Royal Thai

Lange Leidsedwarsstraat 94 1017 Amsterdam Nederland Kaart
31-206267261

Speciale deals

-20% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

-20% op de Rekening

Exclusief menu's

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Royal Thai

Thaise sferen in hartje Amsterdam

Restaurant Royal Thais is gevestigd in Amsterdam, in de buurt van het Leidseplein. Hier kun je heerlijk lunchen en dineren. Het restaurant is gespecialiseerd in authentieke Thaise gerechten en heeft een grote verscheidenheid aan gerechten, waarmee met ieders smaak rekening wordt gehouden. Alle gerechten zijn op ambachtelijke wijze klaargemaakt door de Thaise chef-kokkin en haar medewerksters.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Royal Thai

Maandag 12:00 - 01:00
Dinsdag t/m Donderdag 15:00 - 01:00
Vrijdag t/m Zondag 12:00 - 01:00

Edith P.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2013
Gisteren een vriendin uitgenodigd om haar verjaardag te vieren. Vorige ervaring met dit restaurant was wel positief . Mijn hoofdgerecht, intvis met groeten in curry was heerlijk, de intvis was precies goed. De kip van mijn vriendin was ook smakelijk. Hadden we het daar maar bij gelaten. Maar nee, we wilden ook een nagerecht. Ik kreeg lychee's die mij uit blik leken te komen.Voor mijn vriendin was er banaan gekookt in klappermelk, voor €7.- elk. Wat de drankjes betreft was alles pittig duur. Ze vonden ons kennelijk niet aardig, er was niets on the house. Bediening spreekt geen of nauwelijks Nederlands.

JackDaniels .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Teleurstellend. De soep, tom kha kai, was nog te doen, maar de hoofdgerechten (curry & beef-gerecht) zwaar beneden peil. Gortdroge rundvlees (gekookt??) en kip, vreemde keus van groenten en de curry leek wel water. Het enige positieve van deze zaak was de vriendelijke bediening. Deze zaak heeft een eigenaar met liefde voor z'n vak nodig. Mijn advies: mijden deze toko!
Stijn _.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2013
De concurrentie in de restaurant-straatjes rond het Leidseplein is moordend, dus ook hier stond een aardige propper aan de deur om ons naar binnen te praten. Aan de buitenkant kun je via borden de prijsstelling inschatten, en we besloten hier naar binnen te gaan.
Het interieur blinkt niet uit door overdreven properheid. Je ziet het niet op het 360-gradenpanorama op Iens, maar bijvoorbeeld de verwarming en airconditioning kunnen wel een schoonmaakbeurt gebruiken, want ze zien er gewoon vies uit.
Bediening is snel en correct, niks op aan te merken. De kaart is ook divers, met ook voor vegetariers meer dan voldoende keuze.
Ikzelf had als voorgerecht een kipsaté en als hoofdgerecht gesneden biefstuk reepjes. Bij beide gerechten had ik de indruk dat het vlees qua versheid te wensen over liet. De begeleidende garnituur en de bereiding met saus was prima in orde, maar zowel de kip als de biefstuk zelf waren erg taai; zonde. Op zo'n drukke A-lokatie zou je verwachten dat er een dusdanige doorloop is die versheid garandeert. Dat was wat mij betreft dus niet het geval.
Overall: service prima, decor & eten; ter verbetering.
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2012
Telefoongesprek ging zeer moeizaam. We hadden wel een fijn plekje buiten. Voorgerechten waren lekker, ruime porties en goed van smaak. Het duurde erg lang voordat de borden werden weggehaald en het hoofdgerecht kwam. Hoofdgerechten waren oke, maar matig gekruid terwijl we allen 2 'pepertjes' hadden. Niet erg specifiek van smaak. Ik had zelf de seafood salade. Genoeg zeedieren, maar niet erg speciaal. Er werd tussendoor geen service geboden en een 2e drankje was ook wel lekker geweest.

Bij het afrekenen wilden we onze voucher € 20 euro voor € 10 inleveren. Leverde enige miscommunicatie op. Hier werd een aardige commotie over gemaakt. Later kregen we wel excuses aangeboden.

Voor de prijs die wij hebben betaald was het het zeker waard, maar ik zou niet snel weer terug gaan.
Krisan .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
Via Groupon hebben we bij Royal Thai gegeten.
Reserveren ging probleemloos. De inrichting is sober. Meer Thais decor zou niet misstaan. Prima stoel. Prima zo'n stoffen servet, i.p.v. de papieren servetjes die je vaak aantreft. Passende achtergrond muziek.
De bediening is redelijk vlot en neutraal.

Het voorgerecht kipsaté was een ruime portie saté, zoals je die ook in een snackbar kunt krijgen, niets mis mee, maar ook niet uitgesproken Thais. In de viskoekjes is de vis en de vissmaak ver te zoeken.
Het vegetarische hoofdgerecht van tofu met pinda/kokos/aardappel is wat de genoemde ingrediënten beloven. Een aantal stukjes rundvlees in het andere hoofdgerecht is niet helemaal gaar. Over het algeheel is de smaak niet echt Thais.
De begeleidende Merlot gaat met 3,50 euro per glas 6 keer over de kop.
Het dessert bestaat uit drie bolletjes fabrieksijs met een toefje
(spuitbus?)slagroom. Gemiste kans.
Al met al niet slecht, maar ook niet meer dan een zesje.