Route 66

Lange Kruisweg 66 5503 RB Veldhoven Nederland Kaart

Over het restaurant Route 66

De weg door Amerika

Food & Fun is hun slogan. En niets is minder waar in dit typische Amerikaans restaurant waar de hamburger, Ceasar salad en smokey bbq wrap hoogtij vieren. Route 66 was een historische autoweg van 3940 km dwars door de Verenigde Staten. In het restaurant kunnen groepen terecht tot zestig personen en ook kinderfeestjes worden leuk met hotdogs en frietjes.

Meer informatie over restaurant Route 66

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

Jouw recensie over het restaurant Route 66

Marieke E.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Prima eten, gezellig. Wel erg rumoerig. Dat was door een grote groep vanavond. We zijn van plek veranderd zodat we elkaar konden verstaan. Denk dat als het vol zit het ook erg rumoerig zal zijn. Overall prima! Komen zeker terug!
Harmen V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
We waren met 4 waaronder iemand in een elektrische rolstoel. De aangevraagde reservering was prima.
Irene T.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Ontspannen sfeer, leuke ambiance, vriendelijk en attente bediening! Eten was goed, vooral de nachos waren zalig!
loes V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Wij hadden het verassingsmenu genomen en het was een hele aangename lekkere verrassing
Jan-Anton D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
We hebben erg lekker gegeten en zullen zeker nog een keertje (of meer) daar weer gaan eten. Een absolute aanrader als je lekker wil eten voor elke gelegenheid.
Vera Z.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Gezellige tent
Merel H.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Leuk restaurant met lekker eten en vriendelijke bediening!
N. H.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
We gaan hier af en toe eten als ik in Veldhoven ben. Niet omdat het nou zo goed is… maar omdat een vriendin hier graag naartoe gaat (om voor mij heel onduidelijke redenen).

De vegetarische kaart (mac & cheese, wrap & burger) is al jaren niet veranderd, dus intussen weet ik het wel.

Behalve frietjes & side salad hebben ze hier geen andere bijgerechten (bij een restaurant met Amerikaanse touch zou je toch minimaal wat meer keuze in aardappelgerechten verwachten…. er zijn wel 100 manieren waarop je aardappels lekker en verrassend kunt bereiden).

Om 5 uur gaan ze open op, we waren er om 17:45 uur: 25 C, zon, het terras van de naast gelegen snackbar zat bomvol. Op het terras van Route 66 was niemand te bekennen. Aan de tafels kon je niet gaan zitten, want die waren nog vergrendeld met een staalkabel, de tafels waren zelfs nog vies van de vorige avond.

Waren ze wel open? Ja hoor, binnen zaten wat mensen. Op de vraag of het terras open was kwam een oppervrolijk jong meisje naar buiten: “Ja,hoor. Maar we wisten niet zeker of het wel terrasweer zou zijn.”
Ik keek naar de strakblauwe hemel, naar het meisje… even dacht ik dat ze mij in de maling nam. Nee hoor. Ze bedoelde het serieus. Maar ze was wel heel lief....

Goed, de staalkabel om tafels en stoelen werd weggehaald (niet van alle tafels en stoelen op het terras). Later kwamen nog meer gasten en ging ze opnieuw aan de slag met de kabels (rechts van ons bleven de tafels en stoelen maar ‘op slot’, want straks gaat er nog iemand zitten en dat moeten ze hier blijkbaar niet hebben). Gelukkig ging ze ook nog met een doekje over onze tafel (het doekje was pikzwart, het terras ligt aan een straat). Bij de overige tafels was dat blijkbaar niet nodig… ja, misschien is er morgen ook geen terrasweer, dus waarom de moeite nemen….

Het voorgerecht (gefrituurde calamaris) werd op tafel gezet. Punt. Ik kon nog net roepen of ze een servet wilde meenemen. Om bestek durfde ik al niet te vragen. Calamaris moet je hier blijkbaar met de vingers eten (bestek kwam later nog wel).

Ik had zin in een lekkere salade op deze zomerse avond. Maar ze hebben hier alleen Caesersalade. In zo’n zware salade had ik nou juist geen zin in. Dus ik vroeg of de ‘side salad’ die op de kaart staat ook als maaltijdsalade besteld kon worden. Ja, dat kon. Dus flexibel zijn ze hier wel.
Alleen had ik niet gevraagd of de ‘salade’ wel een bladsalade was. Erg stom van mij natuurlijk. Want waar ik me had verheugd op een lekkere groene bladsalade kreeg ik nu een groot boord met koolsalade. Lekker als mini portie bij een gerecht, maar niet echt geschikt om als maaltijdsalade te serveren. Dat hadden ze toch wel van tevoren even kunnen vermelden. Ik heb het maar niet opgegeten… plusminus 300g koolsalade wilde ik mijn maag niet aandoen.

Over de gerechten van mijn tafelgenoten kan ik niks zeggen. Ze vonden het lekker. Ik vond het overpriced voor de hoeveelheid wat ik op het boord zag. De oreo cheesecake met een bolletje sorbet-ijs en een theelepel fruit coulis voor € 7,50 vind ik voor zo’n tent te duur. Ik had hem de vorige keer besteld (omdat tafelgenote vertelde dat ik moest proeven): aardig als je geen hoge verwachtinge hebt. Maar voor een goede cheesecake veel te zacht, de bodem was al helemaal nat (dus hij was niet meer vers en dan vind ik € 7,50 niet kunnen).

Vleeseters die alleen maar friet bij het eten prima vinden komen hier zeker tot hun recht. Binnen is het gezellig. Het meisje in de bediening was ook alleraardigst. Probleem hier – zoals in vele zaken – is waarschijnlijk de eigenaar/baas, die het allemaal niet nodig vind of gewoon niet meer ziet (vandaar dat Route 66 ook regelmatig op Social Deal te vinden is.. Tip: zorg dat alles op orde is, dan hoef je niet aan Deals mee te doen waar je als restaurant geen klap aan verdiend).
Voor overige eters: ga lekker naar de snackbar ernaast, die wel een gezellig terras hebben met mooie stoelen en tafels, waar op een zomerse dag alles schoon is. En waar ze waarschijnlijk wel een goede salade hebben…
Ank V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
ik vond het gezellig vooral de banken, maar het licht liet te wensen over. Ik had moeite om mijn vriendin
te zien zitten. Dat vond ik niet leuk.
Lisa B.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Prima gegeten, goede en snelle service, redelijk duur voor wat je krijgt
Virginia V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Via socialdeal een 4 gangen diner gehad. Van voor tot eindgerecht was het heerlijk. Ik kom hier zeker nog vaker terug en is het een aanraden
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
leuke zaak, amerikaans ingericht met rode banken, eten was goed lekkere steak, goede porties, ruime keuze, een vlotte en goede service.
Bine81 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Met wat kennissen zijn we hier onlangs last minute gaan eten. De aankleding is lekker casual en alles ziet er goed onderhouden uit. Lekker ruim opgezet. In het begin van de avond werden we steeds vlot geholpen. Later op de avond moesten we een paar keer een langere tijd wachten voordat we de aandacht van de bediening hadden getrokken. Wel moet ik zeggen dat als we eenmaal de aandacht hadden, we ook vlot geholpen werden. Ook vond ik het erg netjes dat de kok een keer aan onze tafel is verschenen om te vragen of het allemaal smaakte.

De porties vond ik redelijk groot. Ik deelde als voorgerecht met iemand anders de 1-persoons portie nacho's en dat was voor ons beide echt voldoende als voorgerecht. De hoofdgerechten waren lekker, maar niet heel bijzonder. De friet vond ik zelf wat droog, maar mijn tafelgenoten vonden de frietjes erg lekker.
Als nagerecht vond ik het prettig dat er ook losse bolletjes ijs besteld konden worden. €1,75 per bolletje vond ik wat duur, maar het ijs was wel lekker.
Anke D.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
1x gegeten, wel fijn bij t speelhokje voor kinderen. Amerikaans eten, maar ons viel t tegen. Helaas.
Misschien de smaak, maar t was niet ons ding.
Marcel120981 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Dit restaurant is een prima optie als je een hapje wilt eten, niet teveel en niet teveel geld kwijt wilt zijn. Het eten is wel aardig, maar niet top. De bediening is wat onervaren, er moest veel gevraagd worden. Het idee van een typisch amerikaans restaurant is wel leuk.
Charlotte T.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2013
Gisteren gegeten met een bon van Socialdeal. 4 gangen verrassingsmenu voor 15 euro. Wat hebben we heerlijk gegeten, echt een absolute aanrader. De gerechten waren vernieuwend en lekker. Het was niet echt Amerikaans eten, wat je wel zou verwachten bij een Amerikaans restaurant, maar dat mocht de pret niet drukken.
Wij gaan zeker nog een keertje terug!
CoraBa .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2013
Zeer goed en sfeervol Amerikaanse restaurant, met de juiste uitstraling. Het eten is zalig, echt een culinair hogestandje, vooral de calamaris en cheescake. Zeer aan te raden aan iedereen!
Etertje61 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2012
Heel attente bediening; sprak ons bij binnenkomst spontaan aan bij de naam die ik bij reserveren had genoemd. Hield ons goed in de gaten zonder opdringerig te zijn. Eten smaakte prima en de presentatie was goed verzorgd. Goede huiswijn. Kortom een zaak om nog eens bij terug te komen.