Rumah Makan Melati Baru

Piet Mondriaanplein 3 3812 GZ Amersfoort Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Rumah Makan Melati Baru

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,7
Duur
Karin K.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
We hebben tgv mijn moeders verjaardag heerlijk gegeten in Rumah Makan Melati Baru. We komen hier altijd graag.
De pangsit was erg lekker, zo vers en knapperig en ook de kleine loempiaatjes waren goddelijk. Daarna een dagschotel met een keuze van 4 gerechtjes. Alles was even lekker en zuiver van smaak. Daarbij opgeteld de vriendelijke bediening; dit maakte de avond voor ons compleet.
Ike N.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Ik hou heel erg van indonesisch eten en weet ok precies hoe het hoort te smaken. Wat ik hier te eten kreeg is helaas niet aunthentiek en totaal anders dan ik had verwacht. Het is helemaal niet indonesisch en alles was veel te zoet. Ook de groente was al helemaal bruin omdat het te lang gekookt had.
Erica B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Te dure naïeve belanda indo. Garnalen, snijbonen (bij Sayor Lodeh met snijbonen ipv verse sperzieboontjes voor 10 euro!!!?!?) uit de vriezer, tempeh niet aangeraakt (gewoon echt niet lekker), Ikan Bali was meer kibbeling in Bali-saus dan makreel in pittige saus, zowel nasi als nasi kuning droog en smakeloos. Werd uitgelachen toen ik om nasi kuning rames vroeg - dat kun je alleen bestellen op ma t/m do (?), dat stond toch duidelijk op de kaart! Kom hier nooit meer terug. 65 euro met tegenzin betaald.
Maurits S.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Met een vriendelijke bediening, zeker, moderne inrichting en, zoals gezegd, vlak naast (de achterkant van) het station en er is parkeergelegenheid. Het eten was niet onvoldoende, maar dat kan beter; verser en heter, pedis.
De rijsttafel (Rumah Makan) was een beetje routineus, geen indische groenten, wel klein gesneden blaadjes sla, en voor € 26,50 aan de prijs. Voor de (extra) nasi kuning werd € 4,50 in rekening gebracht. De dubbele espresso was een volle bak iets sterkere koffie en inderdaad, twee keer de prijs van een enkele.
Wat jammer.
Margot W.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Ik heb hier 2 gerechten afgehaald. Saté sapi en gado gado speciaal. Wat n tegenvaller. De varkenshaas saté was droog oud en verschrompeld veels te hard gebakken. De gado gado was waterig en laf van smaak.lijkt wel of de spercieboontjes uit de vriezer komen. 2 stukjes tahoe en pindasaus ook weinig smaak. Het heet speciaal? Zat nog geeneens kleefrijst bij. Ik had hier méér van verwacht. 17 euro teveel betaald.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Zeer rolstoel onvriendelijk. Entree veel te klein. Te weinig ruimte voor de jassen op te hangen. De ruimte bij het toilet waren volgebouwd met koelkasten, ondereikbaar met een rolstoel! Slechte stoelen om lang op te zitten. Tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht moesten we 25 minuten wachten wat in onze ogen te lang is! We aten met 8 personen maar het geserveerde eten was te weinig en sommige gerechten werden te koud geserveerd. Samengevat een ruime onvoldoende. Niet voor herhaling vatbaar.
Li-Ke .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
We hebben in dit restaurant al prima ervaring gehad toen het nog in de Bloemendalsestraat stond en we waren blij het "weer gevonden" te hebben! Bediening erg vriendelijk, heeft tijd voor een gezellig praatje. Bij uitserveren van de schaaltjes kregen we netjes uitleg over wat er in de bakjes zat. We hebben heerlijk gegeten en de hoeveelheid was ruimschoots genoeg. Het nieuwe pand is wat moderner, kan qua inrichting natuurlijk niet op tegen een oudere sfeerwoni g, maar het is prima gelukt om er een gezellige lokatie van te maken.
De recensies die hier op Iens zo negatief zijn begrijpen wij eerlijk gezegd helemaal niet! We komen graag nog een keer terug!!
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Vanavond heerlijk gegeten bij dit restaurant. We kozen het dagmenu en er was gelukkig genoeg keus voor vegetariërs. Het eten was goed op smaak en de porties precies groot genoeg, ik vond vooral de groenten met kokos lekker. De bediening was vriendelijk en snel en de sfeer in het restaurant is gezellig. Ook erg fijn dat er ronde tafels zijn voor als je met een groot gezelschap bent!
Maikel_ .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Simpele recensie voor dit restaurant: als je hier eenmaal bent geweest, blijf je terugkomen. Je moet even weten dat ze aan de 'achterkant' van het station zitten. Aankleding bestaat vooral uit een grote foto van een rijstplantage aan de muur.

We gaan regelmatig met een groepje mensen eten hier, dus een gevarieerd menu ligt dan voor de hand zodat iedereen van alles kan proeven. Hoewel ieder natuurlijk zijn favoriet heeft, valt het op dat alles behoorlijk lekker is. Ondanks de vele varianten komen de bakjes vaak redelijk snel op tafel. Ik hou wel van een beetje pittig eten en dan zijn de gebakken vis met rode saus en rundvlees met sambal erg lekker.

Porties zijn voldoende groot maar wie nog tijd en trek heeft maakt met een grand dessert kennis met diverse smakelijke hapjes uit de keuken, met uiteraard spekkoek.

Restaurant is niet zo groot dus reserveren is aanbevolen. De ontvangst door de eigenaresse is altijd even hartelijk, je voelt je er echt welkom!
Horsey .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Mijn echtvriendin had ontdekt hoe gemakkelijk dit restaurant te bereiken is vanaf station Amersfoort (via de achteruitgang) en was er een keer binnengestapt om wat mee te nemen. Ze had daarbij een prettige indruk gekregen va het restaurant, van de gastvrouw en van de op de tafels opgediende gerechten die er aantrekkelijk uitzagen.
Toen ook het meegebrachte eten goed beviel, besloten we er te gaan eten. Door omstandigheden werd dit steeds uitgesteld, maar als liefhebber van Indonesisch eten was mijn nieuwsgierigheid gewekt en zocht ik naar andere middelen. In een telefonisch contact kwam ik te weten dat het mogelijk is om een compleet rijsttafelmenu als afhaalmaaltijd mee te nemen. Dit ben ik nog niet eerder tegengekomen en vond het wat gewaagd, want hoe krijg je zoiets met behoud van kwaliteit verpakt? Bij de eerste kennismaking was een visgerecht ons erg goed bevallen en daarom kozen we voor het menu waarin meerdere visgerechten voorkomen, aangevuld met wat bijgerechten, zoals miniloempia’s, pangsit goreng en kambing saté (lamsvlees).
Toen ik het bestelde ging ophalen, vroeg de gastvrouw of ik had gereserveerd en, enigszins tot mijn verbazing, zag ik dat vrijwel alle tafels al waren bezet (het was 18.00 uur). Toen ik uitlegde dat ik mijn bestelling kwam ophalen, bleek deze precies op tijd klaar te zijn en werd ik zeer vriendelijk geholpen om deze in mijn tas in te pakken. Het restaurant zag er inderdaad aantrekkelijk uit, met echt Indonesische uitstraling, zonder poespas.
Thuisgekomen, bleek alles keurig verpakt te zijn in zwartplastic bakjes met doorzichtige deksel. Er was niet gepropt of geïmproviseerd, zoals bij andere afhaalrestaurants vaak gebeurt. Bovendien was alles duidelijk vers klaargemaakt. Wat ons betreft hebben ze hun ‘waagstuk’ met glans gehaald.
Vervolgens bleken de gerechten van hoge kwaliteit. De twee ikans (vis), Bali en pepesan, waren bijzonder lekker, evenals de sambal goreng cumi cumi (inktvis). Er waren drie garnalengerechten: twee in verschillende soorten saus en een als saté. Lekkere krabkoekjes, evenals de tempé, hoewel ik die graag in wat grotere stukjes eet. Bij het menu horen vier soorten groenten: sayur lodeh (lekkere petehbonensmaak), sambal boontjes (redelijk), gado-gado (lekkere pindasaus) en atjar kuning (zoetzuur). Hierbij horen twee soorten rijst: wit en kuning (geel).
Ook de bijgerechten bevielen goed, vooral de kambing saté in sojasaus.
Verbeterpiunt: ik vond de tekst op de website moeilijk leesbaar.
Al met al een zeer geslaagd “experiment” en opnieuw een ervaring die uitnodigt om hier te gaan eten, want, hoe goed dit ook is bevallen, voor mij gaat er niets boven een “live”-maaltijd.
Kroncong .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Ik kom geregeld bij Indonesische restaurants, maar dit is toch wel één van mijn favorieten! De gerechten worden met zorg bereid en dit is echt Indonesisch culinair eten. De gerechten waaruit je kan kiezen hebben zo een eigen bijzondere smaak, dat kan je alleen daar proeven! Ik vind de prijzen wel meevallen, voor wat je aan kwaliteit van eten krijgt!!! Beter goed eten, dan teveel eten. Overigens kan je niet zeggen, dat je daar in zijn geheel weing eten krijgt. Wat je echt moet proberen, is de variëteit aan voorgerechten. Want dat is pas genieten. Vindt je alleen hier! De bediening is ok. Ze maken vaak een praatje met je. Het is net of je op bezoek bent. Ik vind dat wel prettig, geen haast, rustig lekker genieten van het eten en de sfeer. Als laatst nemen we kopi tubruk. Ons avond kan niet meer stuk!

Dus wil je echt culinair, kwalitatief goed Indonesisch eten, dan is dit de plek!
Smakelijk1666 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
De bediening in dit restaurant is uitermate onvriendelijk. Er wordt weliswaar beleeft geïnformeerd of het eten smaakt, waarvoor telkens een persoonlijk gesprek wordt onderbroken. Een karaf kraanwater wordt alleen tegen betaling uitgeserveerd, terwijl een fles wijn wordt besteld. De prijzen zijn ronduit hoog, een hoofdgerecht bestaat uit alleen een vleesgerecht. Rijst of bami moet apart worden besteld en is met 4,50 best prijzig voor de hoeveelheid die je krijgt. Een beetje atjar of iets van groente moet ook apart worden besteld én betaald.De bestelde ossenhaas was gewoon een sudderlap die veel te lang had door gebakken. Zonde van het restaurant en van het bestede geld!
Levensbehoefte .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Een persoon van ons viertallig gezelschap, die niet had gehoord aan welke tafel kon worden plaatsgenomen, werd met met een onbeschoft gebaar terechtgewezen.
Naast bier en wijn werd een glas kraanwater besteld, doch dit werd geweigerd.
De ( huis) wijn was lauw en niet lekker, het bestelde eten werd pas na een uur geserveerd.
Dit terwijl een landelijk bekend echtpaar, wat later bestelde, veel eerder werd bediend.
De prijzen waren fors en de porties karig. De kleine glaasjes slechte huiswijn € 4 per stuk en het glaasje! spa € 2,50.
Wij voelden ons geschoffeerd en bekocht.
ceetje73 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
We hebben met 3 personen bij Rumah Makan Melati Baru gegeten. We hebben alle drie voor een andere rijsttafel gekozen (A, B en C) en zo hadden we een scala aan schaaltjes voor ons: vlees, vis én vegetarisch. We hebben van alles echt gesmuld!
De smaken waren lekker al viel ons op dat het voor een Indo niet erg pedis was. Dat hebben we dus wel een beetje gemist.
Aan de andere kant kan iedereen, juist als je niet van scherp eten houdt, hier dus heerlijk eten.
De sfeer is goed en de bediening erg vriendelijk. De kok, ook de eigenaresse, en de bediening nemen zelfs de tijd voor je om even een praatje te maken.
Een aanrader!
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Het werd weer eens tijd om een echte "Indo" te scoren. Geruime tijd geleden kwamen we eerder bij RMMB en dat was ons goed bevallen. Met twee familieleden erbij maakte een tafel voor vier nog wat gezelliger.

Dit is het enige, echte Indonesisch restaurant in Amersfoort dat voorheen jarenlang was gevestigd in de Bloemendalsestraat hartje centrum. Nu zit "tante" Ida met familie en staf aan de achterzijde van Amersfoort-CS waar ze met veel meer ruimte ook meer gasten kan ontvangen en die weten dit adres dan ook wel te vinden.

Er verscheen wijn, pils en fris op tafel met cassave en emping om "warm te lopen". We kozen 2 rijsttafels B (met vlees) en 2 rijsttafels (vegetarisch). Op drie warmhoudplaten werd een regiment kommetjes opgediend en konden we aanvallen. Het werd een feest der herkenning. Zeer smakelijk en niet te scherp was ons oordeel. Wat ons ook hier weer opviel: als je twee dezelfde rijsttafels bestelt, wordt er minder uitgeserveerd dan wanneer je twee verschillende laat komen!

Niettemin is dit een prima adres als je van authentiek Indonesisch eten houdt en je heel vriendelijk en familiair wordt bediend in een gezellige entourage. Parkeren kun je (niet gratis!) vlakbij op een groot, niet overdekt parkeerterrein.
Mjammie M.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Terechte iens-winnaar. Heerlijk gegeten (we namen de rijsttafel met vlees en vis). De gerechten waren goed op smaak, bediening zeer vriendelijk en oplettend. Eigenaresse kwam nog even een praatje maken. Restaurant ziet er verzorgd uit en de toiletten waren schoon.
Kortom: eerste en zeker niet de laatste keer dat we hier gegeten hebben.
Blueeyes1 .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Lekker gegeten (vooral de kipsatespiesjes), maar wat een slechte bediening. Dat was echt een domper, omdat het een groot deel van je beleving bepaalt. Het leek alsof niemand daar plezier heeft in het werk dat ze doen. Alles leek ze teveel. Personeel was niet vriendelijk en je voelde je niet welkom. Zeker niet wat je van de Indonesische cultuur zou verwachten. Ook was het Indonesische bier een maand over datum..
Jammer, we hadden hier een hele andere verwachting van.
Cor H.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Met z'n twee in een heerlijk rustige ambiance heerlijk gegeten. Wij zijn van huis uit indisch eten gewend. We komen zeker weer hier terug.
Rayke D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Ik heb hier heerlijk gegeten met een vriendinnetje dat vaak Indonesisch eet. Voor mij waren een deel van de gerechten bekend, maar een groot deel ook niet. Wij bestelden beide het dagmenu en besloten alle gerechtjes te delen zodat we alles konden proeven. Een goed idee, want het was heerlijk! Ook werd het in handige kleine schaaltjes geserveerd waardoor delen erg gemakkelijk was. Omdat we beide dol zijn op gado gado hadden we dit er nog bij besteld. Al met al meer dan genoeg te eten. Dan de service: de eigenaresse? is erg vriendelijk en ook kwam de kok nog een tijdje bij ons aan tafel staan om over Indonesië te vertellen. Erg leuk, maar het was dan ook niet druk waardoor hij de tijd leek te hebben voor ons. Qua decor vind ik het mondriaanplein zelf niet heel boeiend, maar het is een uniek gezicht dat je vanuit het restaurant de perrons van Amersfoort Centraal op kijkt.
Al met al kom ik hier graag nog eens terug!
Scheec .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Echt heerlijk gegeten bij dit leuke restaurant. Authentiek Indonesische gerechten met goed gebalanceerde smaken. De bediening was vriendelijk.
Het beviel ons zo goed ,dat we dag erna weer terug zijn gegaan.
Ook toen alleen maar lof.