Ruis eten en drinken

Van der Helstplein 9 1073 Amsterdam Nederland Kaart
31-203640354

Over restaurant Ruis eten en drinken

Ruis Eten & Drinken is een gezellig café waar je goed kunt eten. Alles wordt zelf gemaakt, zelfs de friet en mayonaise. Met een diverse wijnkaart en verschillende bieren van tap is er voor ieder wat wils. Het is de huiskamer van de Pijp met een mooi terras op het Van der Helstplein.

Meer informatie over restaurant Ruis eten en drinken

Tram 3, 4, 12 en 16 Bus 246 en 754

Maandag t/m Vrijdag vanaf 15:00
Zaterdag t/m Zondag vanaf 12:00

Ilona1982 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
gezellige zaak. bediening is erg gastvrij. eten was perfect lekker vers en goede prijs kwaliteit verhouding. voor herhaling vatbaar
Marcoen V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
We komen hier regelmatig over de vloer voor een borrel en meestal blijven we zo lang hangen dat we ook blijven eten. Hoewel de kaart altijd leuke gerechten biedt, wordt het meestal de aan te raden Ruis-burger. Met iedere week een andere topping blijft de burger met huisgemaakte frites eigenlijk het beste van de kaart! Afgelopen weekend toch maar eens iets anders genomen, namelijk de zalm met aardappel-pastinaakpuree, maar ook deze was prima bereid en heerlijk. De sfeer is echt het verlengde van je huiskamer, met een top service en extra huiselijkheid door het hondje van eigenaresse Lotte dat tussen de tafeltjes scharrelt om met een bal te spelen. Een plek om steeds weer terug te blijven komen.
ProeverHH .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Ontspannen op het leuke maar lekker rustige plein. Met de kinderen die uitgebreid kunnen spelen was dit een heerlijke zondag. Lekkere drankjes en een heelrijk kaart verzorgd door vriendelijke mensen. Aanrader!
Jurjenvandebeek .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Wat een heerlijke plek om te verblijven!! De eigenares heeft er een gezellige no nonsens huiskamer sfeer van gemaakt met lekker eten en goede wijnen van Grape District. Echt een aanrader, ook voor de vrijdagmiddag borrel aansluitend een hapje eten en klaar!! Zeer kind vriendelijk. Lotte de eigenares is een topper!!!!
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
We hebben het weekend hier heerlijk gegeten. De mosselen waren goed bereid in een bijzondere roomsaus. De frietjes waren huisgemaakte waar we geen genoeg van konden krijgen. De bediening was erg attent en vriendelijk. Het terras op het pleintje was heerlijk zitten, lekker rustig. Zeker een adresje waar we terug gaan komen.
Nomisian .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Na een hele dag klussen zijn mijn vriendin en ik gaan eten in Ruis. Een
heel gezellig café! Bediening was vriendelijk en de sfeer was heel
relaxt. Ik had de hamburger besteld met de mexicaanse topping. De
hamburger was echt goed op smaak en met de guacamole helemaal top. Er kwamen
frietjes bij die ook heerlijk waren. Mijn vriendin heeft de venkelworstjes
gegeten, die waren ook lekker. Volgende keer hopen we op mooier weer dat
we buiten kunnen zitten.
Fransboom .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Met 16 collega's gegeten op het terras onder de bomen. Perfecte bediening. Het eten was prima, diverse voorgerechten, gegrilde haantjes, vegetarische ravioli. Alles tegelijk geserveerd! Een goede sfeer en niet duur!
Iroosje .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Lekker op een zaterdag middag gegeten. Lekker met de kids langs gegaan en die vermaken zich wel. Veel speelgoed aanwezig en genoeg kinderen die op het plein zitten. De service is goed, aardige mensen die graag een handje helpen. Mooie locatie in de pijp. Mij zie je hier vaker terug.
Reubennl .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2015
een erg gezellig eet cafe in de pijp gelegen aan een van de, wat rustigere, pleintjes. Super ideaal om ongedwongen na het werk iets te eten, vandaag was het de buurtschotel met snert. Een vullende soep, vers gemaakt en van goede kwaliteit. Lekker een glas Italiaans rood erbij zorgt voor een prima avond. Zeker aan te raden om eens wat te gaan eten.
Loewieke .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Opvallend veel oude recensies. 3 keer gegeten hier. Eerste keer meer dan een jaar geleden. Toen was het eten nog goed. De tweede keer ( een paar maanden later) hetzelfde besteld (hamburger) maar toen was het een stuk minder. Gisteren een halve kip met frites gegeten. De kip was nog nat en roze van binnen, volgens de kok was dat niet erg??! De frites waren slap en muf. Jammer want de sfeer en de bediening is wel goed.
Luuk K.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Eten was prima, lekkere wijn, we hadden de Negro di Pepe. Bediening top: rustig, ongedwongen, vriendelijk en to-the-point. Aanrader.
TeuntW .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2014
Zeer leuk café! Aardige bediening die ook betrokken vroeg hoe het gesmaakt had. Daarnaast is het café mooi ingericht en zit het op een leuk plein.
Eten is niet speciaal en tamelijk flauw. Prijs is echter laag, dus je moet ook niet heel veel verwachten. Al met al een prima café, met name om te borrelen.
Beste sjonSJ, Bedankt voor je eerlijke recensie en leuk te horen dat je ons café leuk vindt. Wij zijn gisteren begonnen met gerechten van onze kaart. Daarom ben ik extra geïnteresseerd in welk gerecht je gisteren flauw vond. Dan kunnen wij dit gerecht verbeteren en zorgen wij ervoor dat het de volgende keer niet flauw is. Hopelijk tot snel! Met vriendelijke groeten, Lotte Berkelmans

Reactie van proever:

Hoi Lotte,

Ik vond met name de stoofpot flauw. Gisteren had ik eerst in mijn hoofd dat het geen probleem was, vandaar dat ik het niet gemeld had. Had ik achteraf gezien beter wel kunnen doen. Hoewel ik het uiteraard prima vond, anders had ik geen 7 gegeven.

Groeten
Sas_ari .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Fijn eetcafé met een gemoedelijke sfeer en enthousiaste, professionele bediening. Het eten is ook echt prima, helemaal gezien de prijs.
Janine_M .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2013
Gisteren prima gegeten bij Ruis. De broccolisoep, kabeljauw met gamba-risotto en vegetarische quiche waren alle drie erg lekker. De inrichting is prettig nonchalant en de bediening attent. Een aanrader dus.
Arvidius .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Een gezellig café midden in de pijp. Sfeer is lekker ongedwongen, personeel gezellig en het eten ook prima. Een prima plek om te gaan eten met vrienden/familie en daarna lekker blijven hangen om nog wat te gaan drinken.
Leuk te horen dat je bij ons een gezellige plek vindt om je avond door te brengen. We zien je graag weer terugkomen. Tot dan!
Lara _.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2013
Ik kom er geregeld voor de speciaal bieren en de goede keuze aan wijn. Er heerst altijd een relaxte sfeer, er wordt goede muziek gedraaid en het heeft een knusse inrichting. De bediening is echt top. Altijd erg enthousiast. De eigengemaakte frietjes zijn erg lekker!
Verder organiseren ze een wijnproefavond en hebben ze ook geregeld een spelletjesavond. Een uitermate geschikt eetcafé om je avonden en weekenden in door te brengen.
Basuiteten .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Leuk cafe met goed eten. De Ruis-burger is zoals een burger hoort te zijn: goed vlees tussen stevig brood met huisgemaakte patat erbij. Met de verschillende biertjes op tap is het na het eten lekker verder borrelen. De vriendelijke bediening vind ik ook zeker een pluspunt, positieve energie en laten zien dat ze het leuk vinden dat je er bent. De inrichting is eenvoudig en geeft een huiskamergevoel.
Stefanie B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
leuk eet-cafe midden in de Pijp op een heel gezellig pleintje, op dit moment fijne (rode) wijnen en lekker eten voor weinig. Uitstekende sfeer (lekker huiselijk) en goede bediening, iedereen is heel enthousiast en lay-back. Leuk eet-cafeetje om in je eentje lekker even een wijntje of theetje te drinken aan de bar, of lekker met vriendinnen uit eten gaan, het terras in de zomer is altijd vol en heerlijk gezellig. De huisgemaakte frieten zorgen ervoor dat ik vaak terug kom!!!
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2013
In het kader van ons wekelijks eetcafé-uitje, deze keer voor café Ruis gekozen. En dat was een voltreffer. Super gezellig plekje op een pleintje in de Pijp, met een heerlijk groot terras, waar het 's zomers goed toeven zal zijn onder de bomen. Bij binnenkomst allerhartelijkst ontvangen door de eigenaresse, die je meteen het gevoel geeft dat je bij haar thuis in de huiskamer zit. Niets is haar teveel en buiten de kaart is er nog 'n aantal specialiteiten te krijgen. Wij kozen voor de pulpo en het stoofpotje. Allereerst kwam er heerlijk brood met een lekkere, grove tapenade op tafel en kozen wij voor een donker biertje uit het ruime assortiment. De pulpo was heerlijk mals en de bijkomende zeekraalsalade had een heerlijke dressing. En best wel een grote portie voor een voorgerecht. Met de apart bestelde, smakelijke salade voldoende als hoofdgerecht. Ook het stoofvlees was lekker kruidig en de bijbehorende frieten en mayo waren huisgemaakt. Lekker! Daarna nog een kaasplankje voor ons twee besteld en dat kwam weer met het lekkere bruine brood en een lepeltje appelstroop. Een flinke kaasplank met drie heerlijke kaassoorten. Kortom een zeer geslaagde avond in een gezellig café met een prima bediening. Hier gaan wij vaker naar toe.
Marel .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2013
Gisteren met vriendinnen gegeten bij cafe Ruis. Lekker mals stoofvlees, heerlijke wijn en de hartelijke bediening maakten het een warm herfst-etentje. Nu nog een kacheltje op het terras voor de rokers en we komen hier de winter wel door!