Over het restaurant Rosso

COMFORTFOOD & STREETFOOD
ROSSO brengt het naar NEDERLAND! In Rotterdam, met als doel weer heerlijk ongedwongen en BETAALBAAR! Genieten van wereldgerechten waar we allemaal dol op zijn.
Weg met de Goji bessen en tarwegras maar weer heerlijk genieten van "quilty-pleasures" die niet alleen heerlijk zijn maar bomvol smaakexplosies. Met onze Topkok Lars laten we zien dat streetfood niet alleen gezond kan zijn maar ook heerlijk nostalgisch en toegankelijk.
Wat te denken van origineel Franse uiensoep, suicide vietnamees broodje, kip massala, tostada kreeft, fish&chips, paella met gamba. Allemaal high end
comfortfood gerechtjes, ook lekker als ‘sharing dinner’.

FINE DINING:
Uiteraard staan er nog meer creatieve gerechtjes op de kaart en
is een op maat gesneden line-up van 3 of 4 gerechtjes nog steeds
mogelijk, ook met de bijpassende wijnen zoals je van ons gewend
bent.. We will serve the best!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    Valetparking of gratis parkeren aan de parklaan (loopafstand 10 min)
  • : Gratis parkeren in de buurt (Parklaan) & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
Margot H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Heerlijk gegeten en zeer gastvrij ontvangen. Ik stoorde me een klein beetje aan de überhippe aankleding en loungemuziek, maar misschien word ik gewoon oud :-)
Beste Margot, wij hebben niet de ambitie om superhip te zijn hoor, maar doen het wel op onze eigen manier. Bedankt dat je je ervaring hebt willen delen met andere gasten. Groet Hans
michelle V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Al heel lang wilde ik hier gaan eten, en afgelopen zaterdag zijn we hier met vrienden gaan eten en ben erg blij, alles was erg lekker, eten, wijn en de service was ook erg goed, alle mooi smaken pasten bij elkaar, vers en mooi presentatie. menu van de chef is echt een aanrader, minpunt :ik vond een beetje prijzig maar de moitewaard voor een leuke gelegenheid.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Restaurant Rosso is een geweldige ervaring.
We hebben genoten van alle heerlijke gerechten en verfijne smaken.
Heerlijke sfeer en gastvrije bediening.
We vonden het in een woord GEWELDIG.
lonneke B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Onze eerste kennismaking met Rosso was er een voor in de boeken! Waanzinnig lekkere sfeer en dito eten! Fabuleuze wijnen bij de overheerlijke gerechten. Wij voelden ons echt welkom in 'de huiskamer' van de eigenaar. Leuk dat ze hun eigen stijltje hebben, nononse, beetje brutaal, dat kan alleen als het allemaal klopt en dat doet het, meer dan dat zelfs!
Beste Lonneke, goed te lezen dat jullie een aangename eerste kennismaking hebben gehad bij Rosso en dat onze gastvrijheid en liefde voor het vak gewaardeerd wordt. Groet Hans
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Opnieuw weer heerlijk gegeten!
Is altijd een feestje als jij er bent Manon, tot snel groet Hans
Jitze K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Heerlijke ontspannen sfeer, leuke bediening en prachtige gerechten
Beste Jitze, fijn dat je de moeite hebt genomen om je bevindingen op Iens te zetten. Graag tot de volgende keer, groet Hans
Ann S.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Lekker gegeten, aangenaam kader, zeer vriendelijke bediening!
Beste Ann, bedankt voor je mooie review! Graag tot de volgende keer, groet Hans
Kwok T.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Voor de prijs die je betaalt mag er wel heel wat meer worden verwacht; zowel kwalitatief als kwantitatief.
Beste Kwok, jammer dat je de prijs=kwaliteit niet in juiste verhouding vond staan, groet Hans
Jaldert E.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Erg goed eten met veel nuances. Wat wel tegenviel is de ambiance. Het meubilaire inrichting is verouderd en doet erg rommelig aan
Beste Jaldert, goed te vernemen dat jullie lekker hebben gegeten. Jammer dat je ons interieur zo interpreteert, nog niet zo lang geleden hebben wij verbouwd. Groet Hans
fenna S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
We zagen Rosso staan in een mooie glossy magazine en onze aandacht was getrokken. We hebben online gereserveerd en kregen keurig een bevestiging.
Op de site, die er overigens gelikt uitziet, hadden we al wat gerechten uitgekozen die ons lekker leken. Op de avond dat wij er waren kregen we veel aandacht van de uiterst charmante eigenaar wat ons een bijzonder gevoel gaf. Hij stelde voor om ons te laten verrassen en dat deden wij maar al te graag. We hadden wel aangegeven dat wij heel graag de kreeft, zwezerik en schelpen wilde eten en dat werd keurig in onze verrassing verwerkt. We kregen bij iedere gang allebei een ander gerecht zodat wij gedurende de avond 10 gerechten konden proeven. Wat een feest! En nu komt het….. wij kozen het wijnarrangement en de patron schonk dus bij ieder gerecht een andere wijn, dus ook 10 wijnen, die niet alleen heel erg lekker waren maar ook tot in perfectie aansloten op de gerechten en ook de opbouw klopte helemaal. Als je dit voor elkaar krijgt krijg je een dikke tien en een zoen (welke met veel enthousiasme ontvangen werd).
Wij aten buiten en dat was heel prettig, eind van de avond ging de terrasverwarming aan en tot laat was het heel comfortabel. Volgende keer gaan we in het najaar en dan eten we binnen, wat ziet het interieur er schitterend uit! Wij zijn mega enthousiast en komen zeker terug, beloofd!!
Beste Fenna, dat is een recensie waar ik warme oortjes van krijg! Enorm bedankt voor jouw verhaal op Iens en heel graag tot snel. Groet Hans
Ruud R.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Werkelijk een streling voor de tong
Dank je wel Ruud, ik breng de complimenten graag aan de keuken over. Groet Hans
Karel B.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Een heerlijke avond gehad in dit fantastische restaurant. We hebben ons laten verrassen en iedere gang was een feestje voor het oog en tongstrelend! Vriendelijke en adequate bediening! En dan de wijnen paste er uitstekend bij.
xavier M.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
We zijn steeds aan het nagenieten van een topavond bij Rosso. We waren begonnen met een heerlijke gin tonic, eindelijk een lekkere en niet zo zuinig als bij veel andere restaurants. Wat hangt hier een mega vibe; leuk personeel, sexy sfeer zonder ordinair te worden, stijlvolle inrichting en een bijzonder goede keuken. Wat ons opviel is dat ze hier gewoon lekker alles op hun eigen manier doen, beetje brutaal, no nonsens maar wel met alle puntjes op de i. Knap hoor! Gelukkig hebben meer mensen Rosso ontdekt want het was afgeladen vol.
carlo M.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Op de eerste plaats mijn complimenten voor de smaak van de eigenaar; niet alleen voor de inrichting maar zeker voor het team! Stuk voor stuk hele leuke meiden, niet alleen heel mooi en goed gekleed maar ook zeer kundig, top!!! We hebben super lekker gegeten en de wijnen waren met zorg uitgekozen
kcr1985 .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Heerlijk verfijnd eten, superbediening. Menu van de chef is een aanrader, laat je verrassen. Als ik een nadeel moet noemen is het de opstelling van de hoge tafels, iets te dicht bij elkaar.
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
echt heel lekker gegeten!
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Een van de leukste en lekkerste restaurants van Rotterdam. Aparte setting met binnen/buiten terras, leuke baropstelling; bijzonder aardige eigenaar en leuk personeel. Eten is uitstekend; wijnen (bv in de bijpassende wijnarrangementen erg goed). Prijspeil ligt iets hoger dan elders, maar Rosso doet aan veel actie mee, dus als je een beetje oplet wordt het heel betaalbaar. De definitie voor een heerlijke avond uit.
ans K.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Compleet in de watten gelegd door de charmante eigenaar en zijn (denken we) vriendin of vrouw. Ze deden er alles aan om te zorgen dat wij een topavond hadden. Super lekker gegeten en mooie wijnen
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen en vanwege het mooie weer konden we kiezen om buiten te dineren. We begonnen met een heerlijke amuse en daarna hebben we voor het verassingsmenu gekozen. Dit is een echte aanrader!! Vooraf werd er iets over het gerecht verteld. De gerechten smaakte TOP!! De borden werden mooi opgemaakt. De gangen werden niet te snel achter elkaar opgediend. Door dit alles hebben we echt genoten en een gezellige avond gehad.
felice N.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Super mooie ambiance, lekker eten, voortreffelijke wijnen en heel leuk spontaan personeel die er samen met de eigenaar echt een feestje van maken