Rotown

Nieuwe Binnenweg 19B 3014 GB Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Rotown

7,2

Jouw recensie over het restaurant Rotown

Ellen F.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Wat ik zo fijn vond aan restaurant Rotown is de ruime keuze aan vegetarische/veganistische gerechten. Dat maak ik helaas nog veel te weinig mee. Ik had de vega-versie van de roergebakken paddenstoelen en die was zeer smakelijk. De rest van het gezelschap at een burger, patatje stoofvlees, een bietensalade en een rib eye steak. En ik heb niemand horen klagen :). De bediening was vriendelijk en er hing een gemoedelijke sfeer. Aanrader!
zjak .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Lekker, snel en niet duur. Prima en gezellig eetcafe! Reserveren kan geen kwaad. Wij hebben op deze koude avond nog verse muntthee gedronken bij de open haard. Omdat er een concert was die avond moest je op een gegeven moment bij het buurtcafe naar het toilet, dat was een minpuntje.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Prima gegeten, vriendelijk personeel en snelle keuken. Leuke aanbieding met entreekaart voor een optreeden. Maar daarbuiten ook een prima dinerkaart.
Chantal B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Het was wat lang wachten op mijn rotownburger, de hamburger was nog een klein beetje rauw van binnen maar smaakte verder heerlijk. De patat was voor mij iets te zout.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Het eten was goed en betaalbaar. De zalm was eerlijk gezegd zelfs heel goed qua smaak en afbak kwaliteit. De tagliatella had iets meer gekruid gemogen. Deze was enigszins flauw.
Charlotte V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Gereserveerd voor 10u15. Bevestiging gekregen voor 10u15 en wat blijkt? Rotown gaat pas open om 11u. Werk aan de communicatie naar klanten toe aub.
joost M.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Gisteren avond gegeten bij rowtown,

Eerst even snel alle andere reacties hier gelezen en grappig dat iedereen dezelfde ervaringen heeft.
verschrikkelijk slechte burger met dikke vol vet gezogen frieten met koolsla doordrongen van de suiker leek wel het dessert.
geserveerd op een ziekenhuisplateau die de eetlust direct wegneemt die ook nog eens van plastic is.
dan maar niet te spreken over de steak! wat in mijn bescheiden mening van mijn jonge jaren bij de slager gewerkt te hebben een staartstuk was, geserveerd met een overlood knor of maggie vlees jus.
waar het velletje op je bord al begon te vormen.

dan vervolgens komt de rekening en deze mag je dan zelf bij de bar even afrekenen.
dan zakt mijn broek wel echt helemaal af hoor.
Janskans .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Een enorme tegenvaller bij Rotown! We hadden de pech dat er die avond een optreden zou plaatsvinden, het restaurant was gesloten dus we aten van de kleine kaart, op zich geen probleem voor ons. Helaas lukte het Rotown echter ook niet om een fatsoenlijke kleine kaart te bieden. Zelfs de eenvoudige huisburger was een verschrompeld, zielig, smakeloos geval met te lang in het vet gebakken patat. Mijn buurvrouw had een kippetje dat op een plastic speelgoedkip leek, zo hard en onsmakelijk zag het eruit. Het personeel is zo blij dat ze in Rotown mogen werken dat ze de klantvriendelijkheid per ongeluk vergeten.
Orange-elly .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Handig om hier te eten voor je concert begint. Wij hadden springrolls en een hamburger, je zit er gewoon gezellig, het eten is goed maar niet hoogstaand en daardoor is de prijs/kwaliteit niet helemaal spot-on. Bediening wel erg vriendelijk!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Nieuwe kaart en nieuw concept. Restaurant is omgetoverd tot een soort hip cafetaria. Sympathiek idee om meer aan te sluiten bij Poppodium en jonger en internationaal publiek aan te spreken. Uitwerking helaas minder goed. Kaart is beperkt tot aantal simpele gerechten, geserveerd op een soort bejaardentehuis jaren 60 vakjesbord. Gerechten blijven niet warm, vlees was teveel afgekoeld, daardoor taai, weinig smaak aan gerechten. Ongezellige uitstraling, veel klagers in het erstaurant om ons heen. Porties zijn wel goed.
Freule F.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Freule Fran werd al bij de eerste deur door de barman hartelijk welkom geheten en de gastvrijheid blijft zo. Attente vriendelijke jongeman van de bediening zet een glasheldere fles kraanwater op tafel. Wat een verademing. Menukaart en toelichting op de dagschotels. Wij gaan voor de zalmfilet op de huid gebakken. Mooi gaar en valt zoals het hoort een beetje uiteen. Saus van schelpen, kruiden en kerrie, witlof in dunne reepjes en krieltjes. Goed van smaak en mooie presentatie. Voor 16,50. Het zou nog completer zijn geweest wanneer de schelpen (kokkels) ook zichtbaar in de schelp zouden zijn gepresenteerd. Ruime keuzen uit bier van de tap of fles. De charmante jongeman weet het zo uit zijn hoofd te benoemen. Sfeervolle omgeving. Je moet het wel weten te vinden. Zeker wanneer het bargedeelte gesloten is i.v.m. band optreden. Beetje geheim adres, dus hoort zegt het voort. Complimenten voor de kok. Tenslotte, iets grotere servetten wellicht. Leuk publiek, jong en oud!
Marianne W.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Buiten op het terras op de stoep gegeten. Altijd heerlijk mensen kijken op de nieuwe binnenweg. Helaas stonden de tafeltjes erg dicht op elkaar. Toen we plaatsnamen was het nog niet zo druk, maar halverwege het diner, zat mijn buurman van het tafeltje schuin achter me bijna letterlijk bij mij op schoot.
De vrouw die ons bediende was niet onvriendelijk, maar kwam wat ongeïnteresseerd over, haar mannelijke collega was gelukkig meer begaan. Zij wist niet wat ze uitserveerde ("vis van de dag" tegen de vegetarische ratatouille), hij kwam tot 2x toe vragen of alles naar wens was.
Het eten smaakte overigens prima - voor een eetcafé. Mijn salade San Daniele was wat aan de simpele kant (vooral een grote berg rucola-sla, weinig dadel, maar wel weer lekker veel ham en kaas, maar meer dan dat was het dan ook niet) en van de ratatouille had wel een iets grotere portie gemogen, maar voor de betaalde prijs was het ruim in orde.
Vanwege onze nogal aanwezige buren uiteindelijk besloten om ergens anders ons heil te zoeken voor een toetje en koffie
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Leuk restaurant. Gezellige inrichting. Je kunt hier goed terecht om lekker te eten. Men serveert eenvoudige gerechten. De Rotown burger is favoriet bij velen en erg lekker. Geserveerd met frietjes, salade een goede keuze. Voor de prijs van €9,70 hoef je het ook niet te laten. Ook de Caesar salade, verkrijgbaar in een grote en een kleine versie smaakte prima. Wellicht iets minder mayonaise in de dressing, maar dat is een kwestie van smaak.
De bediening is heel vlot en zeer vriendelijk, ook als het helemaal vol zit. Aanrader als je lekker en betaalbaar wilt eten zonder poespas.
Dieneke S.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2014
Vooraf een heerlijk stuk zelfgebakken brood met roomboter met zout en olijfolie. Knapperig en iets wat zwaar. Je hebt aan hier zeker genoeg aan. Als hoofd de bordspecialiteit van Kabeljauw met 2 grote garnalen, een puree van bataat, rosevalaardappeltjes en asperges en venkel als groente. Heel mooi gebalanceerd gerecht, ik heb genoten. Tegenover mij lag een heerlijke dikke kogelbiefstuk met spinazie die erg in de smaak viel. De bediening is leuk en attent en de ambiance en muziek meer dan prima. Een aanrader!
Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Kom ik hier nu al meer dan 10 jaar, 15 jaar of 20 jaar? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik nog steeds gelukkig word van Rotown. Het decor is zo uniek en 'warm', alsof je in Frankrijk in een tuinrestaurant zit in augustus. Bediening vind ik altijd prettig: snel, accuraat en toch relaxed. Aangezien m'n vriendjes allemaal vleeseters zijn, vind ik het mijn morele plicht om iets vegetarisch te bestellen. Over het algemeen is dat bij Rotown prima te doen maar de falaffelburger maakte me heel niet enthousiast. Desondanks toch weer een prima avond.
Matthijs P.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
Rotown is voor mij als café of poppodium altijd een prima keuze. Tijdje terug ook voor het eerst gaan eten. Daar werd ik minder vrolijk van. De Rotown-burger was best prima (hoewel het niet de mij beloofde "beste burger van Rotterdam was", maar dat kan ook aan mijn vrienden liggen). Echter doordat de serre (het eetgedeelte) helemaal vol zat werden wij in het cafégedeelte niet geholpen en moesten we zelf vragen of we wel of niet konden eten daar. Toen moesten we naar Bar 3 wat ernaast zit en van dezelfde eigenaar is. Hier konden we wel eten, maar moesten we wel eerst heel lang wachten en werden we niet bepaald hartelijk ontvangen. Het eten is ok, maar de bediening voor eten is niet best.
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Op een koude vrijdagmiddag geluncht bij Rotown. Omdat we nogal honger hadden, namen we zowel de boterhammen met zuurkool en worst, als de knolselderijsoep. Beide gerechten waren erg lekker! De porties waren flink, dus we konden het (bijna) niet op krijgen. Lekker met een donker biertje erbij! We vonden de bediening heel hartelijk. Ik vond de achtergrond muziek iets te luid, maar heel erg storend was dat niet. We komen zeker nog een keertje terug.
Yellowstone .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2013
Prima lokatie en een leuk terras.

Bediening is vlot en vriendelijk. De menukaart is goed en ruim voldoende als je geen vlees of vis eet. De bierkaart kent lekkere verschillende bieren.
shi Y.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Een bouillabaisse voor €16,50, rijkgevuld en erg lekker. Daarna een sorbetijs met vanille pannacotta, zeker een aanrader. Bediening erg relaxed, oppassen dat het niet te relaxed wordt. Er hangt een ongedwongen sfeer bij Rotown, wat erg prettig is.
Mic B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
In het restaurant van bandjeszaal Rotown is het altijd prima toeven. Dat de bediening meestal gehaast en routineus is, mag de pret niet drukken. De daghap deed dat deze maaltijd wel. Dat de paella werd opgediend met gierst i.p.v. rijst liet al de wenkbrauwen fronsen. Dat het eenpansgerecht de diepgang had van een waterfiets deed me op de helft met bezwaard gemoed het bord terzijde schuiven. Zijn bord niet leegeten... dat doet ie anders nooit hoor. De steak van de disgenoten was echter goed. De eigen culinaire ervaringen in het verleden ook.