Rosso

Van Vollenhovenstraat 15 3016 BE Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Rosso

De menukaart van Rosso evolueerde zich langzaam maar zeker naar een vorm van specialisatie op het gebied van pure Hollandse ingrediënten in een creatieve internationale stijl. Maak kennis met de smaken van chefkok Lars Litz. De kaart biedt een keur aan verfijnde gerechtjes met een internationale touch. Ervaar een echte culinaire avond uit!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    WIJ ZIJN ONDANKS DE WEGOPBREKING IN DE VAN VOLLENHOVENSTRAAT GOED BEREIKBAAR! ROUTEADVIES: VANAF DE MAASBOULEVARD NAAR DE EUROMAST (MAAS AAN JE RECHTERZIJDE HOUDEN, LANGS DE CHINESE BOOT). BIJ DE VOPAK LINKS AF DE PARKLAAN OP EN DOORRIJDEN TOT AAN DE WE
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
pierre V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Op uitnodiging van vrienden hebben we hier prima vertoefd. Laat je vooral verrassen want dan gaan ze helemaal los in de keuken. Kleine maar zeer smaakvolle gerechtjes en wijnen waar wij bijzonder blij van werden. Laat ook het aperitief over aan de vakkundige brigade, wij kregen een ontzettend lekkere gin met een tonic geparfumeerd met angustura, fris en lekker!
Lekkere muziek, wij werden even helemaal meegezogen in de heerlijk vibe. Nog steeds aan het nagenieten.
senna N.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Op en top in de watten gelegd door Hans en zijn team. In de open keuken wordt op michelinster niveau gepresteerd en de wijnen zijn met zorg geselecteerd. Schitterende entourage, stijlvol, luxe maar toch het huiskamergevoel. Hoog service niveau op z'n Rotterdams, heerlijk!
Jan O.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Truffelsoep,kreeft en zwezerik goed.Tarbot te gaar.Wijn relatief duur.
remy K.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Deze keer een blind date bij Rosso, ultieme plek om indruk te maken! Super sfeer en heerlijk eten. Serviceniveau ligt heel hoog, leuke meiden die hun vak verstaan en een patron die trots is op zijn 'winkel' en terecht
babs S.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Voortreffelijk gegeten en gedronken afgelopen weekeinde met vrienden. We hadden een leuke hoge tafel met goed zicht op de open keuken.
We lieten ons verrassen met 5 gerechtjes en er keurig rekening gehouden met onze wensen. Het motto alles kan is waargemaakt.
De wijnen die werden geschonken pasten super bij de gerechten en tilden alle smaken naar een hoger niveau. Perfectie!
Attente bediening, niet alleen mooi maar ook stijlvol gekleed en met kennis van zaken. Leuk dat de uitbater onderdeel is van het team en zelf ook meegwerkt om het zijn gasten naar hun zin te maken. Wij houden van de stijl van Rosso die net even anders is dan bij restaurants die wij gewend zijn
Els V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten en fijne bediening
alwayspartytime .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Lars en Jordi weer op topniveau! Hans de perfecte gastheer, we zien Rosso steeds verder groeien. Prima uitleg over de wijnen, jong en enthousiast team. Geweldige gerechten!

Sonja en Henk
piccola .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijke avond gisteren gehad bij Rosso. Ik was hier nog niet eerder geweest en snap niet waarom! Wij genoten van het verrassingsmenu wat werd aangepast naar onze wensen. Dit was geen enkel probleem, we zijn uitstekend verrast! De witte huiswijn erbij is heerlijk. Enige minpuntje van de avond was een norse serveerster die het bestek meerdere malen op onze tafel smeet. Ze kan een voorbeeld nemen aan de andere dames, die een en al professionelaliteit en deskundigheid uitstralen. Al met al een fijn restaurant waar ik vaker terug wil komen.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijk eten in een fijne atmosfeer. Geweldige wijnen!
robboddaert B.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Al geruime tijd niet een recensie geschreven maar een bezoek aan Rosso medio vorige maand doet mij weer in de pen klimmen.

Rosso ligt in het Scheepvaartkwartier van Rotterdam. Prachtige buurt maar veelal slecht parkeren maar door de vip valet parking is daar dus aan meegedacht door Rosso.

Inrichting is redelijk strak en trendy wat ons goed bevalt. Mijn partner en ik hebben totaal andere smaken maar ook daarin werd meegedacht. Zij kon haar voorkeuren aangeven voor oa kreeft en zwezerik aan ik koos voor wat meer klassieke zaken als eendeborst en rund. Beiden perfect.

De gastheer koos treffende wijnen waarvan met name de sauvignon blanc heerlijk was. Top adres.
Luco O.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk eten en hartelijke ontvangst. Volle zaak, alleen tegen het einde van de avond werd de service minder. Zo moesten we geregeld wachten op drankjes en de rekening. Klein minpuntje op een verder fantastische avond.
Pieter G.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Op Valentijnsavond met mijn partner bij Rosso gegeten. Mooi gerechtjes en heerlijk qua smaak. Wel jammer dat het allemaal erg lang duurde. Nu anderhalf uur het 1e gerechtje op tafel. Ook de rekening kwam niet nadat wij erom gevraagd hadden. Maar men kwam weer vragen of wij nog iets wilden bestellen. Nee dus. Voor een doordeweekse avond was het voor ons laat genoeg geworden.
kik M.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Voor mij en mijn tafelgenote was het de eerste keer dat wij Rosso hebben bezocht. Jammer dat we deze leuke zaak niet eerder hebben ontdekt. Verscholen achter een grote poort ligt hier volgens ons een van de mooiste plekkies van Rotterdam. Binnengekomen werden wij gelijk meegezogen in de heerlijke vibe die hier hangt. Toen wij door de keuken het restaurant binnenkwamen waren de koks al flink in de weer en zagen wij de lekkerste dingen die bereid werden. Natuurlijk lieten wij ons graag verrassen door de enthousiaste eigenaar die een leuk team om zich heen heeft verzamelt. De sfeer zit er goed in. Mooie inrichting, eigentijds, een hele eigen stijl van muziek (lees een hele goeie stijl!) en gaaf servies. Vergeet zeker geen kaas uit te zoeken van de mooie kaastrolley
valerie B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Fantastische avond gehad in deze hotspot. Mooie gerechtjes, super wijnen een bijzonder attente bediening. Stijlvolle inrichting
lara V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Een verwenweekeinde gehad in Rotterdam en met als hoogtepunt een etentje bij Rosso zaterdag. En dan bedoel ik ook een hoogtepunt want Rosso is uniek in zijn soort. Mooi dat ze hier een heel eigen sfeertje hebben gecreëerd, knap hoor, ongedwongen sfeer maar het klopt wel allemaal, superlekkere muziek, goeie vibe, mooie inrichting, chique maar toch heel comfortabel. De gerechten worden geserveerd op mooi servies, ook weer niet standaard en erg mooi. Superlekkere gerechtjes van topkwaliteit. Ontzettend leuke meiden in de bediening, we aten eerst aan de bar en vonden het meisje achter de bar wat ongeïnteresseerd, de eigenaar compenseerde dat ruimschoots en toen wij later aan tafel gingen hadden wij veel aandacht van de andere dames in de bediening die er alles aan deden om het ons naar de zin te maken. Een dikke 10!
leonie B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Superleuke ervaring bij Rosso afgelopen weekeinde. We hebben ons laten verrassen met geweldige gerechten en ook met de bijpassende wijnen. Top!
Ontspannen sfeer, leuke bediening met verstand van zaken en een eigenaar die veel aandacht geeft aan zijn gasten, mooi om te zien als mensen zo enthousiast zijn en er alles aan doen om je een leuke avond te bezorgen. Lekkere muziek, chique uitstraling, wij komen terug
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Persoonlijke ontvangst, heerlijk eten met uitstekende bediening. Ideale ambiance voor een avondje uit! Gastheer Hans en zijn team zorgen voor de juiste sfeer en een onvergetelijke avond.
Victor T.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het eten is super. Prijs kwaliteit perfect.
De bediening, te weinig gastvrouwen / mannen in verhouding tot de tafels. Lang wachten dus om geserveerd te worden.
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Vrijdagavond met vrienden in dit sfeervolle restaurant gegeten. De ontvangst was gastvrij, de bediening vlot. We kozen ervoor ons te laten verrassen. Vier kleine gerechtjes met daarbij een wijnarrangement (BOB), precies voldoende. De gerechten waren hoog van kwaliteit; de smaak was vol en puur, de gaarheid perfect en het was een plaatje om te zien. Een kopje thee na en de avond was alweer bijna om. We rekenden ca. € 370,- af met z'n vieren. Best een pittige rekening, maar daar heb je dan ook wat voor. Het enige minpunt vond ik het volume van de muziek, iets te hard om al je tafelgenoten te kunnen verstaan. We komen hier zeker nog eens terug. herhaling vatbaar.
L H.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Complimenten voor Lars, Jordy & collega's voor een heerlijke avond. Het eten was weer goddelijk!!! Iedereen heeft een top avond gehad.