Rotisserie Claudius

Bisschop Hamerstraat 12 6511 NB Nijmegen Nederland Kaart

Over restaurant Rotisserie Claudius

Vakkundig gegrild vlees

Enkele stappen van het Keizer Karelplein af, is Restaurant Claudius in hartje Nijmegen sinds 1970 een succesformule. Gespecialiseerd in heerlijk vakkundig gegrild vlees, neemt de houtskoolgrill een prominente plaats in in het authentieke interieur. Stel hiernaast zelf je salade samen en combineer met een van de smaakvolle wijnen van de uitgebreide kaart. Claudius is een vaste waarde voor de vleesliefhebber, waar hoffelijkheid en vakmanschap hoog in het vaandel worden gedragen.

Meer informatie over restaurant Rotisserie Claudius

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 18:00 - 22:00

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Frank Herreveld .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Nostalgisch grillrestaurant, een van de beste van het land. Het vlees is van superieure kwaliteit, de wagyu ribeye, door de chef trots gepresenteerd voor hij het op de grill doet, smaakt voortreffelijk, heerlijk zacht vlees, perfect! Erbij wat frietjes en een keus uit de saladewagen die waarschijnlijk al sinds de opening van het restaurant dienst doet, erg goed. De voorgerechten kennen ook enkele klassiekers. Waar vind je nog de escargots, per half of heel dozijn te bestellen? Mooie wijnkaart met redelijk geprijsde wijnen, wij namen de chateau Giscours die voortreffelijk combineerde met het vlees.
Wij komen graag terug als wij weer in Nijmegen zijn.
Dinja B.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Aangezien we laten hadden geserveerd, kwamen wij aan en bleek onze reservering nog niet doorgekomen te zijn. Dit was echter geen probleem. Als voorgerecht hebben we een heerlijke carpaccio en de dun gesneden zalm op. Daarna kwam de kok zelf onze Petit filet de boeuf (ossenhaas) laten zien. Je kunt dan aangeven op welke manier je hem gebakken wilt hebben op de bbq die midden in het restaurant staat. Je krijgt er salade een frietjes bij. De salade werd door een ober met een karretje gebracht. Je kunt dan zelf kiezen wat je wilt. Het vlees was echt heel erg lekker. Ik ken weinig plekken waar ze zulk lekker vlees serveren.
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Vaak langs dit restaurant gelopen maar aangezien het er niet bijzonder uitnodigend uitziet pas afgelopen vrijdag voor het eerst naar binnen gestapt, na goede verhalen. Helaas kunnen wij dat niet helemaal bevestigen.

Het restaurant bestaat al 45 jaar en dat merk je ook aan de inrichting. Het geheel ademt jaren 70. Wel grappig dat op de menukaart voor de vrouw (/'niet betalende') geen prijzen stonden, om in de sfeer te blijven. De bediening is vriendelijk en correct.

De specialiteit is vlees van de grill die binnen in het restaurant staat. Daarom kozen we voor de chateaubriand. Dat de kok dit van tevoren aan ons liet zien had niet gehoeven. Het vlees was van goede kwaliteit en met het grillrandje erg lekker. Helaas was het van binnen nog net te koud naar onze smaak, maar ok. Overigens snapten we niet dat er onder anderen vruchtensaus bij werd geserveerd? De apart geserveerde salade was ook lekker. Het voorgerecht van garnalen uit de oven was echter geen goede keus; een garnaal was tot moes gegaard en de nasmaak aan het hele gerecht was gewoon niet lekker (bitter).

Al met al ok als je van goed vlees in een jaren 70 sfeer houdt, maar voor 125 Euro hebben we vaker beter gegeten en we zullen dan ook niet terugkeren naar Claudius.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
We hebben met 5 volwassenen en 3 kinderen zalig gegeten bij Claudius. Het vlees was zeer smakelijk, precies goed bereid en heerlijk mals. Leuk detail dat het vlak naast de tafel op de barbecue werd bereid. Alleen de salade was wat gewoontjes. De ontvangst was attent, erg vriendelijk en ze maakten ook echt een feestje van ons feestje! We komen hier graag vaker terug!

Vanthullenaar1 .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Hallo Frans en Ingrid,
De succes formule van 45 jaar geleden staat nog steeds als een huis!!!,
Chapeau!!!.
Marianne van 't Hullenaar
Maarten.pg .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Alle eten vonden wij lekker. Het wijnadvies was goed op het gerecht afgestemd. Wij voelden ons bij Claudius echt gast. Onze gerechten werden mooi op tijd na elkaar geserveerd. Heel netjes werd ons gevraagd of wij al toe waren aan het nagerecht. Toen wij, geheel voldaan, naar huis gingen, werd ik verrast met een roos. Heel attent en bijzonder.
Margriet D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Hier ben je echt een avondje uit en eet je een perfect gegrild stukje vlees! Aan onze tafel de t-bone, kalkoen, ossenhaas en een erg lekker lammetje! De salade, die ze heel leuk aan tafel voor je klaar maken, smaakte mij met de blauwekaas dressing ook echt heerlijk. Nette, erg vriendelijke bediening ook. Niet goedkoop maar dan heb je ook wat. Wij zijn fan!
VanBurk .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Top!!! Kwalitatief erg hoog! Vlees met zon lekker smaak van zichzelf kom je nog maar zelden tegen! De bediening top! Bijgerechten top! De kok is top! 100% klasse
Wilma H.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Bediening was goed. De uiensoep werd in een koffiekopje geserveerd 8 euro.
Prijs was erg duur voor wat je krijgt. Mixed griil was te klein voor 25 euro.
Het was één spiesje. We voelen ons zwaar in de maling genomen.
180 euro voor vier personen vonden wij het niet waard.
Ineke S.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Geweldig restaurant! We hebben vanavond met zijn vieren gegeten bij Claudius en het was in alle opzichten uitstekend. De T-bonesteak, de mixedgrill-spies en de kalkoen-spies welke wij besteld hadden: perfect gegrilld op de barbeque in het restaurant. De kok, een leuk enthousiaste man, komt eerst het vlees laten zien en gaat het dan grillen. Bijgerechten, nagerecht, prima! Claudius is niet goedkoop maar het is het waard! Wij gaan zeker terug naar Claudius.
Frank Herreveld .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Wat mij betreft het beste grill-restaurant van Nederland, wat een feest hier te mogen eten. Absolute aanrader is de Wayu-ribeye, fantastisch stuk vlees en perfect klaargemaakt op de houtskoolgrill. Het is mij een raadsel hoe de met nog een ouderwetse koksmuts getooide uiterst vriendelijke chef het vlees zo goed weet te grillen terwijl de vlammen omhoog loeien, super! Erg leuk ook hoe de chef het rauwe vlees aan tafel presenteert en vraagt hoe je het bereid wilt hebben, het enthousiasme spat ervan af. Aandoenlijk is de saladewagen, niets aan veranderd sinds de roaring-seventies, net zo min als aan het interieur, heerlijk degelijk. Ook de oldies-goldies als escargots met kruidenboter en de Hollandse garnalencocktail zijn perfect. Erg vriendelijke bediening.
Wenno .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2013
Ik ben 1x mee uiteten genomen bij Claudius.
Doordat het eten en de service hoog scoren valt mijn cijfer voor het decor in het niet ;-) je voelt je een ware gast bij Claudius. En het eten is subliem! Voor een mooi en goed bereid stuk vlees moet je bij Claudius zijn.