Sa Lolla

Molenstraat 6 6701 DM Wageningen Nederland Kaart

Over restaurant Sa Lolla

Een begrip in Wageningen

Sa Lolla is al meer dan 30 jaar een begrip in Wageningen. Het is een Italiaans restaurant met een unieke verzameling wijnen en gebruik van echte Italiaanse ingredienten. Naast het heerlijke eten is ook de locatie een aanrader, het ligt namelijk in een van de gezelligste horecastraatjes van de stad in het mooiste monumentale pand van de straat. De echte Italiaanse koks zullen je verrassen en ware pareltjes op je bord toveren, biologisch en al!

Meer informatie over restaurant Sa Lolla

• : Parkeerplaats

Maandag 17:00 - 22:30
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering
Kalydna .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Voor het eerst hier gegeten. Over het algemeen smaakte het eten prima.
Wij hebben gekozen voor de Salmone alla griglia € 19,50 = Verse zalmfilet van de gril met knoflookolie. Daar kregen we een bakje sla en frietjes bij.
Echter er zijn wat aandachtpunten. Je krijgt niet echt wat erop de kaart staat. Dit tweemaal ervaren! Op de uitgebreide menukaart staat: Bij vlees en visgerechten staat onderaan vermeld dat al deze gerechten geserveerd worden met friet en warme groenten. De warme groenten kregen we niet en moesten uiteindelijk erom vragen. Dit gerecht was juist onze keuze omdat er warme groenten bij zat wat je toch gauw in de horeca mist! Een ander kwestie is het dessert. Wij hebben gekozen voor de Cassata Siciliana = Siciliaans ijs met gekarameliseerde vruchten. Nou de gekarameliseerde vruchten heb ik nergens gezien, c.q. was gewoon niet aanwezig! Alles loopt welleswaar vlot in dit horeca etablissement maar wij vonden het toch iets te snel/ gladjes gaan. Tweemaal niet krijgen wat op de kaart vermeld staat met een lachende smile riekt voor ons naar 'onbetrouwbaar'. Je kiest ergens voor! Dit heb ik ook nog nooit ergens anders meegemaakt!
Maar verder hebben we heerlijk gegeten en op tijd want het is hier druk! We komen zeker nog een keer terug!
Leo26 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Zonder te reserveren met acht mensen een pizzeria binnenstappen, gewoon een plekje toegewezen krijgen, vlot bediend worden en nog lekker eten ook? Bij Sa Lolla in Wageningen blijkt dat mogelijk te zijn.
Oké, het was geen weekend maar een gewone doordeweekse woensdagavond, en blijkbaar was 't niet druk op dat moment. Maar toch: daar komt opeens een gezelschap van acht mensen binnen, ze krijgen een tafel en in minder dan een half uur ziitten ze allemaal lekker te eten. Klasse!
Zelf had ik de Pizza Carbonara, die 15 Euro kost. In Italië schijnt men de pizza als broodmaaltijd te zien en vindt men het blijkbaar absurd dat wij Nederlanders zoveel beleg op een pizza weten te pakken. Nou, dan was die Pizza Carbonara zeker een echte Italiaanse pizza, want daar zat echt niet teveel op. In tegendeel, naar Nederlandse maatstaven was 'ie vrij karig belegd. Hij smaakte wel prima, maar 15 Euro voor zo'n zuinig belegde pizza is wel veel geld. Dus: geen kwaad woord over de smaak en de service, maar de prijs/kwaliteitverhouding lijkt me niet echt een topprestatie.
Het is even zoeken hoe je er komt, maar geen nood: als je eenmaal snapt dat de pizzeria niet op de begane grond ligt, pak je vanzelf de trap naar boven.
Maarten F.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Lekker met de kinderen (2 en 5) gegeten. Kleurpotloden en kleurplaten werden uit de kast getrokken en het personeel was erg aardig. Het eten was zoals je het in Italië ook eet. Je proeft alle ingredienten en alles wordt vers bereidt. Prijs-kwaliteit verhouding is ook erg goed.
Interieur is niet om over naar huis te schrijven, maar wel erg Italiaans en "huiskamersfeer".
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Vroeger veel bij Sa Lolla geweest en vanavond, na jaren, weer eens gegeten. Het was erg druk en daardoor erg rumoerig. De pizzalucht hangt door het hele restaurant en neem je in je kleding mee naar huis en kan meteen de wasmachine in. De bediening is vlot en erg vriendelijk. Het eten okay, maar niet meer dan dat. De foccacia was niet echt knapperig en flauw van smaak. Ik mistte de smaakmakers op tafel. De pizza diavola (die pittig hoort te zijn door de spaanse pepers) was flauw van smaak, de pepers ontbraken. Het was er druk, maar snap niet goed waarom. Genoeg betere alternatieven in de buurt. Vooral de stank in je kleding blijft het langst hangen.
Marleen K.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Positieve eerste indruk wanneer je boven aan de trap komt: gezellige inrichting, open keuken en snelle vriendelijke, bediening ondanks de drukte. Pizza's zagen er prima uit, de dorade was goed gegaard. Wel iets te zout naar mijn smaak.
Betty S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
We hebben hier heerlijk gegeten met z'n achten, 2 avonden achter elkaar, pizza, pasta, vis en ossehaas, erg vriendelijk personeel en goede service!!
Jonkvrouw .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Had goede herinneringen aan Sa Lolla, maar viel helaas tegen. Interieur heeft hoognodig een opknapbeurt nodig; outdated, plastic tafelkleed op onze tafel, zeer rumoerig. Pizza's waren ok, maar niet bijzonder.
Janvissen L.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Met plezier hier gegeten, wel was het rumoerig. Brood en boter kan je eigenlijk niets op kritiseren, maar persoonlijk houd ik niet van te zoute boter. Als voorgerecht de Gamberetti alla diavola besteld deze waren zeer smakelijk en ook was dit een flinke portie (wel een beetje prijzig). Als hoofdgerecht de Filetto alla griglia (Gegrilde ossenhaas met knoflookolie) lekker van smaak, niets mis mee. Jammer dat er niet meer bijgerechten werden geserveerd dan een salade. Al opgemerkt dat het nagerecht er zeer royaal uit zag. En dit werd geen teleurstelling, heerlijk gesnoept van de Truffelijs met chocolade.
Als pluspunt is dat er naast de gebruikelijke pizza ook heerlijk vis en vlees geserveerd word.
Bediening vriendelijk en is zeer alert.
Minpunt (als het druk is) het hinderlijk rumoerig . Restaurant niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn (trap).
Is wel een aanrader maar persoonlijk zou ik niet gauw hier een 2e keer hier eten.

Patrick L.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Nieuwe eigenaar nieuwe kansen. Bediening erg vriendelijk en vlot. Het eten viel wat tegen.
Spaghetti, € 14,50, bolognese en carbonare, gloeiend heet geserveerd, maar zonder smaak.
Er staat een fraai wijnkoeling achter in de zaak, maar niet voor de rode huiswijn. Je moet lenig zijn om aan een tafel te kunnen zitten als het vol is.
Edith M.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Op zondagavond hier gegeten met 4 personen. We waren erg vroeg (half 6) maar dat was geen enkel probleem. Het interieur is een beetje gedateerd maar wel gezellig. Doordat de keuken open was, hing er een heerlijke geur in het restaurant die ons bij voorbaat al deed watertanden. De bediening was vlot en vriendelijk en vooral ook flexibel. Wij wilden graag de voorgerechten delen en dat werd prima geregeld met kleine bordjes naast de gerechten. De knapperige foccacia is een aanrader en ook de Vitello Tonnato smaakte heerlijk. Als hoofdgerecht hadden we verse tonijn die goed bereid was. Eigenlijk horen er in een echt Italiaans restaurant natuurlijk geen frietjes bij de hoofdmaaltijd, maar door de tafelgenoten werden ze met gejuich ontvangen. Ook de pizza's die besteld waren smaakten lekker en hadden een knapperige bodem. Ze waren zo groot dat ze niet helemaal op gingen maar op ons verzoek werd het restant in aluminiumfolie ingepakt om mee naar huis te nemen. Het nagerecht hebben we wederom kunnen delen, extra lepeltjes werden zonder problemen verstrekt. De rekening was niet heel laag maar volkomen in balans met de kwaliteit van het eten. Kortom: een aangename avond in een restaurant dat we graag nog eens opnieuw bezoeken.
Anniek S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Dit italiaans restaurant zit in een leuk oud pand. De sfeer hiervan is heel knus en mooi en geeft de het restaurant een hele leuke indruk. Het kan wel heel druk zijn, en lawaaierig. De pizzabakker staat in het restaurant wat erg leuk is. Het eten is heeeeel erg lekker. Als je hier een italiaanse pizza wilt halen zijn ze echt aan te raden, als je een ander gerecht neemt, zijn deze nog wel beter dan de pizza's. Ook de wijnen worden speciaal importeert. Ook leuk, vaak hebben ze nog iets naast de kaart, kreeft bijv.
Monique R.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Afgesproken met een vriendin om weer eens lekker bij te kletsen. Wij kregen een tafel met uitzicht op de pizzabakker die kennelijk slecht ziet, nou ook wij werden verblind door de tl-bakken op zijn werkplek! Deze zijn er tegenwoordig ook in een warm-licht uitvoering! Onze voorgerechten waren heerlijk (Fitello Tonata) de Lasagne viel erg tegen, het gehakt smaakte niet lekker. Nog voor 22.00 begon het personeel al de stoelen op de tafels te zetten met flink wat geluid! Dit was op een VRIJDAG! Daarna werd er eens lekker gedweild met een overheersend geurend sopje! Dit hebben wij aangegeven maar "het was normaal om schoon te maken " we hebben nog gezegd dat wij ons niet langer welkom voelde. Het dessert hebben wij overgeslagen en we zijn elders koffie met borrel gaan drinken.
PilotWob .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2013
In eerste instantie vond ik de pizza's een beetje aan de dure kant. Een pizza kost hier gemiddeld 15 euro. De pizza's zijn echter heerlijk! Prijs kwaliteit is dus goed op orde.
De bediening was vriendelijk, maar beperkte het contact tot het absolute minimum (bestelling opnemen en brengen).
Het decor is een beetje oudbollig, maar toch zijn er leuk plekjes om te zitten.
Kortom, een prima adres voor een goede pizza.
Jan-Henk B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Echte italiaan. Goede pizza's en pasta's. Opvallend uitgebreide kaart, naast pizza's en pasta's ook veel vis en vlees gerechten. Zowel de pizza's parma en pizza proscuitto als de zeebaars waren lekker. Misschien mochten de bodems van de pizza's iets knapperiger (al zijn ze wel lekker dun). De service is met de nieuwe eigenaar duidelijk verbeterd. Bediening een stuk vriendelijker en attenter. Geen lange wachttijden meer. Inrichting is voldoende voor een pizzeria. Wel erg slechte accoustiek en dus erg rumoerig.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2013
Er is iets veranderd! Voorheen heerlijke pizza's maar ongezellig. Deze keer heerlijke pizza's maar gezellig! We werden welkom geheten en naar onze plaatsen gebracht. Er werd gelachen en het was vriendelijk! De pizza's blijven perfect italiaans overigens! Maar dat zijn ze natuurlijk altijd geweest, daarom bleven wij af en toe komen. De prijs is overigens wel hoog: € 15 is aan de prijs. Super!
Hansaka .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2013
Vroeger een onbeschoft restaurant met goed Italiaans eten.
Tegenwoordig (na wisseling van eigenaars) een TOP restaurant met een geweldige bediening en heerlijke Italiaanse keuken. Altijd bomvol, dus dat zegt denk ik wel genoeg!
Fannyensander .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
Sa Lolla blijft een prima restaurant, ook na de recente overname. Het eten is goed, de aankleding van het restaurant blijft mager.
BeG .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2012
Het eten is er lekker. Je hebt ruim de keus (ook wat prijs betreft). De bediening laat hier en daar wel te wensen over. Spreken soms geen Nederlands of zijn nogal kortaf. De sfeer in het restaurant is wel prima. Het is altijd lekker druk en je merkt dat het een geschiedenis heeft wat gasten betreft (veel foto's aan de muur met bekende Nederlanders). Prima restaurant!
ML .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Heerlijk gegeten bij sa lolla. Wij hadden een salade met octopus en slakken beiden waren erg lekker. De octopus was mals en de combinatie met de pittigheid van de salade gewoon goed. De slakken waren lekker zoals zij horen te zijn. Hoofdgerecht was vervolgens subliem, malse lams koteletjes die smolten op de tong en een bord vol met inktvis ringen! Basically delicious!