Over het restaurant Rosso

COMFORTFOOD & STREETFOOD
ROSSO brengt het naar NEDERLAND! In Rotterdam, met als doel weer heerlijk ongedwongen en BETAALBAAR! Genieten van wereldgerechten waar we allemaal dol op zijn.
Weg met de Goji bessen en tarwegras maar weer heerlijk genieten van "quilty-pleasures" die niet alleen heerlijk zijn maar bomvol smaakexplosies. Met onze Topkok Lars laten we zien dat streetfood niet alleen gezond kan zijn maar ook heerlijk nostalgisch en toegankelijk.
Wat te denken van origineel Franse uiensoep, suicide vietnamees broodje, kip massala, tostada kreeft, fish&chips, paella met gamba. Allemaal high end
comfortfood gerechtjes, ook lekker als ‘sharing dinner’.

FINE DINING:
Uiteraard staan er nog meer creatieve gerechtjes op de kaart en
is een op maat gesneden line-up van 3 of 4 gerechtjes nog steeds
mogelijk, ook met de bijpassende wijnen zoals je van ons gewend
bent.. We will serve the best!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    Valetparking of gratis parkeren aan de parklaan (loopafstand 10 min)
  • : Gratis parkeren in de buurt (Parklaan) & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
Ester N.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Met hoog gespannen verwachtingen aten we afgelopen vrijdag tijdens de Iens diner dagen bij Rosso.

Wat een afknapper! We gingen af op de vele positieve recensies op Iens en de hoge waardering van >9..
Rosso is een hippe tent met harde muziek, te hard voor een restaurant in onze beleving. We zaten aan een hoge tafel, waarvan de stoel niet aan te schuiven viel als je er bovenop zat. Wel hip! Het personeel doet zijn best, maar is niet van het niveau wat je voor een restaurant die veel pretenties heeft mag verwachten.
We kozen het verrassingsmenu, we hadden nog kunnen kiezen voor een aanvullend tussengerecht, maar we besloten voor de 3 gangen te gaan.
Tijdens het aperitief, kregen we een bakje met 'nog natte' pappadums met een komkommer dip en heel hip, broodjes in een papieren zak. Het had niet de uitstraling die je van een restaurant met pretenties mag verwachten in onze beleving. Het kannetje met olijfolie, voor de broodjes dip was leeg... Heel attent.
Het eerste gerecht was een bordje met rauwe tonijn met ganzen/eendenlever paté, opgerold. Het bordje was rijkelijk voorzien van wasabi dip druppels en soja druppels. Het zag er leuk uit maar een absolute smaak misser. Rauwe tonijn is heerlijk, ganzenlever ook, maar tesamen een misser! Het gerecht ging dan ook weer terug naar de keuken.
Als hoofdgerecht kregen we een vettige bavette, met wat groentepuree en twee harde schijfjes aardappel? De bavette was mals maar vet, geen lekker gerecht.
Als dessert werd crème brule geserveerd met kokos ijs en pittige gember, deze combinatie was qua smaak prima.
De avond was erg teleurstellend, koffie/thee hadden we geen zin meer in, we wilden zo snel mogelijk weg uit de herrie en matige service. We rekenden 100 euro af, alhoewel de menu's erg aantrekkelijk geprijsd waren vonden wij het toch veel te veel geld voor hetgeen we geserveerd kregen en Rosso maakte het onze hoog gespannen verwachtingen absoluut niet waar. Daar waar de Iens diner dagen er volgens mij voor zijn om nieuwe klanten welkom te heten en te verrassen, bereikte Rosso met deze actie het tegendeel. Ik ga hier nooit meer naar toe en zal het een ieder die dat van plan is afraden.
Albert G.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Feest in Rosso dank zij Iens Dagdeals.

Gisteravond verzilverden we de reservering die we bij Iens deals deden. Na eerdere reserveringen met de dagdeals kwamen we om een uur of zeven in hert Westelijk Havengebied, een concentratie van restaurants, aan de van Vollehovenstraat in Rotterdam.
Het was nog rustig, de ontvangst was allerhartelijkst. o;ie en zeezout op tafel werd er een schaalteje tempelachtige blaadje geserveerd met en geraffineerd dipsausje van komkommer met prei, vernuftig lekker gekruid.
De ober vertelde van de mogelijke uitbreiding van de deal, een tussengerecht als vierde gang en een wijn arrangement. De deal werd een dealtje maar de aanvullingen waren de prijs waard.
En toen de eerste gang, rauwe makreel met een garnituur, bijzonder smakelijk.
Het extra bestelde tussengerecht bestond uit kabeljauw. Mooie verse vis die heel goed gegaard was en mooi voorzien van wat garnituur.
Als liefhebber van vis ben ik niet bijzonder gecharmeerd van kabeljauw, ik vond het eigenlijk een beetje het varken van de zee, niet al te veel smaak en veel vlees.
Maar dit gerecht bestond wel uit het meest smakelijke haasje een was, zoals al gezegd, heel goed bereid.
Het hoofd gerecht bestond uit uitstekend bereid Wagyu-rundvlees die misschien iets warmer geserveerd had mogen worden. Weer vergezeld van een goed passend garnituur.
de bediening kondigde het toetje aan, crème brulee geflankeerd door kokosmousse. Ik dacht, een beetje afgezaagd. Maar niets was minder waar. een wekelijks beeldschone compositie van kleine lekkernijen met in het centrum drie daaldergrote plakjes crème.
Tenslotte nog het wijn arrangement. De Saignon-Blanc uit Nieuw-Zeeland paste perfect bij de makreel. Dat gold in mindere mate voor de Pinot Gris, weer uit Nieuw Zeeland, bij de kabeljauw. Hwwl smakelijk, maar iets te zoet. De rode Chileen daarentegen bij het rundvlees ws weer voortreffelijk, robuust en bol smaak. Zij deed denken aan en goede Rioia Reseva. En dan de kroon van de avond, De Gewurztraminer bij het nagerecht. Licht zoet danste hij over mijn tong.

De housemuziek en de ongemakkelijk hoge stoelen kostten het decor punten, evenals heet uitzicht op de muur waartoe ik moest kiezen om mijn partner uitzicht te gunnen op het overigens aan genaak ogende restaurant.
Albert Groen
Dominique1991 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Een aantal weken terug hier gegeten. Het eten is zeker boven het niveau van andere restaurants en de service is prima. Het ontvangst was hartelijk en de bijpassende wijnen waren ook erg lekker. Wat me wel erg stoorde was dat de porties ongelofelijk klein waren en dat we zelfs aan het einde nog een gang erbij moesten nemen. De decor was erg gezellig waardoor we ons erg op ons gemak voelden. De rekening uiteindelijk was niet mals. Voor hetzelfde geld kan je bij een sterrestaurant eten en met alle respect, Rosso is dat niet. Maar goed, we hebben een zeer gezellige avond gehad en we hadden lekker gegeten.
Hanneke H.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Eten was prima op smaak, een persoon eet geen vis en hier werd prima rekening mee gehouden.
Het gerecht met kabeljauw en een crème van pompoen met caramel was lekker, al vonden we de crème erg overheersend ten opzichte van de kabeljauw.
De bediening en service vonden we echt minder. Ieder gerecht een ander persoon die opdient, weinig aandacht voor het serveren van drankjes. De website geeft aan dat de wijn altijd voorgeproefd kan worden, echter werden de glazen meteen gevuld.
Eindrekening was een stuk hoger dan verwacht, de extra gang tijdens de iens dinnerdagen leek in verhouding erg aan de prijs en dit werd ook niet gecommuniceerd.
Conslusie, het eten is goed voor de rest zijn we minder gecharmeerd. We zullen hier dan ook niet heel snel terug komen.
Elke S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
Soms kom je ergens binnen en dan klopt het geheel gewoon. Zo ook bij Rosso. De inrichting past geheel in de stijl van het pand, ruim genoeg opgezet zodat je voldoende privacy hebt maar wel de gezelligheid van de 'gezamenlijke' sfeer meekrijgt. De bediening is hartstikke vriendelijk en correct, zonder te formeel te zijn. Ook worden de drankjes op tijd bijgevuld en krijg je passende wijn bij je gerechten als je dat wil. En dan de gerechten van het verrassingsmenu...heeeerlijk. De combinatie van de smaken is uniek en verrassend (bijvoorbeeld witvis met chorizo). We hebben echt zitten smullen van onze twee voorgerechten (vis) en het hoofdgerecht (vlees). Het nagerecht was prima, al vonden we hier de gember wat te overheersend, maar dit is smaak en kan je gemakkelijk laten staan. Kortom, dit is zeer zeker een aanrader en ik kom hier zeker nog eens terug!
Linda N.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
Woensdagavond met 4 personen bij Rosso gegeten met de Iens Dinerdagen aanbieding.

Als voorafje kregen wij makreel met een gepocheerde oester. Dit gerecht was ok, maar smaakte niet bijzonder. Als hoofdgerecht kregen 2 personen ossenhaas die, naar ik hoorde, erg lekker was. Omdat mijn vriend en ik geen varkens- en rundvlees eten, kregen wij eendenborstfilet. Deze was taai en zo klein van portie dat een normale eter daar veel te weinig aan had. De quinoa waarop de eendenborst lag was ook erg weinig. Bij het hoofdgerecht werd 1 klein bakje frites geserveerd voor 4 personen.

Het toetjes was erg lekker. De grootste schrik kwam bij het afrekenen. Omdat wij niet allemaal dezelfde wijn wilden hebben we losse glazen besteld. Tot onze verbazing moeten wij voor 7 glazen wijn 52 euro betalen. Uiteindelijk kregen wij een rekening van 199,00 euro. Gezien de prijs-kwaliteitsverhouding waren wij erg teleurgesteld. Aan ons diner bij Rosso hebben we dan ook een katergevoel overgehouden.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2014
Wat een geweldige avond! Zelfs op een gewone dinsdag avond tel ik bijna 60 fijnproevers bij Rosso. Op het overdekte terras was er geen stoel meer vrij. Naar een warm ontvangst en een glas wijn zijn we gestart met een schuimig truffelsoepje met aardappel. Jammer dat het not done is om je bord af te likken. De eendenlever omwikkeld met tonijn is een echte aanrader.
De (krokant gebakken) kalfszwezerik met gepocheerde oester paste goed in het rijtje van lekkernijen . Mijn tafelgenoot was vol lof over de combinatie van kreeft en buikspek.
Tot slot hebben we bij de kazen een heerlijke port gedronken.
Het Rosso concept met kleine betaalbare gerechtjes geeft je de gelegenheid om van alles wat te proeven. Kortom, een echte aanrader.
Reserveren lijkt mij wel aan te bevelen gezien de drukte zelfs op een doordeweekse avond.
Sa H.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2014
Afgelopen dinsdag tijdens de iens diner dagen bij Rosso gegeten. Je moet niet een chic of klassiek restaurant verwachten maar hippe moderne wijnbaar en proeverij van gerechten met harde muziek en hoge tafels, en dat allemaal vond ik prima bij Rosso. vriendelijk ontvangen door enthousiaste eigenaar en uitleg gekregen over gerechten. Vooraf heerlijk rauwe coquilles en geserveerd met kaviaar alleen citroenpuree vond ik te scherp, daarna lekkere zeebaars en als hoofdgerecht runde bavette ( die mog iets meer mals geweest zijn), allemaal stuk voor stuk prachtige creaties op sterren niveau. Als toetje de overheerlijke combinatie van lauwe crème brule geserveerd met kokos ijs en pittige gember. Creativiteit, versheid, smaak en presentaties vind ik top alleen wel prijzig voor deze stijl restaurant.
Meijerikke .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
We hebben hier gegeten toe we een jaar getrouwd waren.
De recensies hier waren lovend over het restaurant. Vooraf een plekje gereserveerd. Gevraagd voor een mooi plekje omdat het voor ons een speciale avond was.
Direct bij binnenkomst viel de aankleding op, grote foto's van vrouwen, achterin de zaak hangt een groot beeldscherm waarop foto’s voorbijkomen. Aan de bar kan je gezellig zitten, in de lengte van de zaak staan hoge tafels met krukken en op de achtergrond een lekkere muziek.
Helaas.. Het leuke plekje waar naar gevraagd was bij de reservering was aan een tafeltje onder aan het grote beeldscherm met de rug naar de rest van de zaak toe.
Gekozen voor het verrassingsmenu van de kok met 8 gerechten.
Het concept van meerderen kleine gerechtjes eten is erg leuk.
Maar kortgezegd waren van de 8 gerecht, was er een gerecht lekker, 3 leuk geprobeerd en 4 niet op smaak en erg saai. De extra de Wagyu was wel enorm lekker! De wijn die we bij de gerechtjes kregen waren wel erg goed.
Er waren hoge verwachtingen van Rosso, maar ze hebben ons erg teleurgesteld.
De prijzen vinden wij niet in verhouding met de kwaliteit. De gerechten waren saai, smakeloos en soms wel heel erg klein. De sfeer was er wel erg prettig.
Menno R.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Bij binnen komst werden wij gastvrij ontvangen en naar onze tafel begeleid. Wij hebben van de Iens diner deal gebruik gemaakt, waarbij wij hebben gekozen voor het wijnarrangement. Alle gerechten waren verfijnt en zeer smaakvol en het wijnarrangement sloot hierbij uitstekend aan. Ondanks dat alle tafels bezet waren bleef de bediening uiterst vriendelijk, attent en toegewijd. Wij hebben een zeer aangename avond bij Rosso gehad.
vis00059 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Wat een mooie sfeervolle omgeving. Wij hadden een Iens deal en dat was allemaal prima verzorgd. De meisjes in de bediening droegen alleen geen uniforme bedrijfskleding en de eigenaar liep in een spijkerbroek met een openstaand overhemd. Op zich is daar niks mis mee want ze waren allemaal super vriendelijk maar bij een zaak met de ambitie om een toprestaurant te zijn zou dat wel wat netter overkomen. Verder echt niets dan lof een aanrader...
Theo K.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Echt werkelijk alles was top service,bediening en het personeel
Een min puntje vonden wij wel en dat was de muziek stond zeker niet te hard maar met zo een volle zaak en veel blabla staat de bass instelling veel te hard want dat is het enige wat je hoort de hele avond behoorlijk irritant tot dat het wat stiller wordt als er mensen vertrekken klinkt het prima
Art L.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Prima gegeten, we hebben het menu van Iens Diner Deal genomen. Leuke ambiance, buiten gezeten in de overdekte straat. Aanrader: de hoge totaalscore is wat overdreven maar Rosso heeft een uitstekende kwaliteit-prijs verhouding.
Nic V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Leuke tent Rosso. Wel wat rotterdams chique in de zaak, maar da's juist mooi. Uitgenodigd door vrienden die hadden geboekt ihkv de iens weken. Gastvrije ontvangst. Bij het menu zat een (zeer lekkere) prosecco als aperitief. Daarna makreel voor, kabeljauw tussen en maas/ijssel rund als hoofd. Allemaal mooi klaargemaakt goed op smaak. Desert creme brulee toe met ijs. Mooi wijnarrangement erbij. Koffie als afsluiter en voldaan de zaak weer verlaten. Prima!
HenkyM .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Ik moest even wennen, een overladen zaak met redelijk harde muziek en hip publiek. Maar het moet gezegd worden, het eten was echt fenominaal, kleine leuke en originele gerechten die door de eigenaar eigenhandig worden uitgezocht als je daarvoor kiest. OOk de bijpassende wijnen waren heel erg lekker en origineel. toen we eenmaal in de "scene" waren opgenomen hebben we een zeer geslaagde avond gehad met fantastische en aardige bediening, echt een avondje uit zoals het hoort!
Claire N.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Wij hadden gereserveerd bij Rosso met een Iens Dinerdeal. Het was een heerlijk menu! Wij namen hier een wijnarrangement bij wat ons ook erg was bevallen. De service was goed en we hadden heerlijk 'buiten' kunnen zitten in de overdekte hal. Kortom, het was genieten!
Karin O.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
11 september gebruik gemaakt van de 4 gangen iens dinerdeal bij Rosso. De omschrijving van dit restaurant klopt niet helemaal, het terras is niet in de sfeer doorgetrokken zoals beschreven op de site. Het 'knabbeltje' was een leuke smaak-verrassing. lekkere mix met komijn en poppadoms. De makreel werd door vorige gasten erg geprezen en dat was ook terecht, een oog- en smakelijke creatie van makreel. Het tussengerecht van kabeljauw was goed maar het hoofdgerecht hadden we iets meer van verwacht. Er werd aangegeven dat je mes dor het vlees zou glijden, dat was niet onze ervaring, het vlees was al in dunne plakjes gesneden maar we zaten beiden wat te 'pruimen'op het Hollandse weiderund. Het dessert was een heerlijke combinatie, kokosijs en crème brûlée van citroengras. De afsluiter was een kopje koffie met 1 friandise. Als we zouden zeggen dat dit een Top 10 restaurant is zouden we menig andere kok in Rotterdam tekort doen. Het was goed maar ook niet meer dan dat als je kijkt naar de prijs-kwaliteit verhouding. Het is tevens een restaurant voor een bepaald publiek. (waar wij niet bij horen)
HartjeRotterdam .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Gisteren heb ik gegeten bij restaurant Rosso met een gezelschap van 5 personen. We hadden via de iens deal gereserveerd voor het 4-gangen menu. Ik heb het als erg prettig ervaren dat de reservering, direct nadat ik via "Seatme" had gereserveerd, ook nog door het restaurant zelf werd bevestigd.

We hebben bij Rosso heerlijk gegeten! Met name het dessert - crème brûlée met sereh, kokosijs en gember - werd door iedereen geprezen, zelfs door degene die doorgaans niet zo van desserts houden. Als ik iets kan aanmerken dan is het dat de porties aan de kleine kant waren, een deel van het gezelschap had naderhand nog wel trek.

We hadden geen zin na te denken over de wijnen bij de gerechten en hebben het overgelaten aan de gastheer om ons te verrassen. Dat zou ik zo weer doen. Bij elke gang werd een lekkere nieuwe wijn geschonken en werd kort en bondig door de (uiterst) vriendelijke bediening toegelicht om wat voor wijn het ging. De wijnen combineerden prima bij de gerechten.

Al met al een heel geslaagde avond!
Martijnverveen V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Overweldigend kwam het op mij over, buiten en binnen afgeladen vol met het hippe rotterdamse volk, maar uiteindelijk mij overgegeven aan de sfeer, de muziek maar vooral het geweldige eten. Dit is voor een hippe tent echt anders dan anders, sterrengerechtjes terwijl de lounge muziek redeijk hard staat en de vrouwelijke bediening met T shirtjes rondlopen. Maar oesters met hendriks gin gelatine en de duif in dashi bouilon zijn maar een kleine greep uit de enorm leuke kaart. Maar hier kom je zeker niet alleen voor het eten, zien en gezien worden is het hier. Door de drukte moer je af en toe wel (te) lang wachten maar je verveelt je niet snel hier. IK kom zeker snel terug.
Odette E.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Rosso had een foutje gemaakt met een reservering van ons waardoor we voor een gesloten deur stonden. Afgelopen zaterdag hebben ze dat meer dan goed gemaakt. Heel leuk ontvangen, verontschuldigingen aangeboden en ons heerlijk verwend met een proeverij met bijpassend wijnarrangement. Alles "on the house". Voortreffelijk opgelost en voortreffelijk gegeten en gedronken. Mag ook wel eens gezegd worden, niet alleen klagen als er iets mis gaat maar ook bekend maken dat ze het prima opgelost hebben. Dat is nog eens service. Wij gaan zeker terug.