Rotown

6,4
6,9
Janskans .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Een enorme tegenvaller bij Rotown! We hadden de pech dat er die avond een optreden zou plaatsvinden, het restaurant was gesloten dus we aten van de kleine kaart, op zich geen probleem voor ons. Helaas lukte het Rotown echter ook niet om een fatsoenlijke kleine kaart te bieden. Zelfs de eenvoudige huisburger was een verschrompeld, zielig, smakeloos geval met te lang in het vet gebakken patat. Mijn buurvrouw had een kippetje dat op een plastic speelgoedkip leek, zo hard en onsmakelijk zag het eruit. Het personeel is zo blij dat ze in Rotown mogen werken dat ze de klantvriendelijkheid per ongeluk vergeten.
Orange-elly .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Handig om hier te eten voor je concert begint. Wij hadden springrolls en een hamburger, je zit er gewoon gezellig, het eten is goed maar niet hoogstaand en daardoor is de prijs/kwaliteit niet helemaal spot-on. Bediening wel erg vriendelijk!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Nieuwe kaart en nieuw concept. Restaurant is omgetoverd tot een soort hip cafetaria. Sympathiek idee om meer aan te sluiten bij Poppodium en jonger en internationaal publiek aan te spreken. Uitwerking helaas minder goed. Kaart is beperkt tot aantal simpele gerechten, geserveerd op een soort bejaardentehuis jaren 60 vakjesbord. Gerechten blijven niet warm, vlees was teveel afgekoeld, daardoor taai, weinig smaak aan gerechten. Ongezellige uitstraling, veel klagers in het erstaurant om ons heen. Porties zijn wel goed.
Freule F.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Freule Fran werd al bij de eerste deur door de barman hartelijk welkom geheten en de gastvrijheid blijft zo. Attente vriendelijke jongeman van de bediening zet een glasheldere fles kraanwater op tafel. Wat een verademing. Menukaart en toelichting op de dagschotels. Wij gaan voor de zalmfilet op de huid gebakken. Mooi gaar en valt zoals het hoort een beetje uiteen. Saus van schelpen, kruiden en kerrie, witlof in dunne reepjes en krieltjes. Goed van smaak en mooie presentatie. Voor 16,50. Het zou nog completer zijn geweest wanneer de schelpen (kokkels) ook zichtbaar in de schelp zouden zijn gepresenteerd. Ruime keuzen uit bier van de tap of fles. De charmante jongeman weet het zo uit zijn hoofd te benoemen. Sfeervolle omgeving. Je moet het wel weten te vinden. Zeker wanneer het bargedeelte gesloten is i.v.m. band optreden. Beetje geheim adres, dus hoort zegt het voort. Complimenten voor de kok. Tenslotte, iets grotere servetten wellicht. Leuk publiek, jong en oud!
Marianne W.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Buiten op het terras op de stoep gegeten. Altijd heerlijk mensen kijken op de nieuwe binnenweg. Helaas stonden de tafeltjes erg dicht op elkaar. Toen we plaatsnamen was het nog niet zo druk, maar halverwege het diner, zat mijn buurman van het tafeltje schuin achter me bijna letterlijk bij mij op schoot.
De vrouw die ons bediende was niet onvriendelijk, maar kwam wat ongeïnteresseerd over, haar mannelijke collega was gelukkig meer begaan. Zij wist niet wat ze uitserveerde ("vis van de dag" tegen de vegetarische ratatouille), hij kwam tot 2x toe vragen of alles naar wens was.
Het eten smaakte overigens prima - voor een eetcafé. Mijn salade San Daniele was wat aan de simpele kant (vooral een grote berg rucola-sla, weinig dadel, maar wel weer lekker veel ham en kaas, maar meer dan dat was het dan ook niet) en van de ratatouille had wel een iets grotere portie gemogen, maar voor de betaalde prijs was het ruim in orde.
Vanwege onze nogal aanwezige buren uiteindelijk besloten om ergens anders ons heil te zoeken voor een toetje en koffie
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Leuk restaurant. Gezellige inrichting. Je kunt hier goed terecht om lekker te eten. Men serveert eenvoudige gerechten. De Rotown burger is favoriet bij velen en erg lekker. Geserveerd met frietjes, salade een goede keuze. Voor de prijs van €9,70 hoef je het ook niet te laten. Ook de Caesar salade, verkrijgbaar in een grote en een kleine versie smaakte prima. Wellicht iets minder mayonaise in de dressing, maar dat is een kwestie van smaak.
De bediening is heel vlot en zeer vriendelijk, ook als het helemaal vol zit. Aanrader als je lekker en betaalbaar wilt eten zonder poespas.
Dieneke S.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2014
Vooraf een heerlijk stuk zelfgebakken brood met roomboter met zout en olijfolie. Knapperig en iets wat zwaar. Je hebt aan hier zeker genoeg aan. Als hoofd de bordspecialiteit van Kabeljauw met 2 grote garnalen, een puree van bataat, rosevalaardappeltjes en asperges en venkel als groente. Heel mooi gebalanceerd gerecht, ik heb genoten. Tegenover mij lag een heerlijke dikke kogelbiefstuk met spinazie die erg in de smaak viel. De bediening is leuk en attent en de ambiance en muziek meer dan prima. Een aanrader!
Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Kom ik hier nu al meer dan 10 jaar, 15 jaar of 20 jaar? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik nog steeds gelukkig word van Rotown. Het decor is zo uniek en 'warm', alsof je in Frankrijk in een tuinrestaurant zit in augustus. Bediening vind ik altijd prettig: snel, accuraat en toch relaxed. Aangezien m'n vriendjes allemaal vleeseters zijn, vind ik het mijn morele plicht om iets vegetarisch te bestellen. Over het algemeen is dat bij Rotown prima te doen maar de falaffelburger maakte me heel niet enthousiast. Desondanks toch weer een prima avond.
Matthijs P.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
Rotown is voor mij als café of poppodium altijd een prima keuze. Tijdje terug ook voor het eerst gaan eten. Daar werd ik minder vrolijk van. De Rotown-burger was best prima (hoewel het niet de mij beloofde "beste burger van Rotterdam was", maar dat kan ook aan mijn vrienden liggen). Echter doordat de serre (het eetgedeelte) helemaal vol zat werden wij in het cafégedeelte niet geholpen en moesten we zelf vragen of we wel of niet konden eten daar. Toen moesten we naar Bar 3 wat ernaast zit en van dezelfde eigenaar is. Hier konden we wel eten, maar moesten we wel eerst heel lang wachten en werden we niet bepaald hartelijk ontvangen. Het eten is ok, maar de bediening voor eten is niet best.
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Op een koude vrijdagmiddag geluncht bij Rotown. Omdat we nogal honger hadden, namen we zowel de boterhammen met zuurkool en worst, als de knolselderijsoep. Beide gerechten waren erg lekker! De porties waren flink, dus we konden het (bijna) niet op krijgen. Lekker met een donker biertje erbij! We vonden de bediening heel hartelijk. Ik vond de achtergrond muziek iets te luid, maar heel erg storend was dat niet. We komen zeker nog een keertje terug.
Yellowstone .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2013
Prima lokatie en een leuk terras.

Bediening is vlot en vriendelijk. De menukaart is goed en ruim voldoende als je geen vlees of vis eet. De bierkaart kent lekkere verschillende bieren.
Shi Y.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Een bouillabaisse voor €16,50, rijkgevuld en erg lekker. Daarna een sorbetijs met vanille pannacotta, zeker een aanrader. Bediening erg relaxed, oppassen dat het niet te relaxed wordt. Er hangt een ongedwongen sfeer bij Rotown, wat erg prettig is.
Mic B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
In het restaurant van bandjeszaal Rotown is het altijd prima toeven. Dat de bediening meestal gehaast en routineus is, mag de pret niet drukken. De daghap deed dat deze maaltijd wel. Dat de paella werd opgediend met gierst i.p.v. rijst liet al de wenkbrauwen fronsen. Dat het eenpansgerecht de diepgang had van een waterfiets deed me op de helft met bezwaard gemoed het bord terzijde schuiven. Zijn bord niet leegeten... dat doet ie anders nooit hoor. De steak van de disgenoten was echter goed. De eigen culinaire ervaringen in het verleden ook.
Ron R.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Gegeten bij Rotown . Na goede beoordeling in het algemeen dagblad voor de strijd om de gouden pollepel (tweede plaats )met 3 personen.
Als starter brood met smeersel .Brood was nog ongesneden zodat je het zelf op de juiste proporties kon afsnijden .
Voorgerechten een broccolisoep,een heerlijke bouillabaisse,en schelpjes. Alle drie de voorgerechten waren heerlijk .
Hoofdgerechten. Rotownburger met frites, specialiteit vis , en specialiteit vlees .vooral de rotownburger is een hele hap en dat voor een lage prijs . de vis was top ,en het vlees (varkenswangetjes )met aardappelpuree was ook overheerlijk.
Nagerecht. Rabarber dessert, en een ijscoupe van zelfgemaakt ijs .De bediening was top . We kregen zelfs wat te drinken aangeboden omdat we volgens de bediening te lang moesten wachten op het hoofdgerecht . Het interieur is simpel maar doeltreffend en de muziek van het cafe gedeelte totaal niet storend .
Wil je een lekker hapje eten in een ongedwongen sfeer , is rotown een absolute aanrader. Vooral met de huisgemaakte limoncello als afsluiter
N S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2013
Van alle zaken in Rotterdam, denk ik dat ik meest voet heb gezet in Rotown. Ik had er echter al in geen tijden meer gegeten. Onlangs per toeval aangeschoven en de vegetarische dagschotel besteld. Ik had al van meerdere mensen goede verhalen gehoord. Maar nu met eigen mond geproefd; supersmaakvolle gazpacho en een lekkere salade van gegrilde groente. En de salade met San Daniele ham en dadels van mijn tafelgenote was ook goed.
Gezien de prijzen en lieve bediening zeker eentje om binnenkort weer te herhalen!
Nennis N.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2013
Vandaag geluncht met mijn nichtje. Rotterdamse kroketten. Lekker brood! Normale prima kroketten. Beetje saaie bedoeling binnen dat wel. Niet echt gezellig. Heb hier vorige keer met mijn werk gedineert. Was behoorlijk druk toen en het eten was goed. Jammer alleen wel was dat mijn "rare" black angus steak behoorlijk doorbakken was (beyond medium, zal ik maar zeggen). Verder prima eten.
Willem1951 .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Wij hebben de laatste maanden 3 x gegeten in Rotown.
Het eten is echt geweldig. Als voorgerecht heerlijke aspergesoep,
daarna als hoofdgerecht van de kaart Black Angus, een prima stuk vlees met gebakken verse spinazie en verse friet en van het bord als wisselende specialiteit, lams merguez met stoofvlees, couscous, hangop en granaatappel en daarnaast een heerlijke salade. Wij komen regelmatig in restaurants en Rotown is echt een van onze favorieten door de constante hoge kwaliteit van het eten, de goede bediening en ook niet onbelangrijk is de muziek.
Wanderlust .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2013
Om te beginnen, sowieso echt een goede plek voor een drankje in de zon.
Eten was prima, niet heel bijzonder maar zeker ook niet slecht (vooral voor een poppodium). Bediening was tikje arrogant, stuurde ons naar binnen om de daghap van het bord te lezen, weigerde na expliciet vragen het kaasplankje uit te leggen etc etc. Omdat ik bij andere Rotown ervaringen toch te spreken was over de bediening, hier geen onvoldoende - misschien had hij zijn dag niet?
Al met al, Rotown is niet een plek om in specifiek voor het eten of voor de bediending heen te gaan, maar door de goede ligging en layed-back ambiance wel echt een prima plek om casual in de zon een hapje te eten tegen een goede prijs.
Herbert D.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2013
Voor een concert even een hapje bij Rotown. Ze hebben een daghap voor 10 euro als je die avond een concert bezoekt en er is genoeg keuze. Mijn tafelgenoten nemen de vegetarische versie en die smaakt uitstekend. Geen saaie dis waar de vis of het vlees bij is weggelaten. Ik neem de burger met friet en ook die is niet te zuinig. Smaakt prima. Bediening is vlot en houdt rekening met de tijd. Rotown voor een drankje,live muziek maar dus zeker ook voor een lekker maal.
Sailor .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2013
Na de 8,1 score, in rubriek de gouden pollepel, ben ik weer is gaan eten bij poppodium Rotown. Wat een succes! Nieuw interieur, nieuwe koks en hele fijne bediening! Prijs-kwaliteitverhouding erg scherp! Aanrader!