Over het restaurant Rosso

COMFORTFOOD & STREETFOOD
ROSSO brengt het naar NEDERLAND! In Rotterdam, met als doel weer heerlijk ongedwongen en BETAALBAAR! Genieten van wereldgerechten waar we allemaal dol op zijn.
Weg met de Goji bessen en tarwegras maar weer heerlijk genieten van "quilty-pleasures" die niet alleen heerlijk zijn maar bomvol smaakexplosies. Met onze Topkok Lars laten we zien dat streetfood niet alleen gezond kan zijn maar ook heerlijk nostalgisch en toegankelijk.
Wat te denken van origineel Franse uiensoep, suicide vietnamees broodje, kip massala, tostada kreeft, fish&chips, paella met gamba. Allemaal high end
comfortfood gerechtjes, ook lekker als ‘sharing dinner’.

FINE DINING:
Uiteraard staan er nog meer creatieve gerechtjes op de kaart en
is een op maat gesneden line-up van 3 of 4 gerechtjes nog steeds
mogelijk, ook met de bijpassende wijnen zoals je van ons gewend
bent.. We will serve the best!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    Valetparking of gratis parkeren aan de parklaan (loopafstand 10 min)
  • : Gratis parkeren in de buurt (Parklaan) & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
ontheroadagain .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2014
Wat een gaaf restaurant in een leuk hofje midden rotterdam, hier gekomen op aanbeveling van vrienden en ze hebben niet ovedreven. Echt leuke bediening en hele trendy inrichting, eten was zelfs beter dan wat ik had verwacht, de wagayu hotstone was echt lekker en ook de tonijn was echt geweldig. Het is niet het allergoedkoopste gerecht, maar snap ook niet dat de mensen daar oer klagen, de menu prijs staat op de website. MIJn vrouw en ik hebben hier van 6 tot 2 vertoefd onder genot van de heerlijkste wijnen, waarvan wij zelfs het bestaan niet wisten en het eten is nog net niet michelinster waardig. Wij waren net iets over de 100 euro kwijt voor wat ik vcind een van de beste dineravonden ooit, lekkere muziek, goede inrichring, leuke mensen en avond vullend programma. Toppie!
Michel M.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Zaterdagavond voor de eerste keer kennisgemaakt met Rosso. Wat een beleving!
Wij hadden al een paar keer gebeld maar het was helemaal volgeboekt. Attent dat ze aanboden om ons op de reservelijst te zetten. Begin van de avond werden wij gebeld met de mededeling dat er om 21 uur een tafel beschikbaar was. Top service. Wij waren er omstreeks 20.30 en hebben even buiten een drankje gedaan. De aanbevolen Rosso pizza smaakte voortreffelijk, royaal met truffel. Wij waren al verheugd op de rest van de avond. De gastheer stelde voor om ons te laten verrassen met een sharing dinner, bestaande uit vier 'rondes' met allebei andere gerechten. Geweldige suggestie want op deze manier aten wij 8 gerechten. Geen hoofdgerechten maar alleen maar tussengerechtjes. Wat koken ze hier op een mooi niveau en wat zijn de keuken en bediening goed op elkaar ingespeeld. Hier kunnen veel restaurants iets van opsteken. Gerechten als crabsalade met kingcrab, steak tartaar van weiderund, wilde zeebaars en voortreffelijk lamsvlees. De tafel naast ons had een soort steen op tafel wat heel lekker rook dus wij vroegen wat dat was. Het bleek een hotstone te zijn met wagyu rund. Dat wilden wij ook! dus als extra gang dit besteld. Toptoptop. Dunne plakjes wagyu rund op een steen van 450 graden met truffelbouillon. Zo hebben wij nog nooit vlees gegeten! Ook een verrassende wijnkaart met heel veel wijnen per glas.
Wat ons betreft was het een zeer geslaagde avond en gelukkig denken meer mensen er zo over want het was giga druk. Een aanrader.
proevert123 .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
We hebben verschrikkelijk goed gegeten bij Rosso op het WHT in rotterdam, waar we waren uitgenodigd door familie die hier hun besloten verjaardag vierde. We hadden een menu besteld met asperges en kaviaar en steak tartar en zeebaars met quinoa, allemaal zeer kundig bereid en de bediening was uitstekend, zelfs toen het restaurant overvol begon te worden. Wij zaten aan het begin van het resstaurant aan een grote lange tafel en het was echt heel gezelig en druk.
Victoria V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Verjaardagdiner bij Rosso. Ruim van te voren gereserveerd en toen we aankwamen mochten we aan de bar plaatsnemen. Wij dachten voor een aperitief, maar dit bleek voor de hele avond. Gevraagd of we aan een normale tafel mochten zitten aangezien we dat een stuk prettiger vinden. Werd geregeld.
Daarna enorm genoten, 4 gangen diner gekozen en aangegeven dat we van alles wat wilde proeven. De eigenaar (denk ik) heeft dit mooi voor ons verzorgd, hij gaf aan wij gaan het regelen en vroeg wat we perse wel en niet wilde eten. 8 diverse gerechten geproefd met als extra de Wagyu die enorm lekker was. Elk gerecht was heerlijk, mooie wijnen erbij en een fijne service. Lekker Rotterdams doorpakken maar met gevoel voor detail en sfeer.
Irene Z.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Gisteren gegeten en genoten tijdens de iens diner dagen. Na een enthousiast welkom zijn wij naar onze tafel toe begeleid. Wij waren hier voor de eerste keer en waren verrast over de het mooie plekje hier in Rotterdam. Als aperitief namen wij een lekker glas witte wijn, attent dat het meisje van de bediening vroeg wat voor wijn wij lekker vonden, omdat wij benieuwd waren naar de huiswijn hebben wij deze gekozen, het bleek een heerlijk sauvignon blanc te zijn uit portugal, top om de avond mee te beginnen. Zonder te vragen kregen wij een lekker bordje aangeboden met heerlijke olijven en een soort tonijnmayonaise. Dat smaakte allemaal lekker. Omdat zij doorhadden dat wij nieuw waren in Rosso kwam de eigenaar (tenminste die uitstraling had deze meneer) een praatje maken en iets vertellen over Rosso en de formule die zij normaal hebben. Dit sprak ons zo aan dat wij naar de menukaart vroegen, allemachtig wat een mooie menukaart.
Eigenlijk hadden wij spijt dat het iens menu moesten nemen. Toen wij dit aan de gastheer vertelde stelde hij voor om meer gerechtjes te serveren en dat de menuprijs van de iens gewoon verrekend kon worden. Dat noem ik nog eens service!
Wij begonnen met supermalse en verse tonijn met caviaar, daarna aspergesoep met coquilles gevolgd door zeebaars met quinoa. Het hoofdgerecht was een mooi stukje runderzijlende, super mals en precies goed gebakken.
Voor de wijn kozen wij uit de wijnkaart een sauvignon blanc uit de loire, geserveerd in van die lekkere grote glazen.
Onverwacht dus eigenlijk de hele avond hier gezeten en genoten. De bedoeling was om 'even een drie gangen menuutje' te eten maar het werd een heuze culinaire avond.
Omdat wij ons zo welkom voelde en het personeel er alles aan deed om ons een leuke avond te bezorgen komen wij hier graag terug ook na de iens week.
Wat ons opviel dat de sfeer zo lekker relaxed was en dat de hele brigade rust en professionaliteit uitstraalde. Gaaf ook dat de keuken helemaal open is en dat je af en toe een blik kon werpen op het hart van de restaurant.
Dit zijn de mooie momenten die wij koesteren
IVI73 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2014
Met de Iens dinner dagen bij Rosso gegeten, na een warm welkom werden we aan de bar gezet, voorzien van wijn advies (Chileense Chardonnay) en heerlijk warm vers brood met voortreffelijke olie, wat zeezout, een visboter en olijven. Na overleg (laten we ons verwennen en zo ja zijn er dingen die we echt niet lusten) hebben we het besloten ons te laten verwennen en verassen en een uitbreiding naar een 4 ipv 3 gangen besloten. Ook gevraagd of we aan een hoge tafel mochten zitten ipv de bar, wat geen probleem was enkel het voorgerecht hebben we aan de bar gegeten, mooi opgelost, prima service. Vooraf genoten wij van zeer fijne (rouwe) tonijn met haringeitjes en een chutney van komkommer, daarnaast een "dressing" van room en gember, mooie combinatie (al vonden wij de komkommer iets te veel de overhand hebben). Er werd nog wat brood gebracht, heerlijk! Het tussengerecht bestond uit gegrilde wilde zeebaars op een bedje van iets met superfood, erg lekker maar vergeten hoe het heet. Vervolgens als hoofdgerecht runderlende zeer mooi gebakken en heerlijk rosé van binnen, met een jus van rode wijn op een rode ui compote en vergezelt van een runder bitterbal (het geheel zag er niet alleen erg mooi en grappig uit de bal was zeer smakelijk). Bij het hoofdgerecht heerlijke oma's frieten knapperig en met een dragon mayonaise erg lekker. Toe ben ik weer verwend, ik ben geen toetjes mens ik kreeg 4 mooie kaas soorten met noten vruchten brood en pruimen, mijn partner mocht ook kiezen en koos de crème brulee. Als afsluiter een espresso (hier had een klein glaasje water welkom geweest) wij hebben al met al echt genoten! Het personeel is zeer vriendelijk, geduldig, neemt echt de tijd voor je en de eigenaar komt even voor een praatje, informeert nog even of alles naar wens is, ja echt haast ouderwets verwend worden. Wij komen zeker terug!
Nog een klein grapje bij het vertrek, er hangen mooi doeken in de zaak maar allen van dames mooi geposeerd en aangegeven dat er best 1 mannelijk doek bij mag. De dames die op het net aangelegde terras zaten waren het eens hiermee, wie weet.......
Petra R.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2014
In het kader van de Iens Diner Dagen hadden we een restaurant uitgekozen in de duurste categorie. Het is een mooie kans om eens een kijkje te nemen zonder direct je zakgeld van een hele maand er door heen te jagen. Het werd Rosso op het Westelijk Handelsterrein.
Ik was zelf wat aan de vroege kant en moest nog wachten op mijn tafelgenoot. Het was jammer dat de bediening me pas na 10 minuten vroeg of ik ondertussen wat wilde drinken. Ja, graag!
We hadden het IDD 3-gangen-verrassingsmenu en namen er een extra tussengerecht bij. Achtereenvolgens kregen wij geserveerd:
Voorgerecht van rauwe tonijnstukjes met kaviaar en gember. Fijn van smaak, goede combinatie, heerlijk.
Het tussengerecht was een opgeschuimde aspergesoep met ei en ham. Heel kleine hoeveelheid, niet echt uitgesproken of verrassend van smaak.
Als hoofdgerecht medium rare boeuf met rodewijnsaus en stukjes rode kool, opgediend met één kalfsbitterbal met dragonmayonaise en een halve groene asperge. We kregen er lekkere dikke frieten met gekruide mayonaise bij. Te weinig voor een hoofdgerecht en veel te weinig groente. Bitterbal was goed gevonden, leuk. Stukje boeuf moest het vooral van de saus hebben.
Het nagerecht was een amandel pannacotta met verse frambozen, amandelschaafsel en amandel-vanilleijs. Hoewel ik niet zo’n toetjes-type ben, vond ik dit het lekkerste gerecht. Pannacotta smaakte goed, niet te zoet, lekker met het ijs en de amamndelschaafsel. Veel variatie in temperatuur en structuur.
Omdat het bij een verrassingsmenu moeilijk wijn kiezen is, namen we het wijnarrangement. Vanwege de gerechten vooral witte wijn. Geen verrassende keuzes, behalve de Chinese chardonnay . Het meisje zei nog dat de wijn naar vanille en boter smaakte, maar dat het letterlijk naar gesmolten boter zou smaken (en voelen!) hadden we niet verwacht. Deze wijn hebben we niet opgedronken. We kregen er een sauvignon Blanc voor in de plaats, dat was wel netjes. De lekkerste wijn die er tussen zat was de dessertwijn, een Muscat de Rivesaltes. Niet te zoet, niet te ‘dik’, gewoon lekker bij het nagerecht.
Tot slot toch nog een paar opmerkingen. Het personeel doet zijn (maar vooral haar) best, maar wist mij niet te overtuigen. Het kwam bij mij over als aangeleerd, ingestudeerd gedrag, maar niet niet vanuit het hart… maar het kan aan mij liggen.
De hoge tafels met de hoge stoelen zien er prachtig uit, maar ik vind het helemaal niks. Een beetje Bourgondiër past er niet in en met je voeten moet je heel de tijd op een stang zitten, want je kunt niet bij de grond. Wat mij betreft overbodige hippigheid.
Bij thuiskomst heb ik mij verwend met een bakje kwark, want na dit diner had ik gewoon nog trek! En dat in combinatie met de prijs die we uiteindelijk moesten betalen (€30 + € 12,50 voor 4-gangen-menu en € 30 voor 4 wijntjes) is voor een reden om hier niet meer naar terug te gaan.
noortjezeelenberg .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Afgelopen week gegeten bij Rosso op het Westelijk handelsterrein, wat ons betreft een van de mooiste locaties van Rotterdam. Wat hebben wij een leuke avond gehad. De sfeer voelt al gelijk lekker als je binnenkomt, je voelt je ook gelijk erg welkom door de vriendelijke bediening. Gaaf dat je door de keuken binnenkomt, je krijgt al gelijk trek als je de mooie kaasplank ziet. De koks waren druk bezig en wij zagen al gelijk wat mooie gerechten voorbij komen. Omdat wij zelf kookfanaat zijn vroegen wij om een tafel vlakbij de keuken. Dat was geen probleem en omdat wij aangaven dat wij zelf graag koken hadden wij extra de aandacht van het personeel.
Bij het aperitief werd voorgesteld om wat lekkers te nemen, dat vonden wij een goed idee en werden verrast door een Rosso Pizza; heerlijk met truffel en parmezaanse kaas.
Mijn vriend liet zich verrassen door de keuken met een zogenaamde ' line up' van 3 gerechten (40 euro, prima prijs voor drie gerechten zonder dessert).
Zelf had ik al wat lekkere dingen op de kaart gezien dus koos ik a la carte. Een heerlijke crabsalade met kingcrab, mijn vriend kreeg als verrassing een steak tartaar. Mijn keuze was verder asperges flamande, gaaf dat er aan tafel caviaar bij geserveerd werd. Mijn tafelgenoot kreeg zeebaars met quinoa. Wel even de gerechten halverwege geruild; allebei waren ze verrukkelijk. Omdat ik verzot ben op zwezerik dit gerecht gekozen, mooi krokant gebakken met kalfsjus (een van de lekkerste zwezerik ooit gegeten). Aan de andere kant van de tafel Hollands weiderund van een meesterslager.
Wij kozen voor een fles huiswijn; een witte portugese sauvignon blanc. Prima! Bij de vleesgerechten allebei een glas Malbec.
De sfeer was heerlijk; goeie muziek en veel trendy mensen. Je zag iedereen genieten van een avondje uit. Wij gingen rond 24.00 uur weg omdat de oppas moest worden afgelost anders waren wij nog even gebleven want het was nog lekker druk.
Rosso bedankt voor deze leuke avond, jullie gaan ons zeker terug zien.
EetclubRotterdam .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
In een mooi en pitoresk stukje rotterdam met den heeren op onze schreden naar Rosso geweest, natuurlijk kritisch en sceptisch naar aanleiding van de soms wisselende recenties op iens.

De meest voornaeme leden meegenomen en voorgenomen om toch vooral deze avond te genieten en het eten tot ons te laten komen en dat begon veurtreffelijk met een mooi schaaltje oesters en sashimi van hoge kwaliteit tonijn met een komkommer chutney, echt uiterst hoge kwaliteit. Het eten werd vergezeld met een overheerlijke viognier, die zelfs het gebiedje condrieu de mond snoert.

Daarna hebben wij de charmante gastheer het menu laten samenstellen en hebben wij ons ondergedompeld in de sfeer van het mondiale restaurant met een inrichting waar wij als rotterdammers alleen maar trots op kunnen zijn. Prachtige kunst aan de muur in de vorm van mooie vrouwen in het zwart en wit tot het plafonnd en gezeteld in hoge stoelen van het beste kwaliteit fluweel. We kwamen gewoonweg ogen en oren tekort.

De gangen kwamen in het tempo die voor ons perfectie leek want wij kwamen niet om te bunkeren, maar om te genieten wat het leven voor ons in petto heeft. De asperges flamange was koningswaardig en de lam rook nog naar het groene gras waar het zijn jonge leventje heeft doorgebracht, wat een malsheid. Daarna hebben wij ons laten overhalen tot de hete steen met het zogenoemde wagayu rund, wat zijn leven heeft doorgebracht met massages, klassieke muziek en veel bier, het had zomaar lid kunnen zijn van onze club. Maar wat een festijn! Ongeleufelijk smaakvol en wat een beleving, we hebben meerder porties laten aanrukken.

De wijnen die per glas gesereveerd werden waren allen zeer origineel en vindingrijk en we hebben het ons wel laten bekomen.

UIteindelijk waren de leden dusdanig aangeschoten dat we ons door de gastheert hebben laten overtuigen een chauffeur te regelen die ons prima heeft thuisgebracht.

Uitzonderlijk goede service en wij sluiten ons volledig aan bij de postieve meerderheid van dit fenominale gastronomisch establischement. Tegen alle anderen zouden wij zeggen; hef het glas en geniet, want dit is iets waar we als rotterdammer trots op moeten zijn en niet sikkeneurig. De overige leden waren jaloers en geneigd ons oordeel snel te evaluaren.
charleswegman .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Met vrienden een vrijgezellenavond gevierd bij Rosso. Wat hebben we een topavond gehad.
Vantevoren hebben we email contact gehad omdat het een bijzondere avond moest worden, nou dat hebben ze begrepen! Ontvangst was hartelijk; lekker aan de bar begonnen met Peroni bier en sashimi van tonijn en iberico. De gastheer stelde een 'sharing dinner' voor; in een paar rondes bijna alle gerechten van de kaart proeven. Wat was het allemaal lekker, zeker omdat wij met vrienden onder elkaar waren is deze manier van eten ontzettend leuk en informeel.
Wij zaten aan de chef's tabel, een super plek voor ons gezelschap. Ik denk dat wij inderdaad de hele kaart hebben gehad, van superverse tonijn, smeuige crabsalade tot kabeljauw met caviaar en Hollands weiderund. Er wordt hier met smaak gekookt!
Omdat wij een heel programma hadden kozen wij voor flessen huiswijn op tafel; mooie wijnen en betaalbaar.
De hele sfeer paste precies bij onze avond; eigenlijk zouden we nog door naar de kroeg maar wij hadden het zo naar ons zin dat we weer aan de bar van Rosso bleven hangen. Lekker aan de gin tonic; Hendricks met fever trea tonic in mooie grote wijnglazen; dat smaakt!!
Ik kom hier zeker snel terug en ga niet wachten op de volgende vrijgezellenavond maar kom dan lekker met mijn meisje, denk dat we dan aan de bar gaan eten.
Rosso bedankt dat jullie deze avond voor ons onvergetelijk hebben gemaakt!
Julie F.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Vorige week bij Rosso gegeten! De entourage en locatie van dit zeer hippe restarant doet veel met de zaak! Ze hebben veel verschillende wijnen open staan en laten je uitgebreid proeven. De stijl van meerder kleine gerechten spreekt mij heel erg gaan! Ze gaan mee in het koken en bereiden van deze tijd! Zo kreeg ik een stukje zeebaars op een bedje van quinoa! Heerlijke avond gehad! Bedankt jongens ga zo door!
arbeidadelt .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Ik heb al aardig wat gezien en geproefd qua restaurants in Nederland en was ter viering van een speciale gelegenheid met mijn vriendin afgereisd voor een (kort) weekend Rotterdam en deze nr. 1 van R'dam met het waanzinnig hoge gemiddelde cijfer van 9,4 leek de perfecte plek om samen te gaan dineren. Mijn hoge verwachtingen leken bij binnenkomst nog bewaarheid te worden: we werden vriendelijk ontvangen en we hadden een leuk tafeltje. De zaak ziet er van binnen heel sfeervol uit. Een glaasje Champagne om mee te beginnen misschien? Prima idee natuurlijk. So far so good. Misschien iets kleins bij de Champagne om te eten? Een mini pizza werd het en een schaaltje jamon iberico. De mini pizza bleek koud bij aankomst en werd later vervangen door een iets warmere, de jamon iberico was OK maar niet bijzonder. We hadden niet vooraf naar de prijs van deze versnaperingen gevraagd, maar waren hoe dan ook onaangenaam verrast door de gehanteerde prijze van 13 euro voor de flinterdunne mini pizza en 14 euro voor de jamon iberico... Tel uit je winst. We bestelden een verrassingsmenu van 3 gangen (kleine gerechtjes zogezegd, à raison van 40 euro p.p.); het was (te) lang wachten op de 1e gang, want we waren inmiddels meer dan een uur binnen en ook voor de overige (niet bijzondere, noch in opmaak, noch qua smaak) twee gerechten moesten we te lang naar onze zin wachten. Al wachtend viel het sowieso op dat de bediening niet heel efficiënt bezig was. Door al het gewacht zagen we een dessert niet meer zitten en vroegen we de rekening die maar liefst meer dan 150 euro bedroeg! (flesje plat water van Acqua Panna, 7 euro, voorbeeldje)
Resumerend: onbegrijpelijk deze hoge waardering voor Rosso, ze zouden wat mij betreft rood mogen worden voor deze afzetterij (een slotvraag "was alles naar wens?" werd ook niet gesteld, omdat men mijn antwoord waarschijnlijk al vermoedde). Leuk decor, maar qua eten totaal niet bijzonder, mankerende service en een prijs/kwaliteit verhouding die nergens op slaat. Een echte afrader dus wat mij betreft en ik was zelfs zo boos dat ik voor het eerst een recensie op iens.nl over een restaurant heb geschreven als gevolg hiervan...
marymarlon .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
We hadden hele hoge verwachtingen maar dat werdt een grote terleurstelling.De oesters waren goed maar ja is een kwestie van bestellen meer niet.Het eerste wat we te horen kregen was jullie zijn voor het iens menu maar dat is niet genoeg dan vertrek je met honger voor 12.50 krijg je er wat bij nou je kan haast niet anders. De start was steak tartaar leek of deze over was van de vorige avond zo verdroogt was de buitenkant viel erg tegen. De aspergesoep was lekker daarna het lams vlees deze was lekker maar niet bijzonder. Het nagerecht was slecht en zag eruit of dat een slechte amateurkok bezig was geweest. Mijn partner had het wijnargement 37.50 voor 3 glazen wijn en 1 glas smaakte absoluut niet bij het gerecht. Voel me afgezet door deze prijs. De dames waren best aardig maar de gastheer brrr alleen de vaste klanten kregen een te uitbundig onthaal en als je aan de eerste tafel zit erger je je daar behoorlijk aan. Jammer Rosso ken aardig wat goede restaurants in Rotterdam daar zou ik als gastheer en kok eens gaan eten. Binnen anderhalf uur stonden we buiten 150 euro armer hier komen wij niet meer.
dirkvansoelen .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Afgelopen weekeinde gegeten bij Rosso tijdens de Iens dagen. Onze verwachtingen waren hoog gespannen want Rosso staat al lang op ons verlanglijstje.
Omdat wij wel wat wensen hadden, zelf glutenvrij en mijn echtgenote zwanger waren we benieuwd of het allemaal zou lukken. Nou dat deed het zeker, wij konden onze wensen aangeven en het menu werd keurig aangepast. Ze hadden zelfs glutenvrij brood in huis! Voor mijn echtgenote werd er een speciaal menu gemaakt met kreeft en sucade. Dat maak je niet vaak mee dat je op deze drukke avonden en tijdens iens dagen zo in de watten wordt gelegd en dat alles mogelijk is.
Wij namen ook nog een lekker tussengerecht. Zelf heb ik erg genoten van bijpassende wijnen bij de gerechten, met name een lekkere viognier bij de kreeft was top! Voor mijn vrouw werden bijpassende cocktails gemaakt zonder alcohol, een zeer attente geste van de bediening.
Wij komen zeker snel terug ook buiten de iens weken want de menukaart zag er geweldig uit; allemaal kleine gerechten tussen de 10 en 15 euro, dus ook voor 'tussendoor' erg betaalbaar en kwalitatief erg goed en verrassend.
Een pluim voor de bediening want wij voelden ondanks onze culinaire beperkingen ons geheel niet bezwaard.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Met de IENS Dinerdagen hier gegeten, de verwachtingen waren superhoog door het hoge gemiddelde hier op IENS. Bij binnenkomst werden onze jassen aangenomen en werden we naar ons tafeltje geleid. Even later werd gevraagd wat we wilden drinken en of we een tussengerecht erbij wilden. We hebben ervoor gekozen om dit te doen (het was een verrassing wat we zouden krijgen). Vrij snel daarna kregen we onze drankjes en broodjes met oa tonijnmayonaise, lekker begin van de avond.
Het voorgerecht was een steak tartaar en een uitstekende start van de avond. Dit beloofde veel goeds. Als tussengerecht kregen we een aspergesoep, welke erg lekker was!
Als hoofdgerecht kregen we lam met jus van tijm en tuinbonen. Het vlees was er mals en superlekker. Het sausje erbij was ook erg goed. De tuinbonen waren echter nogal smakeloos, dat was wel jammer. De dragonmayonaise bij de frites was erg lekker.
Als dessert kregen we creme brulee met vanille ijs. Dit was niet echt bijzonder, hier hadden we zeker meer van verwacht.
Toen even later de eigenaar vroeg hoe we de avond ervaren hadden, hebben we ook gemeld dat we het dessert niet zo bijzonder waren. Hij vond dat jammer om te horen, en zei dat hij ons nog een dessert zou geven, wat ons zeker een WOW-effect moest geven.
Even later kwam hij terug met een panacotta met frambozen en amandelijs en een terrine van pure chocola met aardbeien. Ook kregen we hier bijpassende wijnen bij.
Beide desserts waren zeer goed, en we wilden bijna niet wisselen, omdat we het zo lekker vonden!
Zeer mooie afsluiter van de avond, en ook zeer vriendelijk dat we dat van het huis kregen.

Mijn tafelgenote had het wijnarrangement erbij genomen, waar ik ook wat slokjes van geproefd heb. Niet alle wijnen vonden we een goede aansluiting hebben bij het eten. Toppertjes waren de wijnen bij de steaktartaar en de de laatste desserts. De wijn bij de soep en de creme brulee vonden we er niet goed bij passen.

Uiteindelijk hebben we een topavond gehad, ondanks de tuinboontjes en de creme brulee. Dit kwam ook zeker door de overheerlijke desserts die we van het huis kregen.

liefhebber2 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2014
De enorm lovende recensies op iens sluiten totaal niet aan met onze ervaring. Interieur is wel mooi en trendy, maar eten en verrassend genoeg ook de wijnen hebben wij als matig ervaren. Prijs kwaliteit verhouding is naar onze mening niet goed en wij gaan hier niet weer terug. Meeste gerechten waren vlak van smaak. De soep met sliptong is zelfs een echte afknapper.
markkrijgsman .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2014
Tijdens onze vakantie besloten om bij Rosso te gaan eten. Whow wat een geweldige ambiance op een te gekke lokatie! Na de gastvrije ontvangst hebben wij een lekker glas champagne aan de bar gedronken met op aanraden van de charmante gastvrouw een Rosso pizza; wat een feest, een flinterdunne bodem belegd met truffel en paddenstoeltjes. Het was een avond vol verrassingen; wij kozen voor gegratineerde oesters (lekkerste die wij ooit gegeten hebben) kreeft met asperges en sublieme lamsfilet. Mijn vriendin koos voor een nieuw gerecht, wagyu rund, volgens de eigenaar zou dit het lekkerste vlees zijn dat zij ooit gegeten had. Dat was niet overdreven! Op tafel een zogenaamde hotstone en daarbij dun gesneden wagyu vlees en een truffelbouillon. Deze smaken waren zo zuiver en puur, top!
Omdat wij wel met auto waren (helaas!) kozen wij voor een aantal glazen wijn die perfect op de gerechten werden afgestemd.
Het was goed druk op deze doordeweekse dag; het knappe van dit restaurant is dat je helemaal niet meer in de gaten hebt dat het een doordeweekse dag is, je waant je ergens ver van de werkelijke wereld, mede door de atmosfeer van Rosso, de attente bediening en de lekkere muziek. Ze koken hier ook op top niveau, laat de Michelin maar weer eens gaan kijken, wat ons betreft is Rosso zeker Michelinsterwaardig.
ruthrogers .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2014
Onlangs hier gegeten met collega's. Eten (mooie kleine heerlijke porties), bijpassende wijnen en Peroni bier van de tap, allemaal heel bijzonder en smakelijk. Bediening is warm en zorgzaam. Interieur is (in vergelijking met hoe het eerder was) mooier, lichter en moderner geworden.
carolineproeft .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Wij komen al jaren in Rosso maar zijn door omstandigheden een tijdje niet in de gelegenheid geweest. Wat is het hier leuk geworden na ons laatste bezoek. Nog steeds die lekkere new york stijl maar veel moderner dan vroeger.
Je merkt aan alles dat ze hier gek zijn van hun vak en bezig zijn met vernieuwing.
Moderne menukaart met allemaal kleine gerechten wat ons, en ook meer mensen want het was druk, erg aanspreekt. Gerechten als kreeft met asperges; coquilles met truffel en asperges flamande met kaviaar, lamsfilet met verse doperwtjes; ik zou zo de hele kaart willen proeven.
Uitgebreide wijnkaart met mooie diversiteit aan landen en druiven. Gelukkig niet die standaard wijnen die je overal ziet maar veel nieuwe en andere wijnhuizen.
Zeer attent dat we eerst mochten proeven voordat we ook echt gingen bestellen, het werd een chardonnay uit chili; lekker vet met een verrassend fris tintje; daarna een glas Malbec uit Argentinie, top.
Rosso staat weer in ons systeem, leuk om te zien dat ze alles doen om je een leuke avond te bezorgen en dat niets te veel is voor de mensen in de bediening. In combinatie met koks die jun vak verstaan en de inrichting staat hier een restaurant waar je geweest moet zijn.
Sarah V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
We waren er rond 18:30 en was tamelijk leeg op een vrijdagavond, zal wel aan het prachtige weer hebben gelegen. De gerechten waren in balans en goed uitgevoerd. Service was goed en behulpzaam. Attent dat de eigenaar ons wijn kwam bij schenken! Decor niet heel spectaculair, maar misschien zijn wij wat verwend door internationale reizen en moois in de hoofdstad.