Rosso

Van Vollenhovenstraat 15 3016 BE Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Rosso

De menukaart van Rosso evolueerde zich langzaam maar zeker naar een vorm van specialisatie op het gebied van pure Hollandse ingrediënten in een creatieve internationale stijl. Maak kennis met de smaken van chefkok Lars Litz. De kaart biedt een keur aan verfijnde gerechtjes met een internationale touch. Ervaar een echte culinaire avond uit!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    WIJ ZIJN ONDANKS DE WEGOPBREKING IN DE VAN VOLLENHOVENSTRAAT GOED BEREIKBAAR! ROUTEADVIES: VANAF DE MAASBOULEVARD NAAR DE EUROMAST (MAAS AAN JE RECHTERZIJDE HOUDEN, LANGS DE CHINESE BOOT). BIJ DE VOPAK LINKS AF DE PARKLAAN OP EN DOORRIJDEN TOT AAN DE WE
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
lara V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Een verwenweekeinde gehad in Rotterdam en met als hoogtepunt een etentje bij Rosso zaterdag. En dan bedoel ik ook een hoogtepunt want Rosso is uniek in zijn soort. Mooi dat ze hier een heel eigen sfeertje hebben gecreëerd, knap hoor, ongedwongen sfeer maar het klopt wel allemaal, superlekkere muziek, goeie vibe, mooie inrichting, chique maar toch heel comfortabel. De gerechten worden geserveerd op mooi servies, ook weer niet standaard en erg mooi. Superlekkere gerechtjes van topkwaliteit. Ontzettend leuke meiden in de bediening, we aten eerst aan de bar en vonden het meisje achter de bar wat ongeïnteresseerd, de eigenaar compenseerde dat ruimschoots en toen wij later aan tafel gingen hadden wij veel aandacht van de andere dames in de bediening die er alles aan deden om het ons naar de zin te maken. Een dikke 10!
leonie B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Superleuke ervaring bij Rosso afgelopen weekeinde. We hebben ons laten verrassen met geweldige gerechten en ook met de bijpassende wijnen. Top!
Ontspannen sfeer, leuke bediening met verstand van zaken en een eigenaar die veel aandacht geeft aan zijn gasten, mooi om te zien als mensen zo enthousiast zijn en er alles aan doen om je een leuke avond te bezorgen. Lekkere muziek, chique uitstraling, wij komen terug
info662 .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Persoonlijke ontvangst, heerlijk eten met uitstekende bediening. Ideale ambiance voor een avondje uit! Gastheer Hans en zijn team zorgen voor de juiste sfeer en een onvergetelijke avond.
Victor T.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het eten is super. Prijs kwaliteit perfect.
De bediening, te weinig gastvrouwen / mannen in verhouding tot de tafels. Lang wachten dus om geserveerd te worden.
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Vrijdagavond met vrienden in dit sfeervolle restaurant gegeten. De ontvangst was gastvrij, de bediening vlot. We kozen ervoor ons te laten verrassen. Vier kleine gerechtjes met daarbij een wijnarrangement (BOB), precies voldoende. De gerechten waren hoog van kwaliteit; de smaak was vol en puur, de gaarheid perfect en het was een plaatje om te zien. Een kopje thee na en de avond was alweer bijna om. We rekenden ca. € 370,- af met z'n vieren. Best een pittige rekening, maar daar heb je dan ook wat voor. Het enige minpunt vond ik het volume van de muziek, iets te hard om al je tafelgenoten te kunnen verstaan. We komen hier zeker nog eens terug. herhaling vatbaar.
L H.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Complimenten voor Lars, Jordy & collega's voor een heerlijke avond. Het eten was weer goddelijk!!! Iedereen heeft een top avond gehad.
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Door de hoge recensies hier terechtgekomen. En die liegen er niet om. We hadden het verassingsmenu wat heerlijk was. Kreeft echt van hoge kwaliteit! Ken weinig restaurants die het eten ook nog voor zo'n prijs aanbieden met zo'n hoge kwaliteit!
demi S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Rosso heeft alles wat je van een restaurant anno 2017 mag verwachten. Goede service, heerlijke gerechtjes en veel wijnen per glas. Over alles lijkt te zijn nagedacht en met smaak uitgewerkt. Ook een heel leuk servies, eigentijds en passend bij de gerechten. Wij zijn fan!
Connie R.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Het verrassingsmenu was top. Ik eet op dit moment geen vis en geen vlees en ik heb super lekker gegeten. Verrassende maar ook traditionele gerechten (zoals de heerlijke truffelsoep) en goede bediening. We hebben een top avond gehad!
Jolanda S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Fantastisch personeel hulpvaardig en vriendelijk met kennis van zaken
Prachtige wijnen die goed passen bij de gerechten
Eigenaar cq bedrijfsleider was ook een hele vriendelijke belangstellende man
Het eten was uit de kunst
Rene en Jolanda Scholte
Willem-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Een gezellig eigentijds restaurant. We hadden met 6 personen een 5 gangen verrassingsmenu dat afwisselend vlees en vis echt heerlijk was. Vriendelijke en behulpzame bediening waar veel restaurants nog iets van kunnen leren.
Caner H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Het was goed, maar niet WAUW. Ik had meer verwacht qua smaak. Personeel was erg vriendelijk. Voor de rest wel goed, maar verwacht niet te veel.
ben R.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Kom ik op een donderdagavond in een superdruk Rosso veel bekenden tegen. Leuk allemaal relaties die er met hun business club aan het eten waren. Je zou verwachten dat de januarimaand een rustige maand is voor restaurants maar bij Rosso is dat zeker niet het geval. Op een hoge tafel genoten wij van steak tartaar, rog, tarbot en zwezerik, helemaal super bereid, wat een 'dikke' smaken. Een topwijn uit Italie maakte de avond compleet, dat in combinatie met een service niveau wat extreem hoog ligt maakt Rosso tot ons nieuwe 'clubhuis'
diana V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Rosso is een icoon in Rotterdam, wij vernamen van de eigenaar dat dit té gekke restaurant al ruim 17 jaar is gevestigd in dit mooi pakhuis.
Wat ons betreft komen daar nog minimaal 17 jaar bij. Wat een mooie zaak en wat ziet het er allemaal top uit. Natuurlijk kwamen wij niet alleen om het interieur te bewonderen maar op de eerste plaats om te eten. Wij smulden van steak tartaar, rog, heerlijke tarbot en een lekkere stukje rundvlees van de Nederlandse groenzoom. Top! Goede uitleg van de gerechten en de bijpassende wijnen. Leuk team van spontane meiden met verstand van zaken en een eigenaar die er ook alles eraan doet om zijn gasten te verwennen. De muziek is een belangrijk onderdeel van de sfeer, leuk zo’n geheel eigen stijl!
Ritch S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Top, top en top!
Samen met een vriend na lange tijd afgesproken en deze tent voor het eerst bezocht. Super lekker verrasings 4-gangen menu op met perfecte balans tussen vis en vlees en hoeveelheid. Bijpassende wijnen heerlijk en kaasplankje toe een genot en dat allemaal opgediend door een dame die haar vak verstaat. Een aanrader en ga hier zeker terug.
guusje S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Wij hadden wat te vieren op maandag en onze keuze was op Rosso gevallen. Een goede keuze! Het was druk en de sfeer was relaxed, bruisend en dynamisch. Mijn partner liet zich verrassen en ik koos zelf van de kaart. Fenomenale smaken! De verrassing bestond uit 4 gerechten en ik koos er 3. Attent dat er als extraatje een ' amuse' tussendoor werd geserveerd zodat wij toch allebei 4 gerechtjes hadden. Een mooie fles wijn erbij die ook nog per glas te bestellen was. Uitstekend service niveau. Leuk dat het nog ergens 'leeft' op maandag in Rotterdam. Klassetent
Ella M.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Goede, attente ontvangst met uitleg aan tafel over de menumogelijkheden; ruim de tijd tussen de verschillende gangen zonder dit vervelend was; bij elke gang ook weer uitleg over wat er op je bord lag.
martine K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Dit was de beste avond van het jaar! Super gegeten, vooral de makreel, softshell en zwezerik waren top, minimaal 1 Michelin ster waardig! Dat geld ook voor de wijnen en de service, ook een dikke 10 voor de aankleding en keuze van het servies; ze hebben hier smaak!!
corne M.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Verrassend goed gegeten. Het was aangenaam vertoeven op deze doordeweekse avond. Het restaurant was lekker gevuld, met name met zakelijk publiek. Na een perfecte gin tonic hadden wij overleg met de gastheer. Het voorstel om ons te laten verrassen sprak ons wel aan, maar wij wilden eigenlijk de wijn zelf uitzoeken. Daar had de patron een prima oplossing voor; wij kozen eerst de wijn uit en de keuken paste de gerechten op de wijnen aan. Dat is nou flexibel, ze denken hier 'out of the box' en dat is een instelling wij blij van worden. Volgende keer neem ik mijn echtgenote mee. Naast de complimenten aan de keuken ook complimenten over de bediening, ze zijn niet alleen mooi en zien er geweldig uit in mooie jurkjes (ook met een groot onderscheidend karakter) maar hebben ook verstand van zaken met een eigen 'touch'
bert R.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Deze keer zakelijk gegeten bij Rosso. Wij hebben al een keer prive een topavond gehad bij dit hippe restaurant en nu bewijzen ze ook dat ze voor de zakelijke gast een prima lokatie zijn.
We hadden veel te bespreken en dat voelden de perfect aan, gedoseerde aandacht op het juiste moment. klasse!
De keuken presteerde wederom op michelinsterren niveau en de wijnen waren ook weer voortreffelijk, mooie opbouw en op perfecte temperatuur.