Rosso

Van Vollenhovenstraat 15 3016 BE Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Rosso

De menukaart van Rosso evolueerde zich langzaam maar zeker naar een vorm van specialisatie op het gebied van pure Hollandse ingrediënten in een creatieve internationale stijl. Maak kennis met de smaken van chefkok Lars Litz. De kaart biedt een keur aan verfijnde gerechtjes met een internationale touch. Ervaar een echte culinaire avond uit!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    WIJ ZIJN ONDANKS DE WEGOPBREKING IN DE VAN VOLLENHOVENSTRAAT GOED BEREIKBAAR! ROUTEADVIES: VANAF DE MAASBOULEVARD NAAR DE EUROMAST (MAAS AAN JE RECHTERZIJDE HOUDEN, LANGS DE CHINESE BOOT). BIJ DE VOPAK LINKS AF DE PARKLAAN OP EN DOORRIJDEN TOT AAN DE WE
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
Leslie D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2014
Gisteren TOPAVOND gehad in Rosso! Zaak zat vol maar hadden mooie plek aan de bar. Bijzondere gin-and-tonics, daarna heerlijk gegeten en wijnkeuze aan de gastvrije gastheer overgelaten: ook perfect. Eén van de weinige zaken waar je niet alleen fantastisch eet, maar zeer zeker ook van een ongekende gastvrijheid geniet. Eén van de beste zaken van Rotterdam en omstreken!
A E.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Gisteren kennis gemaakt met het hernieuwde Rosso. Het concept met kleine gerechtjes voor redelijke prijzen is een vooruitgang. Zoveel heerlijke keuzen op de kaart dat we het
verrassingsmenu dit keer maar eens aan ons voorbij hebben laten gaan. Helaas blijken de smaken toch niet zo uitgesproken als de ambiance en sfeer. Ondanks voorgaande recensies vonden wij de meeste gerechtjes weinig uitgesproken, dat gold ook voor de steak tartaar, dashi bouillon met sliptong en kabeljauw met kaviaar. Eigenlijk lostte alleen de kalssukade zijn belofte in. Kaasplankje was wel prima, eigenlijk het beste van de avond. Probleem is dat ondanks een wijnkaart met prima keuze en variatie aan prijzen en daardoor een goed betaalbaar flesje wijn je met 2 personen ongezien toch weer richting EUR 200 gaat (4 gangen pp, 2 glaasjes prosecco, flesje wijn van 32 euro, dessertwijntjes en koffie). Concept laat zeker wel goedkoper eten toe, maar als je er een avondje uit van wilt maken zijn de prijzen echt niet lager dan voorheen.
En voor die prijs zijn er, ondanks de heerlijk urban ambiance en prima gastheerschap, toch andere alternatieven in Rotterdam waar je meer smaak op je bord krijgt. Voor een mooie avond zien en gezien worden is Rosso absoluut weer the place to be in Rotterdam en is het te hopen dat de herstart een succes wordt!
Gerben V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Gisteren bij Rosso gegeten met bevriende zakenrelaties.
Super ontvangst en begonnen aan de bar, lekker Peroni bier op de tap en verrassende gin tonic's.
De hele zaak ademt sfeer en luxe uit, schitterende meubels en comfortabele stoelen.
De hele uitstraling doet internationaal aan, hier kun je je relaties mee naar toe nemen. De gastheer stelde voor om ons te laten verrassen, ideaal zeker als je nog veel te bespreken hebt.
Wat koken ze hier op hoog niveau, mooie smaken en superverse ingrediënten. Wij waren te aan tafel unaniem eens dat dit op michelinsterren niveau is, maar wel op een lekker moderne manier.
Interessante wijnkaart met grote diversiteit en heel betaalbaar.
De dashibouillon met sliptong, krokant gebakken zwezerik de coquilles met risotto, truffel en morilles waren uitmuntend.
Na het laatste warme gerecht (gasconne rund) een mooie selectie kazen op tafel om te delen.
Leuk gedaan met een dikke witte wijn uit Californië. Niets aan Rosso is standaard, van de attente bediening, de kwaliteit van de keuken, de wijnen en de mooie grappa's. Tot en met de toiletten is het stijvol en verzorgt. Hier kunnen veel restaurants nog iets van opsteken.
Koffie met grappa hebben we buiten genuttigd, met een mooie sigaar uit de humidor.
Volgende keer kom ik met mijn vriendin en laten we ons weer verwennen!
Bedankt voor de topavond!
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2014
Met buitenlandse zakenrelaties gedineerd bij Rosso. Wat mij betreft een van de beste plekken om na een intensieve meeting wat te gaan eten. Lekker casual, maar toch chique en eten van hoge kwaliteit. Bij binnenkomst wordt je verwelkomt met ouderwets gastheerschap, je voelt je welkom en krijgt zin in een leuke avond. Eerst aan de bar wat drinken en dan aan tafel. De keuken de vrije hand gegeven na eerst aangegeven te hebben waar we ongeveer zin in hadden. Werkelijk top. De gasten waren zeer positief verrast over de wijn-spijs-combinaties en de sfeer in Rosso werkt erg goed mee om het formele karakter om te buigen in een leuke informele avond. Wat mij betreft een absolute aanrader in Rotterdam. Niets op aan te merken, werkelijk BACK and BETTER!
appo-z .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Jenny V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Nav de recensies op iens bij Rosso gaan eten. Vooraf oesters van schmidt en sukade bitterballen. Beide van uitstekende kwaliteit alleen jammer dat we zout ipv peper bij de oesters kregen. Als hoofd de soft shell crab tempura stijl, deze was perfect van smaak, niet te vet, precies goed. Ook de dashi bouillon met sliptong was erg smakelijk en goed bereid. Mijn partner was ook vol lof over de coquilles met truffelrisotto en steak tartaar, alhoewel het kwartelei wel erg groot uitgevallen was en verdacht veel op een gewoon ei leek....Waar het eten van hoog niveau is laat de bediening helaas nog wel wat steekjes vallen. Als het wat drukker wordt is het lastig om de aandacht te verdelen en worden glazen bv niet meer bijgevuld tenzij daarom gevraagd wordt.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2014
Gisteren gegeten in het vernieuwde Rosso erg goed zeker proeven de miso zeetong en de soft chell crab en Niet te vergeten die fantastische witte wijn Amalia napa valley dank voor t lachen
Marlette E.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Afgelopen zaterdag een waanzinnige avond beleefd in het 'nieuwe' Rosso! Een onwijs mooi nieuw interieur en enthousiast ontvangst deed de avond goed beginnen. Begonnen met champagne met wat heerlijke blini's met kaviaar (huismerk; mega!). Als visliefhebber vervolgens gekozen voor de kreeft, coquilles en zeebaars. Stuk voor stuk heerlijke gerechtjes; in het bijzonder de zeebaars gecombineerd met quinoa en geserveerd met een basilicum/tomatenvinaigrette vond ik super! Daarbij zijn de gerechtjes goed geportioneerd (!) waardoor er tot slot nog plek was voor wat stukjes kaas. Voor het kaasplankje kwam ik al eerder speciaal naar Rosso: super! Mooie port erbij.... Een geslaagde avond in een mooie, trendy zaak. Zeker terug om de rest van de kaart te ontdekken!
GinoK .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2014

Dit elegante en trendy restaurant is luxueus modern ingericht en heeft een intieme sfeer. Zeker één van de beste eetgelegenheden in de stad. Absolute aanrader is om de chef table te reserveren.

Je vindt overwegend uiterst creatieve gerechten op de kaart zoals de witlofsoep gecombineerd met fois gras, de kalfszwezerik en de typische bereiding van de zeebaars. De opmaak van de gerechten is erg artistiek.

De gastvrije en ontspannen uitstraling van het personeel komt de sfeer zeker ten goede.

Kortom, een absolute aanrader!

Dirkdenvreede .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2014
Na de recensies te hebben gelezen, zelf maar weer eens geprobeerd met mijn vriendin hier te eten. Was hier al eerder geweest in 2009. We hadden een gezellig plekje aan de hoge tafel heb de hele avond van begin tot het eind ( het werd geloof ik half 1) simpelweg genoten van de atmosfeer, het zeer vriendelijke personeel en de meer dan voortreffelijke keuken. Dat Rosso nog geen Michelinster heeft, snappen wij echt niet. Vooral de kalfszwezerik, en de overheerlijke superverse kabeljauw ( met hagelwitte lamellen) + kaviaar waren extraordinairy! Dat we een leuk gesprek hadden met de eigenaar, die ondanks de drukte nog tijd voor ons nam, en we daarbij ook nog glaasje top wijn kregen aangeboden was voor mij de finishing touch. Ik heb mijn stek gevonden in Rotterdam! Hans, de hartelijke groeten van Dirk en Anne!
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Vanavond de verjaardag van mijn zoon gevierd met een diner in het vernieuwde Rosso,het was mijn eerste kennismaking met dit restaurant.De entree met het verwarmde terras doet als gelijk gastvrij aan en het interieur in rood en zwart heeft een warme uitstraling.Er is geen duidlijk onderscheid tussen voor-en hoofdgerecht,de diverse gerechten kunnen onafhankelijk van elkaar besteld worden.O.a.mosselen in een heerlijk sausje,zeebaars,slibtong in dashi bouillon en kalfssucade met een bitterbal,alles even prima,hulde aan de keuken brigade.De bediening was vlot en attent,er was weinig op aan te merken.Aangezien ik moest rijden heb ik geen oordeel over de wijnkaart,maar de medegasten hebben zich wel te goed gedaan aan de diverse wijnen.Dit restaurant is een aanrader en ik wens de nieuwe eigenaars succes.Deze recensie wordt mede onderschreven door mijn vrouw.
remcostreekstra .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2013
Voor de 2ekeer bij Rosso gegeten maar nu in de nieuwe Rosso. SUPERGAAF wat n verandering en natuurlijke de nieuwe menukaart geen voor-, hoofd- of nagerechten maar heerlijk door elkaar kiezen. Gezellige en kundige bediening. Je merkt dat men plezier heeft om er te werken en je als gast te verwennen. Je zou alles willen proeven dus snel weer reserveren en genieten van n zalige avond verwennerij , een lust voor smaak, oor en oog!
Jessy V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Zaterdag avond bij de vernieuwde Rosso gegeten. Het ziet er van binnen geweldig uit. Vooral het grote scherm achterin is een echte blikvanger. Wij waren met 2 stellen waarvan beiden vrouwen zwanger waren. Ik was dus al bang dat er weinig keus was, maar dit was tot onze grote verrassing niet het geval! Allemaal 'kleine' gerechten waardoor je ipv voor en hoofd, meerdere gerechten kon kiezen waardoor je van alles wat kunt proeven, echt ideaal. We hadden de salade van kreeft, sliptong in bouillon, coquille, en de sukade met bitterbal. Echt stuk voor stuk heerlijk en meer dan genoeg! Ook werden wij verwend met virgin cocktails buiten de kaart. Wij gaan zeker nog een keer terug.
fabienh .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Afgelopen weekend heerlijk gegeten in Rosso. Een mooie en sfeervolle tent, maar ik was vooral erg onder de indruk van het eten. Je kunt kiezen uit kleinere gerechten en geeft zelf aan in welke volgorde deze gebracht worden. Je bepaalt dus zelf welke gerechten je als voor-, tussen- of hoofdgerecht wilt. Vooral de bouchot mosselen en de kalfssucade met bitterbal zijn echte aanraders.

Wij bleven wat langer natafelen en naarmate de avond vorderde, veranderde het restaurant langzaam in een club met muziek. Erg gezellig dus en ideaal om nog even te borrelen na het eten.
deniseroutier .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Zaterdag hebben we in Rosso mijn verjaardag gevierd. Dit is de afgelopen jaren traditie geworden en dit keer waren wij zeer aangenaam verrast.
Wij waren uitgenodigd door vrienden en zijn aan de bar begonnen met een glas bubbels op aanraden van de vlotte bediening. Goed advies want als je aan de mooie bar staat dan voel je aan alles dat het een leuke avond gaat worden. Eerst een beetje snoepen van sashimi en het ' rosso trio' en ons gelijk maar gewaagd aan een heerlijke gin tonic. Geen standaard gin en tonic maar een hele mooie gin met een bijpassende tonic waar wij nog nooit van gehoord hadden. Top!
Aan de bar ook ons eerste gerecht gegeten, het leuke van de nieuwe kaart is dat het allemaal wat kleinere gerechten zijn die je gedurende de avond kan bestellen.
Daarna aan tafel achterin Rosso waar de openhaarden plaats hebben gemaakt voor een heel groot scherm waar ze foto's projecteren die ook weer heel goed bij Rosso passen, stijlvol maar ook een tikkie ondeugend.
Het is een leuke manier van eten die tussengerechten; wij hebben er drie per persoon gekozen waaronder steak tartaar, zeebaars en een mooi gerecht met zwarte pasta. Stuk voor stuk mooie smaken.
Wij hebben ons laten verleiden door de gastheer om de wijnen per glas te bestellen, naast de kwalileit van de wijn waren wij ook bijzonder verrast door de prijs. Eindelijk weer een restaurant waar ze begrijpen dat je heel lekker kunt eten en mooie wijnen kunt drinken zonder dat het de hoofdprijs kost.
Voor volgend jaar gaan we de chef's table reserveren met een aantal vrienden, dat mag dan wel wat meer kosten maar dan wordt je, volgens de gastheer, ook bijzonder goed verwend, wij zijn benieuwd....................
pvbakel .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Zaterdag 21 december met 4 vriendinnen bij Rosso gegeten en waren aangenaam verrast door de facelift van Rosso en het heerlijke eten. Gewoon het advies van gastheer Hans opgevolgd en ons laten verrassen door verschillende gerechten. Vooral de kreeftensalade met polenta was voor mij verrassend lekker. Mijn zus heeft hier voor het eerst mosselen gegeten en lust dus vanaf nu ook mosselen maar dan wel door Rosso bereid. De bediening was een combinatie van ervaren en minder ervaren mensen en dat merkte je wel hoewel de meer ervaren mensen de signalen van mijn kant goed opgepakt hebben waardoor ik het toch een 8 geef.
Esther B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Afgelopen zaterdag wezen dineren met een gezelschap van 5 mensen bij het vernieuwde Rosso.
Aangezien wij regelmatig bij het oude Rosso kwamen waren we dan ook erg benieuwd naar hoe het nieuwe Rosso zou zijn. Bij aankomst werden we netjes ontvangen door de dames van de bediening en vervolgens naar onze tafel geleid. Bij binnenkomst valt het direct op wat een boost de nieuwe inrichting heeft gekregen! Aan de muren hangen mooie, spannende foto's en het meubilair heeft felle, rode kleuren gekregen in combinatie met zwart. Erg mooi! De menukaart is vernieuwd en uitgebreider met veel kleinere gerechten, waardoor je meer verschillende gerechtjes kunt proberen. Het eten was een feest der herkenning en gelukkig nog steeds dezelfde kwaliteit als voorheen (misschien zelfs wel beter). Mijn favoriet was de eendenlever omhuld met pata negra, maar ook de truffelrisotto met coquilles was voortreffelijk.
Later op de avond wordt het volume van de muziek opgevoerd waardoor je een leuke overgang hebt van heerlijk dineren, naar lekker verder loungen met een goed glas wijn. De bediening maakte hier en daar nog wel wat beginnersfoutjes maar ze waren wel heel vriendelijk en doen iedergeval hun best om dit zo snel mogelijk te herstellen. Wij hebben een topavond gehad en komen zeker snel weer een keer terug naar Rosso!
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
Heb vrijdag 20-12 een top avond gehad in het vernieuwde Rosso. Kwaliteit van het eten was verrassend goed te noemen. De gebruikte producten waren van top klasse. Probeer de trio van rosso. Zeer sfeer volle ambiance, met top muziek. Conclusie: echt de moeite waard voor avondje uit, top eten, top sfeer, leuke mensen en goede service met een smile.
Lotmc .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Het eten smaakte heerlijk, lekkere combinaties die je zelf niet zou verzinnen. Goede service en heerlijke wijnen. Al met al, top!