Over het restaurant Rosso

COMFORTFOOD & STREETFOOD
ROSSO brengt het naar NEDERLAND! In Rotterdam, met als doel weer heerlijk ongedwongen en BETAALBAAR! Genieten van wereldgerechten waar we allemaal dol op zijn.
Weg met de Goji bessen en tarwegras maar weer heerlijk genieten van "quilty-pleasures" die niet alleen heerlijk zijn maar bomvol smaakexplosies. Met onze Topkok Lars laten we zien dat streetfood niet alleen gezond kan zijn maar ook heerlijk nostalgisch en toegankelijk.
Wat te denken van origineel Franse uiensoep, suicide vietnamees broodje, kip massala, tostada kreeft, fish&chips, paella met gamba. Allemaal high end
comfortfood gerechtjes, ook lekker als ‘sharing dinner’.

FINE DINING:
Uiteraard staan er nog meer creatieve gerechtjes op de kaart en
is een op maat gesneden line-up van 3 of 4 gerechtjes nog steeds
mogelijk, ook met de bijpassende wijnen zoals je van ons gewend
bent.. We will serve the best!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    Valetparking of gratis parkeren aan de parklaan (loopafstand 10 min)
  • : Gratis parkeren in de buurt (Parklaan) & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Eten was heerlijk. Er was alleen veel te weinig bediening. Na laatste gerecht 3 kwartier gewacht zonder drinken, wachtend op dessert. Dat toen maar over geslagen. Gemiste kans in leuk concept
Beste Jan, op de eerste plaats bedankt voor je oprechtheid en fijn dat je het eten als positief ervaren hebt. Jammer dat jullie de bediening zo ervaren hebben, wij proberen altijd om het onze gasten naar hun zin te maken.
Groet Hans
EetclubRotterdam .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
We hadden er veel over gehoord en uiteindelijk zijn we met zijn Zessen het nieuwe concept gaan proeven bij Rosso. Ongewone comfortfood/ streetfoodgerechten op michelinniveau en tegen allerzins goede prijzen.
De Tikka marsala, spaghetti kreeft en de chili con carne waren om je vingers bij af te likken.
Dit Kun je nergens in Rotterdam zo eten en in zo een mooie zaak.
Aanbevolen door de eetclub!
Dat is een recensie waar wij heel blij van worden! Ongewone comfortfood/ streetfoodgerechten op michelinniveau en tegen allerzins goede prijzen is een super compliment! Dat jullie de Tikka marsala, spaghetti kreeft en de chili con carne zo lekker vonden is te gek! Graag tot snel, groet Hans
peg M.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Wij kregen een mail van Rosso over een nieuwe menukaart. Dit was een goeie reden om weer een keer langs te gaan.
Na een welkome ontvangst werden wij naar een hoge tafel begeleid. Het was even stoeien om op de stoelen te komen maar na een ‘kontje’ van de eigenaar zaten wij heel comfortabel. Normaal laten wij ons verrassen maar deze keer wilden wij zelf wat kiezen. We kozen totaal 8 gerechtjes die door elkaar per 2 werden geserveerd. Wij vonden de tosti kreeft, paelle, broodje suicide rund, pita kalf, gestoofde runderrib en bouillabaisse heel erg lekker. Na afloop een mooie selectie kazen maakte de avond compleet. De wijnen zijn prettig geprijst, wij kozen voor een witte Italiaan, een top wijn op aanraden van de gastheer met een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
Wij komen snel terug want wij willen alles proeven!!
Wat jullie hebben gedaan is inderdaad het leuk, veel gerechtjes als sharing dinner bestellen. De hoge stoelen zijn inderdaad misschien iets aan de hoge kant maar dat lossen we graag op met een 'kontje'
groet Hans
barend S.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Op social media kun je er niet omheen, Rosso is in beweging! Leuke nieuwe kaart maar wij lieten ons toch ouderwets verrassen met een proeverij van 3 mooie gerechten. We hebben genoten, niet alleen van het eten maar zeker ook van de bijpassende wijnen en de aandacht van onze charmante gastvrouw.
Lekkere, relaxte ambiance. Chique maar toch heel toegankelijk.
Beste Barend, bedankt dat je jouw ervaring heb gedeeld op Iens. Wij proberen inderdaad om mooie combinaties te maken met de gerechten en de wijnen en zijn super blij met ons enthousiaste team en charmante gastvrouwen. Groet Hans
Andrea V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Rosso blijft nog steeds overeind in het nog steeds groeiende culnaire klimaat in Rotterdam. We waren laat en te laat, maar werden zeer gastvrij ontvangen door de gastheer/eigenaar. We aten een menu van diverse gerechten gereserveerd via Heerlijk. Goed op smaak, ruime porties, met mooie verrassingen zoals de heerlijke pasta met kreeft. De combinatie van de verschillende gerechten vond ik iets minder passend. Beetje te veel, beetje te machtig. Maar over de smaak niets dan goeds! Ga zo door Rosso.
Bedankt voor je beoordeling Andrea, uiteraard nemen wij jouw kritiek ter harte. Groet Hans
frank E.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Helaas hebben wij het openingsweekeinde van het nieuwe concept van Rosso moeten missen. Gisteren hebben wij gelukkig toch tijd vrij kunnen maken om de nieuwe gerechten te proeven. Wat blijft Rosso toch een fijn restaurant, de sfeer die hier heerst blijft toch wel fenominaal.
Wij hadden de kaart al online bestudeerd en waren dus goed voorbereid. We besloten helemaal te gaan voor de comfortfood. Als eerste gerechtje een briljante’tosti’ met kreeft, daarna een paella geserveerd in een leuk pannetje, een ‘suicide broodje rund’ proefden wij en besloten met runderrib. Hier proef je de hand van de meester. Wat een geconcentreerde smaken en leuke originele presentatie. Dat doen ze hier toch wel heel goed, spelen met allemaal verschillend servies, geeft een leuk effect.
De wijnen waren als vanouds weer helemaal dik in orde, de gastheer adviseerde om geen wijnarrangement te nemen maar ‘gewoon’ een hele lekkere witte (een viognier uit Californie) en een Italiaanse krachtpatser met de Sangiovese druif. Complimenten voor de bediening; gehuld in stoere, sexy maar zeer stijvolle jurkjes deden de meiden er alles aan om het ons naar onze zin te maken. Leuk ook dat de gastheer ook écht gastheer is!
Beste Freek, fijn dat jullie zo'n leuke avond hebben gehad en dat jullie alles zo konden waarderen. Wij zien jullie graag weer terug, groet Hans
Charlie96 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Wat een heerlijke zaak blijft dit toch voor rotterdamse begrippen.
mooi publiek, lekker hip en uitermate lekker eten. We waren dit weekend bij Rosso en hebben gewoonweg zalig gegeten, met de lekkerste bediening.
Heerlijk hip in Rotterdam
Bedankt Charlie, Rosso is inderdaad zo bedoeld zoals jij ervaren hebt. Groet Hans
birgit S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Tijdens de introductiedagen hebben wij het nieuwe concept van Rosso mogen ervaren. Hiermee zet Rosso wel weer even een nieuwe trend neer in Rotterdam.
Wij komen regelmatig eten en nemen dan altijd de line-up met wijnarrangement. Dit concept blijft behouden zo vertelde de eigenaar. Zijn verhaal bij de nieuwe kaart was duidelijk: als je er niet een avondvullend programma van wil maken is de nieuwe kaart met comfortfoodgerechtjes bedacht. Kleine mooie en lekkere gerechtjes, betaalbaar en van topkwaliteit”.
De smaken zijn er 100%, allemachtig wat hebben we lekker gegeten! Dit gaan we onthouden voor doordeweeks. Na het werk even lekker bij Rosso eten, flesje wijn erbij en klaar. Top!!!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Smakelijke gerechten, mooie porties en een lekkere (huis)wijn. Dit alles in een smaakvol ingerichte ambiance. Absolute aanrader!
Beste Rob, bedankt dat je je ervaring hebt gedeeld met andere Iens bezoekers. Graag tot de volgende keer, groet Hans
Emil V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Na een eerdere goede ervaring op nieuw gereserveerd met de melding dat iemand vegetarisch eet. Maar vanwege de 3 daagse kaart in aanloop naar een nieuwe kaart was dat al lastig. Het resultaat was matig. Daar kwam bij dat er een dj was met zo'n harde muziek dat een normaal gesprek met zijn vieren lastig was en in de loop van de avond onmogelijk. Maar daar konden zij niets aan doen. Kortom de klant was geen koning.
Beste Emil, jammer dat je deze avond zo ervaren hebt. Het was inderdaad de openingsavond van ons nieuwe concept en hadden een selectie gemaakt van een aantal gerechtjes. Wij hebben de moeite genomen om toch een aantal vegetarische gerechtjes te bereiden. De DJ was bedoeld als extra entertainment. Jammer dat we het niet iedereen naar hun zin hebben kunnen maken. Groet Hans
Igor V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Top gastheer en top kok(s)
Bediening (dame) netjes.
Het eten smolt weg in mijn mond wat een feest!!..
Alles klopt gewoon.
En wat een top gastheer is die Hans Veerman.!!
Echt voor iedereen een aanrader

Gr igor en chantal
Beste Igor, geweldig dat je je ervaring zo deelt met andere Iens bezoekers, Wij zien elkaar snel weer, groet Hans
Fariba P.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Super gegeten hier. Vind de inrichting hier je een warm gevoel geven. Bediening is heel erg hulpzaam en vriendelijk. Een topper!
R. S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Prima keuken, correcte bediening, moderne atmosfeer, maar relatief erg luide muziek waardoor conversatie aan tafel alleen met enige stemverheffing mogelijk is.
Fijn dat jullie lekker hebben gegeten en jammer dat jullie de muziek iets te hard vonden staan. Het is wel een onderdeel van ons concept en van de sfeer die wij willen maken. Groet Hans
sannie B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Leuk dat we werden herkend van de vorige keer! Het was weer overweldigend goed deze avond; gerechten als dorade, zeeduivel en eend smaakten voortreffelijk! De wijnen lieten wij over aan de gastheer, man man man wat een waanzinnig lekkere wijnen en matchen ze goed bij de gerechten. Omdat wij zelf ook wijnliefhebbers zijn hadden we heel leuk contact met de gastheer/eigenaar en konden we onze passie delen.
Beste Sannie, het was inderdaad erg leuk om onze passie te delen. Wij hopen jullie snel weer te mogen ontvangen, groet Hans
brend O.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Erg lekker gegeten met een zakenrelatie. Er hangt hier een goeie vibe, er wordt top gekookt en de wijnkaart zit goed in elkaar. we zaten op een hoge tafel, comfortabele setting.
Beste Brend, leuk dat je ook zakelijk hebt gekozen voor Rosso en dat je Rosso zo positief hebt ervaren. Groet Hans
jasmine K.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Leuk al die kleine gerechtjes! Op sterrenniveau maar dan zonder gedoe, we love it! Heerlijke deephouse, schitterende foto's, beetje zwoel en sexy, mooie meisjes in de bediening en een eigenaar die trots is op zijn zaak! Hier krijg je energie van. Tot de volgende keer Rosso
Beste Jasmine, leuk om je recensie te lezen, ik ben inderdaad trots op Rosso en dat met name op ons geweldige team, Graag tot de volgende keer! Groet Hans
pascal V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Op visite bij Hans, zo voelde het! Mijn partner en ik hebben een super avond gehad bij dit hippe, moderne maar toch heel gezellige restaurant! Er wordt op hoog niveau gekookt en de bediening is zichzelf en gastvrij. Complimenten over de wijnen bij de gerechten, echt bizar goeie combi's.
Beste Pascal, leuk dat je jullie er waren en bedankt voor je mooie beoordeling. Groet Hans
frans W.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Wij hebben een superavond gehad bij Rosso! Na het lezen van andere recensies waren wij erg benieuwd. Met name de muziek vonden wij juist heel erg lekker en de sfeer is warm, sexy, relaxed en stijlvol.
De gerechtjes van de line up waren pareltjes en de wijnkeuze was subliem. Wij voelde ons erg welkom bij de eigenaar en zijn brigade.
Beste Frans, jullie waren ook oprecht welkom! Leuke gasten maken de sfeer.... groet Hans
Marlies K.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Prijs kwaliteit klopt niet / personeel is niet professioneel
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Voor een zakelijke afspraak was het geluidsniveau (muziek) te hoog en was moeilijk op goed niveau te brengen. Ons tafeltje was dichtbij de installatie.
Aanvang was 18u. Te vroeg, aangezien de bediening bezig was met het indekken. Duurde daardoor ook lang voordat we de wijn kregen die we besteld hadden. Moesten het met de fles water doen.
Het eten was heerlijk! 4 gangen menu met wijnarrangement. Dat laatste bleek wel 99,- voor 3 personen. Bijna 8,- per glas....
Beste Pieter, jammer dat jullie ervaring bij Rosso een negatief randje heeft. Wij proberen het onze gasten naar hun zin te maken maar dat is op deze avond niet helemaal gelukt. Wij gaan ermee aan de slag! Groet Hans