Foto's van gerechten

Over het restaurant Rosso

WELKOM BIJ ROSSO
'’een top avond met partner, collega’s of zakenrelaties. Dé plek als het goed moet zijn maar wel anders’’ want..... wij zijn Rosso.

Het concept van Rosso is comfortfood & fine dining in een tikje ondeugende ambiance op de mooiste locatie van Rotterdam.

COMFORTFOOD
Non fuss gerechtjes met de focus op smaak. Rosso’s comfort&streetfood; een andere dimensie van wereldgerechtjes, toegankelijk, betaalbaar en hemeltergend lekker. Voor iedereen!

FINE DINING
Uitgekristalliseerde gerechtjes van tussengerecht formaat die naar verlangen gecombineerd kunnen worden. De keukenbrigade werkt uitsluitend met dagverse producten en de garnituren kunnen dagelijks wisselen

Als de keuze moeilijk is laat je dan verrassen met het beste van chefkok Lars en zijn team.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

lijn 7
  • : Gratis parkeren in de buurt (Parklaan) & Valetparking

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten (voor gezelschappen maken wij graag een uitzondering)
VAKANTIESLUITING ZOMER 23 JULI TOT EN MET 5 AUGUSTUS 2018

• Amex , Mastercard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,2
Karelverlinden .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Vrijdagavond Spontaan Rosso aangedaan en gelukkig wist de eigenaar met wat tafeltjes schuiveb nog een plekje voor ons te maken. We namen 5 gangen tasting menu, met overheerlijke makreel, skrei, lam en longhaas, stuk voor stuk kunstwerkjes ten grootte van een voorgerecht. Lekker sharing dinner gedaan met mooie wijnen en heerlijke deserts. Lekker avondje uit geweest in dit bomvolle restaurant. Ik zou aanbevelen reserveer op tijd.
Delionking .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Wederom een bezoek gebracht aan ons favoriete restaurant in Rottterdam bij Hans en zijn Crew. Het leek al bijna onmogelijk om verder te groeien maar dat bleek zeker uit wat ik at. Het nieuwe 7 gangen tasting menu is werkelijk hemels, met kleine uitgebalanceerde tussengerechtjes met zeer originele ingredienten en texturen. Zeer hoog niveau keuken. Daarnaast kregen we bijppassende wijnen waarbij de overheerlijke duitse spatburgunder genaamd; "geil" die volgens hans alleen nog maar aan Rosso geleverd wordt. Mooie avond leuk publiek en zeer verwend.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015

We hadden al 2 weken geleden gereserveerd om Rosso nogmaals te bezoeken, veel goede verhalen gehoord uit onze kennissenkring. We begonnen aan de bar met champagne en mooie brioche poffertjes met kaviaar. Daarna licht gegrilde tonijn, een trio van crab en uiteindelijk longhaas. Mooie uitgebalanceerde gerechten. De avond was zeer geslaagd met leuke en spontane mensen om ons heen en je zag iedereen zichtbaar genieten van de mooie wijnen, de leuke en vlotte bediening, de geweldige muziek en de entourage. Mooie avond.
Smullie77 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Heerlijk gegeten in Rosso Rotterdam! De locatie, de entourage, de sfeer en het eten hebben ons een perfect avondje uit bezorgd. We hebben ons laten verrassen met een 5-gangen menu met bijpassende wijnen. Relaxed restaurant - culinair eten op hoog niveau in een informele setting (lekkere muziek, personeel met een spijkerbroekje en sneakers, etc.). Wat mij betreft komen er meer van dit soort restaurants! Ga zo door - succes.
charleswegman .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
De absolute top in Rotterdam als je van hip en culinair houdt. De gerechten zijn zeer smaakvol ( hoewel klein) maar de hele atmosfeer van dit restaurant ademt klasse en stijl uit. Probeer zeker eens de hotstone met wagayu bief sukajaki style. Hierbij doop je de flinterdunne snel aangebakken stukjes wagayu in een soort japanse saus en daarna in een rauw ei, Waanzinnig!!!!!
Gewoon een heerlijke avond gehad met leuke aanspraak op het terras. Vaker terugkomen
Martijnverveen V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Alweer een tijdje geleden maar wat gaat dit restaurant keer op keer vooruit. Het is lamg geleden dat ik zo een leuke avond met zulk goed eten heb gehad. Heerlijke kleine gerechtjes zoals trio van crab, kalflende met zwarte knoflook, longhaas etc. Stuk voor stuk kunstwerkjes. De muziek was aanwezig maar lekker hip en goed, zeer vriendlijke bediening waarbij je je echt speciaal voelt. Als laatste op aanrader van de eigenaar een proeverijtje van champagne met kaas genomen en dat was echt super! Dank jullie wel voor onze zeer geslaagde avond!
nickaandeweg .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Wij zijn al een paar keer bij Rosso geweest en iedere keer zijn wij weer aangenaam verrast door het hoge niveau. Wat een dynamiek zit er in deze zaak en in het team onder leiding van de enthousiaste eigenaars. Het hele restaurant en het team straalt klasse uit en de service en kwaliteit van de gerechten is op hoog niveau. Wij hebben ons laten verrassen met een line up van 4 gerechten waaronder heerlijke coquilles; perfect gebakken kalfsvlees en nog veel meer om op te noemen.
Op het terras aan de praat geraakt met Edwin en Hans die ons spontaan een gerechtje met sukiyaki lieten proeven. Dat noem ik nou spontaan en zoooo Rotterdams!
Rosso bedankt voor de heerlijke avond.
Michel M.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Optimistisch vanwege de recenties ben ik weer teruggegaan en inderdaad is Rosso echt een heel goed restaurant. Mijn vriendin zaten lekker aan de bar en namen de zogenaamde "bar bites" met superlekkere oesters met een soort karneroom en een gamba pizza die echt helemaal wauw was. Leker avondje gesmuld van het eten, de wijntjes, de meisjes en de muziek.
tellmewhy .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
We namen het 7 tasting gangen menu en dat was smullen geblazen. Vooral de witlofsoep en de red snapper waren zeer goed. Dit restaurant heeft de allure van een theater en de lounge klanken doen maken dat de avond een culinaire climax werd. De bediening was overigens een verademng met wat ik normaal gewend ben, vlot, sociaal en gedreven. Rosso is een restaurant waar je geweest moet zijn
Jacky J.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Onwijs gaaf restaurant en zeker absoluut de top van rotterdam. We zaten op het overdekte terras met een aperetiefje en de bediening was zeer voorkomend en attent. We startte de avond met een mini pizza van gamba en daarna lieten we ons verrassen door de patron. Pure verwennerij en war kunnen die koks koken! Geweldig gerecht met st jacob schelpen en ook de hot stone met wagayu beef was echt een super evaring. We dronken mooie italiaanse vapociela erbij en aan het eind kaas met champagne, aanbevolen door de gastheer. Sterwaardig
Followtheleader .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Vanwege de hoge recenties op iens speciaal naar de dinerweken in Rosso geweest. 4 mooie gangen met wijn voor 49,50. We aten heerlijke hertenham, een mooi stuk longhaas en een zeer mooi opgemaakte zeebaars, kleine compacte zeer decoratieve gerechten in een mooi restaurant met lekkere vibe. Zelfs toen we als toetje een gin tonic namen werd niet extra in rekening gebracht. Klasse
Richmen2222 .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Na vele aanbevelingen uit onze vrienden club de stoute schoenen aangetrokken en Rosso uitgeprobeerd. Eten is echt verbijsterend goed vooral het vegetarische gerecht, de uiteengeslage ratatouille en de coquille met wilde rijst en zuurkool top! Zeer trendy zaak en aan te bevelen!
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
We kwamen spontaan in westelijkhandels terrein en Rosso stond uitnodigend open op het terras. Een overvolle zaak op dinsdag avond en we begonnen op het terras met oesters ( in karnemelk!) zeer verrassend! Daarna allerlei kleine hapjes genomen zoals de gamba pizza en trio van krab, allemaal even smakelijk en mooi, lekkere wijnen, zeer toffe muziek. Perfecte avond gehad, bedankt hans!
Rdammertjes11 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
op stap met mijn vriendinnetjes en Rosso al een week geleden gereserveerd om aan de bar te kunnen zitten. Het restaurant was helemaal vol toen we aankwamen en zelfs het (overdekte) terras was vol bezet, desalniettemin zijn we daar begonnen met een sigaretje en een rosseetje. De avond was geweldig, vooral het eten, de sukiyaki hotstone en de witlofsoep met blauwe kaas en walnoten waren echt smullen. Lekkere muziek en aangenaam volk maakte deze avond uit echt een avondje uit. Wel graag volgende keer ook muziek buiten!
Elisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Voor een herkansing terug naar Rosso geweest, omdat de eerste keer niet geheel goed uit de verf was gekomen. Dat was deze keer absoluut niet het geval; we hebben heerlijk gegeten, hadden erg leuke bediening en genoten van een fijne ambiance. Het verrassingsmenu was top: makreel, coquille, witvis, vlees met 5 kruiden, nougat parfait.... Één voor één mooie gerechten waar qua smaken op de details gelet werd. Qua wijn lieten we ons door de crew adviseren, wat ons absoluut niet tegenviel! Zorg dat je een tafeltje in het midden van het restaurant krijgt, daar heb je het leukste uitzicht en is het het rustigst. Het is een restaurant met leuke, moderne muziek, die overigens wat harder staat, dus voor hele intieme gesprekken is het wellicht niet het handigst, maar voor een leuke, levendige avond, is het perfect. We hebben genoten!
SanderW73 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
We zijn gisteren weer eens bij Rosso gaan eten want er waren wilde restaurant dagen die ze zelf hadden georganiseerd.
De ontvangst was al heel hartelijk in dit bijzondere restaurant op het Westelijk Handelsterrein.
Het eten met enorm lekkere wijnen erbij was echt top!
Rosso weet ons altijd te verrassen, dus we komen er al jaren minimaal een keer per jaar.
Een aanrader voor wie van genieten in een sfeervol restaurant houdt!
BenMcDui .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Het eten was voortreffelijk. Maar er gaat iets niet goed met de open wijn: de door mij gekozen Spätburgunder was verzuurd. Deze werd probleeemloos en zonder discussie vervangen, maar misschien moet Rosso hier beter op letten. Een modern stikstofpompsysteem of een betere bewaking van de leeftijd/temperatuur/resthoeveelheid. Vandaar een lagere beoordeling van de service, hoewel de bediening verder probleemloos verliep.
Wil A.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Heel erg lekker gegeten in dit zeer sfeervolle restaurant in een mooie binnenplaats te Rotterdam. Het eten was zeer goed met het 7 gangen tasting menu, waarbij vooral de truffelsoep en de dashi met dim sum eruit sprongen. De bijpassende wijnen sloten goed aan en de sfeer op een overvolle woensdag avond was geweldig door de leuke mensen en goede muziek. Wij komen hier zeker vaker.
Oedo B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Prachtige tent maar de bediening en het eten stonden in geen verhouding tot de rekening. Eten was niet slecht maar ook niet bijzonder. De bediening was druk met van alles maar toch net wat te weinig met de klanten. Jammer want het is een plek met potentie.
RH123 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2015
Onverwacht bij het mooie Rosso terecht gekomen, wij hadden er al wel wat verhalen over gehoord maar nu hebben wij het ook zelf ervaren. Wat een sensatie! Op een doordeweekse dag helemaal vol met een leuk publiek, heel divers, echt lekker Rotterdams.
Alleraardigst ontvangen en naar onze tafel begeleid. Supersnel stond ons drankje op tafel met daarbij een soort aarde van olijven met verse rauwe knabbels, onze verwachtingen waren hoog gespannen.
Mijn meisje koos voor een verrassingsmenu maar ik koos ervoor om zelf te bepalen. Kon allemaal, wat een verademing dat een restaurant zo flexibel is.
Heerlijke kleine gerechten; coquilles met morilles waren erg lekker, het gerechtje met lamsvlees was formidabel en een super gerecht met longhaas.
Wij kozen voor kaas na; superkazen, perfect gerijpt en perfecte temperatuur.
De wijnen lieten wij over aan de attente en vakkundige bediening; dat pakte heel erg goed uit, ze durven hier hele bijzondere wijnen te schenken die subliem bij de gerechten aansloten. Ook van de wijnen was de kwaliteit en temperatuur zoals met zijn, echt top!
Na de kaas lekker buiten nog even een digestief gedronken; ik koos een lekkere calvados.
Rosso, wij komen terug!!!!!!!!!!!