's Molenaarsbrug

31-172432087

Meer informatie over restaurant 's Molenaarsbrug

jatcmaatjes .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Met 4 personen buiten op de veranda gegeten. Heerlijk gegeten, zowel vlees- als visgerechten. Porties zijn groot. De bijgerechten zijn in verhouding erg klein en te simpel, alleen wat sla en gebakken krieltjes. Bediening vriendelijk, maar wat afgepast en soms wat ongeïnteresseerd (men wist geregeld niet meer voor wie welk gerecht was, tot aan den koffie toe, werd verkeerd geserveerd ....).
Arie N.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Het decor krijgt een 7 omdat dit een gemiddelde is van locatie/uitzicht (9,5) en het pand/terras (4,5). Het terras is van een grindsoort voorzien, ik snap er niets van want dit is enorm onhandig. De kaart is pretentieus maar deze pretenties worden in de keuken niet waargemaakt, helaas. De vis kwam duidelijk uit de vriezer, want de structuur was vernield. Een overdadige kerriesaus moest het geheel verfraaien maar dit lukt niet. Een bakje salade dat in een cafetaria misschien nog wel zou kunnen en wat gebakken krieltjes als bijgerecht. En wel gewoon €100,- kwijt voor 2 hoofdgerechten en wat wijn en water.... Wellicht dat de oudere cliënten (90%) dit nog pikken, maar voor ons was het de laatste keer.
DEROXA J.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
15 jaar geleden dit restaurant compleet afgehuurd voor receptie, diner, ontbijt en de naar mijn idee 6 of 7 kamers boven. Toen was het geweldig..... Op deze zaterdag avond 15 jaar later is daar niets aan veranderd. De ontzettende aardige, en vooral kundige, eigenaar maakte het nog steeds zo naar ons zin als toen. Gezellig even tijd voor een babbel, vakkundige uitleg bij de heerlijke voor, hoofd en nagerechten. Prima rode wijn en geweldig op, waar ik zeker van ben, het mooiste terras qua locatie van Alphen en omgeving. Het restaurant was gevuld, binnen alles zo goed als bezet en een paar tafels op het terras. Onder een veranda en een druivenboom waan je je soms even een eeuw terug. Het enige wat ik er nog als minpuntje aan mee wil geven is de staat van onderhoud van dit prachtige pand, het in niet slecht maar het zou veel mooier kunnen worden......
Hans ..
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Heerlijk gegeten en zeer prettige bediening. We namen de carpaccio van rosbief vooraf, een van de lekkerste carpaccio's die we tot nu toe geproefd hebben. Dan als hoofdgerecht de biefstuk en de kalfszwezerik, beiden uitstekend. Garnituur werd zonder vragen aangevuld. Als dessert tiramisu en pannacotta, ook prima. Lekkere wijn: een malbec uit Argentinië.
Goede espresso toe met een voor de horeca bijzondere cognac: Louis Royer Borderies. Kortom: zeer geslaagd en voor herhaling vatbaar en dat alles voor een zeer redelijke prijs.
Laavus ..
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Gisteren wezen eten met 5 personen bij restaurant S'molenaarsbrug.

De keuze voor S'molenaarsbrug was makkelijk gemaakt omdat zij naar mijn mening een aantrekkelijk menu hebben samengesteld voor de Alphense restaurantweek.

Zoals het hoort werden onze jassen aangenomen, werden wij welkom geheten en naar onze tafel begeleid.

De eerste gang heb ik de keuze gemaakt voor de gerookte zalm met forel-dille salade. De salade was heerlijk fris.

Optioneel een tussengerecht gekozen. Dit was een crème van pompoen. Heerlijk romig en belangrijk, goed op smaak.

Als hoofdgerecht de hertenrugfilet, mals vlees en prachtig rood. Dit werd geserveerd met rode kool en een stoofpeertje.

Een kaasplankje van verschillende Hollandse kazen ,uiteenlopend van blauwschimmel uit Friesland tot een heerlijk zachte kaas met truffel, samen met een glas Pedro Ximenez, als afsluiter. Zorgde ervoor dat ik geen koffie meer hoefde. Mijn tafelgenoten en ik zijn naar huis vertrokken met een heerlijk voldaan gevoel.

Het type restaurant die de moeite waard is om heen te rijden.

Bas T.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Het zou mij niet verbazen als ik hier al jaren lang minimaal een keertje per jaar kom, dus het wordt hoog tijd voor de lovende recensie die ze bij 's-Molenaarsbrug verdienen! Aan de buitenkant is de locatie prachtig, inclusief een schitterend terras aan het water. Persoonlijk vind ik echt wel dat er meer aan onderhoud van het pand gedaan mag worden. Binnen zijn keurig gedekte tafels waarbij voldoende ruimte is voor grote en kleine gezelschappen. Maar het gaat natuurlijk om het eten en de service. Deze keer was het zoals heel vaak (niet altijd) weer uitstekend. Wat mij vooral opvalt is dat, omdat ik geen kenner ben, ik altijd vraag om een wijnsuggestie en dat deze eigenlijk altijd uitstekend uitpakt. Een aanrader dus!
Tobeornottobe .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Al lang een wens van ons: eens te lunchen bij hotel-restaurant 's Molenaarsbrug, vernoemd naar de brug die er even voor ligt, langs het Rijnkanaal. Een prachtige lokatie, mede door het bijzonder mooi gelegen terras. Het hotel dateert uit de 19e eeuw.

De ligging en het uitzicht over het terras en water (met zon!) verdient dan ook een 8.
Verder een fraai hotel met een zeer vriendelijk echtpaar als eigenaren.
Onder decor noem ik toch ook het hier en daar opvallende achterstallige onderhoud: deuren van (verder keurig verzorgde!) toiletten die standaard op slot zitten, een compleet dubbele tegelrij die bijna van de muur af komt, de muur buiten - zichtbaar als men van de parkeerplaats naar de ingang loopt - die een enorme scheur vertoont.
Het zijn wellicht prijzige zaken om aan te pakken en dat geld moet er uiteraard wel zijn, maar tegelijkertijd zijn dit een paar zeer in het oog vallende zaken voor een gast die dit hotel bezoekt.

Uitstekende koffie met een echt lekker koekje, Westmalle triple (echt nog niet 'gewoon' dat een hotel-restaurant een triple heeft) en door naar de lunch.

Voor mijn tafelgenote een op de huid gebakken Dorade met roergebakken saffraanknolselderij met een saus van citroen en tomaat verrijkt met koriander. Zeer smakelijke vis op een aantrekkelijk bord. i.v.m. diëetwensen niets hoeven aanpassen aan dit gerecht en dat is ook wel eens prettig.
Voor mijzelf de gebraden hertenrugfilet met gestoofde spitskool (groene kool was niet voorradig, kwam men keurig vertellen) en een jus van cranberries. Niet vermeld, maar wel aanwezig: een paar cranberries. Leuk en mooi uitziend gerecht, smakelijke combinatie ook. Helaas was de hertenrugfilet toch wat taai.

Service is wat dubbel: men is zeker in voor een gezellige babbel. Het tempo ligt echter wat te hoog. Zeker als er slechts 2 tafels bezet zijn is er geen reden tot haast. Het komt zo over als licht pusherig/upselling achtig 'wilt u er niet een glas witte wijn bij?' en de bekende koffie.

Maar verder mag wat ons betreft dit hotel-restaurant nog wel een eeuw mee.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2015
een uitstekend 3 gangen dag menu gegeten met mijn collega's prima eten voor een betaalbare prijs
goede service maar inderdaad er mag wel weer eens een verfje overheen
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
Heerlijk gegeten bij deze goed verstopte Alphense heerlijkheid! De menukaart is even puzzelen, maar de gerechten die erop staan waren allemaal top en dat maakt het moeilijk kiezen! Ik koos voor gerookte zalm vooraf en een tournedos met ganzenlever als hoofdgerecht. Heerlijk! Wel klassiek en weinig vernieuwend, maar een kniesoor die daarop let.
Arie N.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
We hadden hier al jaren niet meer gegeten... De Alphense restaurantweek was een mooie gelegenheid om het weer eens te doen! Het restaurant is mooi gelegen aan het water. De inrichting is niet echt mooi of spannend maar voldoet prima. Het eten was heerlijk! Klassieke gerechten, tot in de puntjes goed verzorgd. Goede wijnsuggesties: wat wil je nog meer?
Horecafan1975 .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Goede wisselende kaart altijd kwaliteit voor een mooie prijs
Leuke sfeer en uitstekende gastvrijheid. Prima plek voor een werk meeting
Hans En Dona H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Uitgebreid op het terras geluncht, kabeljauw perfect, langzaam gegaarde lamsbout, om je vingers bij op te eten. Kaasplankje toe, ook geweldig. Kortom het was een genot om weer in de watten gelegd te worden, eten perfect, bediening uitstekend. En dat allemaal op het prachtig ingedekte terras. Echt een aanrader!
Verwdrgr .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2014
Aperitief op het terras aan het water. Vooraf gerookte zalm met mooie maat asperges en fijn huisgemaakt sausje. Wijn Rully Grand Cru die meer dan uitstekend smaakte. Daarna Asperges met rose zalmmoot met witte Santenay wijn. Ik ben niet van de nagerechten dus werd er mooi vers assortiment fruit voor me gemaakt. Top avond, licht gegeten, "wit"gedronken met service zoals het hoort. Prijs kwaliteit verhouding meer dan prima.
Hans En Dona H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Allerhartelijkst ontvangen, menukaart, wijnen, het eten, alles perfect zoals het hoort. Ook het vegetarische deel perfect geregeld. Zeer kundige en vriendelijke gastvrouw/gastheer. Attent tot op het laatste moment.
Komen hier zeker weer terug.
Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2013
Prachtig terras aan de Oude Rijn met aan de overkant Avifauna. Ook kun je er aanleggen met een boot(je). Als lunch de salade van diverse vissoorten genomen, werkelijk heerlijk met eigen gebakken brood erbij. Uitstekende huiswijn en prettige bediening.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2013
Uitstekend restaurant van Alphen aan den Rijn, met gerechten van de "extra"-klasse, gecombineerd met uiterst attente bediening. De eigenaar adviseert graag en met passie de wijnen uit de uitgebreide collectie. Schitterend terras aan de Oude Rijn, bij de (uiteraard gelijknamige) brug over splitsing met de de Heimanswetering.
Famvanko .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Wat hebben wij weer super gegeten ! Is en blijft een absolute topper in Alphen aan den Rijn. Heeeerlijk avondje uit op een van de mooiste plekken in Alphen.
L. R.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Opeens stond dit restaurant bovenaan voor Alphen, dus moesten we hier ook eens eten. Het is eigenlijk een hotel/restaurant, weliswaar heel kleinschalig en daardoor niet minder gezellig. Alhoewel de aankleding iets beter had gekund, iets minder zakelijk, was het eten erg lekker en waren de wijnen erg goed!
Jan W K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Klassieke keuken met een gedegen balans, de Kok heeft kennis en klasse getuige de opgediende gerechten. Wijn kaart, veel variatie en de eigenaar adviseert met passie.
PDF .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Maaltijd en bediening zijn bijna perfect. Kan ook bijna niet anders. Dit was het restaurant waar koningin Beatrix enkele jaren geleden naartoe ging voor haar lunch! Behalve eten, drinken en een perfecte bediening,levert 's Molenaarsbrug ook een prachtige plaats om te vertoeven. Aan het water met (als het even kan) een zonnetje erbij. De kaart is beknopt maar met alle keuzemogelijkheden.
Het decor... tja, het doet wat stijfjes aan. Beetje belegen sjiek. En dat is niet direct de keuze van de jongere garde. Verder de absolute top!