Rotisserie Amsterdam

Meer informatie over restaurant Rotisserie Amsterdam

7,1
Zack K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Dit was veruit de beste burger die ik ooit heb gegeten. Deze gasten weten tot in de details wat ze doen en wat lekker is. Mijn partner had een perfect uitgebalanceerde Royale With Cheese en ik een waanzinnige General Tso's Chicken burger - de maandelijkse special. Je proeft de kwaliteit.
Verder leuke biertjes op de tap en op de fles, alerte en toegankelijke bediening en muziek die past bij de zaak. Ook was het leuk om te zien dat de chefs in de open keuken het plezier niet verloren toen het druk werd.
Wat een toptent, hou dit vol jongens!
Lawrence D.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Zelden zo slecht gegeten. Weliswaar niet in het restaurant gezeten, maar online besteld. Een kipburger, portie frietjes, een hamburger en portie kippenvleugeltjes. Schade? 40 euro.

Voldaan? Nee. Wat je krijgt is niet wat je verwacht. Je verwacht een hippe maaltijd, klein maar krachtig, maar je krijgt een kipburger met zwartgeblakerde kip die DOORDRENKT is in saus. Hamburger idem. De kippenvleugeltjes zwemmen in vet en saus. Friet? Koud. Het is 1 grote kliederboel en alles is klef. Het formaat van de maaltijd is lachwekkend: 40 euro voor de grootte van een Happy Meal.

Dit is junkfood, geen streetfood. Jammer!
Merel V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Ik kom zo af en toe bij de Rotisserie met vrienden, als we een hapje willen eten en niet te veel geld willen uitgeven. De burgers zijn lekker en betaalbaar! Ook vindt ik de intieme ambiance prettig; de ruimte is super mooie vormgeving met een mooie verlichtingsplan.

De bediening is afwisselend. Laatst hadden we een jongen (waarschijnlijk nieuw) die een paar keer onze bestelling vergat, maar een ander meisje in de bediening maakte dit meer dan goed. Zij was zeer vriendelijk, professioneel en gastvrij.

Wij waren niet tevreden over ons toetje (cheesecake-ijs met popcorn), toen wij dit aangaven heeft zij deze van onze rekening gehaald. Een goede service dus, zeker voor Amsterdamse begrippen!
JansenenJanssen .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Zou hipster zijn. Niet veel van gemerkt. Eten: weinig bijzonder. En evenals de Fidel Castro's te duur. Inrichting: tja. Rumoerig, maar het was dan ook vol. Bediening: vriendelijk.
Kris X.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Wat een slechte ervaring :-( ... Een(hele) kip besteld (en betaald)om mee te nemen + ter plekke beertje gedronken... Bij aankomst thuis blijkt, dat er is een halve kip meegegeven i.p.v. Een hele kip.....Gebeld , uitgelegd.... Mochten we langs komen om onze kip op te halen. Zitten we aan tafel ...... Helaas .... Het kip is rauw.... Bloed.... Bah.... Geen zin om terug te gaan.... Alles weggegooid...... Jammer.... Ben zo gek op kip maar mijn zege hebben ze niet meer..... Ook aan alle anderen raad ik het af!
Wiljan L.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Het eten dat ze hier hebben is streetfood, lekker als je zin hebt om eens echt goed te snacken, maar geen volwaardig restaurantvoedsel. Kipburger en vega-burger zijn beide goed op smaak en zijn echt guilty pleasures (zoals je van de McDonalds droomt, maar dan in het echt en beter). Bediening was vlot, vriendelijk, snel en attent. Alleen de frietjes waren echt, maar dan ook echt niet goed. Kort, droog, hard, te bruin (vandaar helaas de 6 voor het eten). Hier wordt of een verkeerde aardappel gebruikt (te kruimig, te klein) of de aardappels zijn niet goed gesneden en verkeerd gebakken, echt zonde.
Solita .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
LAAT DIT NIET VOORBIJ SCHIETEN! Je eet je vingers erbij op! Sappigste en malste burgers van het land! Sausjes overheerlijk en van eigen recept! Hele goede en hippe service! Ongedwongen sfeer en voor alle leeftijden!
AmelieRyan .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Op en top gezelligheid met echte comfort food. Partner en ik allebei de halve kip gehad. heerlijk op smaak, de coleslaw, de frietjes en sticky chickenwings ook niets om op aan te merken. De cocktails waren niet echt de moeite waard.bediening is vriendelijk maar je moet ze wel echt naar je toe roepen, ook om de tafel een beetje af te ruimen, moet daarbij wel zeggen dat het erg druk was. Leuke no nonsens tent.
Djoeke V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Heerlijke vegaburgers gegeten aan de bar. Het is meestal vrij druk bij de Rotisserie, maar als je genoegen neemt met een barplek hoef je veel minder lang te wachten. De bediening was vriendelijk en heel snel.
De vegaburgers waren heel erg lekker qua structuur en smaak en het is fijn dat je er extra toppings aan toe kunt voegen. Als toetje een heerlijke Snickers cheesecake genomen. Echt een aanrader, ook leuk voor een borrel (of begin met je borrel ernaast in Fier!).
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Dit gaat over Rotisserie Oost (waarom heeft dit restaurant geen eigen Iens-pagina?). Na twee zeer goede ervaringen in de vestiging op de De Clerqstraat in West zijn we hier snel gaan eten. De kip was ook hier geweldig, goede sauzen, lekkere friet. Waan je je in West in een soort Brooklyn Bar, in Oost zit je een nogal op elkaar gepropt. Dus de muts van de persoon achter je in je nek en bij het weggaan moest ik bijna over iemand heenklimmen omdat die persoon geen zin had om op te staan (ik kon er écht niet langs). Tip: vraag om een hoge tafel of een plek aan de bar als je er reserveert. Het eten is namelijk de moeite waard.
Michiel .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Inmiddels een aantal keer bij de Rotisserie in Oost gegeten of afgehaald. Bediening is over het algemeen attent en aardig, alhoewel we ook wel eens een poos hebben moeten wachten voordat iemand opkeek. Burgers (standaard medium rare) zijn erg smakelijk en vriendelijk geprijsd. Frietjes zijn lekker, maar soms zit er wel veel gruis tussen en weinig 'volgroeide' friet. Kippetjes zijn smakelijk, wel oppassen dat de huid niet te hard gegrild wordt. Coleslaw en mais zijn ook prima.
Wat mij betreft een van de betere burgertenten van Amsterdam. Soms wel erg druk met lawaaiig 'hipster'volk.
Bambo007 V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
De lekkerste hamburger van Amsterdam vind je hier. Deze is met zorg samengesteld uit de beste ingrediënten. Ben hier al meer dan 10 keer geweest. Vlak na de opening werd mij verteld dat het team voorafgaand aan de opening wekenlang heeft geëxperimenteerd om de lekkerste hamburger te creëren. Mijns inziens is het team daar met vlag en wimpel in geslaagd. Alle sauzen zijn ook huisgemaakt en dat proef je. Naast hamburgers kun je hier ook kip eten. Heel, half of kwart, voorgegaard in de grill en afgemaakt in de Big Green Egg voor een voortreffelijke barbecue smaak. Je kan elk gerecht desgewenst ook afhalen. Eén telefoontje een kwartier vooraf en de bestelling staat klaar bij binnenkomst. Perfect geregeld.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Afgelopen vrijdag in de vestiging in Oost gegeten. De pulled chicken vooraf was lekker! Al was de witte toast die erbij zat overbodig (doordrenkt met boter en daardoor slap). De gin-tonic zat zoveel ijs in dat hij in 4 slokken op was. Burger was top en bediening heel snel en vriendelijk.
RubenvdV .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Op een zaterdag met 5 vrienden gegeten in de vestiging in Oost. De reservering was niet goed doorgekomen. De barman loste dit heel goed op door alsnog snel een tafel te regelen en een drankje van het huis aan de bar!

Voorgerechten gedeeld en waren prima. Als hoofdgerecht een halve kip welke lekker mals en goed opsmaak was, wel een tikje pittig maar daar hou ik van.

De akoestiek in de vestiging in Oost is niet optimaal. Dit komt naar mijn mening door de isolatie op het plafond waardoor alles gedempt wordt. Dit geeft niet de gezellige sfeer die je verwacht, waarschijnlijk verplicht ivm de buren.

Het personeel kwam niet uit zichzelf voor nieuwe drankjes en was redelijk stug/nors. Personeel kan dus beter zijn best doen en een verbetering zou gewenst zijn.

Samengevat mooi restaurant/bar met smaakvolle kip!
Yob D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Had iets andere verwachtingen bij Rotisserie, dacht echt aan alles met kip, licht, subtiel gekruid, etc. Maar de kaart heeft ook ruim aanbod in beef en pork alternatieven. Voortje genomen met de naam 'Fucking everything' maar dat bleek toch uiteindelijk in de praktijk niet zo. Was een selectie van de voortjes. Echt extreem vette hap, gefrituurde onion ringen, maar dan zonder onion, glinsterende spare-ribs, dat werk. Je moet ervan houden. Overige happen ook relatief veel frituur en een overdaad aan sauzen. Burger die ik had (beef) wel prima vlees en groot (double burger). Ook op verzoek nog te pimpen met tal van extra ingrediënten. Coleslaw was helaas op (om 1930 al). Frietjes ok, wel ook veel kruimels en korstjes in het mandje. De chips variant, zeg maar.
Begreep dat er twee Rotisserie's zijn (wel handig om te weten bij reserveren, want ze gaan ervan uit dat jij het weet). Wij zaten in de rechter (vanaf straat gezien). Coole no-nonsense tent, beetje rauw, maar ook knus, hoge tafels vs lazy fauteuils. Top. Personeel in sync met deze stijl.
Maar het eten dus wel voor liefhebbers van snacken in het kwadraat. Dan zit je hier goed.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2015
Heerlijk kippetje gegeten bij Rotisserie! Lekkere malse kip met een goeie rooksmaak. Dit alles met snelle vriendelijke service voor een goeie prijs. Zal hier zeker nog eens eten!
Khanh L.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Maandelijks testen we met een groep van ca. 12 man een hamburgertent van Amsterdam, dit keer was de Rotisserie aan de beurt. We waren die dag de eerste klanten die arriveerden en werden direct geholpen aan een drankje. De helft van de groep liet nog op zich wachten, in de tussentijd hadden wij buiten plaats genomen om nog even te kunnen genieten van de avondzon met een biertje en gin tonic.

De bestelling ging vrij rap en ieder van ons wist al goed wat hij/zij wilde hebben. De meeste van ons ging voor de weekburger "The Pig", hamburger met pulled pork, gefermenteerde zwarte knoflook en appel. En voor de side dishes stelde de serveerster voor om wat op tafel te zetten, helemaal goed dan hoeven wij als groep minder na te denken.

De weekburger smaakte voortreffelijk, de toppings samen was een goede match. Alleen de sensatie werd teniet gedaan door de droge patty en het broodje. De patty is dunner dan dat je gewend bent van andere hamburgertenten, doordat de patty zo dun is heeft het geen kans om vocht vast te houden wat ik persoonlijk zou willen zien bij een goede hamburger. Het broodje zag er op het eerste gezicht goed uit, alleen het onderste broodje was wat dik gesneden en voor de rest niks mee gedaan, het broodje miste wat aandacht.

Onze serveerster stelde zelf voor om wat side dishes op tafel te zetten voor onze groep, we kregen voor 12 personen 4 frietjes en 4 cole slaw. Als je het mij vraagt is dat geen slimme zet, veel te bescheiden en zeker voor zo'n grote groep. Een groep zou je in de watten moeten leggen, gooi die tafel vol, ze betalen toch wel. Ik had in ieder geval géén voldaan gevoel toen we klaar waren met eten.

Conclusie: Leuke tent met vriendelijke bediening. Eten is goed maar kleine porties, daar is de prijs misschien ook naar. Ik kom nog een keer terug om de kip te proberen.
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2015
Door de krukken en hoge tafels niet prettig om heel lang te dineren, maar om lekkere kippetjes te eten en een heerlijke Angus-hamburger is het perfect. Niet duur, gezellig en erg aardige en attente bediening. De koppeling (doorgang binnendoor) met het naastgelegen restaurant van dezelfde eigenaar is slim (zo hebben ze maar 1 keuken nodig). Wij komen zeker terug.
Jacob85 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Nu verschillende keren hier een hapje gegeten. Jongens, jongens om je vingers bij af te likken. Heerlijke spareribs, gemarineerd in cola en ketjap -perfect, fantastische pulled porc, prachtige malse kip en vergeet de voortreffelijke burgers op brioche brood niet. Bediening attent en hulpvaardig maar zonder poespas -passend in concept. Vergeet ook de cocktailkaart niet en vraag naar het New Yorkse Lager-bier. Zeker een aanrader!
Niek D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Eten: Het eten was ok, hamburgers waren lekker met niet helemaal doorgebakken frietjes. Echter, vrienden van mij hadden meerdere haren in hun eten. Na melding van die haren kregen we geen enkele vorm van korting, iets leuks of een andere vorm van sorry dan "ik zal het doorgeven".

Service: het personeel lette niet echt op de klanten, en lieten vaak spullen staan.

Decor: de zaak ziet er leuk uit, beetje donker maar dat maakt mij niet uit.