Rosso

Van Vollenhovenstraat 15 3016 BE Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Rosso

De menukaart van Rosso evolueerde zich langzaam maar zeker naar een vorm van specialisatie op het gebied van pure Hollandse ingrediënten in een creatieve internationale stijl. Maak kennis met de smaken van chefkok Lars Litz. De kaart biedt een keur aan verfijnde gerechtjes met een internationale touch. Ervaar een echte culinaire avond uit!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    WIJ ZIJN ONDANKS DE WEGOPBREKING IN DE VAN VOLLENHOVENSTRAAT GOED BEREIKBAAR! ROUTEADVIES: VANAF DE MAASBOULEVARD NAAR DE EUROMAST (MAAS AAN JE RECHTERZIJDE HOUDEN, LANGS DE CHINESE BOOT). BIJ DE VOPAK LINKS AF DE PARKLAAN OP EN DOORRIJDEN TOT AAN DE WE
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Top keuken en inrichting. Super gegeten, zeker en vast een aanrader! Ook correcte wijn erbij. Ze stelden zelf de viergangenmenu voor van de chef wat de zekerheid geeft van vers en dat was het ook van begin tot einde. Het enige wat ik kan aanraden is als ze een voorstel doen ze ook de prijs moeten zeggen maar dat gebeurde niet, ook van de wijnen niet. Maar op het eind zeker correct naar prijs- kwaliteit. We hopen nog een betere te vinden maar zullen erg ons best moeten doen en we zijn toch iets gewoon. Doe zo verder dus, Toppie
Kai W.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Superleuke avond gehad. Verrassende gerechten en fijne sfeer. Trek hier wel ten minste een uur of drie voor uit, anders kom je in tijdnood! :)
Stephanie G.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijk gegeten! De gerechten waren verfijnd en gemaakt met unieke combinaties en garnering. Daarnaast was er een goede selectie aan wijnen. Zeker aan te raden.
RayPlay .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Moderne industriële uitstraling, de bediening in leren jurkjes, op het projectiescherm foto's van skylines van grote steden en gephotoshopte vrouwen, drie grote koelkasten voor wijnen en champagnes, muziek waarvan voornamelijk de beat (120 bpm) hoorbaar is en gerechtjes geserveerd volgens de huidige haute cuisine regels.
De entourage maakte meer indruk dan het eten. Het was over het algemeen best lekker, maar waarschijnlijk ben ik gewoon te oud voor deze deels gebakken luchtfanfare.
Of kwam het doordat twee van ons op stoelen met skai-achtige bekleding zaten die na een uur onprettig begonnen aan te voelen.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Combinatie van de 'lijntjes' was goed uitgebalanceerd. Eten was heerlijk. Bediening was uiterst vriendelijk en professioneel. Duurde wel vrij lang tussen de gangen 4 gangen duurde van 20-23 u. Ambiance was prettig, goede akoestiek.
phil S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Na al veel te hebben gehoord over Rosso hebben wij het nu zelf ervaren. Omdat we wat speciale verzoeken hadden hebben we per mail gereserveerd en dat werd al snel bevestigd. Bij aankomst werd onze auto keurig geparkeerd door de valetparking. We hadden het geluk dat we aan een hoge tafel werden geplaatst, leuk met zicht op de open keuken. Alle gerechten waren plaatjes om te zien en goed van smaak. We hadden onze voorkeur aangegeven voor kreeft en zwezerik en daar werd keurig rekening mee gehouden. Wat een verademing dat alles hier kan en dat ze zo flexibel zijn. Wij voelden ons zeer welkom en de eigenaar deed er, samen met de meiden, alles aan om het ons naar de zin te maken. We kunnen er een heel lang verhaal van maken hoe leuke avond we hebben gehad maar wij raden iedereen aan om het zelf te gaan ervaren.
pierre V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Op uitnodiging van vrienden hebben we hier prima vertoefd. Laat je vooral verrassen want dan gaan ze helemaal los in de keuken. Kleine maar zeer smaakvolle gerechtjes en wijnen waar wij bijzonder blij van werden. Laat ook het aperitief over aan de vakkundige brigade, wij kregen een ontzettend lekkere gin met een tonic geparfumeerd met angustura, fris en lekker!
Lekkere muziek, wij werden even helemaal meegezogen in de heerlijk vibe. Nog steeds aan het nagenieten.
senna N.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Op en top in de watten gelegd door Hans en zijn team. In de open keuken wordt op michelinster niveau gepresteerd en de wijnen zijn met zorg geselecteerd. Schitterende entourage, stijlvol, luxe maar toch het huiskamergevoel. Hoog service niveau op z'n Rotterdams, heerlijk!
Jan O.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Truffelsoep,kreeft en zwezerik goed.Tarbot te gaar.Wijn relatief duur.
babs S.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Voortreffelijk gegeten en gedronken afgelopen weekeinde met vrienden. We hadden een leuke hoge tafel met goed zicht op de open keuken.
We lieten ons verrassen met 5 gerechtjes en er keurig rekening gehouden met onze wensen. Het motto alles kan is waargemaakt.
De wijnen die werden geschonken pasten super bij de gerechten en tilden alle smaken naar een hoger niveau. Perfectie!
Attente bediening, niet alleen mooi maar ook stijlvol gekleed en met kennis van zaken. Leuk dat de uitbater onderdeel is van het team en zelf ook meegwerkt om het zijn gasten naar hun zin te maken. Wij houden van de stijl van Rosso die net even anders is dan bij restaurants die wij gewend zijn
remy K.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Deze keer een blind date bij Rosso, ultieme plek om indruk te maken! Super sfeer en heerlijk eten. Serviceniveau ligt heel hoog, leuke meiden die hun vak verstaan en een patron die trots is op zijn 'winkel' en terecht
Els V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten en fijne bediening
alwayspartytime .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Lars en Jordi weer op topniveau! Hans de perfecte gastheer, we zien Rosso steeds verder groeien. Prima uitleg over de wijnen, jong en enthousiast team. Geweldige gerechten!

Sonja en Henk
piccola .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijke avond gisteren gehad bij Rosso. Ik was hier nog niet eerder geweest en snap niet waarom! Wij genoten van het verrassingsmenu wat werd aangepast naar onze wensen. Dit was geen enkel probleem, we zijn uitstekend verrast! De witte huiswijn erbij is heerlijk. Enige minpuntje van de avond was een norse serveerster die het bestek meerdere malen op onze tafel smeet. Ze kan een voorbeeld nemen aan de andere dames, die een en al professionelaliteit en deskundigheid uitstralen. Al met al een fijn restaurant waar ik vaker terug wil komen.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijk eten in een fijne atmosfeer. Geweldige wijnen!
robboddaert B.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Al geruime tijd niet een recensie geschreven maar een bezoek aan Rosso medio vorige maand doet mij weer in de pen klimmen.

Rosso ligt in het Scheepvaartkwartier van Rotterdam. Prachtige buurt maar veelal slecht parkeren maar door de vip valet parking is daar dus aan meegedacht door Rosso.

Inrichting is redelijk strak en trendy wat ons goed bevalt. Mijn partner en ik hebben totaal andere smaken maar ook daarin werd meegedacht. Zij kon haar voorkeuren aangeven voor oa kreeft en zwezerik aan ik koos voor wat meer klassieke zaken als eendeborst en rund. Beiden perfect.

De gastheer koos treffende wijnen waarvan met name de sauvignon blanc heerlijk was. Top adres.
Luco O.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk eten en hartelijke ontvangst. Volle zaak, alleen tegen het einde van de avond werd de service minder. Zo moesten we geregeld wachten op drankjes en de rekening. Klein minpuntje op een verder fantastische avond.
Pieter G.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Op Valentijnsavond met mijn partner bij Rosso gegeten. Mooi gerechtjes en heerlijk qua smaak. Wel jammer dat het allemaal erg lang duurde. Nu anderhalf uur het 1e gerechtje op tafel. Ook de rekening kwam niet nadat wij erom gevraagd hadden. Maar men kwam weer vragen of wij nog iets wilden bestellen. Nee dus. Voor een doordeweekse avond was het voor ons laat genoeg geworden.
kik M.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Voor mij en mijn tafelgenote was het de eerste keer dat wij Rosso hebben bezocht. Jammer dat we deze leuke zaak niet eerder hebben ontdekt. Verscholen achter een grote poort ligt hier volgens ons een van de mooiste plekkies van Rotterdam. Binnengekomen werden wij gelijk meegezogen in de heerlijke vibe die hier hangt. Toen wij door de keuken het restaurant binnenkwamen waren de koks al flink in de weer en zagen wij de lekkerste dingen die bereid werden. Natuurlijk lieten wij ons graag verrassen door de enthousiaste eigenaar die een leuk team om zich heen heeft verzamelt. De sfeer zit er goed in. Mooie inrichting, eigentijds, een hele eigen stijl van muziek (lees een hele goeie stijl!) en gaaf servies. Vergeet zeker geen kaas uit te zoeken van de mooie kaastrolley
valerie B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Fantastische avond gehad in deze hotspot. Mooie gerechtjes, super wijnen een bijzonder attente bediening. Stijlvolle inrichting