Ruby

Arent Janszoon Ernststraat 589A 1082 LD Amsterdam Nederland Kaart
31-206446489

Over het restaurant Ruby

Al 45 jaar!

Restaurant Ruby bestaat al 45 jaar! En dat is niet voor niets. Jaar in jaar uit blijkt dit weer een groot culinair succes te zijn, zowel bij de inwoners van Buitenveldert als bij mensen die hier graag een stukje voor om fietsen. Ze staan bekend om hun voortreffelijke Chinese en Indonesische gerechten en hun uitermate gastvrije ontvangst. Hoogste tijd om hier eens een kijkje te nemen!

Meer informatie over restaurant Ruby

• Kom je met de auto?
    Wij zitten aan het winkel centrum Gelderlandplein.

Dinsdag t/m Zaterdag 12:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant Ruby

Esther Jenner J.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Geweldig. Echt plek om je lunch te nuttigen. Heerlijk al de lunch gerechten.
Sander M.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Zelf pas ontdekt, kende ik het maar eerder! heerlijk eten, goede wijn en goede bediening. TOP!
Makkelijk parkeren bij gelderlandplein!
Karina S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Lack of music
Esther Jenner J.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Een hele moderne uitstraling en de smaak van de gerechten zijn adembenemend. Zo'n verfijnde smaak.
Hier kom ik zeker terug.
Alexander S.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Ben regelmatig te gast, met familie, vrienden of zakelijke relaties bij Ruby, dus tijd voor een herevaluatie. Het gehanteerde tapas concept biedt iedereen van vele gerechten te proeven, dus verwacht geen kilo Foe Yong Hai met tomaten saus, maar mooie kleine gerechten, chinees, oosters of anders fusion. De kunst is om de gerechten bij elkaar te kiezen, qua smaak en hoeveelheid. Maar de eigenaren hebben daar altijd wel suggesties voor. Altijd verrassende en goede suggesties. Alle keren dat ik er ben geweest geen minpunten, dan dat sommige gasten niet weten hoe storend het is als kleine kinderen door het restaurant rennen, gillen en bij wijze van spreken de sate van je stokje kijken. Ruby is absoluut niet kind onvriendelijk. Maar kunnen kinderen nog niet 'op restaurant', leer ze dat dan eerst. Het is een restaurant, geen ballenbak of speelplaats.
Elena B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Heerlijk gegeten. Fantastische Irish coffee. Zeer vriendelijke bediening
Yvonne A.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
We eten altijd erg lekker bij Ruby!
Miriam B.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Lekker gegeten en vriendelijke bediening. Fijne plek om te eten.
marleen R.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We hadden de indonesische rijsttafel ( vanaf 2 pers) .Vooraf gefrituurde mini loempiaatjes en pangsit, die waren wel oke, masr niet bijzonder, daarna soto madura, een lekker kippensoepje. De 3e gang was de rijsttafel, bestaande uit diverse gerechten zoals gestoofd vlees, kip, sajoer lodeh, gado gado etc. Goede kwalitei, wel aardig van smaak, maar meer ook niet. De saté's waren iets aan de flauwe kant vonden wij. De gebakken banaan was wel weer heel lekker. Het toetje was een klein ijsje, met of zonder slagroom. Al met al een aardig restaurant , maar geen hoogstandje
Barry B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk gegeten bij Ruby. Vriendelijk personeel en ontspannen sfeer. Je voelt je echt welkom en niet opgejaagd.
Het eten was heerlijk op smaak. Ik had kritische eters mee en ook die waren onder de indruk van de gerechten.
Een aanrader!
Lekkerman J.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Nooit eerder geweest maar zeker geen verkeerde keus. Aangename ontvangst, vriendelijke bediening en verrassend concept: drie gerechten kies je uit de kaart en daarbij krijg je een side dish. Wij vonden het lekkerst: Siu Mai (pasteitjes van varkensvlees en champignons), Siu Ab (geroosterde eend met pruimensaus), lekker pittige Ma Pho Doufu (tofu en rundergehakt in sojapastasaus) en overheerlijke Lap Kai (kipgerecht). Alles prima in orde. De inrichting is modern zakelijk en wij vonden het nogal gehorig. Maar het eten is top evenals het Chinese biertje.
Trees T.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Soto Madura was erg lekker en goed gevuld. Tapas gerechten waren aardige porties en lekker. Een goed concept! Ambiance is schitterend. Wij hebben genoten!
Judith020 J.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Lekker gegeten bij Ruby. Vriendelijk ontvangen, lekker eten, Chinese biertjes en leuk om meerdere kleine gerechten te proberen om deze manier. Het woord tapas zou ik nooit gebruiken voor Aziatisch eten, maar het concept is erg leuk. Ambiance is prima, akoestiek goed, veel licht door grote ramen en lekker ruim opgezet dus ook ideaal voor mindervalide mensen. Kortom, wij komen nog eens terug!
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Weer heerlijk gegeten bij Ruby, de Soto Madura soep was bijzonder lekker. Net als de saté en eigenlijk alle gerechten. Asian Tapas is een mooie vondst door de variëteit aan gerechtjes. De bediening is heel aardig en alert. We hadden zo een hele gezellige avond.
Bandoeng318 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
De uitermate vriendelijke (en weet waar zij het over heeft) bediening serveerde de door ons gekozen maaltijd. Goed concept: rijst/bami en dan een keuze uit drie "hapjes" er bij. Hapjes van een goede kwaliteit. Gisterenavond veel regelmatige bezoekers, bleek wel, door de persoonlijke begroeting van de eigenaar .... dat zegt genoeg. Terima kasih. Alexander en Robert Jan
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Heel erg lekker gegeten. De gebakken banaan is uniek. Eigenlijk is alles bij Ruby overheerlijk. En de bediening is zeer persoonlijk, attent en vriendelijk. Bovendien is de prijs/kwaliteits- verhouding uiterst aangenaam. En je zit er ook nog eens komfortabel. Kortom: een aanrader!
jacinta.vijgen .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Zeer vriendelijk personeel en zeer goede service. Het eten is uitstekend, een echt goede prijs kwaliteit verhouding. Een aanrader!!!
Mirjam H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
De Asian tapas zijn erg lekker. We hebben ervan genoten. Vriendelijke service. Wel af en toe wat langzaam. Aanrader voor een avondje uit.
celine_melse .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
We werden erg hartelijk ontvangen bij Ruby. Het eten is vers en smakelijk. Een aanrader! Wij komen hier zeker nog een keer terug.
Irene K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Vriendelijk personeel. Het eten was heerlijk hoewel de porties aan de kleine kant zijn. Het restaurant ziet er mooi uit maar als je bij het raam zit zit je wel een beetje op de tocht.