Speciale deals

Over het restaurant Royal Thai

Thaise sferen in hartje Amsterdam

Restaurant Royal Thais is gevestigd in Amsterdam, in de buurt van het Leidseplein. Hier kun je heerlijk lunchen en dineren. Het restaurant is gespecialiseerd in authentieke Thaise gerechten en heeft een grote verscheidenheid aan gerechten, waarmee met ieders smaak rekening wordt gehouden. Alle gerechten zijn op ambachtelijke wijze klaargemaakt door de Thaise chef-kokkin en haar medewerksters.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Royal Thai

Maandag 12:00 - 01:00
Dinsdag t/m Donderdag 15:00 - 01:00
Vrijdag t/m Zondag 12:00 - 01:00

Lathoya K.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Ik heb twee jaar in Thailand gewoond en heb daar ook veel gegeten, maar het was niet zo lekker als Royal Thai. Ik en mijn partner hebben erg genoten van het eten. Het eten proefde erg vers en de loempia's waren lekker knapperig. Ook was de bediening vlot en actief. Ik woon niet in Amsterdam maar ik ga zeker snel weer langs om daar een hapje te komen eten. Dit is zeker een aanrader.
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Pasen was voor ons een en al Happy Hour, zo ook vanavond (18:00 uur).

Schoon restaurant, schone keuken, vriendelijke bediening.
Gerechten prima, lijkt aan de prijs (bijvoorbeeld de soepen), maar maken hun prijs volledig waar (rijkelijk gevuld).
Ook hoofdgerecht, ,kip in rode currysaus met allerlei verrassende ingredienten/kruiden, was smullen.
Wel enorme hoeveelheid rijst (zou zo genoeg kunnen zijn voor 4 personen), wel lekker (kleefrijst), waardoor we 't bijna nog presteerden om de hele (zilverkleurige) kom soldaat te maken.
Door dit alles helaas niet meer 't dessert kunnen doen, simpelweg geen plek meer voor.
Het mag allemaal wel wat minder zout, omdat we de rest van de avond (in bioscoop en in Melkweg) aan de (water)fles hingen.

Bediening is vriendelijk, maar mag wat proactiever qua bijvoorbeeld drankjes zijn (nu vroegen we zelf om een tweede rondje drinken).
Decor is eenvoudig, maar zoals gezegd schoon (ook decoratie aan straatraam) en dit vinden we wel 't belangrijkste.
Zeker de moeite waard om weer terug te komen.

zdg .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2013
Lekker eten, vriendelijke bediening alleen mag de bediening iets scherper; een beetje traag. Het restaurant zelf is redelijk simpel ingericht. En jammer vind ik dat er voor de deur personeel staat die voorbijgangers naar binnen proberen te trekken maar helaas zit je in het toeristen gedeelte dus ontkom je er niet aan. Kip in rode curry met kokos was erg lekker, ook de kip met oestersaus was erg smaakvol. Lekker eten maat wel redelijk hoog geprijsd. Ik zal hier wel terug komen.
Louan V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2013
Wij hebben vanavond bij Royal Thais gegeten. Het was echt heerlijk. Ik ben het totaal niet eens met onderstaande recensies. Voor mijn partner heerlijk rundvlees met knoflook en koriander. Ik had grote garnalen met groeten in een heel lekker saus. De rijst kwam in een mooie zilverkleurige schaal met deksel. De bediening was vlot en bijzonder aardig. Echt een top avond. Het decor is in order, niet spectaculair. Inclusief drankjes (thee en een biertje) waren wij € 41,50 kwijt voor deze maaltijd. Wij gingen met een voldaan gevoel naar huis, zonder het gevoel te hebben te zwaar te hebben gegeten. Dit was ons derde bezoek, we gaan zeker over een poosje weer terug.
Edith P.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2013
Gisteren een vriendin uitgenodigd om haar verjaardag te vieren. Vorige ervaring met dit restaurant was wel positief . Mijn hoofdgerecht, intvis met groeten in curry was heerlijk, de intvis was precies goed. De kip van mijn vriendin was ook smakelijk. Hadden we het daar maar bij gelaten. Maar nee, we wilden ook een nagerecht. Ik kreeg lychee's die mij uit blik leken te komen.Voor mijn vriendin was er banaan gekookt in klappermelk, voor €7.- elk. Wat de drankjes betreft was alles pittig duur. Ze vonden ons kennelijk niet aardig, er was niets on the house. Bediening spreekt geen of nauwelijks Nederlands.

JackDaniels .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Teleurstellend. De soep, tom kha kai, was nog te doen, maar de hoofdgerechten (curry & beef-gerecht) zwaar beneden peil. Gortdroge rundvlees (gekookt??) en kip, vreemde keus van groenten en de curry leek wel water. Het enige positieve van deze zaak was de vriendelijke bediening. Deze zaak heeft een eigenaar met liefde voor z'n vak nodig. Mijn advies: mijden deze toko!
Stijn _.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2013
De concurrentie in de restaurant-straatjes rond het Leidseplein is moordend, dus ook hier stond een aardige propper aan de deur om ons naar binnen te praten. Aan de buitenkant kun je via borden de prijsstelling inschatten, en we besloten hier naar binnen te gaan.
Het interieur blinkt niet uit door overdreven properheid. Je ziet het niet op het 360-gradenpanorama op Iens, maar bijvoorbeeld de verwarming en airconditioning kunnen wel een schoonmaakbeurt gebruiken, want ze zien er gewoon vies uit.
Bediening is snel en correct, niks op aan te merken. De kaart is ook divers, met ook voor vegetariers meer dan voldoende keuze.
Ikzelf had als voorgerecht een kipsaté en als hoofdgerecht gesneden biefstuk reepjes. Bij beide gerechten had ik de indruk dat het vlees qua versheid te wensen over liet. De begeleidende garnituur en de bereiding met saus was prima in orde, maar zowel de kip als de biefstuk zelf waren erg taai; zonde. Op zo'n drukke A-lokatie zou je verwachten dat er een dusdanige doorloop is die versheid garandeert. Dat was wat mij betreft dus niet het geval.
Overall: service prima, decor & eten; ter verbetering.
micheld .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2012
wij namen allebei hetzelfde voordeelmenu, met 13,50 euro voordelig geprijsd. de tom ka-kai soep was niet zo bijzonder als gehoopt, de kokos leek te ontbreken. het hoofdgerecht met red curry chicken was beduidend beter. bediening was vriendelijk, ze hadden geen haast; wij ook niet. decor was netjes en plafondverlichting schepte enige sfeer, maar het kan veel thaiser.
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2012
Telefoongesprek ging zeer moeizaam. We hadden wel een fijn plekje buiten. Voorgerechten waren lekker, ruime porties en goed van smaak. Het duurde erg lang voordat de borden werden weggehaald en het hoofdgerecht kwam. Hoofdgerechten waren oke, maar matig gekruid terwijl we allen 2 'pepertjes' hadden. Niet erg specifiek van smaak. Ik had zelf de seafood salade. Genoeg zeedieren, maar niet erg speciaal. Er werd tussendoor geen service geboden en een 2e drankje was ook wel lekker geweest.

Bij het afrekenen wilden we onze voucher € 20 euro voor € 10 inleveren. Leverde enige miscommunicatie op. Hier werd een aardige commotie over gemaakt. Later kregen we wel excuses aangeboden.

Voor de prijs die wij hebben betaald was het het zeker waard, maar ik zou niet snel weer terug gaan.
Dubloen .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2012
Wi hebben hire gegeten op basis van even groupon voucher. Wij hebben verschillende gerechten geprobeerd en het was alemaal zeer matig van smaak. De garnalen met toeslag hebben we naar de eerste hap maar laten staan. De bediening kwam niet verder dan I am sorry Dat was eens en nooit meer. Zonde van het geld! Een aanfluiting voor de Thaise keuken.
Krisan .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
Via Groupon hebben we bij Royal Thai gegeten.
Reserveren ging probleemloos. De inrichting is sober. Meer Thais decor zou niet misstaan. Prima stoel. Prima zo'n stoffen servet, i.p.v. de papieren servetjes die je vaak aantreft. Passende achtergrond muziek.
De bediening is redelijk vlot en neutraal.

Het voorgerecht kipsaté was een ruime portie saté, zoals je die ook in een snackbar kunt krijgen, niets mis mee, maar ook niet uitgesproken Thais. In de viskoekjes is de vis en de vissmaak ver te zoeken.
Het vegetarische hoofdgerecht van tofu met pinda/kokos/aardappel is wat de genoemde ingrediënten beloven. Een aantal stukjes rundvlees in het andere hoofdgerecht is niet helemaal gaar. Over het algeheel is de smaak niet echt Thais.
De begeleidende Merlot gaat met 3,50 euro per glas 6 keer over de kop.
Het dessert bestaat uit drie bolletjes fabrieksijs met een toefje
(spuitbus?)slagroom. Gemiste kans.
Al met al niet slecht, maar ook niet meer dan een zesje.