Foto's van gerechten

Over het restaurant Rosso

WELKOM BIJ ROSSO
'’een top avond met partner, collega’s of zakenrelaties. Dé plek als het goed moet zijn maar wel anders’’ want..... wij zijn Rosso.

Het concept van Rosso is comfortfood & fine dining in een tikje ondeugende ambiance op de mooiste locatie van Rotterdam.

COMFORTFOOD
Non fuss gerechtjes met de focus op smaak. Rosso’s comfort&streetfood; een andere dimensie van wereldgerechtjes, toegankelijk, betaalbaar en hemeltergend lekker. Voor iedereen!

FINE DINING
Uitgekristalliseerde gerechtjes van tussengerecht formaat die naar verlangen gecombineerd kunnen worden. De keukenbrigade werkt uitsluitend met dagverse producten en de garnituren kunnen dagelijks wisselen

Als de keuze moeilijk is laat je dan verrassen met het beste van chefkok Lars en zijn team.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

lijn 7
  • : Gratis parkeren in de buurt (Parklaan) & Valetparking

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten (voor gezelschappen maken wij graag een uitzondering)
VAKANTIESLUITING ZOMER 23 JULI TOT EN MET 5 AUGUSTUS 2018

• Amex , Mastercard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Valet parking , Wi-Fi
9,1
Miquela1982 D.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Wat een mooie mensen! Een verassend hippe tent in Rotterdam in een leuk overdekt industrieel terrein waar we zelfs in de winter buiten hebben kunnen genieten van een drankje en hapje op het terras. Het eten is anders dan anders, geen voor en hoofdgerechten maar smulhapjes die je kunt combineren. Wij kozen voor het 7 gangen tasting menu en dit was werkelijk 100% goed, wat een originele gerechten. We kregen als gratis amuse een groente tuintje met aarde van gemalen olijven met sinaasappel, dit was misscchien wel het meest originele wat ik ooit gegeten heb. Wat er allemaal voorbij kwam, geen enkel gerecht was standaard, zelf het gerechtje biestuk ( combi met softshell krab) was te gek. De jongens in de keuken zijn jong maar ware artiesten! ik vind het het meest sexy restaurant van rotterdam en omstreken, no doubt.
maddyberg B.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Ik ben hier al eerder geweest en toen was ik al heel positief, maar het is alleen nog maar beter geworden. Ben echt super enthousiast over de kwaliteit van de gerechtjes en er werd door de gastgheer in mijn oor gefluisterd dat ze voor de ster gaan! En terrecht, de superverse makreel tartaar, en de dim sum van eend, tot en met de softshell crab met bavette ( super combi!!!!!) . En niet alleen het eten, de hele artmosfeer, de muziek, die gave gasten en vooral het zitten aan de bar. I love it, lekker een avondje genieten in rotterdam van hoog culinair niveau!
robvlaarhoven .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2015
In korte tijd voor de tweede keer gegeten in Rosso, nu met een collega. Binnenkort moeten wij voor een zakelijk event een lokatie reserveren voor belangrijke buitenlandse gasten. Zelf was ik al erg enthousiast alleen moest ik mijn collega nog overtuigen. Dat is gelukt en ik was zelf ook aangenaam verrast dat ze me ook deze keer wisten te verrassen met top kwaliteit en originaliteit. Deze keer hebben wij alacarte gegeten. Wat een mooie smaken; mijn collega en ik namen beiden 4 gerechten van de kaart; A la carte was iets duurder als de line up maar nog steeds zijn de prijzen alleszins acceptabel. Voor zo'n 15 euro eet je een topgerecht; met name de kreeft met buikspek en curry en de kalfsstoof met aan tafel geschaafde truffel was niet normaal lekker.
Bijna alle wijnen van de kaart zijn per glas te bestellen en het advies is deskundig en enthousiast. Bijna alle wijnen zijn voor omgeveer 7,50 per glas te bestellen en dat is prima.
Mij viel ook op dat de wijnen uit het topsegment ook heel betaalbaar zijn; dat zie je niet vaak.
Onze keuze voor is dus op Rosso gevallen, wij zijn ervan overtuigd dat wij onze gasten gaan verassen met een bezoek aan Rosso; niet alleen het eten is fantastisch en de wijnen tongstrelend maar ook de inrichting en de muziek zijn perfect op elkaar afgestemd. Je kunt hier dus lekker prive maar ook zakelijk goed uit de voeten.
Als je indruk wilt maken op een date of op een zakelijke relatie; dat gaat je hier gegarandeerd lukken
Gerardros .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Vanuit het mooie en gezellige Brabant een nachtje in Rotterdam doorgebracht en het hotel beval ons het restaurant Rosso aan. Daar hebben ik en mijn vrouw geen spijt van gekregen. I IN Brabant hebben wij vele restaunrants maar is er geeneen restaurant wat hier op lijkt! het ziet er van binnen als een mooie nachtclub uit en de muziek staat lekker aanwezig hard, daar houden wij wel van, maar het meeste hebben wij genoten van de wijnen en het eten. Het zijn allemaal kleine hapjes maar van een uitzonderlijk hoog niveau, tjonge jonge wat hebben wij genoten van deze kunststukjes. Voorals de licht aangebraden tonijn en de hot stone van wagayu rund waren helemaal te gek. Maar zeker moet ik het bedienende personeel een pluim geven, ondanks dat het zeer druk was, kwamen ze elke keer met een glimlach aan en waren ze zeer hulpvaardig bij alles wat we wilden. Hier komen we zeker weer voor naar Rotterdam en zullen al onze vrienden dit aanbevelen.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Zaterdagavond 17 januari met z'n vieren gegeten bij Rosso. We kwamen in het restaurant en werden hartelijk ontvangen. De gemoedelijke sfeer viel me direct op. We kregen een mooie tafel achterin met zicht op het restaurant, lounge muziek op de achtergrond. We begonnen met een prosecco en kozen voor het 4-gangen verrassingsmenu, bij Rosso Line up genoemd. En verrast werden we zeker, door de goede kwaliteit, super lekkere combinaties, goede service en adviezen met betrekking tot de wijn. Kortom bij Rosso ben je helemaal een avondje uit. Gezellig druk en toch merk je daar niets van als het op de snelheid van de bediening en het uitserveren van de gerechten aankomt. Het lekkerste gerecht van de avond vond ik toch wel de schelvis - coquille en rode biet, alhoewel de eendeborstfiletjes met de soft shell kreeft een gewaagde maar zeer sappige combinatie was.
Kortom een top zaak waar je zeer lekker kan eten in een bijzondere ambiance. Zeker een aanrader!
Wu W.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Afgelopen zaterdag diner genuttigd bij Rosso. Gekozen voor de 4 gangen proeverij met wijnarrangement. De tweede gang van schelvis - coquille en knoflook mousse was verrukkelijk. Restaurant is verder mooi ingericht en personeel vriendelijk. Een goed klinkend lounge deuntje klinkt door de boxen, alleen stond dit naar mijn mening te hard. Ik vind het zelf toch wel fijn om het geroezemoes/bestek geluid te horen in een restaurant, voor zulk hard muziek ga ik liever naar een kroeg... Verder gewoon een vriendelijk ambiance. Prijs/kwaliteit verhouding eten gemiddeld.. wijnarrangement wel goedkoop met 28e voor 4 glazen.
Marjan T.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Prima gegeten in een prettige ambiance. Gekozen voor de proeverij van 7 gangen inclusief bijpassende wijnen. Wijnen goed gekozen bij de gerechten; prima persoonlijke bediening met uitleg over zowel de wijn als de gerechten.

Opvallend was dat een aantal personeelsleden elke wijn die ze schonken eerst voorproefden.

Zeker een aanrader, alhoewel de prijs die we aftikten vrij hoog was.
faith2you .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Waar Rosso vroeger alleen een restaurant was, is het nu een gelegenheid voor compleet en trendy uitgaan. Uitstekende bediening, goede wijn - spijs combinaties, met uitleg als je daar behoefte aan hebt. En dat typeert Rosso, men wil maatwerk leveren. De kleinere gerechten zijn ideaal, uitstekend voor iemand die alles wil proeven (ik) en mensen die iets minder willen eten. Kan de hamburger aanbevelen. wel nog altijd aan de dure kant.
proevert123 .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Heel mooi trendy restaurant in een apart gedeelte van Rotterdam waar we heerlijk gegeten hebben. we kozen voor het 5 gangen menu en we kregen licht aangebakken tonijn met een oester gelei, daarna zeebaars met artichok en chorizo, ook heerlijke bavette en de lekkerste hamburger die ik ooit geproefd heb. Mooie inrichting en zeer trendy met aanwezige muziek. Leuk publiek, maar dit restaurant is zeker niet voor iedereen. Een mooie combi van uitgaan en super lekker eten. Aanrader in Rotterdam dat zeker.
Manuel D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Zakenlunch menu gekozen. Zeer vriendelijke ontvangst in een informeel doch modern chique omgeving, 1x eerder geweest en de bedrijfsleider herkende ons meteen. Lichte lunch van 2 gangen, "afgeblust" met een prima rode wijn uit de Ribera del Duero.
Kom zeker terug, benieuwd hoe het 's-avonds is.
Kvdb12345 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Zaterdag hier voor het eerst gegeten en ik moet zeggen het is totaal anders dan anders, welliswaar is de muziek nadrukkelijk aanwezig en zit het restaurant overvol (ook de lange bar) en duren de gerechtjes soms wat lang, het is echt een zeer gezellige boel. Supermooie kleine gerechtjes zoals hertenham met eendelever, of tong met gruyere, allemaal kleine kunstwerkjes. Trek hier een hele avond voor uit, want het is echt een avondje uit! Toppie!
Lola H.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Afgelopen vrijdag gegeten bij Rosso. Ondanks dat we laat binnenkwamen, namelijk om 21:30uur, konden we toch nog een hapje doen. Het restaurant zat helemaal vol en ondanks de drukte kregen we wel de aandacht van de vriendelijke bediening.

Ons werd de nieuwe kaart uitgelegd en aangezien het laat was, besloten we te gaan voor de oesters als voorgerecht en als 'hoofd' gerecht de pizza Gamba en de hertenham met eendenlever. Heerlijk begeleidt met bijpassende wijnen, als afsluiting een kaasplankje en dessert.

Kortom goede bediening, lekker originele gerechten!
TvanRijn .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Onlangs gegeten bij Rosso en oei, wat viel dat tegen.. Helaas was dat niet de eerste keer maar we wilden Rosso tòch nog een kans geven! Bizar slechte service; 3 wijnen die we uitkozen van de kaart waren niet aanwezig, véél te lang moeten wachten op de gerechtjes, en dat voor héél veel geld (we waren €600 kwijt met 4 personen). Geef ons maar een echt *ren restaurant!
Besttasteres .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
De 2e kerstdag doorgebracht bij Rosso en het was heel erg gezellig. Leuk publiek en de bediening was zeer vriendelijk en attent. De gerechtjes waren klein maar zeer smaakvol en zeer mooi opgemaakt, alsof we in parijs zaten te eten. De muziek was aanwezig maar heerlijk om te horen en je kon echt zien dat iedereen in het resaurant het naar zijn zin had en zat te genieten. Zeker een favoriet voor mij
jean paul G.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Altijd weer een feest om bij Rosso te eten. Ooit mocht ik bij de opening zijn maar was hier enkele jaren niet meer geweest vanwege een verhuizing. 2e kerstdag aangeschoven, vele vele kleine maar overheerlijke gerechtjes, wat is de keuken vooruitgegaan, complimenten, komen snel weer terug.
ontheroadagain .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Lunch bij Rosso is zeker anders dan anders, we begonnen het drankje met een lekker winterzonnetje op het terras, maar we hadden binnen gereserveerd. Uiteindelijk de hele middag buiten gezeten ( lekker roken!) met te-gekke-witte-wijn ( viognier) met heerlijke smul bites. We kregen oesters met gin tonic gelei, een lekker witvisje en de perfecte hamburger ooit ( wagayu beef met eendelever) sensationeel. De muziek op het terras was lekker en het sfeertje was als vanouds. ik weet waar ik voortaan zakenpartners heenbreng, want ze waren super enthousiast. Bedankt en tot snel!
RJ1972 .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Prachtig ingerichte zaak, erg stijlvol. Heerlijke stoelen. De bediening is vriendelijk en attent. Het eten is lekker en apart. Het is wel redelijk duur met name de drankjes.
Rkraft .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Groot buitenterras, binnen een zwoele zaak met prachtige metershoge zwart/wit foto's en heerlijke lounge muziek, dat is de eerste impressie die je tegemoet komt wanneer je op het terrein van het westerlijk handels terrein in Rotterdam komt.

We besloten eerst op aanraden van de host een buiten een drankje te doen, want " de heaters geven ook in de winter meer dan genoeg warmte om buiten te dineren zelfs in de winter" gaf hij aan. En hij had gelijk. Het liep al heel snel heel vol en we begonnen met een overheerlijke en verse sashimi van tonijn samen met een lekkere viognier.

Daarna aan het geweldige lange bar het eerste gerechtje, bonbons van fois grass, een mooie opmaak en nog mooiere smaken, en weer een nieuwe witte wijn die perfect smaakte. Daarna bouchot mosseltjes met een pittige smaak waarbij de venkel perfect het geheel balanceerde, wat een smaak festijn. Toen de Rosso hamburger met wagayu beef, met een geweldige italiaanse rode wijn. Ik heb veel restaurants bezocht in mijn leven maar dit is veel meer dan uiteten, dit is echt een beleving met mooie mensen, top bediening en overheerlijke muziek en sfeer. Ik kan nog uren uitwijden over het heerlijke kaasplankje, de mooie desertwijn ( buiten op het terras om 1 uur snachts, maar je moet het gewoon zelf proberen. Verwacht geen grote gerechten maar meer proef gerechtjes maar het is het waard elke cent!
ALEXISVOORTHUIZEN .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
De eerste keer dat ik een recensie schrijf over een bezoek aan een restaurant. Wij eten regelmatig buiten de deur, soms is het goed soms minder goed maar ons bezoek aan Rosso was zo'n bijzondere ervaring dat ik wel moest schrijven.
Wij werden bijzonder hartelijk ontvangen voor een charmante jongedame; wat een verademing als alles klopt; direct een mooie tafel, direct een lekker aperitief met wat knabbels.
Vervolgens kwam de eigenaar overleggen hoe we de avond wilden gaan invullen; wat leuk!
Na een blik op de kaart, met alleen maar heerlijke gerechtjes, lieten wij de keuze over aan de keuken. Wat een feest, rauwe coquilles met kaviaar, kabeljauw met beurre noisette en formidabele kalfs stoofvlees. Wij kozen ook voor bijpassende wijnen; als we ons toch laten verrassen dan maar met alles! Mooie combinaties en wat ook opviel is dat er regelmatig bijgeschonken werd en dat stond niet op de rekening.
Na het dessert lekker buiten, ja buiten, koffie gedronken, het terras was heerlijk verwarmd en dus gewoon in de winter buiten zitten zelfs zonder jas aan.
Rosso staat bovenaan onze favoriete restaurants door de uitstraling, eten en super attente bediening. Nog zo'n leuke bijkomstigheid is dat de auto werd geparkeerd door de valetparking van Rosso voor een bedrag waarvoor je niet eens kunt parkeren bij de parkeer meter. Wij koen terug!
Ton M.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Was heel slecht. De bediening was erg matig en wekte irritatie op.
Wij hadden verrassingsmenu maar eten was slecht van kwaliteit. Vlees was taai, slechte kwaliteit en gewoon niet lekker.
Tevens erg slecht dat de rode wijn elke keer op was. We moesten daarom 3 verschillende flessen nemen.