Rosso

Van Vollenhovenstraat 15 3016 BE Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Rosso

De menukaart van Rosso evolueerde zich langzaam maar zeker naar een vorm van specialisatie op het gebied van pure Hollandse ingrediënten in een creatieve internationale stijl. Maak kennis met de smaken van chefkok Lars Litz. De kaart biedt een keur aan verfijnde gerechtjes met een internationale touch. Ervaar een echte culinaire avond uit!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    WIJ ZIJN ONDANKS DE WEGOPBREKING IN DE VAN VOLLENHOVENSTRAAT GOED BEREIKBAAR! ROUTEADVIES: VANAF DE MAASBOULEVARD NAAR DE EUROMAST (MAAS AAN JE RECHTERZIJDE HOUDEN, LANGS DE CHINESE BOOT). BIJ DE VOPAK LINKS AF DE PARKLAAN OP EN DOORRIJDEN TOT AAN DE WE
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
L V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2014
Top! Goed eten, goede bediening, goede sfeer en muziek en lekkere stoelen.
We kregen het verassingsmenu waarbij we wel voorkeuren konden aangeven. Het eten was echt super, boven verwachting. Na het eten kan je ook nog leuk een drankje doen aan de bar. Decor heel gaaf gedaan met wisselende foto's op groot doek. Nogmaals top!
Dirkdenvreede .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Teruggekomen specifiek voor het festijn; "lobsternight Rotterdam @ Rosso" wat een ongelofelijke happening, we kwamen aan om 11 uur s'avonds en het was inderdaad een beetje schipperen om een plaats te krijgen na de "gewone eters", die vaak nog bleven zitten op zaterdag avond, maar uiteindelijk een plaatsje bemachtigd op het volle terras ( overdekt). Een groot compliment aan de kok en bediening die voor zo'n 110 man schitterende gerechten op tijd uitserveerden van heerlijke kreeftensoep en kreeft met ravioli ( met komkommerdressing, te lekker!) tot halve kreeften met verse friet op grote schalen. Een schitterend eenmalig event waarvan ik weet dat iedereen er van genoten heeft. Tot 4 uur s'nachts hebben we mogen vertoeven, met ook nog top dans muziek. Mogen ze vaker doen van mij!
desireeholtappel .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Afgelopen zaterdag een bezoek gebracht aan dit hippe restaurant in Rotterdam.
We vielen met onze neus in de boter want er was een leuk evenement later op de avond. Wat hebben we genoten van allemaal lekkere kleine gerechtjes die op hoog niveau bereid waren, wat mij betreft mag Michelin hier snel langskomen want zowel ik als mijn tafelgenoot waren verrukt van alle smaken. De wijnen die wij per glas bestelde paste ook verrassend goed. Mooie opbouw, perfecte temperatuur en gelukkig niet 'standaard'.
Hippe mensen en dito muziek. Op deze avond hadden ze een kreeftenavond georganiseerd die om ongeveer 23.00 begon. Wat ontzettend gaaf, we zijn lekker blijven hangen want in de sfeer die heerste wil je gewoon niet weg. De kreeft hebben we overgeslagen maar het zag er allemaal erg lekker uit. Na de koffie zijn wij weer overgegaan de wijn (overigens veel, ook mooie wijnen zijn per glas te bestellen).
Wij zijn blij dat wij Rosso hebben ontdekt en wij komen hier zeker snel terug, bedankt voor een bijzondere avond!
bernadettesweelink .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Gisterenavond heerlijk gegeten bij Rosso op het westelijk handelsterrein.
Wat een heerlijk restaurant met een heel eigen stijl. Heerlijk gesmuld van de kleine gerechten die op hoog niveau waren, supermals rundvlees, wilde zeebaars met quinoa en ongekend goeie steak tartaar. De wijnen hebben we per glas besteld en de keuze overgelaten aan de vakkundige bediening. Wat een smaaksensaties en verrassend mooie wijnen met een goede variatie van druiven en landen. Spannende combinaties waar wij zeker voor terug komen.
De bar was gezellig vol en de hele zaak ademt luxe en dynamiek uit. Super lekkere muziek maakt het plaatje compleet. Rosso team bedankt voor een topavond en jullie zien ons zeker snel terug.
Mikespanjaard S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Wat een onwijs gave tent, lekker champagne gedronken aan de bar met echte Rosso kaviaar. Ik wist niet dat er zulke hippe tenten in Rotterdam waren, dit is by far m'n nieuwe stek!
Delionking .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Was nog niet in nieuwe Rosso geweest, maar kwam wel vaak in de oude, Het is nu in ieder geval goed betaalbaar geworden, als je dat tenminste wilt. Ik had had voor 60 euro pp 3 gangetjes, inclusief heerlijke pasta en romige witlofsoep en super malse biefstukje, vergezeld met heerlijke wijnen. We zaten we 4 uur lang te genieten van de ambiance en sublieme gangetjes, maar je gaat hier niet alleen om het eten, maar om het totale avondje uit. Ik vond het waanzinnig!
guywilbrenninck .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Heerlijk genoten bij het fameuze Rosso. Gisteren gegeten met een date, verwachtingen waren hoog gespannen want uiteraard wilde ik een goede indruk maken, en dat is gelukt! Dit is echt het perfecte restaurant om indruk te maken, of het nu bij een date is of bij een zakelijke relatie. Gisteren dus bij een date. Lekker aan de bar begonnen met een glas champagne en wat oesters. Viel goed in de smaak bij mijn tafelgenote. Daarna veel moeite gehad om te kiezen uit de kaart; omdat het al een avond vol verrassingen was hebben wij de keuze van de gerechten overgelaten aan de enthousiaste bediening. Wij kozen voor drie gerechtjes en dat bleek precies goed. Heerlijk yellowfin tonijn met komkommer chutney en caviaar, wilde zeebaars en quinoa (mijn date is gek op superfood dus dat was een schot in de roos) en afgesloten met kalfssucade en eendenlever. Een mooie fles Peppoli van Antinori er bij welke ook zeer betaalbaar was. Tussen de gangen door lekker roken op het overdekte terras; attet van de bediening dat ze de wijnglazen buiten kwamen brengen. Het zijn de kleine dingen die het doen en dat begrijpen ze hier heel goed! Wij komen zeker terug en ik hoop in hetzelfde charmante gezelschap
Robert K.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Gisterenavond wezen eten bij Rosso en ik moet zeggen dat de vele recensies niet overeenkomen met onze beleving.....de ambiance was prima, maar de prijs-kwaliteit verhouding zeer slecht. 100 euro pp kwijt, maar we kunnen nou niet echt zeggen dat dit nou een smaaksensatie tot gevolg had. (Ik kan wel zeggen dat we wat vergelijkingsmateriaal hebben) Tip: als de (hautaine) eigenaar aan je tafeltje komt om je een verrassingsmenu aan te smeren, ben dan wel zo verstandige om naar de prijs te vragen!
Al met al een over the top tentje met een behoorlijke air waar wij niet zo gecharmeerd van waren...
Jacky J.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
From Londen (Savoy) with love; We had an unbelievable evening with our Rotterdam colleagues In Rosso last weekend. What a fantastic atmosphere and what a great ambiance, we had 7 courses from fresh grated oysters and Tuna sashimi with cucumber dressing till the sea bass with Quinoa, marvelous! We made reservations for a nightclub afterwards in Rotterdam, but we never got there somehow. Hans, i promised you! so here it is. Thanks you very very much. We'll meet again.
rogiervandergiesen .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
gisterenavond gegeten bij het nieuwe Rosso. Op uitnodiging van Brabantse vrienden een geweldige avond gehad. Als ik zeg gegeten bij Rosso dan doe ik eigenlijk dit restaurant tekort want een avond bij Rosso is niet alleen eten maar genieten in alle opzichten.
Wij eten regelmatig buiten de deur en op aanraden van onze vrienden ook kennisgemaakt met de restaurantsite Iens. Wij werden hartelijk ontvangen en begonnen met een drankje aan de bar, eigenlijk waren alle barplaatsen gereserveerd maar wij konden toch nog even een drankje doen, lekker met oesters en Rosso kaviaar, geweldig begin van de avond.
De gastheer stelde voor om ons te laten verrassen maar de kaart met allemaal kleinere gerechten zag er zo aanlokkelijk uit dat wij het in eigen hand wilden houden.
Wat een geweldige smaken, de in onze ogen jonge chef kookt hier met liefde en passie. Dat straalt overigens het hele team uit onder leiding van de eigenaar.
Het is teveel om alles te beschrijven maar de tonijn met komkommer, softshell crab in tempura gebakken en de steak tartaar waren overweldigend. Onze vrienden waren verrukt over over de gekonfijte eendenbout en runderzijlende met ganzenlever.
Ruime keuze uit mooie wijnen en het valt op dat vooral de normaal dure wijnen heel aangenaam geprijst waren. Begonnen met een fles Condrieu en daarna een mooie Italiaan. Omdat onze vrienden nog moesten rijden konden wij deze wijn ook per glas doordrinken (1 fles was net te weinig en 2 flessen zou teveel worden) Dat is nou wat wij gastvrijheid noemen, niets is teveel om je echt lekker in de watten te leggen. Bij de kaas een paar bob glaasjes Pedro Ximenez. Het dessert hebben wij gedeeld, van alles wat op tafel als een soort grand dessert. De hele sfeer is Rosso is dynamisch en de heerlijke muziek wordt gedurende de avond aangepast aan de sfeer. Beter natafelen kun je niet, je hebt absoluut geen behoefte om nog ergens anders heen te gaan na het diner.
Ook leuk dat het de hele avond druk blijft, wij gingen rond twaalf uur de deur uit en het was nog steeds redelijk vol. Wij kijken terug op een leuke en lekkere avond uit en ze gaan ons zeker terug zien, op de kaart staan zoveel lekkere gerechten die wij nog uit willen proberen.
Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Je moet er van houden; de bar inrichting, de (lounge) muziek, de kleine gerechtjes en zien en gezien worden. i LOVE IT! Ik ben zarerdagavond een hele leuke avond uit geweest, en het wijn advies van de patron, de witte Hess, smaakte geweldig bij het gerecht met de rivierkreeftjes. Min puntje is dat de bedieningsbrigade onervaren overkomt vooral op drukke avonden, moest soms wel lang op minn wijn wachten, is gewoon heel erg zonde.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Ik kom hier al wat langer en het is gewoon het leukste restaurant van Rotterdam, waar kun je in een perfecte hippe omgeving, met heerlijke muziek nog top eten! normaal is mijn ervaring dat het of hip is, of je kunt lekker eten, een combo komt zelden voor. Het is gelukkig niet een restaurant voor iedereen daar is het te uitgesproken voor, maar de gerechten die ik at ( roulade van eend, softshell krab en dashi bouilon) waren ongeloflijk top, maar je komt hier niet alleen om te eten, maar om gewoon de hele avond te genieten!
Nico02 .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
Stond al tijdje op de agenda, maar eindelijk vrijdagavond kunnen reserveren bij Rosso. Geweldige ontvangst, heerlijke sfeer ( mijn vrouw heeft echt genoten) en de gerechtjes zoals de softshell crab met paella groenten en de witlofsoep met blauwe kaas en walnoten waren tongstrelend. Leuk restaurant!
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Rosso is weer open en het is nog steeds een prachtige zaak. Het grote scherm met mooie foto's is geweldig, het is nog steeds helemaal Rosso. Helaas is het verder stukken minder dan een paar jaar terug. Het eten is niet bijzonder, de wijn daarentegen was heerlijk. Het personeel was vriendelijk, maar ogenschijnlijk niet erg ervaren en ook al niet attent. Na twee uur konden we eindelijk aan tafel (alleen omdat we daar zelf om gevraagd hadden, anders hadden we nog veel langer moeten wachten), we moesten vervolgens ook erg lang wachten op het voorgerecht en zelfs op het brood. We moesten zelf om wijn/drankjes vragen, wat vervolgens óók erg lang duurde. Het was een drukke zaterdagavond, maar dit kan echt niet... Ook de look van het personeel helpt niet echt. Skinny jeans en simpele zwarte shirtjes met grote teksten is bepaald niet stijlvol en past totaal niet bij de uitstraling van het restaurant. Jammer! Met alles erop en eraan ben je toch al snel 80-100 euro pp kwijt en dat was het me echt niet waard, daarvoor ging er te veel mis.
Oomps .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Gisteren gegeten bij Rosso. Onwennige bediening, entourage doet denken aan een nachtclub, muziek veel te hard en prijs-kwaliteitverhouding volledig misplaatst. Jammer. Positief punt dat veel gerechten biologisch zijn.
Ruben V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Afgelopen vrijdag voor het eerst geweest, aan de chefs table gezeten. Top ontvangst, direct met een drankje en een hapje, erg mooie zaak. Eten was top, leuke aan de kaart is dat het allemaal gelijke gerechten zijn qua porties, dus je kiest zelf de volgorde en hoeveelheid.
Qua wijnen volop keus, paste perfect bij het eten!
TonnyBruin .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2014
Met twee collega’s naar het nieuwe Rosso geweest, eerst gezellig aan de bar heerlijke witte wijn uit de Rhône gedronken en daarna verder met kleine hapjes. Vooral de sashimi van tonijn ( super vers) en de coquille met truffel risotto waren helemaal te gek. Leuke zaak, met relaxte sfeer en aardige bediening. Ik kom binnenkort zeker een keer terug met mijn vrouw.
Oos65 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2014
Onlangs hier gegeten met collega's. Eten (mooie kleine heerlijke porties), bijpassende wijnen en Peroni bier van de tap, allemaal heel bijzonder en smakelijk. Bediening is warm en zorgzaam. Interieur is (in vergelijking met hoe het eerder was) mooier, lichter en moderner geworden.
Leslie D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2014
Gisteren TOPAVOND gehad in Rosso! Zaak zat vol maar hadden mooie plek aan de bar. Bijzondere gin-and-tonics, daarna heerlijk gegeten en wijnkeuze aan de gastvrije gastheer overgelaten: ook perfect. Eén van de weinige zaken waar je niet alleen fantastisch eet, maar zeer zeker ook van een ongekende gastvrijheid geniet. Eén van de beste zaken van Rotterdam en omstreken!
Eelco A.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Gisteren kennis gemaakt met het hernieuwde Rosso. Het concept met kleine gerechtjes voor redelijke prijzen is een vooruitgang. Zoveel heerlijke keuzen op de kaart dat we het
verrassingsmenu dit keer maar eens aan ons voorbij hebben laten gaan. Helaas blijken de smaken toch niet zo uitgesproken als de ambiance en sfeer. Ondanks voorgaande recensies vonden wij de meeste gerechtjes weinig uitgesproken, dat gold ook voor de steak tartaar, dashi bouillon met sliptong en kabeljauw met kaviaar. Eigenlijk lostte alleen de kalssukade zijn belofte in. Kaasplankje was wel prima, eigenlijk het beste van de avond. Probleem is dat ondanks een wijnkaart met prima keuze en variatie aan prijzen en daardoor een goed betaalbaar flesje wijn je met 2 personen ongezien toch weer richting EUR 200 gaat (4 gangen pp, 2 glaasjes prosecco, flesje wijn van 32 euro, dessertwijntjes en koffie). Concept laat zeker wel goedkoper eten toe, maar als je er een avondje uit van wilt maken zijn de prijzen echt niet lager dan voorheen.
En voor die prijs zijn er, ondanks de heerlijk urban ambiance en prima gastheerschap, toch andere alternatieven in Rotterdam waar je meer smaak op je bord krijgt. Voor een mooie avond zien en gezien worden is Rosso absoluut weer the place to be in Rotterdam en is het te hopen dat de herstart een succes wordt!