Ruisenor

Dinsdag t/m Zondag 18:00 - 22:00
Uitmuntend
9,4
9,2

Jouw recensie over het restaurant Ruisenor

H D O.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Uitstekend prijs kwaliteit . Mexicaans fusion verassend lekkere diner, 7 gangen voor 50 Euro. Goede service en bediening, goede wijn combinatie met de gerechten. Sterk aan te bevelen! Wij komen zeker terug.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Erg lekker met zeer verrassende smaken
Marc R.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Bij elk gerecht gerecht zat een mooi achter grond verhaal van de chef. Het eten sprak dankzij de lekkere kruiden goed tot verbeelding. Het is geen mexicaans zoals je gewend bent. Het personeel was ook zeker begaand met het eten en kon goed vertellen. Zeker voor herhaling vatbaar.
Joris L.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Bijzonder eten: erg lekker met verassende smaakcombinaties.

Wel net te prijzig, waardoor ik denk ik niet snel nogmaals ga. Een keer zeker de moeite waard.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Verrassende mexicaanse keuken. Was lekker en een keer wat anders, Zeer plezierige en goede bediening. De oorsprong van de verhalen bij het eten mogen zijn wat ons betreft niet nodig. Het eten spreekt voor zich. Komen zeker terug
Christiaan B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
De gerechten waren heerlijk en verrassend, en het verhaal erbij en daarmee het contact met de bediening maakt het leuker. Service was over het algemeen goed, maar later op de avond toen het drukker was, kregen we de indruk dat we enigszins 'vergeten' werden: er werd 2x hetzelfde gerecht uitgeserveerd en op het laatste gerecht moesten we erg lang wachten. Maar ik kom zeker een keer terug.
Sonja S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Wauw....
Wat een avond, een absolute TOPPER. Een doorlopende voorstelling met de meest bijzondere smaakcombinaties, allemaal even geweldig! BEDANKT
Felix T.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Ruiseñor, oftewel ''nachtegaal' in het Spaans is een bijzondere ervaring. Bij binnenkomst is het kille spartaanse interieur het eerste wat opvalt. Een lange houten bank en eenvoudige gekleurde stoelen aan robuuste bistro-tafels vormen het decor. Aangevuld met de moderne kunst aan de muur en de eenzame cactus in de vensterbank begin je je langzaam af te vragen waar de beloofde 'emotional cuisine' dan eigenlijk vandaan moet komen.

Maar voor het zover is worden we vriendelijk onthaald en voorzien van een onduidelijke en wollige uitleg over hoe de avond zal verlopen. We hebben de keuze uit slechts 1 menu (wat prima is) bestaande uit 4 gangen, waarvan er 7 uitgeserveerd zullen worden. Hierbij wordt een wijnarrangement aangeboden waarbij we per gang twee wijnen krijgen voorgesteld; een harmonieuze wijn en een contrasterende. Als aperitief krijgen we een uitstekende cava van Pere Ventura, de huiscava van voormalig El Bulli, waarna het eten kan beginnen.

Elke gang wordt begeleid door een kort verhaal over de oorsprong en inspiratie van het gerecht en dat hebben we als totaal niet storend ervaren integendeel zelfs. De chef doet niet aan amuses maar steekt gelijk van wal. Met drie perfect uitgevoerde tortilla's die variëren in smaaktoon en scherpte maken we kennis met zijn thuisland om hierna in een prettig tempo langs oude liefdes, een Japanse klassieker op Mexicaanse wijze en Inca legendes te eindigen bij een heerlijk bereidde kwartel in chocolade-mole met rozen. Weliswaar geen dessert inbegrepen bij dit menu maar we hadden niet anders willen eindigen. Chefkok Alberto Nol kookt op meer dan sterrenniveau en afgezien van zijn kunde in de smaken mag je hem gerust een meester van de peper noemen. ¡absolutamente excepcional!

De wijnen die worden aangeboden bij de verschillende gangen waren weinig verrassend en relatief kostbaar gezien de kwaliteit. Bij iedere gang kozen mijn partner en ik voor een andere wijn, maar deze deden in alle gevallen weinig spannends met de geserveerde gerechten. Dit is jammer maar goed te verklaren gezien de grote variatie en het smaakgeweld van de chef. Afgezien van de op het laatst geserveerde Rode wijn (deze was erg goed) hadden we de rest van het menu wellicht beter afgekund met een flesje van de heerlijke cava Pere Ventura.

Ik zou het restaurant de tip willen geven de tafels te voorzien van tafelinnen om niet alleen het geheel wat aan te kleden, maar voornamelijk om de geserveerde kunstwerken van chef Nol meer tot zijn recht te laten komen. Ook kan een fysieke kaart wellicht wat meer duidelijkheid scheppen in het bijzondere concept van het restaurant.

Wij gingen 'fluitend' naar buiten aan het einde van onze avond en komen, mede vanwege de goede prijs-kwaliteit verhouding, snel weer terug! - een aanrader.
R T A.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Bij Mexicaans denk je niet zo snel aan culinaire pareltjes. Wat een mooie smaken en wat zien de gerechten er fantastisch uit. Leuke bediening die een mooi verhaal vertelt. Steeds proefkeuze uit twee wijnen, evneens met leuk verhaal er bij. Geweldige avond uit: meer dan eten, een belevenis!
Patrick L.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Wat een verrassende keuken. Ik ken Mexico goed, maar dit is een totaal andere benadering van smaken en presentatie. Mooie combinaties en een lust voor het oog en de tong. Menu 7 gangen, € 38.50.
Soms wat te lange inleiding bij de gerechten. Bediening vriendelijk.
Kees C.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Het eten was voortreffelijk. Heel verfijnd van smaak en gevariëerd. Bijzonder amusant en leerzaam zijn de inleidende praatjes bij elk gerecht. Ik vond de prijs van de drankjes aan de hoge kant.
steef F.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Prettige sfeer. Eten met aandacht maar heftig veel smaken. Hier moet je echt een avond voor nemen en dan vooral rustig eten.
Sydney O.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Een culinaire en culturele belevenis!

De Mexicaanse keuken schittert hier in al haar facetten.

Een aanwinst voor Den Haag!
Coen V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
het eten is fantastisch, verrassende smaken - alles van hoge kwaliteit. De personal touch van de chef die altijd even langs komt maak het compleet
Sander L.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Het eten bij Ruisenor ligt op het niveau van een Michelin-ster. De ingrediënten en smaken die worden gebruikt, zijn uniek en intens. Als je "uit eten gaan" associeert met "nieuwe smaken ontdekken", dan is Ruisenor zeker een aanrader. Alleen om die reden kom ik zeker nog een keer terug als het menu weer veranderd is. Wel is het belangrijk om te weten dat een eventueel toetje niet wordt gerekend onder het reguliere arrangement.

Qua wijnen heeft Ruisenor zowel voor- als nadelen. Bij de meeste gangen worden twee wijnen aangeboden: een harmoniserende en een contrasterende. Het niveau van de pairings varieerde echter. Daarnaast is een wijnarrangement niet mogelijk ("u bepaalt zelf het tempo"), waardoor het goed is om in het achterhoofd te houden dat een glas wijn 7-8 euro is, en dus met zeven gangen duurder kan zijn dan het eten.

Ik denk dat Ruisenor binnen een aantal jaar een Michelin ster kan krijgen mits ze consistenter worden in hun kwaliteiten. Zo viel het me op dat er verschil was tussen verschillende borden (van dezelfde gang) in de hoeveelheden (voornamelijk tijdens de eerste gang). Ook leek er verschil te zitten in de hoeveelheid wijn die we kregen afhankelijk van wie er schonk. Daarnaast is het verhaal achter het gerecht belangrijk in Ruisenor, maar varieerde de kwaliteit van dit verhaal enorm onder de bediening.

Al met al was het een zeer geslaagde avond, en zeker een aanrader. Ik heb grootse verwachtingen voor dit innovatieve restaurant.
Merel O.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Fantastic flavors!
Ieder gerecht heeft een verhaal het 4 gangen menu bevat in feite meerdere gerechten per gang, dus wij gingen zeer voldaan naar huis! Leuke muziek (en zang van de chef), inrichting vrij eenvoudig.
Frederique B.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Voor de 2e keer geweest en misschien zelfs nog meer onder de indruk dan de eerste keer. Heel bijzonder en lekker. Daarbij zijn de alternatieven voor mensen met speciale dieetwensen minstens net zo smakelijk. Het is een vondst de klanten zelf per gerecht een wijn te laten uitkiezen en het is ook heel sympatiek dat een half glas tot de mogelijkheden behoort.
Hoewel ik dit menu met liefde nog een aantal keren zou willen verorberen, moet ik toch kwijt dat het wel grotendeels hetzelfde was als de eerste keer (2.5 maand eerder). Vooral bij een menu dat men niet kiest, is dat misschien wel een aandachtspunt.
Thijs W.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Wat een mooie smaakbeleving, veel verassing en een mooi verhaal bij elke gang. Je wordt meegenomen door de kok zijn leven met allerlei gerechtjes waarbij de smaken en ingrediënten een stempel in zijn geheugen hebben achter gelaten. Kortom, aanrader
Marije S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Super lekker gegeten, wat een smaakverrassingen en zo vers!
Maureen J.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Voor een korte vakantie kies je voor Ruisenor!
Het enige wat je hoeft te doen is meegaan in de leuke verhalen die horen bij de heerlijke gerechten en te genieten.
Alles is perfect in balans: het eten, de ambiance en het personeel.

For a short holiday you choose for Ruisenor.
All you have to do is reach out your hand and let you guide through a beautiful stroll through Mexico in an unexpected way.
Everything (the food, the ambiance, the people of Ruisonor) is perfectly in balance.