Royal King

Meer informatie over restaurant Royal King

Maandag t/m Vrijdag 11:00 - 00:00
Zaterdag en Zondag 12:00 - 02:00

• Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Het eten bij Royal King is ons heel slecht bevallen.
We hebben gebruik gemaakt van vouchers van Social Deal. We hadden van tevoren gereserveerd, zoals gevraagd was: zondag om 6 uur. We stonden dus wel gek te kijken toen we even na zessen met z'n 5-en voor een dichte deur stonden!! Even ga je twijfelen. We stonden toch wel voor het juiste restaurant??
Wij bellen met het telefoonnummer dat gelukkig op de deur stond en kregen te horen dat er over 5 minuten iemand zou komen. Na zo'n 15 minuten kwam een mevrouw aanrijden die het restaurant opendeed. Geen excuses of enige uitleg over het gesloten restaurant. Wij bleven nog even buiten zitten om haar de gelegenheid te geven e.e.a. voor te bereiden. Toen konden we binnenkomen.
We kregen een tafel in de hoek voor het raam. Het voelde allemaal heel ongezellig aan. Geen muziek, een heel leeg restaurant en een tafel waar helemaal niets opstond. Na enkele minuten ging gelukkig de muziek aan en kwam ze vragen wat we wilden drinken. Nadat we de drankjes hadden gekregen, ging ze naar de keuken. Na zo'n 20 minuten kwam ze ons eten brengen: allemaal spareribs van de barbeque. 4 of 5 kleine al afgesneden botjes met wat vlees er aan met een paar frietjes die nog een klein beetje warm waren en een grote lepel salade. Er zat al weinig vlees aan de ribjes en dit was nog met enige moeite van het bot te krijgen. We hadden ons er erg op verheugd om spareribs te gaan eten, maar dit was niet zoals we het ons hadden voorgesteld.
Toen ze de tafel af ging ruimen vroeg ze of het ons gesmaakt had. "Niet echt" zei ik, maar daar werd niet meer op gereageerd. Ik had toch minstens verwacht dat ze dan zou vragen wat er niet in orde was. Omdat we niet de indruk hadden dat het enig zin had ons ongenoegen verder te uiten, hebben we het maar zo gelaten. We hebben afgerekend, uiteraard zonder fooi, en zijn weggegaan.
Thuis een bakje koffie en nog wat gegeten. Absoluut geen aanrader dus!!!
RobbinO .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Ik ben naar dit restaurant geweest omdat ik een voucher voor een nasi bami of roti gerecht had. De bediening keek ons met de rug aan en was ontzettend traag (wij waren de enigste gasten). Ze bleken alleen nog maar nasi kip te hebben (geen keuze dus), en vervolgens kregen we een bord rijst met boontjes de uit de diepvries leken te komen en een stuk ondefinieerbaar vlees voorgeschoteld (kip was het zeker niet). Een zeer slechte ervaring gehad, een absolute afrader! Een opwarmmaaltijd smaakt nog beter.
Marion W.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Ik had een Groupon voucher waarop stond dat er tegen betaling werd bezorgd, dat deden ze helaas niet meer voor Groupon vouchers, dat vond ik wel minder. Dus zelf het eten opgehaald en dat viel niet tegen, het eten is echt heerlijk.
Frederik P.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
Vriendelijke bediening en goed Surinaams eten. De 2 TV's die permanent aanstaan dragen echter niet bij aan een restaurantsfeer en leiden af.
Stephanie H.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Mijn partner en ik hebben hier al diverse keren gegeten. De eigenaresse is een fantastische kokkin. Zij doet alles zelf: koken, afruimen, bedienen, drankjes etc.; een ware duizendpoot! Deze nieuwe ondernemer gaat het met haar manier van koken echt redden; ze steekt mijlenver boven de mediocre eethuisjes in de omgeving uit!

Wij hebben veel ervaring met Surinaams eten en dit restaurantje springt er qua eten, service en prijs/kwaliteit-verhouding in alle opzichten uit. De roti is heerlijk. Geen kleffe, dikke, deegpannekoek, maar heerlijk dun, gemaakt van lekker deeg en de binnenkant met een kerriemengsel afgemaakt. Ook de groente is verfijnd, vers en julienne gesneden. Vers gekookte aardappeltjes erbij maken het geheel af.

De loempia is een waar genot. Het beste kun je deze van te voren reserveren, want hij kan wel eens op zijn a.g.v. groot succes! De kipsaté is heerlijk van smaak en het vlees van sublieme kwaliteit. Vaak is kipsaté te taai en doorgebakken. Deze is gemaakt van kippendijvlees en een smaaksensatie. De eigenaresse deelde ons dan ook mee, dat ze alleen voor eersteklas inkoop van ingrediënten gaat.

Het kan wel eens zijn, dat er iets niet meer voorradig is. Echter, dit is het bewijs, dat alles per dag vers wordt gemaakt en alles wat over is, wordt weggegooid.

De wijn is heerlijk en de glazen worden niet zuinig ingeschonken. Het eten wordt ook goed qua temperatuur opgediend. De tafeltjes zijn schoon en worden steeds schoongemaakt.

ik vind het betreurenswaardig andere, negatieve recensies op uw site te lezen, want dit is beslist onwaar of een eenmalige misser geweest.

Deze jonge, nieuwe ondernemer, verdient alle kans.

Met vriendelijke groet,
Stephanie Heesen en Jos van der Zalm

Gegeten op 10 september 2014
Marcel F.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
de deal bestond uit een 3 gangen keuzemenu met 40% korting. Hoezo korting? Toen wij de prijzen vd gerechten volgens de prijslijst optelden kwamen wij uit op 15 euro, het bedrag vd deal. Ons voorgerecht was geen keuze maar bestond uit een loempia. Wij moesten vragen om bestek. Bij het hoofdgerecht was de keuze uit bami met kip, nasi met kip of roti. De roti bleek op te zijn. ik bestelde bami met kipsate maar kreeg echter bami met een paar stukjes kip. Mijn echtgenote had kip met nasi. Na mijn opmerking dat ik het verkeerde gerecht had gekregen kreeg ik een klein schoteltje met koude sate saus erbij geleverd. De nasi en de bami hadden bijna geen smaak en werden kaal met 2 halve schijfjes komkommer en een plukje kool opgediend. Een kant-en klaar maaltijd van een supermarkt had nog beter gesmaakt. Het nagerecht zou koffie met gebak zijn maar bleek koffie met 2 soesjes te zijn, uit de diepvries en nog half bevroren uit de magnetron. Het te betalen bedrag van euro 15 p.p. excl drankjes was zelfs nog te veel. oh ja de biertap bleek ook leeg..... De bediening was een al des interesse
ik zou zeggen: mijden deze amteuristische horecagelegenheid.
Jacthai2001 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
We werden ontvangen door een aardigd dame met een lange rok vol vlekken. Kiezen uit 3 gerechten we wilden roti, uitverkocht op zondag om 18.30. Dan maar bami, was een studentenhap, waaardeloos. Wijn was goed serveerster schonk tot de rand vol, als limonade! Per bordje uitgeserveerd, om de 2 minuten, even wachten op tafelgenoten, was al niet echt lekker warm, dus, koud. Extra groente besteld maar zat er niet bij, stond ook niet op de bon. Toilet stonk als urinoir! Geen tapbiertje. Een echte afrader.
Ilgerardo .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Royal King is een Surinaams eethuisje in de Maasstraat ( Amsterdam). Er kunnen max. ca 15 personen tegelijkertijd eten. In het pand is ook een kleine bar. Het geheel ziet er verzorgd uit.
Toen wij er aten ( twee personen) troffen we het niet. Door onverwachte ziekte werd het geheel gerund door één dame. D.w.z.. die moest bedienen, afruimen en koken. Een bijna onmogelijke opgave. Maar het moet gezegd: de dame in kwestie bleef ook onder deze stress vriendelijk en behulpzaam. Zo moesten we een tijdje wachten voor dat ons tafeltje werd schoon gemaakt, maar toen daar tijd voor was gebeurde het ook vlot en keurig.
Over het eten niets dan lof!
We begonnen met telo. De cassave was goed gebakken en niet vet. Ook de bakkeljauw was prima. De roti die volgde vond ik uitstekend. Smakelijk bereide kipfilet van een stevig soort kip, goede pannenkoek, de kouseband net beetgaar. Alles smakelijk en niet te zwaar gekruid. Desgewenst konden we zelf de gerechten wat "heter"maken.
Dit is een adres waar ik graag nog eens naar terug ga en hopelijk is er dan geen zieke.
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Eten bij Royal King dat is Surinaams eten op een eenvoudige manier. Meer een cafetaria dan een restaurant, er worden ook veel maaltijden afgehaald.
Maar voor een eenvoudig hapje een prima locatie in Zuid. Prijs/prestatie verhouding is in orde, bediening is vriendelijk maar niet echt attent.