Rumah Dani

Trui E.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Vanavond n.a.v. recensies in dit restaurant gaan eten. Bij binnenkomst voel je direct dat 'het' goed is. Het eten was voortreffelijk, vooral de saté vond ik geweldig. De borden waren voorverwarmd en mooi opgemaakt. Met zorg en liefde bereid. De sfeer is ontspannen en prettig, inrichting van het restaurant is romantisch. Het personeel is echt zéér vriendelijk. Je ziet dat zij van hun vak houden. Een echte aanrader!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Eerste keer gegeten bij Rumah Dani, heerlijk gegeten in een relaxte sfeer met goede bediening, genoeg tijd tussen de gangen niets opdringends, dus prettige eerste keer en zeker niet de laatste!
Rosa V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Weekje ette leur. Gekeken op internet welke restaurands goed aangeschreven stonden. Deze was er een van, en wat voor een. Wij hebben hier heerlijk gegeten!! Rustige muziek, geen aandringend druk personeel en erg goed eten!! Mooi gepresenteerd en de smaak was zeer goed. Volle borden, meer dan genoeg! Wij hebben hier erg genoten.
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Wat vliegt de tijd voorbij maar alweer een jaartje ouder. Dat moet gevierd worden en waar doe je dat het liefst....? Wat mij betreft een restaurant waar ze Indonesische lekkernijen serveren. De ontvangst is meer dan hartelijk en meer dan duidelijk is direct duidelijk dat de eigenaren Indische roots lijken te hebben. Daar Het decor, aankleding en zelfs de geur doet je wanen dat je op vakantie bent. Met name als je in de serre of tuin zit. Bamboe, waterval, en allerlei Oosterse accessoires. In één woord top! Voor bovenstaande alleen zou je graag terugkomen. Het menu is een duidelijke formule rijst, bami of lombok en daarnaast de keuze uit 3 bijgerechten. De groente gerechten waren prima hoewel er wel wat meer gevarieerde groenten en wat meer saus door/op de gado gado mag. Het rund-, kippen-, varkensvlees en de garnaaltjes lieten toch veel te wensen over. Het kippen- en rundvlees waren qua structuur toch wel wat te "taai". Het varkensvlees, ofwel de spekjes, te vet doordat er nog flink wat zwoerd aanzat. De sausjes waren over de meeste gerechten te overheersend waardoor je het vlees niet goed meer proefde. De sateetjes waren daarentegen wel weer lekker. Het desert was heerlijk als je tenminste van spekkoek houdt. Zelfs warm opgediend (zo vers?). Mijn beoordeling is dan ook moeilijk samen te stellen. Ga je voor het eten dan een gemiddelde maar ga je voor sfeer, entourage en service een hele, hele dikke plus.
Drehofstede .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Zaterdag met 7 personen voor de 1e keer kennis gemaakt met Rumah Dani. Het is een overheerlijke avond geworden. Onze jonge vriendelijke gastvrouw gaf de juiste adviezen bij het samenstellen van een tafel vol met lekkers. Unaniem was iedereen aan tafel zeer tevreden. Prettig aan de bediening was verder dat er niet constant wordt gevraagd of je nog iets wil drinken. Het is ons niet gelukt om al het lekkers op te eten, maar we zijn wel heel ver gekomen. Kortom een adresje wat ik met een gerust hart bij iedereen kan aan bevelen, omdat ook nog eens de prijs / kwaliteit verhouding helemaal in orde is.
Berry M.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
We hebben genoten van de mooie rustige omgeving, de prima bediening en het heerlijke eten. Het was smaakvol, warm en perfect samengesteld. We waanden ons in de oorspronkelijke omgeving waar de maaltijden ook zo heerlijk en authentiek zijn. De viering van onze 39e trouwdag , ja vrijdag 13 mei, kreeg mede hierdoor een mooie afsluiting.
Moerdijk .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Wat een heerlijk winkeltje blijft het toch. Prima ontvangst, jassen werden aangenomen en de gereserveerde tafel welke we graag wilden stond gereed. Waren met 4 personen. Aperitief met kroepoek en emping stonden direct op tafel.Gekozen voor het week menu. Alles overgelaten aan de perfecte bediening. Voorgerecht was een schaal gemengde gefrituurde hapjes. Dit kan anders/beter. Alle hapjes waren qua smaak gelijk, komt natuurlijk door de gefrituurde batter, saus was prima. Hoofd gerecht bestond uit witte en gebakken rijst, long tong en dunne bami met daarbij 12 verschillende gerechten en kambing sate's. Dat was smullen, top. Koffie met spekkoek als afsluiting. Dani kwam natuurlijk langs om even bij te praten. Jassen werden gehaald en we gingen wederom zeer tevreden naar huis.
Rob L.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vrouw, zijn we op zaterdag wezen eten bij Rumah Dani. De reservering een paar dagen van tevoren verliep al soepel en uiterst gastvrij. Ik had zelf al een keer gegeten bij Dani, maar dat is ruim 2 jaar geleden. Mijn vrouw had er nog nooit gegeten. We zijn allebei van indonesische komaf en ik werk als kok in de horeca en ben me aan het specialiseren in de indonesche keuken. Dus onze verwachtingen waren hoog en die werden meer dan overtroffen.

De ontvangst was gastvrij en snel. Er werd gevraagd wat we wilden drinken en al snel daarna werd de kaart gebracht. Onze keuze was snel gemaakt : een combinatie van voorgerechtjes en witte rijst met Sambal goreng Udang met Petehbonen (2x)
Daging Rendang, Daging Belado, Hete Spek, Pepesan en telor (ei) met boontjes. We wilden de hoofdgerechtjes al met elkaar delen, maar er werd al gevraagd of we het op het bord wilde of in losse bakjes, zodat we met elkaar konden delen (!). Mooi meegedacht met de wensen van de gast. Prachtig voorbeeld van het overtreffen van de verwachtingen.

Het voorgerecht kwam al vrij snel. Het waren 6 lekkere deeghapjes met verschillende,zeer smakelijke vullingen. Goed gekruid en lekker krokant. Alleen mijn verwachting bij een combinatie van voorgerechtjes, was iets meer variatie in het assortiment bv met een kippepootjes of een klein kopje soep. Nu waren het alleen deeg gerechtjes. Maar dat heeft misschien meer met mijn beroepsdeformatie te maken. De smaken waren perfect. Bij het uithalen van het voorgerecht werd netjes gevraagd of alles naar wens was geweest en of we nog wat wilde drinken (witte wijn en een jasmijn thee).

We hoefden niet lang te wachten of de hoofdgerechten werden opgediend en het zag er allemaal erg lekker uit. Er werd nog even uitleg gegeven wat alles was en eten smakelijk gewenst. Het was echt een feestje. Niet alleen voor het oog, maar zeker voor de smaakpapillen. En die zijn toch wel wat gewend. Echt een explosie van verschillende smaken. Waar ik zelf als amateur kok nog wel eens tegen aanloop, is dat doordat je steeds dezelfde kruiden gebruikt in je boemboes, alles hetzelfde gaat smaken. Dat vind ik het mooie van Dani (kok en eigenaar), die geeft elk gerecht zijn eigen specifieke en authentieke smaak mee. Dat maakt het voor mij zo bijzonder. De Rendang was uiterst mals. De makreel mooi mals, maar niet tè, mocht naar onze smaak iets pittiger (er moet altijd ruimte zijn voor verbetering nietwaar?). De Sambal goreng Udang was erg lekker, hoewel ik zelf een iets groter formaatje garnaal zou pakken voor de extra bite. We hebben alle schaaltjes leeg gegeten ! En toch hadden we nog ruimte voor een dessert. Dus de balans qua hoeveelheid was ook perfect.

Onze nagerechten waren het kokosijs en Exotische Pannacotta met Rozenstroop. Ze werden mooi gepresenteerd en waren mede door de smakelijke rozenwatersiroop erg lekker. Persoonlijk vind ik dat deze nagerechten eigenlijk geen toegevoegde waarde is voor de indonesische maaltijd. Wel lekker, maar geen toevoeging. Maar dan had ik beter Tjendol of spekkoek kunnen kiezen.

Afgesloten met een kopje koffie en capuchino, er ontbrak een koekje ,op zich geen gemis na zo'n heerlijke maaltijd, maar ik had er misschien toch een dun plakje spekkoek bij gereserveerd ;-)).

Bij de rekening blijkt dat er sprake is van een meer dan goede prijs/kwaliteit verhouding, we waren voor voor, hoofd, nagerecht en drankjes voor 2 personen 77,50 € kwijt. En dat is zeker niet teveel voor dit culinaire hoogstandje. Wij raden dan ook iedereen aan een keertje te gaan genieten bij Rumah Dani.

Wij komen zeker terug !!
WillemvanDelft .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Ik zat enige tijd geleden gezellig na te praten met cliënten uit de regio Breda, en aangezien ik daar zelf oorspronkelijk vandaan kom, kwamen we al gauw te spreken over Breda en de restaurants en vertelde ik dat mijn familie al tientallen jaren bijna wekelijks gaat rijsttafelen in Breda met mijn half-Indische moeder, inmiddels 95 maar nog altijd een lekkerbek. Zij vertelden opgetogen over de kwaliteit en de sfeer van Rumah Dani, daar moest ik dan zeker eens een keer gaan eten.
Gisteren was het zover, wel eerst mijn moeder van 95 met enige moeite overtuigen dat we een keer ergens anders zouden gaan eten dan in haar vertrouwde voorkeursrestaurant.
Het maken van de reservering ging al bijzonder vriendelijk en gaf al een plezierig gevoel, wat bij de warme ontvangst door de gastvrouw, die later de moeder van de kok bleek te zijn, werd bevestigd.
Bij de aperitief de rijsttafel besteld, in samenspraak met de gastvrouw, die goede tips gaf.
Aangezien we met zijn vieren waren hadden we ruim tien verschillende gerechten.
Welnu, het was overheerlijk, alles vers gemaakt, en overtrof nog onze hooggespannen verwachtingen.
Aan het eind kwam de kok, Dani, zelf ook nog even gezellig langs en tenslotte werden we uiterst charmant uitgezwaaid.
Kortom een fantastische avond en een absolute aanrader voor degene die van een echte Indische rijsttafel houden en willen eten in een fijne en warme ambiance.
Dit gaan we dus vaker doen.

Willem (uit Nijmegen)
Burung .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Wat hebben we genoten van de perfecte gerechten,de ambiance en de geweldige bediening. Meteen als je binnen komt voel je je erg senang en helemaal als je van al dat lekkers kan proeven.
De sate is super net als de andere gerechten. We verheugen ons al op het volgende etentje.
Het interieur en de buitentuin zijn zo smaakvol en gezellig ingericht. De toiletten ziin luxe en brandschoon.Kortom alles klopt.
Op dit pareltje mag Ette-Leur trots zijn
Sylvia R.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Wat een geweldige ervaring. Hier wordt de Indonesische maaltijd op een hoger niveau getild. En buiten de maaltijd zelf krijg je een warm ontvangst, een fantastische presentatie met oog voor kleine details en een fantastische sfeer. Echt een aanrader. Als we weer in de buurt zijn komen we zeker weer terug (hier wil ik zelfs voor omrijden!)
Franssenff .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
We hebben weer voor de zoveelste keer bij Rumah Dani gegeten. Zeer persoonlijke ontvangst door Dani, Gwen en Peter. Het eten smaakte uitmuntend; de Soto ajam was uit de kunst en voor de tjendol kom ik zeker terug ! Bedankt ! En tussendoor de overheerlijke rijsttafel genoten !
Mike I.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Leuke gerechten, qua smaak enigszins vlak en niet allemaal authentiek. Bediening iets te formeel, wel netjes. De voorgerechtjes als combinatie waren enkel met deeg.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Eten is heerlijk en grootte portie is ruim voldoende. Bediening vergeet weleens een drankje. Vrij veel wachttijd voor en tussen de gangen in.
Moerdijk .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
En weer was het toppie. Welkom geheten door Dani's moeder, wat een charmante dame is zij toch. Gekozen voor het 3 gangen menu. Hier eet men nog echt Indonesisch, geweldig. Over de vernieuwde/uitgebreide en verwarmende buiten tuin is goed nagedacht, ziet er schitterend uit met openhaard en aparte verwarmde rook ruimte. Het blijft een heerlijk winkeltje. Kleine opmerking, wellicht een rechaud op tafel, blijven de gerechten wat warmer.
Karel T.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Daar we wat te vieren hadden, togen mijn vrouw en ik naar RUMAH DANI, wat al een tijdje op ons verlanglijstje stond. Als overtuigd Indo wilde ik zelf proeven of dit restaurant terecht tot de top 20 van de Indische restaurants behoort. De verwachting was dan ook hoog...

ETEN
Het standaardmenu is rijst met drie gerechten. Met tweeën betekent dit dat je zes verschillende gerechten samen kunt delen. Aangezien ik zelf van uitgebreide rijsttafels hou, hebben we daarnaast nog meerdere gerechten besteld, gerechten die ik perse wilde proeven om te kunnen vergelijken met ervaringen elders en van thuis-uit. Voorgerecht: een combinatie van enkele voorgerechtjes. Hoofdgerecht: daging bali, sg udang met peteh, rendang, rudjak, belado, sg telor buncis, sayur lodeh, babi kecap, ore-are, pepesan, sateh kambing. In plaats van rijst verkozen we lontong. aangevuld met vers gebakken emping (welke weliswaar niet op de kaart stond, maar op de vraag hiernaar werd deze toch geserveerd). Als drank ijswater en een heus Bintang-etje. Ter afsluiting tjendol. Alle schaaltjes gingen leeg tot verwondering van de bediening, want normaliter hadden mensen genoeg aan drie gerechten. Dit kan ik overigens wel bevestigen hoor, want de porties zijn zeker niet nouvelle cuisine maar gewoon goed geproportioneerd. Maar ja we hadden tijd, voelden ons senang en de kwaliteit was van een buitencategorie. Het zou zonde geweest zijn één kruimel over te laten. De traditionele smaken zorgden voor een heuse thuis beleving. Het was of je bij een kleine kumpulan was, waarbij bekende tantes de hele dag in de weer waren om de familie een welkom thuis te bereiden. Thuis = Rumah. Kortom, voor echt Indisch eten moet je hier zeker zijn.

BEDIENING
Vanaf het moment dat je binnenkomt tot het moment dat je weer buiten stapt, voel je je een welkome bijzondere gast. al bij de deur wordt je verwelkomt, je wordt vergezeld naar de plaats waar je wilt zitten, je hoed en jas worden aangenomen en opgehangen. Dat al met een vriendelijkheid, beleefdheid en een persoonlijke ontmoeting welke je vaak moet ontberen wanneer je uit eten gaat. In tegenstelling tot wat ik vaker meemaak in Indische restaurants is de bediening op de hoogte van Indische gebruiken en gerechten. Men kijkt niet vreemd op als ik iets vraag wat niet op de kaart staat, of een wens over de bereiding ("graag pedis als het kan"). O nee, men zorgt er voor dat je het toch zo geserveerd krijgt. Werkelijk klasse.
Aan het einde van het diner kwam de kok vragen of alles wel naar wens was geweest. Ook hier de persoonlijke ontmoeting en het thuis gevoel. Een gesprek over de Indische eetcultuur, muziek enzovoort volgde. Tot slot leidde hij ons rond in heel zijn rumah en verhaalde over persoonlijke details bij bijzondere voorwerpen in de inrichting.

ENTOURAGE
Achter de knusse sfeervolle buitengevel schuilt een eenvoudig maar zeer smaakvol ingericht restaurant wat rust van de gordel van smaragd uitstraalt. Bijzonder zijn de (persoonlijke) accenten in de aankleding, details die mijmeringen ontlokken. Bijzonder is ook dat er een soort binnentuin is, waar je je op een beschut terras waant. Viel me pas tijdens de rondleiding op dat ook de mogelijkheid tot afhalen van de maaltijden bestaat. Hier heb je als gast in het restaurant totaal geen besef van. Al zal dat ook wel in een soort serene sfeer gebeuren en dus geen luidruchtige klanten lokken.

CONCLUSIE
Kortom, Rumah Dani overtreft mijn stoutste verwachtingen ruimschoots. Topkwaliteit eten, topkwaliteit bediening, zeer sfeervol en toch eenvoudig interieur zonder allerlei poeha en glitters. Rumah Dani behoort terecht tot de beste Indische restaurants in Nederland. Alleen de naam zou wat mij betreft - als klant - aangepast kunnen worden in Rumah Kita (ons huis). ;-)
-Pas- .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Hier heerlijk gegeten. De prijs/kwaliteit is top (40 euro pp voor, hoofd, na en drinken) en daar komt nog eens bij dat de kwaliteit van de gerechten ook top is. De hoeveelheid van het hoofdgerecht is ook prima. Ik heb hier erg genoten van de kip saté, rendang vlees, kip in citroen en kippenpootjes met even lekkere marinade als de kip saté. Qua voorgerecht zijn de loempia's en garnalen in een jasje simpel maar wel erg lekker.

De bediening, gastheer en gastvrouw zijn erg vriendelijk. Ook komt de kok uit de keuken om even een praatje te maken met zijn gasten. Erg persoonlijk deze benadering. Voor mij zeker een aanrader.
Tweemaale .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Bediening correct, zeer smakelijke , vers bereide gerechten. Hier zit een hart in! Inrichting netjes, toiletten zeer verzorgd en schoon. Prettig geprijsd. Kok/eigenaar kwam na afloop praatje maken en de (welverdiende) complimenten in ontvangst nemen. Aanrader!!!
Fourwheels .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Dit is echt ouderwets Indonesisch eten zoals het hoort en zoals we eigenlijk gewend waren toen er nog de "echte" kokkies waren in Den Haag (zelf uit die regio afkomstig).
Ambiance op terrasje buiten leuk en intiem, bediening zeer prettig en gezellig.