Ruisenor

Bas L.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Leon P.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heel lekker en verassend gegeten het zou ons niets verbazen als ruisinor een ster krijgt, echt een uitje! De chef heeft gelijk een alternatief gerecht gemaakt van wegen een allergie bij een van ons TOP gewoon
Hendrik-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Geweldige ervaring aan smaken, overtrof alle verwachtingen. Smaakexplosies. En foi grass als nagerecht! Orginele creativiteit inzake de combinatie van ingredienten, gedreven door smaakvoorkeuren van gasten, personeel, buren ... Ga hier zeker terugkomen.
TdH H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Het is lang geleden dat ik zo werd verrast! Ruisinor serveerde 7 gerechten met bijzondere combinaties van smaken, die ik vrijwel allemaal heerlijk vond. De vriendelijke bediening vertelt bij elk gerecht wat de inspiratie van de kok was bij de creatie ervan. Dat had van mij niet gehoeven, maar is voor een eerste keer wel aardig. Als je die begeleidende praatjes ook beleefd kunt afslaan, dan ga ik hier nog heel vaak eten.
Een absolute aanrader.
Thalassa V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Wat een fantastische aanwinst voor Den Haag e.o.! Nu een jaar gevestigd op de Denneweg en vorige week ben ik er voor het eerst geweest. Na alle verhalen had ik hoge verwachtingen, maar zelfs die zijn overtroffen!

Dit heeft niets met het 'Mexicaans' te maken wat je kent met nachos en een kwak creme fraiche. Dit is echt een verfijnde keuken met - voor mij - nieuwe smaken en verrassende combinaties. Goede wijnen ook, en een fantastische service. Eigenaar Alberto heeft duidelijk liefde en passie voor eten en dat zie je in elk gerecht terug. Ja, een hoop geld voor een avondje eten, maar als je de gerechten en ingrediënten proeft, dan is de prijs meer dan schappelijk. Echt een absolute aanrader!
Louise V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Een verrassend menu dat zeer goed smaakte. Wijnen erbij maakten het plaatje compleet. Enige minpuntje is de uitgebreide beschrijving bij de gerechten en de veelvuldig genoemde naam van de chef.
Mirj .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
met mijn vriendin langs geweest, oester met framboos en Japanse octopus, en 2 gangen menu gegeten.
Lekker van smaak, voor ons de eerste keer .De service is optimaal en netjes ingericht.
Frits B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Sfeervol. Prettig rustige uitstraling. Zuid Amerikaanse parel. Chef met overdosis aan passie. Service niet minder: voldoende present maar niet opdringerig. Het zou fijn zijn als er een 3 gangen optie komt. Standaard nu 7 gangen. Eten is subliem: eerlijk, smaakvol, verfijnd, voldoende in hoeveelheid, iedere gang een verrassing en een feestje. Het is Alberto, de chef, gelukt het standaardvoer van Latijns Amerika (...pollo con arroz, tamale) naar een andere planeet te brengen door toevoegingen/fusion. Prijs is boven gemiddeld maar zeer acceptabel.
Anca H.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Prachtig eten! Absoluut mijn nieuwe favoriete restaurant. Voor mensen die alleen bekend zijn met TexMex en dus denken: "nee, liever geen Mexicaans eten", dit heeft daar NIKS mee te maken.
We kregen als tussengerecht een oester met framboos en citrusvruchten en chilipoeder. Ik heb nog nooit zo'n lekkere oester gegeten. Een absolute aanrader.
Marloes H.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
heerlijke gerechten en speciale smaken, iedere gang met een verhaal. Leuke bediening en 44 euro voor het menu is echt waar voor je geld. Het was wel vrij rustig, wat niet aan de keuken ligt, wellicht helpt het als op de website het concept en de prijzen beter vermeld staan?
Jeannette L.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Eenvoudige maar smaakvolle inrichting. Bediening is attent en bij alle gerechtjes wordt een kort verhaaltje verteld over de oorsprong en smaak. Ook melden ze hoe je de gerechtjes het beste kunt eten voor een optimale smaakbeleving. En dat is het bij Ruiseñor, mooi geserveerde gerechtjes, unieke smaakcombinaties een weldaad voor de smaakpapillen. Wij hebben een heerlijke avond gehad en komen hier zeker terug!
Marten F.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Op een doordeweekse dag gaan we naar de Denneweg en besluiten hier snel even Mexicaans te gaan happen. Deze zaak er van buiten gewoontjes uit maar binnen verschijnen er bijzondere gerechtjes die er ook heel mooi uit zien. Er wordt hier gewerkt zonder menu kaart. Wij krijgen uiteindelijk 7 gangen geserveerd tegen een aantrekkelijke prijs van €44 p.p. Het werd een avondvullend programma. De mooie wijnen varieerden per gang en er werd goed door geschonken. We gingen er foutief vanuit dat hier ook sprake zou zijn van een totaal (wijn)arrangement. Echter de prijs van de mooie wijnen varieert tussen de €6 en 7,50 per glas en onze rekening liep flink op. Tip: Maak de PRIJS voor de bezoeker VOORAF duidelijk en INZICHTELIJK.
Lalanne .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Een bijzonder restaurant met een bijzonder verhaal, ook een bijzondere kaart en tevens bijzondere bediening. Kortom voor een bijzonder avondje ben je hier op het goede adres. Ook een zeer internationale ambiance (waaronder veel Spaanssprekende gasten). Bij ieder gerecht zit een verhaal waarom de kok de ingrediënten op zijn wijze heeft gebruikt. Wij hebben echt heerlijk gegeten en komen zeker nog een keer terug voor deze Mexicaan die echt is.
Rardy .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Als je mexicaans wilt eten op hoog niveau moet je hierheen. Wij hebben 7 gangen gegeten en alle gerechtjes waren een lust voor het oog en een verassing voor de smaakpapillen. Hier word met liefde gekookt maar dat is ook de insteek van de chef. Er is geen menukaart dus wel opletten als de gastheer de gerechtjes uitlegt. De inrichting is vrij sober maar je gaat toch niet om je heen kijken als je zulke lekkere gerechtjes voorgeschoteld krijgt. Je kunt wel kiezen voor minder gangen. Voor mij was 4 ook genoeg geweest, het word heel suptiel opgebouwd. Dus met honger ga je zeker niet weg. Wel qua prijs in een wat hoger segment maar zeker waar voor je geld!
Jacob70 .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Dit is wel mexicaans met een moderne twist, leuk al de kleine gerechtjes die je krijgt voorgeschoteld wat telkens weer een verrassing is, met name het vlees vond ik het lekkerst, de vis wat minder. Fijne enthousiaste mensen en gasten die je om je heen ziet genieten. Voor een verrassende avond en als je van mexicaans houdt zou ik hier zeker eens een kijkje gaan nemen.
Mfmeulemans .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
De eerste keer dat we bij Ruisenor aten was op hun tweede dag van opening. Het was direct een ware verrassing. Originele gerechten, ontzettend warme welkom door zowel bediening als de chef kok. We zijn al meerdere keren terug geweest en iedere keer zijn de verwachting meer dan waargemaakt. Interieur is wat eenvoudig en doet eigenlijk geen recht aan de bijzondere beleving die door het eten en de bediening wordt gecreëerd.
Eva L.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Een 9 geven aan een Mexicaans restaurant is, voor iemand die niet van "traditioneel" Mexicaans eten houdt, een wonder.

Dit is Mexicaans eten op tópniveau. Een groot deel van de bezetting (chef, sous-chef, maitre d'hote) heeft een verleden in Haags restaurant Mochi en als fan van Mochi kan ik niet anders zeggen dan dat Ruisenor mijn verwachtingen heeft overtroffen.

Een perfecte combinatie van smaken, alles goed in balans, een feest voor mijn smaakpapillen.

Een viergangenmenu voor 44 euro is geen geld, zeker als je in ogenschouw neemt dat er meer hapjes worden geserveerd dan deze vier gangen. Bij deze vier gangen zat geen dessert inbegrepen. Helaas kon mijn maag niet ook nog een dessert aan, maar de omschrijving van de twee opties klonk heel goed.

Er is alleen een vast menu, dus als je er vaker wil gaan eten moet je even zeggen wanneer je er voor het laatst at, dan wordt daar rekening mee gehouden. Ik ga snel terug!

De inrichting is minimalistisch en daardoor heel rustgevend. Het licht zou wat minder fel/wat warmer mogen, en de tafeltjes voelen zowel aan de boven- als onderkant onprettig aan.

Verder echt een TOPrestaurant!
Durq V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Halverwege een culinair tochtje door Den Haag bij Ruisenor terecht gekomen. We hadden al wat gerechtjes op, dus een heel 4-gangen menu was iets te veel. Gelukkig was de chef niet te beroerd om voor ons iets te improviseren en ons van alles te laten proeven; dat viel erg in de smaak!

Mooie gerechten, perfecte balans van smaken en structuren. Leuke afwisseling tussen warm/koud of pittig en verfrissend. Nooit eerder op deze manier mexicaans gegeten, aangenaam verrast.

De gastheer is erg vriendelijk, gezellig en weet op een leuke manier de gerechten te introduceren. De chef stond luidkeels opera te zingen in de keuken, dán sta je met plezier en passie te koken, en dat is erg mooi om te zien (en zelfs horen).

Het interieur is nog ietwat steriel, en mag wat mij betreft wat meer gaan leven, maar is zeker niet onprettig.

Al met al erg verrast, een heel leuke avond gehad, en erg lekker gegeten! Als je trek hebt in mexicaans op een anders dan normale manier; aanrader! Ander neem ik ook niet de moeite om iets te schrijven!

Durq
Hanneke W.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Ik had gehoord dat de kok eigenlijk operazanger is en zomaar kan beginnen te zingen, dat hij daarnaast ook geweldig kan koken vind ik een unieke combinatie. Omdat ik geen echte fan ben van Mexicaans eten maar goede verhalen hoorde ben ik toch eens gaan proberen. De gerechten waren zo bijzonder dat ik niet eens goed kan navertellen wat er steeds op het bord kwam, heerlijke kleine vis gerechtjes, stoofvlees waarin chocolade en chili was verwerkt, regelrecht uit het boek Como agua para chocolate weggelopen. Bijzonder goed gematcht met wijn die ons door de gastheer werden aangeraden. Alles was heerlijk, evenzo de sfeer die uit de keuken kwam. Ga binnenkort weer terug!