Sa Capanna

Vondellaan 2 9752 EC Haren Nederland Kaart
31-505342033

Meer informatie over restaurant Sa Capanna

Dinsdag t/m Zondag 16:30 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Sa Capanna in Haren is één van onze favorieten, we eten er elke maand wel een keer. De keuken is prima, de sfeer is prima, de ontvangst is prima, en de prijs-kwaliteit-verhouding is prima.
En hoewel de pizza's er ook prima zijn kiezen wij liever een echte Sardiniaans-Italiaanse schotel.
Het is er wel altijd druk en soms erg rumoerig. Heel Italiaans en een beetje chaotisch. Soms een beetje te chaotisch. Wie rustig in stilte wil dineren is hier op het verkeerde adres. Gezinnen met kleine kinderen, groepen, honden, allemaal geen probleem. Het bedienend personeel draaft af en aan.
Momenteel is de nieuwe generatie het aan het overnemen van Ernesto Frau en zijn echtgenote, die het restaurant al sinds 1982 bestieren. Zoons Roberto (kok) en Franscesco (restaurant) hebben de kaart flink aangepast: veel gerechten kunnen nu in een grote en een kleinere variant worden besteld. En er is een wisselend specialiteitenmenu bijgekomen.
Toppers zijn wat ons betreft de crostini mix en de gamberoni. Maar de keuze in pasta-, vlees- en visgerechten is groot.
Reserveren is hier zonder meer aangeraden, zeker in het weekend, want zelfs nu in de zomermaanden ook buiten op het terras kan worden gegeten, zijn alle plaatsen regelmatig bezet. Geen wonder...
Hessel V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Iedere keer als wij in Haren zijn is dat voor bezoek aan mijn moeder en broertje. Het diner gebruiken we dan inmiddels 'standaard' bij restaurant Sa Capanna. Waarom? Omdat ze daar zo ontzettend lekker koken!

Gelegen in het centrum van Haren weet het restaurant altijd wel voor veel aanloop te zorgen. En terecht. De pizza's zijn van bovengemiddelde kwaliteit (en gelooft u mij: wij kunnen het weten!) en ook de pasta- en vleesgerechten waarop wij onszelf in de loop van de tijd trakteerden bleken één-voor-één pareltjes. Zowel de smaak, de proportionering als de presentatie is op een niveau zoals u dat mag verwachten van een zichzelf serieus nemende Italiaan. Als pizza-liefhebber ging ik gisteravond één keer 'vreemd' door te kiezen voor een andere 'soft spot': de pasta met knoflook, Spaanse peper, olijfolie en peterselie. Geen seconde spijt van gehad, want ook dit smaakte naar verwachting. Niet te zout, zoals ik elders ervaarde, maar puur van smaak al naar gelang de ingrediënten waaruit de pasta (ik koos voor spaghetti) bestond. Een herhaalrecept, zeker weten!
De 'Pizza brie' van mij vrouw valt ook iedere keer weer in de smaak. Zij ruilt het gehakt met salami en geeft de bediening de instructie 'extra pikant' mee. Dit gaat altijd zonder enig probleem.
De bediening is altijd erg vriendelijk. Wel zat er gisteravond een net iets te groot tijdverschil in het uitserveren van twee van de vier hoofdgerechten; dit is een onhandigheid die we het restaurant niet eerder hebben zien 'overkomen' en stemde ons allerminst chagrijnig maar ik moet het hier wel vermelden. Wellicht ligt de oorzaak hiervan in de vele tafeltjes die deze winkel rijk is; het is er naar ons believen net iets te vol. Een 'vreetschuur' is het nog nèt niet, maar het schurkt er wel tegenaan. Aan de andere kant is dit wel iets 'typisch Italiaans' en net zoals we bij bijvoorbeeld 'Dar Poeta' in Rome tegenkomen, dus ach.. De hoeveelheid (luidruchtige en rondbanjerende) kinderen valt wel iedere keer op. Dat stoort ons persoonlijk, maar zal anderen wellicht minder of niet deren.

Al met al mag Haren zich gezegend voelen met de parel van Italiaanse cuisine die Sa Capanna reeds 33 jaar brengt. Een absolute aanrader voor wie van heerlijke pizza's, smaakvolle pasta's en stoere vleesgerechten houdt!

Tenslotte gaat onze dank uit naar Anniek, de altijd goedlachse serveerster die ons de afgelopen jaren velen malen zo vriendelijk bediend heeft! Veel succes in Maleisië en wie weet tot ziens!
Testmiep .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Als alleenstaande gast voelde ik me niet welkom. Eerst was er de verbazing dat ik voor een persoon een plek zocht, daarna vertelde baas me dat er geen plek was. Het was ook erg druk: op diverse tafeltjes stonden bordjes met 'gereserveerd' erop. Besloot toen mijn pizza maar in het afhaalgedeelte op te halen en thuis te nuttigen. Tot mijn verbazing werd, terwijl ik zat te wachten, een tweetal dames naar een tafeltje geleid waar geen bordje 'gereserveerd' op stond. Voelde me in belazerd en ben daags erna teruggegaan om er iets van te zeggen. Dat werd gewaardeerd. Volgens baas hebben ze geen tijd om altijd een reserveringsbordje te plaatsen en hij bezwoer me dat ook een alleenstaande welkom is. Verder moest ik t doen met een handdruk en dat was t dan.... klantenbinding lijkt niet de prioriteit te hebben.
Danielle S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Lekker gegeten, bediening is erg vriendelijk. Enige wat ik jammer vond is dat m'n kleding, incl. Jas( die nu buiten hangt) naar eten rook. Misschien een tip om iets aan de afzuiging te doen.
Knarf E.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Sa Capanna in Haren is echt een fijne Italiaan. De bediening is prima in orde net zoals de pizza's en pasta's. Aanraders zijn altijd de pasta's die aangegeven staan op de krijtborden.
Aubergine88 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Ook voor glutenvrije pasta kun je goed terecht bij Sa Capanna. Vriendelijke en behulpzame bediening. Echt een aanrader!!
MirjamKlaver .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
van de week gegeten bij dit restaurantje, lekkere pasta, goed gevuld bord en een heerlijke glaasje witte wijn.
Bediening vriendelijk en correct.
Hessel O.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Niet echt bijzonder. Pasta gegeten en die was goed, maar er miste wel wat smaak. We zaten eerst bij het raam, maar daar tochtte het nogal. We werden toen heel vriendelijk naar een ander tafeltje verhuisd, maar de bediening kwam op andere momenten gehaast en ongeïnteresseerd over. De dessertkaart bestaat voor een merendeel uit ijs.
Tienalf .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Weekendje Groningen - leuk. Pizza gegeten bij dit restaurant, 1 x ALLA PESCATORA en 1 x MAFIOSI.
Ben niet zo'n liefhebber van pizza's, maar deze pizza's waren bovengemiddeld. Smakelijk en erg goed gevuld. Beter dan ik heb gegeten in Rome. Belangrijk: lekker gekruid, maar niet zo zout en geen smaakversterkers. Mooie verse vulling - vis wel uit blik, maar dat is m.i. volkomen geoorloofd.
Een aanrader.
11-JE S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Op aanraden van velen hebben we hier zaterdag gegeten.
De kaart is uitstekend, de bediening idem! Snel, attent en goed op elkaar ingespeeld.
Ik vond de opzet [veel tafels dicht op elkaar] en inrichting wel wat druk, er was een boel geloop en er waren ook veel gezinnen met kinderen.
De pizza was uitstekend, de pasta vonden we wat minder en de dessertkaart bestond vooral uit prefab ijsjes, daar moet je natuurlijk net van houden.
Al met al; prima restaurant maar ik snap de torenhoge lof niet zo, misschien hadden wij net een slechte dag.

Annemiek321 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2014
Tja, een echt Italiaans restaurant. Het eten is beter dan de inrichting! Zeer kindvriendelijk, geschikt voor groepen, attente (vooral jonge) bediening met kennis van zaken. Zeer beperkte wijnkennis maar dat mag de pret niet drukken. We komen hier al jaren regelmatig en geen enkele keer is het eten tegen gevallen. Wel reserveren, want elke avond is het hier druk. En dat is niet voor niets!
Marnix W.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2014
Een goede en eerlijke pizza kun je hier verwachten. Waar vele pizzarestaurants hen pizza's verwaarlozen, staat het hier hoog in het vaandel. Smakelijke pizza's welke goed belegd zijn maar niet te. En extra ingrediënten zoals ui en knoflook worden zonder morren en bijbetalen toegevoegd. Het dessert vond ik tegenvallen, zowel qua smaak als presentatie. Bediening is zeer vlot en vriendelijk. Voor de pizza's zondermeer een zaak om nar terug te gaan.
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Van tevoren hoge verwachtingen juist door de "IENS beste keus", waardoor het uiteindelijk ietwat tegenviel. We waren er om half zes en het restaurant was bijna leeg. We konden een tafeltje in het midden krijgen. De rest was gereserveerd en het zou om zes uur vol zijn. Dat klopte inderdaad, want in no time was het restaurant compleet vol. We bestelden een flesje vermentino en bruschetta. Lekker gewoon, gewoon lekker. Daarna de verse ravioli met tomaat en munt en mijn partner nam de tortellini uit de oven. De ravioli was uitstekend, misschien ietwat droog qua vulling, maar de delicate smaakcombinatie was uit de kunst. Ondertussen had mijn disgenote haar mond verbrand en kon nog niet beginnen aan haar maaltijd toen ik al klaar was. Het is beter om de hoge gloeiendhete ovenschaal naast bord en couvert te serveren. Het restaurant was uitermate kil ingericht en vele mensen kwamen een pizzaatje ophalen waardoor ze dwars door de zaak moesten lopen. Het was lekker, maar de totaalbeleving viel als gezegd ietwat tegen.
Louise_B .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2014
Weer eens heerlijk gegeten bij 'onze' Italiaan. Fijn dat de zaak al vanaf 16.30 open is, zodat je met kinderen op tijd kunt gaan eten (en er zijn goede kinderporties spaghetti). Vriendelijke bediening en zowel lekkere pizza's als pasta's van de chef.
Adam B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
De beste pasta die je kunt krijgen. Mag mij iedere dag geserveerd worden. Eten bij Paolo en Ernesto is altijd weer geweldig.
Kiki &.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Met een groepje pizza's gegeten. Pizza was deze keer goed belegd en bleef daardoor knapperig. Ook mijn tafelgenoten waren tevreden. Ik ben nog steeds geen fan van de deserts. Mijn indruk is dat ze niet vers zijn.
Oet_Grunnen .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2013
Als piece de resistance kies ik bij een eerste bezoek een salade, gevolgd door spaghetti carbonara. Het viel niet mee. De salade wordt geserveerd zonder brood, dat mag je er voor € 4 extra bijbestellen. De salade had als dressing een overdosis balsamico. De carbonarasaus was veel te zwaar. In mijn ogen een overschat restaurant.
Kiki &.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2013
Buien op het terras pizza gegeten. Bediening was prima en alert. Pizza was met erg lekkere producten belegd. Verse champignons, goede salami! Lag alleen iets te veel op, dus de bodem werd sompig. Randen waren wel mooi knapperig.
Ahazeweyer .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2013
Traditionele italiaanse zaak, met snelle service, zit altijd vol. We hebben hier een aantal keren gegeten, altijd lekker. Wel moet opgemerkt worden dat de keuken zich vooral op het vlees richt. De steaks, lapjes, rolletjes etc. waren allemaal heerlijk. De bijgerechten zijn voorspelbaar, en altijd hetzelfde. Dat is een beetje jammer.
Droffell .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
Fijne tent, eten zeer goed, zeker als je vtv in conclaaf gaat met de 'baas'. Bediening goed en vriendelijk. Wel vtv reserveren, zeker vr tm zo. We komen hier geregeld en het is nooit een keer tegengevallen.