maand is er een nieuwe kaart, je kan heerlijk kiezen uit 3 of 4 gangen menu. De wijn is heerlijk, zelfs toen ik zwanger was hadden ze een heerlijke alcoholvrije wijn. Je krijgt een leuke rondleiding in de wijnmakerij.
Annemarie_doodeman .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Gisteravond hebben we met z'n tweeen heerlijk gegeten bij restaurant Saalig! Het was echt Saalig!! 7 gangen met bijpassende wijnen. En keurige uitleg over alle wijnen. De bedienig was prima. Ook de chefkok kwam met enkele gerechten aan tafel!
Combinatie gerechten en wijn was een super ervaring! Heerlijke smaken combinaties! We hebben een ontzettend leuke avond gehad!
Pam B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Gisterenavond voor de eerste keer gegeten bij Saalig, het 7-gangen menu Degustation. Het was in één woord geweldig.

Coppa van wildzwijn met een moes van paling, ravioli gevuld met kastanje, gegrilde pompoen met coquille, kreeftensoep, hertenrack met cantharellen, St. Marcellin kaas en een hazennoottaartje met zoethoutijs en als afsluiting een heerlijke espresso.

Een lekkere roze bubbel vooraf (natuurlijk uit eigen wijngaard!) en bij iedere gang een bijpassende wijn. Een speciale vermelding voor de witte wijn van Saalhof, gemaakt van de Johanniter druif, een topper! en dat uit eigen land.
Bij iedere wijn kwam een perfecte uitleg van Céline.

Dit was wel de eerste keer maar zeker niet de laatste keer dat wij hier hebben gegeven.
Frederik V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Voor de derde keer met vier personen gegeten bij Saalig in Wognum, een restaurant bij een wijngaard in West-Friesland. Ook nu weer verrast door de 'onopgesmukte' kwaliteit en de voortreffelijke en vriendelijke bediening door chefkok Ben zelf ( het was vakantie, dus het restaurant was niet vol)
We kozen voor verschillende menu's en wijnen. Als aperitief de Secco : een aangename milde frizzante, van eigen druiven. De voorgerechten waren smakelijke combinaties ( b.v.: garnalen op een bedje van rode biet, gemarineerde geitenkaas met een frisse salade) Hoofdgerecht: provencaals stoofvlees: aangenaam gebalanceerd gekruid mals stoofvlees met pasta ( wijn een glas volle tempranillo) en als nagerecht heerlijk frisse panacotta met sinaasappel en een heerlijk glas Monbazillac. Opnieuw een aangename verrassing op een onverwachte locatie.
Aroc .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Wij hebben genoten van een heerlijke maaltijd op het terras van restaurant Saalig met uitzicht op de wijngaard. Omdat de menu's onderling uitwisselbaar zijn was de kleine kaart toch nog groot! Wij aten alledrie iets anders en waren unaniem in ons oordeel dat alle gerechten uitstekend klaargemaakt en de smaken bijzonder goed waren! Wij dronken er een heerlijke witte (biologische) wijn bij uit de eigen wijngaard! De bediening was vriendelijk, vlot en heel attent. Buienradar werd in de gaten gehouden en zo gingen wij pas bij de koffie naar binnen. Wij komen zeker terug!