Meer informatie over restaurant Rutgers

Maandag t/m Zondag

7,2
Tim O.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Heerlijk in het zonnetje op het terras aan het water gaan zitten en genoten van een drankje totdat de bizar grote parasols door het supervriendelijke personeel omhoog gezet werden "omdat de gasten voor het diner dan van de warmte konden genieten" vervolgens zijn we zelf maar weer aan een tafeltje gaan zitten waar nog wel een beetje zon was omdat het door het windje voor ons nu wat fris was. Na een half uurtje besloten dan maar binnen te gaan zitten en het diner te bestellen. Een andere serveerster, maar wederom super vriendelijk!
Ik bestelde de garnalen vooraf en de spareribs als hoofdgerecht en mijn vriendin carpaccio en een schnitzel en wilde daar graag in plaats van de stroganoff saus een champignon saus en daarnaast nog wat extra champignons. "Geen enkel probleem hoor mevrouw!"
Vrij vlot hierna werden de voorgerechten geserveerd. de carpaccio,was gewoon helemaal prima, maar de garnalen waten werkelijk niet te eten. Keihard en in een diepe plons warm water met een paar brokken knoflook geserveerd. Voor het fatsoen heb ik er vier opgegeten, maar daarna was het echt over. Toen de serveerster vervolgens de borden kwam ophalen vroeg ze oprecht verbaast of de garnalen niet smaakten en ik moest haar helaas vertellendat dit idd zo,was en dat dit de eerste keer in mijn leven was dat ik iets niet opat in een restaurant. Ze gaf aan blij te zijn dat ik het zei en ging er iets mee doen. Ik gaf aan dat dit voor mij niet hoefde en dat ik ook,heen nieuwe hoefde te hebben. Ik kreeg een gratis drankje en wat mij betreft was het hiermee prima geregeld.
Daarna werd het hoofdgerecht geserveerd. Voor mij de flinke portie heerlijke spareribs met frietjes en zalige groenten. Niets op aan te merken!
Voor mijn vriendin de schnitzel met stroganoffsaus zonder extra champignons...
De serveerster aangesproken en het bord verdween terug naar de keuken en enkele minuten later kwam er een nieuwe schnitzel met waterdunne, geschifte champignonsaus en een paar droge champignons in een bakje. Met lange tanden demhelft opgegeten.mondertussen kwam de eigenaar langs en vroeg in het voorbijgaan of ik al een tweede sparerib had besteld. Dat had ik niet en ik begonmover de schnitzel, maar de eigenaar liep,alweer door naar de gasten naast onze tafel die hij blijkbaar goed kende.
Bij het afruimen viel het de serveerster op dat er ook nu weer een half gerecht niet was opgegeten en dat begreep ze toen ze zelf keek naar wat er op het bord lag. Ze heeft het perfect geregeld en ging een paar keer terug naar de keuken alwaar haar door de eigenaar werd verteld dat hij er niks vam snapte en dat hij zelfs nog was langs geweest om te vragen hoe het smaakte. Dat langskomen klopt, maar vragen hoe het smaakte niet en hij liep meteen weer door zoals hierboven beschreven.
De serveerster haalde de schnitzel en de garnalen van de rekening wat ik keurig netjes vond!
Helaas niet gekregen waar we op gerekend hadden en we zullen ondanks de toppers in de bediening niet meer terug komen bij Rutgers.
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Op een uitstekende lokatie (vooral zomers met het terras) ligt dit modern ingerichte restaurant. Wij hadden een Giftfor2-bon 'tafelen' en hadden daardoor een klein keuzemenu. Als vooraf namen wij een port. Na bestudering van de kaart, bleek dat er ook een tawny geserveerd kon worden. Toen ik de serveerster vroeg welke rode port ze ons bracht en dat er ook tawny op de kaar stond, bleek ze niet te weten waar ik het over had. Het bleek haar eerste werkdag.... Op zijn minst zou de kaart bekend moeten zijn, ook de gerechten waren niet echt bekend. Minpuntje. De vaste bediening wist dit overigens wel en was uiterst vriendelijk. De mogelijkheid om (in overleg met de keuken) een ander gelijkwaardig gerechtje te nemen bleek ook aanwezig. Mijn vrouw nam de zalm en ik de biefstuk als hoofdgerecht. De frieten als bijgerecht waren uitstekend! De sla helaas te droog (wat meer dressing was fijn geweest). De zalm, gebakken op de huid en de biefstuk waren prima bereid en smaakten goed. De huiswijnen (wit en rood) waren middelmatig, maar voldoende. Met het nagerecht, een dame blanche, kan weinig fout gaan. Mijn vrouw, geen ijsliefhebber, kon een irish coffee nemen. Al met al een prettig avondje in een mooie omgeving.
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Er zijn mensen die goedkoop willen eten,en dan ook nog zit te zeiken op alles,wij hebben afgelopen weekend een receptie feestje gevierd en was helemaal geweldig, eten was lekker, service was top en de zaak is geweldig opgeknapt. Toppie
DoraCake .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Via Grouponbon een 3 gangendiner gegeten met 4 personen.
De gamba's smaakten goed, maar de carpaccio was smakeloos. Bedienster vroeg waarom we een gedeelte op het bord hadden laten liggen. Er moest flink zout en peper gestrooid worden om het nog een beetje smaak te geven. Ze zou dit doorgeven aan de kok.
Hoofdgerechten waren redelijk. Van de mixed grill was de varkenshaas nog het beste; de biefstuk was wat aan de taaie kant, maar de kipfilet was te droog om op te eten. De schnitzel was wel lekker, maar verschrikkelijk vet. De sla was ook wat smakeloos. Een lekkere dressing had het een stuk aangenamer gemaakt. Dit keer vroeg de bedienster maar niet meer of het had gesmaakt...
Als dessert was de dame blanche redelijk te doen; de Irish Coffee was te sterk.
Omdat het een Grouponbon was leek het wel alsof we alles maar even snel moesten opeten; er zat weinig tijd tussen de gangen. Ook was het maar goed dat ik zelf wist waar we uit konden kiezen, want de bediening gaf steeds maar 2 keuzes.
Tragter .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Gisteren hebben we gegeten met een 3-gangen Groupon menu.
Hoewel Rutgers een gezellig restaurant is aan het water, hebben we hier niet erg goed gegeten.
De carpaccio was smakeloos en de schnitzel moddervet! De mixed grill te lang gebakken en daardoor droog. De sperzieboontjes waren slap en waterig (volgens mij zijn het diepvries-groenten!). Alles lijkt uit een pakje te komen.
Geen aanrader voor diner.
Danique V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Gister gegeten bij Rutgers. Dit was niet de eerste keer, maar de locatie spreekt ons erg aan. Mooi terras, ruim opgezet met mooi uitzicht. Vorige keer goed gegeten, maar het is erg verslechterd. Wij hadden beiden de saté maar het vlees leek uit de magnetron te komen, zo droog. Ook was de temperatuur lauw. We waren wat later op de avond en voelden ons afgescheept met restjes. De bediening moet je 3x vragen om bij je tafel te komen en wat te drinken te bestellen. Aardige jonge meiden, maar weten niets van service. Bij het afrekenen ook maar niet gemeld dat de kwaliteit zo slecht was, omdat deze meiden hier toch niets aan kunnen veranderen (wat we ze al tegen een andere tafel hoorden zeggen). Heel jammer..
Wilma H.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Gisteren avond heerlijk gegeten personeel top vlot en zeer kundig ,vooraf een goede carpaco ook de soep was prima ' de biefstuk varkenshaas men zalm waren heerlijk salade en frietjes oke ,toetje was de mousse en ijs ,ook wij waren met een deal bon niks op aan te merken ,kortom een heerlijke avond en we gaan zeker weer terug
Riena V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Dit is niet de eerste keer dat wij hier gegeten hebben, maar wel de eerste keer dat het tegenviel. Wij hebben hier met 8 personen gegeten met een Social Deal. Dit moest kennelijk de hele zaak horen want het meisje dat bediende vroeg zeer luid naar onze bonnen, blèren kon je het beter noemen. Onze voorgerechten werden geserveerd, deze waren smakelijk maar zeer klein. Prima als dit de 'normale' porties bij hun waren, helaas moesten wij constateren dat de porties normaal 2x zo groot waren. Hetzelfde gold voor de nagerechten. Zo dachten wij dus dat wij 50% korting hadden, maar ja als de porties de helft zijn heb je naar mijn mening geen korting. Ook hadden zij rond een uur of negen een singleparty, waardoor wij vanaf die tijd geen bediening meer aan onze kant hadden. Daarom zelf maar opgestaan om te vragen of ze onze 3e gang op konden nemen. En natuurlijk zaten we midden in de discomuziek waardoor we elkaar moeilijker konden verstaan. Al met al een rommelige avond. Bij het afrekening werd er gevraagd of wij het naar ons zin hadden gehad. Hierop heb ik aangegeven dat ik vond dat je het niet kan maken om met de Social Deal halve porties te serveren. Dit werd zo netjes opgelost, onze drankrekening werd kwijt gescholden. Ik wil dan ook met klem zeggen, dat ik ondanks deze avond, zeker terug kom. Want van alle keren dat wij hier gegeten hebben was dit de minste keer en hebben wij dit nog nooit meegemaakt. Alle andere keren waren prima en hebben wij altijd met smaak gegeten en genoten.
Samantha2015 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Nog nooit eerder geweest bij Grand Cafe Rutgers, via Social Deal etentje geboekt.
Ik heb zelf een allergie, dat was ook geen probleem.
3-gangen keuze menu, vooraf hadden we soep en carpaccio, erg lekker allemaal.
Daarna biefstuk en varkenshaas, heerlijk!
Mijn man had als dessert chocolademousse, ik heb voor Irish coffee gekozen, ik zat nog zo vol van het lekker eten.
Bediening was vriendelijk en snel.

Prachtige locatie, wij komen zeker terug!
Zeer_ontevreden .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
We hadden geboekt via socialdeal.

Allereerst meer als een uur op het eten zitten wachten.
De uiensoep ( 3 eetlepels vol) en smaakloos.
Biefstuk keihard en taai terwijl ik medium besteld had.

Bediening, een Deens meisje, bijzonder vriendelijk
ChantalH89 .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2014
Tijdens een fietstochtje bij Grand Café Rutgers gestrand. Het was niet heel druk, maar voor een maandagmiddag waren er toch aardig wat mensen. De bediening was vriendelijk maar ook chaotisch. Na 20 minuten ben ik zelf maar naar binnen gelopen om de kaart te vragen. Het eten was prima en smaakte goed. Mijn metgezel had een uiensoep en een goed belegd luxe broodje, waar de pesto goed smaak aangaf. Ikzelf had een zomerse salade met kip en perzik. Jammer dat het ijsbergsla was; jonge blad- of veldsla had iets verfijnder gesmaakt. Over de locatie kan ik kort zijn: uitzicht over het water, heerlijk achter het glas onder een palmboom... Daar houden we het wel even uit!
JJS1 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Ter ere van 10 jaar ??? vertel ik niet, weer eens heerlijk gegeten bij Rutgers. Die is toch wel ons favoriete restaurant. Menu: 1 x dagmenu bestaande uit paddenstoelensoep, runder-medaillions en een heerlijke mouse als toetje. 1 x een grote satéspies van varkenshaas met pittige pindasaus ( op verzoek pittiger dan wat normaal is ), verse groenten en frietjes. Al met al weer lekker smullen. Wijntje en biertje erbij en je hebt weer een fijne avond. Over de prijs-kwaliteit en bediening hoef ik niets meer te zeggen. Dat is gewoon goed.
JFafiani .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Door een Borrelbon van het kruitvat beland bij Rutgers in Lathum. Hartelijk ontvangen en we konden de bon zo inwisselen tegen twee drankjes en een borrelgarnituur. Het was niet druk dus weinig tot geen wachttijd. Het beviel ons zo goed op het terras aan het water, dat we zijn blijven zitten. Een lekker Rutgers hapje van de lunchkaart. Verschillende kleine gerechtjes. Heerlijk gegeten. We komen zeker nog eens terug.
KN1992 .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Afgelopen zondag hier wezen eten. Het was mooi weer en daardoor stroomde het prachtige terras vol! Het was ontzettend druk maar daar leed de kwaliteit niet onder. De drankjes kwamen vlot en al duurde het eten wat langer, toen we het proefde waren we dat snel weer vergeten: de spare ribs waren super mals en de gamba heerlijk sappig! Een lekker kopje koffie op het terras na! Heerlijk genoten en wij komen zeker terg!
Julia D.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Het was helemaal TOP, Lekker gegeten mooie ribbetjes. Opvallend is dat ze hier de echte lekkere ribbetjes hebben, dus niet die korte, maar de lange...de betere, sappig en goed gemarineerd. Liefhebbers kunnen ook gambas kiezen of biefstuk. Leuk zitten aan het water, gezellig terras en Eric als kookspecialist. Alleen als ze een feestje hebben wil het nog wel eens wat lang duren, dan missen ze personeel. Bediening is allemaal even aardig, maar zeer zeker niet allemaal geschikt. Maar als je gaat, heb je het zeker leuk, gezellig en lekker!!
Debbyvicious .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2014
Het geeft een hele chaotische indruk en alles duurt heel erg lang . We moesten uur wachten op menukaart en twee keer om onze drankjes vragen . Er ging ook redelijk wat mis bij andere tafels . En eigenaar loopt constant rond met kladblok van reserveringen wat heel irritant en gehaast eruit ziet . Ook spreekt hij bediening aan bij klanten . Eten ziet er mooier uit dan dat het werkelijk smaakt en makreel zat vol met graten en was dus oneetbaar . Personeel was vriendelijk en locatie ook erg mooi . Jammer dat zo'n mooie zaak dit niveau heeft
JJS1 .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Vanavond met zijn 4en weer eens lekker gegeten. 2 x dagmenu en 2 x onbeperkt spareribs. Dagmenu voor de dames was eerst een heerlijke vissoep, daarna kabeljauw ( beetje heel erg klein ) garnering en frietjes erbij. De spareribs waren weer eens van uitzonderlijke klasse en snel te koud om te eten. Op een bedje van boontjes met uiteraard friet erbij. Op verzoek meer ribs gevraagd, jammer dat men dat niet uit zichzelf deed, die heter/warmer zouden zijn dan de eersten. Ging ermee door. Vochtige doekjes vergeten en toen ze kwamen hadden we er 6. Al met al, gezien de drukte, toch heerlijk gegeten en zijn tevreden naar huis gegaan. Omdat we om de hoek wonen zullen we voortaan een dag uitzoeken dat het niet zo druk is.
Overigens is het personeel in de regel zeer vriendelijk en attent. Prijs/kwaliteit is gewoon erg goed. Wie klachten heeft over de kwaliteit is niets gewent en moet daarom maar een ander restaurant opzoeken. Erik en personeel !!! Volhouden zo.
PaulK .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Een eetcafe dat prima weekmenu's aanbiedt voor een vriendelijke prijs.
De goede value for money verhouding verandert wanneer er noodgedwongen a la carte gekozen wordt.
Op Valentijnsdag werd er geen weekmenu aangeboden.

Een kopje koffie toe met een schaaltje zoetigheden komt op 6,75 voor het supplement en 2,20 voor de koffie.
Zo goed waren die bonbons nu ook weer niet.

Bij a la carte is de prijs kwaliteit verhouding duidelijk zoek.
Jammer het is best een aardige zaak met vriendelijke bediening.
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Vandaag heerlijk gegeten met de familie. Het eten was perfect, de service uitstekend en het restaurant heeft een gezellige uitstraling.We hebben een hele leuke avond gehad en ontzettend lekker gegeten, dus een echte aanrader.
Peter844 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Vandaag vrijdag 22 februari gegeten bij Rutgers. We waren met 7 personen, 3 maal Gamba's,1 keer Spare ribs, dagmenu, Saté van varkenshaas, en een gratis kindermenu. en ijs na. Eten is van zeer goede kwaliteit. de varkens medaillons waren precies goed en boterzacht, saté prima, Gamba's meer dan voldoende en de Spare ribs werden ook direct aangevuld. Wij werden bediend door Jord of Jordy en hij heeft ons een geweldige avond bezorgd door zijn enthousiaste houding. Wij komen zeker terug.
P.S wij hadden ook bonnen voor korting