Rotisserie Ongedwongen

Wilhelminastraat 30 6881 LJ Velp (Gelderland) Nederland Kaart

Over het restaurant Rotisserie Ongedwongen

Iedereen is welkom

Zoek een plekje op een van de grote banken, kom eten aan de bar of ga lekker chillen in de zithoek. Rotisserie Ongedwongen is helemaal ingericht voor een ontspannen maaltijd in een ongedwongen sfeer. Wil je uit eten met een groep familieleden of vrienden? Geen probleem. Rotisserie Ongedwongen heeft hiervoor een speciale achterkamer, waar jullie allemaal plaatsnemen aan de grote tafel. De Rotisserie-grill is onvermoeibaar en maakt ook voor kinderen de lekkerste gerechten klaar.

Meer informatie over restaurant Rotisserie Ongedwongen

Maandag 17:00 - 21:30
Dinsdag en woensdag gesloten
Donderdag t/m zondag 17:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant Rotisserie Ongedwongen

Frank M.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2018
Dit is gewoon een hele leuke en gezellige plek waar ze mooie gerechtjes serveren. En waar de bediening lekker spontaan en relaxed is. Ook als er wat misgaat. En dat ging er genoeg. Geen probleem. Het voorgerecht van zeebaars en gefrituurde spiering is echt fenomenaal. Een 9+. De steak sucade vind ik persoonlijk geen succes. De smaak blijft sterk leverachtig en het kruidenboter achtige smeersel dat er bij geleverd wordt doet denken aan wat de AH bij een “entrecote” levert. Niet doen. Hebben jullie niet nodig. Blijf bij je concept van eerlijke producten. De toet was weer top. Hartstikke leuke avond in een prima tent!
Dick H.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Vandaag Ongedwongen eens geprobeerd. Leuke ontvangst en prettige bediening. Ook de inrichting is leuk. Echt ongedwongen.
De voorgerechten waren prima. Een flinke en smakelijke carpaccio voor mijn vrouw en een mooie pulled lamb salade voor mij. Flinke porties. Het lamsvlees had wel lauwwarm gemogen. Het vlees was aan de koude kant en dat is niet bevorderlijk voor de smaak.
De hoofdgerechten waren een bavette en runderwang. Het vlees is mooi, maar de saus die er overheen ging (voor beide gerechten hetzelfde) verprutste het. Veel te zwaar en te overheersend.
Ze hadden de saus er beter apart bij kunnen doen. Als de keuken deze er overheen giet, kun je het niet meer veranderen. Erg jammer. De geroerbakte groente is wel lekker, maar ook wat zwaar. Daarmee komt het eten maar op een krappe voldoende. En dat komt nog door de voorgerechten.

Een pluspunt is de wijn. Lekker en goed betaalbaar (€4 per glas). Ook fijn is fijn je meteen een karaf water krijgt. Zo hoort het.

Komen we nog een keer terug? Waarschijnlijk niet. Daarvoor vonden we het niet goed genoeg. Twee gangen met wijn en aperitief en koffie /thee na was €65. Redelijk geprijsd. Ik hoop dat Ongedwongen ook ongedwongen met de feedback omgaat.
Eric O.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Met mijn partner na de donderdag storm hier gaan eten. Ongedwongen heeft de uitstraling van een gezellig eetcafe, met zicht op de open keuken. De dame in de bediening is vriendelijk en vlot en houdt een goed oog op de tafel gedurende de avond. We namen eerst een mandje brood, waarvoor wel betaald moest worden. Gezien de prijzen van de diverse gerechten, was dat niet verwonderlijk, want Ongedwongen is qua prijs-kwaliteit verhouding laag geprijsd en dus –in elk geval vanuit financieel oogpunt- meer dan geschikt om af en toe ‘even’ binnen te vallen.
Mijn partner had filo-slize vooraf en skrei als hoofdgerecht; vond het erg lekker, maar vond de porties wel erg ruim. Dat laatste vond ik ook, maar ze waren erg lekker dus ik heb mijn carpaccio en eendenborstfilet (een hele filet) opgegeten, maar daarmee was de ruimte voor een dessert helaas wel weg.
Al met al een plezierige rotisserie, waar we zeker terug zullen komen.
Boterenbrood .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Mijn verjaardag hier gevierd met zes personen. Bediening aardig en attent. Restaurant heeft een open keuken. Hier wordt met plezier gekookt! Gerechten heerlijk en verrassend. Dieetwensen geen probleem. Gezellig restaurant, waar we zeker vaker gaan eten.
Chantal K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Gezellig restaurant met heerlijk eten voor een goede prijs. We komen hier steeds naar terug. Samen of met de kids.
Bijna alles klopt hier, van de bediening tot aan het eten. Als enige minpuntje zou ik wat kunnen zeggen over de inrichting, de tafeltjes staan dicht op elkaar. Maar het voordeel daarvan is weer dat als je komt, er plek is.
Aangename en snelle bediening, kindvriendelijk, rekening houden met eetwensen. Een dikke aanrader dit restaurant.
Yv7171 H.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Zondagavond gegeten. Het zat helemaal gezellig vol, maar er kwam gelukkig snel een plekje vrij. We hadden niet gereserveerd namelijk.
Het is klein/knus; de tafels staan dicht naast elkaar, dus je moet het niet erg vinden dat de buren je gesprek kunnen volgen.
Hele leuke inrichting en vriendelijk personeel. We hebben erg lekker gegeten. Wilden allebei een kippetje als hoofdgerecht. Van tevoren kwam de bediening al aangeven dat wanneer we de kip wilden, deze nog 25 min. in de oven moest. Erg netjes vond ik dat. Voor het hoofdgerecht moesten we soms wel een poosje wachten terwijl alle mensen in de bediening dan naar mijn idee bezig waren met dingen die niet per sé belangrijk waren op dat moment.
Al met al dikke prima :)
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Vandaag heerlijk gegeten.
De sfeer is geweldig.
Prima service en de bediening was zeer vriendelijk.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Maurits D.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Ongedwongen is een geweldig restaurant, die haar naam eer aan doet. Er heerst een gezellige sfeer, die zowel het gevolg is van de drukte als van de enthousiaste bediening en gastvrouw.
Eten is ook buitengewoon goed. M.n. de konijnenragu was voortreffelijk.

Enige minpuntje was de tocht die in het achterste gedeelte van het restaurant duidelijk voelbaar was.

Sanitair was mooi en schoon.

Kortom een resaurant waar ik zeker vaker terug ga komern.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Weer verschillende keren gegeten bij Rotisserie Ongedwongen. Vaak loopt de kwaliteit bij restaurants over de tijd terug en vinden we de smaak van de gerechten vervlakken maar bij Ongedwongen is dat niet het geval. Iedere zes weken is er een nieuwe kaart en we worden eigenlijk nooit teleurgesteld. De smaken en combinaties kloppen hier gewoon. Daarnaast is de sfeer heel prettig. Fijne bediening met oog voor de gast.
sasvelt .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Heerlijk gegeten ter ere van mijn verjaardag :-)
Goede sfeer en prima bediening.
Leuk dat je zo in de open keuken kunt kijken.
Er werd meteen een karaf water neer gezet, fijn!

Erg gericht op kinderen; prima menukaart en veel van de gerechten zijn ook in kleinere porties te verkrijgen. De kinderen namen kip met frietjes en daarbij een gezond puntzakje met wortel en komkommertjes. IJsje op een stokje (zelf kiezen) is natuurlijk een perfect toetje.

Wij namen zelf eendenborst en kabeljauwwangetjes (twee voorgerechten als hoofdgerecht), fijn gekruid, niet te veel, lekker van smaak.

Zelf baalde ik aanvankelijk dat er 'maar' één vega hoofdgerecht op de kaart stond: quinoa-zoete-aardappel-kale-fritter, want daardoor niet echt iets te kiezen maar... wat een lekker gerecht. Er zat een heerlijke bloemkoolpuree bij en de smaken waren perfect in balans. Zalig!
De witte wijn was super lekker (chardonnay-viognier)

Lekkere koffie na en daarna op het fietsje weer naar huis. Top!
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Samen met mijn echtgenoot gegeten op een drukke 1e Pinksterdag. Gestart met oesters, dit was heerlijk. Manlief ging aan het kippetje, ik koos voor lam met couscous. Lekker wijntje erbij. De couscous was helaas gebakken maar na mijn opmerking hierover werd dit prima opgelost. Wat ik jammer vind is dat de tafels erg dicht op elkaar staan. Zeker als je met twee bent en je zit op de bank voor het raam dan kun je het gesprek van de buren zonder moeite volgen.
Miriam Z.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Prima restaurant zo dichtbij huis! Fijne ambiance en echt lekker eten. Ik at hier met een jeugdvriend (33 jaar al bevriend). Als voorgerecht de charcuterie (zeer uitgebreide vleesplank). Wat een genot. Zoveel lekkers en al behoorlijk vullend. Begeleid met een prima prosecco (of twee). Als hoofdgerecht had ik vegetarische taartjes met veel gegrilde groente en een heerlijk pittige saus. Alles mooi van smaak en vers. Mijn tafelgenoot koos poussin (piepkuiken) en at daar zijn vingers bij op! Mooi mals en goed op smaak. Beetje weinig groente maar de frietjes waren prima.
Te vol voor een dessert kozen we voor koffie en thee. Een decaf Irish coffee was de (prima) keus van mijn tafelgenoot. Ik drink het liefst thee en genoot van een prachtige groene jasmijnthee. Zelden zulke mooie thee geproefd. Meteen nog eentje besteld! Kortom, los van een prima gezelschap komen we zeker terug bij Ongedwongen vanwege de prima sfeer en het heerlijke eten!
MarkEsselink .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Gisteravond hier heerlijk gegeten met een groep van 12 personen. Gastvrije ontvangst, knusse sfeer en fantastisch eten! De Duif als voorgerecht was heerlijk en het Hertebiefstuk fantastisch. Mijn vrouw heeft enorm genoten van de risotto (met truffel) en de roodbaars (met bisque). Alles wordt gemaakt in een kleine open keuken waar men enthousiast aan het koken is. Was de eerste keer dat we hier gingen eten en kan het iedereen van harte aanraden. (qua whisky was de Springbank 10 een heerlijke en originele keus!)
Janny V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
We eten hier regelmatig met onze oude (schoon)moeder van bijna 90. Dat gaat prima. Het eten is altijd perfect, wat we ook nemen. Gisteren b.v. was met name het hertenbiefstuk fantastisch!
De sfeer is prettig, ook bij het personeel onderling wat je merkt aan alles. Attent, rustig, vriendelijk en vrolijk. Hoewel 'wij uit de randstad' natuurlijk best wel verwend zijn, eten we hier het aller prettigst!
jeanpaulk .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Weer heerlijk "Ongedwongen" gegeten. Het restaurant doet zijn naam eer aan, het geheel klopt en je krijgt meer als waar voor je geld. Het eten is goed op smaak en de service is top.

Nou ben ik een vlees liefhebber en ik heb mijn hart op kunnen halen. Vooraf de Charcuterie genomen waar voor iedereen wat lekkers op zat. Zelf heb ik daarna het lam genomen die was mals sappig en smaakte naar wat je ervan zou verwachten. Het zoete van de chutney was een compliment op het vlees.

De Black Angus sukade was het hoofdgerecht, een lekker stuk mannenvlees (sorry dames). Een super stuk vlees dat voor zichzelf spreekt. De yorkshire pudding heeft de laatste restjes van de jus van het bord genomen.

De avond afgesloten met het kaasplankje en een port. Ik blijf het leuk vinden dat je op je plankje na kunt lezen om wat voor kaas het gaat, de kaas selectie is een opbouw van verschillende smaken waar ik nou eenmaal van hou.

Al met al weer een geslaagde beleving van smaak en sfeer voor iedereen aan tafel.
amerongendaan .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Ik heb inmiddels meerdere malen bij ongedwongen gegeten. De bediening doet de naam van de zaak eer aan. Prettig in omgang en goed in staat aan te voelen waar je als gast behoefte aan hebt. Prijs kwaliteit van het eten is fantastisch. Mijn persoonlijke favoriet de Black Angus!
S. B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
We werden door aardig personeel ontvangen. De stoeltjes nodigen niet uit om lang te zitten.
Eten is zeer scherp geprijsd, echter niet altijd smaakvol. Het vegetarische voorgerecht bestond uit een vierkantje van soort plakrijst met een zeer vet slap korstje op een bedje van sla en smaakte naar niks. Het hoofdgerecht, een klein kippetje is goed gegaard, maar opgewarmd zonder een lekker krokant korstje.De erbij geserveerde patat was prima.
De tafelgenoten hadden gerechten waarbij een schaaltje patat en een schaaltje salade nodig was voor 1,50 per schaaltje. Gratis karaf kraanwater word zonder problemen gegeven.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Heerlijk op het terras genoten van een zwoele zomeravond vlak voordat er een onweersbui los zou barsten. Het eten was zoals gebruikelijk zeer smaakvol, scherp geprijsd en voor de kinderen was er erg veel keuze omdat een groot deel van de menukaart voor hen beschikbaar is. Bediening was zeer attent.
Wouter T.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
Na het bezoek afgelopen december weer eens bij Ongedwongen gegeten, inmiddels wel ons favoriete restaurant in Velp. Ik had de black angus schouderhaas op een bedje van linzen. Het vlees was erg goed. De bijbehorende bearnaisesaus vond ik wat aan de zure kant. Leuk om te zien hoe de zaak zich blijft ontwikkelen. Er is nu een heus buitenterras en het kaasplankje wordt geserveerd met kaartjes waarop staat hoe elke kaas heet met bijzonderheden over de kaas. Erg lekker ook die kazen! Mijn commentaar van vorige keer over de kou van de deur is opgelost door een extra strippengordijn bij de deur.
Mathijs U.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Heerlijk ongedwongen bistro-achtig restaurantje. Vriendelijk en kundig personeel. Niets is teveel gevraagd. Zelfs als ik buiten de kaart om vanilleijs met chocoladesaus vraag maakt de chef dit à la minute even voor me klaar. Prettig publiek en keurige prijs/kwaliteit verhouding. Een 100% aanrader als je ongedwongen wilt genieten!