Ruisenor

Denneweg 120 2514 CL Den Haag Nederland Kaart
Wil je een avond uitzonderlijk uit eten, waarbij niet alleen je smaakpapillen worden uitgedaagd maar ieder gerecht ook met een eigen verhaal komt, dan moet je absoluut naar Ruiseñor op de Denneweg. De Mexicaanse chef, die een studie ‘chemical enigeering’ volgde voor hij in de keuken belandde, daagt al je zintuigen uit tijdens een zevengang menu.
Ik heb in tijden niet zulke spannende smaken op mijn bord gehad, als bij Ruiseñor. Mexicaanse en Japanse invloeden in één gerecht. Voorgerechten die je met de klok mee met je handen eet en een smaakexplosie in je mond tot gevolg hebben. Geen wonder dat het hier avond aan avond vol zit!

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
Fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.com

INSIDER tip

Tip van Smulpaapje: Zorg dat je met een echt lege maag hier komt eten, want je gaat op een drie uur durend smaakavontuur dat zijn weerga niet kent!

Over het restaurant Ruisenor

Our story starts in Mexico, when I was just a child. My grandmother once told me that when the food is too salty, the Chef might be in love, if the food is too spicy, then the Chef is probably angry.

Ruiseñor will tell a story with each dish it serves. You will understand the inspiration, the combinations, and maybe the Chef was in love. It could never be too salty!
We want you to feel the emotion that inspired the creation of every dish.

Therefore, you will be surprised with a menu especially selected, where all the emotions will be conveyed.

Once served you will know everything about our dish, and please tell us if there is anything you cannot eat; and we will of course accommodate!

Please join us and indulge in our adventure of emotions.

Meer informatie over restaurant Ruisenor

Dinsdag t/m Zondag 18:00 - 22:00
Uitmuntend
9,3
9,4

Jouw recensie over het restaurant Ruisenor

M T.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2018
Fantastische smaakbeleving Met een verhaal!
pirke B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2018
we wisten niet zo goed waar we heen gingen behalve dat het een 'culinair' mexicaans restaurant was. de gastheer was er vanuit gegaan dat we ons al hadden geinformeerd/ingelezen hoe het bij Ruisenor werkte. We hadden geen idee dat er 7 gangen werden geserveerd en dat je per aantal gangen uit 2 wijnen kon kiezen. Het concept is dat er een fictief verhaal wordt verteld en op basis van dat verhaal worden er gerechten bedacht en gemaakt. op zich een leuk idee maar we vonden het nogal pretentieus overkomen want de gerechten zijn niet echt van hoogstaand culinair niveau maar daar zijn wel de prijzen naar. je krijgt geen menu, dat staat al vast dus je kan het alleen maar ondergaan. het menu is 4 gangen en kost bijna € 60 zonder drankjes, dat is best aan de prijs. zeker als er nog wat wijn bij komt. Wij waren € 185 kwijt (zonder fooi) en hadden niet het gevoel een heerlijke avond te hebben gehad.
Het is te ingewikkeld en te pretentieus, als klant heb je niets in te brengen... wij gaan er niet nog een keer heen. dat is duidelijk.
Ed H.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Verrassend eten, passende bediening, erg goede ervaring
Reinoud W.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
een van de leukste eet ervaringen in Den Haag, inrichting sober maar dat is niet relevant, geweldige opbouw van smaken , in tegenstelling tot de recenties geen enkele gang dat ik dacht mwah/raar. we hadden een hele leuke avond met een eetverhaal dat paste bij de eet ervaring, ga het proeven, ga het ervaren !
Hajo V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2018
Interessante gerechten. Bediening zeer charmant!
Frederik H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Het eten was zéér verrassend, heel lekker, een echte aanrader! Kortom TOP!
Twee van de drie mensen die ons bediend hebben deden dat met veel overgave! Wat overigens ook van de chef-kok kon gezegd worden die met veel enthousiasme en passie in de keuken stond.
Inrichting kon beter.
Annelise V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Geweldig eten binnen een fantastisch verhaal. Dit moet je zelf meemaken.
Monique R.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2018
Super lekker en erg leuk hoe het opgebouwd is met een verhaal. Neem wel een dikke portemonnee mee!
Elske S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2018
Heerlijk verrassend eten met een mooi verhaal. Echt een aanrader!
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Chef met passie en dat merk je in de gerechten!
Dineren met poëzie, er zit een verhaal achter en dat vind je terug op je ‘bord’.
Altijd een feestje hier te dineren, hoog niveau en erg gezellig.
J D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Eten bij Ruisenor is een feestje van 7 gangen die er allemaal prachtig uit zien en goed smaken. Je hebt er echt een mooie avond uit. Leuk is ook dat er steeds twee verschillende flessen wijn op tafel komen waardoor je kan proeven en zelf kan bijschenken. Dat er af en toe Spaans gezang uit de keuken komt draagt bij aan de sfeer. Twee minpuntjes. De lange houten bank zit echt niet lekker - associaties met de kerkbanken uit mijn jeugd - en de verhaaltjes over de gerechten aan de hand van een levensverhaal kunnen wat mij betreft worden geskipt.
Helen V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
Heerlijk gegeten, zeer gastvrij ontvangen. Zeker voor herhaling vatbaar. Wij zijn zeer benieuwd hoe het verder gaat met de zoon van Nina!!
V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Je ontvangt een overdaad aan bijzondere smaken. Bent nieuwsgierig wat het volgende gerecht aan
unieke smaaksensatie gaat geven.

De kleine gerechten, een combinatie van vis of vlees gecombineerd met groente fruit. Een sublieme smaakcombinatie, met grote liefde dwingt tot genieten, dit zeker zonder haast.
Dennis S.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Een heerlijke culinaire avond met een leuk verhaal. De keuken is een mix tussen Mexicaans en wereldkeuken. De kok durft met verschillende smaken te spelen en de gerechten waren één voor één een succes! Elk gerecht van het menu waren onderdeel van een groter verhaal. Een zeer leuke toevoeging.
R.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
uit eten gaan bij ruisenor is een experience!
bediening attent , charmant en professioneel!
prima wijnen bij elk gerecht . slim om ook halve glazen te schenken; je hebt uiteindelijk wel 7 gangen..
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
Topper. Persoonlijk. Heerlijke gerechten. Oorspronkelijk. Super service. Too concept op de manier dat het gebracht wordt. Echt een aanrader! Je krijgt waar voor je geld. Ga zeker terugkomen!
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
Dit restaurant is niet zomaar uit eten, het is een beleving. Aan de hand van een verhaal ga je zowel door de verhaallijn als de gangen heen. Elke gang is weer een verrassing en heel erg lekker en goed verzorgd. Je eet hier zeer originele en hoogstaande gerechten, en eerlijk is eerlijk, daar hoort een gerechtvaardigd prijskaartje bij maar vergeleken andere restaurants van deze klasse zijn ze zeker niet te duur. Enige puntje van verbetering zou voor mij de aankleding van het restaurant zijn.
Ewout V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Dit was onze eerste kennismaking, wij gaan zeker terug. Geweldige smaaksensatie met verrassende gerechten.
agnes W.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Eigenlijk wil ik geen recensie schrijvers, ik wil namelijk altijd aan kunnen schuiven, ik wil dat het restaurant nooit vol is, dat ik er altijd nog bij kan. Dat wil ik. Eigenlijk elke week, bij elke nieuw menu.

Vriendelijke groet van Agnes uit Purmerend
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Mexicaans zo als je het nog nooit heb geproefd,verfijnd spannend en leuk.
En een mooi wijn concept er bij in harmonie of in contrast met de gang.