Rosso

Van Vollenhovenstraat 15 3016 BE Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Rosso

De menukaart van Rosso evolueerde zich langzaam maar zeker naar een vorm van specialisatie op het gebied van pure Hollandse ingrediënten in een creatieve internationale stijl. Maak kennis met de smaken van chefkok Lars Litz. De kaart biedt een keur aan verfijnde gerechtjes met een internationale touch. Ervaar een echte culinaire avond uit!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    WIJ ZIJN ONDANKS DE WEGOPBREKING IN DE VAN VOLLENHOVENSTRAAT GOED BEREIKBAAR! ROUTEADVIES: VANAF DE MAASBOULEVARD NAAR DE EUROMAST (MAAS AAN JE RECHTERZIJDE HOUDEN, LANGS DE CHINESE BOOT). BIJ DE VOPAK LINKS AF DE PARKLAAN OP EN DOORRIJDEN TOT AAN DE WE
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
Djurmy M.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Restaurant Rosso: Ambiance ,Service en gerechten zijn buiten gewoon lekker en verrassend.
petra B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Op vrijdag hebben we een superavond gehad bij Rosso. Ondanks dat Rosso wat moeilijker bereikbaar is door weg opbreking zat het goed vol. Wij maakten gebruik van de valetparking, goeie service! Na een heerlijke gin tonic en een amuse met truffel begon het feest pas echt. We werden verrast met vier mooie gerechtjes van topkwaliteit. We kozen zelf een fles wijn uit van wijnkaart, leuke gevarieerde wijnen met een prima prijs kwaliteit verhouding. Al met al een top ervaring.
paula B.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Gelukkig dat Rosso open is op maandag. Het was lekker druk en de sfeer relaxed. Buiten het aperitief gedaan met een overheerlijke amuse van truffel en een salsa van gepofte paprika, top! We kozen een paar gerechten van de kaart en die waren top. Mooi opgemaakt en goed op smaak.
Spannende wijnkaart met een prima prijs-kwaliteit verhouding. De dames in de bediening zijn vakkundig en scherp en goed opgeleid.
marcel V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Leuke indeling van het restaurant. Goed eten en leuk concept met drie verrassingsgerechten, Qua smaak goed, maar geen smaakexplosies. Prijs wat aan de hoge kant voor hetgeen geboden.
Leo D.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
3 April gegeten met drie personen. Voor ons drieën de eerste keer en zeer aangenaam verrast. Echt heer-lijk gegeten, complimenten voor de zwezerik... die was voortreffelijk. De bediening mocht wel meer initiatief tonen in een gezellig praatje. Een mooi restaurant met aantrekkelijke stijl. Kom zeker nog een keer terug!
Leonie D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
het eten was heerlijk. ik vond de muziek te hard. Wij zaten vlak onder de speakers en ik heb wel gevraagd of de muziek iets zachter kon, maar het geluidsniveau bleef gelijk. Het was erg druk, waardoor het lang duurde voor we ons eten kregen. Er zat een fout in de rekening ( er was te veel berekend), deze werd zorder excuus hersteld.
Ton N.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
De gerechten en wijn zijn van hoge kwaliteit. Voortreffelijk zelfs. De harde, dreunende muziek daarentegen kunnen mijn partner en ik niet waarderen. Die kritiek had de serveerster vaker gehoord en dat heeft dus niet tot verandering geleid. Het harde geluid is voor ons zelfs een reden niet meer te gaan ondanks het geweldig goede eten en drinken. Verder zijn een gedeelte van de zitplaatsen hoge stoelen aan hoge tafels; als je erop bent gaan zitten kun je ze slechts met heel veel moeite dichter bij de tafel krijgen. Dus over het comfort zijn we minder te spreken.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Ons heerlijk laten verassen met een 4 gangen menu met daarbij een uitstekend bijpassend wijn arrangement. Persoolijk vonden wij de hoge eettafels en stoelen niet praktisch en geeft nogal een hoog café gehalte. Uiteraard zal dit bewust zo gekozen zijn omdat er ook aan de bar gegeten kan worden. Al met al vooral genoten van de gerechten waarvoor we tenslotte waren gekomen.
Ellen N.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Aan de telefoon was gezegd dat er een driegangen menu mogelijk was, echter toen we aan tafel zaten was er slechts sprake van een 4 gangenmenu. Daardoor voelde ik me toch bekocht. De 4e gang was eigenlijk een herhaling van de derde gang. Personeel was verder zeer vriendelijk.
anna P.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Een verscholen parel in Rotterdam! Toch weten mensen Rosso te vinden want het was super druk. Kleine gerechtjes in combinatie met topwijnen en een uitstekend gevoel voor gastvrijheid maakte Rosso voor ons tot een bijzondere ervaring, we komen terug!
suusje B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Met een gezelschap hebben wij aan de mooie chef's Table gegeten. Topavond gehad! De gerechtjes smaakte uitstekend en werden in een prima tempo geserveerd . Mooie wijnkaart een mooi assortiment aan whisky's en grappa'
petra M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Afgelopen zaterdag was het helemaal super bij Rosso. Wat een dynamiek! Lekker op het terras een drankje gedaan en toen verder aan de bar gegeten. Eten aan de bar bij Rosso is een aanrader, we hadden leuk contact met het personeel. Zowieso complimenten over het personeel, de eigenaar heeft kijk op schoonheid. De meiden hebben ook verstand van zaken en doen er alles aan om je een leuke avond te bezorgen.
Mooie gerechtjes met makreel, tarbot, eendenborst en zwezerik.
Lekkere muziek en een schitterend interieur
Jacques P.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Teleurstellend, zeer scheve prijs-kwaliteitsverhouding, smaakvolle maar niet bijzondere gerechten tegen veel te hoge prijzen; wijnkaart uitgesproken slecht, veel te weinig wijnen en veel te hoog geprijsd, de 'goedkopere' wijnen
(rond de 40 euro) waarvan we drie flessen bestelden hadden het niveau van supermarktwijnen onder een tientje.
Beslist geen aanrader over de gehele linie.
anja B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
In alle opzichten genoten bij Rosso. Wat een leuke en attente bediening, ze doen er alles aan om het je naar je zin te maken! Er wordt op smaak gekookt en de wijnkaart zit goed in elkaar. Leuke sfeer in oud pakhuis
thalamus .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Afgelopen donderdag 23 Maart 2017 heerlijk gegeten met vier personen, de witte huiswijn gedronken, redelijke smaak, ik begrijp niet dat de huiswijn € 35,00 per fles moet kosten, of moet de marge uit de prijs van de wijn komen, normaal betalen we tussen de € 22,00 en € 28,00 per fles.
Schaam je Rosso, en zet voortaan je geluid installatie wat zachter.
AlexB13 B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Bediening op de chef na dan, heeft nog zeer veel te leren. Kijken simpelweg niet of iemand bijvoorbeeld nog iets wenst te drinken. Moest een leeg champagne glas op de bar leggen om na 5! minuten pas opgemerkt te worden. Vervolgens aan het einde de rekening van het stel naast mij moeten betalen omdat mijn rekening door hun was betaald, moest de bediening om grijnzen ipv excuuses oid. Stuitende verwaandheid en misplaatste arrogantie. Geen 2e bezoek waard. Eten en ambiance goed.
bettine B.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Hans heeft zijn woord gehouden, hij zou er een feestje van maken en dat is gelukt, samen met 'zijn meiden'. Vakkundige bediening gekleed in charmante, sexy en stoere jurkjes. Lars kookt de sterren van de hemel. Wakker worden meneer Michelin, Rosso is top
bettine B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Ons 1 jarig jubileum gevierd bij Rosso, was top! Wat een leuke sfeer hebben ze hier gecreëerd. Wij voelden ons echt op visite bij de eigenaar thuis, leuke en mooie meisjes in de bediening met verstand van zaken en gerechten op hoog niveau, een ster zou hier niet misstaan, wakker worden meneer Michelin
Niki V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Fijne sfeer, lekkere deuntjes, goede service, heerlijke wijn & fantastisch eten. Je hebt alles wat je in een sterren restaurant zou hebben maar dan in een prettige moderne sfeer. Geen stijf gedoe maar gewoon échte service. Geen stilte en witte tafelkleden maar verschillende zit mogelijkheden (tafel, hoge tafel & bar) & lekkere deep house/ lounge muziek. Altijd fijn om hier te zijn en wij zullen hier zeker naartoe blijven gaan.
bas H.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Geweldige keuken, leuke bediening, mooie lokatie, sexy sfeertje. Wij komen terug en dan gaan we lekker buiten eten. Wij hebben Rosso als zeer onderscheidend ervaren