Over het restaurant Rosso

COMFORTFOOD & STREETFOOD
ROSSO brengt het naar NEDERLAND! In Rotterdam, met als doel weer heerlijk ongedwongen en BETAALBAAR! Genieten van wereldgerechten waar we allemaal dol op zijn.
Weg met de Goji bessen en tarwegras maar weer heerlijk genieten van "quilty-pleasures" die niet alleen heerlijk zijn maar bomvol smaakexplosies. Met onze Topkok Lars laten we zien dat streetfood niet alleen gezond kan zijn maar ook heerlijk nostalgisch en toegankelijk.
Wat te denken van origineel Franse uiensoep, suicide vietnamees broodje, kip massala, tostada kreeft, fish&chips, paella met gamba. Allemaal high end
comfortfood gerechtjes, ook lekker als ‘sharing dinner’.

FINE DINING:
Uiteraard staan er nog meer creatieve gerechtjes op de kaart en
is een op maat gesneden line-up van 3 of 4 gerechtjes nog steeds
mogelijk, ook met de bijpassende wijnen zoals je van ons gewend
bent.. We will serve the best!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    Valetparking of gratis parkeren aan de parklaan (loopafstand 10 min)
  • : Gratis parkeren in de buurt (Parklaan) & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
Serina B.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Werkelijk boven verwachting goed gegeten bij Rosso! Alle gerechten zijn bijzonder smaakvol met name de tonijn en het dessert met chocolade, vanille ijs en aardbeien. De bediening was uiterst vriendelijk. En de ambiance in combinatie met de muziek maakt het plaatje echt compleet. Echt een dikke aanrader!
Radjoej .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Hier wezen eten met mij vrouw. Prima tent en leuk ingericht. Kleine open keuken, die toch wat extra sfeer geeft. Helaas kan ik me niet vinden in het gemiddelde cijfer. Vind het te hoog en ook een beetje overschat. Prima tent maar je hoeft niets bijzonders te verwachten, het eten en de service zijn gemiddeld maar dat geldt niet voor de prijs.
dijcke .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Na de veelbelovende recensies dit zelf wezen ontdekken gisteren. Wij hebben eer topavond gehad, buiten was er live muziek en dus buiten genoten van het aperitief en een bordje iberico.
Omdat er zoveel lekkere gerechten op de kaart staan hebben wij er 8 gekozen en hebben wij ons daarbij laten verrassen met de wijnen, dus 8 verschillende glazen wijn die feilloos bij de gerechten aansloten. Smaaksensaties ten top! Vakkundige bediening; er werd in goed tempo uitgeserveerd en de gerechten smaakten voortreffelijk, zeker de rouleaux van eendenlever en kalfszwezerik waren fantastisch. Lekkere sfeer met super muziek en hele gave foto's die werden geprojecteerd; dit zie je echt nergens! Wij komen snel terug om de rest van de kaart te ontdekken en om weer een echte avond verwend te worden.
Charlie96 .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2014
Ik ging hier toch eerlijk gezegd wel kritisch naar toe. Rotterdam hip? Mijn verjaardag gevierd hier. Nou ze mogen in deze werkstad toch wel ff trots zijn op dit te gekke! restaurant. Van begin tot eind klopt het, mooie mensen ( heel belangrijk!). Geen kaal sterren restaurant, geen eetcafe, geen wijnbar maar gewoon een te gekke bar/restaurant/lounge waar je - ik overdrijf niet - helemaal waanzinnig kan eten en borrelen. We waren daar op dinsdag avond en het zat helemaal gezellig lekker vol met een enorme VIBE.

Sfeer een 10!

Eten helemaal fantastisch lekker, vooral de kreeft salade! wat een smaaksensatie

En inderdaad niet super goedkoop maar nog steeds beter betaalbaar en je krijgt er genoeg voor terug.

En ze hebben ook nog hun eigen champagne en kaviaar merk (!)

Dit is m gewoon in Rotterdam, ik ben blij

wendyassens .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Afgelopen zaterdag weer een keer bij Rosso geweest na een aantal jaren.
Gelukkig hadden we gereserveerd want het was bomvol. Wat een heerlijke sfeer!
De bar zat jammer genoeg vol dus we zijn gelijk aan tafel gegaan en hebben daar het aperitief genomen, heerlijke Champagne met het Rosso label.
Super lekker gegeten en genoten van allemaal kleine gerechten maar van grote klasse. Superverse tonijn en verbluffend lekkere gegratineerde oesters.
Wij hebben ons laten verleiden tot een wijn 'buiten de kaart om' en deze viel bij mij en mijn kritische tafelgenote goed in de smaak.
De metamorfose van Rosso is goed geslaagd; wat een dynamiek en klasse!
Complimenten aan de gastvrije en attente bediening, ze hadden het druk maar het ontbrak ons aan niets!
Girlie2000 2.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Ik ben gisteren met mijn vriendje hier gaan eten en we hebben echt een hele gezellige en leuke avond gehad. Ik heb me zelfs laten overhalen om coquillie en softshell krab te eten en ik moet zeggen dat dit echt ongelofelijk lekker was. We kregen allemaal heerlijke wijnen per glas en ook de rekening viel ons mee toen we om kwart over 12 weer weer naar huis gingen. Rosso heeft 2 grote fans erbij!
Ralf M.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
We hadden het 4-gangen menu met iberico vooraf en overal bijpassende wijnen bij. Het eten is voldoende/goed maar verre van de superlatieven die velen hier beschrijven en helemaal niet in verhouding tot de prijs. De wijnen zijn niet verrassend en pasten bij 2 gerechten niet bij het gerecht.

Bediening is jong, mooi en vriendelijk maar qua wijnkennis missen ze de knowhow van een somelier.

Ambiance is uitstekend, daar sluit ik me volledig aan bij andere meningen.

Conclusie: het eten is voldoende/goed maar komt niet overeen met hetgeen je mag verwachten bij de recensies die je leest en de prijs die je betaalt. Er zijn zeker betere restaurants in Rotterdam. Ambiance is prima. Voor een leuke avond uit kun je hier zeker terecht maar de prijs zal je toch met een bittere nasmaak achterlaten.
Bloemetje23 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Hier word ik heel erg blij van en ook heel erg trots, zelfs mijn Amsterdamse vriendin vond het he-le-maal geweldig. Wat een leuk en mooi restaurant en wat een gezellig en zeer trendy publiek, totaal niet wat je verwacht in Rotterdam (zei mijn vriendin). Het eten is echt close to perfection, zo licht en zelfs bereidingen met superfood en gave Japanse ingredienten ( dashi) zijn aanwezig. We hebben eigenlijk heel de avond een beetje aan de bar gegeten en een geweldige tijd gehad, de beste wijnen en de heerlijkste cocktails. Wat een tent!
john-wesselink .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
We kwamen zaterdagavond laat aan bij een stampvol restaurant Rosso. Waar kun je tegenwoordig nog terecht na elven en waarbij het personeel z'n uiterste best doet om nog een top maal op tafel te kunnen zetten? Terwijl wij aan de bar heerlijke oesters en sashimi stonden te eten, werd met wat toverwerk toch een tafeltje opgedekt waarbij we de avond konden vervolgen met hele creative gerechten zoals roulade van eend en voortreffelijke kalfsuccade. Daarnaast verrassende wijnen uit Portugal, die waren echt heel erg vooruitstrevend

Dit is horeca zoals horeca bedoeld is!
Traveler12345 .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Ik was er een aantal jaren geleden al eens geweest, toen het nog van Herman de Blijker was (geloof ik) en ik herinner het me nog als een duur restaurant voor yuppies. Omdat ik er de laatste tijd veel over gehoord heb, toch maar weer eens geprobeerd. Dit was een prima ervaring, leuk publiek op zaterdagavond, de gerechten waren relatief hoog niveau tegen zeer redelijke prijzen (Eur 15-20 per gerecht) en het restaurant ziet er zeer mooi uit. Ik denk dat Rosso zich goed op de kaart heeft gezet, gefeliciteerd!
Karelverlinden .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Door vrienden uitgenodigd in Rotterdam waar we door het hotel het advies kregen naar Rosso te gaan. We kwamen aan in een "loungebar" - achtig restaurant waar een geweldige vibe hing. We lieten ons qua eten adviseren door de patron en daar hebben we geen spijt van gehad. Wat een geweldig kreeftgerechtje met gepofte paprika saus, ook de overoge gerechten waren fijn en geraffineerd echt top ster niveau. De wijnen waren origineel en zacht. Dit is meer dan alleen uit eten dit was echt een beleving en een zeer geslaagd avondje uit. Rotterdam is fantastisch!
Hobbykok71 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2014
Naar aanleiding van Iens hier gegeten, had er al veel over gehoord en ging het samen met mijn vriendin proberen. Man! wat heb ik hier waanzinnig gegeten! van de amuse, oesters, sashimi daarna witlofsoep met walnoten en blauwe kaas tot en met de tong in Dashi (!) bouillon aan toe, die mensen hier weten wat koken en amusement is. De savignon blanc die we kregen was de beste die ik ooit op heb. Het was echt gezellig druk , waardoor het soms beetje lang duurde, maar heb me niet verveeld. Dit is op donderdagavond echt de place to be.
Chris W.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Ross heeft niets aan sfeer en beleving ingeboet. De ontvangst is ouderwets gezellig, de bediening meer dan attent en gastheer Hans zorgt ervoor dat het je aan niets ontbreekt. Mooi zijn de wisselende fotobeelden die een extra dimensie geven aan de gemoedelijke, lounge achtige sfeer in het restaurant, dat deze avond weer bomvol zat.

Het vier gangen verrassings menu was uitgebalanceerd met als begin de traditionele steak tartaar. Het tweede gerecht was een dashi bouillon met sliptong, een heerlijke combi. Daarna de op de huid gebakken zeebaars en afgesloten met een overheerlijke en precies goed gebakken runder zijlende van gasconne rund. En als een kind zo blij met de husgemaakte frites!

lekker eten in informele sfeer met een juiste wijkeuze (T'Air D'Oc Sauvignin Blanc) om het geheel af te maken.

Gewoon een hele mooie avond!
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2014
Rosso is een hip restaurant, je zit op hoge kruk stoelen in een rood interieur met erotische foto's aan de wand en lounge muziek aan. Best apart. De bediening door een schattige dame was erg goed. Het eten is goddelijk, zelden zo lekker gegeten. Tonijn met gember en kaviaar, mmmm. Wel helaas erg duur, wij waren er tijdens de restaurantweek dus het viel mee, maar 44 euro voor alleen wat drankjes (en we hadden ons ingehouden 4 glazen wijn en een fles water) zegt wel iets. Dus leuk voor heel af en toe, en dat is jammer.
L V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2014
Top! Goed eten, goede bediening, goede sfeer en muziek en lekkere stoelen.
We kregen het verassingsmenu waarbij we wel voorkeuren konden aangeven. Het eten was echt super, boven verwachting. Na het eten kan je ook nog leuk een drankje doen aan de bar. Decor heel gaaf gedaan met wisselende foto's op groot doek. Nogmaals top!
Dirkdenvreede .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Teruggekomen specifiek voor het festijn; "lobsternight Rotterdam @ Rosso" wat een ongelofelijke happening, we kwamen aan om 11 uur s'avonds en het was inderdaad een beetje schipperen om een plaats te krijgen na de "gewone eters", die vaak nog bleven zitten op zaterdag avond, maar uiteindelijk een plaatsje bemachtigd op het volle terras ( overdekt). Een groot compliment aan de kok en bediening die voor zo'n 110 man schitterende gerechten op tijd uitserveerden van heerlijke kreeftensoep en kreeft met ravioli ( met komkommerdressing, te lekker!) tot halve kreeften met verse friet op grote schalen. Een schitterend eenmalig event waarvan ik weet dat iedereen er van genoten heeft. Tot 4 uur s'nachts hebben we mogen vertoeven, met ook nog top dans muziek. Mogen ze vaker doen van mij!
desireeholtappel .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Afgelopen zaterdag een bezoek gebracht aan dit hippe restaurant in Rotterdam.
We vielen met onze neus in de boter want er was een leuk evenement later op de avond. Wat hebben we genoten van allemaal lekkere kleine gerechtjes die op hoog niveau bereid waren, wat mij betreft mag Michelin hier snel langskomen want zowel ik als mijn tafelgenoot waren verrukt van alle smaken. De wijnen die wij per glas bestelde paste ook verrassend goed. Mooie opbouw, perfecte temperatuur en gelukkig niet 'standaard'.
Hippe mensen en dito muziek. Op deze avond hadden ze een kreeftenavond georganiseerd die om ongeveer 23.00 begon. Wat ontzettend gaaf, we zijn lekker blijven hangen want in de sfeer die heerste wil je gewoon niet weg. De kreeft hebben we overgeslagen maar het zag er allemaal erg lekker uit. Na de koffie zijn wij weer overgegaan de wijn (overigens veel, ook mooie wijnen zijn per glas te bestellen).
Wij zijn blij dat wij Rosso hebben ontdekt en wij komen hier zeker snel terug, bedankt voor een bijzondere avond!
bernadettesweelink .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Gisterenavond heerlijk gegeten bij Rosso op het westelijk handelsterrein.
Wat een heerlijk restaurant met een heel eigen stijl. Heerlijk gesmuld van de kleine gerechten die op hoog niveau waren, supermals rundvlees, wilde zeebaars met quinoa en ongekend goeie steak tartaar. De wijnen hebben we per glas besteld en de keuze overgelaten aan de vakkundige bediening. Wat een smaaksensaties en verrassend mooie wijnen met een goede variatie van druiven en landen. Spannende combinaties waar wij zeker voor terug komen.
De bar was gezellig vol en de hele zaak ademt luxe en dynamiek uit. Super lekkere muziek maakt het plaatje compleet. Rosso team bedankt voor een topavond en jullie zien ons zeker snel terug.
Mikespanjaard S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Wat een onwijs gave tent, lekker champagne gedronken aan de bar met echte Rosso kaviaar. Ik wist niet dat er zulke hippe tenten in Rotterdam waren, dit is by far m'n nieuwe stek!
Delionking .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Was nog niet in nieuwe Rosso geweest, maar kwam wel vaak in de oude, Het is nu in ieder geval goed betaalbaar geworden, als je dat tenminste wilt. Ik had had voor 60 euro pp 3 gangetjes, inclusief heerlijke pasta en romige witlofsoep en super malse biefstukje, vergezeld met heerlijke wijnen. We zaten we 4 uur lang te genieten van de ambiance en sublieme gangetjes, maar je gaat hier niet alleen om het eten, maar om het totale avondje uit. Ik vond het waanzinnig!