Ruisenor

Denneweg 120 2514 CL Den Haag Nederland Kaart
Wil je een avond uitzonderlijk uit eten, waarbij niet alleen je smaakpapillen worden uitgedaagd maar ieder gerecht ook met een eigen verhaal komt, dan moet je absoluut naar Ruiseñor op de Denneweg. De Mexicaanse chef, die een studie ‘chemical enigeering’ volgde voor hij in de keuken belandde, daagt al je zintuigen uit tijdens een zevengang menu.
Ik heb in tijden niet zulke spannende smaken op mijn bord gehad, als bij Ruiseñor. Mexicaanse en Japanse invloeden in één gerecht. Voorgerechten die je met de klok mee met je handen eet en een smaakexplosie in je mond tot gevolg hebben. Geen wonder dat het hier avond aan avond vol zit!

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
Fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.com

INSIDER tip

Tip van Smulpaapje: Zorg dat je met een echt lege maag hier komt eten, want je gaat op een drie uur durend smaakavontuur dat zijn weerga niet kent!

Over het restaurant Ruisenor

Our story starts in Mexico, when I was just a child. My grandmother once told me that when the food is too salty, the Chef might be in love, if the food is too spicy, then the Chef is probably angry.

Ruiseñor will tell a story with each dish it serves. You will understand the inspiration, the combinations, and maybe the Chef was in love. It could never be too salty!
We want you to feel the emotion that inspired the creation of every dish.

Therefore, you will be surprised with a menu especially selected, where all the emotions will be conveyed.

Once served you will know everything about our dish, and please tell us if there is anything you cannot eat; and we will of course accommodate!

Please join us and indulge in our adventure of emotions.

Meer informatie over restaurant Ruisenor

Dinsdag t/m Zondag 18:00 - 22:00
Uitmuntend
9,3
9,3

Jouw recensie over het restaurant Ruisenor

Laura V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
3 keer fantastisch gegeten, waaronder tijdens ons trouwdiner met 30 mensen. Zelfs mijn oma van 93 zei dat het t lekkerste eten was dat ze ooit had gehad. Ook de verhalen, in combinatie met de heerlijke, gevarieerde, verassende en verfijnde gerechtjes, maken ruisenor een beleving die zeker de moeite waard is!
Cat S.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2018
Een bijzonder menu met verhaal erbij.
Lars D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Verrassend en lekker. Kleine gangen (en voldoende) mooi gepresenteerd met creatief verhaal. Passende glazen wijn met keuze (proeven wordt aangemoedigd). Rustige omgeving
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Ruisenor heeft top kwaliteit in 7 gangen voor een absoluut redelijke prijs. Een Mexicaanse basis met invloeden uit de gehele wereld. De bij behorende wijn selectie kun je eerst proeven en voor de autorijders kun je zelfs een half glas wijn bestellen wat top service is. Het menu veranderd ieder 6-8 weken dus er is geen enkele reden om noet regelmatig dit top restaurant te bezoeken.
Julia K.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Het menuconcept is bijzonder. Het verhaal bij de gerechten is mooi. De smaken zijn uniek, ik ken vele ingrediënten niet die ze bij Ruisenor gebruiken.
De wijnen vond ik persoonlijk echter niet helemaal bij de gerechten passen, uiteindelijk maar een biertje besteld. Er wordt niet bij elk gerecht volledig bestek geserveerd, bij het vlees krijg je geen mes, soms krijg je alleen stokjes, soms moet je met de handen eten. Dat vond ik uniek maar uiteindelijk irritant. Sommige gerechten die we kregen waren niet hetzelfde qua hoeveelheid en opmaak. Deze kleine dingetjes hebben de ervaring voor mij klein beetje verpest, gezien de hoge prijs voor het menu (€55.-) en de drankjes (bier €6.-..)
Bas W.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Heel erg goed eten en mooie wijnen. Fijne en attente service. Gaaf concept: een spannend 7-gangen menu aan de hand van een door de chefkok geschreven 'opera'. Zeer de moeite waard.
R.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Heerlijk gegeten in dit restaurant dat geen menu hanteert, maar zijn gerechten verbindt aan een verhaal met emotie. Vanuit deze emotie wordt dan ook gekookt en dat levert soms verrassende gerechten en smaken op. Iedere gang wordt voorafgegaan door een verhaal en net zo eenvoudig als briljant van een kaartje met uitleg over het gerecht. Houd je van lekker eten en drinken maar ook van iets anders dan de gebruikelijke restaurants, dan is dit zeker een aanrader. Voor zover ik het kon beoordelen lijkt me reserveren wel noodzakelijk. Het eten hier zal je nog lang heugen (in positieve zin).
Shirley A.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Het concept van storytelling en verrassingsmenu was goed bevallen... het eten was uitmuntend. Zeker aan te raden en voor een volgend keer. Chapeau Chef Alberto
Arnout G.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Verrassend en uitstekend eten, prima bediening, mooi wijnspijsconcept (half of heel glas (niet onbelangrijk bij veel gangen :-), keuze uit "bijpassend" of "contrasterend").
Priscilla V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Heerlijke proeverij van prachtige gerechten en mooie wijnen. Tempo zou iets lager mogen. Bediening heeft passie en weet wat ze serveren.
Charles W.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Bij Ruisenor is het geen kwestie van prettig dineren of lekker eten: dit is een regelrechte smaaksensatie vanuit de zevende hemel. Ook bij ons derde bezoek was weer alles helemaal nieuw. Verder wordt je in zeer aangename watten gelegd. Over eten en drinken hoef je niet na te denken, daar wordt voor gezorgd. Nadenken hoeft helemaal niet meer, direct reserveren is de zaak.
Peter R.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Heerlijke gerechten leuk aan elkaar gepraat, met een interessant verhaal, door de vriendelijke bediening. Het 4-gangen diner bestaat uit 9 (!) verrassende gerechtjes en zijn in niets te vergelijken met wat er in de standard Mexicaanse restaurants wordt geserveerd. Een aanrader!
Jan-Willem S.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Specual and diverse good
Martin M.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Prima gegeten heerlijke gerechten leuke opbouw
Josine S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Wat een aanwinst voor Den Haag. Heerlijk Mexicaans eten met een prachtig vehaal langs iedere gang. Wij komen zeker terug.
J.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Een belevenis van allemaal nieuwe smaken en combinaties van smaken. Al het eten was in balans. een grote smaaksensatie! de bediening was zeer kundig en vriendelijk. De wijnen lieten de gerechten nog meer tot zijn recht komen. Het verhaal bij de gerechten was persoonlijk en namen je mee in de wereld van de chef.
Oliver G.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Excellent
George J.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Mooie opbouw van het menu in samenhang met de aangeboden wijnen. Resultaat was een culinaire belevenis.
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Fantastisch creatief eten, onmiskenbaar Mexicaans, maar toch subtiel, verrassend en geraffineerd. Inrichting en service waren prima, het eten subliem.
B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Het eten is zeer creatief en mooi opgediend. Helaas is het gebrek aan keuze van gerechten afwezig wat ertoe leidt dat iedereen een 4 -lees 7- gangen-menu krijgt. Te veel en te zwaar naar onze smaak. Wijnkaart mag ook uitgebreider.