Rotown

Nieuwe Binnenweg 19B 3014 GB Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Rotown

Rotown is een begrip in Rotterdam. Het is een café, restaurant en poppodium in een. Muziekliefhebbers van alle leeftijden weten deze plek op de Nieuwe Binnenweg, vlakbij het Museumkwartier al meer dan 30 jaar te vinden. Op het programma staan voornamelijk alternatieve bands en artiesten, van rock tot pop tot singer/songwriter. Tijdens concerten passen er 250 mensen in de zaal, dit zorgt ervoor dat de sfeer tijdens concerten intiem is. In het weekend wordt Rotown omgetoverd tot een club en wordt er gedanst tot in de vroege uurtjes.

Het Backstage Café van Rotown is de plek waar je kunt lunchen, dineren en borrelen. In het Backstage Café worden diverse gerechten geserveerd waaronder een vlees-, vis- en vegetarische daghap. Ook is er een groot assortiment van speciaal bieren.

Rotown ligt op 1 minuut lopen vanaf Metrostation Eendrachtsplein, waar ook tramlijn 4 stopt. Vanaf Rotterdam Centraal is het circa 10 minuten lopen.

Meer informatie over restaurant Rotown

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 21:30
Zaterdag en Zondag 11:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant Rotown

Mark D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Prima gegeten voor een goede prijs. Vriendelijke bediening. Top.
Melanie .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Echt ontzettend lekker gegeten èn heel aardig en prettig personeel. Hier kunnen heel wat restaurants van leren!
Enige minpunt hier is dat je vanuit het restaurant niet direct toegang hebt tot de concertzaal. je moet buitenom weer in de kou in de rij gaan staan. Simpele oplossing: het restaurantpersoneel zou een ticketscanner moeten hebben om dit wel mogelijk te maken.
Wouter B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Fantastisch eten voor een lage prijs! Absolute aanrader! Vriendelijk personeel. Fijn om achterin in een wat rustiger gedeelte te kunnen zitten.
Wilma E.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Juist om lang wachten te voorkomen had ik gereserveerd, het duurde echter toch erg lang ( 1 uur), iedereen om ons heen kreeg wel te eten. Bij navraag bleek de bestelling niet te zijn doorgegeven. Uiteindelijk kregen we daarna redelijk snel ons eten en ook kregen we een drankje aangeboden. Keurig opgelost door de leidinggevende.
Pieter P.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
net een Ribeye steak op na zeker meer dan uur wachten. steak mistte 'eye' taai gebeuren met vet. ernstig zijn geld niet waard.
aardige gast met bedienen maar maakt de rest niet goed...
beter ergens anders eten
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Korte tijd geleden spontaan hier binnen gelopen en gegeten, omdat ik het eten erg lekker vond wilde ik graag nog een keer terug. Wederom heerijk vegan gegeten!
Voor mijn portomonnee is het maar goed dat ik niet in (of vlakbij) Rotterdam woon..
Taco D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Goede kaart voor vega en vegan, en dat is bijzonder. Lekker gegeten. Aanrader bv voorafgaand aan concert
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Hallo, wat ik wel jammer vind is dat je na het eten niet direct de zaal in kan. Het is erg vernederend om de kou in te moeten en buiten moet wachten om weer naar binnen te gaan. Graag zou ik dat verandert willen zien. Die dag waren wij 41 jaar getrouwd en wilden graag Maan life meemaken en dan op zo'n manier de zaal in moeten.
Ellen F.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Wat ik zo fijn vond aan restaurant Rotown is de ruime keuze aan vegetarische/veganistische gerechten. Dat maak ik helaas nog veel te weinig mee. Ik had de vega-versie van de roergebakken paddenstoelen en die was zeer smakelijk. De rest van het gezelschap at een burger, patatje stoofvlees, een bietensalade en een rib eye steak. En ik heb niemand horen klagen :). De bediening was vriendelijk en er hing een gemoedelijke sfeer. Aanrader!
zjak .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Lekker, snel en niet duur. Prima en gezellig eetcafe! Reserveren kan geen kwaad. Wij hebben op deze koude avond nog verse muntthee gedronken bij de open haard. Omdat er een concert was die avond moest je op een gegeven moment bij het buurtcafe naar het toilet, dat was een minpuntje.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Prima gegeten, vriendelijk personeel en snelle keuken. Leuke aanbieding met entreekaart voor een optreeden. Maar daarbuiten ook een prima dinerkaart.
Chantal B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Het was wat lang wachten op mijn rotownburger, de hamburger was nog een klein beetje rauw van binnen maar smaakte verder heerlijk. De patat was voor mij iets te zout.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Het eten was goed en betaalbaar. De zalm was eerlijk gezegd zelfs heel goed qua smaak en afbak kwaliteit. De tagliatella had iets meer gekruid gemogen. Deze was enigszins flauw.
Charlotte V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Gereserveerd voor 10u15. Bevestiging gekregen voor 10u15 en wat blijkt? Rotown gaat pas open om 11u. Werk aan de communicatie naar klanten toe aub.
joost M.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Gisteren avond gegeten bij rowtown,

Eerst even snel alle andere reacties hier gelezen en grappig dat iedereen dezelfde ervaringen heeft.
verschrikkelijk slechte burger met dikke vol vet gezogen frieten met koolsla doordrongen van de suiker leek wel het dessert.
geserveerd op een ziekenhuisplateau die de eetlust direct wegneemt die ook nog eens van plastic is.
dan maar niet te spreken over de steak! wat in mijn bescheiden mening van mijn jonge jaren bij de slager gewerkt te hebben een staartstuk was, geserveerd met een overlood knor of maggie vlees jus.
waar het velletje op je bord al begon te vormen.

dan vervolgens komt de rekening en deze mag je dan zelf bij de bar even afrekenen.
dan zakt mijn broek wel echt helemaal af hoor.
Janskans .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Een enorme tegenvaller bij Rotown! We hadden de pech dat er die avond een optreden zou plaatsvinden, het restaurant was gesloten dus we aten van de kleine kaart, op zich geen probleem voor ons. Helaas lukte het Rotown echter ook niet om een fatsoenlijke kleine kaart te bieden. Zelfs de eenvoudige huisburger was een verschrompeld, zielig, smakeloos geval met te lang in het vet gebakken patat. Mijn buurvrouw had een kippetje dat op een plastic speelgoedkip leek, zo hard en onsmakelijk zag het eruit. Het personeel is zo blij dat ze in Rotown mogen werken dat ze de klantvriendelijkheid per ongeluk vergeten.
Orange-elly .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Handig om hier te eten voor je concert begint. Wij hadden springrolls en een hamburger, je zit er gewoon gezellig, het eten is goed maar niet hoogstaand en daardoor is de prijs/kwaliteit niet helemaal spot-on. Bediening wel erg vriendelijk!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Nieuwe kaart en nieuw concept. Restaurant is omgetoverd tot een soort hip cafetaria. Sympathiek idee om meer aan te sluiten bij Poppodium en jonger en internationaal publiek aan te spreken. Uitwerking helaas minder goed. Kaart is beperkt tot aantal simpele gerechten, geserveerd op een soort bejaardentehuis jaren 60 vakjesbord. Gerechten blijven niet warm, vlees was teveel afgekoeld, daardoor taai, weinig smaak aan gerechten. Ongezellige uitstraling, veel klagers in het erstaurant om ons heen. Porties zijn wel goed.
Freule F.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Freule Fran werd al bij de eerste deur door de barman hartelijk welkom geheten en de gastvrijheid blijft zo. Attente vriendelijke jongeman van de bediening zet een glasheldere fles kraanwater op tafel. Wat een verademing. Menukaart en toelichting op de dagschotels. Wij gaan voor de zalmfilet op de huid gebakken. Mooi gaar en valt zoals het hoort een beetje uiteen. Saus van schelpen, kruiden en kerrie, witlof in dunne reepjes en krieltjes. Goed van smaak en mooie presentatie. Voor 16,50. Het zou nog completer zijn geweest wanneer de schelpen (kokkels) ook zichtbaar in de schelp zouden zijn gepresenteerd. Ruime keuzen uit bier van de tap of fles. De charmante jongeman weet het zo uit zijn hoofd te benoemen. Sfeervolle omgeving. Je moet het wel weten te vinden. Zeker wanneer het bargedeelte gesloten is i.v.m. band optreden. Beetje geheim adres, dus hoort zegt het voort. Complimenten voor de kok. Tenslotte, iets grotere servetten wellicht. Leuk publiek, jong en oud!
Marianne W.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Buiten op het terras op de stoep gegeten. Altijd heerlijk mensen kijken op de nieuwe binnenweg. Helaas stonden de tafeltjes erg dicht op elkaar. Toen we plaatsnamen was het nog niet zo druk, maar halverwege het diner, zat mijn buurman van het tafeltje schuin achter me bijna letterlijk bij mij op schoot.
De vrouw die ons bediende was niet onvriendelijk, maar kwam wat ongeïnteresseerd over, haar mannelijke collega was gelukkig meer begaan. Zij wist niet wat ze uitserveerde ("vis van de dag" tegen de vegetarische ratatouille), hij kwam tot 2x toe vragen of alles naar wens was.
Het eten smaakte overigens prima - voor een eetcafé. Mijn salade San Daniele was wat aan de simpele kant (vooral een grote berg rucola-sla, weinig dadel, maar wel weer lekker veel ham en kaas, maar meer dan dat was het dan ook niet) en van de ratatouille had wel een iets grotere portie gemogen, maar voor de betaalde prijs was het ruim in orde.
Vanwege onze nogal aanwezige buren uiteindelijk besloten om ergens anders ons heil te zoeken voor een toetje en koffie