Rosso

Van Vollenhovenstraat 15 3016 BE Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Rosso

COMFORTFOOD & STREETFOOD
ROSSO brengt het naar NEDERLAND! In de mooiste en hipste zaak van Rotterdam, met als doel weer heerlijk ongedwongen en BETAALBAAR! genieten van wereldgerechten waar we allemaal dol op zijn.
Weg met de Goji bessen en tarwegras maar weer heerlijk genieten van "quilty-pleasures" die niet alleen heerlijk zijn maar bomvol smaakexplosies. Met onze Topkok Lars laten we zien dat streetfood niet alleen gezond kan zijn maar ook heerlijk nostalgisch en toegankelijk.
Wat te denken van Crazy HOTDOG met een handgemaakte puur biologische knakworst met een scala aan verse ingrediënten, of voor de echte diehards een creatieve BAHN MI (vietnamees), op een ongelofelijke spicy manier. Stroganoff, chicken Massala, Spaghetti met room en Kaviaar, creatieve paella, en fish&chips of chickenwings zoals U nooit eerder heeft gegeten. We will serve the best!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    Valetparking of gratis parkeren aan de parklaan (loopafstand 10 min)
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Ik kom hier al wat langer en het is gewoon het leukste restaurant van Rotterdam, waar kun je in een perfecte hippe omgeving, met heerlijke muziek nog top eten! normaal is mijn ervaring dat het of hip is, of je kunt lekker eten, een combo komt zelden voor. Het is gelukkig niet een restaurant voor iedereen daar is het te uitgesproken voor, maar de gerechten die ik at ( roulade van eend, softshell krab en dashi bouilon) waren ongeloflijk top, maar je komt hier niet alleen om te eten, maar om gewoon de hele avond te genieten!
Nico02 .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
Stond al tijdje op de agenda, maar eindelijk vrijdagavond kunnen reserveren bij Rosso. Geweldige ontvangst, heerlijke sfeer ( mijn vrouw heeft echt genoten) en de gerechtjes zoals de softshell crab met paella groenten en de witlofsoep met blauwe kaas en walnoten waren tongstrelend. Leuk restaurant!
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Rosso is weer open en het is nog steeds een prachtige zaak. Het grote scherm met mooie foto's is geweldig, het is nog steeds helemaal Rosso. Helaas is het verder stukken minder dan een paar jaar terug. Het eten is niet bijzonder, de wijn daarentegen was heerlijk. Het personeel was vriendelijk, maar ogenschijnlijk niet erg ervaren en ook al niet attent. Na twee uur konden we eindelijk aan tafel (alleen omdat we daar zelf om gevraagd hadden, anders hadden we nog veel langer moeten wachten), we moesten vervolgens ook erg lang wachten op het voorgerecht en zelfs op het brood. We moesten zelf om wijn/drankjes vragen, wat vervolgens óók erg lang duurde. Het was een drukke zaterdagavond, maar dit kan echt niet... Ook de look van het personeel helpt niet echt. Skinny jeans en simpele zwarte shirtjes met grote teksten is bepaald niet stijlvol en past totaal niet bij de uitstraling van het restaurant. Jammer! Met alles erop en eraan ben je toch al snel 80-100 euro pp kwijt en dat was het me echt niet waard, daarvoor ging er te veel mis.
Oomps .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Gisteren gegeten bij Rosso. Onwennige bediening, entourage doet denken aan een nachtclub, muziek veel te hard en prijs-kwaliteitverhouding volledig misplaatst. Jammer. Positief punt dat veel gerechten biologisch zijn.
Ruben V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Afgelopen vrijdag voor het eerst geweest, aan de chefs table gezeten. Top ontvangst, direct met een drankje en een hapje, erg mooie zaak. Eten was top, leuke aan de kaart is dat het allemaal gelijke gerechten zijn qua porties, dus je kiest zelf de volgorde en hoeveelheid.
Qua wijnen volop keus, paste perfect bij het eten!
TonnyBruin .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2014
Met twee collega’s naar het nieuwe Rosso geweest, eerst gezellig aan de bar heerlijke witte wijn uit de Rhône gedronken en daarna verder met kleine hapjes. Vooral de sashimi van tonijn ( super vers) en de coquille met truffel risotto waren helemaal te gek. Leuke zaak, met relaxte sfeer en aardige bediening. Ik kom binnenkort zeker een keer terug met mijn vrouw.
Oos65 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2014
Onlangs hier gegeten met collega's. Eten (mooie kleine heerlijke porties), bijpassende wijnen en Peroni bier van de tap, allemaal heel bijzonder en smakelijk. Bediening is warm en zorgzaam. Interieur is (in vergelijking met hoe het eerder was) mooier, lichter en moderner geworden.
Leslie D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2014
Gisteren TOPAVOND gehad in Rosso! Zaak zat vol maar hadden mooie plek aan de bar. Bijzondere gin-and-tonics, daarna heerlijk gegeten en wijnkeuze aan de gastvrije gastheer overgelaten: ook perfect. Eén van de weinige zaken waar je niet alleen fantastisch eet, maar zeer zeker ook van een ongekende gastvrijheid geniet. Eén van de beste zaken van Rotterdam en omstreken!
Eelco A.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Gisteren kennis gemaakt met het hernieuwde Rosso. Het concept met kleine gerechtjes voor redelijke prijzen is een vooruitgang. Zoveel heerlijke keuzen op de kaart dat we het
verrassingsmenu dit keer maar eens aan ons voorbij hebben laten gaan. Helaas blijken de smaken toch niet zo uitgesproken als de ambiance en sfeer. Ondanks voorgaande recensies vonden wij de meeste gerechtjes weinig uitgesproken, dat gold ook voor de steak tartaar, dashi bouillon met sliptong en kabeljauw met kaviaar. Eigenlijk lostte alleen de kalssukade zijn belofte in. Kaasplankje was wel prima, eigenlijk het beste van de avond. Probleem is dat ondanks een wijnkaart met prima keuze en variatie aan prijzen en daardoor een goed betaalbaar flesje wijn je met 2 personen ongezien toch weer richting EUR 200 gaat (4 gangen pp, 2 glaasjes prosecco, flesje wijn van 32 euro, dessertwijntjes en koffie). Concept laat zeker wel goedkoper eten toe, maar als je er een avondje uit van wilt maken zijn de prijzen echt niet lager dan voorheen.
En voor die prijs zijn er, ondanks de heerlijk urban ambiance en prima gastheerschap, toch andere alternatieven in Rotterdam waar je meer smaak op je bord krijgt. Voor een mooie avond zien en gezien worden is Rosso absoluut weer the place to be in Rotterdam en is het te hopen dat de herstart een succes wordt!
Gerben V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Gisteren bij Rosso gegeten met bevriende zakenrelaties.
Super ontvangst en begonnen aan de bar, lekker Peroni bier op de tap en verrassende gin tonic's.
De hele zaak ademt sfeer en luxe uit, schitterende meubels en comfortabele stoelen.
De hele uitstraling doet internationaal aan, hier kun je je relaties mee naar toe nemen. De gastheer stelde voor om ons te laten verrassen, ideaal zeker als je nog veel te bespreken hebt.
Wat koken ze hier op hoog niveau, mooie smaken en superverse ingrediënten. Wij waren te aan tafel unaniem eens dat dit op michelinsterren niveau is, maar wel op een lekker moderne manier.
Interessante wijnkaart met grote diversiteit en heel betaalbaar.
De dashibouillon met sliptong, krokant gebakken zwezerik de coquilles met risotto, truffel en morilles waren uitmuntend.
Na het laatste warme gerecht (gasconne rund) een mooie selectie kazen op tafel om te delen.
Leuk gedaan met een dikke witte wijn uit Californië. Niets aan Rosso is standaard, van de attente bediening, de kwaliteit van de keuken, de wijnen en de mooie grappa's. Tot en met de toiletten is het stijvol en verzorgt. Hier kunnen veel restaurants nog iets van opsteken.
Koffie met grappa hebben we buiten genuttigd, met een mooie sigaar uit de humidor.
Volgende keer kom ik met mijn vriendin en laten we ons weer verwennen!
Bedankt voor de topavond!
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2014
Met buitenlandse zakenrelaties gedineerd bij Rosso. Wat mij betreft een van de beste plekken om na een intensieve meeting wat te gaan eten. Lekker casual, maar toch chique en eten van hoge kwaliteit. Bij binnenkomst wordt je verwelkomt met ouderwets gastheerschap, je voelt je welkom en krijgt zin in een leuke avond. Eerst aan de bar wat drinken en dan aan tafel. De keuken de vrije hand gegeven na eerst aangegeven te hebben waar we ongeveer zin in hadden. Werkelijk top. De gasten waren zeer positief verrast over de wijn-spijs-combinaties en de sfeer in Rosso werkt erg goed mee om het formele karakter om te buigen in een leuke informele avond. Wat mij betreft een absolute aanrader in Rotterdam. Niets op aan te merken, werkelijk BACK and BETTER!
appo-z .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Jenny V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Nav de recensies op iens bij Rosso gaan eten. Vooraf oesters van schmidt en sukade bitterballen. Beide van uitstekende kwaliteit alleen jammer dat we zout ipv peper bij de oesters kregen. Als hoofd de soft shell crab tempura stijl, deze was perfect van smaak, niet te vet, precies goed. Ook de dashi bouillon met sliptong was erg smakelijk en goed bereid. Mijn partner was ook vol lof over de coquilles met truffelrisotto en steak tartaar, alhoewel het kwartelei wel erg groot uitgevallen was en verdacht veel op een gewoon ei leek....Waar het eten van hoog niveau is laat de bediening helaas nog wel wat steekjes vallen. Als het wat drukker wordt is het lastig om de aandacht te verdelen en worden glazen bv niet meer bijgevuld tenzij daarom gevraagd wordt.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2014
Gisteren gegeten in het vernieuwde Rosso erg goed zeker proeven de miso zeetong en de soft chell crab en Niet te vergeten die fantastische witte wijn Amalia napa valley dank voor t lachen
Marlette E.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Afgelopen zaterdag een waanzinnige avond beleefd in het 'nieuwe' Rosso! Een onwijs mooi nieuw interieur en enthousiast ontvangst deed de avond goed beginnen. Begonnen met champagne met wat heerlijke blini's met kaviaar (huismerk; mega!). Als visliefhebber vervolgens gekozen voor de kreeft, coquilles en zeebaars. Stuk voor stuk heerlijke gerechtjes; in het bijzonder de zeebaars gecombineerd met quinoa en geserveerd met een basilicum/tomatenvinaigrette vond ik super! Daarbij zijn de gerechtjes goed geportioneerd (!) waardoor er tot slot nog plek was voor wat stukjes kaas. Voor het kaasplankje kwam ik al eerder speciaal naar Rosso: super! Mooie port erbij.... Een geslaagde avond in een mooie, trendy zaak. Zeker terug om de rest van de kaart te ontdekken!
GinoK .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2014

Dit elegante en trendy restaurant is luxueus modern ingericht en heeft een intieme sfeer. Zeker één van de beste eetgelegenheden in de stad. Absolute aanrader is om de chef table te reserveren.

Je vindt overwegend uiterst creatieve gerechten op de kaart zoals de witlofsoep gecombineerd met fois gras, de kalfszwezerik en de typische bereiding van de zeebaars. De opmaak van de gerechten is erg artistiek.

De gastvrije en ontspannen uitstraling van het personeel komt de sfeer zeker ten goede.

Kortom, een absolute aanrader!

Dirkdenvreede .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2014
Na de recensies te hebben gelezen, zelf maar weer eens geprobeerd met mijn vriendin hier te eten. Was hier al eerder geweest in 2009. We hadden een gezellig plekje aan de hoge tafel heb de hele avond van begin tot het eind ( het werd geloof ik half 1) simpelweg genoten van de atmosfeer, het zeer vriendelijke personeel en de meer dan voortreffelijke keuken. Dat Rosso nog geen Michelinster heeft, snappen wij echt niet. Vooral de kalfszwezerik, en de overheerlijke superverse kabeljauw ( met hagelwitte lamellen) + kaviaar waren extraordinairy! Dat we een leuk gesprek hadden met de eigenaar, die ondanks de drukte nog tijd voor ons nam, en we daarbij ook nog glaasje top wijn kregen aangeboden was voor mij de finishing touch. Ik heb mijn stek gevonden in Rotterdam! Hans, de hartelijke groeten van Dirk en Anne!
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Vanavond de verjaardag van mijn zoon gevierd met een diner in het vernieuwde Rosso,het was mijn eerste kennismaking met dit restaurant.De entree met het verwarmde terras doet als gelijk gastvrij aan en het interieur in rood en zwart heeft een warme uitstraling.Er is geen duidlijk onderscheid tussen voor-en hoofdgerecht,de diverse gerechten kunnen onafhankelijk van elkaar besteld worden.O.a.mosselen in een heerlijk sausje,zeebaars,slibtong in dashi bouillon en kalfssucade met een bitterbal,alles even prima,hulde aan de keuken brigade.De bediening was vlot en attent,er was weinig op aan te merken.Aangezien ik moest rijden heb ik geen oordeel over de wijnkaart,maar de medegasten hebben zich wel te goed gedaan aan de diverse wijnen.Dit restaurant is een aanrader en ik wens de nieuwe eigenaars succes.Deze recensie wordt mede onderschreven door mijn vrouw.
remcostreekstra .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2013
Voor de 2ekeer bij Rosso gegeten maar nu in de nieuwe Rosso. SUPERGAAF wat n verandering en natuurlijke de nieuwe menukaart geen voor-, hoofd- of nagerechten maar heerlijk door elkaar kiezen. Gezellige en kundige bediening. Je merkt dat men plezier heeft om er te werken en je als gast te verwennen. Je zou alles willen proeven dus snel weer reserveren en genieten van n zalige avond verwennerij , een lust voor smaak, oor en oog!
Jessy V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Zaterdag avond bij de vernieuwde Rosso gegeten. Het ziet er van binnen geweldig uit. Vooral het grote scherm achterin is een echte blikvanger. Wij waren met 2 stellen waarvan beiden vrouwen zwanger waren. Ik was dus al bang dat er weinig keus was, maar dit was tot onze grote verrassing niet het geval! Allemaal 'kleine' gerechten waardoor je ipv voor en hoofd, meerdere gerechten kon kiezen waardoor je van alles wat kunt proeven, echt ideaal. We hadden de salade van kreeft, sliptong in bouillon, coquille, en de sukade met bitterbal. Echt stuk voor stuk heerlijk en meer dan genoeg! Ook werden wij verwend met virgin cocktails buiten de kaart. Wij gaan zeker nog een keer terug.