Rotown

Nieuwe Binnenweg 19B 3014 GB Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Rotown

Rotown is een begrip in Rotterdam. Het is een café, restaurant en poppodium in een. Muziekliefhebbers van alle leeftijden weten deze plek op de Nieuwe Binnenweg, vlakbij het Museumkwartier al meer dan 30 jaar te vinden. Op het programma staan voornamelijk alternatieve bands en artiesten, van rock tot pop tot singer/songwriter. Tijdens concerten passen er 250 mensen in de zaal, dit zorgt ervoor dat de sfeer tijdens concerten intiem is. In het weekend wordt Rotown omgetoverd tot een club en wordt er gedanst tot in de vroege uurtjes.

Het Backstage Café van Rotown is de plek waar je kunt lunchen, dineren en borrelen. In het Backstage Café worden diverse gerechten geserveerd waaronder een vlees-, vis- en vegetarische daghap. Ook is er een groot assortiment van speciaal bieren.

Rotown ligt op 1 minuut lopen vanaf Metrostation Eendrachtsplein, waar ook tramlijn 4 stopt. Vanaf Rotterdam Centraal is het circa 10 minuten lopen.

Meer informatie over restaurant Rotown

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 21:30
Zaterdag en Zondag 11:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant Rotown

Monique M.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Heerlijk eten en prettige bediening. Ook veel
Leuke spelletjes om te spelen. Afwisselende kaart met zowel snacks, vega en vegan gerechten.
Jurgen R.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Weer heerlijk en betaalbaar gegeten. Dit keer voor het 7 Layers concert. Goede sfeer, lekkere drankjes, prima bediening en een heerlijke hamburger met mjammie frites gegeten. Absolute aanrader!
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Lekker gegeten en daarna genoten van 7 Layers. Er ging wat mis met onze bestelling maar dat is keurig opgelost. We komen zeker terug.
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Heerlijk gegeten voor aanvang concert ,aanrader voor een kwalitatief en betaalbare hap in een gezellige sfeer in Rotterdam centrum
D.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
De laatste keer dat ik bij Rotown had gegeten, was er nog een concept met plastic borden en dit bestek. Daarbij waren de porties ook nog eens heel karig. Ik ben blij dat het nu verbeterd is. De kwaliteit van het eten en service is nu gewoon weer heel goed.
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Prima gegeten voor een goede prijs. Vriendelijke bediening. Top.
Melanie .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Echt ontzettend lekker gegeten èn heel aardig en prettig personeel. Hier kunnen heel wat restaurants van leren!
Enige minpunt hier is dat je vanuit het restaurant niet direct toegang hebt tot de concertzaal. je moet buitenom weer in de kou in de rij gaan staan. Simpele oplossing: het restaurantpersoneel zou een ticketscanner moeten hebben om dit wel mogelijk te maken.
Wouter B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Fantastisch eten voor een lage prijs! Absolute aanrader! Vriendelijk personeel. Fijn om achterin in een wat rustiger gedeelte te kunnen zitten.
Wilma E.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Juist om lang wachten te voorkomen had ik gereserveerd, het duurde echter toch erg lang ( 1 uur), iedereen om ons heen kreeg wel te eten. Bij navraag bleek de bestelling niet te zijn doorgegeven. Uiteindelijk kregen we daarna redelijk snel ons eten en ook kregen we een drankje aangeboden. Keurig opgelost door de leidinggevende.
Pieter P.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
net een Ribeye steak op na zeker meer dan uur wachten. steak mistte 'eye' taai gebeuren met vet. ernstig zijn geld niet waard.
aardige gast met bedienen maar maakt de rest niet goed...
beter ergens anders eten
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Korte tijd geleden spontaan hier binnen gelopen en gegeten, omdat ik het eten erg lekker vond wilde ik graag nog een keer terug. Wederom heerijk vegan gegeten!
Voor mijn portomonnee is het maar goed dat ik niet in (of vlakbij) Rotterdam woon..
Taco D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Goede kaart voor vega en vegan, en dat is bijzonder. Lekker gegeten. Aanrader bv voorafgaand aan concert
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Hallo, wat ik wel jammer vind is dat je na het eten niet direct de zaal in kan. Het is erg vernederend om de kou in te moeten en buiten moet wachten om weer naar binnen te gaan. Graag zou ik dat verandert willen zien. Die dag waren wij 41 jaar getrouwd en wilden graag Maan life meemaken en dan op zo'n manier de zaal in moeten.
Ellen F.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Wat ik zo fijn vond aan restaurant Rotown is de ruime keuze aan vegetarische/veganistische gerechten. Dat maak ik helaas nog veel te weinig mee. Ik had de vega-versie van de roergebakken paddenstoelen en die was zeer smakelijk. De rest van het gezelschap at een burger, patatje stoofvlees, een bietensalade en een rib eye steak. En ik heb niemand horen klagen :). De bediening was vriendelijk en er hing een gemoedelijke sfeer. Aanrader!
zjak .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Lekker, snel en niet duur. Prima en gezellig eetcafe! Reserveren kan geen kwaad. Wij hebben op deze koude avond nog verse muntthee gedronken bij de open haard. Omdat er een concert was die avond moest je op een gegeven moment bij het buurtcafe naar het toilet, dat was een minpuntje.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Prima gegeten, vriendelijk personeel en snelle keuken. Leuke aanbieding met entreekaart voor een optreeden. Maar daarbuiten ook een prima dinerkaart.
Chantal B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Het was wat lang wachten op mijn rotownburger, de hamburger was nog een klein beetje rauw van binnen maar smaakte verder heerlijk. De patat was voor mij iets te zout.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Het eten was goed en betaalbaar. De zalm was eerlijk gezegd zelfs heel goed qua smaak en afbak kwaliteit. De tagliatella had iets meer gekruid gemogen. Deze was enigszins flauw.
Charlotte V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Gereserveerd voor 10u15. Bevestiging gekregen voor 10u15 en wat blijkt? Rotown gaat pas open om 11u. Werk aan de communicatie naar klanten toe aub.
joost M.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Gisteren avond gegeten bij rowtown,

Eerst even snel alle andere reacties hier gelezen en grappig dat iedereen dezelfde ervaringen heeft.
verschrikkelijk slechte burger met dikke vol vet gezogen frieten met koolsla doordrongen van de suiker leek wel het dessert.
geserveerd op een ziekenhuisplateau die de eetlust direct wegneemt die ook nog eens van plastic is.
dan maar niet te spreken over de steak! wat in mijn bescheiden mening van mijn jonge jaren bij de slager gewerkt te hebben een staartstuk was, geserveerd met een overlood knor of maggie vlees jus.
waar het velletje op je bord al begon te vormen.

dan vervolgens komt de rekening en deze mag je dan zelf bij de bar even afrekenen.
dan zakt mijn broek wel echt helemaal af hoor.