Rozemarijn

Havenstraat 19 6211 GJ Maastricht Nederland Kaart

Over restaurant Rozemarijn

Creatief Frans met Limburgse gastvrijheid

In het historisch hart van Maastricht vind je Restaurant Rozemarijn. Chef Jeroen Raes heeft een pure manier van koken, gebaseerd op de klassieke Franse keuken, met een creatieve Swing, waar de oorspronkelijke smaken herkenbaar blijven. Zeeuwse, Limburgse, Vlaamse maar ook Oosterse, Arabische en Italiaanse invloeden spelen daar een rol in. Regionaal geproduceerde producten staan centraal in de keuken, samen met de Limburgse gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Rozemarijn

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Terras
josjoos .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Goede ontvangst en aangename bediening. De kok kwam zelf zijn kaart voorstellen! Lekker eten met verrassende bordjes en een mooie huiswijn die er perfect bij past.
Selma V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We hebben er ruim 4 uren gezeten, was een té lange zit, daarnaast oogde het geheel rommelig de pantry in het midden van het restaurant is niet handig, het verstoort de rust in het restaurant... bedienend personeel is erg vriendelijk, eten was geweldig...
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Onze dinner was super lekker en gezellig. De vegetariers and veganisten aan tafel werden op hun wenken bediend en hebben heerlijk genoten en geproefd. Mooie presentatie van alle gerechten. Lekkere wijntjes pasten bij alle gerechten. Geslaagde avond en meeting.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Prijs/kwaliteit zeer goed ! Een aanrader in Maastricht !
Erg verrassend voorgerechtje gegeten , zeer origineel !
We gaan zeker terug!!
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We hebben overheerlijk gegeten en werden heel vriendelijk bediend. We hebben gekozen voor het vijf-gangen verassingsmenu, waar goed rekening werd gehouden met dieetwensen. De enige aanmerking die we achteraf hebben is de wachttijd tussen de gerechten, die was steeds ruim een half uur. Persoonlijk had de tijd, bij een diner voor twee, iets korter gemogen. We kwam nu half 8 binnen en kregen pas tegen half 12 ons toetje.
Let wel op; er wordt ook een driegangen menu aangeboden, maar enkel maandag tot en met donderdag. Hier hadden we zelf overheen gekeken.
Jean M.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
wat een geweldige ervaring een verassing voor mijn partner haar verjaardag bij Rozemarijn geweest . bijzonder vriendelijke onvangst de ober sommelier is een topper, vriendelijk vakkundig bij het voorgerecht de juiste wijn precies de wijn die er bij hoort en wij waren bijzonder gecharmeerd het was geweldig . het hoofdgerecht was perfect . wij hebben een hele fijne avond gehad geen stijf gedoe gewoon gezellig en spontaan complimenten voor de kok de baas. en een 9.5 voor de ober sommelier . wij komen heel snel terug Jean Meertens
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Lang geleden nog zo lekker gegeten. Zelfs sterrenrestaurants moeten onderdoen voor deze topper. Ober / sommelier iets te stijf waardoor hij heel raar overkomt. Vrouwelijke bediening perfect.
Cathrien B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Het eten was prima. Ik vond de bediening matig. Ze waren druk en vond ze richting ons niet erg beleefd. Ik had het gevoel dat ze "jonger" publiek niet zo interssant vonden. Ook praatte een jongen behoorlijk zacht waardoor je geen idee had wat er nou op je bord lag.
Specks .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Lekker gedineerd, wij vonden wel dat de tafeltjes erg dicht bij elkaar stonden, als je wilde kon je het gesprek van je buren volgen.
IenVanDuijnhoven D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Lekker gegeten. moesten af en toe wel te lang wachten op het volgende gerecht. De inrichting is modern en strak, de bediening mag wat warmer.
Elke T.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wij hebben een prachtige avond gehad met uitstekend eten en dit gecombineerd met heerlijke aangepaste wijnen!
De restaurant is modern maar gezellig ingericht, ideaal voor een familiediner of een romantische etentje met 2!
Muguette E.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
We hebben een heerlijk avondvullend diner gehad. Zowel de gerechten als de wijnen waren erg fijn.
Er is een heel prettige rustige sfeer zonder dat het stijf wordt.
Patty V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Met 15/20 in Gault Millau lagen onze verwachtingen misschien te hoog, maar we waren vooral teleurgesteld door de gerechten zelf. Op zich zaten de smaken goed, maar ze vormden geen harmonieus geheel. Zo werd er bij het dessert ijs van verbena geserveerd, wat op zich wel lekker was, maar totaal niet paste bij de crémeux van witte chocolade.
En bij de aangepaste wijnen werd de eerste witte wijn door de tafelgenoot naast ons fijnzinnig benoemd als "kattenpis", en daar konden we hem geen ongelijk geven. Als je 35€ betaalt voor een wijnarrangement, dan hoop je toch wel heel wat lekkers in het glas te krijgen. Een pluspunt was wel dat de sommelier ons per gang een ander wijn heeft laten proeven. En steeds begeleid door een deskundige uitleg (waarbij hij ons toe vertrouwde dat de eerste te proeven wijn in eerste instantie een stalluchtje had).
Allegonde .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Het eten is echt subliem. 5 gangen menu en echt elke hap was echt lekker. De bediening een drama... 15 minuten wachten op water, 10 minuten en 3x vragen om glazen wijn. Geen aanbod van port bij een kaasplank, 20 minuten lege wijnglazen op tafel gehad en geen ober gezien. Bij 1 gang gevraagd of het naar wens was, verder alleen ver nadat het bordje op was. Ik geef het eten een 8,5 en de bediening een 3,5. We hadden na ons 5 hangen menu allebei nog wel stevige trek. Dit soort tegenstellingen maak je niet vaak mee gelukkig.
P S.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
We hebben erg lekker gegeten.
Verrassende smaken, Vriendelijke bediening, er wordt goed geluisterd naar de wensen van de gast.
Kleine porties die, voor ons als kleine eters, net groot genoeg waren.
Ik zou hier zeker terug willen komen.

Yrongen .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Eten was goed, keuze vd wijnen oke. Bediening was beleefd, maar niet echt aardig/spontaan. De chefkok was wel erg aardig. Had er betere herinneringen aan, dan dat we gisteren hadden gegeten.
Annejlb .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
warme avond, mooi terras, leuk zomermenu, aardige chef, goed eten, mooie rosé, attente bediening. en dat alles in de mooiste stad van NL.
KapiteinNemo .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het eten was zeer goed, echter vonden de porties met name voor het hoofdgerecht te klein.
Verder was alles perfect
Bediening vriendelijk en snel, gelukkig geen lange wachttijden tussen de gerechten, sfeer ook goed.
Wijn was ook goed: witte Sauvignon Blanc.
Goede locatie.
MeerR .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Na een tip van twee Amsterdamse meiden hadden we met geluk het laatste plekje kunnen bemachtigen op een zaterdagavond bij Rozemarijn. En wat was het lekker! We hadden het 'Maastricht aan tafel'-menu. drie gangen voor 25.55, maar met de amuses erbij waren het er vijf. De tafeldame was uiterst vriendelijk en heeft ons een fijne avond bezorgd. Het voorgerecht (thaise salade met garnalen) was heerlijk, alsmede het hoofdgerecht. Die bestond uit een hele zeebaars die mijn vriend en ik deelden. Het nagerecht van mango en ananas was erg zoet, maar gelukkig ben ik een zoetekauw, dus heb ik er van genoten. Mijn vriend had als voorgerecht de pulled salmon en als nagerecht de aardbeien met balsamico azijn. Hij heeft er ook van gesmuld. Mochten we weer een keer in Maastricht zijn, dan komen we zeker terug.
Arie97 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Het eten was formidabel en de sommelier kent zijn vak. Vanaf een perfecte gin tonic en kir Royal via 5 gangen met mooie, fantasievolle en heerlijke gerechtjes en dito wijnen. Voor ons een plaats waar we graag terug komen. Grt Jacqueline & Arie