Ruisenor

9,5
9,2
R T A.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Bij Mexicaans denk je niet zo snel aan culinaire pareltjes. Wat een mooie smaken en wat zien de gerechten er fantastisch uit. Leuke bediening die een mooi verhaal vertelt. Steeds proefkeuze uit twee wijnen, evneens met leuk verhaal er bij. Geweldige avond uit: meer dan eten, een belevenis!
Kees C.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Het eten was voortreffelijk. Heel verfijnd van smaak en gevariëerd. Bijzonder amusant en leerzaam zijn de inleidende praatjes bij elk gerecht. Ik vond de prijs van de drankjes aan de hoge kant.
steef F.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Prettige sfeer. Eten met aandacht maar heftig veel smaken. Hier moet je echt een avond voor nemen en dan vooral rustig eten.
Sydney O.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Een culinaire en culturele belevenis!

De Mexicaanse keuken schittert hier in al haar facetten.

Een aanwinst voor Den Haag!
Coen V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
het eten is fantastisch, verrassende smaken - alles van hoge kwaliteit. De personal touch van de chef die altijd even langs komt maak het compleet
Sander L.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Het eten bij Ruisenor ligt op het niveau van een Michelin-ster. De ingrediënten en smaken die worden gebruikt, zijn uniek en intens. Als je "uit eten gaan" associeert met "nieuwe smaken ontdekken", dan is Ruisenor zeker een aanrader. Alleen om die reden kom ik zeker nog een keer terug als het menu weer veranderd is. Wel is het belangrijk om te weten dat een eventueel toetje niet wordt gerekend onder het reguliere arrangement.

Qua wijnen heeft Ruisenor zowel voor- als nadelen. Bij de meeste gangen worden twee wijnen aangeboden: een harmoniserende en een contrasterende. Het niveau van de pairings varieerde echter. Daarnaast is een wijnarrangement niet mogelijk ("u bepaalt zelf het tempo"), waardoor het goed is om in het achterhoofd te houden dat een glas wijn 7-8 euro is, en dus met zeven gangen duurder kan zijn dan het eten.

Ik denk dat Ruisenor binnen een aantal jaar een Michelin ster kan krijgen mits ze consistenter worden in hun kwaliteiten. Zo viel het me op dat er verschil was tussen verschillende borden (van dezelfde gang) in de hoeveelheden (voornamelijk tijdens de eerste gang). Ook leek er verschil te zitten in de hoeveelheid wijn die we kregen afhankelijk van wie er schonk. Daarnaast is het verhaal achter het gerecht belangrijk in Ruisenor, maar varieerde de kwaliteit van dit verhaal enorm onder de bediening.

Al met al was het een zeer geslaagde avond, en zeker een aanrader. Ik heb grootse verwachtingen voor dit innovatieve restaurant.
Merel O.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Fantastic flavors!
Ieder gerecht heeft een verhaal het 4 gangen menu bevat in feite meerdere gerechten per gang, dus wij gingen zeer voldaan naar huis! Leuke muziek (en zang van de chef), inrichting vrij eenvoudig.
Frederique B.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Voor de 2e keer geweest en misschien zelfs nog meer onder de indruk dan de eerste keer. Heel bijzonder en lekker. Daarbij zijn de alternatieven voor mensen met speciale dieetwensen minstens net zo smakelijk. Het is een vondst de klanten zelf per gerecht een wijn te laten uitkiezen en het is ook heel sympatiek dat een half glas tot de mogelijkheden behoort.
Hoewel ik dit menu met liefde nog een aantal keren zou willen verorberen, moet ik toch kwijt dat het wel grotendeels hetzelfde was als de eerste keer (2.5 maand eerder). Vooral bij een menu dat men niet kiest, is dat misschien wel een aandachtspunt.
Thijs W.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Wat een mooie smaakbeleving, veel verassing en een mooi verhaal bij elke gang. Je wordt meegenomen door de kok zijn leven met allerlei gerechtjes waarbij de smaken en ingrediënten een stempel in zijn geheugen hebben achter gelaten. Kortom, aanrader
Marije S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Super lekker gegeten, wat een smaakverrassingen en zo vers!
Maureen J.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Voor een korte vakantie kies je voor Ruisenor!
Het enige wat je hoeft te doen is meegaan in de leuke verhalen die horen bij de heerlijke gerechten en te genieten.
Alles is perfect in balans: het eten, de ambiance en het personeel.

For a short holiday you choose for Ruisenor.
All you have to do is reach out your hand and let you guide through a beautiful stroll through Mexico in an unexpected way.
Everything (the food, the ambiance, the people of Ruisonor) is perfectly in balance.
Catharina A.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Heerlijk, super gegeten! Bijzondere smaken. Inrichting wat spartaans, niet gezellig.
Maggi M.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Ik ben meerde malen verrast in dit restaurant. We kregen geen menukaart te zien en kreeg ook niet de gelegenheid gerechten te kiezen of minder gerecht te bestellen. Iedereen wordt min of meer geforceerd om 7 gangen te nemen. Verder worden gerechten geserveerd zonder bestekken. We kunnen weliswaar ervoor vragen, maar verder werd schoonmaakdoekjes niet aangeboden om handen te schonen.
De gerechten worden wel snel geserveerd, elke keer met wat verhaaltjes erbij. De eerste paar gangen waren wel leuk geweest, maar daarna leek het wel meer verplichting dan spontaniteit. Smaaksensatie van elke gerecht heb ik duidelijk geproefd, heerlijk! Chef is jong en energiek, leuk om dit mee te maken. De borden worden opgeruimd zonder te vragen hoe we het vonden. Misschien was de aandacht van personeel afgeleid door een klant die onwel dat avond.
Goed idee om klanten de wijnen per gerecht te laten proeven, slim trucjes om wijnen te verkopen. De rekening viel slecht tegen, wijnen kosten rond 8 euro per glas. We zijn rond 200 euro kwijt voor twee personen.

Minpuntje was dat ze vergeten rekening te houden met mijn notenallergie.

Mijn conclusie is: Lekker en zeker leuk om een keer te proberen.
George M.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Zoek je een echt VERRASSENDE Mexicaan? Ik was allereerst niet makkelijk te overtuigen om dit restaurant uit te proberen...maar wat een geluk dat we wel zijn gegaan. Alles klopte, behalve misschien dat we (vanwege persoonlijke redenen) iets eerder moesten vertrekken en zo de laatste 2 of 3 gangen (van de 7) niet konden genieten. Kost 45 euro pp, exclusief nagerecht en wijn/drank. Prijs kwaliteit uitmuntend.
Kortom: een must.
We gaan zeker terug.
Magdalena H.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Geweldig! We komen zeker terug!
C D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Een geweldige avond met een avondvullend programma. Stuk voor stuk heerlijke gerechten. Met liefde gemaakt.
Richard J.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
De chef kookt hier op basis van dagelijkse inspiratie, dus geen menu kaart.
Onze gerechten waren zeer gevarieerd, hoog op smaak en oogstrelend.
Bij ieder gerecht de keuze uit 2 wijnen, passend of afwijkend, erg leuk!
Zeer plezierige avond gehad, zeker voor herhaling vatbaar.
Anne gerrit B.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Hele subtiele smaakjes, super fantasierijk maar iets te veel gerechtjes met vis. Soms wel even een hapje overwinnen als een dingetje maar erg enthousiast
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Verrassende gerechten, mooie opmaak van de borden
Goede verhalen van attent personeel, klasse.
alleen aan de wine pairing moet hard gewerkt worden
wel een klasse rosé pinot noir uit Duitsland!
Corné B.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Fijne welkome plek. Beetje sober ingericht, harde bank maar gastvrij. Eten is een belevenis maar op een gegeven moment heb je het wel gehad met alle smaakexplosies die niet altijd harmonieus zijn. Je betaald voor een viergangen menu met de opmerking de chef geeft vaak iets extra weg.... uiteindelijk is het gewoon een zevengangen menu. Is ook beter voor dat geld. Weer eens wat anders.