Rosso

Van Vollenhovenstraat 15 3016 BE Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Rosso

COMFORTFOOD & STREETFOOD
ROSSO brengt het naar NEDERLAND! In de mooiste en hipste zaak van Rotterdam, met als doel weer heerlijk ongedwongen en BETAALBAAR! genieten van wereldgerechten waar we allemaal dol op zijn.
Weg met de Goji bessen en tarwegras maar weer heerlijk genieten van "quilty-pleasures" die niet alleen heerlijk zijn maar bomvol smaakexplosies. Met onze Topkok Lars laten we zien dat streetfood niet alleen gezond kan zijn maar ook heerlijk nostalgisch en toegankelijk.
Wat te denken van Crazy HOTDOG met een handgemaakte puur biologische knakworst met een scala aan verse ingrediënten, of voor de echte diehards een creatieve BAHN MI (vietnamees), op een ongelofelijke spicy manier. Stroganoff, chicken Massala, Spaghetti met room en Kaviaar, creatieve paella, en fish&chips of chickenwings zoals U nooit eerder heeft gegeten. We will serve the best!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    Valetparking of gratis parkeren aan de parklaan (loopafstand 10 min)
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
fabienh .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Afgelopen weekend heerlijk gegeten in Rosso. Een mooie en sfeervolle tent, maar ik was vooral erg onder de indruk van het eten. Je kunt kiezen uit kleinere gerechten en geeft zelf aan in welke volgorde deze gebracht worden. Je bepaalt dus zelf welke gerechten je als voor-, tussen- of hoofdgerecht wilt. Vooral de bouchot mosselen en de kalfssucade met bitterbal zijn echte aanraders.

Wij bleven wat langer natafelen en naarmate de avond vorderde, veranderde het restaurant langzaam in een club met muziek. Erg gezellig dus en ideaal om nog even te borrelen na het eten.
deniseroutier .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Zaterdag hebben we in Rosso mijn verjaardag gevierd. Dit is de afgelopen jaren traditie geworden en dit keer waren wij zeer aangenaam verrast.
Wij waren uitgenodigd door vrienden en zijn aan de bar begonnen met een glas bubbels op aanraden van de vlotte bediening. Goed advies want als je aan de mooie bar staat dan voel je aan alles dat het een leuke avond gaat worden. Eerst een beetje snoepen van sashimi en het ' rosso trio' en ons gelijk maar gewaagd aan een heerlijke gin tonic. Geen standaard gin en tonic maar een hele mooie gin met een bijpassende tonic waar wij nog nooit van gehoord hadden. Top!
Aan de bar ook ons eerste gerecht gegeten, het leuke van de nieuwe kaart is dat het allemaal wat kleinere gerechten zijn die je gedurende de avond kan bestellen.
Daarna aan tafel achterin Rosso waar de openhaarden plaats hebben gemaakt voor een heel groot scherm waar ze foto's projecteren die ook weer heel goed bij Rosso passen, stijlvol maar ook een tikkie ondeugend.
Het is een leuke manier van eten die tussengerechten; wij hebben er drie per persoon gekozen waaronder steak tartaar, zeebaars en een mooi gerecht met zwarte pasta. Stuk voor stuk mooie smaken.
Wij hebben ons laten verleiden door de gastheer om de wijnen per glas te bestellen, naast de kwalileit van de wijn waren wij ook bijzonder verrast door de prijs. Eindelijk weer een restaurant waar ze begrijpen dat je heel lekker kunt eten en mooie wijnen kunt drinken zonder dat het de hoofdprijs kost.
Voor volgend jaar gaan we de chef's table reserveren met een aantal vrienden, dat mag dan wel wat meer kosten maar dan wordt je, volgens de gastheer, ook bijzonder goed verwend, wij zijn benieuwd....................
pvbakel .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Zaterdag 21 december met 4 vriendinnen bij Rosso gegeten en waren aangenaam verrast door de facelift van Rosso en het heerlijke eten. Gewoon het advies van gastheer Hans opgevolgd en ons laten verrassen door verschillende gerechten. Vooral de kreeftensalade met polenta was voor mij verrassend lekker. Mijn zus heeft hier voor het eerst mosselen gegeten en lust dus vanaf nu ook mosselen maar dan wel door Rosso bereid. De bediening was een combinatie van ervaren en minder ervaren mensen en dat merkte je wel hoewel de meer ervaren mensen de signalen van mijn kant goed opgepakt hebben waardoor ik het toch een 8 geef.
Esther B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Afgelopen zaterdag wezen dineren met een gezelschap van 5 mensen bij het vernieuwde Rosso.
Aangezien wij regelmatig bij het oude Rosso kwamen waren we dan ook erg benieuwd naar hoe het nieuwe Rosso zou zijn. Bij aankomst werden we netjes ontvangen door de dames van de bediening en vervolgens naar onze tafel geleid. Bij binnenkomst valt het direct op wat een boost de nieuwe inrichting heeft gekregen! Aan de muren hangen mooie, spannende foto's en het meubilair heeft felle, rode kleuren gekregen in combinatie met zwart. Erg mooi! De menukaart is vernieuwd en uitgebreider met veel kleinere gerechten, waardoor je meer verschillende gerechtjes kunt proberen. Het eten was een feest der herkenning en gelukkig nog steeds dezelfde kwaliteit als voorheen (misschien zelfs wel beter). Mijn favoriet was de eendenlever omhuld met pata negra, maar ook de truffelrisotto met coquilles was voortreffelijk.
Later op de avond wordt het volume van de muziek opgevoerd waardoor je een leuke overgang hebt van heerlijk dineren, naar lekker verder loungen met een goed glas wijn. De bediening maakte hier en daar nog wel wat beginnersfoutjes maar ze waren wel heel vriendelijk en doen iedergeval hun best om dit zo snel mogelijk te herstellen. Wij hebben een topavond gehad en komen zeker snel weer een keer terug naar Rosso!
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
Heb vrijdag 20-12 een top avond gehad in het vernieuwde Rosso. Kwaliteit van het eten was verrassend goed te noemen. De gebruikte producten waren van top klasse. Probeer de trio van rosso. Zeer sfeer volle ambiance, met top muziek. Conclusie: echt de moeite waard voor avondje uit, top eten, top sfeer, leuke mensen en goede service met een smile.
Lotmc .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Het eten smaakte heerlijk, lekkere combinaties die je zelf niet zou verzinnen. Goede service en heerlijke wijnen. Al met al, top!