Rue de la Plume

Veerstraat 22 1811 LB Alkmaar Nederland Kaart
31-725201212

Over restaurant Rue de la Plume

Vier het leven

Sinds 11 februari 2016 kunnen de smaakpapillen van fijnproevers worden geprikkeld in het vernieuwde restaurant Rue de la Plume in Alkmaar! Hier ben je echt een avondje uit. met heerlijke gerechten, smakelijke wijnen en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding!

Meer informatie over restaurant Rue de la Plume

Maandag 17:00 - 21:30
Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Af te huren , Catering
9,2
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Via de Heerlijk 10 daagse gereserveerd bij Rue de la Plume. Voor het eerst bij de nieuwe eigenaren. Wat een aangename verrassing! Inrichting veel lichter en ruimer. Warm onthaal. Leuk menu waarbij we uiteraard kozen voor een extra gang. Ik had aangegeven geen wild te eten, dus kreeg ik zalm ipv hert. Amuse seranoham, toen hertrouleau met huisgemaakt hertenham. Tussengerecht corvina oosterse stijl met udon. Longhaas als hoofdgerecht. Tot slot dessert zoet of kaas (geen meerprijs). Opvallend waren de eigenwijze smaken, de kok kiest een palet van bepaalde smaakcombinaties en durft deze ook duidelijk te laten uitkomen, wij waren er dol op. Heerlijk gegeten. Mooi begeleidend wijnarrangement. Bij de koffie/thee komt nog een dobbelsteen met allerlei lekkernijen. Wij komen hier zeker terug! Kwaliteitsniveau is sterk verbeterd met deze nieuwe bezetting.
Ellenvdbliek .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Een heerlijk avondje doorgebracht bij Rue de la Plume. Het drie-gangen diner uitgebreid tot 4,5 :) Wel allebei een tussengerecht gekozen, maar het kaasplankje gedeeld. Heerlijk eten, heerlijke (huis)wijn en supergezellig ingericht. Wat ook heel fijn is: er is veel ruimte gehouden tussen de tafels. Top!
Moisuusje .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Wauw!! Wat hebben wij een onwijs lekkere avond gehad..
Na even zoeken op internet waar we wilde eten, kwamen we uit bij rue de la plume. Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen. De menu kaart was klein, maar genoeg mooie gerechten om uit te kiezen. Maar wij houden van verassingen. Dus gingen voor het 4-gangen verrassingsmenu. Het was echt heerlijk, de smaken goed op elkaar af gestemd en de bijpassende wijnen waren heerlijk.
Wij hebben een heerlijke avond uit gehad, met goeie ambiance en heerlijk gegeten. Wij komen zeker terug!
Ga zo door meiden! Jullie hebben het samen goed onder controle en maken er een mooie zaak van..
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wat een feestje was het bij dit geweldig leuke restaurant in binnenstad van Alkmaar. De menukaart is in het aantal gerechten klein, maar de kwaliteit, originaliteit, gastvrijheid en de service is van zeer hoog niveau. Mijn voorgerecht van malse plakjes en draadjesvlees van het kalf was superlekker in combinatie met de bijgeleverde groentjes. Mijn hoofdgerecht van zachte, roze eendenborst samen met de frisse sinaasappelsaus was fantastisch. En als klap op de vuurpijl kreeg ik een nagerecht met twee koekjes, een krokante en één van chocola samen met rode vruchtenijs en een bijzondere bevroren yoghurt combi, geweldig. Onze complimenten, wij hebben genoten. Dit is echt een restaurant waar je je moet laten verrassen door het menu, want daar zijn ze heel erg goed in. Het feestje begon al bij binnenkomst en hield pas op na het betalen, want daar was ik gezien de prijs kwaliteit verhouding ook behoorlijk blij mee. Ik wil de topzaak van deze dames graag bij iedereen aanbevelen. Tot de volgende keer.
Rempt .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Heerlijk gegeten
Het 5-gangen verrassingsmenu: een echte belevenis; prachtige producten en mooi opgemaakte borden.
En een prima service
Zeker voor herhaling vatbaar
Duffy79 .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Gisterenavond hebben we met z'n 2-en hier gegeten, en het was écht helemaal goed! Je bent écht een avond uit. Niet alleen het eten was van hoge kwaliteit, ook de service eromheen was van topklasse. De wijnselecties van de sommelier sloten heel goed aan op de gerechten, de ambiance en beleving waren ook super. Hier komen wij zeker terug!
Klots .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Zaterdag weer even gegeten in RdlP.
Voor het eerst met nieuwe chefkokkin.
De ontvangst door eigenaar/gastvrouw is ook nu weer zeer plezierig.
Hartelijk, ongedwongen, niet opdringerig. Precies goed om je zeer welkom te voelen.
We gingen alleen voor voor -en hoofdgerecht, wat naar de film om 21:15.
Voorgerecht was werkelijk een palet van smaak. Fris en verassend. Heerlijk.

Hoofdgerecht van lam was geweldig met prima garnituur. Geen overdadig groot portie, maar je bord leeg eten zit er bij ons zo ingestampt dat het met dit portie ook nog een prettig gevoel van voldaan oplevert. Mag van mij een nieuwe trend worden.....

Koffie toe werd even extra aangekleed met zelfgemaakt lekkers.

Kortom RdlP blijft hoog op mijn favorieten lijst staat......
Koggewaard .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Eten bij rue de la plume is een belevenis: heerlijk, geweldig opgemaakt, oog voor detail, originele combinaties. Wijn arrangement paste perfect, heerlijke wijnen, prima op temperatuur, er werd nog een scheutje extra ingeschonken. Bediening (Madelaine is een perfecte gastvrouw) maakte het af! Dit restaurant behoort tot de top in Alkmaar!
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Wat een heerlijke avond hebben wij gehad, je voelt je gelijk thuis.
Alles is vers en met liefde gemaakt, dat merk je bij elk gerecht.
We hadden gekozen voor het viergangen verrassing menu, nou een verrassing was het, wat geweldig en heerlijke bijpassende wijnen, echt een aanrader.
Jantinewuis .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Een 4-gangen diner bij Rue de la Plume. Wat een prachtige smaken en allemaal zo verschillend.
Een carpaccio van stokvis . Nog nooit gehad, maar wat een beleving en fijne smaak. Ook alle groenten die erbij zaten waren een goede aanvulling. Ook de hoen van het hoofdgerecht en de bijpassende gnocchi met een licht komijnsmaak. Zelfs de wortel die erbij zat was een smaakbeleving en dan heb ik het nog niet eens gehad over de dessert. Die chocolade met eerst een zoete en dan zure smaak. Je weet niet wat je meemaakt. Volgens mij wordt er heel veel liefde en aandacht besteedt aan het eten. Ook de wijnen waren zalig en de bediening heeft veel kennis van zaken en is zeer behulpzaam. De rekening was lager dan ik had verwacht met al deze culinaire hoogtepunten. Een super avond ! Bedankt.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Het restaurant is overgenomen door Luella en Madelene. Zij zijn een gastronomisch winnende combinatie. Alles wat wordt geserveerd is huisgemaakt. Ieder gerecht van het vijfgangen verrassingsmenu van de chef had unieke smaakcombinaties en was verrassend qua samenstelling. De bijpassende wijnen uit het wijnarrangement waren even verrassend. Een regelrechte aanwinst voor culinair Alkmaar.
In G.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Vandaag met wijn en spijs wandeling gegeten bij Rue de la plume. Heerlijk gerecht van langzaam gegaarde zalm, Alkmaarse gort, radijs en een dressing van yoghurt. Creatief en het smaakte erg goed. Bediening was vriendelijk en maakte ondanks de drukte tijd voor een praatje.
Errol D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Kort om .... Geweldig ! Werkelijk alles klopt, de gerechten, de wijnen en super bediening. Zoals eerder vermeld, ster waardig !
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Heerlijk gegeten! Kan het echt aanraden aan iedereen. Super coquilles gegeten met fantastische Enate Chardonnay. Top!

Als je nog een gaatje hebt, kan ik aanraden om een stukje kaas te nemen. Temperatuur van de kaas helemaal goed! Dat zie ik wel anders als de kaas uit de keuken komt (ipv een wagen).
Lukasvdh .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Wat een ontzettend leuke avond hebben we gehad! In elk gerecht zat een krokantje en een zuurtje. Het is echt super bereid en erg lekker. De bijpassende wijnen waren heerlijk. En tot slot is de bediening goed, niet te formeel met een goede uitleg bij alle gerechten en dranken. En dat allemaal voor een redelijke prijs.

Kortom een super avond gehad, zeker voor herhaling vatbaar!!
CulianneA .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Heerlijk gegeten, heerlijke visgerechtjes. Nagerecht viel iets tegen. Vond de speculaas niet goed met de peer matchen. Speculaasmouse was wel heerlijk. Daarnaast een leuke sfeer en mooi interieur en goede bediening.
F.rol1 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
goede uitleg over het eten .........wat een surprise was. we hadden geboekt via IENS. voor ons voor herhaling ..... Er wordt rekening gehouden met geen / wel vis eten. dat is voor velen wel belangrijk. en een heel persoonlijk gebeuren. is dus geen kaart met keuzen maar lekker de pure producten van de dag. een AANRADER
Eater67 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Wat een goeie tent is dit toch! Zuurkoolsalade met gemarineerde zalm, Wagyu-beef... allemaal net zo makkelijk geserveerd, alsof het niks is. Michelin-niveau!
Elle G.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
We hebben hier gegeten met de IENS Dinner Dagen. Mijn tafelgenoot koos voor 4 gangen en ik voor 3. We vonden het eten niet bijzonder, niet verfijnd genoeg. Wijnen werden niet toegelicht. Jonge ober weet niet wat hij serveert. Wel karaf kraanwater op tafel, duurzaam.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
We namen het jubileum 4 gangen menu met bijpassende wijn voor 55 Euro pp. We kregen heerlijke bubbels brood en water geserveerd. Als vooraf een prima salade met eend. Daarna heilbot met te overheersende garnering waardoor de smaak vd vis niet tot haar recht kwam. Teleurstellend was het hoofdgerecht van....wederom eend. Dit kan niet bij een 4 gangen diner! Het dessert was lekker (chocolade bootje met room en cake). Alles bij elkaar een kleine 7. De wijnen werden goed toegelicht door de vriendelijke en attente bediening. De wijnen waren echter niet bijzonder. De sfeer is goed. De tafels ruim en niet dicht op elkaar.