Foto's van gerechten

Over het restaurant Rosso

WELKOM BIJ ROSSO
'’een top avond met partner, collega’s of zakenrelaties. Dé plek als het goed moet zijn maar wel anders’’ want..... wij zijn Rosso.

Het concept van Rosso is comfortfood & fine dining in een tikje ondeugende ambiance op de mooiste locatie van Rotterdam.

COMFORTFOOD
Non fuss gerechtjes met de focus op smaak. Rosso’s comfort&streetfood; een andere dimensie van wereldgerechtjes, toegankelijk, betaalbaar en hemeltergend lekker. Voor iedereen!

FINE DINING
Uitgekristalliseerde gerechtjes van tussengerecht formaat die naar verlangen gecombineerd kunnen worden. De keukenbrigade werkt uitsluitend met dagverse producten en de garnituren kunnen dagelijks wisselen

Als de keuze moeilijk is laat je dan verrassen met het beste van chefkok Lars en zijn team.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

lijn 7
  • : Gratis parkeren in de buurt (Parklaan) & Valetparking

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten (voor gezelschappen maken wij graag een uitzondering)
VAKANTIESLUITING ZOMER 23 JULI TOT EN MET 5 AUGUSTUS 2018

• Amex , Mastercard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Valet parking , Wi-Fi
9,1
Michel M.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Optimistisch vanwege de recenties ben ik weer teruggegaan en inderdaad is Rosso echt een heel goed restaurant. Mijn vriendin zaten lekker aan de bar en namen de zogenaamde "bar bites" met superlekkere oesters met een soort karneroom en een gamba pizza die echt helemaal wauw was. Leker avondje gesmuld van het eten, de wijntjes, de meisjes en de muziek.
nickaandeweg .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Wij zijn al een paar keer bij Rosso geweest en iedere keer zijn wij weer aangenaam verrast door het hoge niveau. Wat een dynamiek zit er in deze zaak en in het team onder leiding van de enthousiaste eigenaars. Het hele restaurant en het team straalt klasse uit en de service en kwaliteit van de gerechten is op hoog niveau. Wij hebben ons laten verrassen met een line up van 4 gerechten waaronder heerlijke coquilles; perfect gebakken kalfsvlees en nog veel meer om op te noemen.
Op het terras aan de praat geraakt met Edwin en Hans die ons spontaan een gerechtje met sukiyaki lieten proeven. Dat noem ik nou spontaan en zoooo Rotterdams!
Rosso bedankt voor de heerlijke avond.
Jacky J.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Onwijs gaaf restaurant en zeker absoluut de top van rotterdam. We zaten op het overdekte terras met een aperetiefje en de bediening was zeer voorkomend en attent. We startte de avond met een mini pizza van gamba en daarna lieten we ons verrassen door de patron. Pure verwennerij en war kunnen die koks koken! Geweldig gerecht met st jacob schelpen en ook de hot stone met wagayu beef was echt een super evaring. We dronken mooie italiaanse vapociela erbij en aan het eind kaas met champagne, aanbevolen door de gastheer. Sterwaardig
Followtheleader .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Vanwege de hoge recenties op iens speciaal naar de dinerweken in Rosso geweest. 4 mooie gangen met wijn voor 49,50. We aten heerlijke hertenham, een mooi stuk longhaas en een zeer mooi opgemaakte zeebaars, kleine compacte zeer decoratieve gerechten in een mooi restaurant met lekkere vibe. Zelfs toen we als toetje een gin tonic namen werd niet extra in rekening gebracht. Klasse
Richmen2222 .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Na vele aanbevelingen uit onze vrienden club de stoute schoenen aangetrokken en Rosso uitgeprobeerd. Eten is echt verbijsterend goed vooral het vegetarische gerecht, de uiteengeslage ratatouille en de coquille met wilde rijst en zuurkool top! Zeer trendy zaak en aan te bevelen!
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
We kwamen spontaan in westelijkhandels terrein en Rosso stond uitnodigend open op het terras. Een overvolle zaak op dinsdag avond en we begonnen op het terras met oesters ( in karnemelk!) zeer verrassend! Daarna allerlei kleine hapjes genomen zoals de gamba pizza en trio van krab, allemaal even smakelijk en mooi, lekkere wijnen, zeer toffe muziek. Perfecte avond gehad, bedankt hans!
Rdammertjes11 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
op stap met mijn vriendinnetjes en Rosso al een week geleden gereserveerd om aan de bar te kunnen zitten. Het restaurant was helemaal vol toen we aankwamen en zelfs het (overdekte) terras was vol bezet, desalniettemin zijn we daar begonnen met een sigaretje en een rosseetje. De avond was geweldig, vooral het eten, de sukiyaki hotstone en de witlofsoep met blauwe kaas en walnoten waren echt smullen. Lekkere muziek en aangenaam volk maakte deze avond uit echt een avondje uit. Wel graag volgende keer ook muziek buiten!
Elisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Voor een herkansing terug naar Rosso geweest, omdat de eerste keer niet geheel goed uit de verf was gekomen. Dat was deze keer absoluut niet het geval; we hebben heerlijk gegeten, hadden erg leuke bediening en genoten van een fijne ambiance. Het verrassingsmenu was top: makreel, coquille, witvis, vlees met 5 kruiden, nougat parfait.... Één voor één mooie gerechten waar qua smaken op de details gelet werd. Qua wijn lieten we ons door de crew adviseren, wat ons absoluut niet tegenviel! Zorg dat je een tafeltje in het midden van het restaurant krijgt, daar heb je het leukste uitzicht en is het het rustigst. Het is een restaurant met leuke, moderne muziek, die overigens wat harder staat, dus voor hele intieme gesprekken is het wellicht niet het handigst, maar voor een leuke, levendige avond, is het perfect. We hebben genoten!
SanderW73 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
We zijn gisteren weer eens bij Rosso gaan eten want er waren wilde restaurant dagen die ze zelf hadden georganiseerd.
De ontvangst was al heel hartelijk in dit bijzondere restaurant op het Westelijk Handelsterrein.
Het eten met enorm lekkere wijnen erbij was echt top!
Rosso weet ons altijd te verrassen, dus we komen er al jaren minimaal een keer per jaar.
Een aanrader voor wie van genieten in een sfeervol restaurant houdt!
Ben M.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Het eten was voortreffelijk. Maar er gaat iets niet goed met de open wijn: de door mij gekozen Spätburgunder was verzuurd. Deze werd probleeemloos en zonder discussie vervangen, maar misschien moet Rosso hier beter op letten. Een modern stikstofpompsysteem of een betere bewaking van de leeftijd/temperatuur/resthoeveelheid. Vandaar een lagere beoordeling van de service, hoewel de bediening verder probleemloos verliep.
Oedo B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Prachtige tent maar de bediening en het eten stonden in geen verhouding tot de rekening. Eten was niet slecht maar ook niet bijzonder. De bediening was druk met van alles maar toch net wat te weinig met de klanten. Jammer want het is een plek met potentie.
RH123 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2015
Onverwacht bij het mooie Rosso terecht gekomen, wij hadden er al wel wat verhalen over gehoord maar nu hebben wij het ook zelf ervaren. Wat een sensatie! Op een doordeweekse dag helemaal vol met een leuk publiek, heel divers, echt lekker Rotterdams.
Alleraardigst ontvangen en naar onze tafel begeleid. Supersnel stond ons drankje op tafel met daarbij een soort aarde van olijven met verse rauwe knabbels, onze verwachtingen waren hoog gespannen.
Mijn meisje koos voor een verrassingsmenu maar ik koos ervoor om zelf te bepalen. Kon allemaal, wat een verademing dat een restaurant zo flexibel is.
Heerlijke kleine gerechten; coquilles met morilles waren erg lekker, het gerechtje met lamsvlees was formidabel en een super gerecht met longhaas.
Wij kozen voor kaas na; superkazen, perfect gerijpt en perfecte temperatuur.
De wijnen lieten wij over aan de attente en vakkundige bediening; dat pakte heel erg goed uit, ze durven hier hele bijzondere wijnen te schenken die subliem bij de gerechten aansloten. Ook van de wijnen was de kwaliteit en temperatuur zoals met zijn, echt top!
Na de kaas lekker buiten nog even een digestief gedronken; ik koos een lekkere calvados.
Rosso, wij komen terug!!!!!!!!!!!
Girlie2000 2.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Ditmaal met mijn man hier gegeten op een zaterdagavond. Alhoewel de zaak echt vol was was de bediening zeer attent en namen ook de tijd. We hebben genoten van het 7 gangen tasting menu van de maand met vooral de zeebaars en witlofsoep als ultieme knallers ook het toetje met nougat was echt sterren kwaliteit. Wijnen zijn hier redelijk goed geprijsd in vergelijking met concurrentie. Lekkere muziek maar als je achterin zit hoor je wel de bas heel erg aanwezig zijn.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Geweldig. Lekker loungen, heerlijke muziek en geweldig eten. Alle gerechten zien er prachtig uit en smaken zelfs nog beter. Wat een smaaksensaties. Gecombineerd met een heerlijke Malbec van het huis Salentein kan de avond niet meer kapot. De inrichting is gericht op loungen dus lekker chillen. Snel weer terugkomen.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
het eten was goed vandaar de goede cijfers maar als ik 2 weken van tervoren reserveer verwacht ik te dinneren aan een tafel niet aan de bar ik gaf dit aan bij de gast heer die zei als er een tafel vrij kwam .niet dus terwijl ik zat lege tafels zag ben er vaker wezen eten maar heb dit nog nooit mee gemaakt eten met 2 personen voor 225 eu en dan aan de bar .minstens 7 keer geweest maar na deze ervaring niet meer
Dirkdenvreede .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
In 1 woord: "subliem!" Na aantal maanden weer naar Rosso geweest omdat we wat te vieren hadden. We konden gelukkig aan de bar zitten, want dat vind ik persoonlijk altijd het gezelligst omdat je zo veel contact hebt met mensen en bediening. De muziek maakt dat je je helemaal lekker voelt in de zwoele omgeving. Maar het meest verassende was toch wel het eten. We namen het tasting menu van 7 gangen en daar hebben we de lekkerste gerechten ooit geproeft, wat een combinaties ( vooral biefstuk met softshell crab en gepofte knoflook! ) echt absoluuut sterren niveau. Mensen naast ons aan de bar hadden trouwens een soort hete steen met een japans gerecht erbij, dat ga ik zeker volgende keer proberen. De bedieninig was zeer vriendelijk en we kregen de juiste wijnen bij het juiste gerecht, vooral de duitse wijn was heerijk . We hebben de hele avond heerlijk doorgebracht en komen zeer binnenkort weer meer proeven!
mark M.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Een flink aantal jaren na al eens een heerlijke avond te hebben gehad in de oude Rosso van voor de verbouwing weer eens teruggegaan naar dit "clubrestaurant". Met hoge verwachtingen. Aan de bar gezeten en de chef zijn gang laten gaan. dat resulteerde in 2 heerlijke visgerechtjes en 2 aardige vleesgerechten. Samen met een goede fles Blauburgunder, de vriendelijke bediening en de door de wol geverfde manager een prima avond gehad.
Branko1981 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Bij binnenkomst is de muziek opvallend, loungeachtige/housemuziek. Wij vonden het niet storend. Het eten was boven verwachting. Ook de wijn suggesties waren erg goed. De bediening was goed, wel snel. Wij hebben hier gegeten op valentijnsdag, we waren er om 19 uur en hebben beide vier kleinegerechten gehad. Vervolgens nog een nagerecht. Het nagerecht was om kwart over negen al op. Het is niet heel goedkoop, wij waren 150 euro kwijt voor 2 personen. Dat voelde, mede, door het snelle verloop wat te duur. Kwaliteit van eten en wijn was het geld zeker wel waard.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Meestal gaat een hoge hipfactor ten koste van de kwaliteit van het eten. Zoniet bij Rosso. Zeer goed gegeten en gedronken in een prachtige ambiance. Ook de bediening was kundig en attent. Zoals velen hierinder al vaak beschreven staat de muziek inderdaad (te) hard maar dat hoort misschien ook wel een beetje bij de hele belevenis.
S. B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
We waren met vier personen en kozen elk 4 gerechten van de kaart. Deze waren stuk voor stuk heerlijk. De bediening slaagde erin om voor elk gerecht een bijpassende wijn te vinden;klasse.
Het duurde wel vrij lang na het aperitief voor we de menu kaart kregen.
Voor ons een minpunt de muziek met de overheersende beat op een niveau dat een normaal gesprek niet te voeren is. Voor ons een reden om ondanks het voortreffelijke eten en drinken NIET terug te komen.