's Lands Huys

Marktplein 2 9545 PH Bourtange Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant 's Lands Huys

Mariabt .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Heerlijk geluncht bij rest. s' Lands Huys in het hart van vestingstadje Bourtange. Was een zonnige maandag, zodat we op terras buiten konden genieten van een Groningse Mosterdsoep, met spekjes en prei. Lekker pittig gevuld soepje; niks mis mee!
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Dit weekend een 'weekendje' Grunningen gedaan en ook Fort Bourtange bezocht. Rond de middag toch wel trek gekregen en zin in lunch. Op 'dorpsplein' zijn twee terrassen en een in de zon en een in de schaduw. Het 'zon'-terras was al helemaal vol maar er stond een bord,...dat er achter het restaurant een zonnetuin was. Wij daar naar toe en er waren nog tafeltjes vrij. Gekozen voor een huisgemaakte bal gehakt met mostert en brood. Helaas....het was geen huisgemaakte bal..maar een gewone fabrieksbal met twee witte boterhammen en een jaren 70 garnituurtje erbij. Wij vonden het echt heel jammer,...zeker zo'n unieke locatie...daar hoort een oerbrood bij..met een echte huisgemaakte bal en een boerenservet. Het kwam ons nu over als een toeristische attraktie ... waar je in de jaren 70 op de Zaansche Schans mee wegkwam... maar hadden nut toch echt wat meer creativiteit en liefde voor het vak verwacht......... al met al ... de locatie was echt super leuk...
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Met een groep Duitse en Nederlandse dames heerlijk op het terras verpoosd en daarna binnen gegeten. De bediening is allervriendelijkst en voorkomend. Men denkt echt mee, erg fijn. We bestellen ingewikkeld, hoofdgerechten, 2 voorgerechten, voorgerecht met patat erbij maar alles gaat helemaal goed. Mijn 'Os' is superlekker. Echt gegrild vlees, houtskool smaak, waar krijg je dat zo?! Het advies van de ober voor deze keuze is meer dan terecht.
De kringelfrietjes zijn heerlijk, er wordt bijgeserveerd als er niet voldoende is en alle dames geven aan dat ze zeer content zijn met hun gerechten. De bijgerechten in kleine bakjes zijn heerlijk op smaak. En bovenal is de sfeer 'Bourtangens' gezellig. Authentiek decortje, prima stoelen.
Wij zijn enthousiast!
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
In de zoete suikerbol...........'s Lands Huys is een restaurant met buitenterras aan het dorpsplein in Bourtange. De entourage is leuk (ouderwets) De bediening is vriendelijk. Maar dan het eten.........Op de kaart staan vrij veel gerechten waar fruit inzit. Moet je van houden. De ganzenstoofpot zat in een klein pannetje, weinig vlees en nogal zoet. Vegetarisch gerecht (groente) was ook zoet. Zelfs de wijn (wit/rosé) was te zoet voor bij het eten. Tja; smaken verschil., niet iedereen houdt van zoet.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Op zondagmiddag een prima lunch met erwtensoep en brood genoten. De ruimte is erg gezellig en sfeervol ingericht en de bediening is heel vriendelijk en attent.
Staalstrater .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Onze ervaring met dit restaurant is onplezierig. Het begon al buiten: daar hangt een kaart met redelijk geprijsde gerechten. Eenmaal binnen krijg je een ander menu met veel hogere prijzen. Dan komt de aap uit de mouw: buiten hangt de kleine kaart, en die geldt natuurlijk niet 's avonds. Maar je zit al, hebt geen zin om weer naar buiten te lopen, en bovendien zijn er geen alternatieven in de omgeving.

We bestelden het ganzenstoofpotje voor bijna 20 euro p.p. We kregen een aantal kleine bakjes met daarin de bijgerechten (die waren, hoewel beperkt in hoeveelheid, best goed) en een minuscuul potje ter grootte van het speelgoed waarmee kinderen spelen als ze in een speelgoedkeukentje in de weer zijn. In dit potje zat een (redelijk smakende) saus.

In eerste instantie dachten we dat de gans nog zou komen - hij bleek in het speelgoedpotje te zitten. In ieder potje vonden we na zorgvuldig zoeken een flintertje vlees ter grootte van nog geen halve dobbelsteen. Als borrelhapje op een schaal zou je je schamen om dit zo aan je gasten voor te zetten. Dat was ons hoofdgerecht.

Op onze commentaar over de feitelijke afwezigheid van de belangrijkste ingrediënt van het hoofdgerecht meldde de bediening dat het best wel meeviel (was de bediening nog erger gewend?) en dat hij "het zou doorgeven aan de keuken". Uiteraard niets meer van gehoord. Op de vraag of we nog een dessert of koffie wilden (dat is toch wel lef, na de opmerking over het hoofdgerecht) hebben we er maar een punt achter gezet. We hadden nog een flink stuk chocola bij ons, dus uiteindelijk zijn we niet met honger naar bed gegaan.

Dit restaurant is gericht op het leveren van het minimale. Klanten zijn toeristen (eenmalige bezoekers), en de kans dat ze ooit nog terugkomen is klein. Dan kun je maar het beste zoveel mogelijk profiteren van zo'n eenmalig bezoek. Beroepstrots ontbreekt hier volledig.

Kort en goed: blijf hier weg
Njonja .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Vanavond hier gegeten. Het was niet erg warm binnen. Het bleek dat de verwarming uit stond en alle warmte (het was buiten slechts 13 graden) moest komen van het waxinelichtje op tafel.

Snel na binnenkomst werd gevraagd wat we wilden drinken. Ik wilde graag een verse jus d'orange maar dat ging niet. Het was het seizoen nog niet? En ik maar denken dat er tegenwoordig het hele jaar door sinaasappelen te krijgen zijn. Dan maar cola besteld. Die kwam compleet zonder prik, hartstikke dood. Kindercola was er niets bij. Het mengapparaat zou ervoor zorgen dat er minder prik in zit (zo'n mengapparaat hebben ze ook op andere plekken en daar is het altijd prima. Zonder prik kon niet want hij had net een nieuwe fles aangesloten. Misschien handig om hem eerst even door te blazen zodat de slangen niet met zuurstof maar met co2 gevuld zijn voor je cola schenkt.

Maar goed, dan maar appelsap. Dat werd in een klein (sherry?) glas geschonken, zo uit het pak.

Vooraf brood besteld met kruidenboter. Zeer aan de prijs maar het was goed al had de kruidenboter wat meer smaak mogen hebben.

Daarna het hoofdgerecht besteld. 2 x mixed grill. Daar zat een klein biefstukje bij en we vertelden dat we die graag flink rauw wilden.

Het duurde wat lang maar toen kwamen de hoofdgerechten. 1 x mixed grill en 1 x biefstuk. Dat hadden we dus niet besteld. Maar we hadden nog gezegd dat biefstuk flink rauw. Dat klopte wel, de biefstuk bij de mixed grill.
Beide borden weer meegenomen.
Na korte tijd kwamen de borden weer. Helaas hadden ze het bord waar al een mixed grill op lag gewoon weer gegeven. Dat was dus allemaal koud. Bovendien bleek de biefstuk op beide borden niet flink rauw maar bijna well done, niet eens meer medium. De frietjes waren koud, die hadden ze dus ook gewoon laten staan en weer neergezet.

Mijn tafelgenote kreeg nieuwe spareribs en beide een nieuw stukje biefstuk.
Als bijgerechten waren er een terrine van groenten met kaas afgedekt, lekker maar niet speciaal, wat groenten als paprika en daarover kaas gestrooid en in de oven en een aardappeltaartje met broccoli, erg lekker maar zelf gemaakt?
Er zat ook een compote van rabarber met rode vruchten bij. Leuk maar nogal misplaatst bij de hoofdgerechten.

We hebben maar geen dessert meer genomen. Gezien de hoge prijzen en de matige kwaliteit vonden we dat niet de moeite waard. Wel kregen we nog koffie van de zaak maar dat maakte het zeker niet helemaal goed. Er ging teveel mis.

Ik denk dat de kok behoorlijk koken kan, als alles goed en warm was geweest had ik zeker een 8 gegeven. Helaas maakt de bediening er zo'n rommeltje van dat niets goed tot zijn recht komt. Ook had de kok natuurlijk nooit het weer meegenomen eten nog eens, vrijwel koud, moeten serveren. Ik vind dat echt een misser.

Geen verse jus d'orange omdat het niet het seizoen is en dus niet voldoende verkocht wordt (terwijl het wel op de kaart staat) schenken uit grote flessen of zonder prik, het haalt een in principe goed restaurant flink naar beneden.

Heel erg jammer dat een restaurant met potentie, want een mooie plek, de boel zo verknoeid.
Ton44444 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Gezellig restaurant met een goede kaart. Wij gingen voor de heerlijke ganzenbout. Het personeel is vriendelijk, de lokatie is, zeker in de winterdag, erg romantisch.
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
Leuk restaurant in het pittoreske Bourtange. Je kan er terecht voor een drankje, gebak en een aantal plate gerechten. Wij hebben beide de saté met frites en salade genomen. Goede maaltijd, precies
wat je van z'n gerecht verwacht. De bediening is aardig en het restaurant is gevestigd in een mooi authentiek gebouw.

Luna70 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2012
Pittoresk etablissement. Prima bediening en vriendelijke eigenaar. Er staan diverse lekkere gerechten op de kaart. Mooi terras waar je heerlijk onder de bomen zit en naar alle activiteit op het dorpsplein kunt kijken. Als je hier komt borrelen, dan is de kleine hapjesschaal een aanrader, met verse broodjes, tapenade en kruidenboter en olijven.